:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
szerintem olyasmi lehet mint amit leírtam nemrég. lehet hogy a dugattyúgyűrűt pozicionáló pöcök jött ki a dugattyúból, és a gyűrű nyitott része megakadt valamelyik csatornába. ha ugyanúgy megy tovább akkor szinte biztos hogy nem csapágygond, a henger levételével simán kideríthető minden.
Hali! Mi van akkor, ha megszorul a motor egy pillanatra, de mire a kuplungért nyúlnék, addigra "elengedi", és megy tovább, mint ha mi se történt volna, és utána is megy normálisan, érzésre ugyanannyi erő van benne, indul is ugyanúgy, mint előtte, csak egy kis csörgés jön a henger felől? Csak a gyűrűk sérülhettek, vagy esetleg más is? Megszorulás előtt mentem vele ötödikben 5500-as fordulaton egy rövid ideig, és mikor elkezdtem lassítani, akkor történt. Van hőfokmérő a motoron, ez akkor kb 85-90 fokot mutatott. A benzinhez 1:40-es arányban keverek Repsol Moto 2T Competicion olajat.
Eladó egy ETZ 150-es motor. A motor törzskönyvvel, rendszámmal és forgalmival rendelkezik, adásvételivel névre írható. A motorblokkban a főtengelycsapágy be állt. A henger, hengerfej és gyújtás dekni is meg van hozzá. Érdeklődni a gaalszabolcs77@freemail.hu vagy a 06-70/4089627-es számon. Kérdésre képet tudok küldeni
akkor nem is volt rossz teszt, de a végeredményen nem változtat.. az a 3.6os szar ugyannyira lapult mint a 8.8as. legközelebb egy 5.6os is lesz a tesztbe.
Szerintem ilyeneket azért ne publikálj, mert az a szemetek szeme mindent lát és esetleg kaptok egy ellenőrzést.
sorszám: 35095 (109592)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 23:37:37)
Lényegében így működik a valódi teszt is.
Ugye egyszer nézik a keménységét magának az anyagnak, asszem golyós benyomódás mérővel. Ez az első szám.
Aztán csinálnak egy inga próbát, amikor egy súlyt belendítenek és lendületből eltépik a csavart. Az ilyenkor mért legnagyobb erő pedig a második számmal arányos.
Kalapácsos teszt az elsőnek felel meg,
a tőcsavar letépés pedig a másodiknak :)
hát én teljesen meg vagyok makkanva,itt van a névjegykártyájuk a tárcámba..
Na szóval Bp. X. ker. Kőrösi Csoma Sándor út 18-20,ide vannak bejelentve,de ha neked jobb ahogy leírtam,végülis egy helyre lyukadsz ki..
Pesten a kőbányai út - Szent László tér magasságában,kereszt utcát ne kérdezz,villamossal voltam arra,mivel a téli időkban arra járok bkv-val,nagyjából tudtam hol van,egy megállóra a Pataky müv.háztól a sörgyár felé pont a másik oldalon,a bolttól nem messze a sarkon van egy kínai büfé szerüség,ennyit figyeltem meg a környékről nagyvonalakban,nekem újdonság volt,ha ez normális hogy adnak hozzá célszerszámot,akkor tartsák meg ezt a jó szokásukat:)ami viszont fura volt hogy direkt úgy kértem hogy magánszemély,tehát ne adjanak ÁFÁ-s számlát de ezt sajnos nem tudtam elkerülni,majd a cégnél elszámoltatom,nem mintha hanyat vágna az a 3-400ft,de azért mégis..
a 8.8as nekem bevállt. mondjuk most az M6os kis TS henger tőcsavarról beszélek. ehhez vettem hosszú anyákat, amik 12-15mm hosszúak ezzel nagyon meg lehetett tépni. bírja.
ez érdekes. én is mosolyogva néztem az M10es 3.6os csavart amit itthon találtam. azt diliből tönkre is tettem, de egy 8.8assal párba. igyekeztem mindkettőre ugyankkorát rávágni kalapáccsal, de kb egyformán barmolódtak el. lehet hogy nem ez a legcélszerűbb teszt?:D
hát akkor végülis lehet ajánlani bárkinek a módszert mert ahogy egykerekeztél, és jó csattogósakat váltottál, ahoz képest jól bírja:D
az enyémnek most nézem, a 4.5. körmei nagyon jók, az egyes is fasza, a kettes már harmatosabb, a 3. meg elég pocsék. már nincs meg a 3 fok, éppen derékszögű. asszem megcsinálom, van nagyon finom vékony köszörűkorongom.
Nincs mit.Tudom hogy van hozzá felütő,mert a cégnél használunk ilyen perselyt(csak nagyobb átmérő) és ahhoz is adnak mindig.Örülök hogy sikerült szerezni,szerintem sem drága,sőt én azt hittem több lesz.Ha már igy szóba került,pontosan hol rendeltél?Lehet hogy én is rendelnék,de felénk 3000 ft-ot mondott az eladó darabjáért.
sorszám: 35088 (109577)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 22:05:52)
jó hogy előkerültél,mert mégegyszer meg akartam köszönni az SKF-es tippet a csapágypersellyel kapcsolatban,nem is volt vészes,raktáron nem volt nekik,de egy héten belül meg lesz,1800ft darabja,szóval mégegyszer köszi,ja és még valami,mondta az eladó hogy felütő szerszámot is adnak hozzá,benne van a készletben,(egy edzett cső voltaképp,egyszer használatos,de azért jó hogy adják:D
persze hogy jók de..mindegy ez is nézőpont kérdése,ez olyan mintha valaki bontott dugattyút keresne a motorjához,ki tudja hányszor volt leejtve esetleg tojásra kopva,és stb.blokkba ha talál is eredetit,ami sok van ugyan de ki tudja hányszor volt meghúzva,ezért tartom biztosabbnak az újat,az tuti nem volt még meghúzva,lehet hogy nem bírja csak 10 évig(most mondtam egy számot).Autóknál (tudom mindig kocsikat hozok fel példának de csak azokat javitok)Elvileg minden hengerfej levételnél ajánlott a csavarkészlet cseréje,de a második lehúzásnál már tényleg,viszont az egyik szerviz nem tudhatja hogy a másik már egyszer ráhúzott ezért arra az a garancia hogy nem megy idő előtt tönkre,ha lecseréli ő is.Ja most már tudom melyik csavarról beszélsz,v. legalábbis sejtem,az az átmenő M8 v. M10 azt hiszem ami a blokkot a vázzal köti össze,két lemezfül közé megy a blokk nem?
Azt a mondatot az elejére akartam nem a közepére.
3.6
4.6
4.8
Ezek a számok a mérvadóak csavarok esetén
5.6
5.8
6.8
8.8
9.8
10.9
10.9
12.9
Ezek a szilárdságra vonatkoznak.Minél nagyobb a szám annál szilárdabb.
nekem az első blokk megfogató csavarjáról ment el a menet...egyszerűen úgy tudnám leírni hogy maga alágyűrt az önzárós anya a csavarról pár menetet meg se tudtam húzni...érdekes volt..de a flex megoldotta..jah a csavar nem is tom honnan volt de azóta fontosabb helyekre csak német csavarokat teszek amik apa régi MZ-iből származnak peremes a tetejük ezek tuti bírják a gyűrődést:)
hasonló módon jártam én is,a sokadszori lehúzás után már annyira megnyúlt,hogy elszakadt,mint a szakítószilárdság vizsgálatnál amire emlékszem suliból,ott a gépbe be volt fogva egy próbapálca amin fel volt tüntetve a keménysége,elkezdte húzni N erővel és középen elkezdett vékonyodni majd el is szakadt.ugyanez volt nálam is.vettem új tőcsavart,jakynak nem tudom pontosan milye ment tönkre,de bizton állíthatom,hogy jók,nem horganyzott,10,9es keménységű tőcsavart lehet kapni,nem mondom hogy minden sarkon árulják,de kapható,ez a gyárival megegyező elvileg,ha az autók hengerfej csavarjai nem szakadnak el akkor ez sem fog,én még többel is húztam meg mint amit a könyv ír és még üzemel.
Én megoldottam reszelő nélkül.
Kisflex és az az 1 mm-es vékony korong nagyon óvatosan. Még azóta jó, pedig belecsavartam már vagy 10-15 ezer km-t. :D
No mi van Norbi? Mit szereztél amivel dicsekedni kell? :)
Bizony. Én is cseréni szoktam imbuszfejű A2-es rozsdamentes csavarra és soha többet nincs vele gondom, ráadásul gyorsabb kényelmesebb a szerelés.
sorszám: 35079 (109563)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 00:13:07)
helló nem tud valaki etz 250-re forgó részt a gyujtáshoz ??? ( Székesfehérvár közelében )
Bi-bi-bíííííííííííííííííííí!!!
hát szerintem inkább szerezz be egy eredeti tőcsavart, mert a saválló anyagok (fényes csavarok) nagyon "nyúlósak" könnyen elfelejtik hogy hol van rajtuk menet:) nekem a kists-be az első blokktartónál jött le a menet a csavarról le kellett vágni, ami majdnem a váz számba került szal inkább gyári tőcsavar vagy kimondottan acél ami elég erős és rugalmas is.
Üdv Urak
Eladó Trophy 250, rendszám, érvényes műszaki van. 100EFT. Illetve egy másik régi forgalmival és rendszámmal 50EFT.
vojnarovits@gmail.com
Javíts ki ha rosszul emlékszem, de nem csak hogy gyenge, de nem is elég rugalmas talán. Mintha kimondottan acél tőcsvarokra emlékeznék a hengernél.
Még annyi ,hogy mikor leszedtem a hengert akkor 4tőcsavarból 3om eléggé silány menettel volt ellátva. Blokkba jó a menet kontraanyás megoldássa szétszettem.ÉS van nekem 1méter 8as menetszár végigmenetetzve. Ezt gondoltam méretre vágom sőt kicsit hosszabbat:) Szóval egy átlagos menetszűr ami olyan 8.8 as lehet esetleg 6,4es keménységü az kibírja a terhelést ? Vagy inkább új tőcsavar kell?
És ne felejds el kihézagolni a csoport tengelyt
Oké mindent megnézek csak még lelkierőt gyujtök a szétcsavaráshoz mert qwára rá vannak gyógyulva:)
Helló én ugyan így jártam (szintén ETZ 250)a köröm ferdén le volt kopa és az ellen része is ezeket nézd át még egyszer nekem elég volt annyi hogy ha a két fogaskerékből az egyik ferdére volt kopva már kidobta (recsegve)a sebességet és a létetővillát olyan szinten elkoptatta hogy a fele akkora méretű sem volt és még jól meg is égett ja és még nézd át a sebesség rögzítőt(primerkerék alatt) ott is lehet lazulás vagy kopás valamint azt hogy a tengelyen amibe beleugrik a lemez hogy jol van-e rátéve(nekem fordítva volt rajta nehezen vette a sebességet)valamint belül ahol a váltótengely kapcsolódik a váltótegelyhez.Más hibalehetőséget már nem nagyon tudok
Köszönöm a sok jótanácsot holna nekiugrom. Remélem cserélhető alkatrész ment szét és rájövök a javítási folyamatra.
Esetleg emlytettétek a komplett váltó vételét... Van valami bazár itt? Új gondolom húzós lenne, tengely avgy léptetővilla kapható sima mz-s boltba?
Legutóbb egy trabi művelt nekem hasnolót, de az le is állt. cirpelt néha halványan, kattant egyszer-egyszer,aztán egyszercsak kattttttt. ugy leállt az alapjáraton pöfögö blokk mint a szög. hiba az volt, hogy a dugattyúból kijött a gyűrűt pozicionáló kis pöcök, és a gyűrű elfordúlt, aztán a kipufogó ablakba akadt. utána is pöccre indúlt, meg hazamentünk vele, de késöbb folytatta tovább, aztán amikor már határozottan sikáló hangja volt, akkor megnéztük, és ennyi baja volt.
sorszám: 35067 (109529)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-16 00:08:31)
már keri írta az ütve zavarhúzót,azt tényleg érdemes,és egy tipp ha már rakod összefele a blokkot,érdemes lecserélni inbuszfejüekre,lehet hogy látják majd hogy volt bontva a blokk,de legalább mégegyszer szét lehet szedni,nem kell hozzá semmi vágószerszám:)
ennek a motornak is hallos gyujtása van,legutoljára 2,8-3mm-re volt beállítva,és nem volt kopogó,csak a csapágyak jellegzetes zizegése,délután amikor életre keltettem,akkor nem volt sok alapjárat,de egy két km után magához tért a karbi,lehet kipucolta magát,most 1200-1500között mozog attól függ rajta van-e a refi v. sem.amikor rugott azonnal leállítottam,lévén hogy nem 20al mentem hanem ami kifért a csövön,meg amennyit a seb.tábla enged,és attól féltem hogy megszorul azért állítottam le egyből.
mindegy végülis most mükszik minden,holnap vele megyek dolgozni,lehet hogy eladás előtt még kicserélem a főtengely csapágyakat,és ha már szét van szedve megnézem mi kell még,ha sok mindent kell cserélni,akkor inkább megtartom azt majd megcsinálom,rosszat nem akarok eladni senkinek,viszont egy seggel 3 lovat nem tudok megülni
ha egy dornival meg egy kalapáccsal rábaszol a csavar fejére, és utána kezded lazítani akkor több esély van arra hogy megindúl. fontos hogy le legyen támasztva a blokk rendesen, hogy tudj nagy erőt kifejteni. széthúzásnál meg lehetőleg ne használj kalapácsot.
a nagy rúgás lehet nagy előgyújtástól is, ami alacsony fordulaton (jelen esetbe alapjáraton) már erősen kopogásos égéshez vezet, de ugyanakkor magas fordulaton meg jól megy a gép. még az is lehet hogy éppen megfordúlt a forgásirány. akkor viszont kicsi az előgyújtás. járt még a rúgás után valahogy? mekkora az alapjáratod?
sorszám: 35063 (109521)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-15 21:26:33)
ja! ha már ugrál, akkor kapcsolóköröm tuti odavan, kell lenni egy -3fokos dölésének. nem tudom, hogy reszelővel neki szabad-e állni, visszaállítani a 3 fokot, de van egy olyan gyanúm, hogy nem is viszi a reszelő.
A fogaskerekek kapcsolókörmeinek a vége nincs esetleg gömbölyűre kopva, valamint az ellendarabja is, ahova becsatlakozik? Amúgy a kapcsolókörömnek sem pont derékszöges az oldala. Ha megnézed kicsit kifele kell dőlnie a kapcsoló élnek. Olyan, hogy forgatásra még inkább összehúzza a fogaskerekeket.
Ha nem ilyen, akkor attól van.
Valamint lehet rossz kihézagolástól de láttam már olyat is, hogy a sebesség rögzítő kar kiakadt és ezért dobálta ki folyamatosan a sebességet. Persze ekkor a váltóban is szétdarálta a kapcsoló körmöket mikor darálva próbálta a gyerek visszaváltani sebességbe.
valaki tudja mi a fészkes fene van pesten? elterelések a belvárosból,lépten nyomon egy-két agyoniskolázott egyed torkaszakadtából üvölt hogy "monnyon le".
érdekes hogy hallottam a tévében hogy rendőrállamban élünk,normál tempóban mentem haza motorral és nem volt semmi probléma,kivéve az időjárást,elég taknyos idő volt,de erről nem a rendőrök tehetnek:).Azt nem értem viszont hogy attól az anyukától miért kellett elvenni a cumisüveget,amikor láthatóan nem molotov koktél? pont a hírekben mutatták amikor hazaértem,ez már a nevetségesség kategóriát érinti.nagyon érdekes ez a helyzet,leginkább a főzelékhez hasonlitanám,amikor már nagyon odaégett kicsit megkavarják az állóvizet,és hagyják tovább,csak a mosogatásnál tűnik majd fel nekik mekkora hibát követtek el.
bocsi az offért
más:
Ma délután tettem egy nagyobb karikát a másik etz-vel,érdekes volt a jelenség,a soroksári úton álltam a pirosnál,és szerintem megfordult a motor forgási iránya v. gőzöm sincs mi de egy pillanatra összeszartam magam,akkorát rúgott a motor.egyből leállítottam,megnéztem a trafót gyertyát,kábeleket,nem láttam semmi hibát.betettem 3.ba és toltam egy picit de nem éreztem semmit,főtengely csapágyra gondoltam,mert én még ehhez a blokkhoz nem nyúltam, de elég zajos,szóval ráférne majd.Visszatettem a gyertyát és hazahozott de a hiba nem jött elő mégegyszer.
ötlet,tipp esetleg?
Szépjóestét! A problémám a következő. A motorom (ETZ 250) úgy vettem, hogy a 3adik sebességet bevette, de csak kattogott és nem adta át a hajtást a keréknek. Szétszedtem, aztán láttam, hogy a 10es villa erősen megvan kopva. Vettem új léptető villát amit beszerelés után el is tört rögtön az első 3adikba kapcsoláskor. Szétszedtem újból, a régi léptetővillát felhegesztettük és méretre köszörültük. Szereztem még hozzá lánckerék felőli fogaskeréksort, másikat. Azt kihézagoltam és összeraktam a blokkot. A motor most 3adikba szinte ugyanazt csinálja mint eddig, vagyis a 3adikat beveszi de alig adja át a hajtást a keréknek, amikor gyorsítok ugrál és csak állandó fordulaton nem "kerreg" a váltó. Többi sebességet szépen veszi és azok jók is. Mit csináljak? Már nem tudom mit kellene tenni.
A tűt letettem a legmélyebbre és most tökéletes: megy mint a rakéta és kb fele akkora gázzal tartja a sebességet, mint edig. 4000nél megjön a nyomaték, mint egy td kocsinál... pedig 95ös van benne:) Majd később a gyertya színét megnézem (most korom fekete) elvileg szép barnás színe lesz és akkor ez a beállítás maradhat.
sorszám: 35058 (109510)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 17:26:40)
Inkább ütve csavarhúzót vegyél.
Án 7000-ért kaptam örökélet garanciásat és nincs olyan csavar amit ki ne szedne.
Ezekhez a blokkokhoz praktikus szerszám.
A váltó tengely törés, képtetővilla görbület és hasonló dolgokra számíts.
Szerintem javítható...bár lehet hopgy jobban jársz ha egyben veszel egy jó váltót...persze előbb szedd szét hátha nem olyan vészes a helyzet.
Sorry a hibák miatt de lemerül a billentyűm!!!
Üdv. MZ-sek megint itt vagyok.
Sajnos a motorom váltója megmakkant ezért írok,hogy segítsetek ötletekben.
ugye a kis etz-125ös öm benmaradt egyebe,nagy erölködé után kijött belőle de aztán csak 3asig vagy 1esbe ragadva szóval nem működik jól a váltó,most megint egyesbe avn ,ha ki is ugrasztom belőle csak fura kattogá mintha nem rakná fokozatba.
Blokkot kiszedtem leszettem róla mindent 10X100 as csavarral a gyujti részt is leszedtem márcsak 10csavar van vissza ami mind csavarhúzó fog és itt meg is akadtam mert nagyon erősen be van húzva.Veszek egy frankó űj beta csavihúzót aztán leszedem,de mire számítsak széthúzásnál? Megfogom látni a hibát? Esetleg egy képet valaki hogy kellene kinéznie? Ha lefényképezem valaki meg tudja mondani mi lehet a baj? Vagy van ötlet? Van ott olyan alkatrész ami elkopott és kapható és könnyen cserélhető? Vagy kukás a blokk?
Ha igen akkor keresek blokkot:D
na, látom bíztattok:P
összeállt a 48 helyett 40 fogú hátsó lánckerék, és működik is a gép vele.
a gyorsulás egészen türhető. alig húz rosszbbúl mint eddig.
üveghangig forgatva 1be kb 50, kettőbe könyedén 70-75 3.ba vígan 100. még emelkedőnek is. tehát kb a 3. olyan mint amilyen a 4. volt.egy hangyányit rövidebb. 4.be kapcsolva elbúcsúzhatok az erőtől, átlag szél és útviszonyok között is legfeljebb csak a tempót tartja gyorsúlni nem igazán képes.
viszont halvány lejtőn kedvező széljárással, képes volt 120ra.
100nál forog 5000-5300körül.
más: nyugodt 70-80körüli(inkább 70) tempónál sík úton átlagos szélben, nagyon kedvező gázállással megy. kb 3000-3200as fordulaton.
kicsit nehézkes vele az elindulás. kilőni nem tud.
érzésem szerint az elöl lévő 16 fogú lánckereket lecserélem 15fogúra, és így lesz igazán jó. de majd elválik.:)
a csapágyak tuti jól vannak benne,az biztos ha az egyik véletlenül ferdén állna akkor a keréktengely nem menne át,de úgy átszalad mint a forró kés a vajba.remélem én vagyok a vak és rosszul láttam:(
sorszám: 35053 (109492)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 19:19:47)
ez így van,télen amikor letettem nem szereztem tudomást ilyenenről,és azért bosszant mert fel lett szabályozva,és akkor még jó volt,most át lett fűzve minden,és most szarakodik,remélem csak a nitró higitó gőze játszadozott velem és félre néztem, túlságosan jó ahhoz hogy szétszedjem,a tesztúton meg úgyis kiderül ha szar a hátsó fék,szóval imádkozok,mást nem tudok
nem hiszem, mert tökéletesen megy a motor, stabil az alapjárat is, ha viszont többször egymás után behúzom a kuplungot, elkezd kibugyogni az olaj. de azért lehet hogy igaza van. most hogy leragasztottam megszűnt a folyás.
sorszám: 35051 (109490)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 17:31:16)
helo ha az agy üt a fék se lesz tökéletes és hullámozni fog.
sorszám: 35050 (109487)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-14 18:03:49)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|