:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok :)
Olvastam amiket tanácsoltatok, köszönöm szépen mindenkinek. De csak ,hogy tudjátok ezeket az adatokat amiket írtam nem én akarom megvalósítani hanem adott dolgok. Tehát ez a motor, most igy van, nem nyúltam hozzá ahogy leírtam a sztorit.8most akarok mert most kezdem majd összerakni) Tehát 125-ös blokktető kisipari felfurt 150 henger + dugó is persze a sajátja ezzel megy ment és remélem fog is. Ezért kérdeztem a karbit meg a hengerfejet is ,hogy melyik a legjobb beállítás. Karbit másik forumon mondták szereztem ha jólesz akkor 22-es karbim majd ha kell valakinek akkor lesz neki... valószínű 150 hengerfejem is van ma vagy holnap derül ki mert a donor mociról csak le kell venni hogy elolvassam meg megnézzem.
Akkor ennek tudatában jól értelmeztem , hogy a 150-es hengerfej jobb, mert nem kap akkora terhelést a főtengely? (minha rajta maradna a 125)??? hm??? előre is köszönöm
Lehet a váltó kapcsoló is, egy pillanatra mikét szálat bekapcsolja és ez már sok a gyenge lábon álló töltés, aksi rendszernek.
Ez az év a motorozásé lesz , nem a rallyeé. Mindenképp megyek, már voltam vele tartós teszten, tökéletes a gép, most kezdte legutóbb átváltáskor ezt a torpanást, mintha egy pillanatra lekapcsolnád a gyujtást. Remélem vmi jó kis rejtett hiba lesz :)
Ellenben, ha már felhoztad...
Remélem, nem én leszek egyedül szocitúrán kis ts-sel, jó volna, ha lenne egy azonos márkatárs. ;) :)
Teknőc
no, ez azért nagyon ki van sarkítva...
DDDD
De lehet, ezért hívnak Teknőcnek?
;) :)
Teknőc
MZ TS 125-nél gyári elektronikával ha helyzetjelzőről tompítottra kapcsolok, vagy tompítottról fényszóróra, és egy pillanatra torpan a gép, az fesszab lehet? Akkufesz, töltésem jó.
ÚÚÚ akkor én mit mondjak a 110 kilómmal a 125-el? :) lehet nevet kéne váltanom csigára :)
Azt tudd, hogy a forgattyúsházból marni kell, mert alsó holtponton nem fér be a nagyobb dugó, de ezt Bambi is fogja mondani.Egyébként nagy csodát ne várj tőle, és sokáig kell járatni, ragadós lesz.
Hello.
Köszi a fejtágítast, akkor szerzek majd rá egy 150-es hengerfejet ha tudok.
Röviden: Bármelyik gyári felújítást(125-ös vagy 150-est) csinálod, jobban jársz. A 150-es persze erősebb, a mázsa emberekre jobb beállítás. Láthatóan te is ebben az irányban mozdultál el.... Viszont 125-ös hengerfejjel hiába erősebb, rövidebb élettartamú lesz a géped. Hagyd meg a 150-es hengerfejet.
Teknőc
Ezzel az átalakítással a főtengely ennyit bírt ki. 20-22 ezer km-ert. Tehát nem tartós dolog,(tudd!) viszont ha neked kell csináld....!
De ha hosszabb időtartamot szeretnél, s erősebbre, inkább csináld meg 150-essé. Ennyi.
Viszont ha csak felújítod, akkor is jobb lesz mint volt,(akkor is erősebb lesz, mint volt) 125-ösként. (!)
Ha régen használtad, majd 20 évig állt,(-Kell is neki!-) akkor egy szimpla normális felújítás, s lehetőleg eredeti(125-ös DDR, jó állapotú) henger gyári beállítással is(!) -erős masszív kis gép lesz. Főleg, ha csak ismét ilyen kis távolságra használod-tökéletes. ;) :)
Teknőc
Szia Teknőc!
Köszi a gyors választ. Tudod én kezdő vagyok nem értem mihez képest a 22 ezer kilométer. Ezt a motort 8.-os koromban kaptam, mentem vele max 50-100 kilómétert-(használtan vette apu nekem). Ezután egyszer lerohadtam vele, egy autószerelő nem tudta beindítani és úgy maradt. Kb 20 évig apám műhelyében a fakupac lassan belepte, alatta várt. Tavaly építkezni kezdett fater, elhoztam tőle télen több baja ne legyen,már volt helyem meg muhely stb... beidítottam és csodával határos módon lelket vertem bele. Ezután elhatároztam , hogy képességeim szerint felújítom és használom. Hihetelen nagy volt akkor max hatvan kilómmal kurvára ugrott alattam, most majdnem ütöm a mázsát :) nagyon megtetszett újra -szerelem ez. Igy jutottam el eddig és ismerkedem a Mz-vel ezzel a világgal, a szereléssel.
Tehát a motor adott ezért kérdezem ,hogy legyen.
Szia!
Hát guru nem vok, az biztos.(!)
Viszont van egy kis mz ts 125-öm, két évtizede…..
Jártam így sokáig, hogy 150-es hengerre tettem fel 125-ös hengerfejet.
(22-es karbi)
Menetteljesítmény nagyon jó volt úgy.
Persze, most sem rossz.;) :) De kipróbáltam…
Viszont bő 20-22 ezer km után főtengely felújítás lett. :(
Sztem utólag belegondolva nem érte meg a teljesítménynövelés.
De kinek hogy.… ez csak az én tapasztalatom.
Teknőc
Sziasztok Mz-s Guruk!
A kérdésem az lenne, hogy ha egy 125-ös henger 150-re van fúrva és szereztem már hozzá egy 24n1 karbit is, az eredeti hengerfejjel (ami 125) lehet-e használni? Mi történik? Mire kell figyelni stb
köszi szépen a segítséget, bambiról már hallottam csak elérhetőségét nemtudtam. köszi
Őt keresd:
Iván Árpád/Bambi
06203420977
Budapest IX.
Sok sikert a 300-ashoz!
Teknőc
Segítséget kérnék. Van egy 250ccm etz hengerem amit 300ccm re szeretnék fúratni egy már ilyen témában jártas szakival. Ha tud valaki nekem ajánlani valakit megköszönném. LAci: bekesil@citromail.hu
Szia Csaprágó!
Köszi a képeket, aranyosak a lányok...
Kawát tudom hogy eladtad régen. De volt valaki, akinek "a gépsárkányát" épp oda tettük, (a garázsba, ahol rég volt a tied.)Így beszéltem neki a régi időkről. Hát sajnálom, hogy megjártad. De remélem hogy tényleg az a baj.A Többit majd emilen,/vagy telefonon...;)
Teknőc
Jól teszed Béci! (Bár, mintha ezt beszéltük már nagyon régen..)
Rég hallottam felőled, gondoltam, a lányokkal el vagy....;) (-Érthetően-) S BUÉK Neked, s mindenkinek!
Remélem, látok még zöld motort, s most nem Kawára gondoltam, hanem a kis ts-edre. :)
Teknőc
Ezek szerint nekem a taiwani fajta van, a jelből gondolván. Lehet beruházok egy németre. Köszönöm a választ!
https://onedrive.live.com/?cid=A35D444ABEE610B6&id=A35D444ABEE610B6!566
Én ezeket próbáltam.
A két baloldali az eredeti német és a másolata, ezekkel nem volt gondom, csak a másolat kicsit pontatlanabb.
A két jobboldali a magyar és a tajvani viszont gyorsan megadta magát.
Mi???? már 2000forint?
Durva.
A német hamisítvány jó.
A Tajvani gyorsan kopik
A Magyar nekem is szétesett nagyon gyorsan, de csak 1 darabot vettem és többen vannak akik meg arra esküsznek
Elméletileg jó a konstrukció mert a textil bakelit nem lenne rossz anyag, de a szegecselés és a rugó volt nekem problémás. Ha ez bírja akkor jó lenne.
Dobd bele váltó olajba pár napra mielőtt megszereled, megszívja magát vele és onnantól önkenő lesz.
Sziasztok!
Nektek mi a tapasztalótok az olcsóbb fajta (magyar) TS megszakítóról? Nekem kettőből kettő szar. Pár kilométer után (kb 50km) mind a kettő elkezdett szorulni, nehezen mozog, az egyik nem nyit rendesen a másik meg nem zár össze, szikrát nem ad. Én szerelhettem be esetleg rosszul őket, vagy tényleg szart vettem? A gyári német 2000ft-os megszakítóról mi a tapasztalat?
Köszi, akkor tehát ezzel megvan a 6-12 V átállás.Csupán azt szeretném, ha az index felvillanna amikor kapcsolom.Persze, lehet, hogy ez nagy igény, de ha már van, használni kellene.
Van még valami, de azzal átmegyek a motor elektronika rovatba...
üdv.: R
Van rajta egy potméter, amivel a villogás sebességét állítod, csak azt állítottam át.
Illetve én olyan FET-et raktam bele ami 5V-os logikai szinttel vezérelhető, (IRLZ44L) mert amúgy a legtöbb FET szereti 10-16V-ot
Gyárilag összeraknak két blokkfelet és egyben munkálják meg. Az lesz egy pár, tehát cserélgetni nem jó.
Viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy a szocialista gyárak közül egyedüliként az MZ-nél olyan pontosan dolgoztak, hogy nagyrészt összejön a két külön blokkfél is.
De ezt csak úgy kell érteni, hogy itt nagyrészt jó lesz, míg más szoci motornál nagyrészt nem lesz jó.
Nem 100%!
Ez az "amúgy ami itt van kapcsolás" arra vonatkozik, amit HyGy tett fel a tuning/fejlesztés rovatba?
Mondjuk, jó lenne tudnom, működik e 6 V-on is, vagy át kell alakítani 6 V-osra a cuccot.
Próbáltam gyári 12 V-os elektronikus indexrelét 6 V-on, de nem megy.Az az alapvető baj, hogy az index bekapcsolását követően sok-sok mp.-et kell várni, mire hajlandó villanni, az elektronikusok meg villanással kezdik az üzemet.Tavaszig meg kellene oldani ezt, meg talán egy fordulatmérőt is, mert a mostani felállásban van egy X fordulat, ahol összeomlik az üzem, mintha elfogyna a benzin...ha tudnám hol van ez a pont, oda méreteznék minden mást (áttétel, kipuf stb.).
Nem mellesleg örülök, hogy újra itt lehetek, egy ideig el voltam zárva a lehetőségtől...
üdv.: R
Kösz, most pont beütött a szar idő, de ha jobb lesz majd végigpróbálom.:)
Blokkfél csere rossz.
De én is megcsináltam és szerencsém volt :)
A motorszámot az EU-ban nem tartják nyilván. Csak a vázszám az azonosítás alapja. Csak nálunk maradt benne a rendszerben, de ha beleér a flex, vagy rácsöpög az akkusav véletlenül és olvashatatlanná válik, akkor az nem jár semmi problémával :)
Csak ezt nem reklámozzák.
Ezt nemigen ertem. Ez nem egy simo blokk, amit szabadon cserelgethetek. Egy dolog, ha megserul a motorszam es egy egesz mas eset, ha ugy serul meg, hogy teljesen mas lesz a szama...😊 mit neznek el az aktatologatok?
Olvastam itt valahol a kulonbozo blokkfelek parositasarol, de nem talalom. Mi volt a konszenzus?
Igen, arra oda kell figyelni, mert különben feszül a csapágy.
Jó megoldás ha a két blokkfelet összerakva egy felfogatásból munkálják meg, és akkor tuti tengelyben marad.
A tengelyek egymáshoz viszonyított pozíciójára meg annyira nem érzékeny, mint a csapágyak egytengelyűségére.
De ezt a gépműhelyesnek illik tudnia.
Gondolom, az sem baj, ha tengelyben marad a csapagykozep... Ez a nagyobbik problemam most fejben, mert ugye a gepsarkany szerelonel van.
Viszont ez a tulméretes csapágy jó lehet.
Marógépen kiesztergáló fejjel hozzá lehet igazítani...bár ha már marógépen van akkor meg is lehet perselyezni, szóval tényleg csak akkor jó ha nem ovális.
De....csak nem akartam ennyire propagálni a gányolást :D
Esetleg vékony, keményebb alu lemezzel ha nagyobb a hézag. Jól felmelegíteni a blokkot, jól lehűteni a csapágyat, csapágyragasztót rá, és egy ütéssel benyomni...na ez általában nem könnyű, de ha rendesen sikerül, és nem gyűrődik, akkor ezzel is működik, de mondjuk főtengely csapágyra azért nem alkalmaznám.
Elvileg létezik minden szabvány mérethez túlméretes változat az SKF-nél. Ha szabályos kör alakú maradt a csapágyfészek, akkor az segíthet. Csak félek hogy ha már kotyogásig ktágult a csapágy helye akkor azt ovális rá ki is verte. Akkor pedig csak rövid időre fog stabilan megmaradni a csapágy.
Vajon a kitágult csapágyfészken nem segít kedvencünk a sörösdoboz? :D
Vagy csak simán szerzel egy másik blokkot, lehet az olcsóbb. Ha szerencséd van 10-15ezerért már találhatsz. Ha véletlenül megsérül a motorszám akkor nem is problémáznak vele az aktatologatók :)
Ha nem kotyog, csak laza (kézzel berakható de azért szoros)
Akkor elé a csapágyragasztó.
Ha durvább, akkor elviszed a blokkfelet gépműhelybe és meg perselyezteted. Ha rendes zsugorkötéssel jól bele melegítik, akkor semmi hátrányát nem fogod érezni. Bár nem tudom hol csinálnak ilyet.
"Főként egy beállt és a csapágyházban forgó csapágy."
Erre van megoldas? Esetleg csapagycsere utan femragasztoval rogziteni az uj csapagyat?
Ha nekem csinál ilyet a motorom akkor az azt jelenti hogy elkopott a megszakító és túl kicsi a hézag.
Szóval először azt állítanám be.
Aztán ahogy sejted a gyertya is csinálhat ilyet, bár azért nem jellemző hogy csak néha.
Rossz karburálás is tud hasonló jelenséget. Pl, azért mert nagyon, elszegényedik a keverék gyorsítás közben. Próbáld meg hogy ráhúzod a szívatót és figyeld meg változik e valami, csökken e a jelenség.
Ez főleg a hideg üzemre érvényes.
Én pl. télen kicsit bedúsítottam a karbi alapbeállítását.
Lehet attól is hogy korom lerakódás van a motorban, és ha meghajtod, beizzik és öngyulladás lehet, ez pedig olyan mint a rossz előgyújtás.
Szerintetek mi okozhatja azt, hogy erős gyorsításnál, ötödikbe kapcsolva a motor rángat, visszadurrog és nem gyorsul? Nem állandó jellenség, csak néha jön elő. Még az NDK-s elektornikus gyújtás van rajta, csak fesszab utángyártott. Haldokló gyertya csinálhat ilyet?
Jaa, az a rendelhető extra amire már nem futja a sok csóró BMW-snek meg Audisnak? :D
Amúgy ami itt van kapcsolás azt csináltam meg indexre, az is valahol 4,5V felett már villog szépen. De az most a Hondámban van, TS-ről inkább le flexeltem mert csak útban volt.
Amit azért villogtatok sáv váltáskor hogy röhöghessenek rajta az autósok miközben nem engednek be a másik sávba.
Az autósok mifelénk csak kanyarodó főútnál használják. Persze csak akkor ha maradnak a főúton.
Teljesen felesleges a sok világító vacak a járműveken. Az utolsó utamon is indexeltem mielőtt megálltam, a féklámpám is tökéletes. Tábla sem tiltotta a manővert. Mégis majdnem fellöktek, majd ordítani kezdtek hogy hogy merészelek megállni akkor amikor mások sietnek valahova. Ha nem lett volna irányjelzőm, féklámpám, semmit nem változott volna a szitu.
Alighanem tényleg gyenge a gyújtása, nekem a jawán mechanikus megszakítoval 4 voltnálmár elindult, 4.5 voltnál tök stabil volt. A mostani elektronikus gyújtásnál kb fél,volttal több kell. De volt egy kisérleti elektronikus amelyik 3.5 voltnál berughatóvá tette a motort. Csak zabálta a trafókat és ráadásul rendszeresen kihalt belőle a vég fet.
Szóval az 5 volt reális. Ha magasabb kell neki akkor én először a trafó tekercsének kivezetését nézném meg. El szokott korrodeálodni réz huzal is, az azt leszorító lemezek is. Persze ha egyáltalán a trafón mérte a feszültséget. Ha nem, akkor ott bármekkora fesz lehet. Csomó kötés van az aksi és a trafó között, a trafó és a megszakító között, plussz a gyújtás kapcsoló. Mindegyiken eshet jókora fesz ha korrodeálottak.
Az indexek nálam se szeretnek működni 6.5 volt alatt, de inkább 7 voltot is elkérnek.
Minél kisebb annál jobb. 1-2 tized a jó, de az érintkezők oxidálódásától, és a gyújtás kapcsoló állapotától is függ.
Amit írtál, kb. normális. A gyújtásod lehet gyenge, mert nekem ~5V-ig stabilan jár, de ott már pislákol minden lámpa.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|