:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valaki a minap istenítette a SUPER BRISK gyertyát!Annyit üzenek neki,hogy én nem mentem el vele 10 kilómétert!Ez azért elgondolkodtató!.....
Értem, és köszönöm a leírást :) egy utolsó kérdés: jobban járok ha megcsinálom relével 100/80W-osra, vagy ez a növelt fényerejű 60/55W-os nyújt közel akkora teljesítményt? :S:D
Sziasztok!
Egy óriási kérésem lenne!
Van valaki, aki Oroszlány környékén lakik?
Van ott egy kipufogó, amit meg szeretnék venni, de nyugodtabb lennék, ha valaki megnézné.
Tudnátok segíteni?
90% az már paraszt vakítás, szerintem, de hihető hogy nagyobb fényerejű. Az apróbetűs részben olvashatod azt hogy lényegesen rövidebb élettartamú is egyben. Nekem a kocsimba volt ilyen +50%-os kékfényü, de egy nyár alatt ki is égett és visszacseréltem hagyományos de nagyobb teljesítményű halogénra.
Relézés. Az a baj, hogy amennyivel nagyobb teljesítményű az izzó, az el is veszik a vezetékeken és a kapcsolókon ilyen áramnál, ezért ajánlott a relé. Látványosan jobban fog világítani ugyan az az izzó ha relével kapcsolod, akkor is ha az előírt méretű.
Az MZ gyári kapcsolói nem nagyáramu kapcsolásokra lettek kitalálva. A fokozott szikra képződés miatt megolvad az érintkező felülete, oxidálódik, nehezen fog kapcsolni, beég, alapból még kevesebb áramot fog átengedni.
Alapvetően működni fog, de sok későbbi szívástól megkímélheted magad, és ha már fénytuning, akkor a relével kell kezdeni.
Bekötése roppant egyszerű:
A tekercsét az izzó vezetékére kell kötni (tompított, reflektor vezetékére 1-1 relét)
A relé kapcsoló egyik kivezetésére az izzót, másik kivezetésére egy jó minőségű testet kell kötni. Az izzó szabad felére pedig a 12Vot, közvetlenül a biztosíték táblától vezetett drótra. Megfelel az amit a gyújtás kapcsolóra is vezetnek- Általában a többinél vastagabb piros vagy fekete zsinór. Persze nem tudom hogy van pontosan az MZ-n de gondolóm a gerinc vezeték az MZ-n is vastagabb.
Talán nem lenne gond a szállítás Keszthely mellett vagyok. Mennyi lenne az ára?
Köszi a választ :) amúgy ennek milyen fénye van? kékes, vagy inkább fehér ill. ezt csak párban adják, vagy van egyes kiszerelés is?
sorszám: 34895 (109284)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 19:19:39)
én 100\80W tungsram megalight +-al jártam\járok,és meglepően jó,főleg ha beállítod a lámpát,nekem az eget világitotta,de utána jó volt.igaz nem reléztem de mentségemre legyen mondva minden vezeték új,és hála istennek nem voltak kapcs. beégéses tünetek.
jó most nem azért,szeretem ezt a kis dögöt de mégis csak egy mz,egy hayabusára nem is várnék mást mint kb 40rudi\db de oda kell is a minőség meg bírnia is kell,szóval az tiszta,de ez a tárcsa? hát megláttam és mint a bimbam csengő kiakadtam:D az enyémen csak annyi volt a gond gond hogy volt egy pici válla,meg hullámos volt,az új betét miatt le lett szabályozva és teljesen hibátlanul üzemel a főfékhengert leszámítva;)
xD köszi a választ... múltkor Waresz vakított itt a 140-es izzóval :D mondom ki kellene próbálni. Ez a relés dolog mennyire ajánlott? Én az elektronikához totál hülye vagyok (annyit tudok, hogyan működik a relé, de bekötni...? :D) Ha nem használom, akkor mennyi az esélye, hogy beég a kapcsoló/vezeték? Vagy van olyan 60/55-ös izzó, ami közel ekkora fényerőt tud? A Tungsram oldalán láttam valami gigamegablú vakító szettet :D a hagyományoshoz képest 90%-kal nagyobb fényerővel, igaz lehet ez?
Szia!Nekem van egy felesleges.Egy kicsikét rozsdás itt-ott,de szerintem menthető.A nagyobb gond hogy hogyan juttatom el hozzád.Most Siófokon van a villa.
A foncsort és a generátort is :)
Úgy rémlik 100/80-ast még elvisel a rendszer, de érdemes relézni, mert a kézi kapcsolók és a vezetékek gyengék már ehhez.
Üdv. mindenkinek... lassan itt a jó idő :D
A kérdés a következő: jelenleg egy 60/55W-os izzó van az MZ-ben, de szerintem jobb lenne egy nagyobb teljesítményű. kettő között gondolkozok, az egyik 100/80W-os a másik 140/100. Ezek garantáltak kinyírják a foncsort, vagy azért elbírja? Melyiket javasolnátok? Esetleg konkrét izzó fajta? Előre is köszönöm a segítséget :)
Üdv. MZ TS250/1- hez keresek hátsó villát, ha van valakinek fölösleg írjon.
Egy motorra való tárcsa általában ennyibe kerül. Asszem valami Szőke nevű ember gyárt tárcsákat sportmotorokra, az is kb innen indul.
Más kérdés hogy ezért általában parizer szeletelő vastagságú spéci anyagú tárcsa szokott lenni.
sorszám: 34887 (109268)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 06:24:28)
csak egy kis mellékes:D
kóvályogtam a neten mert korábban keltem és nem akartam vissza aludni,erre a viktormotor.hu oldalon találtam etz tárcsát potom 33000ft-ért,occó!:D a műltkor volt szó új török tárcsáról csak azért szúrtam be hátha valakit érdekel,biztos nagy rá a kereslet,ennyiért komplett első futóművet kapok börzén,sőt lehet hogy olcsóbban:)
további szép napot!
:D jótmondasz komám:D próbáltam a hengerre körbetekerni meg minden baromságot kipróbáltam de aztán arra jutottam hogy jobb helye van a kombájnba XD
Bezzeg én a multkor az ETZ-n megtaláltam. Volt hűtő is, volt víz is. Abba most ne kössünk bele, hogy nem egy helyen. :D
Üdv
Rendszámos, műszakis Trophy250, alkatrésznek való komplett Trophy 250 és rengeteg blokk alkatrész ócón eladó.
vojnarovits@gmail.com
Te sem találtad a Simson vízhűtőjét? :))))
Annyira nem elképzelhetetlen.
Azt írja hogy a névleges kopásig 40ezer.
Szerintem utána is megy még ugyan ennyit, de már nem olyan jó paraméterekkel.
Mondjuk elég gáz hogy csak ennyit bírnak, de belegondolok a Skodámon 100ezernél új karbi kellet, mert az előző reménytelenül szétkopott.
sorszám: 34881 (109249)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-08 18:34:55)
Igen. én már próbáltam a vízhőfokmérőjét simsonba beépíteni,de sajnos nemsikerült :D nemtom hogy kéne
asszem itt a faluba van egy 514es roncs, megkérdem a tulaját, hátha turizhatok belőle.:P
óó:) már utánanéztem:)
6 hengeresről nem találtam semmit, de 4 hengeresről igen, meg volt valami 516os, ami V8as. műszerek szempontjából az 514es érdekesebb.. abba van olajnyomás, motorfordulat és üzemóra mérő(ez még inkább bejönne nekem:D) , dobfordulat(ez már megvan), meg még egy negyedik, talán vízhőfok.
MZ Ts 250
4 négysebességes
Rendezett papírokkal műszakival nyeregtáskával eladó.
Érdeklődni: 06303631659
Fortschritt kombájn 6 hengeres IFA motorral.ha jól tom akkor a 81-89 ig gyártották.Nekünk E-514esünk van.
Ja köszi jó lenne ha leírnád.
Gratulálok a kombájn dobfordulatszámmérőhoz! :))))
Ez q-vára tetszik... :))) (fetrengve röhögő smile)
Szeva Barátom!Ha nem bírtad még kiszedni a légtelenítőcsavart és érdekel,hogy én hogyan szoktam,akkor leírom neked!Én még egyet sem törtem bele!Pedig a szakbarbárok előszeretettel kedvelik,ennek a csavarnak a kókányolását és taknyolását!Ezenkívül magától is beszorul rendesen,de ha még rá is segítenek....!
Jobb menetes, ha minden igaz. Eggyet én már legyalultam úgy, hogy ki kellett fúrni. De utánna valahogy sikerült a menetet helyrehozni. Igaz, a fúrást nem én csináltam.:)
Az lehet a berohadás lényege talán, hogy valami spiáter, vagy aluöntvény találkozik sárgarézzel. Kész is a galván elem.
le vagyok nyügözve!:) köszönöm a választ. ez minden kombájnban benne volt? amúgy látásból ismerős a fortschritt, de sosem ültem még benne. van még valami különleges műszere?
értem, de egyáltalán balmenetes vagy jobbmenetes mert meg se moccan akármivel próbálom és nemakarom beletörni
Ez egy Fortschritt kombájn dobfordulatszám-mérője, a kombájn cséplő részének a gyorsaságát méri.Kukoricánál 500, Gabonánál 1000 körüli fordulat az ideális
lehet hogy az,olvastam róla hogy azokat kifejezetten versenyre építették,amit el tudnék még képzelni az az Mz BK350,de nem nagy a valószinűsége
picit kalapáccsal kocogtasd meg+csavarlazító,aztán patentfogó v. csőfogóval próbáld meg,ha megindul akkor kicsit mozgasd ki be és szép lassan meg tudod nyitni v. teljesen kiszedni
Remek volt a börze!:)
elsősorban erre hívnám föl az MZ-esek figyelmét:
http://kepfeltoltes.hu/090309/SL744046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ez vajom minek a fordulatmérője?
a benne lévő szöveg "trommeldrehzahl" =>dobfordulatszám???? mi ez? mosógép? eddig azt hitem, hogy RZ MZ-é, de aztán látom, hogy nem ezer, hanem 100 a szorzója.:S
Ha ugyanarra gondolunk, az valami csapszerűség. Ha kijjebb tekered, a végén lévő likon jön az olaj. Ha jól emlékszem. Az a vacak úgy bele tud gyógyulni a helyére, hogy dinamittal is nehezen mozdítható.Próbáld meg egy passzentos kulcsal, ami nem annyira gyalulja le, aztán adj neki. Ha tényleg passzol a kulcs, egy kis rásegítést is alkalmazhatsz egy megfelelő csővel. Aztán vagy kijön a csavar, vagy legömbölyödik, vagy a kulcs törik el. Én próbáltam minden féle löttyel meglazítani, nem ment.
Sziasztok
Kérdésem az lenne hogy etz nél a fékolajat úgy kell leengedni hogy azt a kis szelepet kinyitom és pumpálom a kart. Na most nálam nemigen akar semerre csavarodni az a szelep. Az egyáltalán menetes vagy máshogy kell megnyitni? nem akartam erőltetni mert csak elnyagdulna
Szia!
Holnap megnézem! Köszi!!!
sorszám: 34862 (109220)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-08 18:50:37)
Szia!
találtam egy karbit de tudom is miért raktam ide,mert el van repedve a henger felőli oldalnál,meg kell hegeszteni,azzal sokra nem igazán mennél.
Az hogy beindult az már egy jó jel,viszont ha még így is folyik benzin,elképzelhető hogy nagyon magas az úszószint vagy nem zár rendesen a tűszelep,esetleg lukas úszó.ezeket nézd meg,elvileg azt a gumi tömitést azért rakják bele hogy menet közben ne löttyenjen ki,de közvetlenül a "pohár" fölött a karbi testen van egy túlfolyó,azon is szivároghat
Ha már javítod a blokkot,gondolom teljesítmény növelés céljából akartál reszelni,nos ésszerűbb lenne keresned egy gyárilag 150es etz hengert és megtudni hogy a 12 v. a 14lovas hengere,és ahhoz mérten egy másik,a hengerhez való karbit keresni,az én vasamon az erősebbik 150es karbija volt fent egy szétkopott 125ös hengerrel,azt felfúrattam 150esre,de nem úgy ment ahogy szerettem volna,szereztem ezt a gyári 150est,a srác frissen fúrva árulta,ég és föld a külömbség.mondjuk nem is fúj ki,a 125ösnek valahol el volt repedve a henger v. a HF mert a tömités jó volt és mégis kevés volt a kraft,így már jó lesz csak a bejáratást kell kivárni.
nem olvastam sehol csak hallottam hogy gyári szervízben 30000km után cserélik a karbit,aztán a franc se tudja,az enyém teljesen jól működik:)
Pedig nem is olyan nagy marhaság, legalábbis a csatos karbi kiskönyve szerint ami 40 000 km-t ir.
Ez így ebben a formában tényleg nagy marhaság :)
Sziasztok!
Ma lekaptam TéZikéről a hengert, hát egyik szemem sír, a másik nevet...A hajtókarom és az alsó tűgörgőm szerencsére rendben van, de a főtengelycsapágy kissé kivan, mert hosszirányban 1,5-2mm-t mozog az egész tengő:) Ki akartam reszelni a henger szívócsatornájából a belógó fülecskét, de rájöttem hogy inkább nem gányolom:) Na összességében jövő hétvégén irány Székkutas hengert fúratni, majd alkatrészrendelés a MOFAKER-től és blokk szét-, majd összedobás:)Unatkozni nem fogok, majd szurkoljatok:D Apropó leírnátok pontosan milyen jelölésű főtengelycsapágyak és főtengelyszimmeringek kellenek a 125-ös ETZ-hez? Köszi, üdv mindenkinek
Az valami nagy baromság, hogy 30000 kmenként cserélni kéne a karbit. Ha így lenne az nagy gáz. Ennyi időt még a henger is kibír, sőt még akár a dupláját is 1 fúrással és a henger mégiscsak jobban kopik mint egy karburátor! Ha belegondolsz a karbiban csak a súber és a tű mozog, túlsokminden nem tud elkopni benne. Lehet, hogy az a 30000 nem is 30000 hanem 300000! Azt jobban el tudnám képzelni mint a 30-at. :D
sorszám: 34855 (109207)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:13:45)
Ja és még egy kérdés.
Előre és hátra milyen a legszélesebb és legperesebb gumi ami még normálisan elfér??
Egy 74,45-ös dugóhoz mekkora gyűrű kell?:)
Szia!
Köszönöm a segítséget!
Reggel kimentem és visszatettem a karbit, de kiderült, hogy 24N2es tömítés volt az újban is, amit kaptam.
Próbáltam kartonlapból..de semmit nem ért.
Most a régi szétszakadt tömítést tettem vissza...azzal sikerült elindítani a motort, csak be kell majd állítani a gázkar holtjátékát és az alapjáratot.
Az a baj, hogy most is folyik a benzin...szereznem kellene egy 22N2-2es tömítést a karburátorba.
Ha valakinek esetleg lenne egy elfekvőben kérem szóljon!
Köszönöm!!!
sorszám: 34852 (109204)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-07 23:26:17)
hello márc 15-én börze sóstón!! Mikulánál akit érdekel jöjjön:) mi is megyünk Kisvárda felől egy páran.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|