:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nos... 6 db ETZ-m, 2 Astrám, 2 Trabantom van. Még felújításra vár (de már mióta) egy Kadett (gyakorlóautónak asszonynak), 2 öreg Fiat (bt. használatra). 7 ember megélhetéséről gondoskodom. Ezek után majd pont a drótokat fogom fényesíteni... Várhatóan leszek szentmiklóson.
ez igen!:) ezt a motort tényleg kár volna megbontani, rögtön folyna orrán száján. de ahogy elnézem, annyira nem bolygatod, hogy a tisztítás se volt rendszeres:D
Bocsi, ez kissé rossz indulatú volt!
szigetszentmiklósra jösz majd márc elején?
Mondjuk gyertyapipára nekem a Jetskykre használt vízmentes szilikon vált be legjobban, de főleg a nagyfeszültségű gyújtásoknál jön ki a különbség, de normál gyújtásnál is szeretem.
Volt már hogy karburátorig érő vízben motoroztam, és csak akkor állt meg a gép amikor elérte a légszűrőházat a vízszint :)
Mielőtt megdorgáltok, nem extrém túrára használom a TS-t csak munkából hazafelé elkapott az özönvíz :)
Fék szerelési tanfolyam:
Először is nézd meg hogy mozog a dugattyú amikor behúzod a kart.
Ha szimmetrikusan egyszerre mozog és egyszerre ér a tárcsához mindkét oldalon, akkor szerintem nem szedd szét, csak cserélj olajat, légteleníts, takarítsd le és esetleg cserélj porvédő gumit és fékpofát az állapottól függően.
Ugye a mosogatásnak nem sok értelme van, ha nem szeded szét, ezért feltételezem hogy szét akarod szedni.
A mosogatáshoz jó a benzin, de a gumi alkatrészek tönkre mennek tőle, tehát azokat szedd ki előtte, illetve a fékcső is gumiból van azt se mosd ki.
Ha nem akarod szétszedni, akkor simán csak az olajat cseréld le a légtelenítési folyamat közben, azaz addig légteleníted amíg tiszta olaj nem jön a nyeregnél. Én szeretem a Valvoline fékfolyadékot, (bár elég drága) mert elég rikító színe van és ahogy öregszik úgy fakul ki, ezért cserekor mindig látom, hogy már a friss folyadék jön. De ha gazdaságosan akard megoldani, akkor a sima magyar zöldflakonos DOT4 a legolcsóbb és a minősége is bőven jó.
Ha szétszeded, akkor cseréld az összes karmantyút is, azaz a gumi tömítő gyűrűket a féknyeregben.
4-et vegyél, mert sajnos minőségi gondok vannak ezekkel az alkatrészekkel és az amúgy is könnyű elrontani a berakásnál. Válogassál a boltban. Olyat vegyél amelyik gyűrűnek a belső élei közelről nézve nem cakkosak, hanem szép egyenes és éles.
A gyűrű berakása még mehet szárazon, de a dugattyút csak fékolajtól tocsogva szabad berakni, akkor is nagyon óvatosan, erőltetés nélkül szabad becuppantani. Ennél a műveletnél gyakori hiba hogy begyűrődik a tömítő éle a guminak a henger és a dugattyú közé és le is szakítja. Ez nem feltűnő, de máris ereszteni és szorulni fog a dugattyú. Ha jól raktad be akkor a benyomás után egyből könnyen ki is lehet húzni, de alap esetben maradjon teljesen benyomva.
Porvédő gumit is vegyél hozzá, az jelentősen megnöveli az élettartamát a féknek, és megakadályozza hogy megszoruljon a portól.
A fékpofát is vegyél újat. Vigyázz rá hogy a felületet semmi szennyeződés ne érje. Egy csepp olaj, zsíros ujjlenyomat, vagy bármi rontja a fékhatást. Ezért ezt utoljára kell berakni amikor minden össze van rakva, letisztítva és a kezedet is alaposan megmostad. Ilyenkor csak becsúsztatod a helyére, berakod a stifteket, és kész is vagy.
Ja igen a féktárcsa is zsírmentes legyen. Tiszta olajmentes benzin az jó a tárcsára, vagy sima mosogató szeres szivaccsal is lemoshatod.
Ha nem ereszt, akkor a főfékhengernél (fékkarnál) ne piszkáld semmi képen. Benzint se tegyél bele, mert az tönkreteszi a tömítést.
Az ebben lévő tömítés, ha lehet, akkor még érzékenyebb és sajnos még silányabb a boltban kapható, illetve a kiszedésnél a dugattyú is könnyebben sérülhet. Ha ez is javításra szorul, akkor ezzel nagyon óvatosan bánjál, "két ujjal" szereld.
Ja igen nagyon fontos. A szétszedésnél semmilyen fogót nem szabad használni a dugattyú kihúzására, mert sérülést okoz, és akkor lehet eldobni. Sűrített levegővel lehet kinyomni a legkönnyebben, de kezedre vigyázz, tegyél oda egy rongyot mert durván kilövi. (autó pumpa, makacsabb esetekben benzinkúton lévő sűrített levegő ha nincs kompresszor)
Aztán még pár jó tanács az igazán ütős fékhez: 2 féle fékbetét anyag van a boltokban. Az egyik a szürke, a másik a piros, téglaszínű, esetleg barna. Én az előbbit ajánlom, mert ez határozottabban fog.
Igaz gyorsabban kopik és nedvesen/hidegen nagyot harap, ezért reggeli induláskor óvatosan kell vele bánni, de menetközben már egyenletes teljesítményt nyújt és a fokozott melegedésre sem csökken jelentősen a fékerő tapasztalatom szerint. A piros az teljesen érzéketlen a nedvességre és hidegre, viszont a túlmelegedésre jelentősen csökken a fékhatás és úgy is marad, ráadásul a normál fékhatása is elmarad a szürkétől.
Aztán a másik fék tuning lehetőség a főfékhenger és a fékcső cseréje fémszövésűre.
Az MZ főfékhengere a rugalmas, gumi fékcsövek kompenzálására túlságosan nagy átmérőjű. Összességében jó fékrendszerre van az MZ-nek de ha valaki többre vágyik akkor érdemes egy merevebb teflon-acélhálós fékcsövet felrakni és mivel csökken a rugalmasság, kisebb átmérőjű főfékhengerrel (robogóból) is kezelhető nyomáspontja lesz a féknek, ugyan akkor jelentősen növekszik a fék érzékenysége.
(kisebb erővel kell húzni)
De hogy őszinte legyek szerintem ez már túlzás utcára. Neked csak egy légtelenítés és pár rendes fékpofa kell a boldogsághoz :)
köszönöm,mondj egy árat mennyi lenne,mailedre küldtem egy képet hogy melyik is az pontosan.
üdv és köszi
András
Bocs az első próbálkozásért. A 3 kép mind a kedvenc motorom eredeti gyári részeiből mutat párat, amelyek elmúltak 22 évesek és 34 ezer km-t mentek. A benzincső nem keményedik, nem repedezik, csak a szövet foszlik picit. A drótok toldás-, forrasztás-, szigszalagmentesek, nem törnek, indexrelé is eredeti. Gyújtókábelen "nemes patina" a felülről számított 2. borda magasságában látszik a gyári kék színe. Pipa eredeti fémborítású. Tavaly az ország távoli pontjain jártam vele, zuhogó esőben is, még a gyújtás se hagyott ki soha. Mottó: győztes csapaton ne változtass.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090212/benzincso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090212/benzincso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
ha légtelenítés van foylamtba, akkor figyelj, hogy egyenletes lassú mozgással pumpáld. lassan húzd, lassan engedd vissza. a gyors visszaengedéssel bele lehet pumpálni némi levegőt is.
Gondja nincsen, csak szeretném ha finomabban fogna :)
Minek szeded szét? Valami gondja van?
Ha jó akkor ne akard megjavítani :)
Simán csak cseréld ki az olajat.
Pumpáld addig amíg ki nem tisztul a légtelenítő csőben.
DOT4-es olajat használj.
Szerintem ez a Kanuni találmánya.
A visszajelző lámpák vannak benne.
Sziasztok!
Remélem mindenki jól van...sajnos megint sok idő telt el előző hsz. óta.
De itt vagyok töretlenül :)
Ha lecserélem a fékolajat és ki szeretném tisztítani a rendszert...benzint használjak, ugye?
Szerintem erre lesz vevő.
Ha 10-15 évvel öregebb Etz250-ért kérnek 170-200 ezer forintokat akkor véleményem szerint ez még talán reálisnak is nevezhető.
Persze feltételezve azt,hogy amit oda leirtak igaz is.
Hmmm még nem láttam gyári kivitelben ilyet,persze ez nem zárja ki,hogy esetleg valami prototipus lehet
Ez már az Újabb tipusok közül van. Indokolatlanul magas volt már a gyári ára is, ha jól emlékszem. Arra is csak haloványan emlékszem, hogy a kibocsájtás dátumához képest nagyon elmaradott tecnikai megoldásokat alkalmaz.
Amúgy nem rég röhögcséltünk itt egy két milláért árult ETZ-n. Ha valakinek kell, vigye ennyiért.
szevasztok.
380ezerért ETZ????
Van ilyen.
Tény hogy jól néz ki.
de azért szerintem sok.
de döntse el mindenki maga.
http://www.kepesmotor.hu/etz/i?p=159868&c=2822
üdv.
380.000huf=nálunk a sarki "pub"-ba 2111 üveg sör.
Szoval sok.
Szia nekem szinte biztos ,hogy van ilyen fogaskerekem ,csak sajna elég messze vagyunk egymástól,de postán elküldőm ha érdekel.
sorszám: 34254 (107942)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-12 00:56:00)
"Ma már" helyett "Ha már".
Ma már börze: szívesen tartok bontatlan blokk - gyári vezetékezés - gyári gumialkatrészek bemutatót és vitadélelőttöt olyan kollégáknak, akik esetleg elhitték az olyan hamis tanokat miszerint 20 éves motornál automatikusan cserélendő minden drót, szimering és gumialkatrész. Megtekinthető pl. gyári (nem börzézett) pneumant, gyári szövettel borított gumi benzincső, meg hasonlók.
üdv! van itt egy gyári etz 150es váltó amit meg kellene csinálnom barátomnak mert nem igazán akart váltani neki tavaly 4. és 5. között,megnéztem a 4. seb. fogaskerekének körmeiből 1 letört,a másik meg gondolom ezért kophatott meg.Ha valakinek akadna egy használható darabja eladósorba,kérem szóljon,főként pest,mondj egy árat.
köszönöm:Andás
na ezaz!! hogy mit?? egyik haveromnak van egy etz tankja amibe van egy csöcs, baloldalon a tanksapka mellett, benne meg egy úszós benzintszint mérő fityeg.
BAMBI MESTER! Tud erről valamit?
sorszám: 34250 (107933)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-11 23:23:27)
nagy kérdés,úgy vettem észre hogy az etz-nél(lehet hogy a többin is így van) a hátsó kerékagyba a fékfelület egy préselt perselyféleség,vajon ezt lehet cserélni? gondolom nem árulnak perselyt ezért gyártatni kell,de ha ki lehet szedni akkor már nincs gond.
számomra a trabant a legmeglepőbb!
a trabi 5200at se forog 120nál
rendben,szigetszentmiklós fele nem vagyok annyira ismerős,de lőrincen talán kiismerem magam
nem kötözködésképp de amit korábban láttam linket,az is íly módon lett megoldva,csak nem döntött hanem sík óratartó volt,lehet hogy készült külföldre exportált darab is,azon lehetett ilyen konzol.Én se láttam még sose ilyet,de attól még lehetséges,utánanézek,mert érdekel,és még az is piszkálja a csőröm hogy ha valóban gyári akkor mit tehettek a középső tartóba?
Jók lettek a fordulatszám/sebesség görbék. A számok nem hazudnak. :D
én úgy értettem, hogy gyári műszertartó van átlakítva:P, ilyen gyárilag sosem volt, de ez igényes. tetszik.
szevasztok...
igen, ez gyári, biztosan emlékeztek a saját óratartómra, amit nemrég linkeltem be... na az is gyári, a múltkor jobban szemügyre vettem, nem tudom, hegesztették, vagy gyárilag öntik ilyen formára, de az illesztések szépek... meg persze a festék is elárulja, ugyanolyan, mint ami a villakifliken van... mondjuk az enyém egyenes, ez pedig döntött, ha jól láttam...
2900 HUF-ért szerintem jó vétel, kapcsolóval, láncvédő gumival... az utángyártott óratartó konzol is kerül vagy 1500 HUF-ba, és a méretek, megmunkálás nagyon gagyi...
annyira gáz, hogy a fordulatszámmérő kerete majdnem beleér a kuplungbovden kivezetésébe... a gyújtáskapcsoló is ferdén megy bele, az órák kotyognak...
na, ez tök jó, és gyári is.
Szevasztok.Multkor volt téma a müszerfalon a 3.ora felszerelése.
Ilyet találtam,mint ötlet.
http://www.vatera.hu/mz_etz_muszerfalkonzol_127659418.html
Üdv
6000-nél 90-et megy a motorom.
Ezt mondtam eddig is :)
Egy hiteles nyomaték görbe kellene egy fékező erő görbével. Ebből már ki lehetne szerkeszteni az optimális áttételt.
NA? senkit se érdekeltek a diagramok?:P
A felbukkanásom a lőrinci és szigetszentmiklósi börzéken várható. Az alábbi járművek valamelyikével érkezem: UFX ezüst ETZ, UGU kék ETZ, UAF kék ETZ, HXV fehér Astra F, JBA fehér Astra G időjárástól és kertkapuhoz való közelségtől függően.
sorszám: 34238 (107895)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-10 20:59:48)
hello http://www.vatera.hu/mz_kilometer_ora_meghajto_128144320.html pl. itt is...valószínűleg csak használtan tudsz szerezni de ez megéri az árát ha működik is..
van itt rajtam kívül vajdasági illető?
Lehet valahol kapni ES250/2 höz km órát meg meghajtó mechanizmust?
köszi de azt szeretném tudni hogy a brisk-nek miek tiousú gyertyája a legjobb mert valami 14-est olvastam itt az oldalon de van több fajta 14-es
köszönöm szépen,majd ha kész lesz a motor,kiváncsi lennék pár tapasztaltabb régi motoros véleményére többek között a tiedre is ha összefutunk valahol,börzén,találkozón.
Tegyél mosd ki a karbit tiszta benzinnel, engedd, le a tankból a benzint és friss keverékkel próbálkozz.
3 év alatt megromlik a keverék és inkább eloltja a tüzet, mint táplálja.
"még többet bukhatok ha épp kiválasztok egy ránézésre csilivili gépet" Na ezért nem veszek mást, csak gyári festésűt még ha kopottas is. Nem szeretem ha elfedik a hibákat, sérüléseket. Rozsdás vázú gépet is inkább veszek, mint újrafestettet. Bontatlan blokk alapfeltétel. Nem lehet se utánfestett, se polírozott. Nekem bevált. A családfámon első generációs motoros vagyok, nem örököltem motort, maradt a vásárlás. Nekem az a tapasztalatom, hogy aki csicsázza, polírozza, újrafényez(tet)i a motorját, gyakran nem marad pénze/energiája, hogy a karbantartással, műszaki rendbetétellel is foglalkozzon. Analóg tapasztalotom is van: régebben felsőfokú programozó tanfolyamokon oktattam. A hallgatók többsége az órán kiadott programozási feladatból először a kinézetet, menüket csicsázgatta, a lényeget, vagyis a program alapfeladatát emiatt nem tudták időre megcsinálni. Asszem ez a motoroknál is gyakori, ezért a csilivili gépeket messzire elkerülöm. Na, sok sikert a váltódhoz, olajat ne felejts el tenni bele.
sorszám: 34230 (107884)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-10 20:19:12)
Szuperbrisk, vagy a régi Isolátor.
helló mz etz 250-be melyik gyertyával a legjobb a teljesítménye .... olyan ami sokáig is bírja ????
értelek,de azért nem olyan dúrva a helyzet,bár nem 30000ért kellett volna motort vásárolnom,de akkor meg még többet bukhatok ha épp kiválasztok egy ránézésre csilivili gépet,aztán meghalok vele az első kanyarba.a skodám amikor vettem az mondhatni dúrva volt,már 2. napja volt hogy kerestem honnan jön az nyavalyás hideg a hátamra,és akkor kiderült a turpiság,volt egy kisebb fajta frédi béni meghajtó nyílás az alján az ülés mögött,és ezt nemesi egyszerűséggel letakarták egy farost lemezzel:D.Mondom nem azért reagáltam a tiedre mert unatkozom,hanem azt hittem hogy csak a nagy világba mondtad mindenkinek, mivel korábban pont erről beszélgettünk Nfsman-el,ezért volt olyan érzésem hogy ez akár nekem is szólhatna,csak ennyi volt a szándékom hogy jelezzem,én konkrétan imádok vele motorozni,már nagyon várom hogy kész legyen a művem,de tartok tőle egy kicsit,mint irtam Kerinek,ha tuti biztos hogy müködik,akár kimegyek vele a világból is.Én elég fiatal vagyok,ahhoz képest,teljesen elvette az agyam a benzin már egész korán,gondolom sokaknak ez a helyzet,én teljesen beleszerettem ezekbe a múzeum szökevényekbe,már bocsánat nem lenézem a régi autókat,motorokat,inkább csodálom,és ha van egy régi vasam,és felújítom,az a kihivás,nem az hogy csak megmutatom neki a kulcsot,és pöcröf,abba semmi izgalom.,nekem ne szabja meg semmi túl elektronikázott kütyü hogy meddig nyomhatom a gázt,meg hogy ne így kanyarodjak mert keleti irányból elfingotta magát egy tehén,kicsit primitiv a leirásom,de ezzel csak annyit akartam elmondani hogy én akarom uralni az egész szerkezetet,nem kell másodpilóta.ezért jók a rég múlt termékei,mert ott a magad ura vagy.jut is eszembe,két hete volt á lehetőségem hogy elmenjek a közlekedési múzeumba,most kifejezetten a motorokra koncentáltam,nagyon szépen rendbehozott pannóniák mellett miért nincsen ugyanolyan szép állapotú mz-ék?biztos van olyan széria a BK350et leszámitva,aminek szinte minden darabja már túl van a veterán korhatáron.
A váltót köszönöm sikerült összeraknom,bár fél napomba került de szárazon,olaj nélkül is úgy vált má mint az álom.Ha meglesznek az új csapágyak,akkor élesbe is ki tudom próbálni,ah kézzel forgatom a primert,és úgy váltok,és mint a vaj úgy veszi,az szerintem egész jó eredmény egy kezdőtől. további szép estét:András
igyekszem tudásomhoz mérten a legjobb munkát elvégezni,és inkább átlapozom még ötször gépkönyvet,amit Nfsman közbenjárásával ismét meg tudtam szerezni,és megnézem az összes beállítandó alkatrészt,egységet,mit hogyan.Hogy miért nincs önbizalmam? ez feltehetőleg genetikus,apám is állandóan leellnőrizte a saát munkáját,én is úgy vagyok vele hogy nem elég jól összerakni,meg kell győződni róla hogy teljesen 100%osan üzemel amit csináltam.az hogy az astra tulaj nem mert nemenni horvátországba,gondolom volt oka,akár a kocsi miatt vagy hogy let tud vezetni ennyi km-et,teljesen mindegy,te meg biztál a skodriban,és tudtad hogy le tudsz menni és haza is jutsz vele.Én skodám olyan volt mint egy ipari merülő forraló,a csomiban volt 40L víz,azzal bárhova el tudtam menni,azon kívűl swmmi extra nem történt vele.róla már azért nem beszélek olyan formábsn mint az mz-ről,mert már nincs meg sajnos,de amíg megvolt ő volt az elsőszámú kedvenc,most ugyanez a helyzet az etz-vel,ezért beszélek ról ennyit és foglalkozom vele.Ja egy alkatrész lista amit csak úgy elnagyolva összedobtam,most prezentálnám:
váz,futómű:
gumik,első heidenau 300x18 Köpeny 47S K65 TT 7620,-
belső heidenau 0/90 100/80x18 Tömlö 18D 34G 2400,-
hátsó heidenau 100/70x16 Köpeny 52J K72 TL 7620,-
felnik,első 7800,-
hátsó 9350,-
küllők 140,-\db~5600,-
távtartó cső hátsó kerékhez 460,-
kerékcsapágyak 1200,-\db 4800,-
tankgumi első 300,- bontott
óratartó 1290,-
fékcső 1100,-
főfékhenger jaító klt.200,-
fékpálca 320,-
láncvédő bakelit 800,-
láncvédő gumi950\db
sárvédőgumi 270,-
51.830,-
motor és részei:
kuplungagy 2150,-
nagy kerék 2800,-
kis kerék 4150,-
denso iridium 0,5mm iwf22 3290,-
szegecsek 20,-\db 120,-
INA csapágy és szimering klt.
2db 6204 c3 xs 2950,-\db
1db 6304 c3 xs 3280,-
ftg. szimeringek 1690,-\db
szárkerék szimering 1340,-
tömités készlet 480,-
26.890,-
és mind emellé nincsen a feltöltendő olajak,még nem vettem meg mindent,ahogy kapom a fizetést már megyek is vásárolni,és ami már megvan kihúzom a listáról,jövő héten is elküldöm a listát,a harmadát szeretném eltüntetni,mert mindjárt itt a tavasz.
Hát az más tészta. Sajnos ilyenkor kegyeletből nem illik elküldeni a pi..ba az előző tulajt a gányolások felfedezésekor, ez az ára annak, hogy pénzt viszont nem kellett kiadni érte, max. az eredetiség vizsga nélküli átírásért. Egyszer én is belenyúltam a szarba. Egy alapvetően jónak tűnő gépnél vásárlás után tűnt fel, hogy van valami susogó hangja. Szétszedtem, és kicsit meg volt korábban szorulva. Az előző tulaj elhallgatta, hogy feltehetően olajat elfelejtett beletenni, pedig az adásvételiben az állt, hogy tájékoztatott az ismert hibákról. Erre hivatkozva perrel fenyegettem meg, a vételár jelentős részét visszaadta. De ez még évekkel ezelőtt volt.
Szóval a link:
http://kepfeltoltes.hu/090210/user_9016072_1234285135816_box_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Motort nem csak venni lehet, hanem örökölni/átvenni/feltámasztani a fészerből, lásd: én. És akkor mit szóljak én, hogy amit a saját nagypapám gányolt el rajta 20-25évvel ezelőtt, azokat kellett nekem rendbehozni. És még mindig nem értem a végére. De én sem fogom ezt eladni, mert imádom, szeretem és értek már a nyelvén, ő az első motorom! Hát ez az én TS 150-em:
http://kepfeltoltes.hu/view/090210/user_9016072_123428513
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|