:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Remek volt a börze!:)
elsősorban erre hívnám föl az MZ-esek figyelmét:
http://kepfeltoltes.hu/090309/SL744046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez vajom minek a fordulatmérője?
a benne lévő szöveg "trommeldrehzahl" =>dobfordulatszám???? mi ez? mosógép? eddig azt hitem, hogy RZ MZ-é, de aztán látom, hogy nem ezer, hanem 100 a szorzója.:S
Ha ugyanarra gondolunk, az valami csapszerűség. Ha kijjebb tekered, a végén lévő likon jön az olaj. Ha jól emlékszem. Az a vacak úgy bele tud gyógyulni a helyére, hogy dinamittal is nehezen mozdítható.Próbáld meg egy passzentos kulcsal, ami nem annyira gyalulja le, aztán adj neki. Ha tényleg passzol a kulcs, egy kis rásegítést is alkalmazhatsz egy megfelelő csővel. Aztán vagy kijön a csavar, vagy legömbölyödik, vagy a kulcs törik el. Én próbáltam minden féle löttyel meglazítani, nem ment.
Sziasztok
Kérdésem az lenne hogy etz nél a fékolajat úgy kell leengedni hogy azt a kis szelepet kinyitom és pumpálom a kart. Na most nálam nemigen akar semerre csavarodni az a szelep. Az egyáltalán menetes vagy máshogy kell megnyitni? nem akartam erőltetni mert csak elnyagdulna
Szia!
Holnap megnézem! Köszi!!!
sorszám: 34862 (109220)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-08 18:50:37)
Szia!
találtam egy karbit de tudom is miért raktam ide,mert el van repedve a henger felőli oldalnál,meg kell hegeszteni,azzal sokra nem igazán mennél.
Az hogy beindult az már egy jó jel,viszont ha még így is folyik benzin,elképzelhető hogy nagyon magas az úszószint vagy nem zár rendesen a tűszelep,esetleg lukas úszó.ezeket nézd meg,elvileg azt a gumi tömitést azért rakják bele hogy menet közben ne löttyenjen ki,de közvetlenül a "pohár" fölött a karbi testen van egy túlfolyó,azon is szivároghat
Ha már javítod a blokkot,gondolom teljesítmény növelés céljából akartál reszelni,nos ésszerűbb lenne keresned egy gyárilag 150es etz hengert és megtudni hogy a 12 v. a 14lovas hengere,és ahhoz mérten egy másik,a hengerhez való karbit keresni,az én vasamon az erősebbik 150es karbija volt fent egy szétkopott 125ös hengerrel,azt felfúrattam 150esre,de nem úgy ment ahogy szerettem volna,szereztem ezt a gyári 150est,a srác frissen fúrva árulta,ég és föld a külömbség.mondjuk nem is fúj ki,a 125ösnek valahol el volt repedve a henger v. a HF mert a tömités jó volt és mégis kevés volt a kraft,így már jó lesz csak a bejáratást kell kivárni.
nem olvastam sehol csak hallottam hogy gyári szervízben 30000km után cserélik a karbit,aztán a franc se tudja,az enyém teljesen jól működik:)
Pedig nem is olyan nagy marhaság, legalábbis a csatos karbi kiskönyve szerint ami 40 000 km-t ir.

Ez így ebben a formában tényleg nagy marhaság :)
Sziasztok!
Ma lekaptam TéZikéről a hengert, hát egyik szemem sír, a másik nevet...A hajtókarom és az alsó tűgörgőm szerencsére rendben van, de a főtengelycsapágy kissé kivan, mert hosszirányban 1,5-2mm-t mozog az egész tengő:) Ki akartam reszelni a henger szívócsatornájából a belógó fülecskét, de rájöttem hogy inkább nem gányolom:) Na összességében jövő hétvégén irány Székkutas hengert fúratni, majd alkatrészrendelés a MOFAKER-től és blokk szét-, majd összedobás:)Unatkozni nem fogok, majd szurkoljatok:D Apropó leírnátok pontosan milyen jelölésű főtengelycsapágyak és főtengelyszimmeringek kellenek a 125-ös ETZ-hez? Köszi, üdv mindenkinek
Az valami nagy baromság, hogy 30000 kmenként cserélni kéne a karbit. Ha így lenne az nagy gáz. Ennyi időt még a henger is kibír, sőt még akár a dupláját is 1 fúrással és a henger mégiscsak jobban kopik mint egy karburátor! Ha belegondolsz a karbiban csak a súber és a tű mozog, túlsokminden nem tud elkopni benne. Lehet, hogy az a 30000 nem is 30000 hanem 300000! Azt jobban el tudnám képzelni mint a 30-at. :D
sorszám: 34855 (109207)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:13:45)
Ja és még egy kérdés.
Előre és hátra milyen a legszélesebb és legperesebb gumi ami még normálisan elfér??
Egy 74,45-ös dugóhoz mekkora gyűrű kell?:)
Szia!
Köszönöm a segítséget!
Reggel kimentem és visszatettem a karbit, de kiderült, hogy 24N2es tömítés volt az újban is, amit kaptam.
Próbáltam kartonlapból..de semmit nem ért.
Most a régi szétszakadt tömítést tettem vissza...azzal sikerült elindítani a motort, csak be kell majd állítani a gázkar holtjátékát és az alapjáratot.
Az a baj, hogy most is folyik a benzin...szereznem kellene egy 22N2-2es tömítést a karburátorba.
Ha valakinek esetleg lenne egy elfekvőben kérem szóljon!
Köszönöm!!!
sorszám: 34852 (109204)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:26:17)
hello márc 15-én börze sóstón!! Mikulánál akit érdekel jöjjön:) mi is megyünk Kisvárda felől egy páran.
Nekem is volt ilyen..benzincsp dugulva,hejszálrepedés az átömlőn(a sok oldalirányú feszengetéstől karbi levételkor)és még a bnzinszintem se volt 14mm..minden korrigáltam,csak a keverékcsavar pozicióján változtatva sikerült véglegesen(?)kiküszöbölni a hibát...1,5 fordulatnyira van kitekerve...és most megy...gyorsúl,110-et is vinné,ha hagynám..füst alig,fogyaasztás jó..Szóval nem tudom melyik javitási mechanizmussal értem el eredményt..
nahát akkor rajta pajtás, be kell építeni,nézd meg az úszószintet és hogy zár-e rendesen a tűszelep,(bal sarok\szerviz\karbi beállitás) aztán nézd meg a szivatógumit szakadás,kikeményedés,tömítettlenség.
Ha idáig jó akkor kövi lépés hogy felrakod a karbit a motorra,bekötöd a bovdeneket,mindegyiknek hagyj holtjátékot.a levegőcsavart tekerd be koppra,és onnan kb 1 fordulatnyira kifele.Nem tudom van-e ezen alapjárati csavar v. csak a subertetőn tudsz állítani.gyujtás nélkül szivató,rá a gyujtás,és mehet.Elvileg ki van égetve a kipufogód,tehát az nem foghatja vissza,az maradhat rajta
Szia! holnap ha magamhoz tértem megnézem a műhelyben,szét hegesztettem a szememet.elég sok tartalék ill ,fel nem használt cuccom van es,etz ha jók az emlékeim akkor talán van egy 24 n2-1es,még nem volt berhelve.Amit árulnak gyári címen az egy nagy kalap hulladék,egyáltalán nem úgy megy a motor mint egy valóban gyári kopottal,elvileg ezeket 30000km után kell cserélni a kopás miatt,az én motoromba 40000körül van és még mindig szalad,lehet már kapott egy másik bontottat az előző tulajnál v. a km spirált nem használta,de tény hogy jobb mint az újak.Ha újba feccőlnél bele akkor érdemes szétnézni más karbi tipusok között is,mikuni,keihin,bing stb. próbálkoztam a GS-nek a karbijával amit most renoválok,ott átmérőbeli gondok voltak,pedig megnéztem volna mit lép a tz:)
UI:lehet hogy most beégek,de úgy emlékszem ma van nőnap.
Szóval boldog nőnapot kívánok minden hölgy motoros tagunknak!
De megfogadom a tömítéskészítés tanácsokat és köszönöm!
Szia!
Szerencsére a másik karbiban van gumitömítés, így azzal már nem kell bajlódnom.
A régit nem tudom megcsinálni...egyszerűen képtelenség kiszedni.
De amit kaptam, az is ugyanilyen, és újak benne a csavarok.
tömitést tudsz csinálni könnyen:pl spirál füzet első vagy utolsó keményebb lapos része pont jó.A karbi poharának tömitő élét megkened zsirral ha van,vagy olajjal vagy étolajjal majd a papirt réteszed valami egyenes felületre pl asztalra és a karbi poharát meg rányomod erre a pairra igy a papiron lenyomat marad mikor leveszed a papirrol a poharat.Ha olajjal dolgoztál akkor kicsit gyorsan kell kivágni a papirt mert az olaj beszivódik és nem látni pontosan a méretet,ha zsirral akkor nem kell sietni ,csak szépen csináld meg a kivágást.Küvülről nem kell annyira pontosnak lenni de belülről igen főleg a kanyaros iveknél.Inkább többször tedd rá a papirt a karbira és nézd meg hol nem megy fel és vágd meg egy kicsit ahol kell.
A karbi elállitásokhoz:
Tedd fel ujra a te karbidat és próbáld meg kilazitani ujra a levegőcsavart (ha annyira rossz a feje próbáld valami jó recés fogóval)majd belülről hajtsd ki olyan 1-2 fordulattal igy már el fog indulni
Megnéztem, a gyertyát megpucoltam és teljesen jó a szikra és a töltés is.
Egy kicsit bonyolult...kivettem a karbimat (22N2-2), meglestem és semmi gond nem volt vele, kivéve, hogy szarrá ment a tömítés.
Elmentem hát tömítést keresni, de csak 24N2 volt mindenütt...aztán egy kedves ismerősöm egy komplett karbit odaadott.
A régibe betettem a tömítést, de mivel elállítottam a csavarokat, az üresjárási levegőcsavart teljesen betekertem, a motor nem indult be.
Kiderült, hogy az a csavar szétment, nem tudom kiszedni, de nem baj, mert ott a másik karbi, amit teljesen jó.
Na most nem akarom még jobban elrontani a gépet, ezért egy hozzáértőt várok, aki segítene berakni és megcsinálni majd az alapproblémát, ha elindult a motor! Csak nem találtam még senkit eddig. :P
Ez a henger nem!
A másik lett fúrva,de az még nem volt a motoron.
szia
te mit csináltál mit nem tudsz összerakni?
mekkora a főfúvóka?
az is jó ötlet, hogy zár-e a szivató..
Nekem gyanus,hogy sokat kap,mert eléggé kékes a füst és hangja is olyan.
Viszont ha hideg akkor szivató nélkül nehezen indul,viszont szivatóval a második rúgásra beindul.Egyenlőre a régi 250-es henger van fent,mert a 300-as gyűrűjére várok még.
Teljes felújításon ment át.Szimeringek,csapágyak karbi fúvókáinak cseréje tisztítása,gyujtás felújítás(szénkefék,megszakító,grafitgyűrű)
Hideg indításnál füstöl rendesen,de utána csak minimálisan.
Pedig én a karbira szavaznék. Pontossabbat csak akkor mondhatnék ha látnék pár dolgot. Pl gyertyát, a füstöt. Akkor talán meg tudnám mondani hogy sokat vagy keveset kap e.
Bár a gyújtást se tudnám teljesen kizárni. De elsőnek is azt nézném meg, zár e a szivató gumija.
Szia mreni! Mit csináltál a motorodon? Mit raktál össze rajta? Írd le mert úgy könnyebb megoldást találni:) üdv
Szia!
Ugyanezzel a problémával küzdöm én is.
Ki ne vedd a karbit, én kivettem és nem tudom úgy visszatenni, hogy be tudja indítani..ezért is vagyok ennyire szomorú :(
Hali!
Összeraktam a mocit és ma mentem vele néhány kört.
Valamiért nagyon nem akar menni.
Alacsony fordulaton nincs is gond 2500-300ig viszont onnantól szinte egyáltalán nem megy.Nem pörög fel vagy mire felpörög elfogy az út...
Néha be is rántgat.
Mi lehet a baj??Karbi vagy gyujtás?:)
Gyujtás sztem jó,a karbit még nem néztem.
Mit csináljak?
a szerviz menüpont alatt van
helo
igazából a hátsó teleszkópnak teljesen tele kell lennie olajjal,hogy mindig jól dolgozzon,ezért ugy kell csinálni hogy egy tálba bele kell állitani a teleszkópot majd felönteni olajjal tele az összeszereléskor a fölösleg meg kifolyik a tálba.De van egy cikk a szerelésről itt az oldalon,ott fenn baloldalon a menü valamelyik cikke alatt megtalálod.
Milyen karbi kell?? Etz125-ös van 2500Ft-ért.
06702912829
Szia!
Nekem 22N2-es karburátorom volt bent és egy ugyanolyat szereztem. Azt szeretném majd beletenni, mert a régi karburátornál az üresjárati csavar tönkrement, nem lehet kicsavarni..
A Tz karbival az a gondom, hogy újonnan 8100Ft (nekem ez azért kicsit sok) , bontva pedig még nem találtam.
Egyenlőre csak várok és keresgélek egy hozzáértőt...remélem valaki tud majd segíteni..ha nem akkor kifizetem az útiköltséget valakinek, aki esetleg lejönne...csak rakjuk rendbe a gépet, mert nem bírom elviselni, hogy ott áll és beteg :S
sorszám: 34828 (109154)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-06 23:03:59)
ZSAKFOS!
most szart be a gépem, és nem találom a kipufogóégetős cikkemet.
tudom hogy neked meg van, légyszíves töltsd fel a data.hu-ra!
valahol valamelyik dvd-men nekem is megvan, de most amíg nincs rendbe teljesen a gép, addig nem is akarok turkálni.
köszi előre is!
Árpad, és Rókapimpó valóban megtalált iwiw-en:D
igy aztán még több ismerősöm, van:D mert ugye az iwiw az a hely ahol darabra mérik az ismerősöket:D
halvány felületi rozsdát egy polírmester eltünteti szinte nyomtalanúl. az eltömődést, meg remekűl ki lehet égetni! teljesen porszáraz fémtiszta dob lesz jóformán.
felteszem a kipufogóégetős cikket valamelyik data oldalra, le tudod majd tölteni.
annyiban javítanék, hogy inkább ne ilyen "vékony" lengéscsillapító olajat, meg ne ugyanilyen sűrűségű hidraulika olajat, hanem egy hígabb(az elöbbieknél ez lényegesen sűrűbb) motorolajat keress(10w40). olcsóbb, és jobb is, a vékony olaj könnyen kiverődik, és egy kopott teló(ami folyik az már általában az) rendesen nem is csillapít ilyennel. ha két személlyel, vagy esetleg nagyobb "önsúlyal" használod a gépet, akkor meg feltétlenűl fontos is, hogy sűrűb olaj legyen benne. kb ennyi, a telőszerelés szervíz cikk ami itt van az oldalon, elég jól leírja a dolgokat.
karburátor kérdésbe egy kis segítség:
etz 125 BVF 22 n2-1 10,2Le
etz 150 BVF 24 n2-2 12,2Le
etz 150 BVF 24 n2-1 14,2Le
cseréld le a TS karbit tz-re,mert amúgy is az a gyári,és azzal könnyebb a beállítás,ezen felül nézd meg a szivatót,és a benzinszűrőt,nem-e koszos.GYertya arculat?,van-e szikra?
húú,most megfogtál,én csak szemmértékre öntöm,van az a kis hüvely,azt teleöntöm,és még a külsőbe is jusson,ez nem tudom mennyi,de ennyit tettem bele.Amúgy kifejezetten lengéscsillapító olajat v. hidraulika olajat keress,és mondd az eladónak hogy a hátsó rugóstagba lesz.
Mi a helyzet egy eltömődött, rozsdásodásnak indult kipufogóval? Gondolom ott már biztos a csere.. 7500-8000egy új, minősége meg kérdéses. Ha igaz a mostani 22évet bírt, örülnék, ha még sokat kibírna.
És a kifolyt mennyiséget lehet pótolni? Ha igen mivel és mennyit?
sorszám: 34820 (109140)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-06 22:49:52)
valószinű csak szimeringezni kell egy 1000 alatt meglesz.De akkormár a balt is meg kell nézni meg venni kell oljajat és feltölteni mindkettőt,igy 2-3 ezer körül lesz kb.
rendszerint a telószimering vagy a zárócsavar alatti tömités szarhatott be,én Ó-gyűrűvel oldottam meg a helyzetet,és kicseréltem a szimeringet,és nem látok folyást,az már más kérdés hogy szét van kopva az enyémen mind a kettő és hintázik,de legalább nm néz ki úgy mint amit lehugyozott a kutya:D
Upsz! Az kimaradt, hogy egy 250ETZről van szó=)
Üdv!
A jobb hátsó lengéscsillapítómból az olaj folyik. Újat kéne vennem (ami drága és a gyárit szeretném még használni) vagy fel lehet valahogyan újítani? Néhány leírás alapján a csillapítást külön ki lehet venni, de többre nem jutottam eddig.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|