:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
„De azért meg kell jegyeznem, hogy azt, hogy a vezeték szigetelése jó e még, igazából csak anyagvizsgálat döntheti el. Van olyan, hogy rugalmas marad, látaszatra kíváló, de a legkissebb melegedésre törni kezd.De a leggyakoribb, hogy morzsolódni kezd a szigetelés. Aztán ahogy a rázkódástól surlódik a vázhoz, egyszercsak elkopik.” Itt ellentmondás van, a morzsolódás ellenőrizhető, felfedezhető, a drót cserélendő. „Én ugyanis veled ellentétben értek valamelyeset az elektromos dolgokhoz, mivel villamos üzemmérnök vagyok és műszaki tanár” Sértegetsz? És még neked van képed a hangnemről írni? De úgy látszik memóriád nem sok van, mert pár hete írtam, hogy erősáramon végeztem a kandón. Attila is azt állította, hogy ért az elektromos dolgokhoz, oszt még az ohm-törvényt se tudta (bocs mindenkitől hogy ennyit emlegetem, de még 1 év után is ki vagyok akadva tőle). Nemtom, milyen szakértő vagy, de az írásaid alapján nem vagy sikeres ember még az átlagpolgár szintjén sem. Na most tedd szóvá a hangnemet. „milyenek a gumik 5 év mulva.. Vagy kikeményednek, vagy nyúlossá, válnak. Egy biztos, éeletveszélyes a használatuk.” Már megbocsáss, de ez egyszerűen nem igaz. Lehet hogy csak szovjet gumikkal találkoztál eddig. „Egy biztos, éeletveszélyes a használatuk.” Na ne mondd. Ez már a rémhírterjesztés fogalomkörébe esik, az pedig bűncselekmény. „A hozzád hasonlóhozzálásokból van a rengeteg háztartási Tűz.” Két eset lehetséges: vagy nem értesz hozzá, vagy tudatosan ferdítesz. A háztartási tüzeket főleg a következők okozzák: 1. régi alu dótok csavaros v. simán összetekert kötései. Az alu idővel enged az erőnek, deformálódik, a kötés meglazul, nő az átmeneti ellenállás. 2. Túlterhelik a hálózatot, pl. régi házban aut. mosógép. 3. Zárlat, ezeket hibás elektromos fogyasztók okozzák, nem a dótok. „Szóval ha lehet, legyünk szakszerűek.” Legyünk, de akkor az írásaidat hagyjuk figyelmen kívül. „bár én kémia tagozatos voltam.” Én meg gimnáziumban kerületi kémia versenyen első helyezett volta, budapesti versenyen részt vettem. Az ofő kémia szakos volt, olyan csajszikat nyomott előtérbe, akik azóta orvosok és kertészmérnökök lettek, még én jutottam ki a bp-i fordulóra. Na, mondunk még nagyokat?
"azért hozzátenném, hogy egy öreg, sokat használt jármű törvényszerűen elhasználódik" Írtam én valahol, hogy nem kell ellenőrizni? Nem. Írtam a rendszeres karbantartásról, aminek része az ellenőrzés. Ha ez alapján kiderül hogy valamit cserélni kell, akkor cserélni kell. Én csak annyit állítottam, hogy nincs olyan, hogy csak azért, mert x év eltelt, automatikusan cserélni kell. Analóg eset: az index fórum olajon topikjában, vannak egyesek, akik szakértőnek állítják be magukat, pedig észrevehetően nem azok, de sokat beszopják. Ezek elkezdték terjeszteni, hogy ha egy autó 100 ezer km-t ment, akkor automatikusan „vastagabb” olajra kell áttérni. Ez is pont olyan marhaság, mint az automatikus drótcsere. Be is írtam párszor, most már ott is árnyaltabban fogalmaznak, függővé teszik az olajfogyasztástól. De ha függővé teszik, máris nem automatikus. Én meg a drótcserét függővé teszem a tényleges állapottól, tehát nem automatikus.
Mint írtam, jónéhány járművem van, mindet én gondozom, mert nem bízom a "profi" szerelőkben. A képen látható motort az októberi esős út után beraktam a helyére, hogy megszáradjon, azóta ott van, másik gépet használok, amikor lehet. Sajnos nincs időm arra, hogy fogkefével pucolgassam, most is 2 motor lesz vizsgás. Tavasszal kiviszem, kap brigéciolt, nagynyomású mosót (persze csak óvatosan), és tiszta lesz. A benzincsövet azért mutattam, mert mert élő cáfolata Árpád állításának, nem akartam követendő példaként beállítani. Nincs semmiféle kockázata. A műanyag csőnek van kockázata, mert ennyi idő alatt 10x kell cserélni, oda kell rá figyelni. Ez pedig 22 évesen nem folyik, nem szivárog. A szövet pedig nyilván kell oda, nemtom miért, de a trabimban is ilyen van. Talán azért, hogy ha folyik, ne a forró alkatrészekre folyjon. Lehet hogy fontos lenne látni, honnan szivárog, de valójában mégsem, hiszen nem szivárog, ha mégis azt tenné, akkor az egészet cserélni kéne.
sorszám: 34297 (108022)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 05:14:40)
gondolom waresz kolléga a blokkra gondolt,azért egy sima utángyártott 6os v. mekkora 20centis benzincsövet csak nem csesznek el,méterárba megveszi az ember azt ott használja fel ahol akarja.
én a golfon meg a skodán kizárólag csak azért cseréltem le az összes benzincsövet sima benzincsőre,mert a ha van rajta szövet,akkor nem látszik egyértelműen hogy honnan szivárog nyál,na nem mintha sűrűn szivárogna de előfordulhat és akkor segithet a hiba megtalálásában
keri!
a szürke betéttel egy baj van ha valakit menet közben ér az eső vagy bármi hideg csapadék,sajnos egyáltalán nem fog,és előtte melegíteni kell finoman behúzott fékkel,menni kell kb 5-10m-t és után már lehet használni,egyszer rácsesztem mert vészfékeznem kellett és nem fogott semmit,aztán mikor megszáradt,"ösztönből" megcibáltam a fékkart mondván hogy nem fog rendesen a fék,és akkorát bukott a motor eleje hogy majd cigánykerekeztem,nem borultam fel,de alaposan rám ijesztett.
Haverom XJ750-ese gyulladt ki egyszer menetközben elektromos hiba miatt.
Egyébként ha kigyullad a jármű és nem ég a lábad, akkor gyorsítani kell, kis szerencsével elalszik :) ha megállsz akkor azonnal fellobban. Havernak az volt a peche, hogy a gyújtás is megszűnt.
Ahol veszed a racsnikereket ott adnak hozzá szegecset is.
De jobb csavarboltban is lehet kapni.
Hali!
Trophy 250 alkatrészek még mindíg eladók. Kormány, oldaldekli, váz, tank, sárvédők, index, lámpafej.
Megegyezés szerint.
Én se cserélem, mint írtam. De azért meg kell jegyeznem, hogy azt, hogy a vezeték szigetelése jó e még, igazából csak anyagvizsgálat döntheti el. Van olyan, hogy rugalmas marad, látaszatra kíváló, de a legkissebb melegedésre törni kezd.De a leggyakoribb, hogy morzsolódni kezd a szigetelés. Aztán ahogy a rázkódástól surlódik a vázhoz, egyszercsak elkopik. Tudom, minden szigetelés kopik, de az öreg sokszorossan gyorsabban. De még a réz szálak is baromira elfogynak benne, ha egy kicsit is sok esőt kapott a motor élete során.Látszatra egy motor nem komoly elektromos szemponból, hiszen csak 6 vagy 12 voltos. De az áram igen csak komoly.akár 18 amper.Az pedig igencsak felfűti az elkorrodeálodott szálakból álló kábelt.Ugyanis mint már az eddigiekből is kiderült, nem a feszültség, hanem az áram fűtt. P=Inégyzet*R. Ami jelen esetben a vezeték ellenállása.Tehát az egy dolog, hogy bármikor leállhat egy szar kábelezésű jószág, de elvileg ki is gyulladhat.Bár ilyenről csak autónál hallottam beszámolót. Motornál csak elvi esélynek látom. Jut eszembe, nekem már égett a Jawám, nem szép látvány.:) Lehúzott légszűrő gumi, az úsztatásból egy csomó benzin a blokk tetején lévő medence szerűségben. Utánna már csak egy eltört megszakító kellett, visszarobbanás a karbiba, egy kis szél, ami a lángot a karbitól a blokkon lévő benzin felé nyomta, és már lobogtak is a félméteres lángok a tank alatt.Szóval fel lehet egy motort gyújtani.:)
helo
szerintem az a baj hogy a kuplung mögött van egy fogaskerék amit a berugó fogasiv hajt meg.Ez a fogaskerék körmökkel kapcsolódik bele a kuplungon levő olyan 2mm vastag acél lemezbe.Egy rugó is van ami azért nem lehet gyenge se mert akkor az is okoz majd bajt.
De nálad az a baj hogy ha már a fogaskerék uj ,akkor a kuplungon levő acéllemez kivágásai ahol belekapaszkodnak a fogaskerék körmei ott megkopott a bevágás.Ez csak ugy tudod orvosolni sajnos hogy szét kell szedni a kulung szegecselését.És vagy megforditod akkor majd az a lemezt vagy egy jó állapotut teszel fel.Sajnos neked kell ujraszegecselni az egészet(6db)Én szegecseltem magamnak már kuplungot és arra figyelj hogy nem 4mm átmérőjű szegecsekkel kell összerakni hanem 4.2mm es kell.Ritka forgalmazásu méret,lehet nincs is.Én éppen ezért annakidején megkértem a tanárom hogy esztergálja le nekem az 5 mm vastag szegecseket 4.25 mm re.Majd magam megszegecseltem itthon.
Mégegy megoldás:szerzel egy olyan kuplungot aminek a fogai jók ahol a lánc fut és jó ez a berugó része is.
sorszám: 34290 (108013)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-13 18:43:10)
Nagyon szépen köszönöm!
Elmentettem, amit írtál és hasznosítani fogom!
;)
Igen. Ha fele annyi a fesz. akkor ugyan ahhoz a teljesítményhez kétszer akkora áram kell.
Viszont Feri hozzászólásából én úgy értettem, hogy ha a 12Vos motoron csökken a feszültség, akkor növekszik az áram. Holott ahogy Feri mondta ez valóban hülyeség.
Adott I=U/R azaz R adott, ha U csökken akkor I is csökken.
Szerintem nem volt itt semmi hangnem.
Nyilván ha problémás valami akkor cseréli az ember, de ha jó akkor biza én nem cserélem.
Mondjuk nekem már csúnyán KHztak az érintkezők. Elég sokat átszereltem már.
A legtöbb elektromos probléma ez volt a TS-nél. Amúgy még gyári kábelezés van nekem is...igaz le akartam cserélni a szívások elkerülésére, de nem jutottam el idáig.
A fogaskerék egyben racsni is. A racsni másik fele a kuplung kosáron van.
Ez van szénné kopva.
Meg kell fordítani és olyan lesz mint újkorában.
sorszám: 34286 (108008)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-13 18:43:10)
Benzint neeee!
A gumi alkatrészek tönkre mennek.Denaturált szeszt az a jó.
Neked kis TS ed van/volt ha eddig jól figyeltem, megoldásra váró problémávalfordulok hozzád, mert az öreg lestrapált járgányom, új alkatrésszel is ugyanazt produkálja. : Berugó tengelyen lévő fogasívet és a vele érintkező fogaskereket és barátait is kicseréltem már többször, és berugásnál ugyanúgy átugrik mintha dörzskerekes lenne.Mi a véleményed, hol ronthattam el vajon?
Természetesen valóban így van.
Hozzátenném, ezért érzékenyebbek a 6 voltos rendszerek a csatlakozások, a vezetékek minőségére.
Ugyanis az általd leírt képlet tovább bontva: I=U/R Tehát P:= U*(U/R) Ebből szépen látszik, hogy azonos teljesítménynél fele feszültséghez negyed ellenállás tartozik (fele*fele). Vagyis a körbe a rosz átmenetek, elvékonyodott vezetékek, szar földelések bekerülő plussz ellenállásai négyszeresen számítanak 6 voltnál.
Ha jól számítom.:) Eléggé máshol jár most az agyam.:)
helo
áramos dologra csak annyit irnák
P=UxI
Ha neked van egy 24 W-os fogyasztód és 12 voltrol megy akkor a fogyasztóhoz menő vezetéken 2A folyik.Ha 6 voltról megy akkor 4 A kell ugyanakkora teljesitményhez.
Nemtudom akkor kivel vitatkozhattál meg mivolt a szövegkörnyezet de amit én most leirtam az igy van.
A Jawa nem hisztis, csak érzékeny egy picit a lelkivilága.:)
Amúgy ha egyszer rendesen összeraktuk, akkorcsak a gyújtást kell állandóan állítgatni, ha még megszakítós van rajta. Ja, és sorompónál esetleg célszerű levenni a gyújtást, ha jó az alapjáratunk.:) Ugyanis a töltés nem a legbivalyabb , legalábbis a 6 voltosokon.
De ezektől függetlenül kéretik nem bánta ni a jawákat! :) Ha minden összejön, idén azzal fogok többet menni. Azaz sikerül befejeznem a felújjítást, és többet lesz alkalmam túrázni.
Nem akartam már az előző hozzászólásodnál reagálni, de már nem tudom tovább megállni. Nem kellene ilyen hangnemet megütnöd, ha nem értesz valamihez.
Az elektoromos vezetékeket például illene kicserélni max 25 évenként, de az ilyen időjárásnak nagyon kitett helyeken lévőket jóval sűrűbben.Ezt akkor is meg kellene tenni, ha a vezetékek látszólag éppek.Én se cserélgetem őket feltétlenül a sajátjaimon, de lagalább tudom mit kockáztatok.Én ugyanis veled ellentétben értek valamelyeset az elektromos dolgokhoz, mivel villamos üzemmérnök vagyok és műszaki tanár. A gumikról annyit, hogy a régebben éretsigizettek tanultak valamit kémiában a gumigyártásról. Legalábbis én igen, bár én kémia tagozatos voltam. Tehát egy síma éretségi elég hozzá, hogy valaki tudja, a gumik szerkezete viszonylag rövid idő alatt megválltozik. De ha valaki a gyakorlatból indul ki, akkor is tudja, látja, milyenek a gumik 5 év mulva.. Vagy kikeményednek, vagy nyúlossá, válnak. Egy biztos, éeletveszélyes a használatuk.
A hozzád hasonlóhozzálásokból van a rengeteg háztartási Tűz. Nem cserélem a vezetéket, jó az ahogy van, eddig is jó volt. Aztán egy rázkódásból fakadó szerencsétlenebb elmozdulás, és ott a zárlat.
Abból kiindulni, hogy a német szakik jól megcsinálták az MZ-ket, felelőtlenség. Azóta eltelt 25-30 év. Nem ennél hosszabb élettartamra tervezték járműveinket.
Szóval ha lehet, legyünk szakszerűek.
Azt azért hozzátenném, hogy egy öreg, sokat használt jármű törvényszerűen elhasználódik. Vagyis megbízhatatlanná válik, illetve csak nagy erőráfordítással lehet használható állapotban tartani.
Veterán motor esetében ez már az élmény része, de egy napi használatú jármű esetében azt jelenti hogy megbízhatatlan.
Azt is gyorsan hozzáteszem, hogy ez nem MZ függő. Minden járművel így van ezzel.
Bár saját példám a cáfolat erre, mert amikor megveszek egy motort akkor mindig le van strapálva, aztán én szépen rendberakom és onnantól kezdve megbízható.
Mondjuk a Jawara továbbra is azt mondom hogy elég hisztis jószág, de ettől még megjártam vele Ausztriát és többször megkerültem vele az országot különösebb gond nélkül.
Szia feri2360,
olvastam a hozzaszolasodat es egyetertek vele 100%-ban. Igaz en Jawat hajtok, de amit irtal az igaz a Jawa forumra is. Kitartas, sok kellemes kilometert. Ja ha meg van bontva, attol meg nem fog folyni orran szajan az olaj, az enyemen sem folyik.
udv
Még valami: természetesen nem akarom a saját motoromat, saját módszereimet példaképül állítani. Arról van szó, hogy az elmúlt években (amióta olvasom ezt a fórumot) sokszor tapasztaltam, hogy felületes ismeretekkel rendelkező emberek, akik ráadásul még sose láttak gyári MZ-t, csak a saját agyonstrapált-agyonszerelt gépüket, abból általánosítanak és azt hiszik, az összes MZ-re igaz. Ezek az emberek elképesztő dolgokat képesek állítani. Ilyen volt a gyenge, hajladozó váz (amit Bambi nagyon szakszerűen helyretett, köszi), a gumialkatrészekre, drótokra, szimeringekre vonatkozó állítások, az az állítás, hogy a feszültség csökkenésével nő az áram az ETZ drótjaiban (ezt még mindig nem hiszem el, hogy képes volt ezt írni az illető és hetekig vitatkozni, eszem megáll), az hogy az MZ-k eredendően nem üzembiztosak, és még sok más. Ezek a kijelentések hamis és rossz szímben tüntetik fel az MZ-t, ezzel sok tájékozatlan fiatalt elriasztanak a megvásárlásától. Ezzel magunk alatt is vágjuk a fát, mert gyorsul az MZ-k kihalása. Szóval ez zavar engem.
Sajna az az e-mail cimem már nem él.
wellnerg@citromail.hu -ra küld el a képet.képeket.
sorszám: 34276 (107988)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-12 23:38:27)
Ja, és a 2004-es visszavásárlás után 2006-ban vizsgáztattam, előtte a sarukat lehúzgáltam, befújtam, nem mintha baja lett volna, csak a biztonság kedvéért. Semmi nem tört el, nem romlott el. Tehát a motor nem kiállítási tárgy, akár minden nap használható az utcán, karbantartási, javítási céllal nyugodtam bolygatható.
"tényleg kár volna megbontani, rögtön folyna orrán száján" Hát ez jókora tévedés. Pl. benzincső tavaly is le volt húzva mert a benzint másik motorba töltöttem át, oszt mégse folyik. Próbáld már nem lenézni a német minőséget, még ha keletnémet is. Az a baj hogy ti fiatalok az utángyártott cuccokhoz vagytok szokva, és azt hiszitek, eredetileg is olyan volt.
Nos... 6 db ETZ-m, 2 Astrám, 2 Trabantom van. Még felújításra vár (de már mióta) egy Kadett (gyakorlóautónak asszonynak), 2 öreg Fiat (bt. használatra). 7 ember megélhetéséről gondoskodom. Ezek után majd pont a drótokat fogom fényesíteni... Várhatóan leszek szentmiklóson.
ez igen!:) ezt a motort tényleg kár volna megbontani, rögtön folyna orrán száján. de ahogy elnézem, annyira nem bolygatod, hogy a tisztítás se volt rendszeres:D
Bocsi, ez kissé rossz indulatú volt!
szigetszentmiklósra jösz majd márc elején?
Mondjuk gyertyapipára nekem a Jetskykre használt vízmentes szilikon vált be legjobban, de főleg a nagyfeszültségű gyújtásoknál jön ki a különbség, de normál gyújtásnál is szeretem.
Volt már hogy karburátorig érő vízben motoroztam, és csak akkor állt meg a gép amikor elérte a légszűrőházat a vízszint :)
Mielőtt megdorgáltok, nem extrém túrára használom a TS-t csak munkából hazafelé elkapott az özönvíz :)
Fék szerelési tanfolyam:
Először is nézd meg hogy mozog a dugattyú amikor behúzod a kart.
Ha szimmetrikusan egyszerre mozog és egyszerre ér a tárcsához mindkét oldalon, akkor szerintem nem szedd szét, csak cserélj olajat, légteleníts, takarítsd le és esetleg cserélj porvédő gumit és fékpofát az állapottól függően.
Ugye a mosogatásnak nem sok értelme van, ha nem szeded szét, ezért feltételezem hogy szét akarod szedni.
A mosogatáshoz jó a benzin, de a gumi alkatrészek tönkre mennek tőle, tehát azokat szedd ki előtte, illetve a fékcső is gumiból van azt se mosd ki.
Ha nem akarod szétszedni, akkor simán csak az olajat cseréld le a légtelenítési folyamat közben, azaz addig légteleníted amíg tiszta olaj nem jön a nyeregnél. Én szeretem a Valvoline fékfolyadékot, (bár elég drága) mert elég rikító színe van és ahogy öregszik úgy fakul ki, ezért cserekor mindig látom, hogy már a friss folyadék jön. De ha gazdaságosan akard megoldani, akkor a sima magyar zöldflakonos DOT4 a legolcsóbb és a minősége is bőven jó.
Ha szétszeded, akkor cseréld az összes karmantyút is, azaz a gumi tömítő gyűrűket a féknyeregben.
4-et vegyél, mert sajnos minőségi gondok vannak ezekkel az alkatrészekkel és az amúgy is könnyű elrontani a berakásnál. Válogassál a boltban. Olyat vegyél amelyik gyűrűnek a belső élei közelről nézve nem cakkosak, hanem szép egyenes és éles.
A gyűrű berakása még mehet szárazon, de a dugattyút csak fékolajtól tocsogva szabad berakni, akkor is nagyon óvatosan, erőltetés nélkül szabad becuppantani. Ennél a műveletnél gyakori hiba hogy begyűrődik a tömítő éle a guminak a henger és a dugattyú közé és le is szakítja. Ez nem feltűnő, de máris ereszteni és szorulni fog a dugattyú. Ha jól raktad be akkor a benyomás után egyből könnyen ki is lehet húzni, de alap esetben maradjon teljesen benyomva.
Porvédő gumit is vegyél hozzá, az jelentősen megnöveli az élettartamát a féknek, és megakadályozza hogy megszoruljon a portól.
A fékpofát is vegyél újat. Vigyázz rá hogy a felületet semmi szennyeződés ne érje. Egy csepp olaj, zsíros ujjlenyomat, vagy bármi rontja a fékhatást. Ezért ezt utoljára kell berakni amikor minden össze van rakva, letisztítva és a kezedet is alaposan megmostad. Ilyenkor csak becsúsztatod a helyére, berakod a stifteket, és kész is vagy.
Ja igen a féktárcsa is zsírmentes legyen. Tiszta olajmentes benzin az jó a tárcsára, vagy sima mosogató szeres szivaccsal is lemoshatod.
Ha nem ereszt, akkor a főfékhengernél (fékkarnál) ne piszkáld semmi képen. Benzint se tegyél bele, mert az tönkreteszi a tömítést.
Az ebben lévő tömítés, ha lehet, akkor még érzékenyebb és sajnos még silányabb a boltban kapható, illetve a kiszedésnél a dugattyú is könnyebben sérülhet. Ha ez is javításra szorul, akkor ezzel nagyon óvatosan bánjál, "két ujjal" szereld.
Ja igen nagyon fontos. A szétszedésnél semmilyen fogót nem szabad használni a dugattyú kihúzására, mert sérülést okoz, és akkor lehet eldobni. Sűrített levegővel lehet kinyomni a legkönnyebben, de kezedre vigyázz, tegyél oda egy rongyot mert durván kilövi. (autó pumpa, makacsabb esetekben benzinkúton lévő sűrített levegő ha nincs kompresszor)
Aztán még pár jó tanács az igazán ütős fékhez: 2 féle fékbetét anyag van a boltokban. Az egyik a szürke, a másik a piros, téglaszínű, esetleg barna. Én az előbbit ajánlom, mert ez határozottabban fog.
Igaz gyorsabban kopik és nedvesen/hidegen nagyot harap, ezért reggeli induláskor óvatosan kell vele bánni, de menetközben már egyenletes teljesítményt nyújt és a fokozott melegedésre sem csökken jelentősen a fékerő tapasztalatom szerint. A piros az teljesen érzéketlen a nedvességre és hidegre, viszont a túlmelegedésre jelentősen csökken a fékhatás és úgy is marad, ráadásul a normál fékhatása is elmarad a szürkétől.
Aztán a másik fék tuning lehetőség a főfékhenger és a fékcső cseréje fémszövésűre.
Az MZ főfékhengere a rugalmas, gumi fékcsövek kompenzálására túlságosan nagy átmérőjű. Összességében jó fékrendszerre van az MZ-nek de ha valaki többre vágyik akkor érdemes egy merevebb teflon-acélhálós fékcsövet felrakni és mivel csökken a rugalmasság, kisebb átmérőjű főfékhengerrel (robogóból) is kezelhető nyomáspontja lesz a féknek, ugyan akkor jelentősen növekszik a fék érzékenysége.
(kisebb erővel kell húzni)
De hogy őszinte legyek szerintem ez már túlzás utcára. Neked csak egy légtelenítés és pár rendes fékpofa kell a boldogsághoz :)
köszönöm,mondj egy árat mennyi lenne,mailedre küldtem egy képet hogy melyik is az pontosan.
üdv és köszi
András
Bocs az első próbálkozásért. A 3 kép mind a kedvenc motorom eredeti gyári részeiből mutat párat, amelyek elmúltak 22 évesek és 34 ezer km-t mentek. A benzincső nem keményedik, nem repedezik, csak a szövet foszlik picit. A drótok toldás-, forrasztás-, szigszalagmentesek, nem törnek, indexrelé is eredeti. Gyújtókábelen "nemes patina" a felülről számított 2. borda magasságában látszik a gyári kék színe. Pipa eredeti fémborítású. Tavaly az ország távoli pontjain jártam vele, zuhogó esőben is, még a gyújtás se hagyott ki soha. Mottó: győztes csapaton ne változtass.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090212/benzincso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090212/benzincso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
ha légtelenítés van foylamtba, akkor figyelj, hogy egyenletes lassú mozgással pumpáld. lassan húzd, lassan engedd vissza. a gyors visszaengedéssel bele lehet pumpálni némi levegőt is.
Gondja nincsen, csak szeretném ha finomabban fogna :)
Minek szeded szét? Valami gondja van?
Ha jó akkor ne akard megjavítani :)
Simán csak cseréld ki az olajat.
Pumpáld addig amíg ki nem tisztul a légtelenítő csőben.
DOT4-es olajat használj.
Szerintem ez a Kanuni találmánya.
A visszajelző lámpák vannak benne.
Sziasztok!
Remélem mindenki jól van...sajnos megint sok idő telt el előző hsz. óta.
De itt vagyok töretlenül :)
Ha lecserélem a fékolajat és ki szeretném tisztítani a rendszert...benzint használjak, ugye?
Szerintem erre lesz vevő.
Ha 10-15 évvel öregebb Etz250-ért kérnek 170-200 ezer forintokat akkor véleményem szerint ez még talán reálisnak is nevezhető.
Persze feltételezve azt,hogy amit oda leirtak igaz is.
Hmmm még nem láttam gyári kivitelben ilyet,persze ez nem zárja ki,hogy esetleg valami prototipus lehet
Ez már az Újabb tipusok közül van. Indokolatlanul magas volt már a gyári ára is, ha jól emlékszem. Arra is csak haloványan emlékszem, hogy a kibocsájtás dátumához képest nagyon elmaradott tecnikai megoldásokat alkalmaz.
Amúgy nem rég röhögcséltünk itt egy két milláért árult ETZ-n. Ha valakinek kell, vigye ennyiért.
szevasztok.
380ezerért ETZ????
Van ilyen.
Tény hogy jól néz ki.
de azért szerintem sok.
de döntse el mindenki maga.
http://www.kepesmotor.hu/etz/i?p=159868&c=2822
üdv.
380.000huf=nálunk a sarki "pub"-ba 2111 üveg sör.
Szoval sok.
Szia nekem szinte biztos ,hogy van ilyen fogaskerekem ,csak sajna elég messze vagyunk egymástól,de postán elküldőm ha érdekel.
sorszám: 34254 (107942)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-12 00:56:00)
"Ma már" helyett "Ha már".
Ma már börze: szívesen tartok bontatlan blokk - gyári vezetékezés - gyári gumialkatrészek bemutatót és vitadélelőttöt olyan kollégáknak, akik esetleg elhitték az olyan hamis tanokat miszerint 20 éves motornál automatikusan cserélendő minden drót, szimering és gumialkatrész. Megtekinthető pl. gyári (nem börzézett) pneumant, gyári szövettel borított gumi benzincső, meg hasonlók.
üdv! van itt egy gyári etz 150es váltó amit meg kellene csinálnom barátomnak mert nem igazán akart váltani neki tavaly 4. és 5. között,megnéztem a 4. seb. fogaskerekének körmeiből 1 letört,a másik meg gondolom ezért kophatott meg.Ha valakinek akadna egy használható darabja eladósorba,kérem szóljon,főként pest,mondj egy árat.
köszönöm:Andás
na ezaz!! hogy mit?? egyik haveromnak van egy etz tankja amibe van egy csöcs, baloldalon a tanksapka mellett, benne meg egy úszós benzintszint mérő fityeg.
BAMBI MESTER! Tud erről valamit?
sorszám: 34250 (107933)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-11 23:23:27)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|