:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszönöm szépen elfogadom.
Mivel nem sürgős annyira,ha neked jó ugy Bambi mester akkor a legközelebbi Old Motors börzén megkereslek.Nekem akkor is jó lesz.Gondolom ott leszel.
Waresz természetesen attól még odaadom neked az egyik készüléket ajándékba.
Sziasztok!
Remélem mindenki jól van!
Régen írtam...sajnos kevés időm van mostanában...kérdéssel jöttem természetesen :))
A fékkart ki lehet cserélni vagy az egész fékmunkahengert ki kell?
Remélem jól írtam :)
Üdv nektek! ;)
Ajándékba tudok egy rugósat adni
sajnos a bontók többsége hétfőtől péntekig üzemel,és rendszerint 5-6fele már bezárnak.én meg ugyebár hivatalosan 5ig vagyok,de ez a gyakorlatban nem igazán stimmel, legkorábban fél 6kor tudtam kezet mosni és elpakolni,6-7kor már el is tudok indulni:D
összeraktam kompletten,és idáig jó,rendes teló olajjal,megnyomkodtam amennyire tudtam,én 70kg vagyok a telórugó meg új szóval nem sokat számitottam,de most fasza,olaj se folyik,bár ez csak az úton dől el egy hónap múlva ha könnyezik akkor befosott az egész.egyébként megkérdeztem a főnököm,azt mondta hogy ha zsír új lenne minden,akkor se tudná teljes mértékben lehúzni a wd40-et,nem tudom miért gondolom a viszkozitása miatt,de egy minimális filmet hagyott rajta,sima olajjal csont száraz,most.
Akkor én is őszinte leszek.2 db-ot csináltattam pont azzal a titkolt szándékkal hogy veled csereberélek mert ezt a fránya rugós alátétet nem tudom beszerezni sehol.Van 2 bontott /1 blokkom és összeakarom rakni őket szép lassan.Lényegében csak ezek hiányoznak belőle.Meg még plusszba most rakok össze egy Etz 251 blokkját és találd ki mit hagyott ki belőle aki előttem már szerelte?Hát persze hogy ezt az ominózus alátétet.Na mindegy.
Neked szivesen odaadom ingyen az egyik készüléket ha már megcsináltattam.
Persze ahogy a Tanu cimű filmben mondták-"majd kérünk egyszer egy szivességet magától Pelikán elvtárs"-,ez itt is igaz.Még lehet egyszer kipuf ügyben kereslek.Küld el email-ben a cimedet aztán vagy postázom vagy esetleg priviben megbeszéljük hogy juttassam el.
menesztőmérőből van több? mert az viszont érdekelne pénz fejébe is.
ne haragudj Zsakfos, de azt leginkább R.Norbi bosszantásaként írtam. sima külső-belső gyűrű akad pár, de rugósom sajnos nincs.
Waresz!
A múltkor szó volt a kupplung alatti "alátétekről" és te irtad hogy neked van több is.Namármost nekem nagyon kellene 2db,de ha van sok akkor inkább 3db rugós alátét.A "sima" hézagoló alátétekből nem kell,csak a rugós feszitő alátét kell.
Természetesen nem kérem ingyen.Légyszi adjál nekem.
Mondjuk cserealapként én meg küldenék neked egy menesztő axiáli játékát mérő szerszámot(mérőóra nélkül).
Köszönöm!
Megnéztem egy másik kapcsolási rajzot. Ott máris kiderült, hogy zárva kel legyen és amikor nyit akkor gyújt..
De hogy ilyen pöpecül leírtátok...
Köszönöm! Már értem is mi történik, nem csak látom:-)
(Az Izzós móka igen hülyén van leírva, ahol olvastam, hihetetlen volt, hogy azt oda lehet rákötni :-D) (Össze raktam pár erősítőt, szóval komolyan lúzerkedem!)
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
a gyújtást már leírták a többiek. szóval akkor jön a szikra, amikor nyit a megszakító. ez kell legyen a gyújtási időpont, a 3mm stimm, hézag inkább 0,3. (hézag beállítás: amikor legjobban nyitva van)és ha lehet szerezz be tiszta műanyag drótrugós megszakítót. az a legjobb.
fordulatmérő kihajtás. elég hülyén van megoldva, mert zajos.(van egy finom zizergés amit ad.)ott olyan kenés van ami utánozhatatlan. ugyanígy néz ki a hátsó láncvédőbe a KM/h kihajtás csak hosszabb a cső, meg benne a forgó szár. annak valóban kevés a kenése, mégis elég. szóval ne aggódj, igen, a müanyag persely az egyik irányba, a blokkház a másik irányba gátolja meg a csiga elmozdulását. jó ez így. én láttam már plexifedelű blokkot. ott bent olyan olajzápor van, hogy rossz nézni! ha benne van az a 4,5 deci olaj, akkor minden oké.nem kell semmit se félteni.
A 3mm és a 0.4 körüli érték benne van. :) Az is hogy akkor gyújt, amikor nyit.:) Ez egy átlagos embernek elég...:))) A többi cégünk ajándéka. :)))))
Ja és ellem helyett az akkut is használhatod, és mondjuk egy hátsó lámpa izzót.
Az akku + felére vezeték, izzó, megszakító és már működik is.
Ha folyamatosan világít akkor rossz felére kötötted :)
Jó leírás de szerintem nem ez kell neki :)
gyertya helyére izzót?????
Ezt elnézted.
Ott 10-40ezer volt csattog.
A próbalámpa egy elem és megfelelő izzó, amit sorba kötsz a megszakítóval.
Természetesen a megszakítón lévő egyéb vezetékeket le kell húzni.
Mivel a megszakító egy kapcsoló ezért ha összeér akkor a lámpa világítani fog, amikor nem ér össze a lámpa nem világít.
A főtengely óvatos forgatása közben amikor elalszik a lámpa ott van a megszakítási pont, amikor megméred a dugattyú mélységét a felső holtponthoz képest akkor 3mm-nek kell lennie.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
Felső holtpont elött 3mm-el kell a megszakítónak szétválnia. Ezt zárlat mérő műszerrel vagy próbalámpával tudod nézni.
Az előgyújtás értéket én egy kalibrált csavarhúzóval szoktam ellenőrizni. FHP-n egy jelölés, felette 3mm-el még egy és már be is van állítva.
Ha nagyon precízkedni akarok akkor tolómérőt vagy mérőórát használok.
3mm-es előgyújtást és 0,3mm megszakító hézagot szoktam állítani.
Én elég igényes (finnyás) vagyok a fékrendszerre.
Nem tennék be semmit ami növeli a rugalmasságát a rendszernek.
Persze a gumi fékcső mellet nem fogod észrevenni a romlást :)
sorszám: 34032 (107577)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-03 19:45:40)
A három mili kb stimmel, bár egy picit kevesebbre szoktam venni. Persze ez függ a motor állapotától, stb.
Ami viszont nem igaz, hogy gyújtáskor zár a kalapács. Pont akkor nyit. Ugyanis a megszűnő mágneses tér indukál nagyobb áramot, azaz feszültséget, nem a kialakulú mágneses tér. Ugyanis ez utóbbi lassabban tud csak megtörténni.
A kondi szerepét most nem taglalom, annak a feltöltődési ideje , ha oda való, lényegtelen. Amelyik idő fontos, az a mágneses tér kialakulásának ideje. Ez kezdődik a kalapács zárásakor. Be kell fejeződnie a nyitásra, azaz a gyújtás időpontjára, különben kicsi lesz a szikra, vagy nem is lesz. A kalapács nyiása és zárása közötti időt nyitási szögnek is nevezzük, ha az ezalatti szögelfordulást nézzük. A megszakító hézag beállításával kell elvégezni. Előszőr a megszakító hézagot kell kb 0.4 mm re állítani, utánna a megszakítás pillanatát 3 mm-re. Ha túl kicsi a megszakító hézag akkor bizonytalanná válhat a gyújtás időpontja, esetleg el is maradhat, a tekercs több áramot fogyaszt. Ha túl nagy, nem lessz ideje feltöltődni a gyújtó tekercsnek, eredmény minél magassabb lesz a fordulat, úgy csökken a szikra, esetleg ebben az esetben is elmaradhat, kihagyogathat.
A zárási szög az a szög amíg a trafó töltődik, 360 fok minusz nyitási szög.
Remélem érthető voltam, és elírni sem írtam el semmit se. Majd a többiek lektorálják.:)
Te megcsiszoltad a telószárat????
Amúgy persze hogy lehúzza. Nem ez a kérdés hanem a nyomás tartás. Az már régen rossz ha asztalon nem húzza le.
sorszám: 34030 (107574)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-03 19:41:50)
Szerintem bontóban vagy használtan érdemes venni telót, ha olcsón akarod megúszni.
Ott helyszínen megrángatod és lehet érezni mennyi a kottyanása, így nem nagyon lehet melléfogni.
sorszám: 34029 (107573)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-03 19:41:50)
Illetve a vizsgáló lámpa fogalma érdekelne (kapcsolási rajz vagy ilyesmi), mert meredek dolog lenne felkészítés nélkül a gyertya helyére bekötni egy sima 6V izzót :-D, (Hogyan tovább 1979-es könyv).
Illetve tudja valaki, hogy a fordulatszám kihajtás (fogaskerék függőleges tengelyen) és a blokk ház között kellene lenni valaminek, vagy tényleg a blokk házon ül fogaskerék oldala?
Persze ez a tengely egy műanyag perselyben van, abban fordul el (kenés?), de a függőleges elmozdulásban nem sok minden akadályozza, "csak" a blokk tartója (ez épp elég:-)), ami semmilyen kopásvédelemmel nincs ellátva! (Épp elég neki a kuplung mögötti fogaskerék által felhordott olaj?) Vagy onnan hiányzik valami?
Na az tuti hozzá. Az oroszok igényes elektronikákat csináltak.
A feszültség 13,8V akkor ha nincs rajta a töltő, vagyis ha leveszed a töltőt, akkor pár másodperc alatt kb ennyire esik vissza, de állapottól függően 13-ra is leeshet. Illetve a csepptöltés feszültsége kb. ennyi, de mivel állapot függő ezért nem ajánlom hogy a csepptöltést fesz. alapján állítsuk be.
Töltés végén 14,5-15V-ra is felmehet.
A legtöbb zselésnek rá is írják ezeket a paramétereket.
Egyébként nem tudja valaki hogy a töltés végén fellépő feszültség esés ami a NiCD és a NiMH akkuknál megfigyelhető, az működik ólom alapú akkuknál is?
Csak mert most fejlesztek egy ilyen figyelő elektronikát és ha jó a motor akkuhoz is akkor csinálok magamnak is egy ilyen töltőt. Van ugyan labor tápom amin a feszültsége és áramot is be lehet állítani miliamper és milivolt pontossággal, de azzal akkut tölteni azért macerás :)
Sziasztok!
Van valakinek egyszerű leírása a gyújtás beállításához ts-125 esetén?
Ha jól tudom, akkor sűrítés befejezése előtt, a holt pont előtt 3mm kell szikrát adjon a gyerta.
(Ez azt jelenti, hogy ilyenkor kell a kalapácsnak összeérintkezni megszakító lemezen lévő érintkezővel? vagy másképp működik?
És mikor kell elemelkedni-e? Gondolom minél hamarabb, hogy a kondinak legyen ideje tölteni...?)
Szia!
Ha le tudnád hozni Sárospatakig akkor édesapám megcsinálná neked. Tudom messze van, de megérné...Vonattal pedig pont légvonal neked.
Sziasztok! Véletlenül nem ismer valaki Hatvan környékén egy jó szerelőt,vagy valakit,aki segítene szakszerűen szétborítani egy ETZ 150 blokkot? Természetesen rendesen megfizetem a munkát.
na,jól tudtam én hogy hülyeség:D ma végeztem egy próbát a prototipussal,nem rossz:-)régen volt már egyben a motor úgy hogy MINDEN működött rajta,de szerintem olyan szintem minimális a külömbség hogy szinte észre se veszem.még csak nem is szivárog a fékolaj,mondjuk elég passzentos lett a menet,nagyon jó dolog ez az eszterga;-)
rendben értem,én a váci úton a Fagnál voltam,ott 1890,-ért kinálták,de fekete volt benne előtte amit motoros boltban vettem,elvileg hozzávaló,most két eset lehetséges vagy már alapból szar volt a szimering v. a telóm ment el szaladni.10rongy a két hüvely,nem akarok spurkodni de azért azt a tizest tudnám máshova is tenni mint pl gumira költeni annak an értelme is.1200es vízpapírral átmentem rajtuk,és nem látszódik kopásnyom,tudod mint egy rossz lengéscsillapítóju autón is a gumi amikor elpattog ilyen kagyló alakú kopások voltak a hüvelyen ezt a szimeing csinálta,ezt tüntettem el,próbaképp ma vettem egyet ebből a kék szimeringből és a wd40-et nehúzta szinte maradéktalanul,gondolom ennél sűrűbb a teló olaj ezért maradt rajta egy vékony filmréteg.
Köszönöm az infokat.
kaptam az akksikat,annyit nem ér hogy töltöt is vegyek hozzá.
akkor nekiesek és szivja az naftát.
feszkóra ,áramra vigyázok
Szerencsére a töltő még az orosz piac remeke igy lehet állitani a max áramot.
Üdv dlaca
Sziasztok!
125-ös ETZ-re keresek hátsó kapaszkodót lehetőleg jó állapotban Csongrád, Békés, esetleg Bács-Kiskun megyéből. E-mailben lehet írni:)
ÜDV
ja és a színe: lehet hogy fekete. lehet hogy kék, nem tudom. lényeg hogy ilyen néven fut. ez erősebb rugót tartalmaz, meg kicsit kopásállóbb az anyaga is. lehet hogy fekete lesz, mert igazából hőt, nem kell bírjon. mondom, nem tudom, HIDRAULIIKA. ez a legbiztosabb.
Telószimeringet egy rendes szimeringboltba próbálj meg venni. ahol tisztában vannak a szimeringek helyes felhasználási területével.
ilyen pl: dichtomatik kft. BP üllői út 288.
tel: 06/1 297-4345
VAGY:
Gördülő szimmering kft BP nagy lajos király útja 117.
tel: 06/1 383-0951
és mondod, hogy porvédő ajkas hidraulika szimerniget szeretnél 35*47*7 méretben, és azt is hozzáteszed, hogy motorkerékpár teleszkópjába kerülne.mindkét helyen garantáltan jót adnak. ha azt mondod, hogy főtengelyre kell, akkor alapból csak a vitonokat kinálja fel.
sorszám: 34018 (107551)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-02 23:27:43)
Helló mindenkinek.
LG TS megtudod szerezni a főtengelyfelulyító címét vagy tel.számát.ETZ 250 főtengőt kéne felújítatnom.Előre is köszi.
Bár én továbbra is azt mondom egy mikrókapcsolót könnyebb beépíteni mint ezt megcsinálni.
A nyomás egyformán éri a fékrendszer belsejét mindenhol.
Pontosan akkora lesz a nyomás a fékmunkahengerben mint a nyomáskapcsolóban, illetve mint a főfékhengernél.
Amit a szűkületről mondtál csak az áramló folyadékokra és gázokra igaz. A fékrendszerben nincs olyan nagy áramlás ami számottevő nyomáskülönbséget okozna 4mm-es luknál.
kb. 1mm nél kisebb luk kellene ahhoz.
sorszám: 34015 (107542)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-02 23:36:48)
Keri! megtaláltam a cikket amit mondtam a fékcső toldatról, tuning,fejlesztés menüpont alatt 2. oldal első cikk,na ott irja hogy 4es fúróval átfúrom az egészet,biztos jól meg lett tervezve,de ha én azt mondom,hogy átfúrom 4essel a nyomás kapcsolóig,onnan meg tovább a fékcső belső átmérő lenne az adott méret akkor elvileg kamraként funkcionál,nagyjából egyidejüleg villanna fel a féklámpa a fékhatás kezdésével nem?sosem értettem ezeket a folyadékos dolgokat,azért gondoltam mert ha szűkül,akkor torlódik,és akkor megnő a nyomás minimálisan,de lehet hogy most egy oltári baromságot mondtam.
Waresz!
melyiket mondtad a telószimeringekre? nekem valami türkiz kékes színűt akartak adni,de ebből is van sima meg porvédős,porvédős kell az addig oké de elfelejtettem melyiket mondtad,a fekete tudom hogy nem jó,sajnos elég hamar ereszteni kezd.
lehet hogy jó, bár számomra gagyinak tűnik. inkább próbálj egy jó eredetit túrni, semmivel se tud kevesebbet.
Köszi a segítséget. Fóliával ugy néz ki jó lesz. Mindenkinek köszi.
De kerestem csak a notebookomon nincsen.
Az FTP-ről is töröltem már, szóval ha az otthoni gépen sincs egy biztonsági másolat akkor megszívtuk.
Keri!
Megtaláltad már a régi mzracing műszaki kiírást, vagy nem is kerested? Nekem mindenesetre még mindig kéne. :D
Ez nem biztos hogy a bolt hibája.
Az után gyártott hajtókarok néha csinálnak ilyet.
Alapból nem kell oda tömítést, kicsit szivárog a gáz az nem gond. Ha befogod a kipu végét és leáll a motor akkor jó a tömítetség. De ha nagyon tömíteni akarod akkor teflonszalag, vagy Bosall kipu tömítő paszta.
Illetve én több rétegnyi alufóliából szoktam kipufogó tömítést sodorni. Még a Hondánál is bevált az 1200forint/dbos tűzkarika helyett :)
Csatlakoznék az előttem szólóhoz.
GRATULÁLOK FERI,NAGYON SZÉPEK A MOCIK
Képek a motorjaimról...aki még nem látta és érdekli :)
http://kep.tar.hu/feri1985
Úgy tudom, hogy valamelyik szoci autó tanksapkájával stimmel a 251-esé. Talán wartburg, vagy kispók, de nem tuti.
A 125/150 és 250-esnek a trabi tanksapka a jó, az tuti. :D
Nagyon pöpec lett a fékem a fékpofa felújítás után.Remélem a ferrodon nem fog leszakadni a hordozóról mert akkor az nagy taknyolás lesz.Nagyon ismert az a szerviz ahová vittem őket.akik eddig ajánlották azt mondták nem volt semmi gondjuk még.remélem nem én leszek az az egy akinek lesz.
Részvétem.
Azt a boltot én SEM ajánlom senkinek!! Csak rossz tapasztalataim vannak. Az az ember annyit ért a motorokhoz, hogy meg tudja különböztetni azokat az alkatrészeket amiket tart egymástól, de pl. az ETZ és a TS különbség már erősen meghaladja az agykapacitását, ami elég nagy baj.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|