:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
TSnél gyújtás rákapcsolásakor az akkufeszültség menniyt eshet?
A 250es töltéshibája okán méricskéltem, ott a gyújtás ráadásakor (6,24->~6,18) alig változik, helyzetjelzőn se, tompítotton meg leesik 5,8-ra. Persze járó motornál a tompított lefullasztja.
De a mindennapi használatos kéknél is megmértem, ott a gyújtás ráadásakor 6,20ról ~6,05-re esik a feszültség, de viszont az tuti tölt, bírja a tompítottat is, az index ami gyengus csak...
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Ahogy Keri írta, először nézd meg hogy a pontosan 0,3 milis megszakítóhézag a pontosan 3 milis előgyújtásnál van-e. Valamint hogy a szikra CSAK a gyertya elektródák között legyen, ha egy szikra is oldalra megy akkor dobd a fenébe. Ami még lehet, hogy kicsi az akkufesz esetleg, vagy mozgasd meg a biztosítékot, mert hibás a kontakt. Röviden ennyi. :)
Békés Boldog Karácsonyt és Sikeres Balesetmentes Új Évet kívánok mindenkinek.
Fogd meg a monitort!
Csukd be a szemed!
Koncentrálj!
Küldöm az energiát.
Érzed?
Ugye hogy jobb már?
Kicsit jobban nem indul már, ebben biztos vagyok.
"Nem megy a motor, mi lehet a baja..." jellegű kérdéseken csak ennyit tudunk segíteni :D
Kétüteműnek gyújtás és benzin kell.
Kizárásos alapon akkor gyújtás lesz.
Békés Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Sziasztok!
Ismételten segítséget kérnék tőletek, hozzáértőktől :)
Van egy 250/1-em, szépen felujítottam a motorját, új szimeringek, stb...
Összerakás után első rúgásra indult, mentem vele egy próbakört, nagyon jól húzott :) Aztán valamiért leállt, és azóta nem hajlandó beindulni.
A szikra erős, de a gyertya mindig benzines, a tűn pedig már nem tudok lejjebb elngedni, legfelül van a résben.
Nem tudom mi lehet vele :(
Áááá, alapméretes 125-ös TS is tudja a 150-et. :-)
Ne pánikolj. Alig van olyan dolog amit nem lehet megoldani MZ-n. Ha kinyitják akkor kiderül.
Ha megy, nincs túl ronda hangja akkor nem izgatnám magam.
Koszi a biztatast. De vmi oka csak van a reszeleknek. Megfordult a csapagy a hazaban...? Aggodom. Nem szivesen cserelnem le. Az en max80-as tempomhoz tokeletes moci. Januarban szetszedi a szerelo. Elvittem hozza.
A nem mágnesezhető a jobb, az legalább a fogaskerekeket nem darálja szét.
Melyik a"jobb"? Ha magnesezheto a reszelek, vagy ha nem magnesezheto?
Elviszem egy szerelohoz, majd jelentkezem a megoldassal.
:)))))))))
Hálás téma.
Meg kéne keresni ezeket a fotelharcosokat és szembe állítani 400méteren emberünkkel...külön kamerát állítanék a vesztes arcra ahogyan ötvöződik a döbbenet, felismerés, fájdalom, és a 2T korom az arcukon, amiről még nem volt ideje lehervadnia az öntelt mosolyuknak :D
Egyébként olvastad a hozzászólásokat?
"Hát azt kell hogy írjam hogy 170-et egy utcai 250 ETZ-ből kis tunningal ki lehet csikarni,és még a vázat sem kell átépíteni hozzá."
Csak annyit tennék hozzá, hogy "ŐŐŐ, szerintem 150-es ETZ-ből is..." :-D
A dugattyúreszelés is kezdődik...
Az is hálás téma! :-)
Főként egy beállt és a csapágyházban forgó csapágy.
De tud ilyet a kuplungban lévő vékony csapágy is. Szétkopik és kuplungoláskor a kinyomó hozzáér a kuplung házához.
Mi lehet az oka, ha a valtoolajban nem magnesezheto femreszelek van? Etz 250. Legutobbi olajcsere ota 300 km-t gurultam... Valto jo.
35-40 Le-ig az ETZ blokkot simám fel lehet piszkálni, ami bőven elég a 140-150 km/h-ás végsebességhez de nem dugattyú reszelés segítségével.
Megkövetem maga. Mégis hihetőek a 140-150km/h-val menő ETZ-k :))))))
http://www.tesztmotor.hu/hirek/az_orszag_leggyorsabb_etz-je
őőőőő, rendben, te nyertél :D
Nem, ott a legjobb a hatásfok, ahol a befektetett összes energiából a legtöbb hasznos energia jön ki.
Például hiába fogyaszt egy motor kevesebbet a nyomatékcsúcson, ha ott fele akkora a teljesítmény, mint teljesítménycsúcson, ahol viszont nem fogyaszt dupla annyit mint a nyomatékcsúcson.
Na ha ezt valaki le tudja írni bonyolultabban, az kap tőlem egy sört a következő túrán! :-D
Épp ezért kérdeztem.
Mert ha 60-nál kér 4-et(5-ben 3000-en már 70-nel megy a nagy), az soknak tűnik itt az említett 90-nél 3,8-hoz(amit a kicsivel 75-85 közt mértem).
Egyébként mindegy, 3 liter benzin is drága. :-(
Csökkenhetne az etanol ára újra 200Ft-ig. :-)
A legkisebb fogyasztás a legkisebb teljesítményigénynél van, ha a motor közben a hatásfokmaximum közelében üzemel.
(lejtőn 3-5000/min közt)
g/kWh-ra 4-5000/min körül a legjobb az MZ gyári beállítással, mégis 3000 körül fogyasztott legkevesebbet, mert az 50km/h-hoz 1,8kW teljesítményigény, a 70-75km/h-hoz 3,5-4kW teljesítményigény tartozik.
Nem gyári beállítással kísérletezni kell. Eddig a legegyszerűbb aláfúvókázni, adni neki elég kenést, és próbálgatni a módosításokat, hogy aláfúvókázva(kevés üza) is alegnagyobb teljesítményt, legmagasabb tempót érje el detonálás(főtengely és csapágygyilkos) nélkül.
Ami 50-nél optimális, az 70-nél már detonálós és hatásfokrontó lesz.
őőőő csak egy gyors logika, mielőtt nagyon átgondolnám.
Nem ott a legjobb a hatásfok ahol leg kevesebbet fogyaszt???
Egyébként MZ esetén elég közel esik a kettő, szóval nagyon nem kell vele törődni csak tépni a gázt :)
~4.
de alattad szerintem beérné 3-al :D
De alacsony, ezért van rajta váltó. 5. fokozatot nem szokás ilyen alacsony sebességnél kapcsolni.
Akkor viszont marha gyorsan tudnak fejleszteni... :-)
Megnéztem és rosszul írtam, a legkisebb fogyasztás a nyomatékcsúcson van, a legjobb hatásfok meg a teljesítménycsúcson.
Üzemeltetni meg a két görbe metszéspontja környékén érdemes.
Lehet. :-)
Túrják a netet is, valamint adott követelményre adott anyagokból közel hasonló megoldások születnek általában.
60-nál mennyit kér a 250?
Nem kevés neki a 3000 alatti fordulatszám?
Szerintem titokban olvasták a Szocimotorost, és gyorsan ellopták az ötleteinket :D
Tudom, hogy már lerágott csont, de ezt most olvastam.
http://www.origo.hu/auto/20141212-ketutemu-mini-dizelmotort-fejleszt-a-renault.html
Hoppá, micsoda előremutató vitát folytattunk itt! :-)
"Minél több benzint pumpálok bele annál több az adrenalin :D"
Turbót neki!!! :-D
Ha jól emlékszem, ahol a nyomatékgörbe metszi a teljesítménygörbét, ott a legjobb a teljesítményhez arányított fogyasztás, azaz a hatásfok.
De ez csak hagyományos karburátoros benzinmotorra igaz.
Amúgy manapság a motorvezérlőkkel úgy játszanak, ahogy kedvük tartja.
Szóval újabban ott a leggazdaságosabb ahová a mérnökök leggazdaságosabbnak akarják...
Tartósság szempontjából is a nyomatékcsúcs kb. az optimális.
Én mondjuk szeretem hajtani a teljesítmény csúcs közelében :D
A motor számomra egy olyan eszköz ami a benzint adrenalinná konvertálja. Minél több benzint pumpálok bele annál több az adrenalin :D
Ha elkopik akkor 20ezerből generál és mehet tovább. Eladni meg soha nem adtam még el motort :D
Koszi a valaszt, nem a fogyasztas csokkentes a cel igazan, hanem a motor elettartamanak minel inkabb megnovelese. Nem szeretem hallani, ha akar egy vadiuj japan motort is bogetnek. Az oncelu, szerintem karos es felesleges butaskodas. Olyankor sajnalom a motort es a majdani uj gazdajat.
Autó és a motor az ég és föld már fizikai szempontból is. Én motorfékkel szoktam fékezni, mert az belevisz egy olyan fékezési komponenst, ami csökkenti a blokkolási hajlandóságot. Én azt szeretem amikor kicsit riszálja a farát amikor visszaváltok motorfék közben és ahogy engedem rá a kuplungot kicsit radírozni kezd a kerék.
De alapvetően motorral az első féket használjuk a hátsóval csak rásegítünk, szóval teljesen mindegy hogy használod e a motorféket, mert úgy is az első fék állítja meg.
Van itt egy cikk a fékezésről a vezetéstechnika rovatban ;-)
Hirtelen fékezésnél szerintem érdemesebb kinyomni, mert ez kétütemű, nincs igazi motorfék, csak ha visszakapcsolsz, a főtengely tömegét felpörgetve alakul ki komolyabb fékhatás, de vészfékezésnél erre nincs idő, viszont ha pánikban rámarkolsz a fékre, esetleg meghúzod a gázt, és az csökkenti a fékhatást...szerintem.
De ez is olyan dolog ha öreg motoros vagy akkor nem gondolkodsz ezen hanem úgy csinálod ahogy te a legjobbnak érzed :)
Nyomaték maximumon. Azt szereti az MZ is. De azért ez a kérdés árnyaltabb. A nyomaték maximum a teljes terhelésnél van felrajzolva. Ott meg nyilván sokat fog fogyasztani. Tehát nyugodtan menj lassabban ha a fogyasztás optimalizálás a cél, mert kisebb gázkar állásnál alacsonyabb sebességre jön ki a nyomaték maximum és akkor ott lesz a legjobb hatásfoka. Persze minél magasabb fokozatban érdemes járatni. Kb. 60km/h körül fogyaszt legjobban. Itt jön össze a teljesítmény illesztés és hatásfok optimum.
Hali, a kerdesem tulajdonkeppen egyetemes. Ugy szol, hogy mikor jarok jobban? Ha motorfeknel nyomom a feket, vagy ha kinyomom a kuplungot? Ha motorfeknel teszem, akkor meg a motort is fekeznem kell, minden tehetetlensegevel egyutt. Ugyanakkor,meg az autovezetoi tanfolyamon 89'-ben azt tanitottak, hogy kinyomni hirtelen fekezesnel hiba... En csak egy buta villamosmernok vagyok, nem tudom kitalalni a tutit.
A masik kerdesem, hogy hol szerencsesebb motorozni-autozni? Nyomatek maximumon, vagy teljesitmeny maximumon? Az autom pillanatnyi fogyasztasmeroje alapjan talan nyomatek max. Igaz ez?
Jó kacarászást Gyula bá! A nevetés fél egészség. :-)
Off: műszaki vizsgán a Lada 4 gyári emelési pontjából 3-at kilapítottak, elgörbítettek. A diffi behajtás is szorul.
Hagyjad beszélni, jókat röhögök a találmányain.
Azért ne együk meg egymást turbó ügyben! Az MZ-n úgysincs, ez meg ugye az MZ fórum...
no.. hogy szép este, szép mz legyen..;)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/veteran/mz-125-ts-2-122469
Teknőc
Neked sem ártana hallgatni....
Mikor magasabb akármilyen motor hatásfoka?
1. A kipugázok hőjét és nyomását hagyjuk a környezetbe szabadon távozni.
2. Hasznosítunk valamennyit a kipugázok hőjéből, nyomásából.
Hasonló, mint egy MZ kipu és könyök nélkül. Ott kicsi a fojtás, elvileg erősebbnek kellene lennie. De a hengerből eltávozik a friss keverék egy része is, és ezt a kipuban visszaverődő nyomáshullám nem tölti vissza a hengerbe.
"nem akartam a csúsztatásaiddal és téveszméiddel foglalkozni"
Ha hallgattál volna... :-)
Keri, a hengerből távozó kipugáz hője és energiája nem mozgatja sem a hengert, sem a dugattyút. A hője és nyomása veszteség. Ezt a veszteséget csökkenti a turbó hajtása, munkát szed ki abból , ami egyébként hővé alakulna.
Nyitott dobból is lehet kevésbé hangost készíteni. A motorokat nem nyitott dobhoz tervezik, ahhoz más vezérlési idők tartoznak.
"Pont hogy a turbóban alakul hőenergiává a motor teljesítménye."
Rosszul tervezett, vagy teljesítményprioritású rendszernél talán. A hajódízeleknél a hatásfoknövelése miatt alkalamazzák.
"Ha meg még intercooler is van akkor pedig a sűrítés is jóval nagyobb lehet, ami további teljesítmény növekedést eredményez"
A sűrítést a detonáláshatár korlátozza.
"mégrosszabb expanziós hatásfokkal"
Töltőlevegő-visszahűtéssel azonos teljesítményigénynél csökken amotor hőterhelése és üzemanyagfogyasztása is.
A "hülye doktorok" is leírták.
"Dieselnél azért jobb a hatásfok turbóval (de ugye nem erről volt szó) mert megnövekszik a sűrítés."
Ha ezen múlna, 50-es kompressziójú szívódízelt is építhettek volna...
A turbó a kipugáz veszteségéből visszanyerve kisebb energiaigénnyel sűrít, mint a dugattyú.
"A hajó motor meg hogy a f...mba jött ide?"
Talán úgy, hogy feltöltött kétütemű dízel? Arról volt szó.
Te pedig példálózol egy széttuningolt turbós motorral(pl. Suba Impreza). Annál valóban nem ahatásfok és az alacsony fogyasztás az elsődleges prioritás.
"Na látod ezért nem akartam veled vitatkozni, mert beszélsz valamiről"
2T dízel feltöltéssel...
"aztán amikor rájössz hogy baromságot beszélsz"
Írtam. Még mindig tényeket afeltöltött 2T dízelről...
"keresel egy olyan példát amire éppen rá lehet húzni amit mondtál"
A tények tények maradnak.
Mi haszna velem vitatkozni?
Én nem vitatkozok, tényeket írok le.
Aki nem hiszi, utánajár. ;-)
Na ezért kérdeztem, hogy most miről beszélünk.
Gyanús volt, hogy szsrobert a 4T dízelből indul ki, te meg úgy általában a turbóról, én meg tök másról beszélek. :-)
Hát jó nem akartam a csúsztatásaiddal és téveszméiddel foglalkozni, de nem tudsz leszakadni a témáról.
A turbó azt a nyomást használja, ami a hengert mozgatná, fékezi a gázcserét.
Egy jó dob alig fogja le a motort, lásd nyitott dobok amik meglepő módon mégsem olyan hangosak mint gondolnád, mert nem a gáz áramlást akadályozza, csak a gáz rezgését simítja ki.
A turbó lényegében olyan mintha túlfojtott kipufogót használnál.
Pont hogy a turbóban alakul hőenergiává a motor teljesítménye. Viszont a teljesítmény növekedés ennél jóval nagyobb a bepumpált plusz levegőnek és üzemanyagnak köszönhetően. Ha meg még intercooler is van akkor pedig a sűrítés is jóval nagyobb lehet, ami további teljesítmény növekedést eredményez, mégrosszabb expanziós hatásfokkal.
Azért kezdték el használni mert egy feltöltő kompresszornál jobb a hatékonysága, mert a kipufogó gázok egy része valóban effektív munka nélkül jut a motorba. Erre találták ki az attkinson motort (Prius), ahol 1/3-al hosszabb az expanziós löket, mint a sűrítési löket.
Dieselnél azért jobb a hatásfok turbóval (de ugye nem erről volt szó) mert megnövekszik a sűrítés. Dieselnél meg lényegében akármekkora lehet a sűrítés, mert nem fog előre detonálni mint a benzinesnél.
Amiről Attila beszélt külső öblítésű kétütemű ott nem végez nagyobb sűrítést a turbó, vagy a kompresszor, mert csak a henger öblítése a cél.
A hajó motor meg hogy a f...mba jött ide?
Na látod ezért nem akartam veled vitatkozni, mert beszélsz valamiről aztán amikor rájössz hogy baromságot beszélsz keresel egy olyan példát amire éppen rá lehet húzni amit mondtál
Na léptem, mert a végén még olyat mondok hogy magamat kell kitiltani.
Miról volt szó?
Én írtam, a turbó hasznosítja egy részét a kipugázok hőjének és nyomásának. Ami egyébként a hangtompító kamrákban alakul hővé. Hangtompítás nélkül nem használható mindennapi közlekedésre, épp a gázok magas energiatartalma (hangos) miatt.
Lehet feltöltőt akasztani rá tölcséres szívó kipufogóval, 240-es fúvókával és oxigéntartalmú üzemanyaggal, és erős is lesz, de alacsony hatásfok mellett.
A turbót épp azért kezdték használni, hogy a sűrítést a dugattyú helyett inkább a kipugázok egyébként elvesző energiája hozza létre.
Magasabb geo sűrítés->erősebb motorfék->nagyobb súrlódási/sűrítési veszteség.
igen, csak nem erről volt szó
1. 4t dízel személyautómotor turbóval magasabb hatásfokú.
2. 2T hajódízel is.
3. Belsőégésű motorok tervezése és vizsgálata. Írta 3 dr.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|