:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én jobban bízok ezekben a gépekben mint egy modern motorban, már csak az egyszerűségüknél fogva is.
Egyszerűen nincs ami elromoljon benne, főleg ha megkapják azt ami jár nekik.
Mert mi van még hátra?
Nekem műszakira kéne vinni, ezért rendes gumit kéne rárakni, meg le kell mosni...remélem idén sem zavarja őket hogy nincs indexem :D
sorszám: 34198 (107832)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-10 01:24:03)
Nem azt mondom hogy szar munkát kellene végezned, az alap hogy az ember jól rakja össze a motort. Tehát ha összeraktam akkor már nem kell aggódnom.
Bár lehet hogy nekem van túl nagy önbizalmam :) de én nem szoktam aggódni az ilyeneken.
Volt hogy haverok kitalálták, menjünk le horvátországba kocsival.
Volt 2 kocsi a csapatban egy 7-éves Opel Astra ami csilivili volt, de a tulajdonosa nem bízott benne hogy kibírja az utat, ezért mentünk az én 25éves Skodámmal :)
sorszám: 34197 (107831)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-10 01:20:18)
Mire a TS-em megvolt már csak Pest és Debrecen között jártam :) tudom gyengülök :)
De egyszer egy motoros túra miatt Sopronból mentem Debrecenbe. Csak Pesten álltam meg kidobni egy kis ballasztot...bár ez csalás volt mert autópályán mentem végig.
Akkor volt először és utoljára 3 liter alatti a fogyasztásom :) ugyanis beálltam egy kamion szélárnyékába ami kényelmes és stabil 80-at ment. A motor szinte hangtalanul pörgött mert annyira nem volt rajta terhelés.
Na de visszatérve. Amíg meg nem nősültem soha nem problémáztunk távolságon vagy motoron. Reggel csörög a telefon hogy menjünk valahova, aztán mentünk emerre az út vitt.
Elég vacak hétvége volt ha csak 500kmet mentünk.
A motor megbízhatósága pedig miután magamnak csináltam meg, nem volt kérdés. Pár szerszám volt csak nálam defektjavításhoz meg az esetleg meglazult csavarok meghúzásához.
Volt gázos forrasztópáka, egy DMM, drót, cső, epokit, ferrobond,FBS...ez bármilyen gondra elég volt.
Sőt az első Jawas túrára úgy indultam el, hogy előtte való héten kalapáltam ki a berozsdásodott dugattyút, majd műszakira elmentem vele a Mozaikba, ahol már nem tudtam beindítani, haver kocsival húzta be a motort, majd hétvégén mentem vele túrára.
Hatvannál vettem hozzá egy gyújtótrafót és ki is cseréltem amíg a többiek bagóztak, aztán abban a szezonban már csak a rozsdás tank okozta dugulások miatt álltam benzincsapot pucolni, meg a pocsék gyújtást kellet 500km-enként állítani akár az út szélén is. Na azóta csukottszemmel egy csavarhúzóval is beállítok bármilyen megszakítós gyújtást :D
Ja, és 17 évesen Jawa Mustanggal balcsira mentem, hazafelé pár nap műlva éjfél után indultam. Világosban értem haza...
Én nem értem hogy a mai fiatalok mit hisznek a szoci gépekről. Fiatalkoromban ezek voltak A Motorok, bárhová elmentünk velük, ahova a mai fiatalok és nem fiatalok a mai motorokkal. A legtöbb kilométer, amit én egy nap alatt motoroztam, 630 volt, egy (előző tulaj(ok) által) szarrá hajtott 250-es Trophy-val, benzintyúkkal. Tavaly többször is alkatrészbeszerző utakon voltam, ill. egyiket motoros tréninggel is összekötöttem. Ez egy Gyál-Kunmadaras-Tiszalök-Veresegyház út volt, 2 személlyel, az út fele zuhogó esőben, sötétben, hazafelé az M3-on, kamionokkal kergetőzve. A gépemben (ETZ 250) garantáltan gyáriak a szimeringek, vezetékezés, fesszab, meg minden. (Gyári újan vettem, majd ismerősnek adtam el, akitől visszavásároltam, még ugyanaz a váltóolaj volt benne, amivel eladtam.) De vannak más gépeim (mind ETZ 250) is, amikben szintén minden gyári, azokkal se volt semmi baj. Ha valaki az előírt km-ek után megcsinálja az előírt karbantartásokat, az esetleges hibákat SZAKSZERŰEN orvosolja, az MZ üzembiztos, bárhova elvisz és hazahoz. Ennyi. Baj mindig az elhanyagolt és/vagy gányolt szarokkal van.
hát, necces,nem biztos hogy kész lesz addigra a gép,akárhogy is nézem,még bően rakom össze,elég sok minden van még hátra és itt van február közepe majdnem.de mint mondtam évente legalább egyszer elmegyek a Velencei-tavi Velencére,Pákozdon még nem jártam,vagy nem emlékszem rá,de lehetséges helyszínnek jó.
jó persze lehet hogy túlaggódom,de érted hogy mire célzok,én mint szerelő,nem tehetem meg magammal szemben,hogy szar munkát végzek,és a tökéletességet várom el a motortól miután meggyőződtem affelől hogy minden működik ahogy kell,engem nem hagyhat ott az út szélén,max.defekt azt se szeretnék,tudom ez nem szeretet kérdése csak megtörténik.utána ha minden ok,már csak azon kell morfondroznom hova teszem a sörös rekeszt:D onnantól kezdve bárhova megyek
Ha Velence néven a Velence tavi Velencére gondolsz, akkor március 15.én kellene arra járni, utánna átrándulni Pákozdra, az emlékműhöz.
sorszám: 34190 (107818)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-09 20:17:10)
Jawával könnyű....
Nem tudom, mennyi lesz a szabadidőm az idén, mert végre dolgoznom is kellene. De ha marad időm, egy kis túrára én is benevezek, főleg olyanra, amin 125sök is részt vesznek. Ha nagyon megeröltetem magam, nyolcvanas utazót még elviselek.:)
Tavaly pár helyre elmentem a .... Motorosokkal, még Miskolcig is eljutottam, Pestről. Sőt nem egész egy nap alatt(kb 5 óra) még vissza is értem.:) Persze egyedül, mert a többiek persze száguldoztak.:) Ezt a rosszul tömött ülésű ETZ-vel műveltem. A Jawával még nagyobb sugarú körben tudtam mozogni. Meglátjuk idén, mi tellik tőlem.
Nana :P nehogy melléd szegődjek a nyáron, aztán túra függővé váljak :D
Kicsit mintha túl agódnád a dolgot :)
sorszám: 34187 (107812)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-09 20:17:10)
Hegesztés, ragasztó nem ér semmit.
Papírkutyák vagytok! :))))
A Jawaval Győrbe jártam főiskolára, Pesten dolgoztam és Debrecenben udvaroltam a mostani feleségemnek :))
És hajnalban jöttem vissza Pestre, mert reggel kezdődött a munka.
Később ezt TS-el is megcsináltam. Igaz akkor már csak egy túra kedviért.
Rettegjetek mert idén sokat akarok túrázni. Aztán nem lehet reklamálni hogy jaj messzi van, mert a TS-nél fapadosabb túragép már csak a Simson...de ha jól tudom a Simsonosok jártak Horvátországban is.
Hát igen... szóval az a túra elég necces, de ha lesz olyan, ami mindkettőnkhöz "közel" esik (150-200km), akkor szólj, lehet, hogy azt bevállalom. :)
sorszám: 34184 (107808)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-09 20:17:10)
győr? hát én oda csak akkor mennék ha még az indexrelém is a gyári frekin menne,ezzel arra akartam utalni hogy ha nem vagyok teljesen biztos a gép állapotában,akkor inkább el se indulok,de elvárom ennyi pénz meg munka után gyári teljesítményét hozza,és megbízhatóságát.elég drága a motormentő,és hamár túrázni indulok akkor csak olyan apróságokat viszek magammal ,amik bármikor tönkremehetnek,bovdenek,izzók,gyertya,belső
ragasztó,biztositékok,nem sok kedvem van a szerszámos ládát feltenni a csomira,már így is farnehéz,hátha még felteszek rá egy koffert:D Egy esztergomi vagy valami "kisebb" távúra simán beneveznék,még nekem is meredek lenne győr pedig én pesten lakom,neked biztos lenne 350-400km oda.tavasszal biztos megyek esztergomba és velencére,ezt a kettőt évente legalább egyszer teljesítem.
helo
hát azon csak a fémragasztó segit vagy vmi jó paszta,vagy alu hegesztés ha hozzáférhető helyen van a repedés.
Hi all! Tanácsot szeretnék kérni. Folyik az olaj alul a blokkból, az olajleeresztő csavarnál, mert egy picit meg van repedve a blokk. Mivel lehetne orvosolni? Fémragasztón kívül van más ötlet?
Ajaj most lebuktam!
Am leszedtem a karbit az ETZ- ről és a szívócsok 25mm-es, a henger szívónyílása meg 27mm. A karburátorban meg, a fúvóka 115-ös.Lehet hogy egy 150-est vettem???
van itt néhány megoldás ledre:http://www.superbrightleds.com/other_bulbs.htm
illetve német veterán újságban van egy cím is( a januáriban) kb 2euro/db a postaköltség 17, majd kiírom ha oda jutok.
Czoller, te véletlenül nem F.Zoltán vagy?!:)
A FŐNÖKÖD!
na megvan a 80ig kalibrált MZ óra. TESSÉK:
http://www.youtube.com/watch?v=Aae9-Vt2gF4&feature=related
érdekes, kis etz tank, keki festés, 75ös elvileg, és hülyegyerek kínozza.
Nem is gondoltam hogy ilyen réri ez az óra.
asszem youtube-on láttam egy videót egy katonai(?) kis TS ről, érdekesség: 80ig kalibrált óra:D:D:D
egyáltalán nem csúnya! sőt, nagyon szép műszer, ez egy ~76 elötti kiadású változat, mert még nem érnek össze a számláló számai, és nincs 100m számlálója.
De ez nem olyan széria Romet ám.Régebben az volt még, de aztán meghalt szegény. (kettétört a váz)Utána beletettük a kerekeket egy Verhovina vázba, aztán kapott egy Simson blokkot is.Keményen ment a kis masina, most sajnos nem üzemel
de majd ha kitavaszodik akkor megint összerakom. :D
sorszám: 34173 (107786)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-08 21:50:56)
Igen sejtem sejtem! XD De azért sztem nem olyan csúnya
Nem kell vele foglalkozni, a 2T járműveknek ez a sajátja. Ha sok tötymörgés után meghajtod akkor füstöl.
Direkt jót tesz neki ha ilyenkor kicsit meghúzatod, hogy kikormolja magából a sok szmötyit.
Ahogy írták egyrészt a kipufogóban lerakódik az olajos korom, ez kezd el kiégni nagyobb terhelésen, másrészt ha sokat állt akkor a forgattyús házban is leülepszik az olaj, na meg a karburátorból elpárolog a benzin. Ezért amíg ezt ki nem hajtód nagyon sok neki az olaj.
Ezért szoktam én azt csinálni, hogy amikor leállítom a motort hosszabb távon akkor elzárt benzincsap mellet magasabb fordulaton kijáratom a karbiból az üzemanyagot. Ennek köszönhetően a tavaszi indításnál ugyan úgy indul mintha csak tegnap állítottam volna le. A másik hogy nagyon ronda trutyi tud kicsapódni a karburátorba ha benne hagyja az ember a benzint, ráadásul a réz alkatrészeket meg is marja a benzin.
Bambi ETS250-esében ETZ generátor van, ami nekem azért jó mert a dinamója pedig az én TS-embe került át :)
kiégett a lerakódott olaj a kidörrentődből
Tegnap olyan gyönyörű idő volt, kénytelen voltam kihozni a gépet. Mivel már ősz óta nem volt 2t olajom, így az utoljára tankolt 5 literből szaladtam el néha néha amikor száraz idő volt, viszont tegnap kisütött a nap és 17 fokot mutattak a hőmérők. Gyorsan előkapartam a gépet, letörölgettem, ellenőriztem az olajszintet, felpumpáltam a gumikat és már suhantunk is bnővel a kútra, aztán az országútra.
Szépen ment a motor, azonban 95 körül amikor már majdnem 100% gázt húztam, akkora füstfelhő jött mögöttem, hogy nem hittem a szememnek, úgy leült az útra meg a környékre mint a köd, alig láttam hátra a tükörben. Ezután kicsit visszalassítottam 80-ra, majd néhány km múlva megint vissza 100-ig, de ekkor már eltűnt a füstölés.
Ez a téli állás miatt lehetett?
Elvileg Győrben lesz... elég húzós túra lenne nekem, mert én makói vagyok XD viszont egy közelebbi túrát bevállalnék, főleg, ha találkozhatnék veletek :)
sorszám: 34167 (107779)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-09 00:01:00)
merre lesz?
kb. április végére időziteném a debütálást,remélem addigra mindenféle anomáliát ki tudok küszöbölni,egy ilyen szétszedés-összerakásnál miközben felújítja az ember a gépet,elhalványodnak az emlékek mi hova tartozik,konkrétan fejben próbálom összetenni a váltót,találtam néhány hézagolót,és még fogom miatta szívni a fogam,mert halvány lila gőzöm sincs hova valók,lehet csak tartalék volt:)
én állom az igéretem,max. nem az mz-vel megyek.
üdv:András
Valaki próbált már etz generátort kis TSbe faragni? vagyis kis TS-t etz generátorhoz faragni?:P
Rendben :) augusztusban lesz valami nagyobb MZ-s találkozó, vagy mi... legalábbis erre hívtak, még nem tudok róla semmit, de ha ott leszel, behajtom rajtad... :P:D
sorszám: 34164 (107776)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-08 21:47:45)
Lehet hogy hülyeséget kérdezek de hogy tudom ide felrakni a mocimról a képeket az emberek motorok közé?
az tudod, hogy a km órád állása messze van az igazságtól?:D
zsír a gép,de a romet mégjobb,nekem is volt csak a mini,hihetetlen milyen jó érzés amikor az ember 60al tép az úton,kicsit gázos volt a 2.esbe rakás általában 3.ra sikerült berakni úgy hogy ott is maradjon,végül azért adtam el mert csak tolásra indult,berugóval semmi
na de most komolyan,ha összefutunk valamelyik szocitalin,lesörözzük!
Óhh igazán nincs mit :) nagyon szívesen.
sorszám: 34159 (107770)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-08 19:51:41)
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=12164
Szevasztok szocisok!Van pár kép az ETZ-mről ha érdekel valakit nézze meg.
Írjatok kommentárt is légyszi!
sorszám: 34157 (107768)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-08 19:51:41)
sehr gut,danke schön!
adósod vagyok bármibe segithetek szólj:-)
mégegyszer köszönöm
Helló! Ha minden igaz akkor Te erre gondolsz...
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/mz_etz_125_150_javitasi_kk.pdf
sorszám: 34155 (107765)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-08 18:22:43)
Köszi, akkor nem kinlódok, beletörődök. Ennyi az annyi és kész. Nem szivesen nyúlok hozzá, mert most nagyon jó, kivéve az egy nyomon futást, meg hogy négy litert eszik, de teljesíti amit kell.
nagyon fasza!:) ügyi vagy!, meg jó a motor is! kap a váltó a pofájára rendesen:D
üdv!
egy kis segitségre volna szükségem,valahonnan letöltöttem egy etz125\150 javitási kézikönyvet,de a gépem megsemmisült még karáconykor és azóta nem találom a neten,az eredeti alapján készült pdf formátumban,nekem leginkább külömböző beállítási adatokra, és méretekre, mérési eljárások miatt lenne szükségem,itt a szakirodalomban nyomoztam meg a google-be is beirtam de nem találta meg,elég nagy fájl volt,komplett gépkönyv,ha valaki tudja hol tudom letölteni v. van neki és elküldi mailbe azt nagyon megköszönöm,fontos lenne
Öcsém készített rólam pár videót. Ezeket összedobtam egybe, itt megnézhetitek:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/etz-250-stunt-p-40898
Köszi,már felvettem vele a kapcsolatot,csak a tapasztalatok érdekeltek volna:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|