:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Inkább az olajban lesz ilyen adalék.
Amikor etanollal jártam akkor nekem is kicsapódott egy kevés mézszerű ragacs amiről el tudom képzelni hogy ha besűrűsödik akkor így ragad.
Azt nekem a benzin oldotta.
szia Keri! elgurult a gyógyszered, vagy mi? a kis furatokból fémdörzsivel hogyan szeded ki a szutykot? vagy én értettelek félre? üdv
Szerintem csak a dörzshatás a lényeg, nem a márka.
semmi gond, köszönöm a tippet. szerintem is sütőtisztító lesz, olyanról már hallottam. hát égett dolog nincs a karbiban, de a benzinadalék olyan masszív ragacs, hogy szerintem szabadalmaztatni kellene ragasztó és tömítőanyagnak, mivel kiválóan eltömít minden járatot a karbiban. régebben nem ilyen adalékokat használtak a benyához, nem tömítette el a járatokat. képzeld el, hogy a tűszelepet fogóval tudtam kihúzni a fészkéből, úgy bele volt ragadva. persze nem szabad hosszabb időre lerakni a mocit tele karbival, hanem szépen le kell engedni róla a lét. csak sajnos ezt sokan nem tudják...
Most megfogtál....
Nem tudom a nevét, az egyik cimborától hallottam az ötletet, aztán egy másikkal vetettem meg, mert ő szokott Tescoba járni. Az összekeverést is ő végzi.Ő tényleg tűzhelyet pucol vele.:) Én csak koldulok belőle.:) Bár most elbizonytalanodtam. Lehet, hogy sütő tisztó néven fut? De majd rákérdezek a dologra. Kérdés, mikorra sikerül.. :(
A lényeg, a brigéciolhoz kell önteni valami olyan tisztító szert, ami égett dolgokat is tisztít, nem csak zsírt. Nem mintha a karbiban odaégne valami.:)
Én mintha fele, fele arányra emlékeznék.
szia Árpád. milyen arányban kevered a két anyagot és mi a neve a tescos tűzhely tisztítónak? még soha nem láttam a tescoban, pedig jó pár éve ott vásárolok. tudod, a karburátor járataiból nem tudom kipiszkálni semmivel a trutymót, onnét csak valami jó oldószer tudja kiszedni. egyébként köszönöm a tippet. üdv
Én brigeciol és tescos tűzhely tisztító keverékét használom. Eddig mindent kipucolt. A karbit egy picit hosszabban áztatom. Utánna fémtiszta szokott lenni, de nem árt benzinnel is átmosni végül.
Én is gondolkozok xenonon,nekünk az autóba az van és nagyon durván világít,és szép is:)
fiúk, a karburátorba több év alatt belerohadt ragasztószerü benzinadalékot mivel lehet a furatokból kioldani? a benzin nem igazán birkózik meg vele. brigiciol?
két fajta megoldás is lehetséges,gondolom szétszeded a féknyerget javítás céljából,az eggyik verzió,elkezded pumpálni a féket,értelem szerűen a nyereg le van szerelve,elvileg nagyjából egyszerre kell kijönni mindkettőnek,ha nem akkor az egyiket megfogod fogóval ki kell támasztani,és addig kell pumpálni míg majdnem kiesik.a másik verzió hogy kompresszorral v. ahogy árpi is irta pumpával kilövöd,de ne húzd vagy bármiféle fizikai behatásnak ne tedd ki mert alu és kiba könnyen meg tud sérülni,vetemedni,tapasztalat,nekem sajnos sikerült is elcsesznem egy garnitúrát.
Az hogy nem húzod.:) Én kifújattam, amikor kellett. Egyszer annyira kijött így, hogy össze is verte magát. Tehát vigyázva. Szerintem pumpával is megy.
Sziasztok!
Mi a legegyszerűbb módja az ETZ fékdugattyúja kihúzásának?
Nekem a 3. trafó volt működőképes. Mindegyiket máshol vettem és más fajtát.
Ragasz rá bőrdarabot.
sorszám: 34934 (109338)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-11 19:32:58)
Hát pályakezdőként nekem is voltak ilyen bajaim :)
Bár belegondolok annak ellenére hogy jól keresek, minimum 20évre előre tudom hogy hova fog elmenni a fizetésem...házépítésre :)
Szóval én sem cserélem le Xenonra :)
sorszám: 34933 (109337)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-11 19:29:27)
Igazán nincs különbség. Mégis mi lenne?
Ha a hőtűrése jó, adja a szikrát ahol kell, fizikai kinézete egyforma, nem fogsz különbséget tapasztalni.
Az olcsóbb gyertyáknak a porcelánja könnyebben elreped, illetve az elektróda gyorsabban kopik, de Denso és NGK között nem hiszem hogy sok különbséget tudnál kimutatni.
A Densonak V elektrodája van, ez elvileg biztosabb gyújtást eredményez, de gyengébb gyújtás esetén lehet hogy ez hátrányos inkább, tehát csak próba alapján tudnád eldönteni hogy adott motorban hogy viselkedik.
Javaslom katalógusból keresd ki melyik kell neked. A Szakirodalom rovatban van egy konverziós táblázat.
Asszem egyébként hogy azonos hőértékü gyertya esetén is szokott lenni két fajta. Egy rövid és egy hosszú elektródás, én ez utóbbit szeretem használni, jobb a hideg indítási tulajdonsága a próbálkozásaim alapján, de ez nem szent írás.
sorszám: 34932 (109336)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-11 19:25:24)
Rendbe tudod.Fogod a golyót ami kijött,bedugod a lyukba,közben a rugót is utánaküldöd úgy hogy a golyó ne essen ki,aztán jöhet a csavar.Betekered azt kész.
Szerintem normális jelenség.Legalábbis bizonyos fokig.Az én/1-ben is van "még egy üres".Bár nekem nem okoz gondot leváltani,hacsak annyi nem hogy valamivel jobban megkell nyomnom a kart lefelé.
A trafós esetemet meigazából ugy mindenkinek irtam,hátha valaki kevesebbet sziv mint én ezáltal.Persze nem lehet azt mondani hogy nálam ez volt akkor másnál is ez van,de több eset leirás=kevesebb szivás másnak.
és a legelszomorítóbb az hogy itt van március,attól függetlenül hogy elég fos idő van,azért jobb érzés lenne egyben látni a motort úgy hogy TELJESEN kész,csak ennyi a vágyam,arról nem is beszélve hogy kéne vennem ruhát is,mert az hogy felcsatolható protival járok nem egy életbiztositás,jobb ha benne van a kabátba meg a gatyába,meg egy surranó is elkellne,mert ez a sportcipős megoldás elég költséges,a váltó állandóan megeszi a cipő orrát:)
sorszám: 34929 (109331)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-11 19:29:27)
amit néztem az HID xenon kifejezetten motorra 7000ért,tudom praktikusabb lenne egy autós szett,de itt mifelénk nem állnak sorba sajnos pénzt osztani,bár jó lenne,most hogy erősen fizetés szagot érzek pénteki előrejelzéssel,igencsak elkezdett behorpadni a tárca,és az a dúrva hogy kb 2 hónapra előre meg tudom mondani mire kell költeni:)
én régi isolatort( sötétet) használtam amíg tudtam szerezni,korábban NGK,legutóbb denso,de az nagy melléfogás volt menethosszúság tekintetében:D
vacilálok melyik menjen bele,mert az NGK-ból és a denso-ból is a motorhoz való gyertyát néztem,és kb 100ft-os külömbség van a kettő közt,mindkettő jó,de melyik a jobb?
Az igaz!Csak nem kb 10 kilóméter után!Legalábbis én még nem találkoztam ilyennel!A brisk is olyan,mint az új isolator!Mindkettő régi állapotában volt a jó!A brisk is addig amíg PAL volt!
Köszi az úlabb ötletet!A trafóm kábelestől,gyertyapipástól új!Tudom,ez nem sokat jelent a mai világban,de remélem nem lesz vele gond!Viszont lenne egy másik jellegű kérdésem!:A váltóm miért 2 és 3 között szereti megtalálni az üreset????Eddig nem volt ilyen!Utána elég nehezen tudom 1-be kapcsolni!Olyan,mintha nem menne lejebb,de az 3-as,nem 1-es!Utána egyet felváltok és lehet visszafelé pakolni egészen egyesig gond nélkül!Remélem,csak valami üsszekopási problem,az új cuccok miatt!Vélemény?Nagyon ne szomorítsatok el!:-)
Hali
Volna 1 kis problémám...
Egy 250/1-em van, és a blokk alján kitekertem az "üresjáratot rögzítő csavart", rendbe tudom ezt valahyogyan hozni?
plz help
sany0101@citromail.hu
:) nem igazán a lustaság miatt, inkább a hozzá nem értéstől való félelem. Ami egyszer jó, azt 100, hogy csak tönkreteszem, ha hozzányúlok. :D
Elrepedt a porcelán, előfordul a japán gyertyákkal is.
Az alapjárat és a magas fordulat esetén is jobb a motor viselkedése.
Most persze ne óriási változásra gondoljatok, ezek csak apró finomságok amitől jobban érzi magát a motor...meg a gazdája :)
sorszám: 34921 (109321)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 22:46:53)
Könnyebben szikrázik és a szikra nagyobb felülete érintkezik a keverékkel, így biztosabb a gyújtás, a hegyes elektroda kialakítás miatt. Amiért régen nem csináltak ilyet, mert gyorsan szétégtek az ilyen formájú gyertyák, de az iridiumosok bírják a strapát így is.
Én és sokan mások Briskel versenyenek soha nem volt ilyen jellegű gyertyahibám és az MZ is nagyon szereti.
A titka az hogy megfelelő hőértéket kell belerakni ;-)
Sajnos a boltban nem mindig tudják hogy melyik mibe való.
20000HUF egy H4 xenonszett amihez 2 égő és két meghajtó tartozik.
Nincs ezzel probléma. Vizsgára visszateszed a halogént.
sorszám: 34918 (109318)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 21:16:48)
Lusta vagy mi? :DD
Az viszont eldönti a kérdést, cseréld ki a növelt fényerejűre. Bármelyiket választod nyilván jobb fénye lesz mint a simának, de a névleges teljesítmény miatt nem lesznek problémáid.
Szinte ugyanigy jártam.Próbaút,fasza minden.Legközelebb inditom,elindulok és kb 200 m után durrogás majd leáll.Hazatol,gyertya ki másik tipusú gyertya be és lám jó lett.Megyek vele egy próbautat,minden fasza.Legközelebb indulok és 200 m után megint durrog,megint nem jó.Gyertya ki másik be és jó.Na ezt párszor eljátszotta mire egyszer nemcsak gyertyát hanem trafót is cseréltem.Azóta jó.
Ezt csak azért irtam le hogy más okuljon belőle ha ilyen tünetei vannak.
Ha esetleg csinálja a Japán gyertyával is akkor gondolj erre.
Ismerős a helyzet... remélem így már jó lesz a géped :)
Hogy sikerült????Ne is kérdezd!...Olyan mérges vagyok.....mint'a' állat!:))Felújítottam a 250-es gépszörnyemet!Mindent amit csak kellett,kicseréltem!Csapágyak,szimeringek,hengerfúrás,főtengelyfelújítás,karbifelújítás,Trafó,kábel gyertyapipa,megszakító,kondi,stb....na és az a hülye kis gyertya......!Alig vártam,hogy visszakapjam a gépműhelyből a cucost és összepakoljam.....na'kész!Próba!nem kelett sokáig noszogatni és beindult!Kerültem párat vele és leállítottam!Elégedett voltam,mert szépen ment!Nem állítottam karbit.Az első teló felújítását már a próbakör utánra terveztem,hát meg is történt!Ezután is próbát terveztem,dehát a kaporszakállú közbeszólt és nem valami fatya időt adot!Múltak a napok és vártam a pillanatot....!Eljött!Motor ki,indít és go!Már az indítás sem sikerült úgy,mint kellett volna!Kb 500-600 méter után elkezdett köpködni,kopogni,puffogni és leállt!Próbáltam újraindítani de nuku!Hazaballagtam és kivettem a gyertyát!Mindenhol volt szikra csak ott nem,ahol kellet volna,és észrevettem,hogy a hatlaprész alatt körbe meg van égve!Elő a régit és indít!Elmúlt a hülyeség!Szépen ketyegett!Pár kör után hazamentem és a Brisk-et úgy bevágtam a kukába,hogy kilukadt a kuka alja!Utószóként elmondanám,hogy NGK van most benne!Én még a japán gyertyákba sosem csalódtam!Hát ennyi!
sorszám: 34914 (109312)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 21:20:40)
Szia!
Már elindult Vasárnap már meg tudtam annyira szerelni.
Egyáltalán nincs beállítva a karbi, mert kaptam egy újat és azt tettem rá..a régibe beleszorult az üresjárati csavar és nem igazán akar kijönni.
De ha ki is jönne...sajnos elállítottam kezdetleges tudatlanságom miatt.
Szóval biztos, hogy a tömítés nem a fő ok, hogy ömlik a benzin, de mindazonáltal kell majd egy jó, odaillő tömítés.
Most már talán lassan megoldódik az ügy :)
Remélem :P
Klaudia... ellenőrizted már az úszószintet és a tűszelepet (hogy zár-e?), mert az a tömítés lényegében csak arra kell, hogy menet közben amikor igencsak mozgolódik a motor-blokk-karburátor együttese, ne lötyögjön ki az üzemanyag. Nekem egy hót' öreg, valószínűleg még gyári agyon keményedett-törött papírtömítés van benne, de nem folyik ki onnan a benzin. Olyan nincs, hogy amiatt a tömítés miatt nem indul el, más baj lesz ott...szerintem. :S
jaja, hasonló élmények....
elvileg ennyi hogy stabilabb,jobb alapjárat,de egyszerűbb ha megnézed ezt,itt van az NGK tipus száma is:http://www.vatera.hu/ngk_br8hix_rally_dragster_f_15_mz_etz_yz_dt_rd_136383900.html
Ja még annyit hogy holnap megpróbálok képet felrakni róla,hátha nem is tetszik azt akkor ne gyere feleslegesen.Ja meg irj az email cimemre hogy ne a fórumot terheljük ezzel a dologgal.
Esetleg neked nincs valamid /1-hez?Bakelit láncvédő előnyben,vagy esetleg lámpatartóhoz gumik.
Szivesebben cserélek minthogy pénzt kérjek.Ha nincs semmi felesleges cuccod,akkor meg eljössz érte azt a tied ingyen.
Hallottam már az irídium gyertyáról, de tulajdonképen ez mivel jobb, mint a hagyományos? Nagyobb, stabilabb (pontosabb) szikrát ad?
sorszám: 34907 (109304)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 21:43:04)
nem rossz a denso,csak pórul jártam vele,bár igaz használtan guberáltam bent a műhelyben,mert befosott ami a motorba volt,csak azt nem vettem figyelembe hogy rövid menetes kell,királyul beraktam a kilóméter hosszú gyertyát,amikor meg akartam nézni milyen a gyertyakép,hát rácsesztem mert meg se moccant,le kellett venni a hengerfejet,és áztatni wd40el hogy meglazuljon.Azóta találtam két fajta iridium gyertyát kifejezetten mz-hez az egyik az a denso iwf-22 ez hőérték,menethosszúság,mind szempontból megfelelő és nem is egetverő az ára,a másik az NGK,annak nem tudom fejből a tipus számát.
pont itt van előttem a másik akksi,mert nekem 2 aksis rendszerem van az öninditó miatt,mert egy akksi nem bírja,na szóval ez egy genesis NP7-12T 12V 7AH zselés akksi,nekem ezzel csak annyi bajom van hogy riogattak,miszerint a hirtelen nagy áramfelvételt kevésbé szereti mint a savas testvére.Ajándékba kaptam a kettő,egy iroda riasztó berendezésében volt,a másik csak pótnak tartottam de most fixre beépítem.Nem hinném hogy gondot okozna egy ekkora izzó az akksidnak,a gyujtásod ennél jóval többet kér,mármint amikor feltölt a trafó.
értem, köszi szépen. Egyébként a tiédben hány Ah-s akksi van? az enyémben egy nagyon pici 4,5Ah-s zselés van, az nagyon kevés gondolom, de ingyen volt :S:D Mekkorát érdemes belevenni, ha egy 100/80-as izzó van benne?
sorszám: 34904 (109299)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-10 21:16:48)
azokkal nekem se ment... brisk, marelli, isolator (persze az új fajta), ette a simson is meg az MZ-is, alig mentek vele, ezek után nyáron vettem egy Denso közepes hőértékű gyertyát és közel a 3000. gondatlan kilómétert teszi meg a moci, nálam nagyon bevált.
na,hát azt meg hogy sikerült?
alapban az izzó kékes mármint ha ki van szerelve,de működés közben nem vehető észre,én fehéresnek látom de inkább hideg fehér mint meleg(ezzel arra céloztam hogy nem sárgás fehér,mint a sima)de mondom nem rossz,bár le is szippantja az akksit rendesen álló motornál,én most xenonban gondolkodom de ez csak vágyálom szinten mozog még,előnyei:tartósabb,hatékonyabb, csak 35W-os,nagy fényerő .hátránya: indítási feszültség 17KV,és elég drága,de megérné ha a műszakin nem zörögnének érte.Ja amúgy lehet egyesével is kapni ezt az izzót,én egy éve vettem, a tesco-ban találtam 1800-2000ft volt ha jól emlékszem
Valaki a minap istenítette a SUPER BRISK gyertyát!Annyit üzenek neki,hogy én nem mentem el vele 10 kilómétert!Ez azért elgondolkodtató!.....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|