:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
1. 4t dízel személyautómotor turbóval magasabb hatásfokú.
2. 2T hajódízel is.
3. Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata. Írta 3 dr.
Köszönöm :)
Megpróbálom a rugós dolgot, nem tűnik nagy dolognak :)
Esztergályos/gépműhelyes meg tudja perselyezni,
vagy szerelsz két oldalra jó erős beakasztó szemeket a hengeren és a csonkon is és jó erős rugóval ráakasztod,
vagy vágsz ki leszorító lapot, fúrsz a hengerre két tőcsavart, és azzal huzatod oda....esetleg rugóval kombinálva.
Őszintén szólva ez a hollanderes megoldás a legrosszabb amit ki lehetett találni.
Valaki esetleg tud egyszerű és jó megoldást a kipufogő hollander kitekeredésre?
Kicsit kopott már a menet a hengernél, de egy kevés még fogja.
Nagyon nem is bírom meghúzni, mert egy pontot átugrik, és érezni hogy nem fogja a menet :(
Ti most az elterjedt 4T motorokról beszéltek, vagy 2T-ről?
Mert én leragadtam az alaptémánál, a 2T dízelnél.
Nem mintha a turbó meghajtásának szempontjából lényeges lenne, csak kezdem elveszteni a fonalat.
Ebben az esetben teljesen igazatok van, a turbó valamelyestfékezi a motort, tökéletesen látn, hogyi a literteljesitmény/elfogyasztott üzemanyag nem áll arányban a szivómotorokkal.
A mérnökök jól tudják, csak te nem érted az összefüggéseket.
Nem akarok mélyebben belekapcsolódni a vitába, mert én sem látom értelmét, de most Kéri Lacinak mondja jól.
A turbó a kipufogógázok energiáját használja fel. Ami látszólag elpocsékolt energia, de valójában a turbó meghajtása teljesítményvesztést okoz.
Mivel 2T-ről beszélgetünk ezt nem is nyerjük vissza sehol. Itt annyiból mondjuk jobb a helyzet, mint egy sima 4T turbó motornál, hogy nyitva a szívó és a kipufogó rés is, így ez a turbó lényegesen kisebb nyomással préseli a levegőt, lényegében csak átöblíti a hengert a sok levegővel. A befúvás végén pedig nem lesz lényegesen nagyobb nyomás (vagyis több levegő) a hengerben, mint egy szívó motornál.
A turbónál nem lesz akkora vesztesége (a kisebb turbó miatt) mint 4T esetén, viszont nem lesz nyereség sem a végén. Tehát Kéri Lacinak teljesen igaza van, hogy ennek a motornak jobb lenne a hatásfoka, ha nem lenne a turbó, de az ugye kell, mert ez a motor nem szív magától. Ez csak így, valamilyen befúvassál működik. Tehát a turbó egy szükséges rossz.
Erről részemről ennyit.
Ezt a "hülyeséget" "hülye mérnökök" találták ki, és "hülye szakkönyvekben" írták le. A turbót/feltöltést pedig csak hobbiból használják.
:-)
Szívó g/kWh vs. turbó g/kWh?
Ennek és a korábbi hülyeségeknek nézz utána azért. Vitatkozni nem fogok veled, mert értelmetlennek tűnik.
Valószínűleg Újpest szurkoló lehetett a főtengely, mert lilába öltözött. :-)
Megvan még, lefényképezem.
Fel kell tölteni félig a forgházat grafitos gépzsírral. :-)
Ha választani kell, hogy kipu hangtompító kamrákban alakuljon hővé az energia, vagy turbinát forgasson és hengert töltsön fel/áramot termeljen, inkább az utóbbi. Cserébe ott a turbó ára és karbantartási költsége.
Ez jó!
Biztos kellemes üzemi hőfokon volt a csapágy, mikor elkenődött az alu kosár.
Felfedezted a szilárdkenésű csapágyat! :-)
Ezek azért elég jól optimalizálhatóak. Figyelembe véve, hogy szűk fordulatszám tartományban dolgozó, nagy lökettérfogatú monstrumok és nem kell nagy nyomás a henger feltöltéséhez/átöblítéséhez.
A turbó is lefogja a motort...bár összességében elhanyagolható mértékben a motor teljesítményéhez képest.
Csak indításkor van kompresszor, ha felpörög egy közönséges turbó nyomja bele a levegőt. Ezzel a munkagáz veszteség meg is van oldva.
Mondom, hogy zseniális szerkezetek! :-)
Sajnos a kompi hajtása veszteséget okoz, és a munkagáz nyomása és hőmérséklete is magas távozáskor-> energiaveszteség.
Ja, főtengőt nyomás alatt kellene kenni.
Bimotánál a hengerfalon volt 2-2 lyuk kenésre.
Egy hengerproblémát könnyebb szerelni, mint egy főtengőproblémát.
Ja. Nem is a görgő volt a probléma forrása, hanem a szétkenődő alukosár.
Jó ötlet, de már megvalósították.
A 2T dízel motorokon például a forgattyúsházban olaj van, mint a 4T motorok esetén.
Az egy zseniális megoldás!
Kell egy kompresszor, meg egy sima résvezérélt motor. Kinyit a rés és nagy nyomáson benyomják a levegőt. De annyit, hogy a kipufogóba is jut bőven, gyakorlatilag tökéletesen kipucolják a hengert. Majd bezár a rés és onnantól hagyományos 4T dízel módjára hozzáadják az üzemanyagot.
És ezt a 4T-vel ellentétben minden ütemben, amitől elég jó a hatásfoka.
És persze a kenése is jó az olajszivattyús megoldás miatt.
Csak arra akartam célozni, hogy a kezdtek a tűgörgők nyikorogni, helyett inkább a gyűrűk kezdtek nyikorogni. :-)
Normális esetben tocsog az olaj a forgattyúsházban, szóval a tűgörgő a kenéshiányt még jól bírja, csak a szoruló dugattyút nem bírja.
Egyébként igazad van, a normális keveréknek elég nagy a hűtőhatása is, ezért szokott inkább a dugó megragadni a szegény benzin-levegő keveréktől.
Suzuki GT 250-ben van hasonló, "célzott" kenés.
http://nautica.ind.br/forum/viewtopic.php?f=6&t=6905&start=60
Szerintem meg mindkettőtöknek igaza van :)
A gördülő csapágyaknak jóval alacsonyabb a kenésigénye mint egy közvetlenül csúszó felületnek. Azonban a hengerfal nagy felületű, viszonylag jól kicsapódik rá az olaj, míg a csapágyhoz nehezen jut el a kenőanyag.
Lehetne olyan főtengelyt csinálni, mint a 4T motorok esetén, hogy a kenés a főtengelyen/hajtórúdon belüli furatokon keresztül történik, közvetlenül a csapágyakhoz juttatva a kenőanyagot.
Ekkor már csak arra kellene ügyelni, hogy a csapágyakból kicsapódó olaj eljusson a hengerfalra, de ha mondjuk a csapszegből bevezetnénk az egyik alsó gyűrű hornyába akkor szerintem tényleg extrém kevés olajjal és beérné, intenzívebb kenés mellet.
Ekkor pedig a tűgörgőknél le is lehetne szigetelni valami egyszerűbb teflon vagy viton gyűrűvel
Lehet, hogy igazad van, de amikkel eddig találkozam, olajhiány miatt mindben az alsó görgőkosár ragadt le. Szegény benzin-levegő keverékkel szokott a dugó ragadni, esetleg átégni.
A tűgörgő jóval kisebb kenésigényű, mint a henger.
Keményebb görgőkkel és csapokkal, és nem alu görgőkosárral lehet, hogy elszaladna az MZ is 1:100-nál hígabb keveréssel is.
Nálam is az alukosár volt a leggyengébb láncszem.
Van ismerősöm, aki 1:100 hoz keverte a TTS Castrolt 350-es Jawába. Neki működött. Én 1:80-ig jutottam, már kezdtek nyikorogni a tűgörgők, igaz hajtom a motort, mint szódás a lovát.
Elnéztem.
Csak az 1:80 után kérdezte, mennyire lehet szegényíteni 1:50-ről, és te írtad, 1:80-nál predatorozott a motorod.
Mindegy. A lényeg, hogy minél kevesebb olajat használjunk, és minél tovább bírják a csapágyak, főtengely.
Tény hogy el lehet égetni.
De ha nem ég el, jobb lehet a kenőképessége.
Az elégésével égéstermék keletkezik(korom).
Ha nem ég el, kevesebb elegendő belőle(alacsonyabb olajköltség/100km).
Tudom, hogy nem nekem válaszoltál.
Viszont az 1:80 keverékhez 1:80-nyi olajra 1:80-at említett a hozzászólásban, pedig az eredő 1:40.
Nem mindegy, sem kenésben, sem pénzben.
Az még az előző téma volt.
De igény esetén persze szívesen elhiszem ezt is! :-)
Egy átlag 2T olajnak a lobbanáspontja 210 fok.Égési pontja meg 230 fok.Szerintem nyugodtan el lehet égetni ha jól van beállítva a karbi és jó a gyújtásod is.
Nem arról volt szó hogy inkább elhiszed? :D
Köszönöm a segítséget :)Igen, 250/1 a gép :) akkor szedhetem szét az egészet :/
Te midig meg tudod lepni az embert valamivel! :-)
Ha 250-es az a TS akkor ez tipikus. Elmegy a hézagolása a váltónak és hosszirányban eltolódnak egymáshoz képest a tengelyek. Ennek hatására elégeti a léptetővillát és nem veszi/kidobálja a 3. sebességet.Ha pusztán kicseréled az adott léptetővillát, csak időlegesen javul meg, ki is kell hézagolni újra.
Hát szerintem a kapcsolóvilla körme is okozhat bajt, vagy talán ha babráltak a váltó beállításával..
Sziasztok!
Ismét gondom akadt a ts-sel :( (nehogy jó legyen minden rajta) :@
A 3. sebességet nem veszi, az összes többit nagyon szépen. Hiába váltok jól, a harmadik helyén daráló hangot ad ki, és fel is pörög a gép :/
Kaptam a gépet, nem én nyírtam ki :)
A fogaskerék kophatott el?
Amúgy meg bármelyik Jaso FD minőségű olajat lehet 1:100-ban keverni, ha a géped bírja. MZ csak 1:80-ig bírta nekem.
1:100? hát ez a géptől is függ.
Általában direkt kenésű gépek olajfelhasználását lehet leszorítani.
Ha a Hondám olajfogyasztását nézzük akkor már a sima MZ- is kevesebb olajat fogyaszt :D
Nem írtad félreérthetően, csak simán nem neked válaszoltam :)
Ez lehet, bár nekem eddig csak az Arol2T-vel füstölt komolyabban :)
Egy jó kenőanyag nem ég el a 2T motorban, hanem gyakorlatilag "kifolyik" a kipun. Ezt nem kell a szabadba engedni, egy szűrővel össze kell gyűjteni és újra felhasználni.
Félreérthetően írtam.
Szóval 1:80 Arol mellé 1:80nyi 4T olaj.>1:40-es eredő.
Tapasztalataim szerint minél kevesebb az olaj a keverékben, annál hatékonyabb az égése.
Kérdés, hogy milyen szuperolajjal lehet 1:100-1:150 arányt elérni(ez már 4T olajfelhasználás)
Az sem mindegy, hogy 50-nél 1:80, vagy 100nál.
Hali Mindenkinek,
Koszi a hozzaszolasokat. Ugy nez ki, tul dus a keverekem. Perec utolso gondolata viszont megerintett. Szaraz kipuffogot... Nekem az, pedig dus. Hm. Mitol lehet majd nemszaraz?
Egyetértek az előttem szólókkal a karburátor a meghatározó, azután az olaj, és végül a keverési arány.
A hideg nagy segítségedre lehet a beállításoknál, pl. ha 20 fok alatt csak indításhoz kell a szívató akkor már lehet tudni, hogy dús a beállítás.
Hideg motornál lehet érezni milyen gázállásnál fullad, ha elveszed a szívatót. Ilyenkor talán már túl hideg van, az ősz és a tavasz a karburátor hangolási időszak, és persze sokszor kell motorozni lakott területen belül.
A magas fogyasztás is egyértelműen jelzi a dús beállítást normálisan, 100 alatt hajtva 4,5-nél ne legyen több. A gyertya csalóka, mert odahúzva lehet, hogy kiég, városban meg kokszosodik.
Száraz kipufogóvéget kívánok mindenkinek!
De tegyük hozzá hogy a 2T -től is függ.Tapasztalatból merem állítani.Kipróbáltam több márkát,értelemszerűen csak az olaj változott és semmi más.Márkát nem írok,csak annyit hogy nagy a neve.Tőle viszont úgy néztem ki mint ha szúnyogot készülnék irtani.
Amúgy 1:50 az előírt keverési arány, az sem nagyon füstöl már, ha jó a karbi beállítás.
Csak saját felelősségre ajánlom. Én 1:70-el járok, de jó minőségű félszintetikus olajjal.
De ha rossz a karbi beállítás akkor is füstöl...viszont ha jó akkor friss hegyi levegő jön a kipufogón :)
1:80-nál már kezdett szorulni.
Hali,
Az akademikus vitaba 😊 hadd szurjak be egy sokkal egyszerubb kerdest. A gyari olaj- benzin keveresi arany 1:50. Szerintetek erdemes szegenyiteni a kevereken? A fustolest nem szeretem. Szegyellem...😞 lehet, hogy rosszul van beallitva a karburator. Tudom, tudom itt van bal oldalon az utmutato, csak a legendarium is ir mindenfele aranyrol...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|