hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

R.Norbi
válasz erre | email2009-03-10 21:04:41
Valaki a minap istenítette a SUPER BRISK gyertyát!Annyit üzenek neki,hogy én nem mentem el vele 10 kilómétert!Ez azért elgondolkodtató!.....
sorszám: 34900 (109295)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-10 20:13:23
Értem, és köszönöm a leírást :) egy utolsó kérdés: jobban járok ha megcsinálom relével 100/80W-osra, vagy ez a növelt fényerejű 60/55W-os nyújt közel akkora teljesítményt? :S:D
sorszám: 34899 (109290)
(előzmény: Keri, 2009-03-10 20:01:28)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-10 20:10:26
Sziasztok!

Egy óriási kérésem lenne!

Van valaki, aki Oroszlány környékén lakik?
Van ott egy kipufogó, amit meg szeretnék venni, de nyugodtabb lennék, ha valaki megnézné.
Tudnátok segíteni?
sorszám: 34898 (109289)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-10 20:01:28
90% az már paraszt vakítás, szerintem, de hihető hogy nagyobb fényerejű. Az apróbetűs részben olvashatod azt hogy lényegesen rövidebb élettartamú is egyben. Nekem a kocsimba volt ilyen +50%-os kékfényü, de egy nyár alatt ki is égett és visszacseréltem hagyományos de nagyobb teljesítményű halogénra.

Relézés. Az a baj, hogy amennyivel nagyobb teljesítményű az izzó, az el is veszik a vezetékeken és a kapcsolókon ilyen áramnál, ezért ajánlott a relé. Látványosan jobban fog világítani ugyan az az izzó ha relével kapcsolod, akkor is ha az előírt méretű.

Az MZ gyári kapcsolói nem nagyáramu kapcsolásokra lettek kitalálva. A fokozott szikra képződés miatt megolvad az érintkező felülete, oxidálódik, nehezen fog kapcsolni, beég, alapból még kevesebb áramot fog átengedni.

Alapvetően működni fog, de sok későbbi szívástól megkímélheted magad, és ha már fénytuning, akkor a relével kell kezdeni.


Bekötése roppant egyszerű:

A tekercsét az izzó vezetékére kell kötni (tompított, reflektor vezetékére 1-1 relét)
A relé kapcsoló egyik kivezetésére az izzót, másik kivezetésére egy jó minőségű testet kell kötni. Az izzó szabad felére pedig a 12Vot, közvetlenül a biztosíték táblától vezetett drótra. Megfelel az amit a gyújtás kapcsolóra is vezetnek- Általában a többinél vastagabb piros vagy fekete zsinór. Persze nem tudom hogy van pontosan az MZ-n de gondolóm a gerinc vezeték az MZ-n is vastagabb.
sorszám: 34897 (109288)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-10 18:52:16)

 
 
Bek Attila
válasz erre | email2009-03-10 19:34:34
Talán nem lenne gond a szállítás Keszthely mellett vagyok. Mennyi lenne az ára?
sorszám: 34896 (109285)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-10 18:50:31)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-10 19:33:34
Köszi a választ :) amúgy ennek milyen fénye van? kékes, vagy inkább fehér ill. ezt csak párban adják, vagy van egyes kiszerelés is?
sorszám: 34895 (109284)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 19:19:39)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-10 19:19:39
én 100\80W tungsram megalight +-al jártam\járok,és meglepően jó,főleg ha beállítod a lámpát,nekem az eget világitotta,de utána jó volt.igaz nem reléztem de mentségemre legyen mondva minden vezeték új,és hála istennek nem voltak kapcs. beégéses tünetek.
sorszám: 34894 (109283)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-10 18:52:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-10 19:14:46
jó most nem azért,szeretem ezt a kis dögöt de mégis csak egy mz,egy hayabusára nem is várnék mást mint kb 40rudi\db de oda kell is a minőség meg bírnia is kell,szóval az tiszta,de ez a tárcsa? hát megláttam és mint a bimbam csengő kiakadtam:D az enyémen csak annyi volt a gond gond hogy volt egy pici válla,meg hullámos volt,az új betét miatt le lett szabályozva és teljesen hibátlanul üzemel a főfékhengert leszámítva;)
sorszám: 34893 (109282)
(előzmény: Keri, 2009-03-10 12:32:10)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-10 18:52:16
xD köszi a választ... múltkor Waresz vakított itt a 140-es izzóval :D mondom ki kellene próbálni. Ez a relés dolog mennyire ajánlott? Én az elektronikához totál hülye vagyok (annyit tudok, hogyan működik a relé, de bekötni...? :D) Ha nem használom, akkor mennyi az esélye, hogy beég a kapcsoló/vezeték? Vagy van olyan 60/55-ös izzó, ami közel ekkora fényerőt tud? A Tungsram oldalán láttam valami gigamegablú vakító szettet :D a hagyományoshoz képest 90%-kal nagyobb fényerővel, igaz lehet ez?
sorszám: 34892 (109280)
(előzmény: Keri, 2009-03-10 18:36:34)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-10 18:50:31
Szia!Nekem van egy felesleges.Egy kicsikét rozsdás itt-ott,de szerintem menthető.A nagyobb gond hogy hogyan juttatom el hozzád.Most Siófokon van a villa.
sorszám: 34891 (109279)
(előzmény: Bek Attila, 2009-03-10 18:20:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-10 18:36:34
A foncsort és a generátort is :)
Úgy rémlik 100/80-ast még elvisel a rendszer, de érdemes relézni, mert a kézi kapcsolók és a vezetékek gyengék már ehhez.
sorszám: 34890 (109277)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-10 18:28:58)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-10 18:28:58
Üdv. mindenkinek... lassan itt a jó idő :D
A kérdés a következő: jelenleg egy 60/55W-os izzó van az MZ-ben, de szerintem jobb lenne egy nagyobb teljesítményű. kettő között gondolkozok, az egyik 100/80W-os a másik 140/100. Ezek garantáltak kinyírják a foncsort, vagy azért elbírja? Melyiket javasolnátok? Esetleg konkrét izzó fajta? Előre is köszönöm a segítséget :)
sorszám: 34889 (109275)

 
 
Bek Attila
válasz erre | email2009-03-10 18:20:39
Üdv. MZ TS250/1- hez keresek hátsó villát, ha van valakinek fölösleg írjon.
sorszám: 34888 (109274)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-10 12:32:10
Egy motorra való tárcsa általában ennyibe kerül. Asszem valami Szőke nevű ember gyárt tárcsákat sportmotorokra, az is kb innen indul.

Más kérdés hogy ezért általában parizer szeletelő vastagságú spéci anyagú tárcsa szokott lenni.
sorszám: 34887 (109268)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 06:24:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-10 06:24:28
csak egy kis mellékes:D
kóvályogtam a neten mert korábban keltem és nem akartam vissza aludni,erre a viktormotor.hu oldalon találtam etz tárcsát potom 33000ft-ért,occó!:D a műltkor volt szó új török tárcsáról csak azért szúrtam be hátha valakit érdekel,biztos nagy rá a kereslet,ennyiért komplett első futóművet kapok börzén,sőt lehet hogy olcsóbban:)
további szép napot!
sorszám: 34886 (109264)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 21:17:39
:D jótmondasz komám:D próbáltam a hengerre körbetekerni meg minden baromságot kipróbáltam de aztán arra jutottam hogy jobb helye van a kombájnba XD
sorszám: 34885 (109258)
(előzmény: Keri, 2009-03-09 19:57:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-09 20:42:55
Bezzeg én a multkor az ETZ-n megtaláltam. Volt hűtő is, volt víz is. Abba most ne kössünk bele, hogy nem egy helyen. :D
sorszám: 34884 (109256)
(előzmény: Keri, 2009-03-09 19:57:48)

 
 
Forrest
válasz erre | email2009-03-09 20:28:05
Üdv
Rendszámos, műszakis Trophy250, alkatrésznek való komplett Trophy 250 és rengeteg blokk alkatrész ócón eladó.
vojnarovits@gmail.com
sorszám: 34883 (109254)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-09 19:57:48
Te sem találtad a Simson vízhűtőjét? :))))
sorszám: 34882 (109250)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 17:59:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-09 19:46:12
Annyira nem elképzelhetetlen.
Azt írja hogy a névleges kopásig 40ezer.
Szerintem utána is megy még ugyan ennyit, de már nem olyan jó paraméterekkel.

Mondjuk elég gáz hogy csak ennyit bírnak, de belegondolok a Skodámon 100ezernél új karbi kellet, mert az előző reménytelenül szétkopott.
sorszám: 34881 (109249)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-08 18:34:55)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 17:59:55
Igen. én már próbáltam a vízhőfokmérőjét simsonba beépíteni,de sajnos nemsikerült :D nemtom hogy kéne
sorszám: 34880 (109247)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 16:10:35)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-03-09 17:18:39
Írtam mailt!Nézd meg!
sorszám: 34879 (109246)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 14:59:27)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-09 16:10:35
asszem itt a faluba van egy 514es roncs, megkérdem a tulaját, hátha turizhatok belőle.:P
sorszám: 34878 (109245)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 16:08:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-09 16:08:41
óó:) már utánanéztem:)

6 hengeresről nem találtam semmit, de 4 hengeresről igen, meg volt valami 516os, ami V8as. műszerek szempontjából az 514es érdekesebb.. abba van olajnyomás, motorfordulat és üzemóra mérő(ez még inkább bejönne nekem:D) , dobfordulat(ez már megvan), meg még egy negyedik, talán vízhőfok.
sorszám: 34877 (109244)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 15:02:26)

 
 
Okli
válasz erre | email2009-03-09 15:14:16
MZ Ts 250
4 négysebességes
Rendezett papírokkal műszakival nyeregtáskával eladó.
Érdeklődni: 06303631659
sorszám: 34876 (109243)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 15:02:26
Fortschritt kombájn 6 hengeres IFA motorral.ha jól tom akkor a 81-89 ig gyártották.Nekünk E-514esünk van.
sorszám: 34875 (109241)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 11:01:59)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 14:59:27
Ja köszi jó lenne ha leírnád.
sorszám: 34874 (109240)
(előzmény: R.Norbi, 2009-03-09 12:32:48)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-03-09 14:44:04
Gratulálok a kombájn dobfordulatszámmérőhoz! :))))

Ez q-vára tetszik... :))) (fetrengve röhögő smile)
sorszám: 34873 (109239)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 11:01:59)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-03-09 12:32:48
Szeva Barátom!Ha nem bírtad még kiszedni a légtelenítőcsavart és érdekel,hogy én hogyan szoktam,akkor leírom neked!Én még egyet sem törtem bele!Pedig a szakbarbárok előszeretettel kedvelik,ennek a csavarnak a kókányolását és taknyolását!Ezenkívül magától is beszorul rendesen,de ha még rá is segítenek....!
sorszám: 34872 (109238)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 09:22:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-09 11:37:00
Jobb menetes, ha minden igaz. Eggyet én már legyalultam úgy, hogy ki kellett fúrni. De utánna valahogy sikerült a menetet helyrehozni. Igaz, a fúrást nem én csináltam.:)
Az lehet a berohadás lényege talán, hogy valami spiáter, vagy aluöntvény találkozik sárgarézzel. Kész is a galván elem.
sorszám: 34871 (109237)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 09:22:06)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-09 11:01:59
le vagyok nyügözve!:) köszönöm a választ. ez minden kombájnban benne volt? amúgy látásból ismerős a fortschritt, de sosem ültem még benne. van még valami különleges műszere?
sorszám: 34870 (109236)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-09 09:16:46)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 09:22:06
értem, de egyáltalán balmenetes vagy jobbmenetes mert meg se moccan akármivel próbálom és nemakarom beletörni
sorszám: 34869 (109235)
(előzmény: Árpád, 2009-03-08 21:34:11)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-09 09:16:46
Ez egy Fortschritt kombájn dobfordulatszám-mérője, a kombájn cséplő részének a gyorsaságát méri.Kukoricánál 500, Gabonánál 1000 körüli fordulat az ideális
sorszám: 34868 (109234)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 01:32:42)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-09 01:43:04
lehet hogy az,olvastam róla hogy azokat kifejezetten versenyre építették,amit el tudnék még képzelni az az Mz BK350,de nem nagy a valószinűsége
sorszám: 34867 (109230)
(előzmény: waresz, 2009-03-09 01:32:42)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-09 01:40:15
picit kalapáccsal kocogtasd meg+csavarlazító,aztán patentfogó v. csőfogóval próbáld meg,ha megindul akkor kicsit mozgasd ki be és szép lassan meg tudod nyitni v. teljesen kiszedni
sorszám: 34866 (109229)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-08 21:23:10)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-09 01:32:42
Remek volt a börze!:)
elsősorban erre hívnám föl az MZ-esek figyelmét:
http://kepfeltoltes.hu/090309/SL744046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ez vajom minek a fordulatmérője?
a benne lévő szöveg "trommeldrehzahl" =>dobfordulatszám???? mi ez? mosógép? eddig azt hitem, hogy RZ MZ-é, de aztán látom, hogy nem ezer, hanem 100 a szorzója.:S
sorszám: 34865 (109228)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-08 21:34:11
Ha ugyanarra gondolunk, az valami csapszerűség. Ha kijjebb tekered, a végén lévő likon jön az olaj. Ha jól emlékszem. Az a vacak úgy bele tud gyógyulni a helyére, hogy dinamittal is nehezen mozdítható.Próbáld meg egy passzentos kulcsal, ami nem annyira gyalulja le, aztán adj neki. Ha tényleg passzol a kulcs, egy kis rásegítést is alkalmazhatsz egy megfelelő csővel. Aztán vagy kijön a csavar, vagy legömbölyödik, vagy a kulcs törik el. Én próbáltam minden féle löttyel meglazítani, nem ment.
sorszám: 34864 (109226)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-08 21:23:10)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-08 21:23:10
Sziasztok
Kérdésem az lenne hogy etz nél a fékolajat úgy kell leengedni hogy azt a kis szelepet kinyitom és pumpálom a kart. Na most nálam nemigen akar semerre csavarodni az a szelep. Az egyáltalán menetes vagy máshogy kell megnyitni? nem akartam erőltetni mert csak elnyagdulna
sorszám: 34863 (109225)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-08 19:08:40
Szia!

Holnap megnézem! Köszi!!!
sorszám: 34862 (109220)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-08 18:50:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-08 18:50:37
Szia!
találtam egy karbit de tudom is miért raktam ide,mert el van repedve a henger felőli oldalnál,meg kell hegeszteni,azzal sokra nem igazán mennél.
Az hogy beindult az már egy jó jel,viszont ha még így is folyik benzin,elképzelhető hogy nagyon magas az úszószint vagy nem zár rendesen a tűszelep,esetleg lukas úszó.ezeket nézd meg,elvileg azt a gumi tömitést azért rakják bele hogy menet közben ne löttyenjen ki,de közvetlenül a "pohár" fölött a karbi testen van egy túlfolyó,azon is szivároghat
sorszám: 34861 (109218)
(előzmény: Klaudia, 2009-03-08 14:18:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-08 18:43:14
Ha már javítod a blokkot,gondolom teljesítmény növelés céljából akartál reszelni,nos ésszerűbb lenne keresned egy gyárilag 150es etz hengert és megtudni hogy a 12 v. a 14lovas hengere,és ahhoz mérten egy másik,a hengerhez való karbit keresni,az én vasamon az erősebbik 150es karbija volt fent egy szétkopott 125ös hengerrel,azt felfúrattam 150esre,de nem úgy ment ahogy szerettem volna,szereztem ezt a gyári 150est,a srác frissen fúrva árulta,ég és föld a külömbség.mondjuk nem is fúj ki,a 125ösnek valahol el volt repedve a henger v. a HF mert a tömités jó volt és mégis kevés volt a kraft,így már jó lesz csak a bejáratást kell kivárni.
sorszám: 34860 (109217)
(előzmény: peterrock, 2009-03-08 16:22:17)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-08 18:34:55
nem olvastam sehol csak hallottam hogy gyári szervízben 30000km után cserélik a karbit,aztán a franc se tudja,az enyém teljesen jól működik:)
sorszám: 34859 (109216)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-03-08 16:05:27)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-08 18:15:15
Pedig nem is olyan nagy marhaság, legalábbis a csatos karbi kiskönyve szerint ami 40 000 km-t ir.
sorszám: 34858 (109214)

 
 
válasz erre | email2009-03-08 17:24:38
Ez így ebben a formában tényleg nagy marhaság :)
sorszám: 34857 (109213)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-03-08 16:05:27)

 
 
peterrock
válasz erre | email2009-03-08 16:22:17
Sziasztok!
Ma lekaptam TéZikéről a hengert, hát egyik szemem sír, a másik nevet...A hajtókarom és az alsó tűgörgőm szerencsére rendben van, de a főtengelycsapágy kissé kivan, mert hosszirányban 1,5-2mm-t mozog az egész tengő:) Ki akartam reszelni a henger szívócsatornájából a belógó fülecskét, de rájöttem hogy inkább nem gányolom:) Na összességében jövő hétvégén irány Székkutas hengert fúratni, majd alkatrészrendelés a MOFAKER-től és blokk szét-, majd összedobás:)Unatkozni nem fogok, majd szurkoljatok:D Apropó leírnátok pontosan milyen jelölésű főtengelycsapágyak és főtengelyszimmeringek kellenek a 125-ös ETZ-hez? Köszi, üdv mindenkinek
sorszám: 34856 (109210)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-03-08 16:05:27
Az valami nagy baromság, hogy 30000 kmenként cserélni kéne a karbit. Ha így lenne az nagy gáz. Ennyi időt még a henger is kibír, sőt még akár a dupláját is 1 fúrással és a henger mégiscsak jobban kopik mint egy karburátor! Ha belegondolsz a karbiban csak a súber és a tű mozog, túlsokminden nem tud elkopni benne. Lehet, hogy az a 30000 nem is 30000 hanem 300000! Azt jobban el tudnám képzelni mint a 30-at. :D
sorszám: 34855 (109207)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:13:45)

 
 
mreni
válasz erre | email2009-03-08 14:45:45
Ja és még egy kérdés.
Előre és hátra milyen a legszélesebb és legperesebb gumi ami még normálisan elfér??
sorszám: 34854 (109206)
(előzmény: mreni, 2009-03-08 14:32:57)

 
 
mreni
válasz erre | email2009-03-08 14:32:57
Egy 74,45-ös dugóhoz mekkora gyűrű kell?:)
sorszám: 34853 (109205)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-08 14:18:23
Szia!

Köszönöm a segítséget!
Reggel kimentem és visszatettem a karbit, de kiderült, hogy 24N2es tömítés volt az újban is, amit kaptam.
Próbáltam kartonlapból..de semmit nem ért.
Most a régi szétszakadt tömítést tettem vissza...azzal sikerült elindítani a motort, csak be kell majd állítani a gázkar holtjátékát és az alapjáratot.
Az a baj, hogy most is folyik a benzin...szereznem kellene egy 22N2-2es tömítést a karburátorba.
Ha valakinek esetleg lenne egy elfekvőben kérem szóljon!

Köszönöm!!!
sorszám: 34852 (109204)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:26:17)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-03-08 13:06:58
hello márc 15-én börze sóstón!! Mikulánál akit érdekel jöjjön:) mi is megyünk Kisvárda felől egy páran.
sorszám: 34851 (109199)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu