hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

tsmzfan
válasz erre | email2009-02-21 16:33:51
Sziasztok,

a segítségeteket szeretném kérni. Van egy 150-es ts MZ-m, nemrég vettem és szeretném felújítani, főleg a blokkot nagyon jól. De még soha nem csináltam ilyet. Nem vagyok egy műszaki analfabtéta, de nem tudom, hogy kezdjek bele. Mire figyeljek és hasonlók...ha tudnátok segíteni nagyon hálás lennék. Sztem szimmering és főtengely baja lehet...
sorszám: 34515 (108414)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-21 14:18:19
na de ha ilyen minőségű csapágyakat szánsz a gépbe, akkor ne sajnáld a minőségi szimeringet se:D

Nagy fordulatú tengelyre való, hő-benzin-olaj álló barna színű VITON szimeringet vegyél, lehetőleg porvédő ajkasat. és akkor sokáig jó lesz a gép, nem kel majd szirszar dolgokért megbontani.az iylen szimeringek drágák. 2.3ezer pénz a főtengelyre való darabja.

sorszám: 34514 (108413)
(előzmény: waresz, 2009-02-21 13:59:23)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-21 13:59:23
ha utcán, akkor C3, ha jobban pörgeted, és esetleg hajtós gép lesz, akkor lehet C4 de Kerivel ez örök vitánk. lényeg hogy C3a tuti, mert arról még sosem hallottam ellenvéleményt, de C4ről már igen. értelemszerűen, Z, vagy RS porvédő nélkülit kell venni, fag vagy skf tökmindegy. csúcskategória mindkettő. de ha koyo-t is tud a haverod, akkor az is bőven megteszi. ha csak porvédőset kapsz, akkor figyelj oda, hogy minden porvédőt pattints ki minden csapágyból,(dobd is ki őket)és a zsírt mosd ki benzinbe. a kuplung kinyomócsapágya, ami 16005 jelzésű, abból meg P6 előjelü ajánlott, ez válogatott golyókat tartalmaz, így garantáltan finoman fut amikor húzod a kuplungot, és nem "suhog". fontos, hogy kalapácsot sehol sem lehet használni! mindent Hideg-meleg eljárással végezz, ha így csinálod tuti jó lesz a gép,
főtengelycsapágyak: 2db 6306
váltóba: 2db 6204, 2db 6203
kuplungkinyomó szerkezetbe(ami a deklibe van)1db 6302
és a kinyomócsapágy 1db 16005(P6!)

müanyag kosár meg annyiban különbözik a fémtől, hogy csöndesebb. sokan tartanak tőle, de nem kell tőle félni.
sorszám: 34513 (108412)
(előzmény: horvathszilard, 2009-02-21 06:01:10)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-02-21 12:44:56
helo
skf vagy fag azok jók.Én fagot vettem nekem bevált.6203as c3 as ha jól emlékszem ekkora kellett nekem a kis ts be ,1200 körül volt fag boltban.
sorszám: 34512 (108411)
(előzmény: horvathszilard, 2009-02-21 08:02:43)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-21 12:05:22
Az ember nem arra születik, hogy legyőzzék.


Azt csak később tanulja meg.

Bölcsesség tőlem.:)))
sorszám: 34511 (108407)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-21 11:47:36)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-21 11:47:36
hát ja,eléggé kifárasztott a kis dög,de én vagyok az erősebb,megoldottam a problémát.
sorszám: 34510 (108406)
(előzmény: Árpád, 2009-02-20 21:26:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-21 11:46:18
köszönöm a linket,nem tudtam velük beszélni csak az automatával,az meg nem volt túl készséges:D láttam mi is ez,ha lehet kapni ilyen méretben,nekem jó lesz.
sorszám: 34509 (108405)
(előzmény: zsakfos, 2009-02-20 21:26:23)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-02-21 10:56:58
Keri, szerintem ezt nem így kellene intézni. Olvasd vissza, mik voltak az előzmények, amik eddig vezettek...

Nem mindenki veszi poénnak, ha megveréssel fenyegetik, pláne akkor, amikor száz oldalról kiabálnak rá előtte.
sorszám: 34508 (108404)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 11:41:58)

 
 
horvathszilard
válasz erre | email2009-02-21 08:02:43
Köszi a véleményeket!Egyébként azért kérdeztem,mert rendbe akarom tenni a motoromat és unokatesóm segít nekem.Ő olyan helyen dolgozik,hogy tudna nekem szerezni SKF és FAG csapágyakat kb.30%-al olcsóbban.....legalább is azt mondta!Én sajna nem vagyok tisztában a csapágy és szimering árakkal és azzal sem melyik fajta a reális és mennyi az ára!De így már tudok számolni!Köszi!
sorszám: 34507 (108400)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-21 07:59:45
Mondom én, hogy a C vitatott kérdés.:) Én azt teszem bele, amit valami megbízható boltos, vagy szerelő ajánl. :) Igazából a Huber nem került be ebbe a körbe nálam. Vásárolok néha náluk, de fentartással, kellő elővigyázattal.Egyetlen előnyük, hogy hihetetlenül gyorsan oda tudok érni.:)Valahogy a Havanna-Nagykőrösi út viszonylat még az én extrém sebességemmel sem egy nagy táv.:)))
Amúgy ha minden igaz, a jawámba Peti C3-at adott valami egész kedvező áron két éve. Talán még 800 se volt darabja, vagy ha igen, akkor se sokkal több. Volt neki drágább is, de azt mondta, jó lesz az a jawába. Egyenlőre jónak is tűnik.:) Igaz, ebből a két évből majdnem egy teljeset MZ-én ültem.
sorszám: 34506 (108399)
(előzmény: Keri, 2009-02-21 07:43:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-21 07:49:57
No ez az! :) De kénytelenek voltunk válaszolni, nehogy sértődés legyen a dologból.:D Én azért továbbra is fentartom, érdemes Futár Petit megkérdezni, mit tud ajánlani. Eddig nem vert át se engem, se egyetlen ismerősöm se. Álltalában el is találja, hogy be lehet e tenni a cuccot a célhelyre, és meddig bírja ott. Nem nagyon tart gagyi cuccot, de ha mégis, akkor meg szokta mondani, belemegy, de rövidesen ki is fog jönni a helyéről a cucc. Lehet hogy felelőtlenség, de én egészen bízom benne egyenlőre.:) Igaz, az én fekészültségemmel sokkal jobbat nem is tudok tenni. :)
sorszám: 34505 (108397)
(előzmény: Keri, 2009-02-21 07:34:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-21 07:43:55
Mindegy a C. Utcára bőven jó a C3-as.

Amúgy ha a méretek érdekelnek akkor:

http://hubermotor.hu/mz_alkatreszek/fotengely.html#top

Itt árak is vannak de pont ezeket a márkákat én nem tenném bele a motoromba :)

Csapágyboltban érdemes venni az ilyesmit.
sorszám: 34504 (108396)
(előzmény: Árpád, 2009-02-21 06:29:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-21 07:36:55
Ja és csapágy kb 3-8ezer szintén minőség függő.
sorszám: 34503 (108395)
(előzmény: Keri, 2009-02-21 07:34:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-21 07:34:51
Ez Waresz szakterülete, ezért nem mert senki válaszolni :))
rég vettem de kb. 700 és 10ezer között minőségtől függően. A sima zöld huber szimering az alja, és a ferrofluidos űrsikló szimering a teteje. Persze közte van még viton anyagú 3-4ezerért, teflonélű 10ezerért.
sorszám: 34502 (108394)
(előzmény: horvathszilard, 2009-02-21 06:01:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-21 06:29:14
Az az igazság, hogy régen cseréltem ETZ-ben csapágyat, szimeringet. Ezenkívül nem tudom, a milyen csapágyat mit fed. Ha gyártmányt, akkor valami közepes megteszi(csak ne kínai, vagy tajvani, ha lehet), mert szerintem még így is kibírja a legközelebbi főgenerálig. Ha úgy értendő a milyen, hogy mekkora, és C hanyas, akkor 606-os csapágy kell bele. A C-n vita volt, ha minden igaz, C4-ben maradtunk, de majd a többiek megerősítik, vagy cáfolják a dolgot. Az ETZ főtengely szimering szerintem speciális dolog, csak ide jó, másba nem. Vagy 5 éve vettem utoljára, és már akkor ezer felett volt.
De tudok egyszerűsített eljárást: Hivd fel a Futár motoros boltot. Peti ért a dologhoz, az árai is korrektek. Ha nem is vásárolsz tőle, de telefonon megtudhatod tőle mi is kellene neked, és az nála mennyi. Ehhez már tudsz viszonyítani.
A szám: 06209769688
sorszám: 34501 (108393)
(előzmény: horvathszilard, 2009-02-21 06:01:10)

 
 
horvathszilard
válasz erre | email2009-02-21 06:01:10
Hahó!Tettem fel egy kérdést és szeretnék vélaszt kapni!
sorszám: 34500 (108392)
(előzmény: horvathszilard, 2009-02-20 20:09:07)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-20 21:26:58
Látod, ezért nem tudtok arról lebeszélni, hogy kis Polskit vegyek majd egyszer.:) Azzal nem lesz ilyen gondom.:)
sorszám: 34499 (108385)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:48:49)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-02-20 21:26:23
Először a saját munkahelyemen találkoztam ezzel a persellyel,csak nagyobb átmérőjű tengelyen.Utána amikor vettem a csapágyakat a motoromhoz,akkor rákérdeztem az eladótól hogy van-e ilyen és mennyi lenne.Ő mondta hogy nem tart,mert nincs rá nagy igény,de tud rendelni és ha nem csal az emlékezetem akkor kb 3000 ft körüli árat mondott.Szerintem kell hogy tudjanak segiteni SKF boltban.

http://www.skf.com/portal/skf_hu/home/products?contentId=295013&lang=hu

Ezen a linken megnézheted miről is van szó.
sorszám: 34498 (108384)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:12:29)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:48:49
ha már így belejöttem.. ma egy igen érdekes autó töltötte ki a napom javarészét,ugyanis bejött opel corsa hogy menet közben leállt mintha elvették volna a gyujtást tőle,mindent átnéztem benzin,szikra van,nézzünk egy kopmressziót
1. 0bar 2. 1-3bar 3. 0bar 4.3-5bar
biztos a vezérlés átugrott,szét is bontottam ,és a főtengely elfordult,a vezérműkerék maradt,na mondom király,eltört a főtengely ék,ilyet még nem láttam és vehemensen elkezdtem szétbombázni,mivel a szíj nem szakadt el,nem vettem észre,hogy hiányzik belőle olyan 8-10fog,aztán kiderült hogy valami szakbarbár a szíjat lecserélte,és a vizpumpát meg a feszitőt nem.levettem a szelepfedelet,szelepváltásra tettem a vezérlés végett,mindent jelre,és kapott új pumpát,szíjat,feszitőt,ránéztem a vezérműtengelyre és majdnem elsírtam magam,a 4. henger bütykeiből és a papucsokból hiányzott több mint két mili.össze lett rakva próbára hogy elindul-e,be is indult de a 4.nél nem volt olajnyomás a tengelyen,aztán köpött egyet,és megjelent az olaj.mindent összeraktam,és elkezdtem átmosni olajos benzinnel,aztán elkezdett villogni az olajnyomás jelző,emelt fordulaton meg masszívan világított.na karter le,televolt pakurával meg a vezérműből lejött spénnel,mondhatni szép látvány volt.kipucoltam a szivókosarat,a kartert,meg a pumpát,összeraktam,motormosás fél perces ráinditással tiszta gázolajjal,abban van egy kenőanyag,szépen átmosta,el is hallgattak a hidrotőkék a friss olajjal,aztán amikor megjött az öreg néni,szóltam neki hogy mostanába ne tervezzen hosszú utat,legalábbis ne ezzel a kocsival.
erre csak annyit tudok mondani,made by GM,ugyanaz mint a rohadt csigazabálóknál,egy normális,márka nem képes kiküszöbölni ezt szar golyós olajpumpát,ez miatt szarik be az opelek többsége is.
sorszám: 34497 (108378)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:30:09
na még egyszer,szóval spam robot:-)
sorszám: 34496 (108375)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:24:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:28:57
már nem azért hogy belepofátlankodok,de ismered ezt a srácot?már mint személyesen? ha meg nem akkor meg minek itéled meg hogy tapló,amikor nem is ismered,azért mert nem fogalmazza meg rendesen az írásait,és elég sokszor másképp reagál külömböző szitukhoz méltóan?mindenkinek lehet szar napja vagy melléfogása egy vitakérdésben,an és ki nem szarja le?
sorszám: 34495 (108374)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:24:20
még nem kaptam meg,melyikre küldted? van a sthubertus33 citromail meg a céges,a car-service freemail.bocsi hogy így irom csak a spma robotokat kerülöm.kiváncsi vagyok azokra a rugóstagokra
üdv:András
sorszám: 34494 (108373)
(előzmény: mz250, 2009-02-20 18:51:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:19:11
ezt 150,de nem akarom én csinálni,és ha én kezdenék el hegeszteni,csiszolni,annak biztos szopás lenne a vége.szimpatikusabban hangzik amit zsakfos mondott,ha a szárkerék szimeringje lenne ilyen,szó nélkül nekiállnék,magam is híve vagyok a csináld magad programnak,de a motorban én nem akarok semmiféle hackelést.az öninditó helyét is ill, áttételezését is úgy oldottam meg hogy ne látszódjon semmiféle kókányság jele,mindent precizen mérésekkel,rajz alapján csináltam,oszlopos fúróval készültek a furatok is,met ismerve magamat olyan vagyok mint egy remegő kezü agysebész,kivéve hogy nincs diplomám és nem is lesz,és orvos sem vagyok:D
sorszám: 34493 (108372)
(előzmény: waresz, 2009-02-20 12:26:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-20 20:12:29
a speedbe telefonáltam,ők mindenféle motorral foglalkoznak,és annyit mondtak hogy előszőr leszedik esztergával simára,és felpótolják,ez oldalanként 9500,azaz 19000ft lenne,az utángyártott 18e ft,na nem mintha megvenném azt a hulladékot,csak nem épp erre akarom elkölteni a felnikre szánt pénzemet.Ismerek egy SKF boltot kőbányán a szent lászló téren,te hol hallottál erről a perselyről? ha tényleg ilyen árban van akkor érdekelne,mert nem szivesen barmolnék a főtengellyel,mégiscsak a motor szive,óvatosan kell vele bánni.
sorszám: 34492 (108371)
(előzmény: zsakfos, 2009-02-20 09:52:36)

 
 
horvathszilard
válasz erre | email2009-02-20 20:09:07
Sziasztok!Szeretnék érdeklődni,hogy mennyi a reális ár egy etz blokcsapágyért és egy szimeringért?És milyet érdemes beletenni?
sorszám: 34491 (108370)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-20 19:29:27
Két észrevétel:
Ettől a hozzászólástól sem nőtt a topic műszaki szinvonala. Vagyis te sem tettél semmit hozzá a dologhoz.
Második: Attól hogy valaki több néven, több helyről bejelentkezik, még nem lesz nyomóssabb az érvelése.
A harmadik nem is neked szól:
Waresz, ne reagálj rá, mert akkor megkapjuk az ürgét még tíz példányban.
sorszám: 34490 (108358)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-02-20 18:51:12
Megkaptad a képeket?
sorszám: 34489 (108354)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 23:26:07)

 
 
tomika76
válasz erre | email2009-02-20 16:11:12
Sziasztok!
Valaki tudj a 250-es ETZ fékmunkaheger karmantyújának a méretét? Gyártáshoz kellene.
sorszám: 34488 (108351)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-20 12:27:51
vagy vannak még spéci eltolt ajkú szimeringek is. de az drága, főleg ha normálisat akarsz belerakni.
sorszám: 34487 (108349)
(előzmény: waresz, 2009-02-20 12:26:51)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-20 12:26:51
azt úgy lehet még megoldani, hogy egy milis, vagy másfél milis alulemezből csinálsz egy szimering "alátétet" így pont nem azon a ragyás részen fog futni a szimering ajka. milyen motorod van? 250es?
sorszám: 34486 (108348)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:47:38)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-02-20 09:52:36
SKF gyárt pont erre a célra köszörült felületű perselyeket különböző méretben.Házilag is könnyen felüthető a helyére.A lényeg hogy ez 1-2 tized vastagságú persely,tehát a régi felületre mehet.A szimmeringnek megsem kottyan ez az 1-2 tized,sőt jobban is fog tömiteni.
Ha jól emlékszem olyan 2500-3000 ft/db.
sorszám: 34485 (108345)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:47:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-20 09:39:59
Norbink annyiban igaza van, hogy befejezhetnéd, mert téged is kitiltalak.
A többiek egészen felfogták hogy ha nem válaszolnak akkor ő sem fog.

xxx volt a zavarkeltő, nem R.Norbi.
Őt csak felhasználta...és hát valljuk be a te hirtelen stílusod is segített xxx-nek ebben.

A különbség az, R.Norbi és közted, hogy ha neked ezt elmagyarázom, te megérted, átgondolod. R.Norbi pedig dühös, (egy kis empátiával átgondolva még jogosan is) ezért az átgondolásig nem fog eljutni.

Hagyni kell lenyugodni, aztán akkor vagy belátja hogy most hülyeségekkel vagdalkozik, vagy nem.

Ne felejtsed el, hogy nem vagyunk egyformák. Türelmesnek kell lenni egymással, mert az írott szövegben sok információ nem megy át.

Ha egy sörözés közben adtátok volna elő ugyan ezt a vitát szerintem mind a ketten röhögtetek volna egyet és folytattátok volna a kedélyes dumát. Így viszont kölcsönös sértődés lett belőle.
sorszám: 34484 (108344)
(előzmény: waresz, 2009-02-20 03:24:07)

 
 
Pityu2T
válasz erre | email2009-02-20 08:11:13
béla70, nagyon köszönöm a csapágy-, és szimeringméreteket!
sorszám: 34483 (108343)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-02-20 06:17:13
Ejnye-bejnye!Vigyázz,mert ki leszel tiltva.....hahahaha!:D És a másik dolog!:én csak olyan dolgokhoz szólok hozzá,amit biztosan tudok,hogy úgy van!!És csak annyit amennyit muszáj!A pofázás politikusok dolga!Én meg csak egy egyszerű Tiszaparti parasztgyerek vagyok!És ha valaki kérne tőlem alkatrész és nekem lenne,először nem az okoskodással kezdeném,hanem megmondanám,hogy van és ennyi az ára!De eltudom mondani hogyan is van és mint is van.......ezt így tenném nempedig úgy,mint a amcsi rendőr:először lő,aztán kérdez!Nekem meg ez a véleményem!A magyart már így is szédíti az állambácsi és gazember csatlósai!Egyébként megoldottam a gondomat!Az eggyik haverom sokat járt kézművesszakkörre és kifaragta nekem birkafejből!
sorszám: 34482 (108342)
(előzmény: waresz, 2009-02-20 03:24:07)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-20 03:24:07
VISSZATÉRT NORBI!:D
üdv újra!
van már "alátéted"?

neked meg az x-esnek több hibátok van:

pl x-es az utólsó 5-8oldalon összesen 3 hozzászólást tett. te sem többet(tudom, nem voltál aktív, de azelőtt se).

itt megy az okoskodás, meg a nagyot mondás, és ti meg vígan,mint a tudósok néha közbeszóltok, hogy az, meg ez lehetetlen, vagy: "te idióta, szálj már a földre"

ezt egy összeszokott társaság, akik egymásnak hazudoznak össze-vissza, nem veszik jó néven, mert gyakorlatilag, beléptek, és az asztalra köptök. R.A. értelmes ember mint itt bárki, ővele rögtön meg lett némi vita után a közös hang. ilyen pl Szsrobert is.
de rólatok nem tudunk semmit. néha beszóltok valamit aztán örültök, hogy vita van. pl az x-es az előző valamelyik oldalon a semmiből előbukkanva jól leoltott valakit. aztán még én vagyok a geci, hogy visszaírok valamit. én is fogadjunk, hogy meg tudnálak valamivel sérteni.

neked egy dologban ártottam, ahelyett ,hogy rögtön felajánlottam volna a futógyűrűket, bő leírást adtam róluk, erre te jó nagy hangon: "KI A F@SZ KÍVÁNCSI ERRE?" nembaj. nem haragszom
sorszám: 34481 (108341)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-19 23:26:07
ohh,hát akkor én fasorba se vagyok:D nekem még csak két éve van birtokba véve a gépezet,és már csak annyi dolog van hogy be kell vásárolni és összetenni és gurulni.
sorszám: 34480 (108339)
(előzmény: Árpád, 2009-02-19 23:17:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-19 23:17:45
Mert nem volt elég hideg az idő.:) Ha az lett volna, akkor a gumik mélyebbet hagytak volna.:)
Lesz tavasszal még egy kis dolgom a futóművel.:)Még szerncse, hogy lejebb írtam már, hogy én is gondban vagyok a hátsó rugóstagokkal, így nem buktam le.:)Le is írom sietve, mielőtt más világítana rá: Akár a hátsó villa szillentjével is lehet valami dögség.
Hiába, mult tavasszal kaptam az ETZ-t, az idő és a pénz korlátozott volt minden hiba elhárításához.Még a Jawán is van elmaradásom, pedig az már vagy 5 vagy hat éve nálam van.
sorszám: 34479 (108338)
(előzmény: Keri, 2009-02-19 23:10:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-19 23:10:00
Én az eredeti alaplapra dolgoztam.

TS esetén az eredeti alaplapot át lehet szabni a szükséges mértékben, ETZ esetén nem emlékszem, de szerintem nálad csak az a gond, hogy rossz a szivacs, mert nekem nincsenek gondjaim az ETZ üléssel.

Bár hogy őszinte legyek amikor mentem a motoroddal a lengéscsillapító hagyott benne mély nyomokat nem az ülés :D
sorszám: 34478 (108337)
(előzmény: Árpád, 2009-02-19 23:06:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-19 23:06:10
ez eddig érthető, de nem kellene az ülés alapjapját is átszabni? Ha igen, hogy fogom rögzíteni? Érdemes e az alaplabot átszabni, vagy akkor is a váz szélessége fog dominálni? Mintha a combomat a váz nyomná. Ha ez igaz, akkor csak magassabb üléssel tudom a dolgot elkerülni. Akkor viszont nem ér majd le a lábam. Nehéz dolog ez mégiscsak.:)
sorszám: 34477 (108336)
(előzmény: Keri, 2009-02-19 22:54:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-19 23:05:20
Bocs, ha félreérthető volt. Én a viselkedés mintából és a testépítésből következtettem a tesztoszteron túltengésre.

Sok ismerősöm van aki gyúr és látványos izomzattal rendelkezik és nem szednek hormonokat, de ezek az emberek mind béketűrő, barátságos sportemberek.
sorszám: 34476 (108335)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-19 22:59:59
Ja igen, és a szivacsot palmatex-el lehet ragasztani.
Vékonyan megkened, összenyomod, és 10perc múlva leszeded a szorítást és másnapra gyakorlatilag eggyé válik. Legalább is a ragasztásnál nem fog szétválni már.

A palmatex ugye rugalmas marad és az oldószere nem marja a szivacsot.
sorszám: 34475 (108333)
(előzmény: Keri, 2009-02-19 22:54:10)

 
 
válasz erre | email2009-02-19 22:58:56
Nem kötekedésből, de sokan sztem képzavarban vannak...azért mert valaki jár edzésre, nem jelenti azt, hogy szed is valamit...én is járok...tonhal és tojásrántotta jah és sok sok csirkemelle a doppingom....1 év után 95 kilóval szériázom, a 100at 4 szer nyomom ki, a 110-et pedig kétszer... nem is rossz egy év után, amikor 40 kilóval kezdtünk...pusztán csak adok magamra, lejárok edzésra rendszeresen és ennyi...mondjuk meg is látszik, de ez már más tészta....4 év után nekem is menni fog szériában a 140 kiló..mégsem szedek semmit...
sorszám: 34474 (108332)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-02-19 22:58:25
elküldtem a mailt.
sorszám: 34473 (108331)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:42:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-19 22:54:10
Engem megköveznek, de azért kimondom :)
Hondára csináltam ülésszivacsot, ráadásul összetett formára. A műbőr huzatot is én szabtam és vartam hozzá.
Nem vagyok egy varrós típus szóval te is meg tudod csinálni szerintem.

Én ágybetétes embertől kértem egy darabot a legkeményebb szivacsából.
Ez egy kicsit puha, de ha keményebb kell, érdemes bontóból valami autó ülésből beszerezni, csak elég vastag legyen, hogy tudjad faragni.

A formázást cekasszal csináltam. egy fűrész keretbe belefeszítettem a drótot, hegesztő trafóval 10-20Amperrel meghajtva alapból vörös izzásban tartva, szépen lehetett vágni a szivacsokat. (csak ne állj meg mert kigyullad :)

Ezen felül a fűrést rákötöttem egy darab fára és fellógattam, így gyakorlatilag tökéletes ívet tudtam vágni. egy középső és két oldalsó fogásból egészen kellemes nyeregformát kaptam.
Erre húzhatsz egy vékony szivacsréteget és akkor a felületek találkozási élei sem látszanak, de nekem nem feltűnő nélküle sem. Eddig mindenki meglepődött hogy én csináltam, mert annyira gyárinak néz ki.

Azóta kaptam egy ötletet hogy lehet tetszőleges formát kivágni szivacsból

Formára rá kell görbíteni és nyomni a szivacsot és síkban elvágni. Amikor kirugózik akkor a sík vágás ellentettje lesz annak a felületnek amire rányomtad.
Ezzel a módszerrel teljesen sima és tetszőleges formát lehet vágni.

Persze egy kis kísérletezésre szükség van.
sorszám: 34472 (108330)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:33:01)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-19 22:49:40
igen azt megköszönöm
sorszám: 34471 (108328)
(előzmény: mz250, 2009-02-19 22:41:33)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-19 22:49:17
remélem az enyémre nem lesz olyan vészes,mégiscsak egy mz,nem egy modernebb japán.köszönöm a tippet.
sorszám: 34470 (108327)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:22:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-19 22:47:38
gondolkoztam rajta hogy a szimering rugóját feszesebbre összehúzni,de ott vagyok ahol a part szakad,mert akkor meg hamarabb kopik.nemrég lett centírozva,fél éve hajtóka cserélve,nem szivesen dobnám ki,ezért minden megoldás érdekel,jó lenne a persely is,csak macerás lenne az összerakás,körmömmel épp hogy észreveszem,de ott van és idegesít.hiába szeretem szerelni mert könnyű,de túlzásba nem akarom vinni,tehát muszály hogy tökéletes állapotban legyen a főtengely.
sorszám: 34469 (108326)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:11:22)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-19 22:42:01
mzclubhungary.comon fent van az etz gépkönyve,nem biztos de esélyes hogy ugyanaz a fajta olaj ment bele,nemrég Nfsman küldte nekem a linket,azóta is áldom,rengeteg olyan adat van benne ami számomra fontos,érdemes megnézni hátha találsz valamit még az oldalon ami neked jó lehet.
sorszám: 34468 (108325)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:33:04)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-02-19 22:41:33
arra küldjem amiről te küldted a rajzot nekem az előbb?
sorszám: 34467 (108324)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:33:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-19 22:41:17
Rugóval ilyen lassú?
Vagy kézzel húzva? Mert kézzel húzva tartanám kb. normálisnak.

Hideg...hát azért ennyire nem sűrűsödik be. Érdekes is lenne ha megszűnne a rugózás hidegben :)

Érdemes lenne hígabbal kipróbálni.

Én sem tudom milyen sűrűség kell bele, simán próbálgattam az asztalon kézzel.
Összehasonlításnak a másik csillapító volt, illetve a kiöntött olaj is támpontot adott.
Na annál kicsit sűrűbbre kevertem.

A betöltésnél a térfogatot sem néztem, csak annyit töltöttem bele, hogy függőleges helyzetben a teljes lökethosszon legyen csillapítás.
sorszám: 34466 (108323)
(elözmény: mz250, 2009-02-19 22:26:13)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu