hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-01 00:04:02
azzal ha jól tudom annyi baj van hogy az adja a töltést is,kopot\rossz beálltású motornál nehézkes az inditás,ha mágnes gyujtás miatt kellene akkor ajánlom Árpádot, Ő FET-es gyujtást tud késziteni,ill a jawa vs. renault nicknéven írt a Kovács Gyuri ha még itt van körünkben,ő meg trabi gyujtást csinál,de itt egy vaterás link,ez gyári etz gyujtás http://www.vatera.hu/mz_etz_gyujtas_elektronika_jeladoval_121784866.html
sorszám: 33949 (107450)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 13:33:18)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 23:58:36
egy gyári tiszta dob,150es alap henger,hozzávaló jó beállítású karbi, jeladós gyujtás,jó minőségű szimeringel szerelt motor,ha gyári áttétellel van összerakva,elég jól ugrik már 3000től mz viszonylatban.én is próbálkoztam mofakeres rezóval,azt szétvágtam és program alapján próbálkoztam,ennek eredményeképp nőtt a fogyim kb 1 literrel max. 90-95km\h átlagba z16-os lánckerékkel,visszatettem a 15öst a gyári kiégetett dobbal,és elég nagy meglepetés ért.trafóbol inkább a gyárit javaslom,esetleg skoda,wartburg, a trabiét nem ismerem de lehet hogy az is jó az mz-hez
sorszám: 33948 (107449)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 13:30:27)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 23:51:20
fújva lesz a villa alja is azért nincs összerakva,de teszek bele olajat is hogy lássam mikor ereszt a szimering:D
sorszám: 33947 (107448)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 13:20:24)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 23:50:09
a lámpa testje jó volt,csak a gyujtáskapcs.-féklámpa kapcs. kontakt nem volt jó emiatt voltak ilyen anomáliák.
sorszám: 33946 (107447)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 13:18:04)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-01-31 22:27:24
korrigálás, helyesen, elnézést...

R
sorszám: 33945 (107446)
(előzmény: Rudolph B, 2009-01-31 22:22:03)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-01-31 22:22:03
Előfordulhat, de van foktárcsa, ellenőrzés és korigálás.Ez egyébként minden márkára vonatkozik, Pannóniákra nagyon, az IZS 350 pedig rendszeresen szenved attól, hogy az öntvénymagok rossz pozicionálása miatt össze-vissza működik az öblítés.A dugattyútetőn az eredmény eléggé olvasható, igaz, gyakorlott szem kell hozzá.

üdv.: R
sorszám: 33944 (107444)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-31 22:08:12)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-01-31 22:15:36
Volvo 130, vagy valamilyen Opel Senator.
A V6 blokk viszont sokkal rövidebb.Igaz, nem olyan jó a "mozgáskultúrája", de pl Chrysler V63 az megfelelne, az, a forgattyúcsap-eltolások miatt nem szenved ilyentől.

üdv.: R
sorszám: 33943 (107443)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-31 21:02:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 22:08:12
Elgondolkodtam rajta, hogy lehet, azért rossz néhány MZ, mert nem szimmetrikusak az átömlők.
sorszám: 33942 (107442)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-31 21:51:26)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-01-31 21:51:26
helo
Hát a keresztöblitéses motor az feltöltésileg veszteségesebb, és rosszabb a henger felső részének az öblitése a keresztöblités miatt.A huroköblités(vagy schnürle)az jó a henger falának az oldalában mindkét oldalról szemben egymással vannak a felömlők és a felömlőkből felfele áramlik a friss keverék igy jobb lett az öblités a henger felső részében is,kevesebb lett a friss kiáramló keverék a kipufon.Gyakorlatilag a huroköblités vált be.
sorszám: 33941 (107441)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 12:04:21)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 21:08:22
Erre írtam én az 1 millió FT-os MZ választ.Sajna nagyon drága a kondi.Persze sok pénz esetén el lehetne szórakozni akár 10kW-os , kerékpárba épített motorokkal is. ;-)

http://gasboards.com/products-page?page_number=3
Tessék válogatni.50e körül egész jó motorok vannak, 2,5-ösmár tudhategykartépésig 10kW-ot.És nem is megy tönkre.
sorszám: 33940 (107436)
(előzmény: e-TS250, 2009-01-31 19:45:20)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 21:02:53
Költséges szórakozás.De nagyon élvezetes. :-)
Kár, hogy nem hátsókerekes.Kellene a Ladába egy 3000-es sor6 blokk. :-D
sorszám: 33939 (107435)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 20:09:11)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 20:09:11
embörök! fogyasztás csökkentés, vagy csak szimplán alacsony fogyasztás?

ma volt szerencsém kipróbálni egy öreg audi 90-et(fronthajtású) ami gyárilag egy 1.6os 70 lóerős turbódizel motorral ment.
jelenleg 1.9es turbódízel van bent, valami dög adagolóval, és a hozzá tartozó porlasztócsúcsokkal. a turbó se akármi, ne kérdezzetek semmit, annyit tudok hogy 90le gyárilag az a blokk, és most garantáltan több mint 200. bír zabálni max 8-9 littyót. nem tudok semmilyen gyorsulás adatot, de puszta gázadásra veszett kaparásba kezdett a 205ös jó állapotú téli gumikon, száraznak tűnő aszfalton, még 3.fokozatba is. az autó tögázra teljesen elveszti minden önkontrolját bármelyik fokozatban az 5. fokozat kivételével. tükörbe nézni közben nem érdemes.:D
állati élmény volt! ha van lehetőségetek hasonlót kipróbálni véletlen se hagyjátok ki! a wartburgom egyáltalán nem harap ehhez képest:D,álló helyben pici gázfröccsök is elegendők a kaszni táncba hozásához:D

ja és a fogyasztás még egyszer: 8-9 Liter!!!!
sorszám: 33938 (107433)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-01-31 19:45:20
Bedobom, ha már volt téma, elnézést: nemrégiben volt egy áttörés a kondigyártásban, javaslom keressetek rá az "ultracapacitor" szóra!
Akár 3000 F is kapható, kérdés milyen feszültségre és áron, nameg legyen aki feltölti..:-)
sorszám: 33937 (107431)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 17:40:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 17:57:37
Nézted már a kondik árát? 1 milliós MZ? :-)
Annyira nem lehet vészes.Üresben a kerékagymotor nem sokat fogja a gépet, de visszatöltéskor lehetne elsőkerekezni is.Én sem gondoltam volna.Tengelykapcsolókarhoz kellene egy másik gázkar, vagy hüvelykujjas az elektromocinak.Dugóban az, városon kívül kék füst, pálinkaszag. :-)
sorszám: 33936 (107429)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 17:40:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 17:40:53
Akkor viszont, ne akkut tegyél bele hanem kondenzátort.

Egy-két gyorsulásra elég energiát tud tárolni. Ez elég lenne önmagában a gazdaságos közlekedésre, és sokkal többet bír mint az akku.

Mert ugye elsősorban a fékezési energia amivel jobb a hibrid.
Ha a kondiban van energia akkor meg lehet csinálni hogy le is állítja a motort, és a kezdő gyorsítás mondjuk 40-ig csak villannyal megy, fölötte ahol már gazdaságos a benzinmotor, ott ráengedni a kuplungot és mehet tovább a gyorsulás. Ha automatikusra megcsinálod akkor a kuplung rántását kompenzálni lehet a villanymotorral, ezért nem is fogsz szinte semmit érezni amikor elindul a motor is....persze elég elvetemültnek kell lenni hogy MZvel megcsinálja valaki :)

Azért javasoltam az elektromost, mert a Hibridnél nagyon bonyolult összehangolni a két motor működését úgy hogy az jó is legyen.
sorszám: 33935 (107428)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-31 17:30:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 17:30:53
Nem vagyok lökött, hogy hibrid helyett elektromos MZ-t építsek.Tolom 50+ kg akkuval?Bár elfér rajta az áramfejlesztő. :-)
sorszám: 33934 (107427)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 12:16:30)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 13:33:18
De gondolkoztam már CDI gyújtás beleszerelésén is. Erről milyen vélemények vannak?
És meg egy nagy kérdés: önindító? Egyáltalán lehetséges? Mert láttam ma egy olyan hirdetést, ahol ezt írta a srác, hogy önindító/berugókar, le is volt fényképezve, de semmi maszekolásra utaló jelet nem láttam rajta.
sorszám: 33933 (107426)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 13:30:27
Olaj van a telóban, mert nemrég lett szétszedve, és cserélve a szimeringekkel együtt, és azóta sem, meg előtte sem engedte.
Rossz karburálás alatt mit értesz?
Bármilyen hidegben pöccre indul a motor,80-100km max hatótávnál semmi gondja, bár volt olyan hogy nagy nyári melegben szerpentinen lefelé, amikor nyomatékot alig fejt ki a motor, csak gázfröccsöket adok neki 5-ben, néha szaggatott a gyújtás, de annak a hibája meglett, a gyertyapipa volt! De ez, hogy nem 100% hogy haza is tud hozni egy hosszabb útról (amiből többet is tervezek a nyárra), az elég idegesítő, bár eddig valahogy, kisebb-nagyobb leállásokkal mindig hazahozott.
Ja, és egyszer már az EGÉSZ motor szét lett szedve még 2005/2006 telén, a blokkban csapágy ill. szimering-csere volt, festési hibák kijavítása a vázon, újravezetékelés, kapott egy rezót is, ami nagyon frankón megy vele, 4000-nél ugrik meg a motor, de 90-95-nél nem megy többet sehogy se.
Ha nem "rá való" gyújtótrafót teszek rá, akkor milyen, esetleg yapán vagy olasz motor trafója passzol leginkább bele?
sorszám: 33932 (107425)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 13:20:24
Azért tegyél bele olajat is :D
sorszám: 33931 (107424)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 12:51:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 13:18:04
Mondom én hogy testhiba :) Ha egymástól látszólag független berendezések befolyásolják egymást akkor jó ha eszünkbe jut, hogy a test az közös mindegyiknél
sorszám: 33930 (107423)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 12:40:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 13:15:01
Bármi lehet:
Trafó, gyertya, kondi, megszakító/jeladó, érintkezési hiba, gyenge akku vagy generátor, egyenirányító híf, fesszab, rossz karburálás miatt melegedő motor, szimmering hiba, vagy csak simán szétkopott motor...bár az hidegen sem indulna... csak ami hirtelen eszembe jutott.

Nekem nagyon úgy tűnik hogy ráfér egy rendberakás arra motorral.
sorszám: 33929 (107422)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 12:34:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 13:10:04
Kevés benne az olaj, vagy nincs is benne, esetleg túl híg az olaj, illetve a szelep felragadt és nem zár el húzáskor, vagy túl nagy előfeszítést adtál neki.
ETZ központi rugóval nem szerelhető fel mert a villa sem bírja el, de a váz tervezése sem teszi lehetővé ilyen irányú erők elviselését, azaz teljesen új villát és durva vázmerevítéseket kellene csinálni rá, vagyis az már nem ETZ lenne...akkor már csinálj egy új vázat :)
sorszám: 33928 (107421)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 12:26:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 12:55:46
BVF 24 n2-1 azt hiszem ez az erősebbik,nekem a 125ösön ez volt,át lett alakítva 150re,em150alap hengerrel jobban érezhető,aki feltette az enyémre korábban ezt a karbit nem tudta mennyi tartalék an ebbe.kicseréltem a fúvókákat a 150es gyári értékűire és gyakorlatilag 3000től már elég jól használható
sorszám: 33927 (107420)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 12:14:44)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 12:51:52
Ma amikor feltámadtam a kómából elmentem a zichybe venni két telórugót,hát érdekes a régiekből az egyik törött,a másik meg 1,5 2 cm-vel rövidebb mint az új,meg van egy müa. gyűrű azt is kicseréltem,lehet most már jó is lesz.Így olaj nélkül elég merevnek tűnik,és egyformán kemény mindkét oldal ,nem fog kóvályogni az úton.
sorszám: 33926 (107419)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 12:07:01)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 12:48:49
jöhettél volna,ma fél ötkor jöttem haza reggel,kicsit megnyújtottuk a műszakot,összepakoltunk,főnök elment aztán kimentünk sörért a reálba,aztán bent randaríroztunk az épített mazdánkal,78as mazda 626os,rommázúzott kaszni,de a motornak semmi baja,még tegnap olyan éjfél körül,nekicsúsztam egy vasúti ütközőnek,egy elcseszett kézifékes fordulás miatt,leszakadt a kereszttartó és a hűtő ráidomult a viszkóra:-) épp akkor irtam tegnap mikor a srácok már bontották az elejét,találtunk egy 80as vascsövet abból lett az új kereszttartó és a hűtőrendszere durvább mint a skodámé volt,kivetük a hátsó ülést,oda tettük be a scania hűtőt,dupla ventivel,az egyik befelé nyomja hogy legyen fűtés a másik meg kifele.a csövezést javarészt kipufogó csőből és maradék gumicsőből raktuk össze,potom 20L fagyálló kéne hozzá:Da tank is lukas lett valahol,a csomiba elhelyeztünk egy marmonkannát abba lógattuk a benzincsöveket,ez már ne fog kilukadni,amit kapott már ez a koci tőlünk,és még megy,szóval le a kalappal a japcsik előtt:D
sorszám: 33925 (107418)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 11:30:04)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 12:40:02
Ma átvittem az elektromos szerelőhöz,nem hazudok kb fél óra alatt megoldotta,a féklámpa kapcsoló volt zárlatos,és valami olyat mondott hogy a gyujtáskapcsolótól vette el a testet ha jól emlékszem.2000pénz volt minden:D
sorszám: 33924 (107417)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 11:35:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 12:38:05
majd megbeszéljük. én az eredeti tiszta kipuff híve vagyok, azzal fogyasztott a legjobban.
gagyirezó is jól fogyaszt, de nem is megy rendesen.
sorszám: 33923 (107416)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-31 09:40:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 12:34:39
24N2 tipus kéne neked, a hozzá való szívócsonkkal együt. nekem csak 24N1es van itthon, abból talán lehetne összerakni valamit, de nem biztos hogy jó lenne,. a hátulja dobál, akkor azt nézd meg hogy egyáltalán csillapít-e valamit a két rugóstag.
központi rugósat csinálni, jót, rohadt nehéz. én nem vágnék bele.
sorszám: 33922 (107415)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 12:26:51)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 12:34:21
Meg hogy tetézzem a problémákat, van egy ettől sokkal nagyobb gondom a kis ETZ-vel. Ha hosszabb távra megyek vele, pl 100-150 km egyhuzamban, és utána leállítom a motort, akkor iszonyat nehezen lehet beindítani, és utána is gyakori a spontán teljes leállás, ami ha pl. 50-60-as sebességnél jön elő, akkor visszakapcs 1-2 sebességet, aztán nyélgáz, mert csak így indul vissza. Ha pl egy kereszteződésnél leveszem a gázt, hogy csak alapjáratit kapjon, akkor simán lepöffen. Már néztem az akkut, a fesszabályzót, cseréltem gyújtótrafót, gyertyakábelt, gyertyapipát. NOS?
sorszám: 33921 (107414)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 12:26:51
Akkor lehet, hogy nem jó mennyiségű, vagy nem jó fajta olaj van bennük? Vagy akkor mi okozza a gondot? De a központi az jóval közelebb lenne a hátsó lengőkar csuklási pontjához, és így szerintem sokkal light-osabb lenne a rugózás nem? de lehet, én vagyok a hülye. Lentebb írtam egy karbis kérdést is...
sorszám: 33920 (107413)

 
 
bambi99
válasz erre | email2009-01-31 12:21:38
Az nem a két teló hibája
sorszám: 33919 (107412)
(előzmény: knight87, 2009-01-31 12:17:20)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 12:17:20
Meg eszembe jutott mégvalami:
a kis ETZ-n a hátsó dupla teleszkópot nem lehetne kicserélni központi rúgós tagra? Mert így nagyon dobálja a farát, ha egy-egy bukkanóra rámegyek!
sorszám: 33918 (107411)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:16:30
Ja és a légszűrőház helyére is mehet akku. A vezérlő meg az ülés alá.
sorszám: 33917 (107410)
(előzmény: Keri, 2009-01-31 12:15:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:15:20
Az elektromos motorhoz egy könnyű váz kell, a blokkot tankot levenni, és helyére mehet az akku. (burkolt motorok előnyben)

Normális tempóhoz (80km/h) azért kellene az MZ-hez 4-5kw energia, nem?

Motoron a hibrid nem jó megoldás mert eleve kevés hely van, de amúgy nem olyan lehetetlen a villanymotor...csak pénz kell hozzá :)
sorszám: 33916 (107409)
(előzmény: szsrobert, 2009-01-31 09:40:59)

 
 
knight87
válasz erre | email2009-01-31 12:14:44
Üdv!

Lenne egy kérdésem!
Van egy 125-ös ETZ-m, mostmár 150-es hengerrel. A nyomaték érezhetően nagyobb lett így, de mivel a karburátort nem cseréltem, így szerintem nem úgy megy ahogy kellene. A 150- ETZ-knek milyen karburátora van alapból? És nincs valakinek véletlenül egy eldaó karbi? Egyáltalán érdemes kicserélni?

Köszi
sorszám: 33915 (107408)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:07:01
Igaza van Waresznak nagyon nem tudsz mást csinálni.
Persze azért fékezni meg lehet próbálni, de olyan elkerülésbe nem szabad kezdeni amit nem tudsz végrehajtani.

Amúgy a te esetedben a pocsék teló sokat segített az esésben.
sorszám: 33914 (107407)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 06:48:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:04:21
Valaki mesélte nekem, hogy az ETZ-nek más az öblitési rendszere mint a legtöbb motornak és ez okozza a rossz hatékonyságot. A TS-nek pedig normál bevált öblítése van, ráadásul erősen visszafogott méretezéssel.

Azt hogy mi ez az öblítési rendszer nem emlékszem, de van itt elég okos ember remélem elmondják nekünk. Valami kereszt és hurok öblítésről meséltek, de több nem ragadt meg bennem.
sorszám: 33913 (107406)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:27:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 12:01:03
Féklámpánál nincs jelentősége.
3-4A-er a tervezési áramuk...persze nem azoknak amit féklámpa kapcsoló néven adnak az MZhez :))
De egy jó kapcsolóval nincs gond, mert kb 2A folyik ott, arra pedig nem kell trükközni.

A refinél azért kell relézni mert akkora áramokra már erősen számít a vezeték keresztmetszete és hossza. A kapcsolókhoz elég vékony vezeték megy, ráadásul vagy 1métert meg lehet spórolni a relézéssel.
sorszám: 33912 (107405)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:22:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:54:14
Ja, én is egy orosz radarból kimentett mikrokapcsolóval csináltam féklámpa kapcsolót, egyszerűen elpusztíthatatlan a szerkezet :) Kb. 7éve működik hibamentesen.
sorszám: 33911 (107404)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:37:24
Na meg a gyári helyett egy más tipusú féklámpa kapcsoló bekötése nem nagy elektronikai feladat. Ugyan úgy kell bekötni, inkább a mechanikai kialakítás a problémásabb, de mivel elég változatos kapcsolóformák kaphatóak szerintem van amivel egyszerű a megvalósítás.
sorszám: 33910 (107403)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:29:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:35:15
Földelési hiba tud érdekes dolgokat művelni.

Valamelyik lámpatest (amelyik halványabb) nem kapja meg földelést rendesen, pucold meg és húzd rá rendesen a földelő csavart, de ne a festékre. Autószerelők ezt a hibát gyakran elkövetik mert azt hiszik a csavaron keresztül megkapja a villanyt így is, közben nem. Kell a felület, mert a vas amúgy sem a legjobb vezetők és kontakt felületek közé tartozik.
sorszám: 33909 (107402)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:29:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-01-31 11:30:04
A reptéren én dolgozom nem Waresz ;-)
Tegnap majdnem bementem hozzád az éjszakás műszakból hazafelé, de aztán adódott egy kis munka, úgyhogy ráhúztam még egy kicsit és inkább 24-óráztam :)
sorszám: 33908 (107401)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2009-01-31 09:40:59
Köszönöm felajánlásod.Ha majd jó idő lesz,és nem leszefoglaltságom, jó lenne elmocizni hozzád. :-)

Nekem nem "köp".
Illetve normál gyertyával 70-es fúvókával, kitekert pótlevegővel 40-nél már rángatni kezdett, hosszúmenetűre cserélve 50 felett ment símán.A hosszúmenetűvel egyre nagyobb gázt adva erősödik, majd finoman gyengül el.Kis fúvókánál plussz olaj,és a gázt a legnagyobb teljesítményig kell adagolni(illetve túlhúzva addigvisszaforgatni).A motorcsörgést, öngyulladást illendő elkerülni, E85 a barátunk, aki segít.100-asbenzinnelkisebb gázzal megy ugyanúgy a gép.De csak nagy kompresszióval, mert a 125-ös hengerrel semmivel nem volt jobb.
Próbeképpen tettem kipufogószűkítőt a hengerbe a könyök elé.Traktoros nyomaték kis fordulaton, gyakorlatilag alapjárattól,triáélgép, gázra 5-ben 20-25km/h-tól gyorsul a gép(1407/min :-)).
De akármit szexuáltam neki, 60-nál stabil 3,3l/100km az átlyukasztott gyári kipufogóval, aminek 90 fokoskönyökvanavégén, ne legyen szakibácsi szagúa hátul ülő, olajosarendszámtábla.Kipufogókkal kellene kísérletezni.De ha a gyárivalsem alacsonyabb a fogyi, nem dobom ki rá a pénzt.Lehet, hogy túl nyitottá vált, 65 felett gyengült a gyári állapotához képest, viszont alul nőtt a nyomaték.
Arra gondolok, hogy a gyári 4-5000-es fordulatra van hangolva.Én a nyitással lecsökkentettem az ellenállását(nagyobb nyílás a gyári visszaverő falon)ezért kis fordulaton nem nyomja vissza a füstgázokat a hengerbe, és jobban húz, magas fordulaton viszont több friss keveréket kienged a kipufogóba,és nem nyomja vissza a hengerbe, ezért a gyengülés.
Arra gondoltam, hogy biztonság kedvéért plusz olaj a benzinbe, magas fordulatok elfelejtése, 70-es főfúvóka,és addig kísérletezni a kipuval, míg a legjobb sebességet éri el a gép ezzel a beállítással.
Vettem 5 liter Szarol 2T-t, és egy liter Husky-t.Egy iodeig elég lesz. :-)

2 liter 50-60km/h körüli fogyival a seggem verdesném a földhöz örömömben.

Tudom, Simson a jó, de azt nem tudom használni két személlyel.
Fillérbaszásom eredményeként hamarosan 40km/h-ra képes elektromos kerékpárom lesz nemsoká, ha összejön a business.
Állítólag a gyái 36V-osak is 37 körül tudnak egy plusz akkuval. :-)

Elektromos hibrid MZ projekt késik, arramég kell pénzmag,és nem tudom, hová tegyem az akkukat az MZ-n.1000W-os fűzhető motor harmincX ezer pénz.
sorszám: 33907 (107400)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:27:14)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-01-31 08:58:10
Inkább akkor, ha szép idő lesz. Gondolom, nem akarod szétszedni vagy eladni...
sorszám: 33906 (107399)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 19:46:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 07:02:35
Én is erre gondoltam,a golfnak a féklámpakapcsolója M10*1es,csinálok a toldat oldalába egy furatot,azon s gondolkotam,hogy ha az eredetinél kicsivel nagyobb kezdő átmérőjű a toldat,akkor mint egy kamra úgy működne,és nagyjából egyidejüleg kapcsolna a lámpa és kezdődne meg a fékhatás,de lehet hogy rosszul gondolom
sorszám: 33905 (107397)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-01-31 06:48:58
mondhatni rutinosan esek:D igaz totál kihagy az emlékezetem hogy hogyan ugrottam le a motorról,de egyikre sem emlékszem,csak arra hogy gurulok,majd csúszok,a kettő közötti időre sose emlékeztem,de ez nagyon dúrva mert nem tudom hogy csináltam és érdekel.idáig a pá esésből,szinte mindegyik közepes sebességnél volt,és gyakorlatilag megúsztam,néhány horzsolás max. zúzódás,volt törés is de ott én voltam a hülye.A kutyával meg nem tudtam mit kezdeni,nekem is van,és így nehezebb elütni,lehet hogy ha parancsba adnák akkor se lennék rá képes.Szarvast meg nem akarok látni,fényképen nagyon szép,de inkább kerülöm messziről:D
sorszám: 33904 (107396)
(előzmény: waresz, 2009-01-31 00:19:02)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:27:14
érdekes hogy az etz-k sokkal többet zabálnak mint a kis TS-ek. még ha jók akkor is.
ha több olajat adsz, akkor rosszabbúl fog menni.
nekem akkor a motor olyan volt, ha hirtelen tövig húztad, köpött egyet, lebőgött, majd nagynehezen elkapta.
nem jó. mondom, inkább hozd el, és kihozzuk belőle a csúcsot, amit még károsodás nélkül elvisel. lehet hogy lesz szimeringcsere, meg minden bizbasz, de jó kell legyen a végén.
sorszám: 33903 (107394)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 20:02:14)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:22:05
jó ötlet még, relét rakni a kapcsoló, és a féklámpa közé. az a kis nyomi kapcsoló, ami a fékkarnál van, az leginkább a nagy áramot nem bírja. beég, megolvad, azt kuka.
sorszám: 33902 (107393)
(előzmény: Péter mz, 2009-01-30 23:18:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-01-31 00:19:02
Jó hogy nem lett nagyobb bajod!:S ha kutyát látsz, és valószínüleg találkoztok, akkor erős kormányfogás, szemet szükre zárni, tankra hajol, és tögáz! így van esélyed elkerűlni a bukást, a kutya meg dögöljön meg a picsába. ebből majd tanúl. apám az s50N-h-val vágott el egy közepes nagyságú dögöt kb 25éve. egyszer elötte volt már hasonló eset, akkor megpróbálta kikerűlni, majdnem ott maradt. a kutya folytatta útját, és egy megdöntött, ferde kormány állású motorral találkozott. természetesen fater elvágódott. azóta nincs szőr a jobb lábszárán. az előbb említett esetnél, meg megúszta egy telógörbüléssel, még csak el se esett. a peregyessel később szarvast fogott. vitte vagy 100m-t. már majdnem megállt, amikor a dög elrúgta magát, és így ment ki a motor alóla.
sorszám: 33901 (107392)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-30 21:14:51)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-01-30 23:18:15
helo
nekem nincs etz-m de ha lenne és féklámpa kapcsolós gondom lenne akkor megcsinálnám régi gyári vmilyen autós gombával a másik amit én egyszerűbbnek tartok az egy kis mikrokapcsolo beépitése lenne,ahogy elmozdul alapállásból a fékkar az máris bekapcsol.
sorszám: 33900 (107391)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu