:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
tudod én a kists-en sokat szívok a gyújtással, vagyis régebben sokat szívtam vele most már úgyahogy kezd beálni a dolog, de azért összehasonlíthatatlan, bár ez a megszakító hibája, amit ki lehet váltani, de a riga és a babetta gyújtás télleg egyszerűbb és megbizhatóbb is. na de hát kinek mi.. a te etz-den gyári gyújtás van ezek szerint?
aha értem köszi a felvilágosítást én arról hallottam hogy ha 2 lapos elemről add egy kis szuflát a merültebb aksihoz így tolásra beindul ezt egy motorostalin hallottam egy tapasztalt fószertől.... nem tudom télleg működik-e...nem próbáltam és nem is fogom remélhetőleg..
Racing ETZ-re is szoktak tenni Babetta gyújtást. Működik is, megbízható is, de attól még gyenge.
Természetesen lehet csinálni mágneses gyújtást elég erősre, de kérdés hogy megéri-e.
Tudod, elég feledékeny vagyok, biztos ezért nem ugrik be mit mondtál. Elmondanád még egyszer, hogy szerinted mi lenne a kulturált megoldás?
helóka senki nem sértett meg senkit!!!én nem sértődtem meg mert végülis igaza volt más kérdés hogy nem tartom annyira lényegesnek a dolgot tök mind1 hogy mit vagy hogy mondok aki akarja megérti de ezt már megbeszéltük.....szal nem kell itt bunkóskodni....
Remanens mágnesesség az ETZ generátorában is van. Nem itt van a különbség. Az igazi eltérés az, hogy a dinamó egyenáramot ad, nincs veszteség az egyenirányításkor. Ha mechanikus fesszab van fent, ebben az esetben bármilyen pici áram indukálódik, megkapja a gerjesztőtekercs . Ha kap egy pici gerjesztést, még több áramot indukál. Így szépen beindul az áram termelés. Az ETZ generátora is termel egy pici áramot a maradandó mágnesesség miatt, de az nem megy át az egyenirányítón, így nem ad még pici gerjesztést sem plusszban. Így nem tud felerősödni a folyamat.Legalábbis az saccolásom szerint, mert kimérni még nem mértem ki.De egy jól bekötötött zseblámpa elemmel már be lehet tolni.Elvileg.
csak tudod arra gondoltam hogy olyan vape-hoz hasonlító gyújtása van...mert mindenki úgy el volt tőle ájulva és hát ezek szerint ugyanúgy függ a vas az aksitól mint a ts. ez az izé fogalma amit nem tudtam megmagyarázni:):) mert az én gépemen a már sokszor emlegetett riga delta gyújtás van ami ilyen. oké az a 45w nem sok de van rá tekercselve így már közel lehet az 55-60whoz. de ellenben ez bizonyította nekem igénytelenségét 7-8ezer km hiba nélkül...szerintem okés lesz este nem száguldozunk..:)
visszamaradó mágnesesség a generátorban is van, csak az egyenirányító kb 1,2V-ot levesz a feszültségből, míg a kommutátor, ami gyakorlatilag mechanikus egyenirányító, semmit nem vesz le, ezért magasabb fordulaton tud csak elindulni az öngerjesztés generátor esetén, ha egyáltalán el tud indulni.
Persze ettől még jó dolog a félvezetős egyenirányító, mert üzemi tartományban sokkal jobb hatásfokkal működik mint a kommutátor, és tartósabb is...meg olcsóbb is.
Jaaaa!És azt már elmondtam párszor,de emlékeztetlek,hogy ha kisóvodás módjára megfenyegetsz,azzal nincs semmi megoldva!!SŐt!
A szart ti szoktátok keverni,én csak elmondtam a véleményemet!!A szabad véleménnyilvánítás pedig a demokrácia egyik alapköve!Ha ezért kititltassz,egészségedre!Ennél szebb dolog ne legyen az életedbe!
a ts-t a dinamó forgórészében lévő remanens fluxus miatt lehet betolni mert, mint az egyenáramú generátorok magától felgerjed.
Na de kis kitérő után visszatérve. A mágneses gyújtás kisebb energiájú mint az akkumulátoros. Ezért leginkább csak kisebb motorokon terjedt el, az akku mentessége miatt.
Túl nagy a béke, hogy megint keverni kell a szart?
Attól hogy kipontozod, a sértő jellege nem fog változni.
Ha nem tudsz normálisan hozzászólni, csak sértegetni másokat, ki leszel tiltva. Elég elnéző voltam veled szemben, volt időd lenyugodni.
WARESZ ne válaszolj neki...főleg ne az első felindulásodból!
...normális? :)
A mágneses gyújtás, hogyismondjam...elég izé :)
Már megint hülyeségeken vitázol és csillogtatod magasan kvalifikált búrádat!A futó gyűrűdet húzd a f...ra és fussál vele, jó sokat!Remélem kifulladsz!Nem tudom miért kell állandóan a májert játszanod????A helyesírás oktatást meg annak tartsd meg aki igényt tart rá!!!Mindíg neked kell az okostojásnak lenned....hmm...!!Tudom,hogy nem nekem válaszoltál,de sajnos tiltja a vallásom,hogy ne írjak az ilyen kis ........nak,mint te!Jobb lenne,ha visszavennéd az arcodat,mert előbb vagy utóbb széttapossa valaki!Úgy,ahogy Zill a fost!
Embörek, azt a kipu égetős cikket igazán kirakhatnátok már...
Még jobban kell bele, mint a TS-be. Azt legalább be lehet tolni aksi nélkül. A 251-est kevésbé. Lágalábbis nekem még nem sikerült generátoros szoci motort betolni, csak dinamósat.Mind a kettő aku gyújtású, de a generátoros mocik egyenirányító dióda hídja teszi lehetetlenné a betolást. Szerintem.
na már most simom nem volt...de azt hittem hogy olyasmi a gyújtása mint a deltának ott is egybe van minden...de akkor ezek szerint nem.. .akkor a 251es etz-be ugyanúgy kell akksi???...hát ez eléggé hogyismondjam...izé..
na de most spec az mz-ről van szó. gondolom a Jaki, is erre gondolt, mert volt neki simsonja, ott helytálló a gyújtás elnevezés.
Azért én ennyire nem különíteném el a gyújtást és az áramforrást általános esetben. Akkumlátoros gyújtásnál elkülönül, mágnes gyújtásnál, ami a hagyományos szimó gyújtás pl, nem elkülöníthető annyira. Ugyanis ott van a gyújtás tekercs, ami része az alternátornak nevezhető valaminek is, a gyújtásnak is.. Némelyik nyugati típusnál annyira része, hogy a vasmag is közös a világító tekerccsel.Jut eszembe: Én meg azon szoktam megütközni, hogy páran CDI gyújtásnak nevezik a simo és még pár motor mágnes gyújtását, pedig nagyon nem azoonos a kettő.
ha brutális baromságokat akar valaki olvasni, akkor látogasson el a simson.hu oldalra, és ott az adok-veszek rovatba nézzen szét. megéri a szövegélmény:D
Na, leírom ide is:
ami a gyújtásoldali dekli alatt van az nem csak gyújtás!
ott két dolog van:
1.van egy generátornak, vagy dinamónak nevezett áramfejlesztő egység, melynek álló és forgórésze is van.
2. van egy megszakító(és annak alaplapja), meg egy excenter(ez a forgórészen van).
3.ha nem ez van ott, akkor valamilyen jeladó, álló és forgórésze.
az utóbbi kettőt GYÚJTÁSNAK hívjuk, az elsőt pedig ÁRAMFORRÁSNAK!
a két dolgot közösen gyújtásnak hívni hiba! sokkal nagyobb hiba mint pl:
a futógyűrű-t alátét-nek,
a tirisztor-t tilisztor-nak(3.xx verziójú firefox már alá is húzza pirossal hogy hülyeség),
a tranzisztor-t tirisztor-nak,
a ferrodol-t ferrodon-nak
a viton-t vitong-nak
stbstb, egyépként, ujj, létszives, traffó reppülő, bicigli:D:D
apróságoknál nincs gond, de ilyen ordas dolgokat ne írjon senki.
hát hogy mekkora a teljesítménye?
mármint a generátornak, vagy csak a gyújtása van?? mert most a gyári dinamó van rajta de az eléggé hmmmmmmmm
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Ki foglakozik felni javítással, centirozással? Kátyúba hajtottam;((
etz generátort akartok rá? mert ez csak 12V ról megy. a W-ot nem tudom mire érted, de válaszolok: kb 3w-ot fogyaszt magába:D
engem érdekelne a dolog majd msn-en megbeszéljük!! a tranzisztoros gyújtás hány W-s??kéne apa perkójára:):):) mert a riga gyújtást leloptam róla:)
eladó! komplett etz elektronikus gyújtás, ami nem tilisztotoros, megh nem tirisztoros, hanem transzisztoros, szóvaél echte eNDéKá, 7000pénzért--
ezen felűl eladó etz féktárcsa, jó állapotú, nem szabályozott, főmunkahengerrel ehyüt, (Fékkarral is) ű.,
zöld fekete barna. jel, táp, test.dhhúú de okos vagyiok egy így egy üveg bor után:D11
Én is csak véletlenül vettem észre :D
De azért köszike a segítőkészségedet :)
Szólok ha van vmi.
Még 1x köszi.
Jé tényleg rajt van a 2-es és a 3-as képen is.Nem láttam én sem a fától az erdőt,pedig ez a rajz már rég megvolt a gépemen és nézegettem is nemrég.
Ez jó hír.Közben megirtam a monológomat. Sebaj.Ha mégis kéne esetleg fotó az egészről akkor szivesen készitek.
Legközelebb szombat este 7 után leszek net közelben,addig sajna nem tudok segiteni.Egy biztos.A gyujtást kivéve minden más megegyezik a megszakitós változattal.Magyarul a töltés része ugyanaz.Ez azt jelenti hogy a generátorra(tól)a vezetékek ugyanazok mint a megszakitóson.A generátor alsó részén van 4 csatlakozó.Abból az első 3 az egyenirányitóra megy .A színük fekete(gond nélkül felcserélhetők).A 4-ik csatlakozó az egyik szénkefét köti össze egy biztositékon keresztül a fesszab DF pontjával,ez zöld/kék színű.Aztán van még a barna vezeték ami a másik szénkefe,a blokk és a rendszer testelése.
Ezenkivül van még a kék vezeték ami az üresjelzőre megy.
A fekete dobozból kijövő 3 db vezeték megy a Hall jeladóból kijövő vezetékösszekötőre,ami a generátor felső részén található.Na ezeknek igy fejből nem tudom a szinüket sorba de szombat estére meglesz.
Na MZCLUBHUNGARY 12v-os kapcsrajz 3-as JPG képén oldalt felfedeztem, egy kis ábrán külön a tranzisztoros bekötést, szval megvan :)
Jah azért köszönöm a segítőkészséget :)
MÁS. Most kaptam fatertól akkutesztert. LIDLbe akciós most, 600 Ft, és mutatja az aksi feszültségét+ a generátor töltését .
http://www.lidl.hu/hu/home.nsf/pages/c.o.20090226.p.Autosszerszamok
Szerintem minden MZsnek érdmes beruházni, jópofa dolog :)
Jólérted :D Ez egy gyárilag tranzisztoros 250-es ,és a jobb blokkfedél alatti vezetékek bekötése érdekelne (nemcsak a fekete dobozból ami kijön). Előre is köszi.
Csak a tisztánlátás miatt!Ha jól értem akkor neked egy Etz250-esed van amin nem megszakitós, hanem úgynevezett "tirisztoros"(ami tranzisztoros ugye Waresz?) gyujtás van.
Pontosan mi érdekelne?
Hova kell kötni a "fekete dobozból"kijövő vezetékeket?
Vagy az egész motor elektromos rajza?Épp most csinálok egy Etz251-et,arról letudom nézni neked a dolgokat,csak ird meg pontosan mi érdekel.
Nagyon jó...
Nemrégen akadtam rá valahol, akár ez is jó lenne ide, időnként:
"Ha le tudod győzni a haragod, a legnagyobb ellenségedet győzted le"
(Seneca)
Nem árt néha az öregeink dolgaiba belenézni...
üdv.: R
MZ Club Hungaryn nem találtam ilyet. Gáyrilag ilyen a 250esem, csak elhagytam a rajzomat, amit szétszereléskor csináltam,és most kéne egy bekötési :P
na majd még keresgélek neten, de ha van vkinek ,légyszi jelezze
Most találtam ezt a mondást Gandhi-tól, ami az itt menő vitákhoz jó útmutatás:
„Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy ne veszítsd el a nyugalmad. Ha pedig nincs igazad, nem engedheted meg magadnak, hogy elveszítsd”
Sajnos amit kérsz én nem tudom megadni, talán az mzklub oldalán mintha lenne róla kapcsolási rajz, de Árpinak van egy FET-es kapcsolása, ha meg akarod építeni az jobb lenne a célra.
Sziasztok! Gyári elektromos gyújtás bekötési rajza kéne! Valaki korábban már kérte, és volt egy király kis rajz, az kéne.
Előre is köszi.
Sziasztok Mz Etz 250 hátsó csomagtartó egység szórógittezve eladó érdeklődni a hondalaci600@freemail.hu-n lehet
Én mást szoktam csinálni ha nagyon kell. :D
Állatijó témák vannak:D
Asszem átváltok Bambi Üzemmódra, és csak akkor írok, ha nagyon kell:)
Nekem erről csupán annyi a véleményem, hogy az energiát nem arra kell fordítani, hogy a NEM-et hogyan tudjuk megmagyarázni, hanem arra, miképp lesz IGEN a válasz. Ha eleve elfogadod a vesztes pozíciót, akkor mindent abból az aspektusból szemlélsz, és csak arról veszel tudomást, ami ezt számodra igazolja.
No, mindegy, még a végén offolásért leszek kitiltva...
sorszám: 34604 (108621)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-23 23:31:44)
Keri!!
köszönöm a válaszod, véleményed.
sajna én még rosszabban látom mert már se az ujjba se a felújítottba nem bízok.
ketten írták a forra hogy nekik van eladó, ha nem valami borsos árat kérnek megpróbálkozok a felújítottal.
kössz
Akkor jól értettem :)
Főfékmunkahenger nincs. Csak van főfékhenger ami neked kell, és van munkahenger, ami lent van a tárcsán.
Főfékhengerből a használtak nekem nem váltak be. Sajnos az kopó anyag. Új után gyártottban sem bíznék. Az hogy ráírják hogy "német minőség" pedig tovább rombolná a bizalmamat. Nem a németekben nem bízok, csak a kereskedőkben :)
Kézbe kell venni és megnézni a kidolgozás minőségét. Ha nem látszik az esztergálás nyoma a henger belsejében, illetve nincsenek rajta durva öntési hibák, akkor megpróbálhatod.
Azonban ennyi pénzért már kapsz egy jó állapotú használt robogó főfékhengert, és még a fém fékcső is kifutja a "német minőség" árából.
Illetve az a felújított még jó lehet, ha nem levegősödik vagy ereszt magától....azaz a henger nincs kikopva esetleg meg is perselyezték rendesen.
jó persze lehet hogy igazad\tok van,de akkor is ez a véleményem,ott van volt magyar tanárom,nem vették fel fősulira,mint tanárt,mert ő tervez két éven belül gyereket,és akkor kérdem mi a franc van?tán valami járvány lesz mert ő két éven belül gyereket szeretne,érdekes hozzánk szakközépbe egyből felvették,persze a tanárból is helyenként hiány van,és nem érnek rá válogatni.csak annyit kérek,valamikor ha ráérsz,nézz bele egy ujsághirdetésnél milyen kritériumoknak kell megfelelni akár olyan jellegű állások között ahol feltétel a diploma v. bármilyen felsőfokú végzettség,de tudok még egyet,konkrétan a vendéglátóipar.."keresünk pultoslányt,legyen csinos,v. fiatal,x év szakmai tapasztalat,..." nem jön össze a kettő,még 2 éve amíg megvolt a vendéglőnk,ott volt próbaidőn egy fiatal csaj,aranyos volt meg minden,de sajnos fingja se volt mit kell csinálni a pályán,csináltam egy ideig,ment is úgy ahogy,pedig semmi képzettségem nincs ez irányba,de nem tudnám ezzel keresni a kenyerem,nem nekem való.lehet hogy bennem van egy kis ellenszenv,mert az irodai munkát nem tartom igazi munkának,persze ezt is meg kell csinálnia valakinek,de én nem tudnék napi 8 órában a seggemen maradni,és papírhegyekkel foglalkozni.
Sziasztok!
Ezer éve regiztem ide alig találtam a belépési kódom.
Komoly háborúk vannak itt is ahogy visszaolvastam.
Én mint trophy 250 fan oldalcsomagtarókat keresek nagy erőkkel.
Ha valakinek van eladó bármilyen még felújítható állapotú kérem értesítsen.
Pénz nem számít jeligére.Köszönöm.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|