:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Látod, ezért nem tudtok arról lebeszélni, hogy kis Polskit vegyek majd egyszer.:) Azzal nem lesz ilyen gondom.:)
sorszám: 34499 (108385)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:48:49)
Először a saját munkahelyemen találkoztam ezzel a persellyel,csak nagyobb átmérőjű tengelyen.Utána amikor vettem a csapágyakat a motoromhoz,akkor rákérdeztem az eladótól hogy van-e ilyen és mennyi lenne.Ő mondta hogy nem tart,mert nincs rá nagy igény,de tud rendelni és ha nem csal az emlékezetem akkor kb 3000 ft körüli árat mondott.Szerintem kell hogy tudjanak segiteni SKF boltban.
http://www.skf.com/portal/skf_hu/home/products?contentId=295013&lang=hu
Ezen a linken megnézheted miről is van szó.
sorszám: 34498 (108384)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:12:29)
ha már így belejöttem.. ma egy igen érdekes autó töltötte ki a napom javarészét,ugyanis bejött opel corsa hogy menet közben leállt mintha elvették volna a gyujtást tőle,mindent átnéztem benzin,szikra van,nézzünk egy kopmressziót
1. 0bar 2. 1-3bar 3. 0bar 4.3-5bar
biztos a vezérlés átugrott,szét is bontottam ,és a főtengely elfordult,a vezérműkerék maradt,na mondom király,eltört a főtengely ék,ilyet még nem láttam és vehemensen elkezdtem szétbombázni,mivel a szíj nem szakadt el,nem vettem észre,hogy hiányzik belőle olyan 8-10fog,aztán kiderült hogy valami szakbarbár a szíjat lecserélte,és a vizpumpát meg a feszitőt nem.levettem a szelepfedelet,szelepváltásra tettem a vezérlés végett,mindent jelre,és kapott új pumpát,szíjat,feszitőt,ránéztem a vezérműtengelyre és majdnem elsírtam magam,a 4. henger bütykeiből és a papucsokból hiányzott több mint két mili.össze lett rakva próbára hogy elindul-e,be is indult de a 4.nél nem volt olajnyomás a tengelyen,aztán köpött egyet,és megjelent az olaj.mindent összeraktam,és elkezdtem átmosni olajos benzinnel,aztán elkezdett villogni az olajnyomás jelző,emelt fordulaton meg masszívan világított.na karter le,televolt pakurával meg a vezérműből lejött spénnel,mondhatni szép látvány volt.kipucoltam a szivókosarat,a kartert,meg a pumpát,összeraktam,motormosás fél perces ráinditással tiszta gázolajjal,abban van egy kenőanyag,szépen átmosta,el is hallgattak a hidrotőkék a friss olajjal,aztán amikor megjött az öreg néni,szóltam neki hogy mostanába ne tervezzen hosszú utat,legalábbis ne ezzel a kocsival.
erre csak annyit tudok mondani,made by GM,ugyanaz mint a rohadt csigazabálóknál,egy normális,márka nem képes kiküszöbölni ezt szar golyós olajpumpát,ez miatt szarik be az opelek többsége is.
na még egyszer,szóval spam robot:-)
sorszám: 34496 (108375)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-20 20:24:20)
már nem azért hogy belepofátlankodok,de ismered ezt a srácot?már mint személyesen? ha meg nem akkor meg minek itéled meg hogy tapló,amikor nem is ismered,azért mert nem fogalmazza meg rendesen az írásait,és elég sokszor másképp reagál külömböző szitukhoz méltóan?mindenkinek lehet szar napja vagy melléfogása egy vitakérdésben,an és ki nem szarja le?
még nem kaptam meg,melyikre küldted? van a sthubertus33 citromail meg a céges,a car-service freemail.bocsi hogy így irom csak a spma robotokat kerülöm.kiváncsi vagyok azokra a rugóstagokra
üdv:András
ezt 150,de nem akarom én csinálni,és ha én kezdenék el hegeszteni,csiszolni,annak biztos szopás lenne a vége.szimpatikusabban hangzik amit zsakfos mondott,ha a szárkerék szimeringje lenne ilyen,szó nélkül nekiállnék,magam is híve vagyok a csináld magad programnak,de a motorban én nem akarok semmiféle hackelést.az öninditó helyét is ill, áttételezését is úgy oldottam meg hogy ne látszódjon semmiféle kókányság jele,mindent precizen mérésekkel,rajz alapján csináltam,oszlopos fúróval készültek a furatok is,met ismerve magamat olyan vagyok mint egy remegő kezü agysebész,kivéve hogy nincs diplomám és nem is lesz,és orvos sem vagyok:D
a speedbe telefonáltam,ők mindenféle motorral foglalkoznak,és annyit mondtak hogy előszőr leszedik esztergával simára,és felpótolják,ez oldalanként 9500,azaz 19000ft lenne,az utángyártott 18e ft,na nem mintha megvenném azt a hulladékot,csak nem épp erre akarom elkölteni a felnikre szánt pénzemet.Ismerek egy SKF boltot kőbányán a szent lászló téren,te hol hallottál erről a perselyről? ha tényleg ilyen árban van akkor érdekelne,mert nem szivesen barmolnék a főtengellyel,mégiscsak a motor szive,óvatosan kell vele bánni.
Sziasztok!Szeretnék érdeklődni,hogy mennyi a reális ár egy etz blokcsapágyért és egy szimeringért?És milyet érdemes beletenni?
Két észrevétel:
Ettől a hozzászólástól sem nőtt a topic műszaki szinvonala. Vagyis te sem tettél semmit hozzá a dologhoz.
Második: Attól hogy valaki több néven, több helyről bejelentkezik, még nem lesz nyomóssabb az érvelése.
A harmadik nem is neked szól:
Waresz, ne reagálj rá, mert akkor megkapjuk az ürgét még tíz példányban.
Megkaptad a képeket?
sorszám: 34489 (108354)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 23:26:07)
Sziasztok!
Valaki tudj a 250-es ETZ fékmunkaheger karmantyújának a méretét? Gyártáshoz kellene.
vagy vannak még spéci eltolt ajkú szimeringek is. de az drága, főleg ha normálisat akarsz belerakni.
azt úgy lehet még megoldani, hogy egy milis, vagy másfél milis alulemezből csinálsz egy szimering "alátétet" így pont nem azon a ragyás részen fog futni a szimering ajka. milyen motorod van? 250es?
sorszám: 34486 (108348)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:47:38)
SKF gyárt pont erre a célra köszörült felületű perselyeket különböző méretben.Házilag is könnyen felüthető a helyére.A lényeg hogy ez 1-2 tized vastagságú persely,tehát a régi felületre mehet.A szimmeringnek megsem kottyan ez az 1-2 tized,sőt jobban is fog tömiteni.
Ha jól emlékszem olyan 2500-3000 ft/db.
sorszám: 34485 (108345)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:47:38)
Norbink annyiban igaza van, hogy befejezhetnéd, mert téged is kitiltalak.
A többiek egészen felfogták hogy ha nem válaszolnak akkor ő sem fog.
xxx volt a zavarkeltő, nem R.Norbi.
Őt csak felhasználta...és hát valljuk be a te hirtelen stílusod is segített xxx-nek ebben.
A különbség az, R.Norbi és közted, hogy ha neked ezt elmagyarázom, te megérted, átgondolod. R.Norbi pedig dühös, (egy kis empátiával átgondolva még jogosan is) ezért az átgondolásig nem fog eljutni.
Hagyni kell lenyugodni, aztán akkor vagy belátja hogy most hülyeségekkel vagdalkozik, vagy nem.
Ne felejtsed el, hogy nem vagyunk egyformák. Türelmesnek kell lenni egymással, mert az írott szövegben sok információ nem megy át.
Ha egy sörözés közben adtátok volna elő ugyan ezt a vitát szerintem mind a ketten röhögtetek volna egyet és folytattátok volna a kedélyes dumát. Így viszont kölcsönös sértődés lett belőle.
béla70, nagyon köszönöm a csapágy-, és szimeringméreteket!
Ejnye-bejnye!Vigyázz,mert ki leszel tiltva.....hahahaha!:D És a másik dolog!:én csak olyan dolgokhoz szólok hozzá,amit biztosan tudok,hogy úgy van!!És csak annyit amennyit muszáj!A pofázás politikusok dolga!Én meg csak egy egyszerű Tiszaparti parasztgyerek vagyok!És ha valaki kérne tőlem alkatrész és nekem lenne,először nem az okoskodással kezdeném,hanem megmondanám,hogy van és ennyi az ára!De eltudom mondani hogyan is van és mint is van.......ezt így tenném nempedig úgy,mint a amcsi rendőr:először lő,aztán kérdez!Nekem meg ez a véleményem!A magyart már így is szédíti az állambácsi és gazember csatlósai!Egyébként megoldottam a gondomat!Az eggyik haverom sokat járt kézművesszakkörre és kifaragta nekem birkafejből!
VISSZATÉRT NORBI!:D
üdv újra!
van már "alátéted"?
neked meg az x-esnek több hibátok van:
pl x-es az utólsó 5-8oldalon összesen 3 hozzászólást tett. te sem többet(tudom, nem voltál aktív, de azelőtt se).
itt megy az okoskodás, meg a nagyot mondás, és ti meg vígan,mint a tudósok néha közbeszóltok, hogy az, meg ez lehetetlen, vagy: "te idióta, szálj már a földre"
ezt egy összeszokott társaság, akik egymásnak hazudoznak össze-vissza, nem veszik jó néven, mert gyakorlatilag, beléptek, és az asztalra köptök. R.A. értelmes ember mint itt bárki, ővele rögtön meg lett némi vita után a közös hang. ilyen pl Szsrobert is.
de rólatok nem tudunk semmit. néha beszóltok valamit aztán örültök, hogy vita van. pl az x-es az előző valamelyik oldalon a semmiből előbukkanva jól leoltott valakit. aztán még én vagyok a geci, hogy visszaírok valamit. én is fogadjunk, hogy meg tudnálak valamivel sérteni.
neked egy dologban ártottam, ahelyett ,hogy rögtön felajánlottam volna a futógyűrűket, bő leírást adtam róluk, erre te jó nagy hangon: "KI A F@SZ KÍVÁNCSI ERRE?" nembaj. nem haragszom
ohh,hát akkor én fasorba se vagyok:D nekem még csak két éve van birtokba véve a gépezet,és már csak annyi dolog van hogy be kell vásárolni és összetenni és gurulni.
Mert nem volt elég hideg az idő.:) Ha az lett volna, akkor a gumik mélyebbet hagytak volna.:)
Lesz tavasszal még egy kis dolgom a futóművel.:)Még szerncse, hogy lejebb írtam már, hogy én is gondban vagyok a hátsó rugóstagokkal, így nem buktam le.:)Le is írom sietve, mielőtt más világítana rá: Akár a hátsó villa szillentjével is lehet valami dögség.
Hiába, mult tavasszal kaptam az ETZ-t, az idő és a pénz korlátozott volt minden hiba elhárításához.Még a Jawán is van elmaradásom, pedig az már vagy 5 vagy hat éve nálam van.
Én az eredeti alaplapra dolgoztam.
TS esetén az eredeti alaplapot át lehet szabni a szükséges mértékben, ETZ esetén nem emlékszem, de szerintem nálad csak az a gond, hogy rossz a szivacs, mert nekem nincsenek gondjaim az ETZ üléssel.
Bár hogy őszinte legyek amikor mentem a motoroddal a lengéscsillapító hagyott benne mély nyomokat nem az ülés :D
ez eddig érthető, de nem kellene az ülés alapjapját is átszabni? Ha igen, hogy fogom rögzíteni? Érdemes e az alaplabot átszabni, vagy akkor is a váz szélessége fog dominálni? Mintha a combomat a váz nyomná. Ha ez igaz, akkor csak magassabb üléssel tudom a dolgot elkerülni. Akkor viszont nem ér majd le a lábam. Nehéz dolog ez mégiscsak.:)
Bocs, ha félreérthető volt. Én a viselkedés mintából és a testépítésből következtettem a tesztoszteron túltengésre.
Sok ismerősöm van aki gyúr és látványos izomzattal rendelkezik és nem szednek hormonokat, de ezek az emberek mind béketűrő, barátságos sportemberek.
Ja igen, és a szivacsot palmatex-el lehet ragasztani.
Vékonyan megkened, összenyomod, és 10perc múlva leszeded a szorítást és másnapra gyakorlatilag eggyé válik. Legalább is a ragasztásnál nem fog szétválni már.
A palmatex ugye rugalmas marad és az oldószere nem marja a szivacsot.
Nem kötekedésből, de sokan sztem képzavarban vannak...azért mert valaki jár edzésre, nem jelenti azt, hogy szed is valamit...én is járok...tonhal és tojásrántotta jah és sok sok csirkemelle a doppingom....1 év után 95 kilóval szériázom, a 100at 4 szer nyomom ki, a 110-et pedig kétszer... nem is rossz egy év után, amikor 40 kilóval kezdtünk...pusztán csak adok magamra, lejárok edzésra rendszeresen és ennyi...mondjuk meg is látszik, de ez már más tészta....4 év után nekem is menni fog szériában a 140 kiló..mégsem szedek semmit...
elküldtem a mailt.
sorszám: 34473 (108331)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:42:01)
Engem megköveznek, de azért kimondom :)
Hondára csináltam ülésszivacsot, ráadásul összetett formára. A műbőr huzatot is én szabtam és vartam hozzá.
Nem vagyok egy varrós típus szóval te is meg tudod csinálni szerintem.
Én ágybetétes embertől kértem egy darabot a legkeményebb szivacsából.
Ez egy kicsit puha, de ha keményebb kell, érdemes bontóból valami autó ülésből beszerezni, csak elég vastag legyen, hogy tudjad faragni.
A formázást cekasszal csináltam. egy fűrész keretbe belefeszítettem a drótot, hegesztő trafóval 10-20Amperrel meghajtva alapból vörös izzásban tartva, szépen lehetett vágni a szivacsokat. (csak ne állj meg mert kigyullad :)
Ezen felül a fűrést rákötöttem egy darab fára és fellógattam, így gyakorlatilag tökéletes ívet tudtam vágni. egy középső és két oldalsó fogásból egészen kellemes nyeregformát kaptam.
Erre húzhatsz egy vékony szivacsréteget és akkor a felületek találkozási élei sem látszanak, de nekem nem feltűnő nélküle sem. Eddig mindenki meglepődött hogy én csináltam, mert annyira gyárinak néz ki.
Azóta kaptam egy ötletet hogy lehet tetszőleges formát kivágni szivacsból
Formára rá kell görbíteni és nyomni a szivacsot és síkban elvágni. Amikor kirugózik akkor a sík vágás ellentettje lesz annak a felületnek amire rányomtad.
Ezzel a módszerrel teljesen sima és tetszőleges formát lehet vágni.
Persze egy kis kísérletezésre szükség van.
remélem az enyémre nem lesz olyan vészes,mégiscsak egy mz,nem egy modernebb japán.köszönöm a tippet.
gondolkoztam rajta hogy a szimering rugóját feszesebbre összehúzni,de ott vagyok ahol a part szakad,mert akkor meg hamarabb kopik.nemrég lett centírozva,fél éve hajtóka cserélve,nem szivesen dobnám ki,ezért minden megoldás érdekel,jó lenne a persely is,csak macerás lenne az összerakás,körmömmel épp hogy észreveszem,de ott van és idegesít.hiába szeretem szerelni mert könnyű,de túlzásba nem akarom vinni,tehát muszály hogy tökéletes állapotban legyen a főtengely.
mzclubhungary.comon fent van az etz gépkönyve,nem biztos de esélyes hogy ugyanaz a fajta olaj ment bele,nemrég Nfsman küldte nekem a linket,azóta is áldom,rengeteg olyan adat van benne ami számomra fontos,érdemes megnézni hátha találsz valamit még az oldalon ami neked jó lehet.
sorszám: 34468 (108325)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:33:04)
arra küldjem amiről te küldted a rajzot nekem az előbb?
sorszám: 34467 (108324)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-19 22:33:04)
Rugóval ilyen lassú?
Vagy kézzel húzva? Mert kézzel húzva tartanám kb. normálisnak.
Hideg...hát azért ennyire nem sűrűsödik be. Érdekes is lenne ha megszűnne a rugózás hidegben :)
Érdemes lenne hígabbal kipróbálni.
Én sem tudom milyen sűrűség kell bele, simán próbálgattam az asztalon kézzel.
Összehasonlításnak a másik csillapító volt, illetve a kiöntött olaj is támpontot adott.
Na annál kicsit sűrűbbre kevertem.
A betöltésnél a térfogatot sem néztem, csak annyit töltöttem bele, hogy függőleges helyzetben a teljes lökethosszon legyen csillapítás.
ez izlés kérdése,mivel hidraulika olaj,biztos jó lesz bele,itt a viszkozitás ami számit,te mit szeretnél,hogy ringatózzon v. keményebben csillapítson?én a hátsóba megvallom őszintén 15W-40es motorolajat tettem bele.Korábban beszéltem Bambival,és elmondta hogy ha akarok egy egy pár nagyon jó rugóstagot,akkor vagy veszek újat aranyér,v. gyüjtök egy 8-10 darabot,és abból össze tud akni egy ütős darabot.én meg türelmetlen voltam és feltöltöttem sűrűbb olajjal,most olyan ami nekem jó,és nem is folyik,onnantól kezdve engem nem érdekel,lezártam a hátsó lengéscsillapító kérdést magamba.mondhatják hogy kontár vagyok,nekem gy jó.Egy képet tudsz küldeni a mailemre?kiváncsi vagyok milyen fajta amit te csináltál,ES 125\esen csináltam gátló olajcserét,de az is úgy nézett ki mint a tz-é.nem kizát hogy mókolva volt a peres,de felépitésében ugyanaz volt.
olajtémára visszatérve könyv szerint 45 rész lengéscsilapító olaj és 1 rész molibdén-szulfid kell hozzá,mert erre lett beállítva,szerintem sima lengéscsillapító olaj is megfelelő neki mint pl:castrol,régen volt a carrier-nek egy fajtája,nem tudom forgalmazzák-e még
Jut eszembe: Én pedig még mindig ülés specialistát keresek.Hogy lehetne az ETZ üllés vékonyítani úgy, hogy ne legyen utánna se túl kemény, se túl puha. Az ülés utas részének helyére egy lapos dobozt szeretnék. Az se lenne hátrány, ha előre keskenyedne, hogy jobb vérkeringést hagyjon a combjaimnak.
Öregszem, kéne a kényelmes ücsörgés! :)
Szóval aki szabott már át ETZ ülést, ne fogja vissza magát, ossza meg velem tudását! :)
A Jawa ülés átalakítás szintén érdekel, azon is én ülök.:)
Nos a dugulás ellen mindent elkövettem kompresszorral kifújattam minden járatot.én csak az olajra gondolok vagy mert hideg az olaj meg.lehet nem lesz jó ez a fajta.holnap megnézem mit kínálnak ezek a szakik a boltban.
Attól egy picit sűrűbb.
Kíváncsi vagyok milyen olajat raktak bele a gyárban.
mit gondolsz próbáljam olyan sűrűségre mint a 2t?
kb olyan 7-8 sec míg kinyúlik vissza.de lehet mert hideg van?
még valami 70ccm olaj kell belle.ezt olvastam több szakirodalomban.Mz hogyan tovább és a MZ Motocikli od 1969 do danas című könyvekben.
csak az a gáz hogy egyik sem említi hogy milyen olaj is kell bele.
Nem vagyok rugóstag szakértő, nagyon nem. Én is kinlódni szoktam velük. De gyanús amit írtál. Ha egyik irányban elfogadható, a másikban nem, akkor nem csak az olaj a ludas szerintem. Valami szelep, egyébb dugulás, kopás is lehet a dologban. Amúgy én is kezdek a kevert hidraulika olaj felé hajlani.Nekem a huszas nem jön be a Jawán az első telóban, a negyvenessel meg túl kemény. Keverni fogom a kettőt, állítólag nem üllepednek szét, nem is habzanak, ha külön külön nem tették. A TZ első telóba mintha annak idején 20 ast tettem volna, és működött. Mostanság csak tervezem a hidraulika olaj cseréjét. Azt hiszem fél 20 fél 40-el fogok indítani, mert keménnyel szeretnék előszőr próbálkozni. Bár hátul nálam is esélyes valami egyébb gond is. Lehet, hogy nem is pöcsölök a dologgal, szégyenszemre Bambira bízom egyből. Méltatlan egy edzett szoci barkácsolóhoz ez a lépés, de talán sok bosszúságtól megkimél.:)
Ja a cím, Motorrad szervizes embernek vittem, és ő vitte a szokásos gépműhelyükbe.
Honda főtengelyt csináltak fémszórással nekem. Rohadt drága volt, hónapokig ült rajta mert nem volt olyan keskeny köszörű mi jó a motor főtengelyhez.
Viszont teljesen probléma mentes az eredmény.
Már megint sok az anyázás.Emberek ez nem vezet semmi jóra.Ne ilyenre használjátok ezt a fórumot.Nem értem hogy minek reagál mindenki ilyen hevesen a dolgokra.Ez a hozzá állás nem MOTOROSOKRA vall,inkább mint az óvodás gyerekek.
Ha valaki nem ért egyet a másikkal írja le ő mire gondol anélkül hogy b...ná a másikat.Az hogy ki kinek a seggébe van az csak rájuk tartozik.
Végül csak annyit hogy nekem hasznomra van ez a fórum.
Mennyire lassan?Alapvetően az jó ha a húzó csillapítás erős.
Mennyire folyik az olaj? Kb. a 2T olaj viszkozitása jó szokott lenni.
Nem csak perselyeznek, hanem anyagot is hordanak fel néhány helyen.valami 6000 pénz volt végenként olyan két éve. Nos, ez az amit nem tudok feltétel nélkül ajánlani. Helyet se tudok ajánlani, mert nekem a Zichy utcában csinálták. ott felejtős a dolog. Nem nagyon, de elszúrták a jawa főtengelyemen a felhordást. Bár a centírozást jól megcsinálták. Tudom, ez nem nagy segítség, de csak enyit tudok: hova ne, és mit ne.:)
Amúgy szerintem is csináltasd meg, ha már érzékelhető a vájat.Ugyan a szimering rugalmas, de azért....
Azt hiszem eléggé moderáltam magam!Amúgy meg a "barátaidat is fenyegesd meg,mert van miért!olvasd csak el mit írkálnak egyesek!...Jaah az nem tűnik fel!Igaz FŐNÖKÚR????
Nos sikerült a dolog.elmondom hogy mi is volt a gond.nekem valószínű nem a típusú rugóstag van mint nektek a szerelés leírásánál.nektek a dugattyú alján van egy csavar ami kontra a rajta meg a dugattyút le lehet csavarozni.nekem a felső szem alumínium amit ti javítottatok
az meg acél.nekem is van csavar alul de a dugó meg sem mozdul míg egy szöget ki nem ütök belőle.ez a dugó kicsit hosszabb mint a tiétek a képeken.
maga a szemering csere az nekem már nem okozott gondot.
ti milyen olajat javasolnátok bele?mert én amit most töltöttem bele az valami HD22 es jelzésű hidraulika olaj és valahogy nem olyan szépen dolgozik.összenyomni elég szépen megy viszont nagyon lassan nyomja szét a rugó.ez szerintem nem jó így.
nos mit ajánlatok?
Csak azért nem veszed észre,mert már olyan mélyen a s....be van a nyelve,hogy testrészeddé vált!
Csak azért nem veszed észre,mert már olyan mélyen a s....be van a nyelve,hogy testrészeddé vált!
Helló Pityu.
Én is most renoválom a motoromat és most szereztem be a csapágyakat.Ezek kellenek bele:2db 6306c3 a főtengelyre,1db 6304,1db 6204,2db 6203
a váltóba,1db 16005,1db 6302c3 a kupplunghoz.Szimeringek:2db 25x72x7 a főtengelyre,1db 25x35x7 a lánckerékhez.
Üdv. Béla.
Pont Wareszről nem mondható el hogy a seggnyalóm, mivel jelentős műszaki nézeteltérésink vannak.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|