:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Gyere el oszt próbálld ki valamelyik nap a motort.Hogy eddig mit sikerült alkotnunk faterral.
Még csak annyi úgy pluszba, hogy amikor a karbit takarítás után összeraktuk, és a dugót+a gumi tömítést belepakoltuk, akkor, hogy az alapjáratot csökkentsük levettük az előgyújtást 2.2 2.3-ra(a motor könnyebb indulása végett).
Szeva mindenkinek.
lenne 1-2 kérdésem:
Sikerült szereznem zselés akksit,amit a riasztórendszerhez használnak.
Ezt az akksit tölthetem rendes akkutöltön??
Másik kérdésem:
Nyáron lett megfurva a mocim etz-150
kb 800km van bene és ahogy tanácsoltátok a subert felvettem plafonra,mostmár visszalehet tenni a 2.rováthába,jolgondolom hogy dus a keverék mert kb 5000körül ledadog.
üdv Dlaca
helo
az mitől lehet h a ts 150 emmel ha megyek akármennyi ideig szinte mindegy h pörgetősen vagy alig pörgetve ha megállok vele egy olyan 5 perc után már csak ugy indul el ha gyujtás nélkül egy szivató rugást adok neki majd szivatót visszatolom gyujtást rá és indul.Ha nem adok szivatót szinte akármeddig rugdalhatnám gyujtáson,nem indulna el.
Szimeringcsre kb2 éve volt de nem olajos a dinamó mögött,csak egy ici pici kosz van ott a szimering alatt olaj+kefe por felragadva.
Amugy 95 ös főfuvóka meg 40 es alapjárati.22n1-3 as karbi, 0.5 éves uj siberrel.Amugy jól megy a motor alapjárat is van.A karbiban olyan gyenge 1 mm-t lötyög a siber de hát szerintem mindenkinek lötyög. Most vagy ez miatt indulhat melegen nehezen vagy szimering mi?Bár a sibertől nem lehet mert azért nem indul el melegen szivató nélkül mert benzin kell neki,vagy sok levegőt kap valahonnan. gyujtás 2.8 on van,levegőcsavar 1 tekerésre van kint,150 es henger.Bár most h ilyen idő van egy karbipucolást megteszek meg kap egy másik hengerfejet,de ezektől függetlenül még indulnia kéne melegen sz.nélkül.
Ennek csak annyi lett volna a lényege, hogy kipróbáljuk a motort.200-300ft volt az alapjárati fúvóka.Nem szaggat a motor.Fogyasztani többet fogyaszt.Készítetünk vásárolunk szerelőhidat, lehúzót illetve csapágy be és kiütőt.Szétkapjuk a motort a szimeringet kicseréljük.Tud-e valaki miskolcon vagy környékén jó gépműhelyt ahol felfúrják a hengert, hónolják és a főtengelyt felújítják(mibe kerül ez?).
70es alapjárati fuvóka az nem gyenge eszik vagy 10litert mi?:):) nem egyszerűbb lett volna kicserélni a gyújtás felőli szimeringet.....így aztán fúvókát is venni kell...te tudod...végülis
várjunk jól értem a dolgot? kifúrtátok 80asra az alapjárati fúvókát?37-40es szokott lenni általában,akkor a tied iszonyat sok levegőt szív be valahol,nem szokott menet közben kigyorsitásnál beszaggatni a motor?
ezt igy ahogy leírtad, nekem úgy tűnik, hogy a szimmeringcsere sokkal egyszerűbb lett volna:D teljes gázon, és részterhelésen is gondok vannak. nem?
Szevasztok!
Egy kis érdekesség.Akit érdekel.
Vettem egy motort 1 hónapja.A megvételkor hidegen nem indult a motor csak gurulva sebességben.Itthol már úgy indítottuk, hogy benzint csepegtetünk a hengerbe.Hát ez ez így mégse volt kitűnő.Hát szétszedtük a karburátort.Észre vettük, hogy a szivatónal a dugóban lévő gumi elzárta a szivató útyát.Vettünk egy dugót és egy bele való gumi tömítést.Összepakoltuk, és a karburátort kitakarítottuk.Ekkor indult könnyen a motor csak nem volt alapjárat.
Vagy is hát volt csak 3000-es fordulaton.A gáztolattyú ütköző csavar-nak egy 8-cad fordulatánál találtuk meg azt a bizonyos 3000-es bűvös alapjáratot.Az üresjárási levegőcsavarra nem reagállt semmit.Ezzel se elégedtünk meg(lehet bennünk van a hiba).Némi agymunkát követően arra jöttünk rá hogy mi lenne az üresjárási fúvókát megfúrnánk.Emellett döntöttünk.A 0,35mm-es furatot kifurtuk több lépcsőben.Így egyre kisebb alapjáratot tapasztaltunk.A végsö furat nagyság olyan 0,7-0,8mm lett.Ekkorra egy fasza kis 1600-as alpjáratot nyertünk.A gáztolattyú ahol lemegy a karburátorba ot van egy furat és annak a furatnak a nagyságával fúrtuk ki az alpjárati fúvóát.Most így közlekedek a motorral és elég jól szuperál(könnyedén indul és van alapjárat).
Ui:Valószínűleg szimeringes a motor.
Mit is kell pontosan beállítani?
A felömlő nyílásoknak kell szimmetrikusnak lennie?
Bocs, most nézem csak 5Wh/kg a tároló képességük.
De egy 3000Farad 2,7V os darab 180$ ami 3Wh de ebből 2-3db elég a gyorsításokhoz és egy millió ciklust bír, az akku meg jó esetben 500-at és eleve 3-500Ah-nyi kell hogy bírja a nagy áramokat(ólmos)
1millából már 100Le-s kocsihoz elegendő kondit lehet venni. MZ-hez kb 100ezer lenne.
Persze ez még fog fejlődni szerintem. még 5év és bejönnek a nanotechnológiás cuccok, akkor növekedni fog még a kapacitás és csökkenhet a fajlagos ár.
Bontott simson alkatrészek!Szinte minden ami kellhet,ird meg mi kell, vagy gyere és nézz körül. Jelenleg turbós blokk van eladó! 3fajta karbi, 2 pár első teló, vázelemek, hátsó telók,kerekek nyergek,stb. és rengeteg minden a kis kiegészítőkig!Irj fejesmiklos@citromail.hu !!Vagy ha jössz akkor hivj: 06209623250
üdv
Skodának ritka gyenge a gyújtása, azt nem javaslom. A Trabi, Wartburg asszem ugyan azt a trafót használja.
sorszám: 33953 (107454)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 23:58:36)
Én is ezekről beszélek.
10Wh/kg a fajlagos tároló képessége, ez meg elég egy intenzív gyorsításra, és így kevesebb is kell belőle mint akkuból...meg ha jól rémlik még olcsóbb is.
volt bent a műhelyben karácsony környékén egy volkswagen passat b7es ha valakinek mond valamit a b7,olyan mint az új taxik,na mindegy 1,9 pdtdi dsg automata váltóval.kollegám olvasta valahol hogy állítólag ez a világ legjobb automata váltója,az autó gyári komputerrel,nics kiherélve semmi tuningbox,a 19"os 215ös gumikat a 270 lóval 2.esben is elkaparja,ebbe nem az a szép hogy ennyi lóval 2.esbe hanem az hogy mindezt egy automata váltó csinálja,nagyon dúrva,és a fordulatszám mérő 3000ig mint ha tolták volna gyorsan felkúszott a helyére majd váltás és megint 3000.Én csak az anyóson ültem de így is élmény volt,igaz csak ablakemelő kapcs. cserére jött de muszály volt kipróbálni.. teszteltük hogy nincs-e meghibásodás valahol:D
ja,az öninditó,nos nekem is volt\van készül,a szaki úgy megcsinálta az aluhegesztést hogy meg nem mondanád hogy mókolva van a dekni.Rendesen bendixel,relével együtt beépítve.ez egy suzuki sepiából lett kibontva.Annyit kellett alakitani hogy a dekni alján van az a kis beeső rész,na azt "kihorpasztotta" kivágta és forditva hegesztette vissza így elfér a bendix,még annyit kellett eszközölni hogy a berugó végállását feljebb kellett tenni hogy a fogas ívtől elférjen minden. régebbi mz-k javarészt berugósak voltak,lehet hogy készült önindtós de én olyan még fényképen se láttam ha egyáltalán létezik
sorszám: 33950 (107451)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-01 00:04:02)
azzal ha jól tudom annyi baj van hogy az adja a töltést is,kopot\rossz beálltású motornál nehézkes az inditás,ha mágnes gyujtás miatt kellene akkor ajánlom Árpádot, Ő FET-es gyujtást tud késziteni,ill a jawa vs. renault nicknéven írt a Kovács Gyuri ha még itt van körünkben,ő meg trabi gyujtást csinál,de itt egy vaterás link,ez gyári etz gyujtás http://www.vatera.hu/mz_etz_gyujtas_elektronika_jeladoval_121784866.html
egy gyári tiszta dob,150es alap henger,hozzávaló jó beállítású karbi, jeladós gyujtás,jó minőségű szimeringel szerelt motor,ha gyári áttétellel van összerakva,elég jól ugrik már 3000től mz viszonylatban.én is próbálkoztam mofakeres rezóval,azt szétvágtam és program alapján próbálkoztam,ennek eredményeképp nőtt a fogyim kb 1 literrel max. 90-95km\h átlagba z16-os lánckerékkel,visszatettem a 15öst a gyári kiégetett dobbal,és elég nagy meglepetés ért.trafóbol inkább a gyárit javaslom,esetleg skoda,wartburg, a trabiét nem ismerem de lehet hogy az is jó az mz-hez
fújva lesz a villa alja is azért nincs összerakva,de teszek bele olajat is hogy lássam mikor ereszt a szimering:D
a lámpa testje jó volt,csak a gyujtáskapcs.-féklámpa kapcs. kontakt nem volt jó emiatt voltak ilyen anomáliák.
korrigálás, helyesen, elnézést...
R
Előfordulhat, de van foktárcsa, ellenőrzés és korigálás.Ez egyébként minden márkára vonatkozik, Pannóniákra nagyon, az IZS 350 pedig rendszeresen szenved attól, hogy az öntvénymagok rossz pozicionálása miatt össze-vissza működik az öblítés.A dugattyútetőn az eredmény eléggé olvasható, igaz, gyakorlott szem kell hozzá.
üdv.: R
Volvo 130, vagy valamilyen Opel Senator.
A V6 blokk viszont sokkal rövidebb.Igaz, nem olyan jó a "mozgáskultúrája", de pl Chrysler V63 az megfelelne, az, a forgattyúcsap-eltolások miatt nem szenved ilyentől.
üdv.: R
Elgondolkodtam rajta, hogy lehet, azért rossz néhány MZ, mert nem szimmetrikusak az átömlők.
helo
Hát a keresztöblitéses motor az feltöltésileg veszteségesebb, és rosszabb a henger felső részének az öblitése a keresztöblités miatt.A huroköblités(vagy schnürle)az jó a henger falának az oldalában mindkét oldalról szemben egymással vannak a felömlők és a felömlőkből felfele áramlik a friss keverék igy jobb lett az öblités a henger felső részében is,kevesebb lett a friss kiáramló keverék a kipufon.Gyakorlatilag a huroköblités vált be.
Erre írtam én az 1 millió FT-os MZ választ.Sajna nagyon drága a kondi.Persze sok pénz esetén el lehetne szórakozni akár 10kW-os , kerékpárba épített motorokkal is. ;-)
http://gasboards.com/products-page?page_number=3
Tessék válogatni.50e körül egész jó motorok vannak, 2,5-ösmár tudhategykartépésig 10kW-ot.És nem is megy tönkre.
Költséges szórakozás.De nagyon élvezetes. :-)
Kár, hogy nem hátsókerekes.Kellene a Ladába egy 3000-es sor6 blokk. :-D
embörök! fogyasztás csökkentés, vagy csak szimplán alacsony fogyasztás?
ma volt szerencsém kipróbálni egy öreg audi 90-et(fronthajtású) ami gyárilag egy 1.6os 70 lóerős turbódizel motorral ment.
jelenleg 1.9es turbódízel van bent, valami dög adagolóval, és a hozzá tartozó porlasztócsúcsokkal. a turbó se akármi, ne kérdezzetek semmit, annyit tudok hogy 90le gyárilag az a blokk, és most garantáltan több mint 200. bír zabálni max 8-9 littyót. nem tudok semmilyen gyorsulás adatot, de puszta gázadásra veszett kaparásba kezdett a 205ös jó állapotú téli gumikon, száraznak tűnő aszfalton, még 3.fokozatba is. az autó tögázra teljesen elveszti minden önkontrolját bármelyik fokozatban az 5. fokozat kivételével. tükörbe nézni közben nem érdemes.:D
állati élmény volt! ha van lehetőségetek hasonlót kipróbálni véletlen se hagyjátok ki! a wartburgom egyáltalán nem harap ehhez képest:D,álló helyben pici gázfröccsök is elegendők a kaszni táncba hozásához:D
ja és a fogyasztás még egyszer: 8-9 Liter!!!!
Bedobom, ha már volt téma, elnézést: nemrégiben volt egy áttörés a kondigyártásban, javaslom keressetek rá az "ultracapacitor" szóra!
Akár 3000 F is kapható, kérdés milyen feszültségre és áron, nameg legyen aki feltölti..:-)
Nézted már a kondik árát? 1 milliós MZ? :-)
Annyira nem lehet vészes.Üresben a kerékagymotor nem sokat fogja a gépet, de visszatöltéskor lehetne elsőkerekezni is.Én sem gondoltam volna.Tengelykapcsolókarhoz kellene egy másik gázkar, vagy hüvelykujjas az elektromocinak.Dugóban az, városon kívül kék füst, pálinkaszag. :-)
Akkor viszont, ne akkut tegyél bele hanem kondenzátort.
Egy-két gyorsulásra elég energiát tud tárolni. Ez elég lenne önmagában a gazdaságos közlekedésre, és sokkal többet bír mint az akku.
Mert ugye elsősorban a fékezési energia amivel jobb a hibrid.
Ha a kondiban van energia akkor meg lehet csinálni hogy le is állítja a motort, és a kezdő gyorsítás mondjuk 40-ig csak villannyal megy, fölötte ahol már gazdaságos a benzinmotor, ott ráengedni a kuplungot és mehet tovább a gyorsulás. Ha automatikusra megcsinálod akkor a kuplung rántását kompenzálni lehet a villanymotorral, ezért nem is fogsz szinte semmit érezni amikor elindul a motor is....persze elég elvetemültnek kell lenni hogy MZvel megcsinálja valaki :)
Azért javasoltam az elektromost, mert a Hibridnél nagyon bonyolult összehangolni a két motor működését úgy hogy az jó is legyen.
Nem vagyok lökött, hogy hibrid helyett elektromos MZ-t építsek.Tolom 50+ kg akkuval?Bár elfér rajta az áramfejlesztő. :-)
De gondolkoztam már CDI gyújtás beleszerelésén is. Erről milyen vélemények vannak?
És meg egy nagy kérdés: önindító? Egyáltalán lehetséges? Mert láttam ma egy olyan hirdetést, ahol ezt írta a srác, hogy önindító/berugókar, le is volt fényképezve, de semmi maszekolásra utaló jelet nem láttam rajta.
Olaj van a telóban, mert nemrég lett szétszedve, és cserélve a szimeringekkel együtt, és azóta sem, meg előtte sem engedte.
Rossz karburálás alatt mit értesz?
Bármilyen hidegben pöccre indul a motor,80-100km max hatótávnál semmi gondja, bár volt olyan hogy nagy nyári melegben szerpentinen lefelé, amikor nyomatékot alig fejt ki a motor, csak gázfröccsöket adok neki 5-ben, néha szaggatott a gyújtás, de annak a hibája meglett, a gyertyapipa volt! De ez, hogy nem 100% hogy haza is tud hozni egy hosszabb útról (amiből többet is tervezek a nyárra), az elég idegesítő, bár eddig valahogy, kisebb-nagyobb leállásokkal mindig hazahozott.
Ja, és egyszer már az EGÉSZ motor szét lett szedve még 2005/2006 telén, a blokkban csapágy ill. szimering-csere volt, festési hibák kijavítása a vázon, újravezetékelés, kapott egy rezót is, ami nagyon frankón megy vele, 4000-nél ugrik meg a motor, de 90-95-nél nem megy többet sehogy se.
Ha nem "rá való" gyújtótrafót teszek rá, akkor milyen, esetleg yapán vagy olasz motor trafója passzol leginkább bele?
Azért tegyél bele olajat is :D
sorszám: 33931 (107424)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 12:51:52)
Mondom én hogy testhiba :) Ha egymástól látszólag független berendezések befolyásolják egymást akkor jó ha eszünkbe jut, hogy a test az közös mindegyiknél
sorszám: 33930 (107423)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 12:40:02)
Bármi lehet:
Trafó, gyertya, kondi, megszakító/jeladó, érintkezési hiba, gyenge akku vagy generátor, egyenirányító híf, fesszab, rossz karburálás miatt melegedő motor, szimmering hiba, vagy csak simán szétkopott motor...bár az hidegen sem indulna... csak ami hirtelen eszembe jutott.
Nekem nagyon úgy tűnik hogy ráfér egy rendberakás arra motorral.
Kevés benne az olaj, vagy nincs is benne, esetleg túl híg az olaj, illetve a szelep felragadt és nem zár el húzáskor, vagy túl nagy előfeszítést adtál neki.
ETZ központi rugóval nem szerelhető fel mert a villa sem bírja el, de a váz tervezése sem teszi lehetővé ilyen irányú erők elviselését, azaz teljesen új villát és durva vázmerevítéseket kellene csinálni rá, vagyis az már nem ETZ lenne...akkor már csinálj egy új vázat :)
BVF 24 n2-1 azt hiszem ez az erősebbik,nekem a 125ösön ez volt,át lett alakítva 150re,em150alap hengerrel jobban érezhető,aki feltette az enyémre korábban ezt a karbit nem tudta mennyi tartalék an ebbe.kicseréltem a fúvókákat a 150es gyári értékűire és gyakorlatilag 3000től már elég jól használható
Ma amikor feltámadtam a kómából elmentem a zichybe venni két telórugót,hát érdekes a régiekből az egyik törött,a másik meg 1,5 2 cm-vel rövidebb mint az új,meg van egy müa. gyűrű azt is kicseréltem,lehet most már jó is lesz.Így olaj nélkül elég merevnek tűnik,és egyformán kemény mindkét oldal ,nem fog kóvályogni az úton.
jöhettél volna,ma fél ötkor jöttem haza reggel,kicsit megnyújtottuk a műszakot,összepakoltunk,főnök elment aztán kimentünk sörért a reálba,aztán bent randaríroztunk az épített mazdánkal,78as mazda 626os,rommázúzott kaszni,de a motornak semmi baja,még tegnap olyan éjfél körül,nekicsúsztam egy vasúti ütközőnek,egy elcseszett kézifékes fordulás miatt,leszakadt a kereszttartó és a hűtő ráidomult a viszkóra:-) épp akkor irtam tegnap mikor a srácok már bontották az elejét,találtunk egy 80as vascsövet abból lett az új kereszttartó és a hűtőrendszere durvább mint a skodámé volt,kivetük a hátsó ülést,oda tettük be a scania hűtőt,dupla ventivel,az egyik befelé nyomja hogy legyen fűtés a másik meg kifele.a csövezést javarészt kipufogó csőből és maradék gumicsőből raktuk össze,potom 20L fagyálló kéne hozzá:Da tank is lukas lett valahol,a csomiba elhelyeztünk egy marmonkannát abba lógattuk a benzincsöveket,ez már ne fog kilukadni,amit kapott már ez a koci tőlünk,és még megy,szóval le a kalappal a japcsik előtt:D
Ma átvittem az elektromos szerelőhöz,nem hazudok kb fél óra alatt megoldotta,a féklámpa kapcsoló volt zárlatos,és valami olyat mondott hogy a gyujtáskapcsolótól vette el a testet ha jól emlékszem.2000pénz volt minden:D
majd megbeszéljük. én az eredeti tiszta kipuff híve vagyok, azzal fogyasztott a legjobban.
gagyirezó is jól fogyaszt, de nem is megy rendesen.
24N2 tipus kéne neked, a hozzá való szívócsonkkal együt. nekem csak 24N1es van itthon, abból talán lehetne összerakni valamit, de nem biztos hogy jó lenne,. a hátulja dobál, akkor azt nézd meg hogy egyáltalán csillapít-e valamit a két rugóstag.
központi rugósat csinálni, jót, rohadt nehéz. én nem vágnék bele.
Meg hogy tetézzem a problémákat, van egy ettől sokkal nagyobb gondom a kis ETZ-vel. Ha hosszabb távra megyek vele, pl 100-150 km egyhuzamban, és utána leállítom a motort, akkor iszonyat nehezen lehet beindítani, és utána is gyakori a spontán teljes leállás, ami ha pl. 50-60-as sebességnél jön elő, akkor visszakapcs 1-2 sebességet, aztán nyélgáz, mert csak így indul vissza. Ha pl egy kereszteződésnél leveszem a gázt, hogy csak alapjáratit kapjon, akkor simán lepöffen. Már néztem az akkut, a fesszabályzót, cseréltem gyújtótrafót, gyertyakábelt, gyertyapipát. NOS?
Akkor lehet, hogy nem jó mennyiségű, vagy nem jó fajta olaj van bennük? Vagy akkor mi okozza a gondot? De a központi az jóval közelebb lenne a hátsó lengőkar csuklási pontjához, és így szerintem sokkal light-osabb lenne a rugózás nem? de lehet, én vagyok a hülye. Lentebb írtam egy karbis kérdést is...
Meg eszembe jutott mégvalami:
a kis ETZ-n a hátsó dupla teleszkópot nem lehetne kicserélni központi rúgós tagra? Mert így nagyon dobálja a farát, ha egy-egy bukkanóra rámegyek!
Ja és a légszűrőház helyére is mehet akku. A vezérlő meg az ülés alá.
Az elektromos motorhoz egy könnyű váz kell, a blokkot tankot levenni, és helyére mehet az akku. (burkolt motorok előnyben)
Normális tempóhoz (80km/h) azért kellene az MZ-hez 4-5kw energia, nem?
Motoron a hibrid nem jó megoldás mert eleve kevés hely van, de amúgy nem olyan lehetetlen a villanymotor...csak pénz kell hozzá :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|