:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szerintem te valami kínai változatot láthattál mert az RS az egy elég jó és elterjedt széria.
Azt a motort sok robogóba is használják, és rengeteg kiegészítő tuning alkatrész van hozzájuk.
Ezen felül az RD sem egy a gagyi széria szóval nem érzem azt hogy olyan nagy tragédia lenne, ha nem erősebbek az RD-nél.
Egy 27 éves RD50-el mentem amin még power szelep sem volt és jobban ment mint a TS-em 150-es motorral. Nyomatéka alsó fordulaton kisebb volt, de ahol a TS már felrobban az RD ott indult meg igazán.
Egy rendesen tuningolt 125-től szerintem 30LE elfogadható adat.
Más kérdés hogy hány üzemórát bír ki, de 16ezret biztosan forognak ezek :)
Amikor az Aprilia RS 50 egyenesekben alig ment gyengébben mint a 250-es ETZ akkor azért elgondolkodik az ember hogy mit bír egy RS125-ös.
Nem drága csak ha nincs pénzed :)
200-300 körül, már egész profi gépek vannak. Csak azért nem vettem még mert elég ritkán használnám, de egy alap awi hegesztőm azért van. Karosszériára nem a legjobb, de azért a Skoda küszöböt kicseréltem vele.
A tanksapka körül szétrohadt a kaszni, azt kellene megfoltozni.
Szerintem nem nagy meló. Kell szerezni egy bontott sárvédőt, kivágni a kérdéses részt belőle és behegeszteni a rohadt részek helyére.
Meg még pár apró foltozás.
Gondoltam megcsinálom műgyantával de a szobrászkodáshoz még fiatal a kocsi :)
sorszám: 35162 (109718)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-19 22:23:11)
Azért a 3.4 elég sok.Amit szinte biztosra tudok, az az, hogy az ETZ-k általában 2, 7-2-3 között szeretik, a 634-4s jawák 2, 8-3,1 között. Tehát érdekes módon nincs is akkora eltérés.
Valahogy így érzem én is.
De van még egy nagy igazság: Az energia energiából lesz. Adva van, mennyi benzin elégetéséből mi lesz. A hatásfok is csak max másfélszer nagyobb. Tehát a 60 loerőhöz az etz 21 loerejét figyelembe véve azonos hatásfok esetén 15 literes fogyasztás lenne, valami csúcs takarékos gép esetén tíz liter körüli. Eme mennyiség elégetéséhez kellene az etz fordulatának a duplája. olyan 13-14 ezer.És akkor valami mérnöki csodát vettünk alapul. Ha olyan lenne a hatásfoka, mint az ETZnek, akkor olyan 18 ezres fordulat.:D
És mint mondtad, ezek csak a pacik. Mi van a nyomatékkal?!!!
és nincs valakinek elektronikus formában, letölthető TS 125-TS 250-TS 250/1 kezelési könyve?...
ilyet nem találtam sehol...
Minden MZ más! Nekem a 3,4 mm jött be.
A magasabb oktánszámú benzin lassabban ég, így elvben igaz is lehet.
Parasztvakítás az egész.
A lóerő 1 másodperc alatt 75 kg-ot 1 méter magasra emel. Elég elavult mértékegység!
Amúgy is fordulatszám függő!
Dupla akkora lóerő kell, ugyanaz a motor pörögjön dupla annyit és kész is van!
Forgatónyomatékban kellene gondolkodni, mert az is lényeges, mert az tol előre. :-)
Csak ha azt is nézzük rájövünk, hogy nincsenek csodák, így azzal nehezebb a motorgyáraknak vakítani a népet!
ETZ250:
telj.: 21le
Kawasaki ZZR250:
telj.: 40le
Hmm... de tuti az a Kawa!
ETZ250
Forgatónyomaték 27Nm
Kawasaki ZZR250:
Forgatónyomaték 22Nm
Na, hát így már nem is olyan szép...
:-D
MZ hogyan tovább című könyv üzemanyagok részében egy érdekesség...
ha az eredeti 86-88 oktánszámú benzinnél magasabb oktánszámú benzint használunk (a könyv esetében 92), akkor 3,6 mm-es előgyújtással 4000 fordulat felett a gép fürgébb lesz...
akkor most 3,0 vagy 3,6 mm az előgyújtás?...
meg írnak ilyen nyalánkságokat, hogy 3,6 mm-rel szinte négyüteműhöz hasonlítható stabil alapjáratot lehet elérni...
érdemes elolvasni... vélemények?...
olvasgatok, nézem a dátumot, hát ma van Klaudia nap...
boldog névnapot, Klaudia...
:D először a Jawa fórumba küldtem... :D
Ez nem zavarás. Csak sajnos én nem vagyok ismerős arra felé.De csak lesz valaki...
Üdv!Bocsi a zavarásért, de nem tud valaki Szegeden egy motorszervízt?
Előre is köszi!
Annyit írnak rá. De kötve hiszem, hogy akár töredékét tudná. Az új Hayabusa sem egésszen 200 lóerős. Jelenleg a legerőssebb gép. Valamivel nagyobb köbcentivel tud ennyit. Többmint tízszer nagyobbal, mint a 125-ös. Ráadásul nem valami ismeretlen gagyi blokk van benne.
Visszatérve az Aprillára: Elég felejtős darabok voltak, amiket az ismerőseim birtokoltak. Alig voltak erőssebbek mint a Yamaha RD-k, viszont nagyon rövid idő alatt szétpörögték magukat. Lehet persze, hogy én találkozom mindig a peches darabokkal.
Persze ettől még lehetnek 60 loerős 250es crossmotorok, csak furcsálom, hogy a KTM LC4 a 400 köbcentijével csak 50 lóerős. Igaz, az enduró, és négyütemű. De azért mégis...
EGy cross 2T símán tud annyit!Sőt... a 250esek mozognak olyan 60Le körül...
Az utcai rs125 34Le a 250 már majdnem 70.
Nem igen akaródzik nekem elhinni, hogy létezik bármilyen 125 köbcentis motor amelyik tud 30 pacit.Az körülbelül duplája annak, amit a saját szememmel láttam(adatlapon) És másfélszerese, amiről valaha is hallottam. A 30 még egy 250-es től is szép.Azok közül is csak a nagyon spécik érik el a 35-40-et Mennyit forogna az a jószág, 20 ezer felett?!!!.
gyorshajtás sima ügy.. van egy autósboltos ismerősöm, aki NDK cuccokkal foglalkozott régen, voltam nála gumibakért, és mondja, hogy mostanság robogólat hoz be külföldröl. azt mondta,(nagy dumás a csávó) van valami olyan yamaha "robogó" amibe egy minimálisan lebutított 125ös 2T krosszblokk van a variátor elött(GYÁRILAG!). ezek 30lónál is többet tudnak. én nem tom ez menyire igaz, létezik-e ilyen, mert csak mint érdekesség is izgat. állítólag utazóba képes 150re.
sorszám: 35149 (109700)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-20 00:14:20)
na hát hallod ki vagyok akadva miket nem találnak ki.Az alapvető ötlet nagyon jó lett volna ha... de hát magyarok vagyunk,ezek a vadbarmok nem elég az hogy pénzért adták volna az smkp.ra a rendszámot meg a forgalmit,de ezt még kötelezővé is teszik.miszerint az hogy a rendszámos smkp-k nyomon követhetőek,beazonosíthatóak lehettek volna ez kifejezetten jó ötlet lopások vagy balesetek tisztázásánál(esetleg gyorshajtás:P van olyan kisrobogó ami még a 100at is kiviszi nyögve nyelősen)
De hogy a simsonról lekaptak volna a vizsgaállomáson és eltépik az adásvételit az hót ziher:D
haverommal nagy dilemmánk egy wartburg blokkos trabi építése:P vagyis van egy tök jó műszakis trabija, de nem elégedett a teljesítménnyel. na az vajon menniybe kerűlne. látni ilyesmi elég sűrűn.. bár általába a 127es fiatnak a 900cm3 blokkját teszik bele.
eltörölték, azt a rendeletet, miszerint a mopedekre rendszám kell nyártól. ez 30000ft körüli összegbe került volna. (biztos mejd a babettára rendszám fog kerülni:D:D:D:D világröhej:D!!!)namost, mit szoltak volna egy egyszerü vizsgálatnál a jawa tankos egyszemélyes erősen átszabott simsonhoz, amibe egy 150es motor van?:D
sorszám: 35146 (109697)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-19 22:30:37)
nem sajnos,mármint a golfnál 1,1 - 1,3 az egy széria 1,5 - 1,6 az a másik és az 1,8as az már nagyon a végén jött be, a DXes motorral 82 júliusig gyártották,emiatt nem engedték,mondván hogy tipus módositás,az mz nél más mert a 125\150et észre se lehet venni ha nem mondják,az enyém is 125ös forgalmi szerint mégis a 150es alapméretű henger van rajta,nekem annyi fennakadásom volt a témában hogy egy ki tz vázba nem lehet beépiteni alakitás nélkül véleményem szerint,arról nem is beszélve hogy az már nagyon szembetűnő,hogy a papíron egy kisebb motor adatai vannak,és a valóságban meg egy "batár nagy" blokk van benne,még mindig tömegmotor az etz,elég sok megfordul a vizsgaállomásokon,egy viszonylag ritka motorfajtával megreszkiroznám,de mz-vel nem,túlságosan ismerik.
Helló!
Eladóvá vált 250/1-em. Friss műszakival, új gumikkal,fel újított blokkal.Ha érdekel írj: chevy001@gmail.com
250/1-hez új dugattyú, hozzá fúrva a henger is, motorban nem volt még,
ETZ-hez hajtókar ,német,hátsó kerék.
jut eszembe mi lenne a munka vázolva? hegesztőm nincs még sajna de majd szerzek egyet előbb utóbb,azért néha jól jön,még mindig elég drágák a CO gépek.
sorszám: 35143 (109693)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-19 22:20:52)
06-30-979-49-13,de kezdó vagyok azt ugye tudod? foltozgatás az megy gond nélkül de javitóívben még nincs rutinom,viszont a szerelés az aktivan megy.Az a gondom hogy ma is vertem a gyíkot 5ig,lecsiszoltam fémtisztára a vázat fényezés előtt,szerinted mennyire unhatom magam? már kinomban söprögetek 3óránként meg tegnap pl pókhálót szedtem a plafonról,5 után jött a kollégám kuplungja a colthoz,azt is összedobtuk egy órácska alatt.ezen a héten talán a legjobban kedden fáradtam el amikor volt 2 db suzuki vezérmű cserém és egy mazda E2200 olajcsere,ez aztán izzasztó munka:)
Az a baj hogy az emberek most már annyira lepusztultak hogy el se hozzák,mert nem tudják kifizetni.
Az rendben hogy nem tudják eladni az új autókat, de ebből annak kéne következni hogy az autó szerelőknek több a biznisz hiszen öregszik a gépkocsi állomány.
Vagy simán hagyják lepusztulni a kocsi az emberek?
Apropó én adok neked lakatos munkát.
Pár dolgot meg kellene csinálni a kocsimon. Nem nagy cucc én is meg tudnám csinálni de nincs időm, főleg az anyagbeszerzésre.
Küld már át a számodat, mert ami megvan nekem az már döglött.
sorszám: 35141 (109688)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-19 19:46:35)
Ez hülyeség.
Odamész a vizsgaállomásra az új blokkal, levizsgáztatod, majd elmész a műszaki papírral az ocsmányirodába ahol kicserélik a forgalmit, törzskönyvet.
Persze ez típus azonos motor esetén és akkor ha rendes papírjai vannak a motornak.
Tehát golfból golfba mehet a motor, meg Skodából Skodába is, ugye a Felicia motorja tökéletesen passzol a 120-ashoz.
251-es blokk a 150-esbe viszont nem fog menni, mert az más típus, de 250 és 251 között mehetne.
Én a Hondában cserélgetem a blokkot néha. Persze nem tudom hogy a 900-as blokkot bele rakhatnám e, pedig csak a furat átmérőben különböznek és abban hogy a 900-asnak van olajhűtője....de ugye a furat nem látszik a vizsgán :)
Persze Mozaikban lehet hogy vacakolnak, de
sorszám: 35140 (109686)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-19 19:40:43)
ja még valami,ha valaki tud munkalehetőséget,kezdő autószerelő,lakatos
Főként budapest v. annak környéke,sajnos úgy tűnik kezd bedőlni a biznisz,már a főnököm is fogja a fejét hogy mi lesz a következő hónapban,ilyen rossz évkezdésünk még nem volt,remélem nem megy tönkre a cég,én kitartok,de valamiből meg kell élni,szóval ha valaki tud ismerősnél v. környezetében akár részmunkaidőben annak hálás köszönetem.
Üdv,széles utat
hát igen,korábban én is próbálkoztam a kiskapunál,úgy kivágtak az NKH-nál mint a taknyot.A golfba akartam néhány plusz lovat mert az a néhány eltévedt gebe az 1,1es blokkba nem volt már alkalmas,két helyen dölt belőle az olaj,az orán meg a száján,na én muja,gondoltam majd belepasszintom az 1,8 GT-t az 120lovas,annak nem gond a 160as utazó.Erre annyi volt a reakció hogy 92 óta nincs motor átrakás,hivatalosan nem.Ráadásul amit mutattam nekik arra csak annyit mondtak hogy nem széria motor,mert 78-ba még nem volt ilyen,és egyébként is ugyse tudnám kifizetni,kb ennyivel lettem okosabb.Egy az egyben ugyanaz a bakok helye a futómű,minden,annyi változtatás volt hogy a trapézlengőkarba tettek volkswagenék egy stab rudat,ezt én is megtettem,már csak a papír kéne,ezért is maradt meg a telken futkározós autónak,ott nem foglalkoznak vele a rendőrök,mert tudnak róla hogy más motor van benne.Ez mondjuk főként skodrynak szól,ha ESETLEG beférne alakitással v. nélküle, 90%ig biztos vagyok benne hogy nem fogják engedélyezni csak ha megkened őket.
Helló!
Szeretnék rakni a motoromra(etz 250) babetta gyujtást. Ha valaki tud ebben segíteni, vagy van esetleg neki eladó, kérem vegyen fel msn-re, vagy írjon kozosos@citromail.hu
MZ TS 125 alkatrésznek eladó! Képek: http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni: s.jacint@freemail.hu
szevasztok...
csak annyit a témához, hogy a 251-es és a 125-ös váza csak hasonló, de nem ugyanaz... ezt már kb. egy éve mérésekkel is bebizonyítottuk... ha jól emlékszem valaki 125-ös vázra vett 251-es tankot, és nem ment fel rá, és ekkor megkért, mérjem le a tank alatti váz bizonyos méreteit...
az eredmény, ha jól emlékszem 5-6 cm eltérés volt... a 250-es blokk méretei eleve nagyobbak, mint a 125-ösé, ezért hosszabb a váz...
persze egy elöre rakott 16-os kerékkel, hajlított kipufogókönyökkel elképzelhető, hogy ne akadjanak össze...
szerintem a váz se ugyanolyan. kicsit hosszabb a gerince(de ez nem biztos) a 251es blokk hengere más. a kipufogócsonk inkább lefele jön ki belőle, mint előrefelé, ellenben a 250essel. ezért van egy csomó levágott sárvédős 251es, mert valamikor elbaszták a hengerét, és 250es hengert könnyebben találtak hozzá. ahhoz viszont nem jó a 251es rövid könyöke, így kell 250es előrenyúló könyök, ami viszont berugózott kerék esetén beleér a sárvédőbe. de tény hogy műszaki szempontjából sokkal olcsóbb venni egy széria gépet. és valószínű, hogy csak úgy "ukmukfuk" nem megy bele a blokk se.
sorszám: 35134 (109664)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-18 20:39:01)
Paoírozás csak pénz kérdése,
Haverom belegalizált egy 120as skodába egy 1.6os feliciamotort...
170000ft projeckt az élmény megfizethetetlen:D
Szerintem az mz-t is lehet kérni kell átalakítási engedélyt,illetve igazolást egy szerelőtől aki berakta,plussz egy szemle ahol megnézik hogy szakszerü-e,aztán új forgalmi...
Valszeg olcsobb egy sima 251es mint áttalakítani egy 125öst...
Na de mind1 150es blokk is jó lenne csak ne kelljen szerelni mert azt nem szeretek!(már)
kiváncsi lennék arra hogy bemegy simán a blokk,nekem sanszom van rá hogy alakítás nélkül nem,a 251 és a 125ös váza valóban ugyanolyan,de az a motor a 125 és a 250 fua egyvelege,az ember azt hinné hogy csak úgy hiphop,aztán mégse,egy próbát megér,de akkor az már csak telekjáró,nem tudod lepapírozni.
Intravénás_benzinfaló:::
Sajnos nem sima 125 ös 25ös blokkal,de láttam 251est és eléggé haonlít a kaszni(ugyan az mint a 125ösé) illetve a blokk egy az egyben 250esre hajaz.
De lehet tévedek.
ui. Már 3 csavar kijött 3naP alatt még 7van és szét tudom huzni ,de eléggé nagy már a csuklófájdalmam:D
na várj,akkor tenekek most akkor kan egy kis etz vázad,amibe 250es blokk van? mert a 250 és a 251 tudtommal nem teljesen ugyanaz,elég sok része felhasználható odavissza,de aztán lehet hogy tévedek.Azt hiszem a felső motortartó miatt nem lehet nem emlékszem rá
Amit te néztél az ütvecsavarozó gép, de amiről itt szó volt az csak ütvecsavarhúzó mint kézi szerszám. Betából készletet lehet venni 15 ezer körül. Csak maga az ütvecsavarhúzó készlet nélkül kb bruttó 10000 Ft.
Nincs meg még esetleg az alig használt 18as Heidenaud, amit régebben hirdettél?
Vidd el gumishoz megjavítja.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Ki foglakozik felni javítással, centirozással? Kátyúba hajtottam;((
Intravénás_benzinfaló:::
Köszi az ötletet találtam egy alktrészkatalógust amiben robbantva ott van a váltó talán sikerül összehasonlítani. Nem vagyok szerelő ezért bénázok ,de jobb késön mint soha:)
Mellesleg ez etz251 es az 150es kaszni és 250es blokk lényegében ezért gondoltam hogy belemegy.
A 3mas óratartó nálam már tárgytalan, mert vettem egy döntött ETZ kettős óratartót, és a Simson óratartó gyűrű mintájára készül rá a harmadik óratartó, ha minden igaz, hét vége felé kész is lesz, de azért köszi! De biztos lesz olyan, akit érdekel
azért azon a mocin többet lehet dolgozni mint az átlag szocigépeken:D
valóban van, mert ez túl szép ahhoz hogy házi darab legyen, ez így van öntve.
meg tudom szerezni, ha meglesz, és érdekel, meg is válok tőle szívesen.
ETZ alkatrészek és egyéb nyalánkságok...
www.walker.sokoldal.hu
szia Zsakfos! köszi a linket, egész jó áron van. gondolom ez ilyen hobbi készlet, mert néztem a profi gépeket, azok 42.000-től a csillagos égig vannak. mi van a mociddal? összeállt rendesen a géped? ha kijön a jóidő, akkor elmegyek arrafelé. én eladtam az ETZ-met és most vettem egy 83-as Kawasaki GPZ 1100-ast. három évet állt a gép, most rakom rendbe. egy hétig pucoltam a karbikat:)) ma indítottam el a motorját, szépen dörmög. az összes elektromos csatlakozást tisztítani vagy cserélni kell, de hamarosan végzek a java munkával.
Köszi szépen! Akkor majd szétszedem, és megnézem, hogy mit mutat. Egyébként én kérdeztem múltkor, hogy készült-e az ETZ-hez gyári 3mas óratartó, mert egy képen elég gyárinak tűnt. Akkor csak nem vagyok hülye :D
elég olcsó, viszont alkalmi használatra ettől még jó lehet. Ha kaptam volna ennyiért akkor tuti megvettem volna.
Szia Körvics!
itt is van egy .Bár hogy milyen minőségű azt én nem tudom.
ez tényleg nem hisz az alapjáratban.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|