:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Illetve volt olyan hiba is, amikor a főfúvókát felcserélte valaki, és kisebb volt.
250-esben 120-125-ös kell ha jól emlékszem.
Valamint a súber tű ha nagyon le van engedve az is tud ilyet.
Sajnos a mostani utángyártott subertű legritkább esetben megfelelő. Valamelyik tartományban mindig gond van velük.
Kaptam már olyat is ami homorú volt, pedig enyhén domború az optimális.
Itt vannak a gyári tű méretek, amit találtam, rég volt nem emlékszem melyik való az ETZ-be, de mintha a C6-os tű lenne a jó:
http://gofile.me/4fGQ5/R951liFeC
Igen, előgyújtást érdemes beállítani, de MZ annyira nem érzékeny erre mint a Jawa.
Előbb kezd csörögni, és alapjárat sem jó olyankor.
Feszültség szabályzóra?
Elektromos motor ez? :D
Elég sok minden lehet, de ha az akkuban van rendes feszültség, akkor le is kötheted a feszültség szabályzót és generátort. Az enyém egész nap elmegy csak aksiról.
Alapjárati rendszer jó lehet, de a főfúvóka lehet el van dugulva, vagy az is lehet hogy alacsony az úszószint, de annál megjön az erő ha egyszer felpörgött.
Lehet trafó hiba is, de nem tartom valószínűnek
Barátom CZ-je hasonlóan viselkedett. Előgyújtása kicsi volt. Beállítás után jól reagált a gázra. Ez egy tipp.
Sziasztok!
Tapasztalatotokat szeretnem igénybe venni a következő problémához:
Etz250 12V kb 5000km van benne, szép állapotú. Új aksi, gyerty, főtengelyszimering, karbi tiszta, benzin folyik.
Hiba: szépen indul, szép alapjarat, viszont a hirtelen gázadásra lassan reagál. Mintha a gázt csak éppen lassan húznám neki.
Egy boltos szakertő bácsi szerint a feszültség szabályzó szokott ilyen jelenséget produkálni.
Mit gondoltok?
Köszönöm
Vettem karbit /IFA feliratost/eddig csak pozitívan tudok róla nyilatkozni. Viszont itthon nem lehetett kapni sehol,lengyel webshopból rendeltem meg.
karbi javítás:
https://drive.google.com/file/d/1ZjSgRpejRhu4xFS06hugzyYezzlMDgFI/view?usp=sharing
Én is vettem egyet vésztartaléknak, de elsőre nem tudtam felszerelni. A hengerre csatlakozó bilincses csonk belső furata ovális volt, nem ment fel a hengerre. Marógéppel ügyesen feltágítottam. A suberdugó alakja is kicsit más, de elsőre beindult. Mentem vele egy kört és visszaraktam a gyárit, mert nem volt kedvem vergődni a karburálással. Egyébként jól ment vele. Az előző problémát leszámítva korrektnek tűnik, nincsenek öntési hibák rajta, de még nem próbáltam meg pontosan beállítani.
Semmi jó.
Alapnak jó volt, de fúvókát meg tűket, meg úgy mindent át kellet pakolni a régiből, mert nem tudtuk beállítani rendesen. De ez rég volt.
Utángyártott Kínai/Taiwani ETZ 150 karbiról mi a véleményetek? Jelenleg mást nem lehet kapni.
Nem kell az a túl sok láb! :-)
A 31 a test, a 15-ös az elvileg gyújtás, de ne erre használd, hanem a segéddiódákról jövő szálat dugd rá. (D+), A 67 pedig a generátorra menő gerjesztő szál. (DF).
Ez eddig egyszerű, bár innen sem túl bonyolult:
Az 51-61 szál összeköthető. Vagyis kár összekötni, mert csak egy plusz hibalehetőség. A jó megoldás, hogy a diódákról jövő szál (61) rögtön mehet a biztosítéktáblára összekötve az akkumulátor + sarkával. Magyarul oda kell dugni a 61-est ahová az 51-es vezeték túlvége volt kötve. Az 51-es vezeték meg mehet a kukába. És így megspórolsz egy vezeték összekötést.
Hát ennyi! :-)
3 kivezetéses fesszabályzot hogy kell bekötni aminek 31, 15, 67 pontjai vannak. gyári etz fesszabályzonak 5 van test, df, 61, d+, 51. segítségeteket előre is köszi
Köszi a segítséget. trafó csere megoldotta a problémát valoszinü zárlatos volt.
Eredeti trafó van rajta? Vagy legalább is hozzá való?
Mert ez a kondi 250V-ra van méretezve. Egy nagyobb trafó, esetleg túl nagy zárásszög tud nagyobb feszültséget okozni.
Illetve ami valószínű hogy nagyon durván silányok a kondenzátorok és zárlatos lesz.
Van multimétered? Zárlatot mérj egy rossz kondin. Ha zárlatos akkor rossz.
Ha van kedved buherálni, akkor javaslom ne a gyári kondit használd.
Az lényegében alufólia papír szigetelővel feltekerve. A létező legprimitívebb megoldás.
Ez a kondi magasabb feszültséget bír, és önjavító, tehát ha át is üt, nem hibásodik meg, nem utolsó sorban valószínűleg olcsóbb is.
https://lomex.hu/hu/webshop/#/search,07-11-04/stype,1
Annyi hogy rögzítsd valahogy a kondi testet és ráforrasztott dróttal vezesd oda ahova kell (megszakító két pólusára amiből az egyik a test), mert ha csak kivezetést befogatod, a rezgéstől le fog törni. Illetve próbáld úgy elhelyezni hogy túl meleg se érje. Ott a megszakító környéke tökéletes hely.
Köszi a segítséged. Onnan tudom hogy a kondít kiüti hogy nincs szikra ha kicserélem egy újra akkor van.
Amúgy azt honnan látod hogy a kondenzátort kiüti?
Meg fogsz lepődni, de műszerrel lehet kimérni :))) rendes indukció mérővel.
Viszont a forgórésznek és állórésznek a töltéshez van köze nem a gyújtáshoz. Ha van rendes töltésed akkor ezzel nem kell foglalkoznod.
Normálisnál nagyobb megszakító szikrázás lehet a beégett megszakítótól, eleve silány minőségű megszakítótól, rossz kondenzátortól, rossz gyújtásszögtől, hibás gyújtótrafótól, fordítva bekötött gyújtótrafótól, hibás nagyfeszültségű kábeltől, hibás gyertyapipától, hibás gyertyától.
Jó napot! Kis segítség szeretnék kérni 125 etz megszakító szikrázik meg a kondenzátort kiüti. Álló és forgórészt hogy lehet kimérni? Előre is köszi a segítséget
Elsőre azt gondoltam, hogy a henger az biztosan TS. A lapos hengerfej miatt 250/1-es. Az ETZ henger nagyobbnak tűnik, de a TS meg kisebb és ritkábbak a bordák. Szóval ETZ lesz az, csak alaposan körbe faragták, meg a hengerfejből levágtak pár bordányit.
A blokk is lehet TS/ETZ ( Hacsak nem öntöttek az MZ hengerhez egyedi blokköntvényt...), a deklit viszont akkor elég rendesen módosították. A többi meg lehet bármi.
Az első fék/kerék/villa kombó nagyon kívánatos, az simán kéne nekem is, az összkép viszont nem jön be.
Ez volt az AMD motorépítő bajnokság 5. helyezettje. Szerintetek is egy ETZ?
https://www.facebook.com/AMDChampionship/photos/a.10156050070797428/10156050071137428/?type=3&theater
Sziasztok. Keresnék 250/1 hez,krómbetétes benzintankot.
Etanol miatt megy gajra a benzin.Az OMV prémium benzinben etanol helyett ETBE ( etil-tercier-butil-éter) nevű adalékot raknak. Tudtommal a MOL is ezt használja.A többit nem tudom.
Őszitén nem tudom mi a jó megoldás.
Régen a félig tankolt tartály belsejénél a benzinszint felett volt rozsdás...most alatta :(
Az már szinte alap hogy leeresztem a karburátort, nem csak kijáratom, különben pár hónap alatt is károkat okoz.
Szóval én mostanában teljesen leeresztem a tankot is. Szerencsére száraz pincében tartom a motorjaim, így a párakicsapódás kevésbé kockázat mint a benzin savasodása.
Ez biztos?
Én úgy tudom csak a repülőbenzin amibe kifejezetten tilos etanolt rakni. (~800forint literje, és csak reptereken lehet kapni)
Mindenképpen tájékozódjatok adott üzemanyag esetén, hogy ez tényleg így van e.
Egyetértek!A prémium benzin lényeges,mert abban nincs etanol.
Az én módszerem a tele tank. Szigorúan valamilyen prémium üzemanyaggal, bele pedig egy adag molibdén-diszulfid. A karburátort pedig kijáratom üresre.
Azóta nincs tavaszi pucolás, csak kinyitom a csapot, feltelik benzinnel az úszóház és úgy indul, mintha tegnap állítottam volna le. Ráadásul a tank belülről gyönyörű egyszínű fekete réteget kapott, ami kitart nyáron is. Semmi rozsda!
Régen próbáltam több módszert én is, de ez nagyon bevált.
Sziasztok!
Szerintetek hogy jobb elrakni télire a motort, teljesen üres tankkal és kijáratott karbival, vagy tele tankkal és havonta egyszer negyed órára beindítva?
Köszönöm! Tényleg súlyos, hogy csak nehezen tud megtartani egy járművet az ember, ha nem akarja használni és fizetni a kötelezőket, de megválni sem akar tőle.
Oldtimereztetni kell ha olyan állapotú.
Vagy ki lehet vonni a forgalomból mint oldimer alap, igaz most azt is levitték 5 évre a rohadékok.
Mindent kitalálnak hogy lehúzzák az embert.
Esetleg átírod asszony nevére, és nem fizettek semmit, ha meg kell, akkor visszaíratod és tiszta lappal indulsz.
Tudja valaki hogy lehetne megtartani ezt a motort, hogy nem használom és nem kell biztosítást?
Akkor lehet inkább megtartom. Tavaly 50ezret költöttem rá és előtte is jó állapotban volt.
Szia!
13-150 ezer között tartom valószínűnek.De még ennyiért is sokáig fogsz várni az igazi vevőre.Az enyém másfél év után ment el 110 ezerért.A fényezése gyári volt.
Sziasztok! Nemrég volt egy kis baleset félém és már nem tudok rendesen felszállni az etz-re. Tizenkét éve használom, de most megválnék tőle. Érdekelne hogy manapság mennyiért lehet eladni a kis etz-ket. Azt látom hogy mennyiért hirdetik, de nem tudom mennyit adnak érte ténylegesen az emberek. Kék szuínű, 150-es etz, új gumikkal, elektromos gyújtással, új gumi alkatrészek és üléshuzat, új aksi van benne , a henger tavaly volt fúratva, még bejáratós. Van rajta koffer, ledes indexek és új bovdenek, de nem az utángyártott vackok, hanem egyedi gyártás, direkt erre a gépre. Szép a fényezése. Mennyiért menne el szerintetek?
És igen,megszereztem. Most már nekem is van MZ m.:-))) 1980-as évjáratú 250/1 :)))
Mi lehet a hiba oka? Kis ts-ről van szó. Már nem az első eset, hogy megszorul a megszakító a tengelyén. Több helyről vásárolt, más jelölésűek is. Tegnap 270 kilométeren 2 adta meg magát. A melegedéshez köze lehet. Olaj van a filcen.
Ez a 251eshez van, de a nyomatékokkal, módszerekkel segítség lehet, még ha nem is teljesen ugyanaz. https://www.youtube.com/watch?v=6ptXHE2i0x0
Sziasztok! Mz 250/1 blokk összerakásában kérnék segítséget.
Mi az a perkó? Tényleg nem tudom.
Sziasztok.Felújítandó perkót vennék,normális áron.Ha tudtok valami megoldást,légyszi szóaljatok.Köszi.
Szerencsére nem sok elektromos kontaktus és kenést igénylő alkatrész van a karburátorban :D
A 2T olaj felveszi a vizet és korróziót okoz, meg eleve az rohadt bele a karburátorba. Akkor már inkább váltó olajat érdemes használni kis mennyiségben, vagy fegyver olaj is nagyon jó, nem drága az sem.
Amúgy a WD40 kiszorítja a vizet, és meggátolja a korróziót. Nem kell annyit fújni rá hogy tocsogjon, akkor nem lesz trutyis. Sőt azért szeretem, mert ettől nem lesz trutyi.
Nem lép reakcióba semmivel a karbiban. Tapasztalat :)
Petróleum van benne. Amelyik tömítés azt nem bírja az a benzinre sem alkalmas.
Kenésre is jó, csak 2 hetente újra kell fújni, mert kiszárad. Ez valahol hátrány, valahol előny.
Sziasztok!
Hát, én a wd40-ben régóta nem bízok meg, ugyanígy jártam sok-sok évvel ezelőtt én is. 20 év használat után biztosan mondhatom, hogy csak ideiglenes hibaelhárításra való. Gyorsan javíthat elektromos kontaktust, olajozhat is és még csavarlazítónak is jó, de csak ideiglenesen. A gumi/szilikon és műanyag alkatrészeket tönkreteszi. Az adalékok elpárolgása után az olajzó/kenő képessége is nulla lesz, mert beleszárad mindenbe. Összeragad tőle minden. A kontakt javító hatása is csak ideiglenes, mert pár nap múlva már csak ragacsos olajszerű anyag marad utána és akkor már inkább rontja az elektromos kontaktust. Néhány hónap elteltével sötétes barna ragacsos valami marad belőle. Szerintem motorkerékpárokhoz, főleg a benzintankba és a karburátorba nem érdemes rakni. A benzinadalékokkal is ki tudja milyen kapcsolatba lép. Ha konzerválni akarnék, én inkább 2T motorolajat permeteznék a fémre, a gumira és műanyagra meg szilikont.
Nem tudom hogy újabb csodálatos adaléknak köszönhető e de két hónapja mentem az ETZ-vel, most meg már nem indult.
Kemény gyanta és rohadás alakult ki ennyi idő alatt a tankban, karburátorban benzincsapban.
Takaríthattam az egészet. Most szárazon (WD40-el kezelve) raktam el az egészet.
Katasztrófa ez az etanolos benzin.
Üdv. Eladósorba került az Mz-m.
Ha érdekel valakit:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/etz_150/mz_etz_150-12969764
A gyárilag plombált lehetőség???
A belső csatornák ledugózását ki ne nyisd :)
Itt balra a szervizrovatban találsz leírást. Nem konkrétan a csatosról, de lényeg ugyan az mindegyiken. A paramétereket keresd ki a tiedhez.
Sziasztok!
Légyszíves valaki írja le nekem széepn, hogy ETZ csatos karbit hogyan kell szakszerűen beállítani, beleértve a gyárilag blombált állítási lehetőségeket is (valami nem kerek). Előre is köszönöm a segítséget, széles utat, gumifákat!
értem. Nálam is ez lenne.
Ez van.
Teknőc
Szigorúan motor! De hogy hányan? talán a feleségem jön velem mint utas.Mostanság szólóban gurulok.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|