:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok! Lehet, h már elhangzott ez a kérdés, ha igen akkor bocsi. Szal az a kérdésem, h mennyire melegedhet fel max a 250-es ETZ hengere, mekkora az a hőmérséklet, aminél már meg kell állni? Értem ezt bejáratásra, és bejáratás utánra is. Válaszotokat előre is köszi!
Szevasztok sorstársaim.
segitséget kérnék 2 dologba.
1, ledes hátsó lámpa,tudom hogy valaki épitett már ilyet,annak nagyon megköszönném a nyákrajzát.
2, van egy gagyi bolti rezom.Szeretném átalakitani hogy haszna is legyen,ebben ha valaki tudna seiteni megköszönném.
A progi az nekem elég vad,nem értem.
Köszönöm előre is Olcsó benzint, Hideg SŐRt mindenkinek
Dlaca
Nem is állt szándékomban haragot kelteni.Én sem veszem sértésnek ,ha kijavítják a tévedésem.
Főfékhenger ,ahol a nyomás keletkezik,munkahenger az amelyik a kereket fékezi.Tárcsaféknél a féknyergben található a munkahenger(ek),mert ugye lehet több dugattyús is.A féknyereg lehet fix és úszónyerges.A Renault R10-es nem igazán "izomautó" mégis mid a négy kerekén tárcsafékes,vagy a Polski125-ös ,ami szintén a szolidabb kocsik közé tartozik a hátsó kerekein is tárcsafékes,tehát nem kizárólag a teljesítmény miatt alkalmaznak tárcsaféket.A Ferodo cég nevéből származik az elnevezés.
sorszám: 34712 (108865)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 14:01:43)
haha:) újabb öröm eme napra,anyámmal elmentünk a tecsóba,és a parkolóba felfedeztem hogy valami hulladék felakadt a kocsi aljára.A hátsó kipufogó dob volt az,lekopott csővel:D hallottam hogy hangosabb az átlagnál,mondom biztos kifúj valahol,hát megtaláltam:)))király lett volna ha leszakad teljesen és a lököst is letépi,így inkább én szedtem le. "opel sose kop el" hát látszik.
Mert közvetlenül a gyújtás oldalra küldtelek.:) Az emberek körülöttem arra várnak, vajon hány óra mulva indul el a Jawám.:) Amikor első rugásra elindult, hatalmas éljenzés tört ki vagy 40 motorosból. A kísérő rendőr motorosok meg a pár alkalmi csatlakozó nem tudta mire vélni a dolgot.:D Amúgy két éve már csak akkor makacskodott a jawa induláskor, ha velük mentem.:) Megunták, kaptam tőlük egy ETZ250-et. :D Aztán kiderült, kissebb baj az, hogy nem indul a motorom, nagyobb, hogy nem tudok velük lépést tartani. Nem csak a motor hibájából. Plussz állítólag túl sokat panaszkodom. (tized annyit, amennyi bajom van) Így most kissé elhidegültebb a viszony.:( De jelenleg is az egyik közülük való srácnak csinálok erősítőt. Bocsi az off-ért, de ha már a Nemzeti Érzelmű Motoroskra terelődött a szó... No, most szépen elárultam, kikkel is gurultam párszor...:D
Még egyszer bocsi az offért. De az ETZ-m származása szempontjából talán ide tartozott egy része.:)
SOS!
250-es ETZ-hez kell mindeképp egy kuplungoldali dekli!
Segítsen valaki!
Msn: gergely00003@freemail.hu
Tel.: 06202564400
ÁRPÁD! már néztem régebben is a weboldalad, de akkor még nem ilyen volt a háttér a kezdőoldalon.
Kérdés: Mire készülnek az emberek körülötted?:D felszentelnek?:D
engem nyugodtan kijavíthat bárki:)
nem haragszom meg:P
így tudomásul is vettem a ferodo-t.
végülis értjük miről van szó,elég sok galibát összehoztam már az ehhez hasonló félig-meddig pontos megfogalmazásaimmal,azért mondtam.
van főfékhenger,munkahenger,fékcső,
fékkar,tartály stb,stb.
tudom hogy nem azonos,de itt az etz-re utaltam hogy jelen esetben a féknyereg v. munkahenger definició helyes bármelyik.autóknál más a helyet,mert ott el kell különíteni általában féknyereg elől van,hátul meg munkahenger,végülis a nyereg is munkahenger.hátul az erősebb motorral szerelt járműveknél ahol már nem megfelelő a dobfék,oda tárcsás féket tesznek,és ott is féknyereg van de az is csak munkahenger,szóval nem egyszerű definiálni,ha az ember képben van,látja miről van szó,tudja.Azért irtam ezt a helyesbítést,mert hátha elgépelés történt,1897ben még messzi távlati terv voltam csak,nem tudtam hogy így hívják.elég sokan összekeverik az egyik fékbetét,fékpofa,és kuplung tárcsa gyártó céggel,aminek a neve FERRODO,ha jól emlékszem,de lehet hogy csak egy r-rel írják.
mert kérdezte is hogy milyen, és mondtam hogy kis tsről van szó, még bólogatott hogy neki is volt meg hasonlók......
250es ETZ-be ilyen való...végülis nem hazudtak...azt meg honnan kellene tudni, hogy több féle MZ is létezik? :)
No igen, milyen meglepő hogy ha megfelelő típust adnak akkor jó :)
Bár szerintem ha van NGK BP7HS vagy N14YC-vel is meg lehet próbálni. Ez hidegben jobb lehet.
pontosan ilyen van benne...bár a másikra azt mondták boltban hogy az mz-be ilyen kell ezek szerint elég közhelyes beszólás volt...
brisk N15CY tipusu volt benne most néztem meg:)
E szerint NGK B8HS kell a TS-be.
Meg itt is van kis infó a gyertyák közötti eligazodáshoz
http://www.szocimotoros.hu/download/gyertyakonverziostabla.pdf
Gondolom az elnevezés onnan ered, hogy van egy főfék henger, ami nyomja az olajat. Vannak a munkahengerek, vagy fékmunkahengerek, amik a a fékező melót elvégzik.. A fő azért fő, mert egy egy van belőle, míg a munkahengerekből annyi, ahány kerék, illetve fék. Gondolom én. Jó régen, amikor a seregben kiképeztek autószerelőnek(lehet kuncogni), akkor mi a főfékhenger és a fék munkahengerek (ha jól emlékszem, így külön írva) megnevezéseket használtuk.De szerintem így is a logikussabb. De mint mondtam, nem szakértek a dologhoz, nagyon nem.
Ja és a TS-hez N14C tipusú BRISK gyertya kell.
A 15össel nem csoda hogy vacakolt.
http://www.brisk.cz/index.php
itt lehet rákeresni
Igen, mert a 15C annak nem lóg ki a porcelánja, a 15CY nak kilóg a porclánja, azzal jól megy.
Egyébként a BRISKnek elég elvarázsolt jelelölései vannak.
nekem a 15 hőértékű brisket nagyon nem szerette nehezen indult vele meg minden, ellenben ez a 850 forintos NGK bevált hál'istennek.
TS az alacsonyabb hőértéket szereti.
A számokat soha nem tudom megjegyezni, de onnan lehet megismerni a TSbe való gyertyát, hogy az elektróda körüli porcelán egy kicsit kilóg a menet síkjából. Az ETZ-be való a magasabb hőértékű gyertya, annál pedig kb. egy síkban van a porcelán a menet síkjával.
Persze a gyertya hőértékét más is befolyásolhatja, de elsődlegesen ezen múlik hogy mennyire szereti a motor.
És persze a bele való hőértéket kell belerakni.
Az NGK egyébként jó választás, nekem is olyan van benne, de alapvetően a Brisket veszem mostanában.
igen gondolkodom rajta épp most nézem Árpád honlapján a dolgokat. igyekszem megérteni:)jah és a gyertya egy magas hőértékű NGK ez az egy van belőle mind a 2 motoromba :) de ez a fetes gyujtás felkeltette az érdeklődésem..
Ezt én is így tudom. Ha rákerestek a googleban, csak az apróhirdetésekben és a fórumokban írják le azt hogy "főfékmunkhenger" műszaki terminológiában sehol.
Tehát a jobb érthetőség miatt is célszerű megkülönböztetni a FŐ és a MUNKA hengereket.
Csak hogy beleszóljak a nyelvtan szakkör vitájába.
FERODO az egy fékbetéteket gyártó cég, és erről a cégről nevezték el az anyagot, így nincs L és dupla R. Mint a fűrészt, vagy a habos műanyag hőszigetelő anyagot.
sorszám: 34689 (108819)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 03:42:24)
Kisvárda...nincs is messzi :)
3mm/0,3mm? Akkor szerintem ez inkább karbi hiba, én pont ezért reszeltem magamnak tűt, mert nekem sem tetszett a kezelhetősége. ezen felül a gyertya is sokat befolyásolhatja ezt a jelenséget.
Amúgy gratulálok, ha ezt megérzed, mert rajtam kívül, nem sok embert szokott zavarni.
Ettől függetlenül ha van kedved csinálhatsz HAL-os gyújtást. Az nem jár nagy átalakítással, a megszakítót is meg lehet hagyni mellette.
Üdv waresz!
Főfékmunkahenger néven nincs szerkezeti rész a hidraulikus fékeknél.Éppen ez szúrt szemet,hogy a helyes megnevezésekre figyelmeztető írásodban találtam.
Üdv András!
Nevezhetjük így is,de 1897 óta ferodo néven ismert az azbeszt tartalmú fék és tengelykapcsoló betét.Abban meg biztos vagyok ,hogy autószerelőként ismered a hidraulikus fék szerkezeteit,ezért kell tudnod,hogy a főfékhenger és a munkahenger nem azonos.
sorszám: 34686 (108816)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 03:42:24)
én spec a főfékmunkahengerre gondoltam, kispórolva a szóból a munkát. ezalatt meg már egyértelmű, hogy a fékkar, fékolajtartály, főmunkahenger közös nevére gondoltam.
sorszám: 34685 (108813)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 03:42:24)
maradjunk a ferodolnál,ez az anyag neve.
A főfékhenger az evidens, féknyereg v. munkahenger, kinek mi tetszik.
jah és megbizható többször bizonyította már ezért is döntöttem úgy hogy marad:) szal csípem meg minden csak na valahogy mindig olyan nyers bár a gazdája elhanyagolja...és télleg olyan "mindig" motor mert hát mi ne indulna mindig mint a kis "hokkendáréé"..(apa hívja így) jah és a múltkor hozzá kellett nyúlni egy karbi csere miatt ami azt eredményezte hogy nem ment nem indult hát mintha egy világ dőlt volna össze bennem...mi az hogy nem??? aztán rájöttem hogy le kéne mosni, kicserélni az elrohadt biztosíték táblát, aztán feszíteni a láncon, meg igazítani pár dolgot, vissza tenni rá a régi karbit..... aztán mintha megint a megbízhatóság lenne maga...szal csípem a kis rettenetest:):)
kisvárdán lakok köszönöm szépen a ajánlatot de nem az van hogy nem megy vagy ilyesmi, mert indul -10fokban is pöcre, csak nem úgy ahogy szeretném néha mintha akadozna a járása, egyébként van alapjárat igaz mikor merre áll a kormány alapú, de ez ilyen szal nincs baj csak hát na....valahogy a 250esemből nem érzem azt a "sima" jelegét vagy nem is tudom lehet csak spontán kinőttem és kész...mostanába mindig 60al járkálok messzebbre is akár szal nem a végfordulat a lényeg csak hát néha nem hagynak nyugodni a dolgok.
dehogy haragszom!:) nem is tudom milyen az.
ha Norbi elémpattanna és azt mondaná, hogy:
Te gyerek! Menj a pic.ába! segítség kéne, ebben vagy abban, neki is segítenék.
én az a típusú ember vagyok, akinek a bosszú, vagy a harag csak néhány percig marad meg a fejébe, aztán elillan mint a foltbenzin.volt középiskolába egy hozzám hasonló beállítottságú srác az osztályomba. minden nap végére anyáztunk, és ordibáltunk. aztán másnap pacsi, vigyor és tiszta lap.. pedig sose beszéltünk meg semmit. sajnos kevés az ilyen ember.
Norbi rögtön mindent magára vesz, ugyanúgy mint az x-es. bennük gyűlik össze minden méreg, nem bennem.
és még a kezdeti alátétes dolog miatt most is rám van szállva, az szerintem tök abnormális. ha nem hozná fől, már rég elfelejtettem volna!
hülyeség rágódni bármin is. asszem Keri szúrta be azt Gandhi idézetet. amit az tartalmaz, az a legésszerűbb. akinek nincs igaza az erölködik érte, akinek meg van, az nyugodt, és sz@rik mindenre.
Jaj, bocsánat.
Nem én csinálom ezt, nem tudom igazán.
Valami ftp-re kell feltölteni aminek nem tudom a címét, vagy elküldeni E-mailben az info@szocimotoros.hu címre ahonnan HyGy szoktam berakni.
Ha nincs sok kép akkor ez utóbbit javaslom, ha több van akkor utána járok.
Nem hiszem, hogy veled lenne bárkinek gondja.
Szerintem félre értetted, ha így érzed.
KERI!
még nem válaszoltál egy kérdésemre.Hogyan kell eljárnom hogy az én mocim képei is felkerüljenek a galériába?
A mágnesesség, az ami sohasem fért teljesen a fejembe. Tudom a képleteket(vagyis tudom melyik könyvben keressem) tudok számolni vele, le is vizsgáztam belőle nem is rossz eredménnyel de még mindig nem tudom felfogni.
Remélem nem haragudtál meg rám és számíthatok a segítségedre a jövőben.
Mostanában mind a két motorom megbízható. De az idegrendszerem nem. Még képes lennék hideglelést kapni, ha nem lenne velem mindenből tartalék.:)Évek óta nem szereltem az út szélén, de akkor is, fő a biztonság.:)
Az ellenást akarom csökkenteni.Egy k-két tized voltot jelent, de az is jól jöhet nagyon lemerült aksinál. Az áramterhelésre munka ellenállás nélkül párhuzamosítani félvezetőt elég barbár dolog. Előbb utóbb elszáll úgy.
Ez az egybe mágnes-hal tetszik. Ha csak kicsit drága, én is használni tudom.
Tudtad, hogy nem akkor kapcsol a hal amikor a vas közé és a mágnes közé ér. Én is meglepődtem, de fordítva van. Aztán rájöttem, a vas elosztja a teljes felületén az erővonalakat, így a halba kevesebb megy, mint amikor a vas még nem volt ott.Érdekes, ezek a vackok jobban tudják a fizikát mint én.:)))
Mostanában a erősödött a Szkítia iránti vonzalmam, csak nincs lelkierőm frissíteni az oldalt.:) De legalább lehet látni a nyitóképen, hogy tényleg van Jawám is.:) Bár a képen alig látszik, de egész fényesnek tűnik. Nos, ez a kamera hibája. Nem a sötétség, hanem a látszólagos csillogás.:) Meg az esőjé, ami épp esett.:)
Én nem viszek semmit magammal 1 napos túrákra. A TS megbízható :)
Hosszabb távon van egy kicsi szerszámcsomagom amivel szinte mindenre képes vagyok, de nem nagyon kellet eddig.
Miért kell 2 FET a trafóhoz?
A csatorna ellenállást csökkented, vagy az áramterhelés miatt?
A LOMEX-nél láttam 800forintért olyan HAL jeladót ami a mágnest is tartalmazza és a közédugott lágyvas lappal lehet működtetni. Drága de jelentősen leegyszerűsíti a mechanikát és talán megbízhatóbb így egybe integrálva. Én ezzel akarom megcsinálni, az előgyújtás szabályzómat.
Üdv waresz!
Ma két öngólt rúgtál!
1.ferrodol helyesen ferodo
2.főmunkahenger
Nem igazán használ a főtengelynek, de valóban vidáman megy egy hengerrel.Én is jöttem haza Hatvanból, meg valahonnan Tas környékéről egy hengerrel, amikor még nem szedtem ráncba a jószágot.ETZ viszont szinte halálos betegen is gurul még.
Amúgy én is azok közé tartozom, akik fél motort hordanak magukkal.Mostanában megszakító nincs nálam. Most tartalék halt, Elektrónikát és vég fetet hordok magammal. Nekem ugyanis külön van a fet, így azt is cserélhetem, ha beszarna. De ráadásul kettő végfetes a gyújtásom, és elmegy eggyel is kivállóan. Azaz így két tartalék fet van nálam. Trafó most csak egy van tartalékban nálam, mert a másik felhasználódott, mint az előbb írtam.
Az nem nekem szánt trafó volt és még csak nem is gondoltam hogy jó fog lenni mikor elkezdtem belerakni.az a trafó az én kis APN-embe ment.akkor vettem és így volt nálam.egy mágneses gyújtás trafó.igaz hogy meleg volt mire hazaértem de kitartott meg még ki is tart a kis mociba.
Tetszik a stílusod.ami a zenét illeti az oldalon.na meg szépek a rajzok.
Jawasok előnyben...ők tartalék hengert is visznek magukkal mindenhova :))
Frankon megy 70-et 1hengerrel is a Jawa, főleg az első időkben sokszor mentett meg ez.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|