:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
keri!!!!
http://www.mofaker.hu/megjelen.php?viszelkeres_kell=0&fomenu_kat=0&fomenu_id=23&fomenu_nev=Term%E9kek%20motorokhoz&almenu1_kat=0&almenu1_id=87&almenu1_nev=Alkatr%E9szek%20MZ%20motorokhoz&almenu2_kat=0&almenu2_id=217&almenu2_nev=F%F5elemek%2C%20k%FCls%F5%20alkatr%E9szek&almenu3_kat=0&almenu3_id=133&almenu3_nev=Els%F5ker%E9k%20%E9s%20f%E9k%20alkatr%E9szei
http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?sid=6315&fid=5&&lang=hu&start=21&list_num=10
szafoo!!!
kösz az infót kereslek msn.
szia van munkahengerem ha érdekel keress meg!!! msn: ergogergo@freemail.hu
a munkahenger fel van újítva ha kell küldök képet!
ELADÓ!!! ETZ főfékhenger munkahenger fékbetéttel fékcsővel!!!2db hátsó teleszkóprugó!!!GyMS megye
msn: ergogergo@freemail.hu
Üdv!
Tudna valaki segíteni, hogy mekkora méretűek at etz lengővilla szilentek jó-e ts 125-höz, köszönöm.
Ja hát ez sem rossz.
Ez az a munka ahol van időd kidolgozni az elméletet.
A bolti riasztók tényleg primitívek. Én sem vagyok megelégedve velük.
Ami kicsit okosabb az pedig horror áron megy.
Az én vezetési stílusommal futárkodni?!! Még a vasgolyók is kikelnének mire célba érnék. :))) Szépen levizsgázom biztonságiőrből, aztán állítólag az ismerőseim szereznek valami recepciós állást. Ott elücsörgök.:)
A pices dolgot nem adtam fel, csak anyagi fenforgások miatt halasztódik a dolog. Pár riasztóra máris lenne megrendelésem, mert van ismerősöm, aki ilyenek beszerelésével foglalkozik, és nagyon nincs megelégedve a gyári cuccokkal. Azt mondja, amelyik nem ázik be, az szétrázódik. Amelyik pedig egyiket sem műveli, az már rossz akkor is, amikor fel akarja szerelni. Tehát állítólag pár igányes, kézi melóval készült kütyüre van piac. Ha pedig tudok eladni eiasztókat, akkor akár megpróbálkozhatom más pices cuccal.Mondjuk valami egyszerű, de igényes előgyújtással kiegészített fetes gyújtással. Szerintem használható cucc lenne.Egy nyolc lábú picecske, egy kis fet, egy ellenállás, egy nagy fet, valami primitív táp, a hal, és kész is a kapcsolás. Olyan gyufás doboz méretű lenne.Alkatrész áron olyan négyezer honi valuta.Ha adnám hatért, már szép órabérem lenne belőle.Ha valaki akaja, forgalmazhatja, adhatja egy tizesért. Meg lenne neki is haszna. Tizet pedig csak megérne... :)))
Ja Árpi, rájöttem mit csinálnék a helyedben. Keményen elkezdeném tolni a PIC -es dolgokat. Spéci elektronikákat csinálnék és azt árulnám. Ezt minimális alaptőkével is meg lehet oldani, addig pedig elmennék motoros futárnak.
50 évesen már nehezebb a helyzet, egyrészt a korod miatt, másrészt nem a kapitalizmusban szocializálódtál, de most fiatalokról beszéltünk.
Szerintem 40éves korig nem probléma az elhelyezkedés, a normál munkaerő piacon sem. De alapvetően nem elég a tudás. Kapcsolati tőkét is kell szerezni, és még fiatalon beépülni azokba a bizonyos zárt körökbe. Az egyetem/főiskola erre is jó.
De volt egy haverom aki friss diplomával nem kapott állást, elment informatikusnak minimálbéren egy céghez közgázos diplomával, aztán onnan már tudott helyezkedni zsíros állásokra.
Egy évik szívás volt neki, de azóta zsíros állása van.
Vagyis ez az amerikai rendszer hogy postázóba kezd mindenki és képességeinek megfelelően továbblép itt is működik.
Neked ez nem megy szerintem, hiszen te már kapásból üzemmérnökként akarsz elhelyezkedni, pedig nincs ismeretséged ilyen körökben, és azt hiszed hogy ilyen végzettséged van akkor majd lesz egy állás ahol pont ilyet keresnek. Ilyen sohasem lesz. Van egy elképzelésük a munkaadóknak, beleírják minden szép álmukat, aztán te neked az a dolgod hogy, meggyőzd őket, veled jól járnak. Ez annál egyszerűbb minél több féle tudással rendelkezel. (meg persze az 50éved sem segít)
Engem ide pl. azért vettek fel egy diplomás srác helyett, mert az elektroműszerész papírom mellet értek a számítógépes rendszerekhez, digitális technikához, és a mechanikai szerelésekben is otthon vagyok. Ezekről nincs papírom, csak egyszerűen a hobbim. Egyébként még az mzracing oldalt is belinkeltem az önéletrajzomba és meg is nézte a főnököm mert a felvételin bele is kérdezett konkrétumokba.
Persze neked már késő. Nem tudom mit csinálnék a te helyzetedben, megfelelő tartalékok és háttér nélkül.
50 évesen diplomával vagy vezető vagy egy jó cégnél, vagy saját vállalkozásod van, vagy így jártál.
Én nekem mindig van annyi lehetőségem és, hogy ha nem kapok állást akkor beindítsak egy vállalkozást. De ha mást nem csinálok csak tőzsdézek a megtakarított pénzem egy részével már abból is megvan egy minimálbérre való.
Egyébként ha te tanítottál akkor a volt diákjaid környékén kellene a kapcsolatokat keresni.
Linket tudsz adni ezekről? Mert szerintem nem sokan vettek boltból fékmunkahengert ETZ-hez.
Én inkább a bontott gyárit preferálom, ami nincs szétkopva.
Illetve a túl nagy méretű és a talpasra kopott gumi is okozhat ilyet.
"mi ma a menő?legyél huszonéves,legalább 5év szakmai gyakorlat,ne legyen feleséged,gyereked,se kutyád,se macskád,és élj a munkádnak,nőknél alapfeltétel hogy a várandósokat fel se veszik"
Megint hülyeségeket beszélsz a száddal, aztán eszel vele... Nem akarom Kéri Lacit ismételni, de tök igaza van.
sorszám: 34589 (108553)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-23 00:24:15)
Nincs igazából mérnök hiány. KB tízszer több az álláskereső, mint az állás hely. Azért néz úgy ki, mint ha hiány lenne, mert rengeteg a barom elvárás. PL legyen fiatalabb 30-nál, de legyen 10 éves szakmai gyakorlata. Legtöbbször régen meg van a hgelyre a jelöltjük, csak valami külső vagy belső szabály alapján meg kell hirdetniük a helyet.A nem annyira barom, csak nagyon nehezen teljesíthető elvárás a sok évnyi speciális gyakorlat igénye, amit csak náluk, meg max két cégnél lehetett volna megszerezni. Azaz csak egymás szakembereit szeretik átcsábítgatni.
Az én esetemben ez persze teljesen mindegy, ugyanis 50 évesen senki nem vesz fel, még szakmunkásnak sem, Ha te valami másról tudsz, akkor szóljál. Van rajtam kívül vagy öt villamos üzemmérnök, mérnök ismerősöm, aki szeretne a szakmában elhelyezkedni.
Marad az, hogy egyébb dolgokat csinálunk. Én például most nyergelek át a biztonsági szakmára.
Hali mindenkinek.
ETZ 251- es motorom van. Mindig én javítgattam, ujjítgattam, de most egy kis tanácsra lenne szükségem. Az első főfékmunkahengerm kopott szét. Párszor már fel lett ujjítva de már nincs értelme. Abba kérném a segítségeteket, hogy melyik fajtát lehet megvenni. Mivel elég borsos az ára és valamiért tartok a kisipari dolgoktol.Két fajtát találtam hagyományos hengeres fajta 16 547ft és a lapos négyszögletes van 10 300ft és 20 592ft mint látjátok van köztük különbség .Ha vakinek valamelyikkel van valami tapasztalata, vagy esetleg tud ujjat olcsobban. Kérem ossza meg velem.
Segítségeteket előre is köszönöm.
nagyon zsenge az a 2.75 a nagy TS első kerekére. az simsonra való.
3.00, vagy 90/90.
ha szitál az meg nem biztos hogy gumihiba.. sőt.
és ne sajnáld a rávalót, heidenaut vegyél.
ha szitál az lehet lengéscsillapító olajmennyiségi hiba, kerék centírozatlanság, felnigörbeség, vagy egyszerű súlyozatlanság. most egyik haver jawa kerekére, ami látszólag hibátlan volt, felkerűlt 95gramm egy kupacra. és így lett jó.
Mondjuk mérnöki diplomáknál nincs elhelyezkedési gond, csak a bölcsész, közgazdász, jogászok nem tudnak elhelyezkedni. Mérnökből hiány van...igaz nem a bányamérnökre gondolok, de gépészek, villamosmérnökök, és informatikusok mindig meg fognak élni.
Amelyik nem...no hát ott nem a diploma tehet róla :)
Nekem csak papírnak kellet volna a diploma. Jelenleg is olyan helyen dolgozok ahova csak diplomásokat vesznek fel...de hogy minek? Szerintem erre a feladatra egy jó technikus kell, nem mérnök. Az igazi mérnöki munkahelyek nekem nem igazán jönnek be.
sorszám: 34585 (108544)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-23 00:24:15)
tényleg le a kalappal hogy egy egyedi gépet javítottál,én még ha értenék is hozzá,nem vállaltam volna el,nincs kellő tapasztalatom hozzá,és ha valamit elrontanék,nincs utánpótlás,gyártani kell.ha ilyen helyzetbe kerülnék erősen ott lenne a zabszem,de ott lebegne a szemem előtt hogy nem hibázhatok.Amikor kezdtem kacsintgatni az autók felé,megkaptam a feladatot,egy hyundai terepjáróról kellett a hengerfejet levenni.Azt sem tudtam mit merre,voltaképp mondták mit milyen sorrendben kell leszerelni,szóval szolgamunka.Ez volt az első műhelyben töltött nyaram,semmi kötelező gyakorlat,csak egy ismerőshöz mentem el "diákmunkára".Azóta nála dolgozom főállásban,mióta végeztem,és pusztán önszorgalmamnak illetve a jelenlegi főnökömnek köszönhetem amit tudok,meg a műhelyvezető tanárnak a suliban,délutánonként ha volt dolgom,segített,mutatott,magyarázott.
bejártam az elméleti oktatásra,de csak muszályból,hiába olvastatják el velem hogyan kell kiszámolni egy végáttételt,egész egyszerűen nem köt le! elég nagy hiba részemről,de nekem meg kell mutatni,látni,érezni,megfogni akarom azt a valamit,amiről szó van.nagyon gyakorlati ember vagyok,vannak viszont olyan dolgok mint pl ez az öninditós elképzelésem.mindenféle tervezői előélet nélkül nekiálltam,és próba szerencse alapon nekiláttam,semmiféle alapom nem volt,semmi infóm nem volt arról hogy egyáltalán megforgatja-e a motort,minimális inditási fordulatszám,és ehhez hasonló apróságok.mindent igyekeztem úgy megálmodni mert ez nem nevezném tervezésnek,hogy ha mégis balul sűl el,vissza tudjam állítani eredeti állapotába.az elképzelésből terv lett,és sikerült üzembiztosra megcsinálni,bár nem vállalkoznék más motorjába való beépítésre,mert kisérletezésen alapult,és nem tudnám vállalni a felelősséget,ha valami grimbusz lenne.
Ami a végzettséget illeti,sajnos ma már nem jelent túl sok mindent egy felsőfokú végzettség,ha mázlija van az illetőnek,el tud helyezkedni,itt van a sok manager,és áll sorba a munkanélküliek között,mert nem veszik fel külömböző indokok miatt.mi ma a menő?legyél huszonéves,legalább 5év szakmai gyakorlat,ne legyen feleséged,gyereked,se kutyád,se macskád,és élj a munkádnak,nőknél alapfeltétel hogy a várandósokat fel se veszik.ezért kéne több évet tanuljak? számomra ez teljesen felesleges,a szakmunkásommal se tolonganak értem,és ha diplomám lenne ugyanez lenne a helyzet meglátásom szerint.Arról nem is beszélve hogy előbb begolyóznék minthogy
végigjárjak egy főiskolát vagy egyetemet,nincs elég seggem hozzá,annyi célom volt amíg tanultam,hogy minél hamarabb munkaképes legyek,és sikerült,de belátom,nem elég egy szakma.ezt korábban leírtam.
Annyir még teszek magamért hogy megszerzem a második szakmámat,és utána hiába vagyok húsz éves porbafingó,el kell kezdenem kilépni a nagy betűs életbe.Senki se fog a fejem felé tolni egy lakást,arra is kell pénz.És amit húsz év alatt sikerült elérnem hogy van egy motorom,egy romhalmaz vastelepre való totálkáros autóm,és kész.se kutyám se macskám,és az fő bajom hogy nem fogok száz évig élni,szeretnék élni,kirándulni,túrázni,de nem lehet mert állandóan visszaesek a földre és reggel amikor megyek dolgozni azon rágom a kefét hogy keresek 110e ft-ot havonta,minusz adó és tb,marad ami marad,szükséges alapdolgokat megveszem,és talán félre tudok tenni 25-35000et,ebből hogy lesz lakásra való pénz.érted amire gondolok? ezek a gondolatok motoszkálnak a hülye fejembe nap mint nap.vannak rossz napjaim,kifejezetten rosszak,és amikor "kioktattalak" az ezeknek egyike volt,rosszabb mint a csajoknak a mikulásnapok.mondják hogy nem vagyok 100as,ezt is tudom.ilyen gondolatok mellett hogyan foglalkoznék mondjuk egy 60-70oldalas szakdolgozattal v. egy diplomamunkával,egy szó mint száz,nekem ez nem való.a szemlélet váltáshoz nekem öregedni kéne nem tanulni.
hogyan tudnám felrakni a képeket a mocimról a galériába?
A hátsó 3,50*16 os előre gondoltam 2,75*16 ra.a gyári 3,00*16 elől.mit gondoltok elég lenne a 2,75*16 os?nekem elől olyan van mint hátul.
Ki tudja ? :)))
Amúgy már régen rájöttem, mi javítja legjobban a vészfékezés hatásfokát. Ha igyekszem elkerülni.:)
jó ez csak vicc volt :) ha így lenne akkor más motorokon is éreznéd
"nem kötök semmit korhoz,tapasztalathoz,és hírnévhez,és a végzettséghez"
Nem ez a baj, hanem az, hogy ugyanezt várod el másoktól is.
Ami pedig a "nem az ő érdeme" szövegedet illeti: olvasd vissza az ominózus bejegyzésemet a 34 éves gépről. Végig, és alaposan (!) - nemcsak a tervezésről szól, hanem arról is, hogy én csináltam a nagyjavítást. Egy darab készült a gépből, egyedi volt az összes munka, többmindent újra is kellett tervezni.
Ami pedig a diplomásokat illeti: tévedsz, ha azt hiszed, hogy a végzettség valamiféle cél vagy névjegyre írandó akármi. Nem... sokkal inkább szemléletváltás.
sorszám: 34579 (108537)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 19:20:26)
Nah szuper! A többit az e-mail címedre küldöm!
Általában megérzem az ilyeneket, de én nem tapasztaltam. Persze ettől még lehetséges.
Nem lehet hogy rosszul húzod a féket, és ezzel te magad viszed be a billenést? :)
Szép kis kavalkád van itt mostanában:-(
Nem hiszem, hogy lengéscsillapító lenne. Idáig minden ETZn éretrem ezt a jelenséget , amiken csak mentem.Inkább az lehet, hogy tulságosan lazán tartom a kormányt még fékezéskor is.Gondolom ezért dőlök fel olyan sűrűn földúton ETZ-vel. De te is kipróbálhatod a dologot. Esőben, macskakövön, vagy keramiton fékezz. Félre fog menni nálad is, ha keveset is. Nekem pedig az a pici félre húzás is elég, ami száraz úton van. Nem azt mondom, hogy keresztbe fordulok z úton, de zavar egy picit a dolog. Nagyon nem, mert akkor nem ETZ töltöttem volna szinte az egész tavalyi évet.
Mindegy, a lényeg az, hogy szerintem nem szabad csak a féket nézni, úgy egészében kell a motor viselkedését, használhatóságát vizsgálni.Mind a két motor alkalmas arra, hogy városban 60-70-nel haladva balesetmentesen közlekedjem. Ha nem taszajtanak fel, úgy néz ki, nem is lesz velük gond. Országúton pedig nem szoktam sose erősen fékezni. Minek. Hacsak nem ugrik be elém valami négylábú. Bár akkor már úgyis mindegy lenne valszeg.Ennél többet pedig nem is akarok.
Ha félrekapja az elejét, az a lengés csillapító hibája.
Mivel érzékenyebb a féke, ezért természetes, amit a visszajelzésről írsz.
Ez leginkább szokás kérdése, de alapvetően ha nem kell túl nagy erőt belefektetni a fékezésbe akkor finomabban is lehet szabályozni.
Ugyan akkor ha egy fék érzékenyebb mint amit a kezed mozgásának finomsága lehetővé tesz (nem tudod elég gyengén húzni) az megint csak rossz. A mostani motorokon én is ezt érzem, de erre az a megoldás, hogy nem a fékkar végét, hanem a tövét húzod 1 ujjal. Így végeredményben még pontosabban tudsz fékezni. Persze mint mondtam minden szokás kérdése.
Én a TS gyengébb fékével is tudok biztonságosan vezetni, de teljesen más stílusban kell menni vele mint egy jobb fékű motorral.
Mondjuk a Jawa dobféke azért jobb számodra az ETZ dobfékénél, mert kevésbé hajlamos a blokkolásra, kvázi ABSként viselkedik. Ez egyébként a dobfékek előnye a tárcsafékkel szemben, nem csak szerinted.
Én elég furán vagyok összeszerelve. Hiába áll meg valamivel előbb az ETZ-m, jobban szeretek a jawával vészfékezni, márha muszály. Ugyanis a tárcsánál kevésbé érzema fékerőt, amit adok. Ráadásul egy picit mindegyik ETZ-m félrekapja, kapta az első kerekét fékezéskor. Arról nem is beszélek, hogy ETZvel ha nagyon megijesztenek, hajlamos vagyok kissebb kacsázás után megálni. A jawa hosszabb úton áll meg, de nem farolgat, ha nem figyelek oda, akkor is reflekszből nagyon jól el tudom találni a megfelelő fékező erő megosztást elől hátul.
Tudom, tegyek az ETZre fém fékcsövet...De két tárcsa se ártana, hogy ne féloldalon hasson az erő a villára. De mégegyszer,valószínű, ez az én speciális tulajdonságom, hogy nem szeretem annyira az ETZ tárcsáját, hanem a jawa kétkulcsos dobfékét kedvelem.Ahogy elnézem, az emberek többsége fordítva van. :)
Jut eszembe, tényleg vissza kell ülnöm a jawára, ahogy elnézem a reagjaimat.:)))
Én mindig a gyári méreteket javaslom. Pont azért amit írtál.
Ez a hátsó méret, ugye?
Nekem volt tárcsa a TS-emen (műszaki vizsga miatt raktam vissza a dobféket)
Lényegesen jobb motorozni vele.
Viszont a dob annyira nem rossz hogy vegyem az erőt és visszarakjam a tárcsát :)
No igen. Végülis elég a TS dobféke, de figyelni kell, hogy hosszabb féktávot hagyjak mint a másik két motorommal...mondom ezt úgy hogy álltam már meg TS-el úgy hogy emelkedett a hátsó kerék. DE ami miatt gyengének tartom mégis a féket, az az, hogy erősebben kell húzni, a bowden nyúlása és az egykulcsos kialakítás miatt a szabályozhatósága nagyon rossz.
Jawamon a kétkulcsos dobfék, és majdnem dupla ilyen vastag bowdennel alig volt gyengébb mint az ETZ tárcsája. Jó azért az ETZ tárcsa jobban harap, főleg nagy sebességnél, de az a fék pont jó volt a Jawahoz és ausztriában hegyről lefele megpakolva két személlyel is végig jól működött. Trabanton ugyan ezen a helyen egyszerűen besült a fék :)
A jobb csuklóval lehet szabályozni a fogyasztást :)
karburátor pontos beállítása, illetve eredetivel egyező méretű alkatrészek, tiszta(új) légszűrő.
Ezen felül, tegyél bele egy csavart a gázdugattyúba felülről, hogy ne tudjad annyira húzni a gázt :)
A hajtáslánc ellenállását csökkentve is javul a fogyasztás, azaz zsírozd be a láncot, a kerékcsapágy simán fusson, (olcsóbb csapágyak nem futnak túl simán) illetve a fék se fogja vissza a motort, mert ez is előfordulhat.
Persze a gyári értéknél kevesebbet csak a sportos vezetési stílus drasztikus visszafogásával lehet elérni.
Van aki elveszi a benzint, ez valóban okozhat fogyasztás csökkenést a teljesítmény csökkenés mellet, de a túl szegény keverék miatt túlmelegedhet a motor és károsodhat...bár ha úgy állítod be hogy egyenletes haladásnál még eleget kapjon, csak gyorsításkor szegényedjen el, akkor a végsebesség sem csökken, csak a gyorsulási képesség, ugyan akkor a fogyasztás is csökken.
nézd én nem kötök semmit korhoz,tapasztalathoz,és hírnévhez,és a végzettséghez.Ha lenne diplomám akkor is fogadjunk meg tudna szólni engem is bárki,ha jól érvel, és nem vagdalkozik mindenféle mellékes dologgal ami nem az ő érdeme,elfogadnám az igazát.Látod most nyugodt hangvétellel írok neked,ez is azt bizonyítja hogy nem vagyok Neander-völgyi pedig csak szakmunkásom van,nemsokára meg lesz a másik is,és ha letelik az 5év és le tudom tenni akkor majd a mestervizsgát.élem világom,megküzdök mindennapi gondjaimmal a munkahelyemen,este hazajövök dög fáradtan,és megnézem a fórumot.Kéri Lacinak irtad korábban hogy visszaolvastad az oldalt,akkor láthattad azt is hogy feltettem egy számomra nem egészen egyértelmű kérdést,és segítséget kértem hátha valaki támogat v. megcáfolja a véleményem,tippem.Egész konkrétan anyám kadettjáról beszéltünk,erre berobbant xxx2006xxx és nem tudom pontosan hogy mondta ,de valami ilyesmi volt -hirtelen milyen sok autószerelő van a topikban-.ennyi elég is volt az atomháborúhoz.én nem szoktam oltogatni senkit csak ha úgy érzem igazam van, muszály,persze ha valaki joggal mond olyat ami bassza a csőröm,akkor bekussolok,és annyiba hagyom a dolgot.igazából bevallom nem emlékszem rá mi is volt a fő témája vitánknak,talán az a szimeringes kérdés,Ha van kedved megmutathatom a tankönyvemet,ott van a gépelemek c. könyv is.a régebbi technológiákról nem ír olyan nagy részletességgel mint kellene,egy korombeli hogyan értse meg mondjuk a megszakítós v. a mágneses lendkerekes gyujtás működését?,vagy utánakérdez v. működés közben megpróbálja megfigyelni mi zajlik le.én még csak kalapácsot reszeltem a suliban gyakorlaton amikor elkezdtem mz-zni,és a nulláról raktam össze a mostani motorom,és azt hiszem erre joggal lehetek büszke,gondolom valami ilyesmit érezhettél te is az első motoroddal.nekem nem volt nagyfaterom akinek voltak régi motorjai,volt egy dédapám akit csak fényképről láttam,ő a ganznál volt gépészmérnök,ennyi az összes gépész családban,anyám vendéglátózik,apám sofőr egy szállítócégnél,szóval túl sok ember nem volt akitől tanulhattam volna,de azt azért megkaptam állandóan hogy már megint rendetlenség van.
Nekem a ferrodonozás után nagyon harap a fékem.nekem tetszik.es250/2 es van azt megfogja akkár blokkoló keréken is.szerintem a dob is jó ezeken a mocikon.
A gumira rátérve mit gondoltok arról ha feltennék előre egy 2,75*16 os gumit.rá lehetne ezt szépen tenni?meg használható is lenne?mert az a bajom hogy most ami van rajta túl széles és néha előfordul hogy meginog a kormány amitől mondjon ki mit akar de 80 felett beszelad egy két csepp ha elkezdődik a dolog.Ja meg ez a gumi a hátsóra való bordázattal rendelkezik.
...azért arra elég volt ez is, hogy engem kioktass...
sorszám: 34564 (108505)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 13:15:38)
Ott a pont.
Megfelelő tapadás nélkül eldobhatjuk az izmos fékünket. Nem nagy élmény a hirtelen blokkoló kerék, a szar gumi miatt. A mai modernebb keverésű és mintázatú Heidenau gumik TAPASZTALATAIM szerint jobbak, mint a gyári Pneumantok. Hozzáteszem, nem mentem még vadi új Pneumanttal, ezért a tapasztalatom kicsit egyoldalú. Öreg gumi kiállításra való. Az ember persze hajlamos arra, hogy elközlekedjen az öreg gumikon, hiszen az anyagi helyzet nem teszi lehetővé hogy 2 évente gumit cseréljünk, pedig rengeteg múlik rajta.
Még egy dolgot vegyünk figyelembe a féknél. A gumikhoz kell őket méretezni. Ugyanis annál az erőnél, ami blokkolja már a kerekeket, hiába fogja a kereket erőssebben, semmi plussz hatása nem lesz. Példának tudom felhozni a jawámat. Hiába lenne akármilyen tárcsafék rajta, nem állna meg előbb, ugyanis a dobok is blokkolni tudják. Keskenyek a kerekek. Legalábbis a motor közel 200 kilójához és az izlésemhez képest. Tehát el tudom képzelni, hogy egy jól beállított dobfékekkel rendelkező kis TS az ő kerekeivel, súlyával pont akkora távon áll meg, mint ha tárcsa lenne rajta. Amiért én a dobot nem szeretem az az, hogy egyrészthajlamossabb (szerintem ) tojássá válni, mint a tárcsa egyenetlenné kopni, vagy görbülni.Vagyis sűrűbben kell felszabályoztatni, mint a tárcsát.Másrészt ha egy kicsit megázik, másnap óvatosan kell indulni, mert hajalmos a gyorsan kialakuló rozsda miatt nagyon hirtelen fogni.
Szóval amíg nem teszünk fel vastagabb vagy különleges anyagú, profilu gumikat szoci járgányainkra, a dob fék megteszi azt, amit egy fék tehet.Szerintem.
"Mellesleg láttam olyat, hogy jól működő dobfékkel jobb volt a fékhatás mint egy rosszul működő tárcsással. " ez pont így van. lehet a dob is nagyon jó. a kis TS teljesítményéhez és súlyához képest megállja a helyét ma is, ha jó.
Hátránya még, hogy ha vizet kap, akkor azt nehezen dolgozza ki. utána meg adagolhatatlanúl blokkolásra hajlamos.
itt motornál,szerintem nem annyira vészes a melegedésprobléma, mint mondjuk budapesten a budakeszi úton lefelé haladó kitömött ikarusnál:D
Értem, hogy miről beszélsz, de az a baj a fórumokkal, hogy mivel csak szövegben értekezünk egymás véleményéről, nem mindig úgy jön le az írás, ahogy azt a "szerző" gondolta.
Maradjunk csak a fék kérdésnél, én erre azt mondom, hogy relatív, hogy jó a TS 150 első fékrendszere. Te szerinted nagyon kiváló, mert meg tudsz vele állni, én szerintem ha jól össze van rakva, be van állítva, akkor tűrhető, de ha abból az álláspontból nézem, hogy milyen egy jól működő tárcsafékhez képest, (és még nem is említem a tárcsafék számos lehetőségét, mondjuk egy radiális fékmunkahengerrel, 4-6-8 dugattyús féknyereggel, hatalmas tárcsával, fém fémcsővel...) akkor siralmas.
Lényeg, hogy minden csak nézőpont kérdése. Ha azt nézem hogy egy '20-as évekbeli motoron szalagfék volt, akkor a TS nagy méretű dobfékével GP-t lehetne nyerni. Nézzük akkor onnan, hogy a kor elvárásának megfelelően teljesít -e? Hát igen, 1970-ben még jó volt az a fék, nem volt ekkora forgalom stb. stb.
Minden csak nézőpont kérdése, igazából összeveszni rajta igen nagy hülyeség :) És ha valakinek az a tapasztalata hogy szar az a dobfék, akkor hajrá, át kell alakítani tárcsára. Mellesleg láttam olyat, hogy jól működő dobfékkel jobb volt a fékhatás mint egy rosszul működő tárcsással.
Sajnos nem csak a hatásfoka miatt hátrányos a dobfék, hanem a melegedés miatt is. Ez részben igaz a tárcsás rendszerre is, csak ott szélesebbek a határok.
Az az igazság, hogy nem tudtam még pontosan kiszámítani, hogy mennyit eszik...4körül lehet...de most már, ha kijön a jó idő lesz egy normális mérés is.
Csak kíváncsi vagyok, hogy van-e valami, amivel lejjebb lehet tornázni.
Köszi ;)
sorszám: 34559 (108499)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 15:12:30)
Igen, örömmel :) Borsod-megye, Sárospatak. Ha lehozod a blokkot vonattal az szuper lenne. A legjobb lenne, ha az egész motort le tudnád hozni...Működőképes a szerkezet :) Mert akkor nem kell utánfutózni, vagy mittom én...Persze kérdés, hogy Te merre laksz :)
hát nagyon mást nem tudsz tenni.ha megpiszkálod vagy nem fog úgy menni mint korábban v. más egyéb problémák jöhetnek elő.miért akarod leljebb vinni? mennyit eszik az öszvér? az enyém a ha téptem a szarvát 4körül evett,lehet hogy picit többet annyira nem figyeltem.
Sziasztok!
Egy kérdés motoszkál már egy ideje a fejemben...hogyan lehet egy 125ös TZ fogyasztását lejjebb tornázni?
Azonkívül, hogy ne menjek vele 90et állandóan :)))
Tehát átlagos használat mellett...
Ötletek?
Köszönöm ;)
Hagyjátok már egymás fikázását.
igyon meg mindenki egy sört és felejtsünk.
Egyébként hogyan tudnám felrakni a képeket a mocimról a galériába?
Jaa!És mégvalami!Jó lenne,ha végre leszakadnátok róllam,mert tele van a zsákom azzal,hogy mindenki engem taglal!Akinek nem inge,ne vegye magára,akinek meg az,az öltözzön fel rendesen!
Köszönöm a hozzám való nincsmit!!
Én meg '93-'96-ig jártam suliba és akkor így volt!Az autószerelőknél saját magadnak kellett a gyakszi helyet biztosítanod és azért kemény pénzeket kellett fizetni!!!Remélem így már nem büdösödik beléd a dolog!
sorszám: 34553 (108488)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-22 13:15:38)
Hello. Nos arról van szó, hogy van egy ts150 esem és szeretném a blokkját felújítani. Mégsem merek egyedül hozzákezdeni inkább odaadom valakinek. Te esetleg el tudnád vállalni? Merre laksz?
köszi
hát akkor én fasorba se vagyok 2007ben végeztem+1év gyakorlat,vizsga
Eladó egy mz es 125/1, eredeti állapotban, 1974-es kissé kopott, üzemképes, szürke forgalmival, régi rendszámmal Veszprém megyében.
email:gini_80@citromail.hu
Kérésre küldök képet!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|