:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nehezen tudom elképzelni a dolgot. De ha üt oldal irányban az agy, az két dologtól lehet szerintem.ferdén vannak benne a csapágyak, vagy az agy deformálódott el. Vagy tudja a halál.Én még nem láttam ilyent. Ami persze nem sokat jelent.
sorszám: 35049 (109484)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 18:03:49)
nem,komolyan mondom én ilyet még nem láttam,a két kerékcsapágyat,felmelegitett agyba beleraktam,majd hagytam kihülni,aztán elkezdtem fűzni,majd centírozni,a felnin nézve most sikerült megcsinálni kb 2mm de lehet kevesebb az oldalirányú ütése,és nem is tojásos,hála a gumikalapácsnak,kicsit jobb belátásra bírtam,azt jó is lett,viszont még mindig kérdéses,miért üt az agy? a zsír új csapágyakkal forgattam,és 1-3mm oldalirányú ütése van,de már az is lehetséges hogy rosszul mértem v. láttam.mindegy most jó,így kell hagyni:D
Kerék agy üt??? Ha a csapágy nincs beverődve akkor nem a kerékagya a hibás hanem aki a centrírozást végezte :D
Ugyanis az nem számít hogy a kerékagy üt, a küllőkkel lehet kompenzálni.
Amúgy 3mm alatti ütés már jónak számít. A bringa szervizes könyvem szerint.
sorszám: 35047 (109482)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 17:03:47)
Az olaj kinyomására Bambi írta hogy a bal oldali szimeringed átereszthet. Én ezt nézném meg.
Lehetséges hogy magas az úszószint, de alapvetően normális MZ-nél ez a viselkedés bizonyos fokig.
Ugyanis egyenletes haladásnál túl van dúsítva a keverék. Ez nem a legjobb, de amikor gyorsítasz akkor elszegényedik a keverék és ehhez kell beállítani az optimális keveréket.
Ha nem így tennél akkor nem gyorsulna a motor rendesen. Illetve egy gázhúzásra csak fulladna.
Persze ha nem fontos a gyorsulás akkor lehet egy kicsit szegényíteni a keverést, de extrém esetben besülhet a motorod mert ez túlmelegedéshez vezethet.
Persze lehet hogy tényleg sok neki az anyag.
Elsőre én a fúvókatűt engedném eggyel mélyebbre, lehet hogy az is elég lenne.
Némileg igen, de nem jelentősen.
Inkább csak azt fogod észrevenni hogy simább a motor járása, esetleg magasabb fordulaton picit jobban megy.
Ha teljesítmény növekedést akarsz, akkor kompressziót is növelni kell hozzá.
sorszám: 35044 (109479)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 09:02:09)
Ez egy kicsit komplex dolog.
Elvi síkon az munka=erő*elmozdulás. Vagyis minél gyorsabban mész annál többet fogyaszt a súródások leküzdésére felhasznált erő miatt.
Gyakorlatban azonban a benzinmotor a nyomatéki fordulatszámon fogyasztja a leg kevesebbet, adott gáz állásnál.
Tegyük hozzá gyorsan, hogy a hivatalos nyomatéki fordulat az a csutka gázra van megadva, ami nem azonos a részterhelés nyilván alacsonyabb fogyasztásával.
Kisebb gázkar állásokon a nyomatékcsúcs értelem szerűen alacsonyabb fordulatokra fog esni, és így a kisebb fordulathoz kisebb gázkar álláshoz kisebb fogyasztás is fog tartozni.
Hogy jön ez ide? Ugye ha túl hosszú az áttétel akkor csutkát kell húzni, hogy hörögve bírja a motor, jóval a nyomatéki fordulat alatt. Vagyis a túl hosszú áttétel fogyasztás növekedést okoz. (és korai csapágycserét)
Ha túl rövid az áttétel akkor azért kell húzni a csutkát hogy jóval nyomatéki fordulat felett pörögve menjen az adott sebességen a motor, tehát ez is fogyasztás növekedést okoz.
Gyakorlati szempontbó, optimális eset az ha a kívánt sebességhez úgy választjuk meg az áttételt, hogy azt a sebességet a legkisebb gázhúzással tartani lehessen.
Tehát Waresz helyében én először is megmérném a motor nyomatékgörbéjét, ami nem olyan bonyolult mint elsőre hangzik, és ebből kiszerkeszteném az optimális áttételt a kívánt utazósebesség ismeretében. Azonban érzésem szerint az optimális áttétel megegyezik a gyári 4. fokozattal :))
Persze az ember kíváncsi és muszáj kipróbálnia az ilyen dolgokat, szóval semmi képen nem beszélném le Wareszt a további kísérletezésről.
sorszám: 35043 (109478)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 08:56:42)
én már mindent megcsinálok,csak ne kelljen 2x dolgozni vele,ha kell ki is polirozom,tartson egy hétig de megcsinálom.
Ha már beszélgetünk,találkoztál már olyannal hogy üt a hátsó kerékagy? ma raktam össze a felnit,precizen minden anyát egyformára tekertem be,és fél centi ütése volt a felni peremén nézve,pedig a síklapon megnézve nem volt sérülés a felnin,hozzáteszem új,de az nem számit szóval megnéztem,és az agy pereménél is észrevettem eltéréseket,kb. 2-3mm oldalirányba 8as,végülis megoldottam,úgy centíroztam ki hogy bele kalkuláltam az ütést,és egész jó lett ahhoz képest hogy életemben 2.szor csinálok ilyet
Azért ennyire nem kell rettegni.
Próbáld ki mennyi vízkő marad a mosogatón ha nem törölöd le cseppeket és rászárad.
Nem sok.
Persze én is ki szoktam fújni a vizet, de nem a vízkő miatt.
sorszám: 35041 (109476)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 08:49:00)
Még jó :) jókat mulatok :))
Na meg azért kíváncsi is vagyok hogy mi lesz az eredmény.
Ez a hollander alá rakott tömítő anyag sem hülyeség, ki fogom próbálni.
Gyárilag olyan pontosra csinálták a németek, hogy elvileg nem kell tömítés bele...azonban ha nem gyári vagy sérült valami felület akkor ez már ne igaz.
Én alufóliát szoktam összesodorni, feltekerni erre ráhúzni a könyököt. Felveszi frankón a felület formáját, és a tömörödés közben be is keményedik, nem mellesleg pedig tűzálló....és csak a konyháig kell érte menni :)
Nem a forrasztás a probléma hanem az úszóban lévő levegő kitágul, az úszó meg esetleg felfújódik.
Ennek a fordítotja esett meg velem. Kis lángforrasztóval megforrasztottam az úszót, majd beledobtam hideg vízbe hogy kihűljön, mire szépen összegyűrődött a vákuumtól :)
sorszám: 35037 (109472)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-13 21:48:08)
megvan a technika meg a méretek,újitáson van a motor,ezért részletes képeket nem tudok küldeni,de ha végre egyben,saját lábán áll a motor,irok egy regényt,hogyan készült.
Szia!
Minden ok a karbival, teljesen új benne minden.
Most csinálgatom a legelső beállításokat...de elég jól megy.
Holnap berakjuk és kiprószáljuk :)
De azért köszönöm!
Üdv mindenkinek! Nos... megjött a gyertya és az izzó és megvolt az olajcsere is. Az izzó látványosan erősebben világít, szép kékes-fehéres fénye van, tehát ez jó vétel volt. Tescoban nem kaptam olajat, úgyhogy próbáltam valami adalékoktól mentes olcsó olajat választani. Úgy tűnik ez bejött, mert nem csúszik a kuplung, viszont a motor jóval halkabban jár, sokkal lágyabban vált, és az üreset is könnyebben beveszi. Ellenben ugyanúgy nyomja az olajat a bowdennél, úgyhogy kénytelen voltam FBS-el körbekenni belülről azt a gumi sapkát, és úgy rátettem... remélem beválik. A gyertya pedig jó... tényleg könnyebben indul, egyenletesebben jár a motor és kevésbé füstöl, és talán picivel jobbak a gázreakciók. Tehát nem volt rossz vétel, de csodát nem kell tőle várni. :)
..akkor lehet kopott is a tűszelep...de az úszónak a közepén lévő nyelvecskét,illetve a nyelv meghosszabbitásában lévő téglalap alakú "nyelvet" kell állitani...nézd meg egy szakleirásban a galériában,vagy az mzclubhungary szakiradalmait..
Még régebben valaki önindítót akart fabrikálni az mzre. Arról van valami hír?
Engem érdekel, és kár hogy nem lehet a Suzuki generátort a kis TS-re ráépíteni. Egyébként ma kocsival mentem, mert a motor darabokban van és minden hibáját ki fogjuk küszöbölni, csak akkor fogok vele újra menni(Eddig folyt a váltóolaj, index nagyon gyorsan villogott, kifújt a hf stb..) apróságok, amiktől lehetett ugyan járni vele, csak közelebb volt a szenvedéshez, mint az élvezethez. Ja és 20km alatt kb. 15 motorost láttam, "tök jó" érzés volt :(
Ha nem zár a tűszelep...mit és hogyan kell beállítani a karburátoron???
Köszi :)
Szerintem csak akkor veszed észre a különbséget, ha leszedsz a hengerfejből. Persze ez is csak akkor jön be, ha jó a kompressziód. Elvileg így akár egy két plusz pacihoz is juthatsz. Én is megfogadom mindig, hogy leszedetek a hengerfejből, de mindig elmarad a dolog.Pedig a jawámon pl egész normális kompresszió van van még. A TZ-nél tudja a fene.De egyébbként is úgy vagyok vele, hogy járt utat járatlanért.... Lehet, hogy jobb is hogy nem vágtam bele a dologba eddig.
sorszám: 35029 (109462)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 09:02:09)
háát jó szeme lesz a gépnek:):) túl sokat kell 3ba huzatni gyakran kell kapcsolgatni gyakorlatilag a fogyasztás csak nagyon hosszú távon és nagyon csendes időben lesz kevesebb, ellenben szarul is menne és rövid távon nagyon enne is...ellenben ha perkóra tennél egy 21es lánckereket az pont jó lenne:)
Ne legyen igazam, de szerintem azt fogod tapasztalni, hogy nem nő a végsebesség, a gyorsulás se nagyon, viszont gyengébb lesz a motor. De tényleg kívánom, hogy tévedjek.
Szinte teljesen biztos, hogy igazad van, és a benzin szint magas.
Üdv!
Az alábbi érdekes dologgal találkoztam ma: elzárt benzincsap mellett egy ideig megy, utána érezhetően elkezd húzni, kisebb gázzal megy ugyan annyit (valszeg a fogyasztás is jobb ilyenkor, hisz kisebb gázt húzok), vagyis elvileg a keverék benzinben dús. Ezekután szerintem a karburátorban lehet magas a benziszint, de nem vagyok benne biztos. A jövőhéten lesz leellenőrizve. Valami egyébb tanács? Tudtommal a motor gyári beállításokkal és méretekkel rendelkezik, a fúvókák is gyári értékűek.
még valami:ma a reggeli kv beadagolás közbe végigfutott az agyamon a 98as benya mint magasabb oktánszámú üzemanyag,nos a golfnak a gépkönyvében amikor a karburátorról olvasgattam külömböző állítási lehetőségekről,ott volt szó arról hogy lehet 98assal használni csak állítani kell az előgyujtáson,ellenkező esetben kopogásos égés jön létre,ha én a motoron beállitom a megfelelő előgyujtást,akkor van valami előnye ennek a 98asnak,v. csak drágább?emlékszem voltak ilyenek hogy 89,91,92,95,98 meg a D,ezek már szinte teljesen eltüntek,kiv. 95 meg a D
húuu,ez nagyon vad:) érdekes lesz mindenesetre,viszont azt nem értem hogy ugyanazon fordulaton 100 helyett 117re képes elméletileg,akkor több munkát kell végeznie ami pont hogy fogyasztás növekedést okoz nem?mert kvázi eröltetve lesz a motor és több nyál kell neki,de lehet hogy hülyeséget írok.
bocsi,csak annyit szólnék közbe hogy a vizkövet én emlitettem,a főzőcskés témánál hogy ha az ember kiöblités után nem fújja ki levegővel a vizet,akkor lehetséges vizkőlerakódás,ami nem kifejezetten pozitív egy karbiban.
remélem azért valakit érdekel amit írtam:)
mivel nem adtam föl az áttételcsökkentés témáját, így újab dolgon kezdtem el agyalni a sikertelen primerhajtás csere után.
a szekunderáttételt legegyszerűbb módon a blokkba lévő kis lánckerék egy nagyobb fogszámú példányra való cserélésével lehet elérni.
nade, ha a 16fugúnál nagyobb nem fér oda, akkor máshoz kell folyamodni. utolsó lehetőség:
a hátsó nagy lánckerék cseréje egy néhány foggal kissebbre. mivel ilyet nem lehet kapni (pontosabban, lehet 47 fogút venni a 48 helyett, de nem passzol a kerékagyhoz, stb, és nem ér szart se a -1fog) így csinálni kell. a kiscsúzlin 420-as tipusjelű lánc van, nem tudom hány taggal, de ez nem is lényeges.
bementem a futárpetihez, és vettem egy kissebb 420as hátsó lánckereket, ami valami gagyi motorhoz való. eredetileg 43(legfeljebb 42) fogút akartam, de mivel nem volt, így csak 40-est kaptam.
egy kis számolgatás után kiderűlt, hogy ugyanazon a fordulaton 100 helyett 117re lenne képes a gép. ez valószínüleg már felűlmúlja a képességeit, így majd valószínűleg elölre is kell tennem kissebb lánckereket.
a hátsó lánckerék átalakítása már elkészűlt majdnem teljesen. valahogy így történt: fogtam egy gyári TS lánckereket, majd leesztergáltam az alu öntényből azt a részt ami tartja az acél lánckereket magába. ezután lepüföltem róla, esztregálás, felesleges részek eltüntetése, és máris vonalba van az új lánckerék a régi helyén. ennek rögzítése:
gyárilag 3db 10,5mm-es furat volt a vásárolt lánckeréken, de mivel 6 ágú a belső csillaga, így csináltam rá még 3 furatot, ezekbe metszettem(furtam) M12-es menetet. ezt követően szemrevételezéssel, és két párhuzam szorítóval középpontosítottam a lánckereket az alu öntvényen.majd megfurtam a 6 lyukat bele, és 10.9es imbuszfejű csavarokkal rögzítettem hozzá. a csavarok feje a gumi csillapító babát nem hagyta a helyére menni, így azon is alakítottam. a csavarok méretre vágása, és egy-egy pötty CO hegesztéssel való rögzítése még hátra van. a láncból ki kell még szedni jó sok szemet, és kb kész is. kiváncsian várom a külömbséget.
egy biztos: ilyennel még nem sokan próbálkoztak:P(lehet hogy én is felesleesen teszem):)
ÁLLÍTÓLAG:D:D:D...(különkiadás)2.rész
valaki feldobta a suzuki generátor TS-be való beépítését, mert pici.
ez így van! méghozzá olyan pici a lehámozott generátor állórész, hogy megfelelő esztergálási folyamat végeredményeképpen bele lehet süllyeszteni a TS dinamó házába. ez persze nem jó ötlet, mert a mágneses teret agyonütné. de így érződik, hogy mindössze 100mm az egész átmérője. a teljesítménye valahol 500-600w körül mozog. ez nagyon jó lenne, de nem elég felfogatni az állórészt. a forgórészbe bele kell esztergálni egy kúpot, ami már nehezebb művelet.
de nem jó, mert az MZ kúpszöge, és a kúp hosszúsága(vagyis rövidsége) miatt hiába lenne odahúzatva egy 10.9es M7-essel, lerázná magáról a gép. anyira meg nem lehet belesúlyeszteni a kúpot, mint amenyire kéne, ,mert egyszerűen lepotyogna a generátor egyik mágneses pólusa mivel elfogy alóla az anyag. ezen kívűl a kis 15mm-es csúszógyűrűket ki kéne váltani valami nagyobbra, mert úgy meg se lehetne fúrni a generátor tengelycsonkját, szóval, ez sem kivitelezhető sajnos.:(
ÁLLÍTÓLAG:D:D:D...(különkiadás)1.rész
kudarcba fulladt a kis etz főtengelylánckerék kis TS-be való beépítése. a dekli alatt elférne(éppenhogy), de a szimeringháztól nem lehet felrakni(felül rajta), előbb le kell róla vágni a fordulatmérő hajtás fogaskerekét. ezután már felmegy, a kúp is stimmel, a lánc is vonalba fut, de rohadtúl lóg az etz 50 tagu lánca, a gyári 48 tagú meg rövid.
azért mert a kis TSbe a főtengely és a váltótengely között 97mm van. a kis etz-be meg 100mm.
ezért fér el a kis etz-be gyújtásoldalon a jóval nagyobb generátor mellett is a 16os lánckerék, míg a TS-be már összeérnének.
SZÓVAL: SENKI MEG NE PRÓBÁLJA EZT A "TUNINGOT" MERT NEM KIVITELEZHETŐ!!!!:P
inkább a donorra kellett volna félretenned azt a 3500ft-ot:)
ne rakj be se alu, se réz tömítést a könyök alá, inkább rakd össze fém a fémen, majd mielött a hollandert betekernéd, tekerd körbe a helyén lévő könyököt azbesztzsinorral. utána tépd rá a hollandert.,
Bocsánat! valóban rosszúl írtam, nem savmnetes, hanem sósavmentes. így lett volna pontos. de ha jobban figyelnél, arról volt szó, hogy egy sokat állt dzsuvából kivakart porlasztót kellene megpucolni a vízkőtől. nyílván a tank és a porlasztó használat közbe elég nehezen lesz vízköves.
:D,hát igen,nálam is csak mosásnak,takaritásnak indult,aztán egy kis ez egy kis az,és most már minden.ami egy kicsit is hibás volt már rögtön csere.
Lesz, de pénz függő, mint minden :S először szeretném megvenni a donor gépet, amiről át tudom rakni a gyári alkatrészeket, utána festés, stb... kb ugyanaz a a szituáció, mint nálad. Legalább a blokk rendbe lett rakva tavaly nyáron, csak új karburátor kellene. De esküszöm ha kész lesz, kap egy pici tortát és a kipufogóval fújom el rajta a gyertyát :)
sorszám: 35013 (109444)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-13 22:12:50)
Kösz Keri!
Tehát akkor a jelenség normális,csak a tömitést kell megoldanom.
na ez aranyos,lesz szülinapi buli is? én is néztem hogy majdnem napra pontosan annyi idős mint én,talán ezért kedveltem meg? ki tudja.
nem éppen gyári specifikáció és sokan megköveznének érte szerelő létemre,de ugyanakkor lusta is vagyok rendesen.a légtelenítő szelepet bezárod,és a belső,kerék felőli oldal dugattyú házát összeszerelés előtt feltöltöd olajjal egyrészt a kenés miatt,másrészt lesz benne olaj.elkezded benyomni addig amíg megjelenik a másik házban az olaj,itt már trükkösebb mert be kell fogni a fékcső furatát is és töltesz ebbe is olajat,majd benyomod a dugattyút egy picit,a fékcsövet is szereld rá és fecskendővel töltsd fel olajjal lassan,mivel nincs zárt rendszer ezért nyugodtan visz lehet nyomni a dugattyúkat alaphelyzetbe,a fölös távozó olaja célszerű felfogni,majd a főfékhengert is feltölteni olajjal és 2őt at ráhúzni hogy jöjjön az olaj a fékcső furatából,összerak,majd légtelenít.elég macerás meg minden,de működőképes,és sok bubit ki lehet iktatni már az elején,sok sikert!
csak annyit ha már ott vagy a szeren kémiából,én tök hülye vagyok hozzá de azt még én is tudom hogy a sima háztartási ecet az nagyon gyenge,elég kevés százalék van benne az ecetsavból,ami töményen valóban képes megtámadni külömböző fémeket.Én német oldalon láttam ezt az ultra poros módszert,fel kell forralni,majd kicsit ázni,és bő vízzel kimosni,ezek után kifújni levegővel,mert már megint kémia magyarországon több mint 60%ban kemény a víz, és a vízkő megintcsak nagy ellenség főleg egy karburátor pici járataiban,szóval alapos takarítás.A brigéciolnak van több fajtája személyesen a 2000 motortisztítóval(sárga matricás,vízzel öblíthető) és a D3-al találkoztam(ez narancssárga,ez emulziós,amit nem old a víz) nos nekem egyik sem vált be tökéletesen,azért próbáltam ki a főzőcskét,mondván rosszabb nem lesz,értelemszerűen ki kell belezni a karbit.nekem sose volt gpz-m nem is akarok de az alu az alu a japcsiknál és németeknél is,ok?
UI:azért szedtem szét,főleg az úszót,mert az forrasztott az enyém,igaz az ón magasabb hőmérsékleten olvad mint a víz forráspontja,de biztos ami biztos,na meg hát a jobb átjárhatóság,miután megfőztem nem kell szarakodni a szétszedéssel,csak kifújtam,és összeraktam azt pöc röf és még meg is javult:)
hiába 251-es, sajnos (vagy nem, mert eddig semmi panaszom rá) a jó öreg megszakítós gyújtásom van, hála az előző tulajnak, aki szétbarmolta a fél motort, úgyhogy a tranzisztoros gyújtás hibádzik róla. Azért így is elég erős szikrát ad, könnyen indul a motor és egyenletesen jár. az akksit azért kérdeztem pár sorral visszább, mert egy elég kicsi 4,2Ah-s van benne, és alapjáraton nem tudja ellátni a rendszert, ha minden nyavaja világít :D
Nah a lényeg, hogy holnap beszámolok a gyertyáról. (szilikonos kábelt majd esetleg szülinapjára kap, júniusban lesz 20 éves :))
Én azt szoktam csinálni, hogy ütközésik visszanyomom a dugattyúkat, akkor nagyon gyorsan megtelik és légteleníteni is könnyebb.
Ezt megteheted utólag is, csak arra vigyázz hogy a felső tartályba nyomja vissza a folyadékot és nehogy kispricceljen meg túl csorogjon.
Az iridiumos gyertya viselkedéséről beszámolhatnál.
Amúgy milyen gyújtásod van. Ehhez már dukálna valami nagy energiájú gyújtás is, meg szilikonos kábel :) csak hogy legyen mire elverni a pénzed :)
Amíg sok levegő van benne addig meg sem fog moccanni, ha kevés a levegő (pár apró buborék) akkor már fog, csak nagyon puha. Szóval töltögesd csak türelmesen.
Ha csak nincs valami téridő anomália a féknyeregben akkor muszáj lesz megtelnie.
üdv. én a télen légtelenítettem... lehet gyúrni vele marokra :D kell egy pár 100-at nyomni rajta(teljesen üres, frissen feltöltött rendszernél), mire "élni" kezd a fék. a másik lehetőség, hogy én csináltam szarul... :) de végülis jó lett és sikerült kiűzni belőle a levegőt. ne add fel. amúgy a szervíz menüben szépen le van írva a légtelenítés menete, ha jól emlékszem.
értem... és köszi. először azt hiszem megpróbálom ezt a tesco-s varázslatot, a hajtómű olajokból egyelőre elegem van, mert a Simsonom is hülye volt tőle, és az MZ is elég furcsa.
Más:
megrendeltem az Iridium elektródás gyertyát, holnap kiderül változtat-e valamit. 3400 pénzért tudtak NGK-t rendelni, a Denso csak 4-es szettben van és közel 12000 Ft XD, mondom akkro marad az NGK, ill. rákérdeztem erre az izzó dologra, de a boltban is relézést javasoltak a 100/80w-osra és mondták, hogy a foncsort is megvakíthatja. aztán javasolták hogy vegyek Osram night breaker-t (60/55w), ez az ami elvileg 90%-al erősebb fényű, mint a hagyományos... szóval holnap meglátjuk mit tudnak.
én már annyit nyomogattam de nem nagyon akarja megfogni a kereket.Már egy csomót töltögettem bele de akkor se.Vagy csak teljes légtelenítés után mutatkoznak annak jelei hogy "él" a fék?:D
Valszeg főtengely szimeringes,szerintem
Égett 2T olaj, és igen, azért ilyen mert nem tömít rendesen.
Azért nem csak füst, mert az az olaj ami erre képes az 5000forint :))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|