:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
na még egy miskolci motoros!! én csak tanulok miskolcon, most próbáltam ki az etz-jét semmi baja sincs, jól is megy sokkal csendesebb mint a ts-em , bár nem annyira nyomatékos....
Nekem is felujjították a kis ETZ főtengelyét, a zsolcai kapuban lévő 3 motoros bolt közül a kék rácsos Katalin köznék lévő boltban, és összerakás után kb 1000km használata után összetört az alsótűgörgő, és szépen beállt a főtengely. Pedig nem lett szétforgatva a gép. Bizonyos kilométerenként egy-egy fémdarab jött fel lentről a dugattyú tetejére... Úgyhogy a legszélső boltot nem ajánlom.
http://mofaker.hu/termek.php?termek_id=10674
Erről valakinek tapasztalat, vélemény?
Én is felújítattam a kis TS-t, de még nem szuperál úgy ahogy kéne. Viszont az iszonyatosan csörgő blokkomból, egy gyönyörű hangú blokkot varázsolt egy szaki bácsi, aki felújította a főtengőmet. Állítólag mindenki hozzá viszi a főtengőt a környéken, meg is volt az ára...
A hengert meg a zsolcai kapuban levő 3 motorosbolt közül a középsőbe vittem, és ott intézték a fúrást.
A fúrás is jónak tűnik, de a főtengelyemet tuti jól megcsinálta a bácsi. Ha kell megszerzem a számát. Csak szólj. Címet sem tudom csak annyit, hogy valahol Diósgyőrben van.
Tudom, hogy nem nekem írtad, de hol is laksz te pontosan? Miskolc? Csak mert én miskolci vagyok, a TS 150-em meg Sajószentpéteren pihen. Most szombaton is motoroztam egyet, a 0 fok ellenére. Kevés errefelé az MZ-s cimbora.
Nekem is ezt csinálja a gép ETZ-251), ha áll egy ideig, és olyan langyos körülire hül a henger, akkor egy pici szivató és már indul is, függetlenül attól, hogy mikor áltál meg, akár 5 perce vagy 50 perce. Viszont ha meleg, akkor pöcc-röff szivató nélkül. Egy kérdés még, nem tudja valaki, hogy ETZ-251-re hol tudnék zárható tanksapkát venni? A 125-ös és 250-es sapkája nem passzol, mert azoknak nagyobb az átmérője...
Üdv
Ígértem nemrég képet a töltésjelző műszeremről. További Mz és egyéb alkatrészeket találtok még a www.webborze.mlap.hu lapomon.
Töltés jelző műszer:
http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/webborze/uploads/ampermr.jpg
http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/webborze/uploads/mero.jpg
Brutális hátsó lánckerekem TS125-re:
http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/webborze/uploads/lanckrek.jpg
Az enyémet a nyomi SZERELŐ 90-esre fúrta fel... de nem tudom mi az isten f*száért. :D úgy felidegesített, hogy csak rángat a motor, 3000-alatt füstöl, mint egy krematórium, nem megy sehova, 110-nél bedurrog, és iszik, mint egy teve. Aztán kiderült a turpisság :S Kapott egy 40-eset és hirtelen minden megjavult (igaz nem tökéletes, de egyelőre így is jó) :D vannak csodák mi?
Üdv! Szerintem nincs annak semmi baja, nekem 251-esem van, és majdnem ugyanezt csinálja... 5-10 perc állás után csak szívatóval indul, akárhogy hajtottam. Hideg van, a karburátor és a szívócsonk nagyon gyorsan kihűl, ott pedig lecsapódik az a kevéske benzin amit alapjáraton kap a motor. Ha jól megy, ne bántsd, úgyis lassan közeleg a jó idő. :)
Köszönöm. Valamelyik biztosan beválik. Én a bilincset hajlítgattam több kevesebb! sikerrel.
sorszám: 33990 (107507)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-01 22:35:29)
bosal kipufogó paszta amire gondolt rókapimpó szerintem ha van a környékeden bárdi autós bolt(azért ezt mondtam mert ők tuti forgalmazzák)olyan mint fogkrémes tubus cement alapú cucc 20perc pihenő után hőre keményedik,de tapasztalat alapján inkább alufólia,mert a fém-a fémmel még mindig jobban tömít.
Kösz.Fóliára nem gondoltam, de jó ötletnek tűnik.
Alufólia, azbesztzsinór vagy lehet kapni valami kenhető hőálló kipuff tömítő anyagot autósboltban.
És tettél valami tömítőanyagot vagy csak lemezt?
Én lemezből hajlítottam gyűrűt.
Helló Mindenki!
A könyök és a dob között kifúj a Ts.Mivel tömítsem,mert már kiakaszt a masina?Előre is köszönöm a megoldást.
Inkább 140, de nekem csak 135-ös volt, ment azzal is szépen, gyönyörű alapjárat és fordulatot nagyon simán vette, végülis 130-assal is menne szerintem, de ott már kicsit megtorpant egy hirtelen gázhúzásra.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35 ITT A HÁTSÓ TELESZKÓP JAVITÁSA
A felitatott elektrolitos akkut is lehet tölteni, DE!
-Értelemszerűen töltőáram kapacitás tizede, tehát 10Ah akkunák 1A.
-a töltőfeszültség ne menjen 13,8V fölé, illetve töltés közben ne pezsegjen az akku(mellé hajolva hallható ) mert akkor elmegy belőle a víz, és szét kell szedni a víz pótlásaára, illetve a vízhiány miatt károsodnak az ólomlemezek.
Ha magas a fesz, áram, tehetsz elé izzót sorbakötve.
Etanolhoz a 130-140-es főfúvóka megfelelő?
Sziasztok!
Megtudná valaki mondani, hogy a 250-es ETZ hátsó telójába mennyi olaj kell?
savas töltővel nem lehet tölteni,direkt ezekhez az akksikhoz is gyártanak töltőt,olyan mint egy mobil töltő adaptere.ahol vetted az akksit biztos lehet hozzá kapni töltőt is.
Akkor már nagyon elsokal. Kis terhelésen olyan hangja van hogy tatatatata, és azt nem szeretem.
Nekem volt benne 135-ös is, de akkor az Etanol miatt kellet a nagyobb :) na azzal zabált ám rendesen, de a 7000-es fordulatot, 15ös lánckerékkel lazán vitte az e85-el :)
Nekem 120-as főfúvóka volt benne, 15-ös lánckerékkel.
Sok MZ-t legyorsultam anno. :-)
Akkor 6 litert evett 80-nál. :-)
Őőő, hát attól függ milyen az az akkutöltő, mert a névleges kapacitás 1/10-vel szabad tölteni. Tehát egy 12Ah-as akkut 1-2 ampernál többel nem illik. Az olcsó teszkós tölt megküldi 3-4 amperrel is, azt meg nem szereti.
De nincs semmi gond, fogsz egy 21Wos izzót és azon keresztül kötöd rá, az lefogja annyira amennyire kell.
Azt hittem, normál fúvókaalakja van, csak nem találom.
Azt a bronzcsövecskét lehet külön kapni?
Full kitekerve is megy a gép, tehát valszeg nekem nagyobb.Bár full betekert levegőcsavarral is megy, akkor erősebb, büdösebb, és sokkal többet eszik.Ngyed fordulat is sokat számít.
ebből létezik 35-nél kisebb?30-as?
Nekem 105 és 115-ös főfúvókával megy normálisan a motor, igaz nekem nem TZ karbi van rajta.
A kis ETZ gyári kipufogójának mi alapján jön ki a méretezése?
A könyök kb 30cm hosszú a dugattyútól, a visszaverő fal 55cm.Ez ugye 85.Ha a gázsebesség 500m/s, akkor egy nyitás alatt 1,7m utat tesz meg a gáz, 0,0034s.Akkor egy főtengely fordulat ennek kétszerese 0,0068s. 147/s, 8823/min.Tehát 8800-as fordulaton jó a hossza. Gyakorlatban nemigen. :-)
a főfuvóka mellett az a hosszan "belogó" bronz csövecske....az olyan 35-40es mindegyiknél..
Kis ETZ porlasztójában hol az alapjárati fúvóka?
Szívatóé 70-es a karbipohárban, főfúvóka 95-120, de hol az alapjárati?
azzal kell levenni a forgórészt a főtengely végéről
Fater akarja nagyon felújítani.Majd meglátjuk a szimering megvan a szerszámok még nincsennek.Akkor majd hetfőn eljössz.Az az M10-es csavar mi?
Igen, pontosan egy időben kell nyitniuk.Egyúttal az összes többi csatormát is át lehet ellenőrizni, megfelel-e a gyári méretnek, vagy annak, amennyivel múdosítottuk.
üdv.: R
benne vagyok de nem kell szét szedni nagyon fasza csendes hangja van a szimering cseréhez csak szimering kell meg egy m10es csavar...mert külső szimeringes...szerencsére kompó jó főtengő nem kopog szerintem nincs nagy baja....
Gyere el oszt próbálld ki valamelyik nap a motort.Hogy eddig mit sikerült alkotnunk faterral.
Még csak annyi úgy pluszba, hogy amikor a karbit takarítás után összeraktuk, és a dugót+a gumi tömítést belepakoltuk, akkor, hogy az alapjáratot csökkentsük levettük az előgyújtást 2.2 2.3-ra(a motor könnyebb indulása végett).
Szeva mindenkinek.
lenne 1-2 kérdésem:
Sikerült szereznem zselés akksit,amit a riasztórendszerhez használnak.
Ezt az akksit tölthetem rendes akkutöltön??
Másik kérdésem:
Nyáron lett megfurva a mocim etz-150
kb 800km van bene és ahogy tanácsoltátok a subert felvettem plafonra,mostmár visszalehet tenni a 2.rováthába,jolgondolom hogy dus a keverék mert kb 5000körül ledadog.
üdv Dlaca
helo
az mitől lehet h a ts 150 emmel ha megyek akármennyi ideig szinte mindegy h pörgetősen vagy alig pörgetve ha megállok vele egy olyan 5 perc után már csak ugy indul el ha gyujtás nélkül egy szivató rugást adok neki majd szivatót visszatolom gyujtást rá és indul.Ha nem adok szivatót szinte akármeddig rugdalhatnám gyujtáson,nem indulna el.
Szimeringcsre kb2 éve volt de nem olajos a dinamó mögött,csak egy ici pici kosz van ott a szimering alatt olaj+kefe por felragadva.
Amugy 95 ös főfuvóka meg 40 es alapjárati.22n1-3 as karbi, 0.5 éves uj siberrel.Amugy jól megy a motor alapjárat is van.A karbiban olyan gyenge 1 mm-t lötyög a siber de hát szerintem mindenkinek lötyög. Most vagy ez miatt indulhat melegen nehezen vagy szimering mi?Bár a sibertől nem lehet mert azért nem indul el melegen szivató nélkül mert benzin kell neki,vagy sok levegőt kap valahonnan. gyujtás 2.8 on van,levegőcsavar 1 tekerésre van kint,150 es henger.Bár most h ilyen idő van egy karbipucolást megteszek meg kap egy másik hengerfejet,de ezektől függetlenül még indulnia kéne melegen sz.nélkül.
Ennek csak annyi lett volna a lényege, hogy kipróbáljuk a motort.200-300ft volt az alapjárati fúvóka.Nem szaggat a motor.Fogyasztani többet fogyaszt.Készítetünk vásárolunk szerelőhidat, lehúzót illetve csapágy be és kiütőt.Szétkapjuk a motort a szimeringet kicseréljük.Tud-e valaki miskolcon vagy környékén jó gépműhelyt ahol felfúrják a hengert, hónolják és a főtengelyt felújítják(mibe kerül ez?).
70es alapjárati fuvóka az nem gyenge eszik vagy 10litert mi?:):) nem egyszerűbb lett volna kicserélni a gyújtás felőli szimeringet.....így aztán fúvókát is venni kell...te tudod...végülis
várjunk jól értem a dolgot? kifúrtátok 80asra az alapjárati fúvókát?37-40es szokott lenni általában,akkor a tied iszonyat sok levegőt szív be valahol,nem szokott menet közben kigyorsitásnál beszaggatni a motor?
ezt igy ahogy leírtad, nekem úgy tűnik, hogy a szimmeringcsere sokkal egyszerűbb lett volna:D teljes gázon, és részterhelésen is gondok vannak. nem?
Szevasztok!
Egy kis érdekesség.Akit érdekel.
Vettem egy motort 1 hónapja.A megvételkor hidegen nem indult a motor csak gurulva sebességben.Itthol már úgy indítottuk, hogy benzint csepegtetünk a hengerbe.Hát ez ez így mégse volt kitűnő.Hát szétszedtük a karburátort.Észre vettük, hogy a szivatónal a dugóban lévő gumi elzárta a szivató útyát.Vettünk egy dugót és egy bele való gumi tömítést.Összepakoltuk, és a karburátort kitakarítottuk.Ekkor indult könnyen a motor csak nem volt alapjárat.
Vagy is hát volt csak 3000-es fordulaton.A gáztolattyú ütköző csavar-nak egy 8-cad fordulatánál találtuk meg azt a bizonyos 3000-es bűvös alapjáratot.Az üresjárási levegőcsavarra nem reagállt semmit.Ezzel se elégedtünk meg(lehet bennünk van a hiba).Némi agymunkát követően arra jöttünk rá hogy mi lenne az üresjárási fúvókát megfúrnánk.Emellett döntöttünk.A 0,35mm-es furatot kifurtuk több lépcsőben.Így egyre kisebb alapjáratot tapasztaltunk.A végsö furat nagyság olyan 0,7-0,8mm lett.Ekkorra egy fasza kis 1600-as alpjáratot nyertünk.A gáztolattyú ahol lemegy a karburátorba ot van egy furat és annak a furatnak a nagyságával fúrtuk ki az alpjárati fúvóát.Most így közlekedek a motorral és elég jól szuperál(könnyedén indul és van alapjárat).
Ui:Valószínűleg szimeringes a motor.
Mit is kell pontosan beállítani?
A felömlő nyílásoknak kell szimmetrikusnak lennie?
sorszám: 33956 (107464)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 22:22:03)
Bocs, most nézem csak 5Wh/kg a tároló képességük.
De egy 3000Farad 2,7V os darab 180$ ami 3Wh de ebből 2-3db elég a gyorsításokhoz és egy millió ciklust bír, az akku meg jó esetben 500-at és eleve 3-500Ah-nyi kell hogy bírja a nagy áramokat(ólmos)
1millából már 100Le-s kocsihoz elegendő kondit lehet venni. MZ-hez kb 100ezer lenne.
Persze ez még fog fejlődni szerintem. még 5év és bejönnek a nanotechnológiás cuccok, akkor növekedni fog még a kapacitás és csökkenhet a fajlagos ár.
Bontott simson alkatrészek!Szinte minden ami kellhet,ird meg mi kell, vagy gyere és nézz körül. Jelenleg turbós blokk van eladó! 3fajta karbi, 2 pár első teló, vázelemek, hátsó telók,kerekek nyergek,stb. és rengeteg minden a kis kiegészítőkig!Irj fejesmiklos@citromail.hu !!Vagy ha jössz akkor hivj: 06209623250
üdv
Skodának ritka gyenge a gyújtása, azt nem javaslom. A Trabi, Wartburg asszem ugyan azt a trafót használja.
sorszám: 33953 (107454)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 23:58:36)
Én is ezekről beszélek.
10Wh/kg a fajlagos tároló képessége, ez meg elég egy intenzív gyorsításra, és így kevesebb is kell belőle mint akkuból...meg ha jól rémlik még olcsóbb is.
sorszám: 33952 (107453)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 19:45:20)
volt bent a műhelyben karácsony környékén egy volkswagen passat b7es ha valakinek mond valamit a b7,olyan mint az új taxik,na mindegy 1,9 pdtdi dsg automata váltóval.kollegám olvasta valahol hogy állítólag ez a világ legjobb automata váltója,az autó gyári komputerrel,nics kiherélve semmi tuningbox,a 19"os 215ös gumikat a 270 lóval 2.esben is elkaparja,ebbe nem az a szép hogy ennyi lóval 2.esbe hanem az hogy mindezt egy automata váltó csinálja,nagyon dúrva,és a fordulatszám mérő 3000ig mint ha tolták volna gyorsan felkúszott a helyére majd váltás és megint 3000.Én csak az anyóson ültem de így is élmény volt,igaz csak ablakemelő kapcs. cserére jött de muszály volt kipróbálni.. teszteltük hogy nincs-e meghibásodás valahol:D
sorszám: 33951 (107452)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-01-31 20:09:11)
ja,az öninditó,nos nekem is volt\van készül,a szaki úgy megcsinálta az aluhegesztést hogy meg nem mondanád hogy mókolva van a dekni.Rendesen bendixel,relével együtt beépítve.ez egy suzuki sepiából lett kibontva.Annyit kellett alakitani hogy a dekni alján van az a kis beeső rész,na azt "kihorpasztotta" kivágta és forditva hegesztette vissza így elfér a bendix,még annyit kellett eszközölni hogy a berugó végállását feljebb kellett tenni hogy a fogas ívtől elférjen minden. régebbi mz-k javarészt berugósak voltak,lehet hogy készült önindtós de én olyan még fényképen se láttam ha egyáltalán létezik
sorszám: 33950 (107451)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-01 00:04:02)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|