hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Árpád
válasz erre | email2009-03-02 03:28:00
Nem tudom mekkora felület kell, illetve mennyi helyed van erre a célra, de a zseblámpa elemekbe kiváló grafit rudak vannak. Alakíthatod is őket, ha muszály.
sorszám: 34749 (108943)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-01 23:20:49)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 23:20:49
értem,ez most felkeltette az érdeklődésemet,hol lehet kapni grafit lemezt?mennyire bírja az esetleges rázkódást?azt tapasztalatból tudom hogy az etz-n is szívtam a csúszógyűrűk miatt mert nagyon sérülékenyek.ha lehet kapni elérhető áron,és még az is megoldható hogy az első bukkanónál ne hulljon ezer darabra,akkor átváltok grafitra.
sorszám: 34748 (108941)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 20:22:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 22:53:36
Szerintem nem lesz jobb :) A menetszél teszi ezt.
Haver külső mikrofonnal oldotta meg, az ülés alá rakta be szivacsba építve...de ez elég macerás és a fényképezőgépekre nem is lehet külső mikrofont tenni.
sorszám: 34747 (108940)
(előzmény: Klaudia, 2009-03-01 22:15:23)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-01 22:15:23
Sziasztok!

http://www.youtube.com/watch?v=cO8OIudiWhs&feature=channel_page

Ma készült On-board az Mz-vel!!!

Bocsi a hangért, legközelebb jobb lesz ígérem! ;)
sorszám: 34746 (108939)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-01 20:45:00
Kénytelen vagyok hinni, mert semmi más épeszü dolog nem jut eszembe. Csak megdöbbentő volt a víz mennyisége. Van motorom már pár éve, de töredékét nem találtam még eddig a forgattyúsházban. Több deci is lehetett akár.Ha nincs a fasza gyújtás fent, akkor még most is rugdosám talán, dél óta.
sorszám: 34745 (108935)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 20:30:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 20:30:12
Hogyne mehetne tele, főleg ha nyitva van a kipufogó csatorna, ezért én a kipufogót le szoktam dugózni.

Amúgy ha nem hiszel a kondenzvízben nézd meg a lakásomat, napi fél liter tuti lejön az ablakról :)
sorszám: 34744 (108934)
(előzmény: Árpád, 2009-03-01 19:20:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 20:27:52
Bocs nem kritizáltalak, Rudolfra reflektáltam.

Gagyi rezónak adj egy hosszabb könyökcsövet, azzal emberibb fordulatra hangolod...bár a pocsék karakterisztikával akkor sem tudsz mit kezdeni. A gyári kipu tényleg elég jó az MZ-n.
A programot fel tudod hasznáni hogy kiszámold milyen üzemi fordulathoz milyen hosszú cső kell, a többi adattal ne foglalkozz.

LED-es lámpa jó dolog, ha jó a méretezése, nekem is van.
Nyákrajz sajna már nincs meg, de átküldtem pár embernek, az MZ klub oldalán Sub-EE rajzai viszont megtalálhatóak, az enyém is pont úgy működik mint az övé.
sorszám: 34743 (108933)
(előzmény: Laca_D, 2009-03-01 20:00:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 20:22:56
Elég bonyolult. Köze van a galván hatáshoz, de röviden arról van szó, hogy a hűtőben az alu, réz és vas alkatrészek között ha normál víz (azaz elektrolit) van akkor az úgy működik mint egy ceruza elem, és megindul a galván áram, ami azt eredményezi, hogy elrohad valamelyik fém. (ugye az alu kaszninak is ez a baja, hogy nem érintkezhet vas alkatrészekkel)
Ha desztillált vagy ioncserélt vizet teszel bele az nem elektrolit, ezért nincs galvanikus kapcsolat a különböző fém alkatrészek között, plusz a fagyálló is korozió gátló.

A vízbontódban pedig lehet hogy ioncserélt vizet használsz, de amikor beleteszed a többi anyagot akkor nagyon jó kis elektrolitot csinálsz belőle (különben nem működne) és még áramot is belevezetsz, vagyis az egyik elektróda elkezd lebomlani, és a másikra rakódik, plusz a termelődő atomos oxigén is reakcióba lép a vassal ami azonnal korrodál.

A rozsdamentes acél valamivel lassabban fogy el, de az is elfogy, csak az oxigén nem támadja meg olyan gyorsan.

Legjobb a grafit elektróda. Azzal nincs ilyen gond...éppen ezért a Li-Ion akkumulátor is ezért ilyen jó mert grafit elektróda van a hagyományos fém elektródák helyett a lítium, pedig oldott állapotban van az elektrolitban.
sorszám: 34742 (108932)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-01 14:33:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 20:08:14
Végül is egy szorosabb illesztésnél még lehetséges 500km-nél hogy nincs teljesen bekopva. Én azt szoktam számolni hogy a második tank után már bejáratottnak tekintem, ez kb. 600km.
Van aki szerint 1000km kell a bejáratáshoz. Ez sem hülyeség, mint mondtam a fúrástól is függ a dolog, tehát még nem reménytelen a motorod.

120km/h-t illik tudnia egy ETZ250-nek, de 5ben alacsony fordulaton ne várj sok nyomatékot, mert már gyárilag sem bírja.
sorszám: 34741 (108931)
(előzmény: Pityu2T, 2009-03-01 13:54:56)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2009-03-01 20:00:54
Szeva.Köszönöm az építő jellegű kritikát.

Csak azt gondoltam hogy kisebb átalakítással hasznossá tudom tenni a sufniba porosodó gagyi rezot.
Nem akarok sokat foglalkozni a rezó építéssel,annyit számomra nem ér hogy napokat töltsek számításokkal,utána meg a lemezdarabolással,hegesztéssel.
A ledes lámpáról nem tettem le azt megvalósítom,nekem tetszik,hasznosnak tartom.

Szeretném leszögezni szeretem a jó bort is.
Elvégeztem az általános iskolát is,3év ovit,4év müszerészsulit.
Udv Dlaca
Olcsó benzint,gázolajat,kerozint,etanolt,gázt,
Hideg Sört,pincehideg bort,hideg unicumot,stb,stb
Remélem nem hagytam ki senkit.

sorszám: 34740 (108930)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 10:30:35)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-01 19:20:25
Ma beüzemeltem a mocimat a téli pihenő után. Hogy a rákba került a forgattyús házba annyi víz?!!! Amikor elkezdtem rugdosni, két rugásra szinültig töltötte a gyerttyát vizze. Nem benevedsítette, hanem feltöltötte vízzel, ki lehetett önteni belőle. Három óraTényleg annyi volt) rugdosás, gyertya törölgetés után amikor 5 rúgásra már csak félig állt a víz a gyertyában, beindult, nem csak röffent kettőt, hármat, mert azt az elején is tudta, hanem folyamatossan brummogott. Nem is rossz a fetes gyújtás. Hagyományossal nem hiszem, hogy elindul a motor, ha félig van a gyertya vízzel.
Viszont még egyszer kérdezem, kondenz vízzel tele mehet ennyi vizzel?!!! Rendesen sőt, kimondottan gondossan le volt ponyvázva a parkolóban.
sorszám: 34739 (108928)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 14:33:56
annyit hozzátennék még a leíráshoz hogy nem annyira jelentősen de fogyasztás csökkentő hatása van,legalábbis barátom azt figyelte meg hogy ugyanolyan vezetési stílus mellett neki több mint fél literrel csökkent.fiat punto 1,6 központi injektoros.Csak annyi volt hogy sűrűn kellett neki nézni a víz szintet.Ami még érdekes hogy az autók blokkjai,és egyéb a hűtőrendszer részét képező alkatrészek többsége vas,kiv. hűtő,radiátor,csövek,ha az ember ioncserélt vízzel és fagyállóval tölti fel a rendszert,akko nem rozsdásodik el,akkor nem értem hogy jónéhány olyan oldalon ahol megtalálható a vízbontó terve,megépítéséhez szükséges alkatrészek nee,méretei,és szinte kivétel nélkül rozsdamentes acél lemezt írnak,holott nekem sima 1mm-es lemezzel és ioncserélt víz+szódabikarbónával is működik,és nem rozsdás,szóval nem értem miért?ha tudod elmondod nekem?mondjuk én is kényszerűségből csináltam sima táblalemezből,mert ahol kerestem ott mondták hogy csak 1m2-es lapban tudnak adni,nekem meg db 10*15cm-es kell,minek vegyek akkorát.a lakatosoknál meg mindig van lemez:)
sorszám: 34738 (108922)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 12:23:27)

 
 
Pityu2T
válasz erre | email2009-03-01 13:54:56
Oké, köszi szépen, szal 500 km után már nem nagyon kellene neki ilyet csinálnia. Eddig a műszerre hagyatkoztam, 95 foknál mindig megálltam, de így, ahogy te mondtad, kikuplungolva, kis gázfröccsökkel, és szívatóval állítottam le. Majd egy kicsit tovább engedem a hőfokot, ha egyáltalán felmegy 100 fölé, és meglátjuk, h mi lesz. Az lenne még a kérdésem, hogy ötödikben mekkora az a sebesség, amit még bírnia kellene anélkül, h vissza kellene váltani (250-es ETZ, 500 km bejáratás után)
sorszám: 34737 (108919)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 12:17:49)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-03-01 12:43:45
értem köszönöm szépen:)
sorszám: 34736 (108914)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 12:23:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 12:23:27
főleg, öreg, rossz hatásfokú motoroknál jön ki az előnye, eleve jó motoroknál nem jönne ki ennyire.
Talán ezért és a sok macera miatt ami evvel jár, nem terjed el igazán.
sorszám: 34735 (108910)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 12:21:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 12:21:57
Magasabb a reakció hőmérséklete a hidrogén+oxigén miatt, ezért hatékonyabban égeti el a benzint, miközben az oktánszámot nem csökkenti számottevően. Elméletileg....de Intravénás tapasztalatai szerint is valami ilyesmi történik.
sorszám: 34734 (108909)
(előzmény: Jaky16, 2009-03-01 12:11:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 12:19:06
ja és egy kis szorulás főleg ha üresben történik még nem tragédia, csak akkor ha elkeni a dugattyú oldalát, mert utána sokkal hajlamosabb lesz a szorulásra.
sorszám: 34733 (108908)
(előzmény: Keri, 2009-03-01 12:17:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 12:17:49
Ha csökken az erő a melegedés miatt akkor ott már szorul valami.

Ilyenkor első reflexed az legyen hogy kuplungot behúz, hogy ne blokkoljon a hátsó kerék, aztán gázfröcsökkel, de nem szétpörgetve üresben pörgeted a motort kicsit. A gázfröcsök azért kellenek mert a friss keverék, terhelés nélkül közvetlenül hűti a dugattyút.

Szépen kigurulsz, (menetszél miatt) majd ha eddig nem szorult meg akkor leállíthatod a motort. Kis hűlés után próbálkozhatsz menni.

Ha egyből leállítod a motort, szerintem akkor sem lesz semmi baja, de akkor van rá esély hogy eltöri a gyűrűt.

Viszont ha 500km után ilyet csinál akkor ott valami gond van.
Pl szegény keverék, túl nagy előgyújtás, túl kicsi gyűrűhézag, túl szoros dugattyú illesztés.
sorszám: 34732 (108907)
(előzmény: Pityu2T, 2009-03-01 11:07:58)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-03-01 12:11:44
olvastam itt korábban is ezt a vízbontós dolgot, ez dob valamit a motoron?? és ha igen akkor miért??több oxigén megy be vagy a hidrogén miatt?
sorszám: 34731 (108905)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-03-01 11:44:30

Nincs dob,nincs racsni,egy nagy emelkedésű menet működteti a hézagállítást.
sorszám: 34730 (108904)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-01 10:59:35)

 
 
Pityu2T
válasz erre | email2009-03-01 11:07:58
Akkor máshogy teszem fel a kérdést: ha észlelem, h túlmelegedik a motor, tehát érezhetően elmegy belőle az erő, és akkor állítom le, attól károsodhat a motor?
sorszám: 34729 (108902)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 11:02:13
bocsi,nem nagyon ismerem így szám alapján,van nagy polski meg kicsi.
sorszám: 34728 (108901)
(előzmény: waresz, 2009-03-01 01:43:13)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-01 10:59:35
hoppá,126p a kicsi a 125 a nagy?
a kéziféknél arra gondoltál aminek a tárcsán belül van dobféke,mint az astra gsi-n?
elég elvetemült az a megoldás,ha vállas a dob,elég macerás letépni a helyéről,bár ennek a tárcsás hátsó fék másik verziója se tetszik,ahol egy racsnis szerkezet tolja ki ill, húzza vissza a dugattyút,és önállítós elvi síkon,ezt fordék nem igazán találták el,ha berohad a racsni és valaki kicsit kajakosabban húzza be a kézit,simán eltörik a racsni és kell szerezni bontottat.A vízbontó végülis kész van,csak el kell helyeznem,még a víz utánpótlás,és rögzítés kérdése maradt rám,a rögzitéssel az a gondom,hogy nincs túl sok hely,meg rövid a gázelvezető cső,a blokknál gondolkoztam,hogy az akksi oldalán lévő deknihez,szorosan a váz törzséhez,akár hilti szalaggal v. valamilyen pántszerűséggel szerkeszteném bele.közben jöttek még más vad ötletek mint pl: kiegészítő lámpák,a golfomon volt egy nagyon jó hatásfokú ködlámpa,kis helyen is elfér,de az a bajom,hogy már a vizsgán is megszóltak a ledes helyzetjelző miatt,nekem nem tetszett hogy sárgásan világított a hagyományos,ezért kapott fehér ledet,és szúrta szemüket,ezért gyorsan kicseréltem,félő hogy kereső lámpának nézik a ködlámpát,amit menet közben nem használhatok KRESZ szerint v. a másik variáció hogy leszedetik.ezért abba is maradt ez a terv.Viszont ami még izgatja a fantáziám,hogy vannak ezek a kicsi 12V-os kompresszoros légkürtök,milyet szólhat? semmi bajom azzal ami most van a motoron,mert van benne kajak,de egy ilyen levegős cucc biztos magasan viszi a pálmát.
sorszám: 34727 (108900)
(előzmény: Rudolph B, 2009-03-01 00:22:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 10:34:08
Nekem van gyertya alátét formájú hőmérőm, erre az esetre, de sohasem gondoltam, hogy van egy konkrét szám.
Ha használom egyszer akkor is csak a változás a lényeg nem a konkrét érték.
Normál használat mellet többé kevésbé stabil a hőmérséklete a hengernek.
sorszám: 34726 (108899)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-28 23:28:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-01 10:30:35
Tényleg nagyon egyszerű, gyakorlatilag csak a fordulatszám-csőhossz közötti összefüggést számolja, a többi méret szinte csak ökölszabályok alapján van benne, hogy ennyi és kész.

Volt aki azt akarta hogy számoljak ki neki egy rezót de úgy hogy egyből szabásmintát küldjek, mert a kúp palást számítása is bonyolult neki. Persze már a kiindulási adatokat sem tudta felvenni, ez alapján meg ki sem tudtam volna számolni.

Persze nem mindenki érti a matekot, ezért elmagyaráztam volna neki, segítettem volna, hogy megértse mit kell számolni és hogyan, elvégre nem bonyolult és sajnos sok matektanár pocsék módon magyaráz, (volt hogy a padtársamnak én magyaráztam el azt megértette, a tanár magyarázatát nem :) de egy ilyen gyakorlati példán keresztűl szerintem bárki meg tudná érteni aki hajlandó foglalkozni vele.

Miután ezt a javaslatomat felvázoltam, azóta nem írt az ember :) Lehet hogy valaki kiszámolta neki.

Egyébként aki komolyabb rezót akar az talál rá rengeteg programot/elméletet a neten, sőt talán kész terveket is, főleg 250-es MZ-hez...pl a külföldi MZ racingos oldalakon kell körülnézni, de szerintem itt a szakirodalom rovatban is van tuning leírás tervekkel együtt...csak ugye azt sem szokták érteni :)
sorszám: 34725 (108897)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-28 23:19:15)

 
 
Pityu2T
válasz erre | email2009-03-01 09:24:47
Köszi az infót. Kb 500 km-nél tartok a bejáratásban, eddig nem volt semmi gond, a hőfokról meg azért érdeklődtem, mert van a gépemen hőfokmérő, és eddig mindig megálltam, mielőtt az óra szerint elérte volna a henger a 100 fokot (az óra érzékelője a henger hátsó részénél, közvetlenül a szívótoroknál van bedugva). És hallottam már olyat, h akkor kell csak megállni, hogyha a henger hőmérséklete eléri a 120 fokot, de szerintem ilyen időben el se érné, meg nem is akartam, h 100 foknál feljebb menjen.
sorszám: 34724 (108893)
(előzmény: Rudolph B, 2009-02-28 23:28:01)

 
 
Tuller
válasz erre | email2009-03-01 09:01:27
SOS!

250-es ETZ-hez kell mindeképp egy kuplungoldali dekli!

Segítsen valaki!

Msn: gergely00003@freemail.hu
Tel.: 06202564400
sorszám: 34723 (108891)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-01 01:47:07
ha az én véleményemre adsz, akkor se hátsó lámpába, se rezóba nem gondolkodsz:)

milyen típusú géped van?(csak azért, mert ha nagyon muszáj, tudok kis Mz-hez egy elfogadható rezótervet, ami valóban meg is zavarja, de tényleg kár erre erőt pazarolni.

a gagyirezó, viszonylag nyitott kipuff, csattogó hanggal, előnye: zavar menet közbe, mert zajos, ezen kívűl a motor többet zabál vele, és nem hajlandó olyan egyenletességgel leadni nyomatékát. jó gyári kipuff a fasza:)
sorszám: 34722 (108886)
(előzmény: Laca_D, 2009-02-28 21:29:11)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-01 01:43:13
a 125ös fiat az nem kispók:D a kispók az "pannónia" fékdobos:D
sorszám: 34721 (108885)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 23:47:09)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-03-01 00:22:43
Nem lóerő függvénye a választás, hogy tárcsa- vagy dobfék legyen, legfeljebb csak egy szempont a rengeteg között.
Nem "kispók"-ról volt szó, hanem a "nagypókról", azaz Polski Fiat 125 P, azon valóban 4 tárcsafék van, hátul kiegészítve kézifék-mechanizmussal, amellyel volt is nem kevés gond annakidején.De ebből a te korszakodban már kevés lehetett.
A szaki, mint karbantartó, elmondta a véleményét, de célszerűbb, ha erről inkább a szerkesztőt kérdezed, vagy utánanézel, sokkal több adatot kapsz így.

üdv.: R

P.S. Apropó, hogy halad az ETZ elaborátum?
sorszám: 34720 (108884)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 23:47:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 23:47:09
akkor ez úgy látszik tévhit,én megvallom őszintén megkérdeztem egy szakitól,és elmagyarázta hogy egy erősebb járműnél már nem biztos hogy erősebb a hatásfoka a dobféknek azt hiszem valami ilyesmi ragadt meg bennem hogy 90-100Le felett már elől-hátul tárcsás,de mindegy,kár ezen lovagolni.a a kispók hátul is tárcsás lenne? nem láttam még leszedett kerékkel,ez nekem újdonság,no mindegy.
sorszám: 34719 (108881)
(előzmény: Bohumil250, 2009-02-28 20:10:42)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-02-28 23:28:01
Elvileg, ha kapnál is egy számot, hogyan, mivel és hol mérnéd ezt a kritikus hőmérsékletet?
Volt olyan adat, hogy pl. olasz kart motorokon (Parilla) a hengerfej hőmérséklete adta meg a jó beállítás bizonyítékát, akkor, azt hiszem ez a gyertyafészek közelében 210 fok kellett hogy legyen.Ez csak arra a motorra érvényes, persze.Közúti motorokra ilyen adat nincs, főleg azért, mert a motoron nincs is eszköz (hőmérő) amivel mérni, kísérni tudná a használó.Normál esetben nincs is szükség rá.Extrém tuningnál pedig gondoljon rá a szerkesztő, mi várhat rá, készüljön fel mindenre.

üdv.: R
sorszám: 34718 (108880)
(előzmény: Pityu2T, 2009-02-28 21:45:48)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-02-28 23:19:15
1. Itt, az oldalon, jobb oszlop, Szoci lapok, MZ klub hungary, rákattintasz, megkeresed a cikkek között.
2. A progi nagyon "szelíd", azért kaptunk rengeteg kritikát, hogy miért ilyen egyszerű. Alapvetően általános iskolai tudásra van szükség hozzá, tényleg.Ez alatt nem megy.Más kérdés, hogy sok embernek "nincs ideje" hogy végigolvassa és értelmezze az olvasottakat.
A bolti rezót alakítani általában ugyanannyiba (néha többe) kerül, mint rendesen tervezni és legyártani egy újat.
A legalább tizenpár típus, kétszer annyi variáns és számtalan egyedi variáció miatt csak az tud rezót készíteni, akinek a kezében van az adott gép.A program viszont ilyenkor támogat.

ödv. jó munkát: R
P.S.Van, aki a hideg sört szereti (rövid Ö-vel), de van aki a bort, ezekre is gondolj...

sorszám: 34717 (108879)
(előzmény: Laca_D, 2009-02-28 21:29:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 23:17:21
Nem hiszem hogy találsz ilyen adatot, mivel teljesen lényegtelen.
Amíg nem olvad a dugattyú addig nincs gond, ez léghűtéses, nem forralja a vizet, a vízhűtéses gépeknél értelem szerűen a víz forráspontja a határ, a szorulás kimutatására pedig alkalmatlan a hőmérőzés.
sorszám: 34716 (108878)
(előzmény: Pityu2T, 2009-02-28 21:45:48)

 
 
Pityu2T
válasz erre | email2009-02-28 21:45:48
Sziasztok! Lehet, h már elhangzott ez a kérdés, ha igen akkor bocsi. Szal az a kérdésem, h mennyire melegedhet fel max a 250-es ETZ hengere, mekkora az a hőmérséklet, aminél már meg kell állni? Értem ezt bejáratásra, és bejáratás utánra is. Válaszotokat előre is köszi!
sorszám: 34715 (108876)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2009-02-28 21:29:11
Szevasztok sorstársaim.
segitséget kérnék 2 dologba.
1, ledes hátsó lámpa,tudom hogy valaki épitett már ilyet,annak nagyon megköszönném a nyákrajzát.
2, van egy gagyi bolti rezom.Szeretném átalakitani hogy haszna is legyen,ebben ha valaki tudna seiteni megköszönném.
A progi az nekem elég vad,nem értem.
Köszönöm előre is Olcsó benzint, Hideg SŐRt mindenkinek
Dlaca
sorszám: 34714 (108872)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-02-28 20:14:11

Nem is állt szándékomban haragot kelteni.Én sem veszem sértésnek ,ha kijavítják a tévedésem.

sorszám: 34713 (108866)
(előzmény: waresz, 2009-02-28 15:40:48)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-02-28 20:10:42

Főfékhenger ,ahol a nyomás keletkezik,munkahenger az amelyik a kereket fékezi.Tárcsaféknél a féknyergben található a munkahenger(ek),mert ugye lehet több dugattyús is.A féknyereg lehet fix és úszónyerges.A Renault R10-es nem igazán "izomautó" mégis mid a négy kerekén tárcsafékes,vagy a Polski125-ös ,ami szintén a szolidabb kocsik közé tartozik a hátsó kerekein is tárcsafékes,tehát nem kizárólag a teljesítmény miatt alkalmaznak tárcsaféket.A Ferodo cég nevéből származik az elnevezés.
sorszám: 34712 (108865)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-02-28 14:01:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 18:32:39
haha:) újabb öröm eme napra,anyámmal elmentünk a tecsóba,és a parkolóba felfedeztem hogy valami hulladék felakadt a kocsi aljára.A hátsó kipufogó dob volt az,lekopott csővel:D hallottam hogy hangosabb az átlagnál,mondom biztos kifúj valahol,hát megtaláltam:)))király lett volna ha leszakad teljesen és a lököst is letépi,így inkább én szedtem le. "opel sose kop el" hát látszik.
sorszám: 34711 (108859)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-02-28 18:22:06
Mert közvetlenül a gyújtás oldalra küldtelek.:) Az emberek körülöttem arra várnak, vajon hány óra mulva indul el a Jawám.:) Amikor első rugásra elindult, hatalmas éljenzés tört ki vagy 40 motorosból. A kísérő rendőr motorosok meg a pár alkalmi csatlakozó nem tudta mire vélni a dolgot.:D Amúgy két éve már csak akkor makacskodott a jawa induláskor, ha velük mentem.:) Megunták, kaptam tőlük egy ETZ250-et. :D Aztán kiderült, kissebb baj az, hogy nem indul a motorom, nagyobb, hogy nem tudok velük lépést tartani. Nem csak a motor hibájából. Plussz állítólag túl sokat panaszkodom. (tized annyit, amennyi bajom van) Így most kissé elhidegültebb a viszony.:( De jelenleg is az egyik közülük való srácnak csinálok erősítőt. Bocsi az off-ért, de ha már a Nemzeti Érzelmű Motoroskra terelődött a szó... No, most szépen elárultam, kikkel is gurultam párszor...:D
Még egyszer bocsi az offért. De az ETZ-m származása szempontjából talán ide tartozott egy része.:)
sorszám: 34710 (108856)
(előzmény: waresz, 2009-02-28 15:43:09)

 
 
Tuller
válasz erre | email2009-02-28 18:11:57
SOS!

250-es ETZ-hez kell mindeképp egy kuplungoldali dekli!

Segítsen valaki!

Msn: gergely00003@freemail.hu
Tel.: 06202564400
sorszám: 34709 (108855)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-28 15:43:09
ÁRPÁD! már néztem régebben is a weboldalad, de akkor még nem ilyen volt a háttér a kezdőoldalon.

Kérdés: Mire készülnek az emberek körülötted?:D felszentelnek?:D
sorszám: 34708 (108851)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-02-28 15:40:48
engem nyugodtan kijavíthat bárki:)
nem haragszom meg:P
így tudomásul is vettem a ferodo-t.
sorszám: 34707 (108850)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 14:04:27
végülis értjük miről van szó,elég sok galibát összehoztam már az ehhez hasonló félig-meddig pontos megfogalmazásaimmal,azért mondtam.
van főfékhenger,munkahenger,fékcső,
fékkar,tartály stb,stb.
sorszám: 34706 (108845)
(elözmény: Keri, 2009-02-28 05:32:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-02-28 14:01:43
tudom hogy nem azonos,de itt az etz-re utaltam hogy jelen esetben a féknyereg v. munkahenger definició helyes bármelyik.autóknál más a helyet,mert ott el kell különíteni általában féknyereg elől van,hátul meg munkahenger,végülis a nyereg is munkahenger.hátul az erősebb motorral szerelt járműveknél ahol már nem megfelelő a dobfék,oda tárcsás féket tesznek,és ott is féknyereg van de az is csak munkahenger,szóval nem egyszerű definiálni,ha az ember képben van,látja miről van szó,tudja.Azért irtam ezt a helyesbítést,mert hátha elgépelés történt,1897ben még messzi távlati terv voltam csak,nem tudtam hogy így hívják.elég sokan összekeverik az egyik fékbetét,fékpofa,és kuplung tárcsa gyártó céggel,aminek a neve FERRODO,ha jól emlékszem,de lehet hogy csak egy r-rel írják.
sorszám: 34705 (108844)
(elözmény: Keri, 2009-02-28 08:55:15)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-02-28 11:51:43
mert kérdezte is hogy milyen, és mondtam hogy kis tsről van szó, még bólogatott hogy neki is volt meg hasonlók......
sorszám: 34704 (108838)
(előzmény: Keri, 2009-02-28 11:00:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 11:00:24
250es ETZ-be ilyen való...végülis nem hazudtak...azt meg honnan kellene tudni, hogy több féle MZ is létezik? :)
sorszám: 34703 (108836)
(előzmény: Jaky16, 2009-02-28 10:55:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 10:59:09
No igen, milyen meglepő hogy ha megfelelő típust adnak akkor jó :)
sorszám: 34702 (108835)
(előzmény: Jaky16, 2009-02-28 10:55:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-02-28 10:57:26
Bár szerintem ha van NGK BP7HS vagy N14YC-vel is meg lehet próbálni. Ez hidegben jobb lehet.
sorszám: 34701 (108834)
(elözmény: Keri, 2009-02-28 10:54:26)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-02-28 10:55:59
pontosan ilyen van benne...bár a másikra azt mondták boltban hogy az mz-be ilyen kell ezek szerint elég közhelyes beszólás volt...
sorszám: 34700 (108833)
(elözmény: Keri, 2009-02-28 10:54:26)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu