:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
pontosan,ezzel szívtam én is kadettban,külön szálon megy a test az izzóhoz és még plusz egy a többi visszajelzőhöz és a háttérvilágításhoz,a töltés testje elszakadt,és világitott,itt az a nagyobbik baj hogy az izzón keresztül kapja a gerjesztést,vagyis nem volt töltés sem,aztán amikor mondták hogy nézzem meg ezt is,hát meg is javult minden.Annyi a titka hogy ha visszatöltés van akkor mindkét irányból plusszt kap és akkor nem világit,most már ha nincs töltés ez az első amit megnézek a kadettnál
köszi, a sok segitséget, elektronikus a fesszab, töltés van mérhető, is bár nem állitható...
igazából lámpa nélkül mentem vele tavaly vagy 3000 km-t de azért ez nem állapot..amugy a jelenség tranziens (!), és ez a lényeges...ha nem áll le éppen a lámpa rákapcsolásánál, akkor utána fordulaton lehet vele világitva menni, de alapjárazon akkor is lehal...tehát ha rákapcsolom a világitást akkor döglik le(vagy működő világitásnál ha kap egy féklámpát,,,,pl pirosnál kellemes ez... tehát a tranziens jelleg miatte sejtek akkut a háttérben. Veszek is másikat, de gondoltam előbb megosztom veletek, de most hogy ennyiren tanácsoltok sokfélét, mégegyszer átnézem a kályhától:))))
Az elektronika topicban megosztok egy érdekes tapasztalatot rövidesen
Azt mondtad, új aksi. gondoltam jó is. :) Még egy dolog lehet az aksin kívül: Valahol nag ellenállású a kontaktus. Biztosítéknál, stb. Rá kellene mérned a gyújtótrafóra, ha folyik rajta az áram, mennyi a fesz azon a ponton, ahol a plusz fesznek kellene lennie.Ezután vagy a másik lábon. De én a biztik környékét találom a leggyanússabbnak és az aksi földelését.Ja, amúgy az aksi hiba is kideríthető. Mint mondtam, mérj rá akkora fordulatnál, ahol már meg kellene jelennie a 7.2 voltnak. Ha nincs meg, járó motornál húzd le az aksit, nézd meg, mekkora úgy a fesz.
nekem 1978-ban volt ts 125-ös gépem, soha nem volt gond a világítással való közlekedéssel. ha minden jó az elektromos alkatrészek közül, akkor a dinamó töltése fedezi a fogyasztást. 6 éven keresztül mindennapos használatban volt a gép nálam, munkába járás+túrázás. én már akkor is mindig világítással közlekedtem és bírta a kis ts.
A töltést be is mérted? Mert nem mindegy, hogy van beállítva a feszszab, ha mechanikusról beszélünk. Nekem is ez volt, hogy nem bírta a lámpát+féklámpát, vagy az indexet és nekem a feszszabomat kellett beállítani.
Konnektrorból feltöltött új akkoval is, és van töltés is....elektronikus nagyteljesítményű gyújtás, lóverő szikrával....az akku gyanús
Gyújtótrafó, fesszab, dinamó. Ezek közül beteg valamelyik.Vagy valahol nagy ellenálású egy érintkező. Mérj rá az aksira járó motornál kétezres fordulat felett, mondjuk 2500nál. Ha az aksin 7 volt felett van a feszültség, akkor gyújtótrafó. Ha kevesebb vagy dinamó, vagy fesszab. Kösd direktbe a gerjesztést, azaz állórészre menő vezetéket kösd plussz feszre.Ha az aksin egészséges fesz jelenik meg, akkor fesszab. Ha még mindig kevés a fesz, akkor valószínüleg dinamó.Nem emlékszem most hirtelen, van e a TS dinamón előtét ellenállás az állórész tekercs előtt, ha van, az is begeskedhet.De az összes hozzáférhető érinkezést át kell pucolni, mielőtt bármihez is kezdenél.
Kevés tapasztalatom van TS-sel kapcsolatban, de eddig úgy vettem észre, nincs gond az elektromos rendszerükkel, még dugóban araszolva, világítással is sokáig bírják. Vagy talán bármeddig is.
MZ ETZ 125-t(rendszámos) cserélnék simsonra!!
részletek: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/tura/showAdvert13547744.html
email: fejesmiklos@citromail.hu Keress bátran! Sürgőss!!
Kíváncsi lennék olyamnok visszaemlékezésére, akiknek TS -ük volt annakidején..(én Jawas voltam, de most kaptam egy 31 éves /1est a barátomtól)..ezek a gépek hogyan tudtak lámpával közlekedni , kivált huzamosan ?
én most bármit csinálok, ha lámpát kapcsolok egyszerűen fogja magát és leáll...ha nem azonnal, akkor az első féklámahasználatkor, új Yuasa akkuval
ötletek ?
Akkor sajnos a töltéssel lesz gond.
Keri!
megnéztem,ha lehúzom akkor elalszik a töltéslámpa...
Ennek az elméletnek az ellenőrzése.
Gyújtás ráad, nem kell beindítani, majd a fesszabról lehúzod a visszajelző izzó vezetékét. (ha jól emlékszem külön van ETZ-nél)
Ha elalszik az izzó akkor a töltésed/fesszab/bekötés rossz, ha égve marad, akkor az amit írtam az előbb.
Csak tippelek: Testzárlat a az izzó foglalata környékén.
Mivel a visszajelző izzó a pozitívra van kötve és a fesszab testeli a másik felét amikor nincs töltés, ezért ha minden rendben csak az izzó világít, gyaníthatóan nem a fesszab testelte okozva ezzel a világítását, hanem az oda vezető zsinór ér valahol a testhez.
igy hirtelen szénkefére gondolok.
üdv
Sziasztok!
Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzőm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tűnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
Ha már itt tartunk,tegnap meló után(kivételesen fáradtan jöttem haza,volt egy kicsi munka)beájultam a tv elé azt ott is maradtam,de már akit érintett felköszöntöttem,szóval boldog nevenapot a Klaudiá(k)nak
-X
sorszám: 35183 (109774)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-21 05:50:20)
pedig vannak és tudnak is annyit persze ha nincs berhelve v. széthajtva, kolégám régi NSR-je is valami 28Le körüli, igaz abba van power szelep ami kicsit megdobja meg a reed szelep is segit,a Talma versenymotorja is elég nagyot lő,de arra lehet hivatkozni hogy az verseny,de már az előttem szóló is írta hogy az utcai változat sem marad le sokkal a versenygéptől.Ha az új K8as haxyabusára gondolsz akkor már nem az a legerősebb,ha jól emlékszem talán a ducati volt az újságban azt hiszem a 998, 15 milióért tudjon is:) mondjuk a Buell-ek is ott vannak a szeren,ár tekintetében biztos.
Sziasztok! Szükségem lenne kis TS blokkelválasztó célszerszámról egy fényképre! A műszaki rajz már megvan. Ha valakinek van akkor küldje már el legyen szíves! lg.85@freemail.hu
Ha az amire gondolok akkor, az a horony összegyűjti a benzinből visszamaradó olajat és elvezeti a csapágyakhoz.
Az a gumi dugó pedig egyenlően elosztja a két csapágy között.
sorszám: 35179 (109736)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-03-20 14:57:24)
Szia Ricsi! :) Köszönöm szépen :)
Sziasztok
Lenne egy olyan kérdésem,hogy MZ TS 125 forgattyús házában a kuplung felőli oldalon van egy olajzó horonya horny egyik végén furat,a másik végén kb 10mm átmérőjű gumikorong.
Azt szeretném megtudni hogy ez mi célt szolgál? Mire való?
Elöre is köszönöm a segítséget
Nagyon szépen köszönöm! :)
Boldog névnapot a Klaudiáknak! :D
Jaaa, így értelmezve egyetértünk :D
Ugyan azt mondjuk mindketten!
Nem szabad egy nyomorék adaton lovagolni!
Persze a ZZR teljesen más technika és persze, hogy jobb. De nem annyival, mint azt a lóerőkbe belevakult ember gondolná.
Csak azt mondtam, ha az embereket a forgatónyomaték bűvölné el úgy mint most a lóerők, akkor elég szarul nézne ki a ZZR.
Tegyük fel, tuningolunánk és úgy sikerülne, hogy az MZ ugyanezt a teljesítményt nem 4000-nél adná le, hanem 8000-nél (Mint a kawa) akkor azt azt a 75kg-ot 1s alatt nem 21m magasba emelné, hanem 42m magasba. Vagyis akkor 42 lóerő lenne? Igen annyi!
A nyomatékgörbét meg úgysem nézi senki!
Lenne egy bazierős, de használhatatlan MZ! :-)
Igazi vakított usernek való gép! :-D
Nekem a TDM 900-as is kevesebbet eszik mint a 250-es ETZ.
90-nél még hagyján, de 110-120- nál már majdnem a felét eszi! :-)
De az ETZ-t ugye nem a jó hatásfok, meg a hosszan elnyúló nyomatékgörbe miatt szeretjük! :-D
A KTM-nek az SX125 például simán tud 40 lovat.....
Erre azt mondom neked,hogy az lc4 egy mezei endúró.
Nézdd meg a cross 4Tit,azok olyan 60Le körül vannak,kicsit alatta. És ugyanennyit tudnak a 250 2T-k.
Arról ne is beszéljünk,hogy egy cr500 vajon mit tudhat??? Még power szelepet se raktak bele...
Egy kicsit utánna olvasnál a neten,akkor láthatnád,hogy a régi Rd500 NSR500 RG500 mozogtak 80as éveben 100-110Le körül. A racing verziók,mármint a gp gépek akár 250Le körül.
Hatalmas potenciál van a 2T motorokban,csak sajnas nagyon rosz a hatásfokuk. Ja egyébként a 125ös crossok mozognak 40Le fölött vmivel.
Ez olyan számolás volt Árpi mintha Egely György adta volna elő :D
ETZ hatásfoka siralmas. (mint a legtöbb 2T motornak)
Tudod amikor a 600-as 90LE-s sportmotor (aminek a nyomatéka is jóval nagyobb) 90km/h mellet kevesebbet eszik mint az ETZ akkor az biza a hatások különbségből adódik.
Dehogynem szép. Azt is írd oda milyen fordulaton adja le azt a nyomatékot, mert az MZ talán 4000nél, a kawa pedig 8000-nél :)
Ja és ha a nyomaték görbét is megnézed akkor az is látszik hogy a kawa sokkal szélesebb tartományban adja le. Persze ez nem az MZ hibája, de egy 4T sokhengeres motornak sokkal egyenletesebb a nyomatékgörbéje mint a 2T motoroknak.
Próbáld ki, baja nem lesz a gépnek.
Én azért használok 3mm-ert mert nekem ezzel jó.
Ja és azért egy egyhengeres Endurót ne hasonlíts már egy pörgős 2T motorhoz.
A Yamaha XT 600 ccm-el szerintem jó ha 60paci megvan (nem is ez a lényeg benne hanem hogy akkora a nyomatéka mint egy rotációs kapának), holott azért egy 600-as utcai sportmotor ennek dupláját is tudja.
Szerintem te valami kínai változatot láthattál mert az RS az egy elég jó és elterjedt széria.
Azt a motort sok robogóba is használják, és rengeteg kiegészítő tuning alkatrész van hozzájuk.
Ezen felül az RD sem egy a gagyi széria szóval nem érzem azt hogy olyan nagy tragédia lenne, ha nem erősebbek az RD-nél.
Egy 27 éves RD50-el mentem amin még power szelep sem volt és jobban ment mint a TS-em 150-es motorral. Nyomatéka alsó fordulaton kisebb volt, de ahol a TS már felrobban az RD ott indult meg igazán.
Egy rendesen tuningolt 125-től szerintem 30LE elfogadható adat.
Más kérdés hogy hány üzemórát bír ki, de 16ezret biztosan forognak ezek :)
Amikor az Aprilia RS 50 egyenesekben alig ment gyengébben mint a 250-es ETZ akkor azért elgondolkodik az ember hogy mit bír egy RS125-ös.
Nem drága csak ha nincs pénzed :)
200-300 körül, már egész profi gépek vannak. Csak azért nem vettem még mert elég ritkán használnám, de egy alap awi hegesztőm azért van. Karosszériára nem a legjobb, de azért a Skoda küszöböt kicseréltem vele.
A tanksapka körül szétrohadt a kaszni, azt kellene megfoltozni.
Szerintem nem nagy meló. Kell szerezni egy bontott sárvédőt, kivágni a kérdéses részt belőle és behegeszteni a rohadt részek helyére.
Meg még pár apró foltozás.
Gondoltam megcsinálom műgyantával de a szobrászkodáshoz még fiatal a kocsi :)
Azért a 3.4 elég sok.Amit szinte biztosra tudok, az az, hogy az ETZ-k általában 2, 7-2-3 között szeretik, a 634-4s jawák 2, 8-3,1 között. Tehát érdekes módon nincs is akkora eltérés.
Valahogy így érzem én is.
De van még egy nagy igazság: Az energia energiából lesz. Adva van, mennyi benzin elégetéséből mi lesz. A hatásfok is csak max másfélszer nagyobb. Tehát a 60 loerőhöz az etz 21 loerejét figyelembe véve azonos hatásfok esetén 15 literes fogyasztás lenne, valami csúcs takarékos gép esetén tíz liter körüli. Eme mennyiség elégetéséhez kellene az etz fordulatának a duplája. olyan 13-14 ezer.És akkor valami mérnöki csodát vettünk alapul. Ha olyan lenne a hatásfoka, mint az ETZnek, akkor olyan 18 ezres fordulat.:D
És mint mondtad, ezek csak a pacik. Mi van a nyomatékkal?!!!
és nincs valakinek elektronikus formában, letölthető TS 125-TS 250-TS 250/1 kezelési könyve?...
ilyet nem találtam sehol...
Minden MZ más! Nekem a 3,4 mm jött be.
A magasabb oktánszámú benzin lassabban ég, így elvben igaz is lehet.
Parasztvakítás az egész.
A lóerő 1 másodperc alatt 75 kg-ot 1 méter magasra emel. Elég elavult mértékegység!
Amúgy is fordulatszám függő!
Dupla akkora lóerő kell, ugyanaz a motor pörögjön dupla annyit és kész is van!
Forgatónyomatékban kellene gondolkodni, mert az is lényeges, mert az tol előre. :-)
Csak ha azt is nézzük rájövünk, hogy nincsenek csodák, így azzal nehezebb a motorgyáraknak vakítani a népet!
ETZ250:
telj.: 21le
Kawasaki ZZR250:
telj.: 40le
Hmm... de tuti az a Kawa!
ETZ250
Forgatónyomaték 27Nm
Kawasaki ZZR250:
Forgatónyomaték 22Nm
Na, hát így már nem is olyan szép...
:-D
MZ hogyan tovább című könyv üzemanyagok részében egy érdekesség...
ha az eredeti 86-88 oktánszámú benzinnél magasabb oktánszámú benzint használunk (a könyv esetében 92), akkor 3,6 mm-es előgyújtással 4000 fordulat felett a gép fürgébb lesz...
akkor most 3,0 vagy 3,6 mm az előgyújtás?...
meg írnak ilyen nyalánkságokat, hogy 3,6 mm-rel szinte négyüteműhöz hasonlítható stabil alapjáratot lehet elérni...
érdemes elolvasni... vélemények?...
olvasgatok, nézem a dátumot, hát ma van Klaudia nap...
boldog névnapot, Klaudia...
:D először a Jawa fórumba küldtem... :D
Ez nem zavarás. Csak sajnos én nem vagyok ismerős arra felé.De csak lesz valaki...
Üdv!Bocsi a zavarásért, de nem tud valaki Szegeden egy motorszervízt?
Előre is köszi!
Annyit írnak rá. De kötve hiszem, hogy akár töredékét tudná. Az új Hayabusa sem egésszen 200 lóerős. Jelenleg a legerőssebb gép. Valamivel nagyobb köbcentivel tud ennyit. Többmint tízszer nagyobbal, mint a 125-ös. Ráadásul nem valami ismeretlen gagyi blokk van benne.
Visszatérve az Aprillára: Elég felejtős darabok voltak, amiket az ismerőseim birtokoltak. Alig voltak erőssebbek mint a Yamaha RD-k, viszont nagyon rövid idő alatt szétpörögték magukat. Lehet persze, hogy én találkozom mindig a peches darabokkal.
Persze ettől még lehetnek 60 loerős 250es crossmotorok, csak furcsálom, hogy a KTM LC4 a 400 köbcentijével csak 50 lóerős. Igaz, az enduró, és négyütemű. De azért mégis...
EGy cross 2T símán tud annyit!Sőt... a 250esek mozognak olyan 60Le körül...
Az utcai rs125 34Le a 250 már majdnem 70.
Nem igen akaródzik nekem elhinni, hogy létezik bármilyen 125 köbcentis motor amelyik tud 30 pacit.Az körülbelül duplája annak, amit a saját szememmel láttam(adatlapon) És másfélszerese, amiről valaha is hallottam. A 30 még egy 250-es től is szép.Azok közül is csak a nagyon spécik érik el a 35-40-et Mennyit forogna az a jószág, 20 ezer felett?!!!.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|