:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nahát akkor rajta pajtás, be kell építeni,nézd meg az úszószintet és hogy zár-e rendesen a tűszelep,(bal sarok\szerviz\karbi beállitás) aztán nézd meg a szivatógumit szakadás,kikeményedés,tömítettlenség.
Ha idáig jó akkor kövi lépés hogy felrakod a karbit a motorra,bekötöd a bovdeneket,mindegyiknek hagyj holtjátékot.a levegőcsavart tekerd be koppra,és onnan kb 1 fordulatnyira kifele.Nem tudom van-e ezen alapjárati csavar v. csak a subertetőn tudsz állítani.gyujtás nélkül szivató,rá a gyujtás,és mehet.Elvileg ki van égetve a kipufogód,tehát az nem foghatja vissza,az maradhat rajta
Szia! holnap ha magamhoz tértem megnézem a műhelyben,szét hegesztettem a szememet.elég sok tartalék ill ,fel nem használt cuccom van es,etz ha jók az emlékeim akkor talán van egy 24 n2-1es,még nem volt berhelve.Amit árulnak gyári címen az egy nagy kalap hulladék,egyáltalán nem úgy megy a motor mint egy valóban gyári kopottal,elvileg ezeket 30000km után kell cserélni a kopás miatt,az én motoromba 40000körül van és még mindig szalad,lehet már kapott egy másik bontottat az előző tulajnál v. a km spirált nem használta,de tény hogy jobb mint az újak.Ha újba feccőlnél bele akkor érdemes szétnézni más karbi tipusok között is,mikuni,keihin,bing stb. próbálkoztam a GS-nek a karbijával amit most renoválok,ott átmérőbeli gondok voltak,pedig megnéztem volna mit lép a tz:)
UI:lehet hogy most beégek,de úgy emlékszem ma van nőnap.
Szóval boldog nőnapot kívánok minden hölgy motoros tagunknak!
De megfogadom a tömítéskészítés tanácsokat és köszönöm!
Szia!
Szerencsére a másik karbiban van gumitömítés, így azzal már nem kell bajlódnom.
A régit nem tudom megcsinálni...egyszerűen képtelenség kiszedni.
De amit kaptam, az is ugyanilyen, és újak benne a csavarok.
tömitést tudsz csinálni könnyen:pl spirál füzet első vagy utolsó keményebb lapos része pont jó.A karbi poharának tömitő élét megkened zsirral ha van,vagy olajjal vagy étolajjal majd a papirt réteszed valami egyenes felületre pl asztalra és a karbi poharát meg rányomod erre a pairra igy a papiron lenyomat marad mikor leveszed a papirrol a poharat.Ha olajjal dolgoztál akkor kicsit gyorsan kell kivágni a papirt mert az olaj beszivódik és nem látni pontosan a méretet,ha zsirral akkor nem kell sietni ,csak szépen csináld meg a kivágást.Küvülről nem kell annyira pontosnak lenni de belülről igen főleg a kanyaros iveknél.Inkább többször tedd rá a papirt a karbira és nézd meg hol nem megy fel és vágd meg egy kicsit ahol kell.
A karbi elállitásokhoz:
Tedd fel ujra a te karbidat és próbáld meg kilazitani ujra a levegőcsavart (ha annyira rossz a feje próbáld valami jó recés fogóval)majd belülről hajtsd ki olyan 1-2 fordulattal igy már el fog indulni
Megnéztem, a gyertyát megpucoltam és teljesen jó a szikra és a töltés is.
Egy kicsit bonyolult...kivettem a karbimat (22N2-2), meglestem és semmi gond nem volt vele, kivéve, hogy szarrá ment a tömítés.
Elmentem hát tömítést keresni, de csak 24N2 volt mindenütt...aztán egy kedves ismerősöm egy komplett karbit odaadott.
A régibe betettem a tömítést, de mivel elállítottam a csavarokat, az üresjárási levegőcsavart teljesen betekertem, a motor nem indult be.
Kiderült, hogy az a csavar szétment, nem tudom kiszedni, de nem baj, mert ott a másik karbi, amit teljesen jó.
Na most nem akarom még jobban elrontani a gépet, ezért egy hozzáértőt várok, aki segítene berakni és megcsinálni majd az alapproblémát, ha elindult a motor! Csak nem találtam még senkit eddig. :P
Ez a henger nem!
A másik lett fúrva,de az még nem volt a motoron.
szia
te mit csináltál mit nem tudsz összerakni?
mekkora a főfúvóka?
az is jó ötlet, hogy zár-e a szivató..
Nekem gyanus,hogy sokat kap,mert eléggé kékes a füst és hangja is olyan.
Viszont ha hideg akkor szivató nélkül nehezen indul,viszont szivatóval a második rúgásra beindul.Egyenlőre a régi 250-es henger van fent,mert a 300-as gyűrűjére várok még.
Teljes felújításon ment át.Szimeringek,csapágyak karbi fúvókáinak cseréje tisztítása,gyujtás felújítás(szénkefék,megszakító,grafitgyűrű)
Hideg indításnál füstöl rendesen,de utána csak minimálisan.
Pedig én a karbira szavaznék. Pontossabbat csak akkor mondhatnék ha látnék pár dolgot. Pl gyertyát, a füstöt. Akkor talán meg tudnám mondani hogy sokat vagy keveset kap e.
Bár a gyújtást se tudnám teljesen kizárni. De elsőnek is azt nézném meg, zár e a szivató gumija.
Szia mreni! Mit csináltál a motorodon? Mit raktál össze rajta? Írd le mert úgy könnyebb megoldást találni:) üdv
Szia!
Ugyanezzel a problémával küzdöm én is.
Ki ne vedd a karbit, én kivettem és nem tudom úgy visszatenni, hogy be tudja indítani..ezért is vagyok ennyire szomorú :(
Hali!
Összeraktam a mocit és ma mentem vele néhány kört.
Valamiért nagyon nem akar menni.
Alacsony fordulaton nincs is gond 2500-300ig viszont onnantól szinte egyáltalán nem megy.Nem pörög fel vagy mire felpörög elfogy az út...
Néha be is rántgat.
Mi lehet a baj??Karbi vagy gyujtás?:)
Gyujtás sztem jó,a karbit még nem néztem.
Mit csináljak?
a szerviz menüpont alatt van
helo
igazából a hátsó teleszkópnak teljesen tele kell lennie olajjal,hogy mindig jól dolgozzon,ezért ugy kell csinálni hogy egy tálba bele kell állitani a teleszkópot majd felönteni olajjal tele az összeszereléskor a fölösleg meg kifolyik a tálba.De van egy cikk a szerelésről itt az oldalon,ott fenn baloldalon a menü valamelyik cikke alatt megtalálod.
Milyen karbi kell?? Etz125-ös van 2500Ft-ért.
06702912829
Szia!
Nekem 22N2-es karburátorom volt bent és egy ugyanolyat szereztem. Azt szeretném majd beletenni, mert a régi karburátornál az üresjárati csavar tönkrement, nem lehet kicsavarni..
A Tz karbival az a gondom, hogy újonnan 8100Ft (nekem ez azért kicsit sok) , bontva pedig még nem találtam.
Egyenlőre csak várok és keresgélek egy hozzáértőt...remélem valaki tud majd segíteni..ha nem akkor kifizetem az útiköltséget valakinek, aki esetleg lejönne...csak rakjuk rendbe a gépet, mert nem bírom elviselni, hogy ott áll és beteg :S
sorszám: 34828 (109154)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-06 23:03:59)
ZSAKFOS!
most szart be a gépem, és nem találom a kipufogóégetős cikkemet.
tudom hogy neked meg van, légyszíves töltsd fel a data.hu-ra!
valahol valamelyik dvd-men nekem is megvan, de most amíg nincs rendbe teljesen a gép, addig nem is akarok turkálni.
köszi előre is!
Árpad, és Rókapimpó valóban megtalált iwiw-en:D
igy aztán még több ismerősöm, van:D mert ugye az iwiw az a hely ahol darabra mérik az ismerősöket:D
halvány felületi rozsdát egy polírmester eltünteti szinte nyomtalanúl. az eltömődést, meg remekűl ki lehet égetni! teljesen porszáraz fémtiszta dob lesz jóformán.
felteszem a kipufogóégetős cikket valamelyik data oldalra, le tudod majd tölteni.
annyiban javítanék, hogy inkább ne ilyen "vékony" lengéscsillapító olajat, meg ne ugyanilyen sűrűségű hidraulika olajat, hanem egy hígabb(az elöbbieknél ez lényegesen sűrűbb) motorolajat keress(10w40). olcsóbb, és jobb is, a vékony olaj könnyen kiverődik, és egy kopott teló(ami folyik az már általában az) rendesen nem is csillapít ilyennel. ha két személlyel, vagy esetleg nagyobb "önsúlyal" használod a gépet, akkor meg feltétlenűl fontos is, hogy sűrűb olaj legyen benne. kb ennyi, a telőszerelés szervíz cikk ami itt van az oldalon, elég jól leírja a dolgokat.
karburátor kérdésbe egy kis segítség:
etz 125 BVF 22 n2-1 10,2Le
etz 150 BVF 24 n2-2 12,2Le
etz 150 BVF 24 n2-1 14,2Le
cseréld le a TS karbit tz-re,mert amúgy is az a gyári,és azzal könnyebb a beállítás,ezen felül nézd meg a szivatót,és a benzinszűrőt,nem-e koszos.GYertya arculat?,van-e szikra?
húú,most megfogtál,én csak szemmértékre öntöm,van az a kis hüvely,azt teleöntöm,és még a külsőbe is jusson,ez nem tudom mennyi,de ennyit tettem bele.Amúgy kifejezetten lengéscsillapító olajat v. hidraulika olajat keress,és mondd az eladónak hogy a hátsó rugóstagba lesz.
Mi a helyzet egy eltömődött, rozsdásodásnak indult kipufogóval? Gondolom ott már biztos a csere.. 7500-8000egy új, minősége meg kérdéses. Ha igaz a mostani 22évet bírt, örülnék, ha még sokat kibírna.
És a kifolyt mennyiséget lehet pótolni? Ha igen mivel és mennyit?
sorszám: 34820 (109140)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-06 22:49:52)
valószinű csak szimeringezni kell egy 1000 alatt meglesz.De akkormár a balt is meg kell nézni meg venni kell oljajat és feltölteni mindkettőt,igy 2-3 ezer körül lesz kb.
rendszerint a telószimering vagy a zárócsavar alatti tömités szarhatott be,én Ó-gyűrűvel oldottam meg a helyzetet,és kicseréltem a szimeringet,és nem látok folyást,az már más kérdés hogy szét van kopva az enyémen mind a kettő és hintázik,de legalább nm néz ki úgy mint amit lehugyozott a kutya:D
Upsz! Az kimaradt, hogy egy 250ETZről van szó=)
Üdv!
A jobb hátsó lengéscsillapítómból az olaj folyik. Újat kéne vennem (ami drága és a gyárit szeretném még használni) vagy fel lehet valahogyan újítani? Néhány leírás alapján a csillapítást külön ki lehet venni, de többre nem jutottam eddig.
Én mondtam már az ellenkezőjét is.. Csak ritkán.:D
"ááá nem kellett volna hozzányúlnom"
Ezzel én is sokszor voltam így. :)))
Ha végre beindul a motorom az új karbival, akkor ezeket le fogom ellenőrizni...ááá nem kellett volna hozzányúlnom :S
Köszönöm a segítséget és a jelöléseket is! ;)
Hejj, oi!
Kicsit el voltam tűnve az elmúlt 2-3 hétben, így nem olvastam a fórumot. Sok volt a tanulnivaló, meg vizsga, meg Dombóváron gyakorlat, stb...
Remélem most már több időm lesz fórum olvasásra. :D
Ha már itt tartunk, hogy iwiw, akkor én is felugrok és bejelölök pár embert, akiket megtalálok. :D
Sziasztok!
Írtam a papír mizériák topicba, olvassátok, már el hátha tudtok valami okosat mondani. Nem rakom be ide, mert hosszú.
Waresz, Klaudia, azt hiszem benneteket jelöltelek meg mint ismerőst az iwiwen. :D
neked is írom, van egy tök jó csigás főtengely anyám, azt levághatjátok sima anyának. viszont én szeretnék cserébe egy olyat aminek nincs megrohadva a csiga része.. az enyémnek csak enyi a baja.
Bambi mester! nekem pont olyan csigás anya kell a főtengely végére! adok én a srácnak flexelni valót!:D az enyémnek pont a csigálya van oda.
iwiw-re térjünk át, megmondok minden bajt a karbival kapcsolatba:)
az etz-re való porlasztót könyebb stabil alapjáratra behangolni mint a TS-t, más lényeges különbség szeirntem nincs.
az állító csavarok állásától függetlenűl be kell indúlnia. más baj van. megbeszéljük.
Ok mehet a csere,de csavart nem biztos hogy tudok adni,viszon ha leflexelitek a csiga részét a ford.csavarnak,az úgy gyári is maradna:-) Amúgy tényleg le szoktam vágni,mert jobb minőségű,mint a sima gyári anya. És nem is látszik.
Szia Klaudia! Az elég cink ha csúszik a kuplung... ellenőrizd, hogy a kuplungkarnál van-e megfelelő (kb. 2-3mm) holtjáték, ha egyáltalán nincs, akkor folyamatosan "kiemel" a kuplung. Előfordulhat még, hogy nem megfelelő az olaj ami a blokkban van. Ha ez a kettő rendben van, akkor (azt hiszem) a durva állításhoz bontani kell a bal oldali deklit, de erről valaki mást kérdezz, ilyet nem csináltam. A karburátornál melyik tömítés ment szét? Ha csak az úszóház tömítése (tudtommal más nincs is), akkor nincs semmi baj. Fogsz egy A/4-es spirálfüzet borítót (annak pont jó a vastagsága) az úszóházat leveszed, a tömítőélet bekened szép egyenletesen zsírral, és ráborítod a papírra (logikus hogy nem a mintás felére :), ügyelve, hogy ne maszatolódjon el. Ezután szépen kivágod a kapott formát és kész is a tömítésed. Remélem tudtam segíteni.
Szia!
Valószínűleg...mármint remélem, hogy csak csúszik a kuplung.
Többekkel is beszéltem és a karburátor valamint ez jött szóba...a karburátornak nem volt baja...kivéve, hogy elrohadt a tömítés benne.
Bár most sokkal nagyobb bajom van.
Kiderült, hogy 22N2 TS karbi van a motoromban. Ezért nem volt jó a boltokban az Etz karburátorok tömítése.
Kaptam egy kedves ismerősömtől egy TS karburátort, amiben új volt a tömítés.
Kiszedtem és átettem a régibe...de nem indul a motor.
Az állítócsavarokkal van a gond...de mivel nem tudtam meglazítani a nagyobbik állítócsavart, kénytelen leszek holnap kicserélni az egész karburátort.
De ha holnap sem indul el...akkor nem tudom mit fogok csinálni...mert nem értek eléggé hozzá... :S
Igazán a fordulatmérős részét gondoltam, de ha neked jobb a pénz akkor nekem végülis mind1 :) Annyi lenne még hogy 2 anya kéne a főtengőhőz, egy havernak is kéne, szeretné ha gyári lenne ;)
ThUnDeR
A gumikra vevő lennék meg vennék egy pár Ts gyári kart is amit az index-en mutattál.Nem is tudom hogy tudnánk összefutni ha nem árusitasz.Esetleg neked is csak a telszámomat tudom leirni:06 20 9683854.
10 órára biztosan odaérek,de már lehet előbb is.Te kb mettől meddig leszel??
Vagy esetleg ha nem gond egy telszámot te tudsz adni??Akkor csörgetnélek amikor ott vagyok.
Köszi ZSakfos!
sajnos gumigyűrűm nekem is kevesebb van mint amenyi kéne.
árúlni is fogok, ugyhogy ott leszek időben(8óra) majd hívlak 10 körűl.
a műszertoldatot, meg előre is köszönöm:)!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|