:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Üdv Urak
TS125 "lámpatököt" cserélnék valakivel. Nekem van egy gyönyörű frissen festett 2K-s festékkel. Egy baj van vele, hogy van rajta egy lyuk a távolsági fényszóró visszajelzőjének. Már sokszor gondolkoztam, hogy lekrómozom, de a lyuk miatt hülyén nézne ki. Szóval érdekelne egy rozsda és horpadásmentes darab, cserébe adok egy frissen festettet, hibátlan, lyukast. :D
vazze, ennyiért kiviszek egyet:D az eredetitől elég messze van, szögletes lámpa, és ilyen japánmotor index nem volt ezekhez sose. a krómozott lámpafej is érdekes.
amúgy ezek szerintem nem tudnak vezetni, vagy nemtom.. szerencsétlen motort csak üveghangon hallottam visítani. mintha félnének, hogyha nem visít akkor nem is megy.
a 250es blokkal nem mész sokra,mert nem fér be a 125ösbe,és még kellene hozzá komplett kipu rendszer mert átmérő beli eltérések vannak,azon felül le a kalappal annak a szerelőnek aki fénykép alapján megmondja mi a baj,tudom te egy jó állapotú blokk belsejéről kérnél képet,viszont az mzclubhungary.com-on a letöltésekben ott van etz 125-150 gépkönyv pdf-be,hát ha az alapján tudsz valamit.Elsősorban törést,hajlást keress,azok elég feltünőek,aztán már csak a kopások amik lehetnek v. hézagolási hiba
köszi, utánanézek, mert bizony néha szükségem lenne rá.
Szerszámboltban vettem.
Szerintem ahol autó szereléshez árulnak szerszámokat ott érdemes megnézni.
Sajnos az a bolt már bezárt ahol én vettem, de a FairTool.hu és A Nonius.hu szerszámboltokban tuti van.
Obiban kizárt.
Ezt csak jó minőségben lehet gyártani :)) olyan mint a csapágy lehúzó. Az sem működik a kínai acélból és precizitással.
sziasztok. Keri, te hol vettél ütvecsavarhúzót? mennyibe kerül, és mit tud? szerinted obiban van?
Megválnék szeretett motoromtól, nagyobb motor vétele miatt.
http://hasznaltmotorok.hu/hirdetesek/21192/mz-etz-125
Nekem az egyik rigám 6-os tőcsavarjai szakadtak bele a blokkba. Fúrtam helyette a blokkba 8-as menetet, és 8-as menetes szárral pótoltam a tőcsavarokat. :D Kicsit meg kellett fúrni a hengerben lévő furatokat is, hogy elférjen a 8-as csavar, de jobb lett mint volt. :D
Nem kell sokat költeni, rendes élet kell köszörülni a gagyinak és az is használható.
Vélszerű teljes súlyoddal nyomni a csavar felé a csavarhúzót és óvatosan egy erőkarral tekerni. Elég macerás de ha nincs ütve csavarhúzó akkor ezzel is gyorsan szét lehet szedni.
Volt valami dokumentum filmben, hogy repülőgép azért esett le mert a csavar jóval gyengébb volt a ráírtnál.
Ilyenek előfordulhatnak.
8-as keménységű csavar azon is megmutatkozik hogy alig viszi a fűrész, az 5őst könnyedén viszi, míg a 10-esen csak elcsúszik.
5-ös csavarnál puhább vas csavar tudtommal nem általános. Az a 3,6-os valami más anyagu volt? (pl, rozsdamentes?)
Ezt láttátok már? MZ TS 150 Miamiban, Amerikában eladó! Az enyém is ilyen sárga csak nem ér ennyit :)
http://www.youtube.com/watch?v=fAP-Jehvmh4&feature=related
http://www.aandaworld.com/xcart/product.php?productid=16212&cat=392&page=1
Azt írják az akksin kívül minden eredeti és csak kb. 200km van benne.
Ha kint élnék tuti kiadnék érte ennyit. Mekkora lehet már mikor a sok harley medve meg japán fighteres, mereszti a szemét, hogy ezt meg honna szalajtották :D
Ja, a gép Tiszaujvárosban van, onnan lehet elhozni.
Sziasztok!
Fájó szivvel, de megválok hön szeretett ETZ-mtöl....
Indul, megy, megáll, papirok nincsenek, rendszám nincs.
Telekjáronak csinálgattam, egy sokáig állott gépböl, sok-sok uj alkatrészt tettem bele.
Pl.: 2 hátsó teló
kipuff,leömlö
akksi
kormány
lámpafoncsor, üveg
lánckerék hátsó
láncvédö
ülés ujrahuzva
elektronika ujra kábelezve
elsöteló szimmeringezve
és még ami most nem ugrik be...
Valamint vettem hozzá egy 125-ös ,mz-t donornak, arrol van a tank is, de megvan az eredeti is, csak rozsdás belul.
Szoval a donorból is van még alkatrész böven... (elsökerék, lánc, lámpabura, konzol.... megmégsokminden)
igazábol alkatrésznek vagy hobbimotornak tökéletes.
képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090317/mymz6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ha kell még kép szoljatok,
irányár:45000
érd: titusdis kukac hotmail.com
Eddíg a csavarokkal ugy vagyok,hogy napi egy jön ki szóval elbajlódok vele.
elég drága egy normális csavarhúzó ugyhogy szenvedek egy kicsit.
Ami érdekelne,hogy egy fénykép hogy néz ki belül ,ez azért kell hogy lássam mi halott benne:)
Estleg eladó komplett blokk valakinek? 250es sem lenne rossz.
Műszertartóról volt szó nemrég. hogy készűlt-e etz-hez gyárilag 3órás tartó. KÉSZÜLT! most már szinte biztos vagyok benne. egy ugyanolyan megoldással találkoztam már több helyen mint amilyet itt valaki mutatott, és valóban gyárinak tűnik a cucc, mert frankón benne vannak a kapcsoló állásokat szimbolizáló kis piktogrammok:P
szerintem olyasmi lehet mint amit leírtam nemrég. lehet hogy a dugattyúgyűrűt pozicionáló pöcök jött ki a dugattyúból, és a gyűrű nyitott része megakadt valamelyik csatornába. ha ugyanúgy megy tovább akkor szinte biztos hogy nem csapágygond, a henger levételével simán kideríthető minden.
szerintem olyasmi lehet mint amit leírtam nemrég. lehet hogy a dugattyúgyűrűt pozicionáló pöcök jött ki a dugattyúból, és a gyűrű nyitott része megakadt valamelyik csatornába. ha ugyanúgy megy tovább akkor szinte biztos hogy nem csapágygond, a henger levételével simán kideríthető minden.
Hali! Mi van akkor, ha megszorul a motor egy pillanatra, de mire a kuplungért nyúlnék, addigra "elengedi", és megy tovább, mint ha mi se történt volna, és utána is megy normálisan, érzésre ugyanannyi erő van benne, indul is ugyanúgy, mint előtte, csak egy kis csörgés jön a henger felől? Csak a gyűrűk sérülhettek, vagy esetleg más is? Megszorulás előtt mentem vele ötödikben 5500-as fordulaton egy rövid ideig, és mikor elkezdtem lassítani, akkor történt. Van hőfokmérő a motoron, ez akkor kb 85-90 fokot mutatott. A benzinhez 1:40-es arányban keverek Repsol Moto 2T Competicion olajat.
Eladó egy ETZ 150-es motor. A motor törzskönyvvel, rendszámmal és forgalmival rendelkezik, adásvételivel névre írható. A motorblokkban a főtengelycsapágy be állt. A henger, hengerfej és gyújtás dekni is meg van hozzá. Érdeklődni a gaalszabolcs77@freemail.hu vagy a 06-70/4089627-es számon. Kérdésre képet tudok küldeni
akkor nem is volt rossz teszt, de a végeredményen nem változtat.. az a 3.6os szar ugyannyira lapult mint a 8.8as. legközelebb egy 5.6os is lesz a tesztbe.
Szerintem ilyeneket azért ne publikálj, mert az a szemetek szeme mindent lát és esetleg kaptok egy ellenőrzést.
sorszám: 35095 (109592)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 23:37:37)
Lényegében így működik a valódi teszt is.
Ugye egyszer nézik a keménységét magának az anyagnak, asszem golyós benyomódás mérővel. Ez az első szám.
Aztán csinálnak egy inga próbát, amikor egy súlyt belendítenek és lendületből eltépik a csavart. Az ilyenkor mért legnagyobb erő pedig a második számmal arányos.
Kalapácsos teszt az elsőnek felel meg,
a tőcsavar letépés pedig a másodiknak :)
hát én teljesen meg vagyok makkanva,itt van a névjegykártyájuk a tárcámba..
Na szóval Bp. X. ker. Kőrösi Csoma Sándor út 18-20,ide vannak bejelentve,de ha neked jobb ahogy leírtam,végülis egy helyre lyukadsz ki..
Pesten a kőbányai út - Szent László tér magasságában,kereszt utcát ne kérdezz,villamossal voltam arra,mivel a téli időkban arra járok bkv-val,nagyjából tudtam hol van,egy megállóra a Pataky müv.háztól a sörgyár felé pont a másik oldalon,a bolttól nem messze a sarkon van egy kínai büfé szerüség,ennyit figyeltem meg a környékről nagyvonalakban,nekem újdonság volt,ha ez normális hogy adnak hozzá célszerszámot,akkor tartsák meg ezt a jó szokásukat:)ami viszont fura volt hogy direkt úgy kértem hogy magánszemély,tehát ne adjanak ÁFÁ-s számlát de ezt sajnos nem tudtam elkerülni,majd a cégnél elszámoltatom,nem mintha hanyat vágna az a 3-400ft,de azért mégis..
a 8.8as nekem bevállt. mondjuk most az M6os kis TS henger tőcsavarról beszélek. ehhez vettem hosszú anyákat, amik 12-15mm hosszúak ezzel nagyon meg lehetett tépni. bírja.
ez érdekes. én is mosolyogva néztem az M10es 3.6os csavart amit itthon találtam. azt diliből tönkre is tettem, de egy 8.8assal párba. igyekeztem mindkettőre ugyankkorát rávágni kalapáccsal, de kb egyformán barmolódtak el. lehet hogy nem ez a legcélszerűbb teszt?:D
hát akkor végülis lehet ajánlani bárkinek a módszert mert ahogy egykerekeztél, és jó csattogósakat váltottál, ahoz képest jól bírja:D
az enyémnek most nézem, a 4.5. körmei nagyon jók, az egyes is fasza, a kettes már harmatosabb, a 3. meg elég pocsék. már nincs meg a 3 fok, éppen derékszögű. asszem megcsinálom, van nagyon finom vékony köszörűkorongom.
Nincs mit.Tudom hogy van hozzá felütő,mert a cégnél használunk ilyen perselyt(csak nagyobb átmérő) és ahhoz is adnak mindig.Örülök hogy sikerült szerezni,szerintem sem drága,sőt én azt hittem több lesz.Ha már igy szóba került,pontosan hol rendeltél?Lehet hogy én is rendelnék,de felénk 3000 ft-ot mondott az eladó darabjáért.
sorszám: 35088 (109577)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 22:05:52)
jó hogy előkerültél,mert mégegyszer meg akartam köszönni az SKF-es tippet a csapágypersellyel kapcsolatban,nem is volt vészes,raktáron nem volt nekik,de egy héten belül meg lesz,1800ft darabja,szóval mégegyszer köszi,ja és még valami,mondta az eladó hogy felütő szerszámot is adnak hozzá,benne van a készletben,(egy edzett cső voltaképp,egyszer használatos,de azért jó hogy adják:D
persze hogy jók de..mindegy ez is nézőpont kérdése,ez olyan mintha valaki bontott dugattyút keresne a motorjához,ki tudja hányszor volt leejtve esetleg tojásra kopva,és stb.blokkba ha talál is eredetit,ami sok van ugyan de ki tudja hányszor volt meghúzva,ezért tartom biztosabbnak az újat,az tuti nem volt még meghúzva,lehet hogy nem bírja csak 10 évig(most mondtam egy számot).Autóknál (tudom mindig kocsikat hozok fel példának de csak azokat javitok)Elvileg minden hengerfej levételnél ajánlott a csavarkészlet cseréje,de a második lehúzásnál már tényleg,viszont az egyik szerviz nem tudhatja hogy a másik már egyszer ráhúzott ezért arra az a garancia hogy nem megy idő előtt tönkre,ha lecseréli ő is.Ja most már tudom melyik csavarról beszélsz,v. legalábbis sejtem,az az átmenő M8 v. M10 azt hiszem ami a blokkot a vázzal köti össze,két lemezfül közé megy a blokk nem?
Azt a mondatot az elejére akartam nem a közepére.
3.6
4.6
4.8
Ezek a számok a mérvadóak csavarok esetén
5.6
5.8
6.8
8.8
9.8
10.9
10.9
12.9
Ezek a szilárdságra vonatkoznak.Minél nagyobb a szám annál szilárdabb.
nekem az első blokk megfogató csavarjáról ment el a menet...egyszerűen úgy tudnám leírni hogy maga alágyűrt az önzárós anya a csavarról pár menetet meg se tudtam húzni...érdekes volt..de a flex megoldotta..jah a csavar nem is tom honnan volt de azóta fontosabb helyekre csak német csavarokat teszek amik apa régi MZ-iből származnak peremes a tetejük ezek tuti bírják a gyűrődést:)
hasonló módon jártam én is,a sokadszori lehúzás után már annyira megnyúlt,hogy elszakadt,mint a szakítószilárdság vizsgálatnál amire emlékszem suliból,ott a gépbe be volt fogva egy próbapálca amin fel volt tüntetve a keménysége,elkezdte húzni N erővel és középen elkezdett vékonyodni majd el is szakadt.ugyanez volt nálam is.vettem új tőcsavart,jakynak nem tudom pontosan milye ment tönkre,de bizton állíthatom,hogy jók,nem horganyzott,10,9es keménységű tőcsavart lehet kapni,nem mondom hogy minden sarkon árulják,de kapható,ez a gyárival megegyező elvileg,ha az autók hengerfej csavarjai nem szakadnak el akkor ez sem fog,én még többel is húztam meg mint amit a könyv ír és még üzemel.
Én megoldottam reszelő nélkül.
Kisflex és az az 1 mm-es vékony korong nagyon óvatosan. Még azóta jó, pedig belecsavartam már vagy 10-15 ezer km-t. :D
No mi van Norbi? Mit szereztél amivel dicsekedni kell? :)
Bizony. Én is cseréni szoktam imbuszfejű A2-es rozsdamentes csavarra és soha többet nincs vele gondom, ráadásul gyorsabb kényelmesebb a szerelés.
sorszám: 35079 (109563)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 00:13:07)
helló nem tud valaki etz 250-re forgó részt a gyujtáshoz ??? ( Székesfehérvár közelében )
Bi-bi-bíííííííííííííííííííí!!!
hát szerintem inkább szerezz be egy eredeti tőcsavart, mert a saválló anyagok (fényes csavarok) nagyon "nyúlósak" könnyen elfelejtik hogy hol van rajtuk menet:) nekem a kists-be az első blokktartónál jött le a menet a csavarról le kellett vágni, ami majdnem a váz számba került szal inkább gyári tőcsavar vagy kimondottan acél ami elég erős és rugalmas is.
Üdv Urak
Eladó Trophy 250, rendszám, érvényes műszaki van. 100EFT. Illetve egy másik régi forgalmival és rendszámmal 50EFT.
vojnarovits@gmail.com
Javíts ki ha rosszul emlékszem, de nem csak hogy gyenge, de nem is elég rugalmas talán. Mintha kimondottan acél tőcsvarokra emlékeznék a hengernél.
Még annyi ,hogy mikor leszedtem a hengert akkor 4tőcsavarból 3om eléggé silány menettel volt ellátva. Blokkba jó a menet kontraanyás megoldássa szétszettem.ÉS van nekem 1méter 8as menetszár végigmenetetzve. Ezt gondoltam méretre vágom sőt kicsit hosszabbat:) Szóval egy átlagos menetszűr ami olyan 8.8 as lehet esetleg 6,4es keménységü az kibírja a terhelést ? Vagy inkább új tőcsavar kell?
És ne felejds el kihézagolni a csoport tengelyt
Oké mindent megnézek csak még lelkierőt gyujtök a szétcsavaráshoz mert qwára rá vannak gyógyulva:)
Helló én ugyan így jártam (szintén ETZ 250)a köröm ferdén le volt kopa és az ellen része is ezeket nézd át még egyszer nekem elég volt annyi hogy ha a két fogaskerékből az egyik ferdére volt kopva már kidobta (recsegve)a sebességet és a létetővillát olyan szinten elkoptatta hogy a fele akkora méretű sem volt és még jól meg is égett ja és még nézd át a sebesség rögzítőt(primerkerék alatt) ott is lehet lazulás vagy kopás valamint azt hogy a tengelyen amibe beleugrik a lemez hogy jol van-e rátéve(nekem fordítva volt rajta nehezen vette a sebességet)valamint belül ahol a váltótengely kapcsolódik a váltótegelyhez.Más hibalehetőséget már nem nagyon tudok
Köszönöm a sok jótanácsot holna nekiugrom. Remélem cserélhető alkatrész ment szét és rájövök a javítási folyamatra.
Esetleg emlytettétek a komplett váltó vételét... Van valami bazár itt? Új gondolom húzós lenne, tengely avgy léptetővilla kapható sima mz-s boltba?
Legutóbb egy trabi művelt nekem hasnolót, de az le is állt. cirpelt néha halványan, kattant egyszer-egyszer,aztán egyszercsak kattttttt. ugy leállt az alapjáraton pöfögö blokk mint a szög. hiba az volt, hogy a dugattyúból kijött a gyűrűt pozicionáló kis pöcök, és a gyűrű elfordúlt, aztán a kipufogó ablakba akadt. utána is pöccre indúlt, meg hazamentünk vele, de késöbb folytatta tovább, aztán amikor már határozottan sikáló hangja volt, akkor megnéztük, és ennyi baja volt.
már keri írta az ütve zavarhúzót,azt tényleg érdemes,és egy tipp ha már rakod összefele a blokkot,érdemes lecserélni inbuszfejüekre,lehet hogy látják majd hogy volt bontva a blokk,de legalább mégegyszer szét lehet szedni,nem kell hozzá semmi vágószerszám:)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|