:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
mi az hogy gyári hiba, meg elgörbűl a főtengely???
mitől görbűl el?
sorszám: 34349 (108107)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-15 10:49:45)
Én csak annyit mondok vidd el Bambihoz,ő úgy megcinálja neked hogy többet nem kell vele foglalkoznod,gyárit nem kapsz,csak használtat,vannak TW jelzésű főtengők a mofakerben is de én nem tenném bele a motoromba,pláne nem 18000ért,inkább megveszem mondjuk egy proxx v. yoko hajtókar szettet,azt bele kell tenni és ki kell centíroztatni,ezt a felújítós műveletet csak szakember tudja megcsinálni,és nem ajánlom a gépműhelyeket,mert többségük csak kummant,és bekeni sárral,jó lesz a parasztnak címszó alatt.Egy maszek az rendesen meg csinálja,mert nem akarja rontani a saját üzletét.a kis etz-nek van egy betegsége,néhány példánynak elgörbül a főtengelye,amikor ki lett cserélve a hajtókarom,kiderült hogy az enyém is görbe,de minimálisan,így is hagytam,összeraktam a motort,és 7000km alatt szétverte a csapágyakat,de a hajtókarnak semmi baja,most ki lett centírozva,most már nem lesz gond vele.Ezzel csak arra akartam célozni hogy ha egyébként minden rendben van a gépedbe,új minőségi csapágyakat raksz bele,akkor sokáig bírni fogja.
Egyik ismerősöm rakott a jawájába tajvani hajtókart. Mint gondos és gyanakvó ember. leellenőrizte a hengerrel való párhuzamoságot. Volt eltérés. Nosza, a jól bevált modon gumikalimpács, fínom ütés oldalról. Hatás semmi. No akkor ennek nagyobb kell, gondolta, ütött is egy határozottabat. El is tört. No nem a srác, és még csak nem is a kalapács, hanem a hajtókar.Valami iszonyú rideg anyagból gyártották .
Persze lehet, hogy nem az említett tipus volt, vagy gyárihibás. Mindenesetre a srác kerített egy használható bontott darabot.De jawával könnyebb is a helyzet, gyártanak hozzá gyári alkatrészeket több helyen. Van német, szlovák, tajvani, meg isten tudja hova valósi.Talán még lengyel is.
az tajvani.:) semmi köze japánhoz. főtengelyt meg többféleképpen lehet felújítani. általában annyit már nem bírnak ki mint gyárilag. gyári főtengelynek vannak ismertető jelei. hajtórúdon emblémák, stb. ilyet kereskedelmi forgalomba már nem találsz.
ha mégis, akkor az tuti, hogy valami véletlen megmaradt készlet, és annak is nagy valószínűséggel az utolsó darabja. hatalmas mák, és azonnal meg kell venni!
egy módon lehet még gyári új főtengelyed:
ha valahol találsz, eredeti NDK hajtórúd felújító készletet, akkor azzal egy jó szaki felújítja a főtengelyed.
ilyet se fogsz kapni minden bizonnyal. én még tudok ilyet, de egy irigy genyó vagyok, és senkinek se súgom meg hogy honnan.:P
marad a tajvani: ROCKET a neve, és sokaknak bevált már. komám 360as jawa-jába már 20000km körül tart ez a készlet ,és nincs semmi zaja-baja. szerintem MZ be is kibír ennyit(értelemszerűen, a belevaló darab).
Mint a kissebbségiek a piacon a gyanútlan(balek) pacienseknek: Arany ez kérem, csak nincs beleütve! :)))))
boltban azt mondták fateromnak hogy japán de nincs ráirva :)
valami hasonlóra gondolok én is mert nemhiszem hogy japánok etzhez gyártottak volna ilyet
felujitott fötengelyekröl mit lehet tudni?
meddig birják a strapát?
vagy érdemesebb gyári fötengelyt venni?
Ja és a boltnak ne higyjél. Mondanak azok mindent ha így több pénzt lehet elkérni.
Nekem pl. rendszeresen be akarják dumálni ETZ alkatrészekről hogy az jó a TS-hez :)
Bambi mondta, hogy az MZ méretei annyira eltér mindentől hogy ezért nem lehet se főtengelyt se hajtókart, se dugattyút beletenni modern cuccokból, csak a motor teljes átfaragásával...de az már nem MZ.
Pannoniához ha jól tudom passzol pár Yamaha alkatrész.
Taiwani lessz az a japán, de majd Bambi megmondja a frankót.
Proxx árul MZ hajtókart, de az sem japán cég ha jól tudom.
Van, de nem japán, hanem csak hajtókar, és nem japán, hanem tajvani.:) És talán nem MZ-hez, hanem csak jawához.:)
Ha jól emlékszem, a p20 hoz, vagy 21hez volt, talán NSU.De az MZ az én ismereteim szerint is jóval önállóbb fejlesztés. De ki tudja, vannak véletlen egybeesések. A néha Yamaha endúromon hátul Suzuki lánckerék volt. Előfordul néha az ilyen.
nekem is fura,
de a boltban mondták neki hogy van ilyen
de szólok ha találok :)
Ha találsz akkor szólj, mert tudtommal ilyen nem létezik :)
Csinálj magadnak, olyat soha nem találsz, amilyet magadnak csinálsz, nem egy művészet, Péter mz leírta pontosan.A módszerünk kicsiben eltér ugyan, de a végeredmény ugyanaz.A kereskedelem ezt tudja, százszor volt erről szó...
üdv.: R
Üdv Mindenki!
Faterom keres 250-es etz hez japán fötengely! Irjatok ha van (salgad@freemail.hu)
Köszönöm
helo
én annakidején olyan 3 éve csináltam magamnak papirból kb 0.4 mm vastag a papir amiből kivágtam.A karbi poharának élét vékonyan kend meg zsirral majd tedd a papirt valami egyenes felületre és a papirra ráforditod a karbi poharat.Majd jól megnyomod a poharat h biztos legyen a lenyomat,majd a papirt egyik kezeddel letartod a másik kezeddel meg hirtelen lekapod a papirrol a poharat.Csak azért kell gyorsan hogy ne hogy leemelés közben elcsusszon valami és akkor nem lesz szép a lenyomat.Majd vágd ki amit látsz szépen,amit nem látni rendesen esetleg ott nagyjából vágd ahogy kinéz.Majd próba jön.
Szevasztok.
Keresem azt az emberkét aki ajánlott Led-es hátsólámpa nyákpanelt,érdekelne a dolog.
a másik keresek MÉRETHELYES FRANKÓ !!! karburátor tömitést,amit találtam 5ből 5 fostalicska.A jelenlegiből kb 1cm kellett kivágnom hogy kb stimmeljen.
Etz-150/87
köszi Dlaca
Köszi, szétszedtem, megfordítottam a szegecses ablakos lapocskát, de minek, mert jó volt, viszont ami ebbe beleakad racsni, az nem ment bele teljesen az ablakokba, utána köszörültem. Még nem raktam össze mert megfagytam.Holnap beszámolok.
helo
ha még mindig átugrik akkor nézd meg jól hogy mi miatt lehet.Ott valaminek megkopottnak kell lennie.Dekni nélküöl figyeld meg mi ugorhat.De dekni nélkül csak finolan kéne lenyomni a berugót,mert nincs ami megtámassza ilyenkor a berugó tengelyt.Lehet hülyeséget irok neked,de a primer fogaskerkek fogai jok? A berugó tarély fogai nincsenek messze a kuplung mögötti fogaskerék fogaitól?
Van egy szoritó rugó annak igazából nagy szerepe nincs csak az h visszanyomja a fogaskerket a kuplungba.De ha gyenge egy idő után mikor mindig elkezd megugrani berugáskor a körömök lesarkazzák a lemez vájatait..Nézd meg a rugó erejét is.
sorszám: 34331 (108060)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-14 09:47:24)
Nemtom, hozzám szólt-e valaki, mert most adóbevallásom van, de addig is megörvendeztetlek titeket 1 újabb sztorival. Kb. 2 éve kezdtem el újra biciklizni, amit motoros korszakom eleje (úgy 1980-81 körül) nem tettem. Itt Gyálon és környékén főleg ezzel megyek. Elővettem a régi biciklimet, amit 1976-tól használtam szüleim pátyi telke környékén. Ez egy 28-as szovjet parasztbike. A poént kitaláljátok-e. Igen, úgy van, a gyári gumi van rajta. A lőrinci piac nekem biciklivel elérhető közelségben van, lehet, hogy biciklizek egy jót. Majd ha lesz börze persze.
fél liter lakk és a festék meg az edzőanyag volt 12000 van még hátra egy 9000ft-os telefon számlám és marad még a fizetésig 10000ft-om,ha ilyen tempóban haladok tényleg csak áprilisba lesz talán kész:((((
van nálunk a telepen egy öreg bácsi aki mindenféle hidraulikus eszközt meg tud javítani,csak még nem tudtam vele beszélni,lehet neki van a főfékhengerhez használható szerszáma,hátha kell hozzá valami,ami biztos olyan pici seeger fogónk nincs a műhelybe,ha nem tudja elválalni,akkor tudsz majd segíteni? én magamtól biztos nem fogom babrálni,ott a zichybe a kelemennél van felújított 12e ft-ért de annyit nem fogok rá áldozni,csak akkor ha nem a karmantyú hanem mondjuk a dugattyú v. a henger van elkopva.
láttam már dizel passatot besűlni tescós olaj miatt,a hajtókart lőtte a blokk oldalán a dugó meg bent maradt a hengerfejnél,mondhatom szép látvány,alsó határ a benzinkúti olaj,de inkább az unix v. a bárditól hoztam bele olajat,és amiket javitok,karbantartok autókat, azokba is minőségi olajat teszek bele,ha anyám betonfejébe sikerült belevernem hogy nem tesz jót ha moslékot teszünk az autóba akkor az ügyfelet is meg tudom erről győzni:P inkább megveszem az 1500ft-al drágább olajat mint hogy egy idő múlva rá keljen költeni ingem,gatyám.A sűrű olaj ideig óráig jó hogy jobban tömítsen,kopottabb motorú autókat így szokták eladni,de van aki már erre sem ad csak eladja azt lesz ami lesz.ez jó trükk,csak a fogyasztóvédelmisek ezt úgy hívják hogy vevő megtévesztés és elég szép bírság mellé még kötelezik arra is hogy visszavásárolja a kocsit,ha az új tulaj ennek szándékában áll.
hát nem a benzincsőre gondoltam, bár az is megadhatja magát egy bolygatástól, ennyi év után. a másik meg pl a porlasztó szívócsonk tömítő részei. nem ritka, hogy bontás utáni összerakás után rosszabb a gép mint volt, és lehet vele egy csomót szopni, mire visszaáll minden a helyére. nyílván tisztességes munka esetén a blokk nem fog folyni bontás-összerakás után sem. nekem se folyik. a gyári vezetékek sokáig jók, de szerinem egy idő után, ha olyan volt a tárolási környezet, akkor a simán vezetékre préselt csúszósaru elveszítheti a kontaktját. a peregyesen minden saruba minden vezeték bele lesz forrasztva. egy öreg biztitáblát, pl foltbenzines takarítás után sósavval gyönyörűen rendbe lehet hozni.
sorszám: 34326 (108053)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 13:01:57)
Ja végülis ha egyszer összefutunk akkor a melóhelyeden is megcsinálhatjuk. Az jobb is, mert apám műhelyében irdatlan nagy rumli van.
:) hajrá! csak legyen meg a szezon elejéig :)
sorszám: 34324 (108051)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 13:01:57)
Egyszer hozd, el aztán megcsináljuk.
Amúgy a rossz fékcső is tud olyat okozni mintha levegősödne, illetve a gumi harmónika hiánya is, mert levegő diffundál a folyadékba.
sorszám: 34323 (108050)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 12:54:58)
Én figyelem az olajfogyastást. Amikor elkezd fogyni akkor elhasználódott az olaj és csere. Egyébként ez viszonylag pontosan egybe esik a gyári előírásokkal.
A Skodában 7000km volt a csere pediódus. Az Astra még 17000 után kezdi kóstolgatni addig meg sem mozdul a nívó szint.
Viszont Skodában gyengébb minőségü olaj 2000km után elhasználódott. Sőt a Tescos az 800km után.
Amúgy a viszkozitási szintet nem érdemes variálni mert esetleg romlik a kenés egy túl sűrű olajtól.
sorszám: 34322 (108048)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 12:39:40)
azúrkék metál
sorszám: 34321 (108047)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-14 13:01:57)
Apropó keri!
Emlékszel még a motorom színére? na akkor képzeld el egy árnyalattal világosabban több szemcsével és gyönyházzal,kicsit ki ecseteltem színmintának,vadítóan gyönyörű,ránézek és elveszek benne,egyszerűen nagyszerű:D
Nem tudom,csak a motoros elméleti oktatáson mutatták\magyarázták el hogyan kell szárítani a betétet,a hátsóm az mindig fasza volt semmi baja még most is jó,mivel csak száraz időben volt gyakorlatom,hát igen májusban ritka a -10C és a hó meg vizes út,esőt se kaptam,tehát akkor volt az igazi beavatás amikor szánkóztam a kerepesin,mert nem tudtam megállni,van ilyen,amit fel tudnék róni a z első fékem hibájaként,az hogy nagyon gázos a főfékhengerem,tuti biztos hogy szimeringes v. mi,mert folyamatosan lelevegősödik,pumpálni kell,de ha viszonylag sűrűn kell fékezni,lámpátó lámpáig haladásnál,akkor épp hogy hozzáérek és már fog,de ha bemegyek reggel dolgozni,és este elindulok észrevehetően levegős lesz,menet közben ahogy fékezgetek egyre keményebb a fék,a mostani felújítás alkalmával biztos elviszem megcsináltatni,én hozzá nem nyúlok az biztos,nincs türelmem ilyen apró szarokkal vacakolni,és ha elcseszem kezdhetem előlről,aki meg csinált már ilyet annak meg rutin munka.
na most mint nem profi szerelő egyet kell értsek veled,mert ugyanis ott van anyám opelja(opel sose kop el jeligére) van benne 320***km pontosan nem tudom,de még mindig a gyári viszkozitású olajat kapja,néha kell indikátor órázni az adagolót,de azt is csak akkor ha kicsit csattog a szar gázolaj miatt.Egyetlen egy titka van hogy ne kopjon szarrá a motor,6-8000ként olajcsere szűrővel együtt,néhány embernek nem világos,bár amit csináltam fordot,komplett motorgenerál volt,magát a blokkot csak fúrták,de azon kívűl mindent cseréltem,előtte csak rátöltöttem az olajat és néha szűrőt cseréltem,aztán mikor mondtam barátomnak hogy most már tényleg neki kéne ugrani a motorjavításnak,mert kezdett erősen kétütemű lenni 4L olaj\1000km kicsit sok:)amióta megcsináltam be lett járatva előírás szerint,és 6000ként cseréltem olajat és gyönyörű szép karamell színe volt,ill. egyszer cseréltem mert önhibán kívűl összetörte egy másik autós és használhatatlan lett a kaszni.
Visszatérve a benzincsövekre,én nekem is ez a szövetes cső volt,és abban is igazad van hogy jobb mint a müa. cső,ez igazán álláspont kérdése,mert az ember menet közben általában nem szokta nézni vajon folyik-e a benzin,de ha netán folyik,szivárog, akkor könnyebb megállapítani hogy pontosan honnan,ideiglenes gyors segélynek megfelel a szigszalag, tudom hogy gányolás,de az út szélén általában annyit tud tenni az ember ha nincs nála megfelelő pótalkatrész,otthon meg ki tudja cserélni az egészet,nekem rendszeresen szivárgott a skodába az AC pumpánál a benzin,végén kiderült hogy repedt az AC-m,de helyből ki tudtuk zárni hogy nem a cső a hibás,ha egy cső csak kirepedezik vagy kidörzsölődik,azt lehet orvosolni ily módon.
Ha jól főznek, akkor csodálom őket.:)
Apropó, Klaudia!
Mesélj már mit tervezel a fékeddel, meg mégis mi a gondja, mi nem tetszik rajta részletesebben?
Kéretik a szakácsokat nem leszólni:)
Árpi! hagyd már abba! Csak magadat járatod le.
Nemár, annyira azért nem bonyolult a szerkezet.
Próbáld oda dekli nélkül és nézd meg mi nem passzol. Már nem emlékszem hogy tud e, de talán félrecsúszik a fogasív, mert nincs síkban. Nekem is volt ilyen jellegű bajom, de leköszörültem a rossz fogat amelyik kitolta és jó volt utána. Azóta már új cuccok vannak benne.
sorszám: 34313 (108039)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-02-14 09:47:24)
Gyári volt. Valószínűleg a kábelezés kidörzsölődött, meg még valami más gond is lehetett, de a srác nem ért a szereléshez, nem nyúlt hozzá.és amúgy szép állapotú gép volt.
Ez viszont árnyaltabb probléma. Hiszen a generátor belső ellenállása miatt, ha növeljük a terhelést (csökken a fogyasztók ellenállása) akkor a generátor kapocsfeszültsége csökken, de az árama növekszik.
De az hogy állandó a teljesítmény a feszültségtől függetlenül az nem igaz. hiszen a teljesítmény akkor a legnagyobb amikor a belső ellenállás megegyezik a terhelő ellenállással, ennél csak kisebb lehet a kivett teljesítmény.
Persze kár belemélyedni megint. Én értem a problémát és nekem úgy tűnik te is.
Mellesleg én elektroműszerés szakmai verseny országos első, fizika országos 2. és matematika országos 3. lettem. ezen felül a munkaügyi miniszter kitüntetett, az iskolám dicsőség tábláján 3* szereplek, most akkor komolyabban fogsz venni? ;-)
Szerintem elég dedós dolog ilyenekkel kérkedni. Nem csak a te esetedben hanem Árpád esetében is.
Szerintem egy műszaki ember csak műszaki érvek tudnak meggyőzni.
Árpád, Feri! Nektek jó ha veszekszetek, és sértegetitek egymást?
Szerintem ez nem olyan téma amit ne lehetne kulturáltan megvitatni.
Ja hát automatikusan nem kell cserélni, csak ha gond van vele.
Bár a gumit azt nem ártana cserélni 10évente, a fékolajat 1-2évente.
Ezek ugyanis öregednek.
Illetve az Árpinak is van igaza abban, hogy a csatlakozók és a vezetékek oxidálódnak amik növelik az átmeneti ellenállás, növelik az elektromos hiba esélyét, és szélsőséges esetben tüzet is okozhat.
Én sima átlátszó PE csövet használok.
Sokkal jobb mint a benzinálló csövek.
Igen bekeményedik 1 év alatt, de ha nem piszkálom akkor nem folyik, ha meg leszedem, akkor fogok levágok egy újabb darabot és újabb 1 évig nincs vele gond.
A drága Semperit meg flancos benzincsövek pedig nem bírják a benzint a motoron. Igaz hogy nem keményedik be de elrepednek. Ezt a szövet csövet különösen utálom azért mert látszólag sértetlen, de nem értem miért csöpög a benzin.
PE csővel ilyen gondom soha nem volt. Az elpusztíthatatlan, nem reped, csak keményedik.
Igen ezt írtam is hogy nedves időben az első fékezéskor figyelni kell erre, de
menetközben már nem volt ilyen gondom.
Dobfékben abszolút nem volt probléma, de Bábolnán a tárcsaféket is volt alkalmam próbálni esőben a szürke betéttel. Ha gyengébb is nem vettem észre hiszen esőben amúgy is jóval óvatosabban kell fékezni.
Neked inkább más gondod lesz, mert ennyire nem hisztis ez a betét.
A szovjet tipusú képzés is többet ér, mint a semmilyen. Amúgy igazából nem tudom, honnan tudod, milyen képzés volt annak idején, amikor a napnál világossabban kiviláglik soraidból, hogy 8 általánosod van, és valami egyszerűbb szakmád, mondjuk szobafestő, vagy szakács, vagy ilyesmi. Szakkönyvet pedig egy darabot sem olvastál el. Ha olvastál volna, akkor nem írnál olyan baromságokat, hogy a jól tárolt gumi nem öregszik. Aki egy kicsit is konyít a gumigyártáshoz, az tudja, hogy ha vákumban, sötét helyen, állandó hőmérsékleten tárulod a gumit akkor is öregszik, mivel a benne lévő molekula kötések instabilak. Ugyanez vonatkozik a vezetékek szigetelésére.
Még valami: Általában békés ember vagyok, ezt tanusíthatják a forum gyakori látogatói. De attól felforr a vérem, ha valaki teljesen laikus létére nagy hangon hamis dolgot állít, és ráadásul bírálja olyanok hozzáértését, akinek a tudását fel sem tudja mérni, mert ahhoz sincs elég ismerete. Szóval ki kell jelentenem, nem vagyok kollégád. Ahhoz neked hiányzik még vagy 6-7 iskolában eltöltölt év. Esetleg ettől el lehet tekinteni, ha tisztességes hangot ütsz meg, illetve, ha nem erősködsz olyan témákban, amikről semii fogalmad sincs. Az ember vagy tudjon, vagy legyen szerény.
Köszi, már megfordítottam, akkor sem volt jobb, sőt a kosarat is kicseréltem, mert lötyögött rajta már az a kis fogaskerék. Most minden bolti(utángyártott)5mmes szegecseim vannak, 5mmes lyukakba, szerintem jól lehet összerakva, nincs kotyogás, minden kerék kapaszkodik a fogaival egymásba, az első két három rárugás teljes értékű volt, aztán darált megint. Néha elkapja hol fönt, hol csak lent, 10ből kb2x.
Még a gumi elöregedéséhez: aki figyelmen kívül hagyja a külső tényezőket (tárolási körülmények, napsütés, stb.), egészen nyilvánvalóan nem ért hozzá. A bemutatott motorom 5 éves koráig kényszerűen ponyva alatt, de árnyékos helyen, azóta, száraz, fűtött garázsban pihen. Ez is sokat számít. A kolléga pedig a szovjet típusú oktatás után továbbképezhette volna magát.
Kb. 3 éve a trabim kis híján kigyulladt, műszerfal alól dőlt a füst, de úgy hogy nem láttam ki a kocsiból. Bevallom befostam, kiugrottunk, vissznyúltam, motorháztető fel, aksikábel le. Nos, kiderült, hogy az egyszerű relés indításgátló, amit vagy 20 éve szereltem be, de már régóta nem használtam, leszakadt, drótja zárlatot okozott. Tehát nem a gyári drót. „Haverom XJ750-ese gyulladt ki egyszer menetközben elektromos hiba miatt.” Tudjuk, hogy a gyári cuccai gyulladtak ki, v. valami gányol cucc? Ha nem, akkor ne hivatkozzunk rá. 25 éves motor, számos tulaja lehetett, számos házilagos beavatkozáson eshetett át.
"még nyomot"="mély nyomot"
"Viszont Feri hozzászólásából én úgy értettem, hogy ha a 12Vos motoron csökken a feszültség, akkor növekszik az áram. Holott ahogy Feri mondta ez valóban hülyeség." Attilával vitatkoztam, 2008 február környékén. A generátor öngerjesztéséről volt szó. Szerinte téved mindenki, a kezelés és javítási könyvek írói, fordítói, az ETZ-t cikkben bemutató 4 MZ-gyári mérnök és az egész világ. Attila autók generátorával foglalkozott, úgy gondolta ért hozzá, csak éppen úgy vélte, hogy az teljesítmény állandó, ezért ha csökken a fesz., nő az áram. Még egyszer elnézést, az eset még nyomot hagyott bennem, még az is lehet, hogy lelkileg sérültem...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|