:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ennek a motornak is hallos gyujtása van,legutoljára 2,8-3mm-re volt beállítva,és nem volt kopogó,csak a csapágyak jellegzetes zizegése,délután amikor életre keltettem,akkor nem volt sok alapjárat,de egy két km után magához tért a karbi,lehet kipucolta magát,most 1200-1500között mozog attól függ rajta van-e a refi v. sem.amikor rugott azonnal leállítottam,lévén hogy nem 20al mentem hanem ami kifért a csövön,meg amennyit a seb.tábla enged,és attól féltem hogy megszorul azért állítottam le egyből.
mindegy végülis most mükszik minden,holnap vele megyek dolgozni,lehet hogy eladás előtt még kicserélem a főtengely csapágyakat,és ha már szét van szedve megnézem mi kell még,ha sok mindent kell cserélni,akkor inkább megtartom azt majd megcsinálom,rosszat nem akarok eladni senkinek,viszont egy seggel 3 lovat nem tudok megülni
ha egy dornival meg egy kalapáccsal rábaszol a csavar fejére, és utána kezded lazítani akkor több esély van arra hogy megindúl. fontos hogy le legyen támasztva a blokk rendesen, hogy tudj nagy erőt kifejteni. széthúzásnál meg lehetőleg ne használj kalapácsot.
a nagy rúgás lehet nagy előgyújtástól is, ami alacsony fordulaton (jelen esetbe alapjáraton) már erősen kopogásos égéshez vezet, de ugyanakkor magas fordulaton meg jól megy a gép. még az is lehet hogy éppen megfordúlt a forgásirány. akkor viszont kicsi az előgyújtás. járt még a rúgás után valahogy? mekkora az alapjáratod?
sorszám: 35063 (109521)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-15 21:26:33)
ja! ha már ugrál, akkor kapcsolóköröm tuti odavan, kell lenni egy -3fokos dölésének. nem tudom, hogy reszelővel neki szabad-e állni, visszaállítani a 3 fokot, de van egy olyan gyanúm, hogy nem is viszi a reszelő.
A fogaskerekek kapcsolókörmeinek a vége nincs esetleg gömbölyűre kopva, valamint az ellendarabja is, ahova becsatlakozik? Amúgy a kapcsolókörömnek sem pont derékszöges az oldala. Ha megnézed kicsit kifele kell dőlnie a kapcsoló élnek. Olyan, hogy forgatásra még inkább összehúzza a fogaskerekeket.
Ha nem ilyen, akkor attól van.
Valamint lehet rossz kihézagolástól de láttam már olyat is, hogy a sebesség rögzítő kar kiakadt és ezért dobálta ki folyamatosan a sebességet. Persze ekkor a váltóban is szétdarálta a kapcsoló körmöket mikor darálva próbálta a gyerek visszaváltani sebességbe.
valaki tudja mi a fészkes fene van pesten? elterelések a belvárosból,lépten nyomon egy-két agyoniskolázott egyed torkaszakadtából üvölt hogy "monnyon le".
érdekes hogy hallottam a tévében hogy rendőrállamban élünk,normál tempóban mentem haza motorral és nem volt semmi probléma,kivéve az időjárást,elég taknyos idő volt,de erről nem a rendőrök tehetnek:).Azt nem értem viszont hogy attól az anyukától miért kellett elvenni a cumisüveget,amikor láthatóan nem molotov koktél? pont a hírekben mutatták amikor hazaértem,ez már a nevetségesség kategóriát érinti.nagyon érdekes ez a helyzet,leginkább a főzelékhez hasonlitanám,amikor már nagyon odaégett kicsit megkavarják az állóvizet,és hagyják tovább,csak a mosogatásnál tűnik majd fel nekik mekkora hibát követtek el.
bocsi az offért
más:
Ma délután tettem egy nagyobb karikát a másik etz-vel,érdekes volt a jelenség,a soroksári úton álltam a pirosnál,és szerintem megfordult a motor forgási iránya v. gőzöm sincs mi de egy pillanatra összeszartam magam,akkorát rúgott a motor.egyből leállítottam,megnéztem a trafót gyertyát,kábeleket,nem láttam semmi hibát.betettem 3.ba és toltam egy picit de nem éreztem semmit,főtengely csapágyra gondoltam,mert én még ehhez a blokkhoz nem nyúltam, de elég zajos,szóval ráférne majd.Visszatettem a gyertyát és hazahozott de a hiba nem jött elő mégegyszer.
ötlet,tipp esetleg?
Szépjóestét! A problémám a következő. A motorom (ETZ 250) úgy vettem, hogy a 3adik sebességet bevette, de csak kattogott és nem adta át a hajtást a keréknek. Szétszedtem, aztán láttam, hogy a 10es villa erősen megvan kopva. Vettem új léptető villát amit beszerelés után el is tört rögtön az első 3adikba kapcsoláskor. Szétszedtem újból, a régi léptetővillát felhegesztettük és méretre köszörültük. Szereztem még hozzá lánckerék felőli fogaskeréksort, másikat. Azt kihézagoltam és összeraktam a blokkot. A motor most 3adikba szinte ugyanazt csinálja mint eddig, vagyis a 3adikat beveszi de alig adja át a hajtást a keréknek, amikor gyorsítok ugrál és csak állandó fordulaton nem "kerreg" a váltó. Többi sebességet szépen veszi és azok jók is. Mit csináljak? Már nem tudom mit kellene tenni.
A tűt letettem a legmélyebbre és most tökéletes: megy mint a rakéta és kb fele akkora gázzal tartja a sebességet, mint edig. 4000nél megjön a nyomaték, mint egy td kocsinál... pedig 95ös van benne:) Majd később a gyertya színét megnézem (most korom fekete) elvileg szép barnás színe lesz és akkor ez a beállítás maradhat.
Inkább ütve csavarhúzót vegyél.
Án 7000-ért kaptam örökélet garanciásat és nincs olyan csavar amit ki ne szedne.
Ezekhez a blokkokhoz praktikus szerszám.
A váltó tengely törés, képtetővilla görbület és hasonló dolgokra számíts.
Szerintem javítható...bár lehet hopgy jobban jársz ha egyben veszel egy jó váltót...persze előbb szedd szét hátha nem olyan vészes a helyzet.
Sorry a hibák miatt de lemerül a billentyűm!!!
Üdv. MZ-sek megint itt vagyok.
Sajnos a motorom váltója megmakkant ezért írok,hogy segítsetek ötletekben.
ugye a kis etz-125ös öm benmaradt egyebe,nagy erölködé után kijött belőle de aztán csak 3asig vagy 1esbe ragadva szóval nem működik jól a váltó,most megint egyesbe avn ,ha ki is ugrasztom belőle csak fura kattogá mintha nem rakná fokozatba.
Blokkot kiszedtem leszettem róla mindent 10X100 as csavarral a gyujti részt is leszedtem márcsak 10csavar van vissza ami mind csavarhúzó fog és itt meg is akadtam mert nagyon erősen be van húzva.Veszek egy frankó űj beta csavihúzót aztán leszedem,de mire számítsak széthúzásnál? Megfogom látni a hibát? Esetleg egy képet valaki hogy kellene kinéznie? Ha lefényképezem valaki meg tudja mondani mi lehet a baj? Vagy van ötlet? Van ott olyan alkatrész ami elkopott és kapható és könnyen cserélhető? Vagy kukás a blokk?
Ha igen akkor keresek blokkot:D
na, látom bíztattok:P
összeállt a 48 helyett 40 fogú hátsó lánckerék, és működik is a gép vele.
a gyorsulás egészen türhető. alig húz rosszbbúl mint eddig.
üveghangig forgatva 1be kb 50, kettőbe könyedén 70-75 3.ba vígan 100. még emelkedőnek is. tehát kb a 3. olyan mint amilyen a 4. volt.egy hangyányit rövidebb. 4.be kapcsolva elbúcsúzhatok az erőtől, átlag szél és útviszonyok között is legfeljebb csak a tempót tartja gyorsúlni nem igazán képes.
viszont halvány lejtőn kedvező széljárással, képes volt 120ra.
100nál forog 5000-5300körül.
más: nyugodt 70-80körüli(inkább 70) tempónál sík úton átlagos szélben, nagyon kedvező gázállással megy. kb 3000-3200as fordulaton.
kicsit nehézkes vele az elindulás. kilőni nem tud.
érzésem szerint az elöl lévő 16 fogú lánckereket lecserélem 15fogúra, és így lesz igazán jó. de majd elválik.:)
a csapágyak tuti jól vannak benne,az biztos ha az egyik véletlenül ferdén állna akkor a keréktengely nem menne át,de úgy átszalad mint a forró kés a vajba.remélem én vagyok a vak és rosszul láttam:(
ez így van,télen amikor letettem nem szereztem tudomást ilyenenről,és azért bosszant mert fel lett szabályozva,és akkor még jó volt,most át lett fűzve minden,és most szarakodik,remélem csak a nitró higitó gőze játszadozott velem és félre néztem, túlságosan jó ahhoz hogy szétszedjem,a tesztúton meg úgyis kiderül ha szar a hátsó fék,szóval imádkozok,mást nem tudok
nem hiszem, mert tökéletesen megy a motor, stabil az alapjárat is, ha viszont többször egymás után behúzom a kuplungot, elkezd kibugyogni az olaj. de azért lehet hogy igaza van. most hogy leragasztottam megszűnt a folyás.
helo ha az agy üt a fék se lesz tökéletes és hullámozni fog.
sorszám: 35050 (109487)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 18:03:49)
Nehezen tudom elképzelni a dolgot. De ha üt oldal irányban az agy, az két dologtól lehet szerintem.ferdén vannak benne a csapágyak, vagy az agy deformálódott el. Vagy tudja a halál.Én még nem láttam ilyent. Ami persze nem sokat jelent.
sorszám: 35049 (109484)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 18:03:49)
nem,komolyan mondom én ilyet még nem láttam,a két kerékcsapágyat,felmelegitett agyba beleraktam,majd hagytam kihülni,aztán elkezdtem fűzni,majd centírozni,a felnin nézve most sikerült megcsinálni kb 2mm de lehet kevesebb az oldalirányú ütése,és nem is tojásos,hála a gumikalapácsnak,kicsit jobb belátásra bírtam,azt jó is lett,viszont még mindig kérdéses,miért üt az agy? a zsír új csapágyakkal forgattam,és 1-3mm oldalirányú ütése van,de már az is lehetséges hogy rosszul mértem v. láttam.mindegy most jó,így kell hagyni:D
Kerék agy üt??? Ha a csapágy nincs beverődve akkor nem a kerékagya a hibás hanem aki a centrírozást végezte :D
Ugyanis az nem számít hogy a kerékagy üt, a küllőkkel lehet kompenzálni.
Amúgy 3mm alatti ütés már jónak számít. A bringa szervizes könyvem szerint.
sorszám: 35047 (109482)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 17:03:47)
Az olaj kinyomására Bambi írta hogy a bal oldali szimeringed átereszthet. Én ezt nézném meg.
Lehetséges hogy magas az úszószint, de alapvetően normális MZ-nél ez a viselkedés bizonyos fokig.
Ugyanis egyenletes haladásnál túl van dúsítva a keverék. Ez nem a legjobb, de amikor gyorsítasz akkor elszegényedik a keverék és ehhez kell beállítani az optimális keveréket.
Ha nem így tennél akkor nem gyorsulna a motor rendesen. Illetve egy gázhúzásra csak fulladna.
Persze ha nem fontos a gyorsulás akkor lehet egy kicsit szegényíteni a keverést, de extrém esetben besülhet a motorod mert ez túlmelegedéshez vezethet.
Persze lehet hogy tényleg sok neki az anyag.
Elsőre én a fúvókatűt engedném eggyel mélyebbre, lehet hogy az is elég lenne.
Némileg igen, de nem jelentősen.
Inkább csak azt fogod észrevenni hogy simább a motor járása, esetleg magasabb fordulaton picit jobban megy.
Ha teljesítmény növekedést akarsz, akkor kompressziót is növelni kell hozzá.
sorszám: 35044 (109479)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 09:02:09)
Ez egy kicsit komplex dolog.
Elvi síkon az munka=erő*elmozdulás. Vagyis minél gyorsabban mész annál többet fogyaszt a súródások leküzdésére felhasznált erő miatt.
Gyakorlatban azonban a benzinmotor a nyomatéki fordulatszámon fogyasztja a leg kevesebbet, adott gáz állásnál.
Tegyük hozzá gyorsan, hogy a hivatalos nyomatéki fordulat az a csutka gázra van megadva, ami nem azonos a részterhelés nyilván alacsonyabb fogyasztásával.
Kisebb gázkar állásokon a nyomatékcsúcs értelem szerűen alacsonyabb fordulatokra fog esni, és így a kisebb fordulathoz kisebb gázkar álláshoz kisebb fogyasztás is fog tartozni.
Hogy jön ez ide? Ugye ha túl hosszú az áttétel akkor csutkát kell húzni, hogy hörögve bírja a motor, jóval a nyomatéki fordulat alatt. Vagyis a túl hosszú áttétel fogyasztás növekedést okoz. (és korai csapágycserét)
Ha túl rövid az áttétel akkor azért kell húzni a csutkát hogy jóval nyomatéki fordulat felett pörögve menjen az adott sebességen a motor, tehát ez is fogyasztás növekedést okoz.
Gyakorlati szempontbó, optimális eset az ha a kívánt sebességhez úgy választjuk meg az áttételt, hogy azt a sebességet a legkisebb gázhúzással tartani lehessen.
Tehát Waresz helyében én először is megmérném a motor nyomatékgörbéjét, ami nem olyan bonyolult mint elsőre hangzik, és ebből kiszerkeszteném az optimális áttételt a kívánt utazósebesség ismeretében. Azonban érzésem szerint az optimális áttétel megegyezik a gyári 4. fokozattal :))
Persze az ember kíváncsi és muszáj kipróbálnia az ilyen dolgokat, szóval semmi képen nem beszélném le Wareszt a további kísérletezésről.
sorszám: 35043 (109478)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 08:56:42)
én már mindent megcsinálok,csak ne kelljen 2x dolgozni vele,ha kell ki is polirozom,tartson egy hétig de megcsinálom.
Ha már beszélgetünk,találkoztál már olyannal hogy üt a hátsó kerékagy? ma raktam össze a felnit,precizen minden anyát egyformára tekertem be,és fél centi ütése volt a felni peremén nézve,pedig a síklapon megnézve nem volt sérülés a felnin,hozzáteszem új,de az nem számit szóval megnéztem,és az agy pereménél is észrevettem eltéréseket,kb. 2-3mm oldalirányba 8as,végülis megoldottam,úgy centíroztam ki hogy bele kalkuláltam az ütést,és egész jó lett ahhoz képest hogy életemben 2.szor csinálok ilyet
Azért ennyire nem kell rettegni.
Próbáld ki mennyi vízkő marad a mosogatón ha nem törölöd le cseppeket és rászárad.
Nem sok.
Persze én is ki szoktam fújni a vizet, de nem a vízkő miatt.
sorszám: 35041 (109476)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 08:49:00)
Még jó :) jókat mulatok :))
Na meg azért kíváncsi is vagyok hogy mi lesz az eredmény.
Ez a hollander alá rakott tömítő anyag sem hülyeség, ki fogom próbálni.
Gyárilag olyan pontosra csinálták a németek, hogy elvileg nem kell tömítés bele...azonban ha nem gyári vagy sérült valami felület akkor ez már ne igaz.
Én alufóliát szoktam összesodorni, feltekerni erre ráhúzni a könyököt. Felveszi frankón a felület formáját, és a tömörödés közben be is keményedik, nem mellesleg pedig tűzálló....és csak a konyháig kell érte menni :)
Nem a forrasztás a probléma hanem az úszóban lévő levegő kitágul, az úszó meg esetleg felfújódik.
Ennek a fordítotja esett meg velem. Kis lángforrasztóval megforrasztottam az úszót, majd beledobtam hideg vízbe hogy kihűljön, mire szépen összegyűrődött a vákuumtól :)
megvan a technika meg a méretek,újitáson van a motor,ezért részletes képeket nem tudok küldeni,de ha végre egyben,saját lábán áll a motor,irok egy regényt,hogyan készült.
Szia!
Minden ok a karbival, teljesen új benne minden.
Most csinálgatom a legelső beállításokat...de elég jól megy.
Holnap berakjuk és kiprószáljuk :)
De azért köszönöm!
Üdv mindenkinek! Nos... megjött a gyertya és az izzó és megvolt az olajcsere is. Az izzó látványosan erősebben világít, szép kékes-fehéres fénye van, tehát ez jó vétel volt. Tescoban nem kaptam olajat, úgyhogy próbáltam valami adalékoktól mentes olcsó olajat választani. Úgy tűnik ez bejött, mert nem csúszik a kuplung, viszont a motor jóval halkabban jár, sokkal lágyabban vált, és az üreset is könnyebben beveszi. Ellenben ugyanúgy nyomja az olajat a bowdennél, úgyhogy kénytelen voltam FBS-el körbekenni belülről azt a gumi sapkát, és úgy rátettem... remélem beválik. A gyertya pedig jó... tényleg könnyebben indul, egyenletesebben jár a motor és kevésbé füstöl, és talán picivel jobbak a gázreakciók. Tehát nem volt rossz vétel, de csodát nem kell tőle várni. :)
..akkor lehet kopott is a tűszelep...de az úszónak a közepén lévő nyelvecskét,illetve a nyelv meghosszabbitásában lévő téglalap alakú "nyelvet" kell állitani...nézd meg egy szakleirásban a galériában,vagy az mzclubhungary szakiradalmait..
Még régebben valaki önindítót akart fabrikálni az mzre. Arról van valami hír?
Engem érdekel, és kár hogy nem lehet a Suzuki generátort a kis TS-re ráépíteni. Egyébként ma kocsival mentem, mert a motor darabokban van és minden hibáját ki fogjuk küszöbölni, csak akkor fogok vele újra menni(Eddig folyt a váltóolaj, index nagyon gyorsan villogott, kifújt a hf stb..) apróságok, amiktől lehetett ugyan járni vele, csak közelebb volt a szenvedéshez, mint az élvezethez. Ja és 20km alatt kb. 15 motorost láttam, "tök jó" érzés volt :(
Ha nem zár a tűszelep...mit és hogyan kell beállítani a karburátoron???
Köszi :)
Szerintem csak akkor veszed észre a különbséget, ha leszedsz a hengerfejből. Persze ez is csak akkor jön be, ha jó a kompressziód. Elvileg így akár egy két plusz pacihoz is juthatsz. Én is megfogadom mindig, hogy leszedetek a hengerfejből, de mindig elmarad a dolog.Pedig a jawámon pl egész normális kompresszió van van még. A TZ-nél tudja a fene.De egyébbként is úgy vagyok vele, hogy járt utat járatlanért.... Lehet, hogy jobb is hogy nem vágtam bele a dologba eddig.
sorszám: 35029 (109462)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 09:02:09)
háát jó szeme lesz a gépnek:):) túl sokat kell 3ba huzatni gyakran kell kapcsolgatni gyakorlatilag a fogyasztás csak nagyon hosszú távon és nagyon csendes időben lesz kevesebb, ellenben szarul is menne és rövid távon nagyon enne is...ellenben ha perkóra tennél egy 21es lánckereket az pont jó lenne:)
Ne legyen igazam, de szerintem azt fogod tapasztalni, hogy nem nő a végsebesség, a gyorsulás se nagyon, viszont gyengébb lesz a motor. De tényleg kívánom, hogy tévedjek.
Szinte teljesen biztos, hogy igazad van, és a benzin szint magas.
Üdv!
Az alábbi érdekes dologgal találkoztam ma: elzárt benzincsap mellett egy ideig megy, utána érezhetően elkezd húzni, kisebb gázzal megy ugyan annyit (valszeg a fogyasztás is jobb ilyenkor, hisz kisebb gázt húzok), vagyis elvileg a keverék benzinben dús. Ezekután szerintem a karburátorban lehet magas a benziszint, de nem vagyok benne biztos. A jövőhéten lesz leellenőrizve. Valami egyébb tanács? Tudtommal a motor gyári beállításokkal és méretekkel rendelkezik, a fúvókák is gyári értékűek.
még valami:ma a reggeli kv beadagolás közbe végigfutott az agyamon a 98as benya mint magasabb oktánszámú üzemanyag,nos a golfnak a gépkönyvében amikor a karburátorról olvasgattam külömböző állítási lehetőségekről,ott volt szó arról hogy lehet 98assal használni csak állítani kell az előgyujtáson,ellenkező esetben kopogásos égés jön létre,ha én a motoron beállitom a megfelelő előgyujtást,akkor van valami előnye ennek a 98asnak,v. csak drágább?emlékszem voltak ilyenek hogy 89,91,92,95,98 meg a D,ezek már szinte teljesen eltüntek,kiv. 95 meg a D
húuu,ez nagyon vad:) érdekes lesz mindenesetre,viszont azt nem értem hogy ugyanazon fordulaton 100 helyett 117re képes elméletileg,akkor több munkát kell végeznie ami pont hogy fogyasztás növekedést okoz nem?mert kvázi eröltetve lesz a motor és több nyál kell neki,de lehet hogy hülyeséget írok.
bocsi,csak annyit szólnék közbe hogy a vizkövet én emlitettem,a főzőcskés témánál hogy ha az ember kiöblités után nem fújja ki levegővel a vizet,akkor lehetséges vizkőlerakódás,ami nem kifejezetten pozitív egy karbiban.
remélem azért valakit érdekel amit írtam:)
mivel nem adtam föl az áttételcsökkentés témáját, így újab dolgon kezdtem el agyalni a sikertelen primerhajtás csere után.
a szekunderáttételt legegyszerűbb módon a blokkba lévő kis lánckerék egy nagyobb fogszámú példányra való cserélésével lehet elérni.
nade, ha a 16fugúnál nagyobb nem fér oda, akkor máshoz kell folyamodni. utolsó lehetőség:
a hátsó nagy lánckerék cseréje egy néhány foggal kissebbre. mivel ilyet nem lehet kapni (pontosabban, lehet 47 fogút venni a 48 helyett, de nem passzol a kerékagyhoz, stb, és nem ér szart se a -1fog) így csinálni kell. a kiscsúzlin 420-as tipusjelű lánc van, nem tudom hány taggal, de ez nem is lényeges.
bementem a futárpetihez, és vettem egy kissebb 420as hátsó lánckereket, ami valami gagyi motorhoz való. eredetileg 43(legfeljebb 42) fogút akartam, de mivel nem volt, így csak 40-est kaptam.
egy kis számolgatás után kiderűlt, hogy ugyanazon a fordulaton 100 helyett 117re lenne képes a gép. ez valószínüleg már felűlmúlja a képességeit, így majd valószínűleg elölre is kell tennem kissebb lánckereket.
a hátsó lánckerék átalakítása már elkészűlt majdnem teljesen. valahogy így történt: fogtam egy gyári TS lánckereket, majd leesztergáltam az alu öntényből azt a részt ami tartja az acél lánckereket magába. ezután lepüföltem róla, esztregálás, felesleges részek eltüntetése, és máris vonalba van az új lánckerék a régi helyén. ennek rögzítése:
gyárilag 3db 10,5mm-es furat volt a vásárolt lánckeréken, de mivel 6 ágú a belső csillaga, így csináltam rá még 3 furatot, ezekbe metszettem(furtam) M12-es menetet. ezt követően szemrevételezéssel, és két párhuzam szorítóval középpontosítottam a lánckereket az alu öntvényen.majd megfurtam a 6 lyukat bele, és 10.9es imbuszfejű csavarokkal rögzítettem hozzá. a csavarok feje a gumi csillapító babát nem hagyta a helyére menni, így azon is alakítottam. a csavarok méretre vágása, és egy-egy pötty CO hegesztéssel való rögzítése még hátra van. a láncból ki kell még szedni jó sok szemet, és kb kész is. kiváncsian várom a külömbséget.
egy biztos: ilyennel még nem sokan próbálkoztak:P(lehet hogy én is felesleesen teszem):)
ÁLLÍTÓLAG:D:D:D...(különkiadás)2.rész
valaki feldobta a suzuki generátor TS-be való beépítését, mert pici.
ez így van! méghozzá olyan pici a lehámozott generátor állórész, hogy megfelelő esztergálási folyamat végeredményeképpen bele lehet süllyeszteni a TS dinamó házába. ez persze nem jó ötlet, mert a mágneses teret agyonütné. de így érződik, hogy mindössze 100mm az egész átmérője. a teljesítménye valahol 500-600w körül mozog. ez nagyon jó lenne, de nem elég felfogatni az állórészt. a forgórészbe bele kell esztergálni egy kúpot, ami már nehezebb művelet.
de nem jó, mert az MZ kúpszöge, és a kúp hosszúsága(vagyis rövidsége) miatt hiába lenne odahúzatva egy 10.9es M7-essel, lerázná magáról a gép. anyira meg nem lehet belesúlyeszteni a kúpot, mint amenyire kéne, ,mert egyszerűen lepotyogna a generátor egyik mágneses pólusa mivel elfogy alóla az anyag. ezen kívűl a kis 15mm-es csúszógyűrűket ki kéne váltani valami nagyobbra, mert úgy meg se lehetne fúrni a generátor tengelycsonkját, szóval, ez sem kivitelezhető sajnos.:(
ÁLLÍTÓLAG:D:D:D...(különkiadás)1.rész
kudarcba fulladt a kis etz főtengelylánckerék kis TS-be való beépítése. a dekli alatt elférne(éppenhogy), de a szimeringháztól nem lehet felrakni(felül rajta), előbb le kell róla vágni a fordulatmérő hajtás fogaskerekét. ezután már felmegy, a kúp is stimmel, a lánc is vonalba fut, de rohadtúl lóg az etz 50 tagu lánca, a gyári 48 tagú meg rövid.
azért mert a kis TSbe a főtengely és a váltótengely között 97mm van. a kis etz-be meg 100mm.
ezért fér el a kis etz-be gyújtásoldalon a jóval nagyobb generátor mellett is a 16os lánckerék, míg a TS-be már összeérnének.
SZÓVAL: SENKI MEG NE PRÓBÁLJA EZT A "TUNINGOT" MERT NEM KIVITELEZHETŐ!!!!:P
inkább a donorra kellett volna félretenned azt a 3500ft-ot:)
ne rakj be se alu, se réz tömítést a könyök alá, inkább rakd össze fém a fémen, majd mielött a hollandert betekernéd, tekerd körbe a helyén lévő könyököt azbesztzsinorral. utána tépd rá a hollandert.,
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|