hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2009-03-22 16:34:01
kevés a benya neki alsó tartományban
Elsősorban a levegő csavart tekerném beljebb, de lehet hogy a tűvel is az úszószinttel is kell variálni, mivel minden mindent befolyásol az ETZ karbin.

Amúgy lehet hogy falsot szív.
Repedt szívócsonk, szimering hiba, kopott súber dugattyú
sorszám: 35215 (109837)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-22 14:40:36)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 14:41:43
kicsit hülyén fogalmaztam de remélem érthető :S:D
sorszám: 35214 (109834)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 14:40:36
Üdv mindenkinek... ma egy elég érdekes dolgot vettem észre. Ma egy kicsit jobban meghajtottam a gépet és azt vettem észre, hogy kb. 4000-es fordulat után változatlan gázállás mellett (kb. 1/2) elkezd felpörögni a motor, egyre jobban húz és kitisztul a hangja, és ha itt ráhúzom a gázt úgy megindul, mint akit p*csánrúgtak. Ha ezt a "nyélgázt" 2-3000-es fordulatnál teszem meg, csak egy egy kissé hörgő hang és egy elég lomha gyorsulás a vége, ami az előbb említett 4000-es fordulatnál sem tisztul, csak ha visszaengedem a gázt, és várok amíg "tisztul" a hangja. ez mitől lehet?
sorszám: 35213 (109833)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-22 14:16:35
warbi generátor is elvárja az izzót, legalább 2w-ot. gondolom az etz is. lehet az elektronikus, vagy mechanikus, gyanítom, tökmindegy. a TS töltése, ugyan dinamó, de nem indul el az ellenállástekercs nélkül.
sorszám: 35212 (109832)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 12:39:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 12:54:42
más:nem igazán az ide tartozik de érdekes,már régóta foglalkozok azzal hogyan tudnám megoldani hogy egy fülest valahogy rögzitsek a sisakba,utánajártam ennek a lidl-féle sisakbeszélőnek,ez nagyon jó csak nem kompatibilis a csatlakozó,telefonos boltba kerestem más formájú fülest,mert ami volt hozzá gyárilag annak volt egy kilógó része és ha felvettem a sisakot,kicsúszott.A telefonhoz nem tudom miféle megfontolásból de kettő fülest kaptam,az egyiket feláldoztam,meg volt itthon egy kontakt hibás nagy fejhallgató.A hangszórókat kiszedtem,leellenőriztem,jók,pont a fülemhez a szivacs mögé betettem,így nem sérti a fülemet.Az állrészhez egy szivacslappal hozzáragasztottam a füles mikrofonját,és már csak össze kellett rakni.Csináltam egy tesztet,lementem az utcára é onnan hivtam fel haverom,és meglepően jó volt mind amit hallottam,meg amit én mondtam,azt is tisztán hallani.szóval nagyon örülök,mert nem nagyon értek az elektronikához,de ez kivételes sikerült:DDD
még valami a töltéssel kapcsolatban,volt olyan jellegű gondom is,hogy alapjáraton egy picit halvány pislákolt a visszajelző,emelt fordulaton meg kivitte a szemem.
minden sarut levettem megnyomkodtam befújtam,csak nem múlt el,na mondom leveszem a gyujtás oldali deknit,hát ott volt a gond,amikor,összeaktam,beszorult az egyenirányító egy szála,és egy picit lehúzta,hol hozzáért hol nem,azt is összenyomtam,megint össze,és zsír királyság,ismét egy szerelési hiba,de megoldódott.szóval ilyenek s lehetnek nem kell egyből a legrosszabbra gondolni.
üdv, szép napot!
sorszám: 35211 (109829)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 12:39:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 12:39:16
az etz mechanikusnál így van mint a TS-nél,mert amikor,eltört az óratartó ami meg lett hegesztve,kivettem az órát,nehogy elhagyjam,király volt a kerepesi úton sebtapasszal leszigetelni a sarukat,nehogy zárlat legyen,mire beértem a garázsba már nem volt csak gyertyaláng szintű világításom,biztos hogy nem akksi baj volt,és kiváncsiságból rámértem izzó nélkül és csak pár V feszültség jött le a fesszabtól,gondolom valamilyen szinten öngerjesztésből származhatott az kicsit töltés,miután összedugtam az órát,egyből megjelent a 14V.
sorszám: 35210 (109828)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:12:21)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2009-03-22 11:59:05
Sziasztok!
Nagyon régen nem jártam már felétek sajnos, de most info-t kellene megosztanom.
A megszűnt mzracing.hu helyett Lecsó (pannoniás) csinált egy oldalt, ami össze kívánja foglalni
a hányatott sorsú márkakupák fórumozóit (MZ, Pannónia, Simson, robogó).
Remélem, nem lesz harag, ha belinkelem ide! Manapság minden segítség elkél, köszi a figyelmet!
http://devnull.hashmark.hu/szocformula/?q=forum


Motoros üdvözlettel:
Grabo
sorszám: 35209 (109824)

 
 
s.jacint
válasz erre | email2009-03-22 10:15:22
MZ TS 125 alkatrésznek eladó! Győrben van! 10 ezer HUF! Új hátsó gumi+belső! Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni: s.jacint@freemail.hu
sorszám: 35208 (109820)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:12:21
Elektronikus fesszabok esetén, ami pl. az ETZ-ben szokott lenni, nem az izzón keresztűl kapja a töltést. Ott már csak visszajlző szerepe van.
ETZ mechanikus fesszabnál nem tudom hogy van, de TS-ben így van ahogy mondod.
sorszám: 35207 (109819)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-21 22:58:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:09:39
jajaja, még valami eszembe jutott, a gyújtás kapcsoló is pocsék a TS-en.
Grafit érintkezős forgókapcsoló és ha a feszítő rugó elgyengűl akkor megnövekszik az átmeneti ellenálása amitől produkálhat ilyeneket, ahogy azt Árpi is leírta.

Nekem is volt ilyen gondom.
sorszám: 35206 (109817)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 21:45:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:06:30
Nézd az akkufeszt járó motornál, és nézd meg mennyire esik le ha ráadod a világítást, féklámpát külön.

Ha 6V alá esik amikor leáll a motor, akkor akkuhiba, ha 6V fölött marad, akkor érintkezési hiba.

Eszembe jutott, hogy még lehet olyan is hogy valahol zárlatos valamelyik lámpa vezetéke, és amikor azt felkapcsolod akkor jó akku esetén is 6V alá csökkenhet a fesz és leállhat a motor.
sorszám: 35205 (109816)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:55:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:02:47
sajnos a TS-nek az elektromos rendszer a gyenge pontja (6V miatt), de erre is igaz, hogy ha szakszerűen rendben van tartva akkor nincs vele probléma.
sorszám: 35204 (109815)
(előzmény: Árpád, 2009-03-21 20:50:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:00:46
ja és tegyél bele 25W-os halogén izzót kevesebbet fogyaszt és jobban is világít és az is könnyít a dinamón.
Nekem még a hátsó izzók is ki vannak cserélve LED-re ez is 5-20W megtakarítás.
sorszám: 35203 (109814)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 09:55:36
Teljesen jól mennek lámpával ha jó a dinamó.
Sajnos ennyi idő után csökken a teljesítmény különböző okokból és kevesebb villanyt termel mint amennyit elhasznál.

Persze mielőtt bármit csinálsz a fesszabot halál pontosan be kell ellítani labor tápon 0,1V pontossággal úgy hogy az érintkező 7,2V-nál középen lebegjen 7,4V nál pedig teljesen átbillenjen.
Természetesen ha az érintkező pogácsák be vannak égve akkor kuka az egész. Csiszolgatás csak ront rajta, mivel ezeknek polírozott és enyhén domború felület kell, a beégés miatt viszon soha nem lesz már domború.

Ilyenkor egy jófajtam fekete magyar elektronikus fesszab a megoldás, ami sajnos rendelkezik egy olyan problémával, hogy kicsivel magasabb fordulaton fog megjönni a töltés, mivel a tranzisztorok kb 0,6V veszültséget levesznek, míg a mechanikus kapcsoló gyakorlatilag semit. Ez egy gyengélkedő dinamónál gond lehet, de jó dinamó esetében nem probléma.

Ha még mindig problémás a töltésed akkor lehet továbblépni.
Kezdetnek szedd ki a dinamó álló és forgó részét és mosd ki gázolajban vagy benzinben mindkettőt, ugyanis ha éppen nem menetzárlatos, akkor is ennyi idő után, a szénkefékből származó grafitpor, meg az olajpára szépen söntöli a tekercseket, ezzel rontva a hatékonyságukat.
Persze a szénkeféket sem árt ellenörizni mert esetleg már cserések lehetnek azok is.

Haveromnak ennyi elég volt a normális töltés visszaállításához. Nekem is javított rajta, de nem oldotta meg a problémát. Sajnos nekem menetzárlat volt és cserélni kellet a dinamót. Ez is gyakran előfordul ezen a dinamón 30 év után.

Persze ez nem a TS hibája, a Hondám generátorát is újra kellet tekercselni 25éves korában. Egész egyszerűen a szigetelés elöregszik.

Fesszab beállításban tudok segíteni, csak juttasd el hozzám valahogy.
sorszám: 35202 (109813)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 09:33:00
Szégyenlem magam, de ki sem próbáltam. És ebben a hónapban esélyem sem lesz előásni a motort.

Viszont éppen tegnap gondoltam rád (nem úgy :) hogy mostmár kifizetem neked, mert ez így pofátlanság.
Nagyon tetszik az a kis karbi, ennyit pedig megér nekem.

Ha küldesz e-mailben számlaszámot akkor átutalom, ha nem akarsz, akkor majd beviszem a Hyoba. Úgy is Bambival is rég beszéltem.
sorszám: 35201 (109812)
(előzmény: Semi, 2009-03-21 23:00:18)

 
 
Semi
válasz erre | email2009-03-21 23:00:18
Keri
Halhóóóó! Jó lett az a Dellorto karbi amit odaadtam próbára neked? Vagy ki se próbáltad? :-)

ciao
Semi
sorszám: 35200 (109808)
(előzmény: Keri, 2009-03-21 18:36:10)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-21 22:58:39
pontosan,ezzel szívtam én is kadettban,külön szálon megy a test az izzóhoz és még plusz egy a többi visszajelzőhöz és a háttérvilágításhoz,a töltés testje elszakadt,és világitott,itt az a nagyobbik baj hogy az izzón keresztül kapja a gerjesztést,vagyis nem volt töltés sem,aztán amikor mondták hogy nézzem meg ezt is,hát meg is javult minden.Annyi a titka hogy ha visszatöltés van akkor mindkét irányból plusszt kap és akkor nem világit,most már ha nincs töltés ez az első amit megnézek a kadettnál
sorszám: 35199 (109807)
(előzmény: Keri, 2009-03-21 14:35:22)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-21 21:45:50
köszi, a sok segitséget, elektronikus a fesszab, töltés van mérhető, is bár nem állitható...
igazából lámpa nélkül mentem vele tavaly vagy 3000 km-t de azért ez nem állapot..amugy a jelenség tranziens (!), és ez a lényeges...ha nem áll le éppen a lámpa rákapcsolásánál, akkor utána fordulaton lehet vele világitva menni, de alapjárazon akkor is lehal...tehát ha rákapcsolom a világitást akkor döglik le(vagy működő világitásnál ha kap egy féklámpát,,,,pl pirosnál kellemes ez... tehát a tranziens jelleg miatte sejtek akkut a háttérben. Veszek is másikat, de gondoltam előbb megosztom veletek, de most hogy ennyiren tanácsoltok sokfélét, mégegyszer átnézem a kályhától:))))

Az elektronika topicban megosztok egy érdekes tapasztalatot rövidesen
sorszám: 35198 (109805)
(előzmény: LG TS, 2009-03-21 21:25:23)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-21 21:37:19
Azt mondtad, új aksi. gondoltam jó is. :) Még egy dolog lehet az aksin kívül: Valahol nag ellenállású a kontaktus. Biztosítéknál, stb. Rá kellene mérned a gyújtótrafóra, ha folyik rajta az áram, mennyi a fesz azon a ponton, ahol a plusz fesznek kellene lennie.Ezután vagy a másik lábon. De én a biztik környékét találom a leggyanússabbnak és az aksi földelését.Ja, amúgy az aksi hiba is kideríthető. Mint mondtam, mérj rá akkora fordulatnál, ahol már meg kellene jelennie a 7.2 voltnak. Ha nincs meg, járó motornál húzd le az aksit, nézd meg, mekkora úgy a fesz.
sorszám: 35197 (109804)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:55:04)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-03-21 21:30:55
nekem 1978-ban volt ts 125-ös gépem, soha nem volt gond a világítással való közlekedéssel. ha minden jó az elektromos alkatrészek közül, akkor a dinamó töltése fedezi a fogyasztást. 6 éven keresztül mindennapos használatban volt a gép nálam, munkába járás+túrázás. én már akkor is mindig világítással közlekedtem és bírta a kis ts.
sorszám: 35196 (109803)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-03-21 21:25:23
A töltést be is mérted? Mert nem mindegy, hogy van beállítva a feszszab, ha mechanikusról beszélünk. Nekem is ez volt, hogy nem bírta a lámpát+féklámpát, vagy az indexet és nekem a feszszabomat kellett beállítani.
sorszám: 35195 (109802)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:55:04)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-21 20:55:04
Konnektrorból feltöltött új akkoval is, és van töltés is....elektronikus nagyteljesítményű gyújtás, lóverő szikrával....az akku gyanús
sorszám: 35194 (109799)
(előzmény: Árpád, 2009-03-21 20:50:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-21 20:50:20
Gyújtótrafó, fesszab, dinamó. Ezek közül beteg valamelyik.Vagy valahol nagy ellenálású egy érintkező. Mérj rá az aksira járó motornál kétezres fordulat felett, mondjuk 2500nál. Ha az aksin 7 volt felett van a feszültség, akkor gyújtótrafó. Ha kevesebb vagy dinamó, vagy fesszab. Kösd direktbe a gerjesztést, azaz állórészre menő vezetéket kösd plussz feszre.Ha az aksin egészséges fesz jelenik meg, akkor fesszab. Ha még mindig kevés a fesz, akkor valószínüleg dinamó.Nem emlékszem most hirtelen, van e a TS dinamón előtét ellenállás az állórész tekercs előtt, ha van, az is begeskedhet.De az összes hozzáférhető érinkezést át kell pucolni, mielőtt bármihez is kezdenél.
Kevés tapasztalatom van TS-sel kapcsolatban, de eddig úgy vettem észre, nincs gond az elektromos rendszerükkel, még dugóban araszolva, világítással is sokáig bírják. Vagy talán bármeddig is.
sorszám: 35193 (109798)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
fejes
válasz erre | email2009-03-21 20:35:59
MZ ETZ 125-t(rendszámos) cserélnék simsonra!!
részletek: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/tura/showAdvert13547744.html
email: fejesmiklos@citromail.hu Keress bátran! Sürgőss!!
sorszám: 35192 (109793)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-21 20:32:12
Kíváncsi lennék olyamnok visszaemlékezésére, akiknek TS -ük volt annakidején..(én Jawas voltam, de most kaptam egy 31 éves /1est a barátomtól)..ezek a gépek hogyan tudtak lámpával közlekedni , kivált huzamosan ?

én most bármit csinálok, ha lámpát kapcsolok egyszerűen fogja magát és leáll...ha nem azonnal, akkor az első féklámahasználatkor, új Yuasa akkuval

ötletek ?
sorszám: 35191 (109792)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-21 18:36:10
Akkor sajnos a töltéssel lesz gond.
sorszám: 35190 (109787)
(előzmény: Kobra1, 2009-03-21 15:07:43)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2009-03-21 15:07:43
Keri!
megnéztem,ha lehúzom akkor elalszik a töltéslámpa...
sorszám: 35189 (109784)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-21 14:37:45
Ennek az elméletnek az ellenőrzése.

Gyújtás ráad, nem kell beindítani, majd a fesszabról lehúzod a visszajelző izzó vezetékét. (ha jól emlékszem külön van ETZ-nél)

Ha elalszik az izzó akkor a töltésed/fesszab/bekötés rossz, ha égve marad, akkor az amit írtam az előbb.
sorszám: 35188 (109783)
(előzmény: Keri, 2009-03-21 14:35:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-21 14:35:22
Csak tippelek: Testzárlat a az izzó foglalata környékén.

Mivel a visszajelző izzó a pozitívra van kötve és a fesszab testeli a másik felét amikor nincs töltés, ezért ha minden rendben csak az izzó világít, gyaníthatóan nem a fesszab testelte okozva ezzel a világítását, hanem az oda vezető zsinór ér valahol a testhez.
sorszám: 35187 (109782)
(előzmény: Kobra1, 2009-03-21 12:45:49)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2009-03-21 14:35:20
igy hirtelen szénkefére gondolok.
üdv
sorszám: 35186 (109781)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2009-03-21 12:45:49
Sziasztok!

Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzőm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tűnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
sorszám: 35185 (109780)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-21 06:01:51
Ha már itt tartunk,tegnap meló után(kivételesen fáradtan jöttem haza,volt egy kicsi munka)beájultam a tv elé azt ott is maradtam,de már akit érintett felköszöntöttem,szóval boldog nevenapot a Klaudiá(k)nak
sorszám: 35184 (109775)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-21 05:51:01
-X
sorszám: 35183 (109774)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-21 05:50:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-21 05:50:20
pedig vannak és tudnak is annyit persze ha nincs berhelve v. széthajtva, kolégám régi NSR-je is valami 28Le körüli, igaz abba van power szelep ami kicsit megdobja meg a reed szelep is segit,a Talma versenymotorja is elég nagyot lő,de arra lehet hivatkozni hogy az verseny,de már az előttem szóló is írta hogy az utcai változat sem marad le sokkal a versenygéptől.Ha az új K8as haxyabusára gondolsz akkor már nem az a legerősebb,ha jól emlékszem talán a ducati volt az újságban azt hiszem a 998, 15 milióért tudjon is:) mondjuk a Buell-ek is ott vannak a szeren,ár tekintetében biztos.
sorszám: 35182 (109773)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 07:46:23)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-03-20 21:46:50
Sziasztok! Szükségem lenne kis TS blokkelválasztó célszerszámról egy fényképre! A műszaki rajz már megvan. Ha valakinek van akkor küldje már el legyen szíves! lg.85@freemail.hu
sorszám: 35181 (109758)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-03-20 19:00:50
Köszöntem Főnők:)
sorszám: 35180 (109738)
(előzmény: Keri, 2009-03-20 17:14:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 17:14:59
Ha az amire gondolok akkor, az a horony összegyűjti a benzinből visszamaradó olajat és elvezeti a csapágyakhoz.
Az a gumi dugó pedig egyenlően elosztja a két csapágy között.
sorszám: 35179 (109736)
(előzmény: rétiboglárka, 2009-03-20 14:57:24)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-20 14:58:41
Szia Ricsi! :) Köszönöm szépen :)
sorszám: 35178 (109734)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 10:43:50)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2009-03-20 14:57:24
Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem,hogy MZ TS 125 forgattyús házában a kuplung felőli oldalon van egy olajzó horonya horny egyik végén furat,a másik végén kb 10mm átmérőjű gumikorong.

Azt szeretném megtudni hogy ez mi célt szolgál? Mire való?

Elöre is köszönöm a segítséget


sorszám: 35177 (109733)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-20 14:57:19
Nagyon szépen köszönöm! :)
sorszám: 35176 (109732)
(előzmény: Rókapimpó, 2009-03-20 14:46:21)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-03-20 14:46:21
Boldog névnapot a Klaudiáknak! :D
sorszám: 35175 (109731)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 14:40:26
Jaaa, így értelmezve egyetértünk :D
sorszám: 35174 (109730)
(előzmény: Atilla, 2009-03-20 14:16:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-03-20 14:16:16
Ugyan azt mondjuk mindketten!
Nem szabad egy nyomorék adaton lovagolni!
Persze a ZZR teljesen más technika és persze, hogy jobb. De nem annyival, mint azt a lóerőkbe belevakult ember gondolná.
Csak azt mondtam, ha az embereket a forgatónyomaték bűvölné el úgy mint most a lóerők, akkor elég szarul nézne ki a ZZR.

Tegyük fel, tuningolunánk és úgy sikerülne, hogy az MZ ugyanezt a teljesítményt nem 4000-nél adná le, hanem 8000-nél (Mint a kawa) akkor azt azt a 75kg-ot 1s alatt nem 21m magasba emelné, hanem 42m magasba. Vagyis akkor 42 lóerő lenne? Igen annyi!
A nyomatékgörbét meg úgysem nézi senki!
Lenne egy bazierős, de használhatatlan MZ! :-)
Igazi vakított usernek való gép! :-D
sorszám: 35173 (109729)
(előzmény: Keri, 2009-03-20 12:11:52)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-03-20 13:32:21
Nekem a TDM 900-as is kevesebbet eszik mint a 250-es ETZ.
90-nél még hagyján, de 110-120- nál már majdnem a felét eszi! :-)
De az ETZ-t ugye nem a jó hatásfok, meg a hosszan elnyúló nyomatékgörbe miatt szeretjük! :-D
sorszám: 35172 (109728)
(előzmény: Keri, 2009-03-20 12:18:15)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-03-20 13:31:19
A KTM-nek az SX125 például simán tud 40 lovat.....
sorszám: 35171 (109727)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 07:12:34)

 
 
chevy001
válasz erre | email2009-03-20 12:59:18
Erre azt mondom neked,hogy az lc4 egy mezei endúró.
Nézdd meg a cross 4Tit,azok olyan 60Le körül vannak,kicsit alatta. És ugyanennyit tudnak a 250 2T-k.
Arról ne is beszéljünk,hogy egy cr500 vajon mit tudhat??? Még power szelepet se raktak bele...
Egy kicsit utánna olvasnál a neten,akkor láthatnád,hogy a régi Rd500 NSR500 RG500 mozogtak 80as éveben 100-110Le körül. A racing verziók,mármint a gp gépek akár 250Le körül.
Hatalmas potenciál van a 2T motorokban,csak sajnas nagyon rosz a hatásfokuk. Ja egyébként a 125ös crossok mozognak 40Le fölött vmivel.
sorszám: 35170 (109726)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 07:46:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 12:18:15
Ez olyan számolás volt Árpi mintha Egely György adta volna elő :D
ETZ hatásfoka siralmas. (mint a legtöbb 2T motornak)
Tudod amikor a 600-as 90LE-s sportmotor (aminek a nyomatéka is jóval nagyobb) 90km/h mellet kevesebbet eszik mint az ETZ akkor az biza a hatások különbségből adódik.
sorszám: 35169 (109725)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 11:14:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 12:11:52
Dehogynem szép. Azt is írd oda milyen fordulaton adja le azt a nyomatékot, mert az MZ talán 4000nél, a kawa pedig 8000-nél :)
Ja és ha a nyomaték görbét is megnézed akkor az is látszik hogy a kawa sokkal szélesebb tartományban adja le. Persze ez nem az MZ hibája, de egy 4T sokhengeres motornak sokkal egyenletesebb a nyomatékgörbéje mint a 2T motoroknak.
sorszám: 35168 (109724)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 10:54:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 12:08:49
Próbáld ki, baja nem lesz a gépnek.

Én azért használok 3mm-ert mert nekem ezzel jó.
sorszám: 35167 (109723)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 10:53:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-20 12:04:56
Ja és azért egy egyhengeres Endurót ne hasonlíts már egy pörgős 2T motorhoz.
A Yamaha XT 600 ccm-el szerintem jó ha 60paci megvan (nem is ez a lényeg benne hanem hogy akkora a nyomatéka mint egy rotációs kapának), holott azért egy 600-as utcai sportmotor ennek dupláját is tudja.
sorszám: 35166 (109722)
(elözmény: Árpád, 2009-03-20 07:46:23)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu