:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Alúlról??? soha nem próbáltam így, de kétségtelen a legnehezebb ez a módszer :)
Simán felül beletöltöd, és addig nyomogatod meg töltögeted amíg bugyborékol.
Amikor már nem csinálja akkor pedig neki állsz és légteleníted a rendszert az alsó csavaron keresztül.
Ha ennek a menetét nem tudod akkor szívesen leírom.
Mondjuk vannak itt ügyes emberek akik addig pöcögtetik az MZ fékkarját amíg minden levegő ki nem jön belőle. Nem tudom hogy csinálják mert nekem nem sikerült még ez a trükk.
Sziasztok!Van valakinek ötlete mitől ilyen a blokkom néha motorozás után?Nem mindig ilyen.Az egy dolog hogy nem tömit rendesen a henger és a kipufkönyök,de miért ilyen fekete olajos trutyi jön ki,miért nem csak füst??
legegyszerűbb az ha a 80w 90 es olajjal nem emelt ki rendesen és kúszott egyesben a motor meg nehezen lehetett álló helyben 1 ből kivenni, akkor tegyél helyette 75w90 ez higabb,ezzel javulhat a dolog.
Most én is gyüjtögetem a 75w90et már van több mint egy decim:)gyaksziról hozom ami flakont kidobnak a kukába miután kiöntötték belőle az uj olajat a flakonban marad egy idő összefolyás után akár fél deci is,én ezeket egy dobozba összeöntöm.
Sziasztok
Ma szétszedtem a tárcsafékemet, öszerakom, majd olajjal próbáltam feltölteni.először alulról ahogy a könyvében irja a szelepen keresztül. Itt nem megy semmi bele,viszont ha pumpálom a féket akkor kifele jön, Megpróbáltam felülről, ott ha fékezgetek akkor buborékol és a féket csak nagyon kis mértékben mozgatja. Mit lehetne ezzel csinálni?
Nem tudom... lehet hogy igazad van, de amikor megvettem még nem produkálta ezeket... azóta végigment 2 szerelőn váltó javítás miatt, és hykomollal nyomták teli. az első szerelés után nem folyt... ekkor visztont szarul lett összerakva a vált (nem vette a 3.-at) ezért másik szerelőt néztem. a váltó jó lett, viszont az üreset nagyon nehezen veszi és nyomja az olajat... :D röhej komolyan.
nem tudom kitekerni mert a nyomi előző tulaj megszakította a menetet, úgyhogy beragasztotta... jó mi? Majd kiderül, hogy mennyi volt benne, ha leeresztem. Ha 9 decinél több, akkor nem csoda hogy folyt. (ezért sz*r, amikor nem én csinálok valamit, hanem másra bízom :S... szerelő)
Az olajjal kapcsolatban... hát... hiszek neked, ha bevált a tesco-s akkor azt veszek, remélem nem teszi tönkre.
Nem tudom, talán sok van benne?
Csavard ki a nívó csavart és ha jön az olaj akkor így van. Ha nem jön akkor nem tudom.
Hi
1,
Hát Én tescos olajat csak esetleg bicajlánc olajozására használnék!!!!
A kuplungod azért fog mert a kiemelő/kinyomó szerkenytűd már elégé kopot, azaz nem bírja oldani a ötést.
2,
Az olaj szerintem azért jön kifele a kuplung bovdennél mert: vayg tul sok az olaj vagy a gumi tömítés/sapka a bovdenenn nem zár rendesen
Ja a tescos 15w40 mehet, az tesztelve van.
De a sima motorolajokkal általában vigyázni kell az említett adalékolás miatt, hiszen nem tudni melyikben van csúszást okozó adalék és melyikben nincs.
Szóval ha spórolni akarsz akkor tescós, ha sok pénzed van, akkor drága motorkerékpárba való olaj.
nah csak van még egy kérdés... az mitől lehet hogy nyomja a blokk az olajat a blokk bal oldalán azon a kis fém csövön ahol a kuplung bowden bemegy? rajta van a gumi zárósapka - igaz picit repedt - és ha leállítom a motort lehet látni, hogy ott szivárog az olaj. tudom hogy az a rész nyitott, de mitől nyomja ki az olajat??
+ egy ráadás kérdés: a blokkba milyen olajat javasoltok? Emlegettétek ezt a legolcsóbb tesco-s löttyöt, mert nincs benne semmilyen adalék amitől csúszhat a kuplung. szal hagyományos 15w-40 motorolaj mehet bele? most Mol hykomol van benne, de elég tapadós a kuplung, váltáskor néha elég nagyokat csattan a váltó, az üreset is nagyon erőltetve veszi... gondolom az olaj lehet az oka :S előre is köszi a segítségeket.
Üdv! az ETZ-kbe (251-es) hány Ah-ás akkumulátor kell gyárilag illetve mekkora a pontos befoglaló méretük? (hosszúság x szélesség x magasság)
fiúk köszönöm a segítséget, probléma megoldva, a zöld ragacsos szutykot az alkohol eltüntette könnyedén :)) karbicsek kiglancolva, benyával átmosva, levegővel kifúvatva, összerakva.
Majd egyszer egy szocimotoros túrán egy sör mellet megbeszéljük.
Addig is próbáld meg a véleményedet nem sértően leírni és ha valakinek más véleménye van, akkor próbálj meg nem foglalkozni vele.
Ennél jobb módszer nincs a boldog fórumos életre.
Azért kicsit gondold át a következőket. Jól lefikázol mindenkit, majd panaszkodsz, hogy téged fikáznak :D
Nincs azzal gond ha leírod a dolgaidat, de nem értem miért vágod be a durcát, ha más is leírja?
Szerintem pl. frankó ötlet az észter higító, de ne kapd már fel a vizet, ha Árpi megmagyarázza hogy miért jó/nemjó és mi a jobb.
Lehet hogy te ilyen vagy, elfogadom. De mi meg ilyenek vagyunk és kész.
4T karbit semmijen tüvel ne pucold.mert érzékeny nagyon a pontos furatokra,és ha kicsit megtágítod,(pl a féklevegő furatott) akkor dobhatod ki a kukába.A japánok kifejlesztettek egy sprayt,amvel ezeket lehet tisztítani,mert ott a sós levegő miatt hamarább lerakódnak az adalékok.A neve WAKOS.Sajnos európában nem forgalmazzák,mert eu veszélyes anyag.Viszont feketén lehet kapni kissé borsos 6-8000ft között mozog.
nyugodtan segítsél másoknak ha tudsz. ha valakinek más ötlete van mint a tiéd, az nem gond. minél több az ötlet, annál jobb. az okoskákkal meg ne foglalkozz, mindenhol vannak túlzottan egoista emberkék, akik csak a saját maguk álláspontját tudják elfogadni, senki másét. nincs itt semilyen széllel szemben pisálás, hidd el. az pedig, hogy pontosítják az álltalad leírtakat, és kijavítanak ha hibázol, ne érintsen ilyen érzékenyen. én sem vagyok diplomás, mégis sok mindent sokkal jobban tudok mint egyes sokdiplomások, mivel minden dolgot igyekeztem megtanulni, ami érdekelt, és sokminden érdekel még most is.
Szeretnék én is segíteni másoknak,de pár okoska soha nem hagyja!Széllel szembe pisálni meg nem akarok,mert nincs mosógépem!
Következőleg azt fogom írni,amit a waresz barátom nekem a múltkor!Tudok de nem segítek bebebe!És ennyivel el lesz intézve!Úgy látom itt ez a menő!
szia R.Norbi! nem bakterolom el a kawa karbiját, csak kipucolom. mivel már 52-ik évemet taposom és 14 éves korom óta hobbim az autó-motor, gondolhatod nem először van a kezemben porlasztó. de hiába sok tapasztalat, melyre szert tettem, néha olyan dolgokkal találom szemben magam, hogy jobbnak látom tanácsot kérni másoktól, akik már megoldottak ilyen problémát. ugyanis mikor beszüntették az ólomadalékos benzin forgalmazását, akkor radikálisan megváltoztatták a benzin adalékösszetételét. én meg most találkoztam először ilyen berohadt benyás karbival az új adalékkal. nekem nem snassz akár egy 14 éves emberke tanácsát is megfogadni, ha már megoldott ilyen gondot. különben is azért vagyunk itt a fórumon, hogy ha nem tudunk valamit, akkor csak akad vala ki, aki már legyűrte azt a problémát. köszönöm a sok jó tanácsot mindenkinek, most már biztosan megoldom a gondot. jön a jó idő, motorra fel és kellemes gurulgatást minden motoros társamnak.
Az észter hígító pedig folyékony dolog és nagyon jó!!SZINTE,mindenfajta szennyeződést lehet vele takarítani!Még a legtöbb száraz festett felületet is megtakarítja!Ez meg az én tapasztalatom!Egy kis festői háttérrel!Az a jó,hogy amit én írok,mindíg le van fikázva!Pedig én is tudnék segíteni,elég sokat!Lehet,nem olyan tudományosan,mint te,dehát én csak szakmunkást végeztem!Na mindegy.......így legyen bennem a jószándék!.....
Az észter nem egy vegyület, hanem egy vegyület csoport. Egy részük nemhogy nem oldószer, hanem nem is folyékony.
Amúgy az ultrás főzöcskét én se tudom tiszta szívvel ajánlani, ugyanis erősen lugos, némelyik ötvözet felületét megtámadhatja. A huzallal történő kipiszkálást is csak végső esetben, ugyanis tágíthatja a furatokat, lehet olyan karbi ami érzékeny erre. Semleges kémhatású oldószerekkel kell próbálkozni. Nos két féle oldószer van, poláris és apoláris. A szennyeződés is e kettő féle lehet, plussz ionos. Ez utobbi szintén a poláris oldószerben oldódik. A poláris polárisban, az apoláris apolárisban. Csak az a feneség, hogy általában nem tudjuk, milyen az eltávolítandó anyag. A benzin apoláris oldószer, tehát ha azzal nem oldódik, akkor polárist kell keresni. Ha minden igaz, ilyen az etilalkohol. Én a következő sort próbálnám végig: Benzin, alkohol, aceton, széntetraklorid(ha sikerül szerezni). Ezek a nem támadják meg a fém alkatrészeket, ha tiszták nem hagynak maguk után nem kivánatos anyagokat, viszont valamelyik közüllük biztosan oldja a kirakódást.
A másik dolog még ehez a témához,hogy sem a keverék, sem a tiszta benzinnbe nem kell semilyen adalék!Nagy marhaság!A keverékbe normális minőségű olaj kell és kész!A tiszta benzinbe,pedig már ugyis van "gyárilag" némi cucc,tehát nem kell még plussz taknyokat beleönteni!De persz ez az én véleményem és ki-ki maga döntése alapján öntögessen bele bármit!Köszönöm a lehetőséget!:)
Körvics!Ezután a sok marhaság után már csak a 10kg-os kalapácsot tudom javasolni!:)Amint azt említetted, GPZ-ről van szó!...ugye??Na mármost,én ismerem a GPZ és KZ szériát a Kawasakiból,ugyanis nekem is és a baráti körömben is van és volt!Javítottam is!Tudom,hogy mennyire érzékeny és kényes jószág!És ezért mondom,hogy ezek a módszerek lehet,hogy Mz-nél beváltak,de a kawa karbiját úgy elbakterolod,hogy vehetsz másik sort 50 ezerért!Ezután már csak a nagykalapács marad!De te tudod!Én csak jóhiszeműleg figyelmeztetlek!Ha netán a hangnemet te vagy valaki félreérti...bocsesz!De én meg ílyen vagyok......félreérthető!A karbit ha kiszedtél belőle minden cuccot(membrán,úszó,tűszelep,csavarok,szelepek,stb.) Észter és vagy szintetikus hígítóval ki tudod szedni a rittyót belőle!Kompresszorral és vagy pumpával átfújatod és tiszta benzinnel kimosod!Egyébként van egy jó állapotú javítási könyvem 400-550ig,ha érdekel!
WARESZKA!!!Az ecet nem sav??Mee' szerintem igen!:))))Ha valakinek vízköves a tankja,vagy a karbija,az megérdemli!Az én gépem benzinnel megy nem vízzel:DDDD
ja, és a ferropassit-ot meg az evipasst nem oldja egyik köolaj származék sem. így valóban meleg vízzel érdemes mosni, meg folyékony mosogatószerrel, akár többször is. utána meg fúvó üzemmódba belelógatni a rakéta csövét, és kiszárítani, ha kiszáradt, nyomban olajdús keveréket(1:5-1:10) körberázni benne. így tutira nem kapja meg újra.
vagy evipass(ferropassit) és némi aprószemű rostált sóder.
vízkőre nagyon jó a brill savmentes(ecetes)vízkőoldó. savas dolgokat kerülni kell, mert eltünteti a porlasztót:D
egyik komám csak sima háztartási sósavba tette a porlasztót este, másnap már hiába kereste:P
Üdv
Ha úgyis takarítás, tisztogatás a téma:
Egyszerű módszer a tank rozsdátlanítására a 2-3m apró szemű lánc és gázolaj rázogatása a tankban. A végén én forró vízzel öblítettem ki és egy közepes méretű pamut rongyot gyűrtem még bele, hogy összegyűjtse az esetleg bent maradt vizet. Elég gyors és hatékony megoldás szerintem. Előnye, hogy nem kell teleönteni mindenféle szeggel, anyával stb.
hidd el jó tuti nem károsodik a karbi se nem is mérgező van egy """illata"""" mindenféle vegyszereket ne öntözgess bele mert ha valami kárt csinál benne az eléggé ciki.....így viszont egy kis forró víz meg ultraderm nem árthat semminek na sok sikert:):)
Nehogy már, sima dugulást valami biztosan oldja.
Amúgy eszembe jutott milyen drót vált be nekem a vékony járatokra.
Bowdenből kihúztam egy acélszálat, az frankón beveszi a kanyarokat is.
Nekem mondjuk a szabadban tárolás miatt víz állt a karbiban és fehér oxidréteg miatt volt dugulás az egyik donor TS karbijában.
miért hagyod utoljára? szerintem bevált,én is a neten találtam egy német oldalon,és kajak jó volt,csak adtam neki egy hideg zuhanyt és kifújtam levegővel hogy ne legyen vizes a benzin,meg a vizkövesedést megelőzzem,mert akkor adtam a szarnak egy pofont.
Remélem közben azért nézed, hátha van valahol olcsón bontott. :)
Régen se mindig lehetett kapni. Én is úgy tudom hogy mérgező. És valóban illegális anyag volt régen. Szerintem manapság is elófordul, hogy megint nem árulják. Szerintem a gyújtó bombák miatt. Mintha a másik részt, a fehérfoszfort kapni lehetne....
Jut eszembe, a mai kromofág nagyon nem a régi. Más lehet az összetevője. Nem is szed le semmit se. Viszont ha ráöntöd a kezedre, nem húz holyagot.
fiúk, köszönöm a tanácsokat, holnap már ezzel a tudással felvértezve támadom a ragacsot a karbikban.
Ezenfelül rendkívül mérgező is, nem?
Mintha a kromofág egyik összetevője is ez lenne.
Lehet még kapni ilyet? Amikor utoljára vettem a vegyiboltban az eladó úgy adta mintha valami illegális anyag lenne :)
Még van belőle, de félek már nem lehet hozzájutni a zunió miatt.
jó poén :)) ezt a módszert hagyom utoljára, mert akkor mindent visz :))
Nekem még jobb stratégiám van manapság. Egy ideje a sajátom nem dulgult el, Ha más motorján találok eldugult karbit, a kezébe nyomom, és közlöm, oldja meg a dolgot.:D
Amúgy a széntetraklorid sok mindent old, csak sajnos a fehér foszfort is. Emiatt nem szeretik boltban árulni, ugyanis az oldatból kiszáradó foszfor 0 fokon gyullad. Így csinálták a németek a gyújtó bombákat.
főzd ki egy kis ultrás vízbe!!! így valahogy http://sportmotor.hu/motoros_videok/poen/karburator-fzes-39033
nem tudom. mikor én először találkoztam a géppel, nyitva volt a benzincsapja. ejtőtartályos moci ez is, még nincs AC pumpi benne. a karbik tele voltak kissé besürüsödött benyával, jellegzetes adalékszaggal, melyet akkor érezni mikor a benzin illékony részei már távoztak az univerzum más részeibe.
Hát én még be szoktam vetni a sűrített levegőt, meg a nagynyomású mosót is végső esetben, ez utóbbi elég durva és nem télen végezhető munka :)
ultra (poros,kis kék papírcsomagos)abból a lábosba,és fel kell forralni benne a karbit,elég faszául takarít,a műhelybe az egyhetes olajat meg mindenféle mocskot simán felszedi a langyos vizzel pedig csak áttörlöm.a főzés után bő vízzel átmosod azt kész a kaja,lehet tálalni;)
igen, nekem is ezek a részek okozzák a fő gondot. ide valami hatékony oldószer kell, mivel mechanikusan nem tudom kipucolni, mivel nem férek hozzá. ezért is kértem a tanácsot, gondolván egypáran már biztosan megoldottak ilyen problémát közülünk.
Akkor az is érdekes, a sima benzinnek eddig nekem nem voltak ilyen agresszív maradványai, pedig párszor már száradt bele nekem is a benzin.
Lehet, hogy szivárgott a benya a tankból, hogy így felgyülemlett a karbiban?
Nekem főleg az alapjárati levegő csatornában volt a dugulás. Nekem nem igen ment be rendesen oda a drót.De a szivatónál is elég pucolhatatlan.
Dörzyivel nem tudsz a furatokba belemenni. A ragacs viszont oda nő be. Én próbáltam hajlékpny dróttal is, az se jött be..Annó az első TZ-mel szívtam a legtovább, az állt vagy tíz évet. A végén széntetrakloriddal pucoltam ki, de azt nem ajánlom, mert beszerezhetetlen gyakorlatilag. Amúgy ebből is látszik, hogy a régi benyákból is rakodótt ki valami.
Egyébbként érdekes módon a henger egy-két napi WD-s áztatása, járatás után az első próbálkozásra beindult. Aztán egy év után el is lopták. Gyors munkát végeztem tehát. :D
az ETZ-met eladtam, de maradtam ezen a fórumon, mert jó a társaság. de úgy tudom, neked is van valami japcsi géped.
bocsi, igazad van, azt nem montam, milyen gépról van szó.
ez sima benzinmaradvány. a moci 4T kawa GPZ 1100. 3 évet állt, most rakom rendbe. csak az a baj, hogy tele benzinnel rakták le. mármint a karbik tele voltak, a tanknak csak az alján lötyögött valami, úgyhogy azt meg betonkeverőznöm kell sok kis csavarral.
Nincs ki írva a nyitó oldalon, hogy kötelező hülyének lenni. A karburátort kérdezted. Általában az úszóház aljában van a benzin okozta lerakódás.
Ahova a dörzsi nem fér be ott megfelelő dróttal.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|