hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Árpád
válasz erre | email2009-03-24 07:42:20
Az általam használt karbik nem kilométertől függően tekinthetők kpottnak. Szerintem ezekben a karbikban gyakorlatilag minden fontos cserélhető. Fúvókák, főfúvókatartó, úszó, úszó tengelye, tűszelep.Vagyis belülről minden cserélhető, ami kopásnak van kitéve. Egyedül a menetek nem cserélhetők. Amitől egy karbi beállíthatatlanná válik az idők folyamán, az a főfúvóka tartó. Az verődik ki idővel Egy ideig utána lehet menni a kiverődésnek a tű lejjebb engedésével, de ha nagy a kopás, vagy szerencsétlen formájú, akkor cserélni kell. Valami ezer forint körüli áron vettem egyet tavaly Petinél. Azért ez mégse az új karbi ára.
sorszám: 35249 (109886)
(előzmény: waresz, 2009-03-23 23:24:52)

 
 
feri2360
válasz erre | email2009-03-24 07:04:18
Még mielőtt egy újabb félreértés áradat beindul... ETZ 5-ben 70-nél 3000-et forog a gyári áttétellel, tehát 70 alatt ezt a fokozatot nem használjuk, így a 60-100, 50-100 mérés értelmetlen, egyáltalán nem gyorsul. De van 1 jó hírem: ezért van 4. sőt 3. fokozat. Most lusta vagyok utánanézni, de a kisebb teljesítmény miatt a TS áttétele rövidebb, tehát azonos sebességnél többet forog, így a nagyobb nyomaték lehet hogy csak látszólagos a rövidebb áttétel miatt. Reálisabb lehet a mérés, ha az ETZ 4-ben van, így kb. azonos lehet az áttétel. Nekem TS-em nem volt, de Trophym igen. Emlékszem, hogy 3-ban viszonylag (60-70-ig) ki kellett húzatni, különben 4-ben nem nagyon akart menni, mert az optimális fordulat alatt volt. Szóval én így éltem meg a 2 felömlőt. De: ETZ-vel előzgettem kamionokat a 4-es úton 2 személlyel (95+80 kg), furgonnal a seggemben, 4-ben 110-ig, majd 5. Várom a hasonló élménybeszámolót TS-sel.
sorszám: 35248 (109885)
(előzmény: waresz, 2009-03-22 23:17:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-24 00:29:05
hát ha kézzel nem is de egy pici csavarhúzóval minimális erőkifejtéssel vissza illik mennie alaphelyzetbe,ha nem forog könnyedén a kerék,hamar megáll,és erősen súrlódó hangja van akkor jószerével be van rohadva valamelyik dugattyú,elsősorban azt kell megnézni miután kivetted hogy van e bármi sérülés,kopás rajta,aztán kiveszed a karmantyút,kitakarítod a hornyot,aztán raksz bele egy újat új porvédővel,ezt mindkét oldalon.Sajnos ezt így nehéz elmagyarázni hogy mihez képest szorulhat,normál állapotban finoman suhognia kellene,és forogni egy ideig.
remélem tudtam valamit segiteni.
üdv:András
sorszám: 35247 (109883)
(előzmény: Victor, 2009-03-23 13:44:35)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-23 23:24:52
amúgy egy porlasztó 100ezer km után tekinthető átlagos hétköznapi használat mellett kopottnak, beállíthatatlannak(szerintem). egy állandóan víg gázfröccsökkel vezető személy gallyra vághatja 20ezer alatt is.
amúgy az etz jobban kell gyorsuljon összességébe, mint a TS. de motorozni a TS-el jobb. lényegesen kényelmesebb üléspozíció, alacsony fordulaton sokkal nyomatékosabb motor.
sorszám: 35246 (109882)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-23 14:43:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-23 16:36:42
ja és elvileg a károdat a biztosítójának kellene fizetnie.
sorszám: 35245 (109878)
(előzmény: Keri, 2009-03-23 16:36:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-23 16:36:15
Rohadjon meg az ilyen mocsok olajeregető.

Egyszer előttem is eleresztett pár liter olajat egy teherautó. Éppen lassítottam piros lámpához. Megálltam, leraktam a lábam majd felborultam mert kicsúszott oldalra.

Egyébként fel kell írni a rendszámot, és feljelenteni...persze ilyenkor ez az utolsó ami eszébe jut az embernek.
sorszám: 35244 (109877)
(előzmény: mz250, 2009-03-23 15:20:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-23 16:32:06
Jó az a Bing.
Nem 4000, de ha van rá pénz akkor azzal jobban jár.
sorszám: 35243 (109876)
(előzmény: waresz, 2009-03-23 15:10:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-23 16:29:26
Bing a jobb...és a drágább.
sorszám: 35242 (109875)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-23 14:43:49)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-23 15:20:47
Hozzáteszem a tankról is lement egy kis máz a lábtartó gumija sérült,a kormány végében a dugó és a fékkar végén a gomb is megsérült.nekem most erődödnek a fájdalmak.
Nagyon figyeljetek hogy mi van az úton! Az a sötét folt vagy csík az úton valószínű hogy veszélyes.Próbáltam kikerülni de az ív olyan volt hogy pont rámentem a hátsó kerékkel.
sorszám: 35241 (109871)
(előzmény: mz250, 2009-03-23 12:24:08)

 
 
Skodry
válasz erre | email2009-03-23 15:20:21
http://kepfeltoltes.hu/view/090323/P1010017_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

másdik kép: http://kepfeltoltes.hu/view/090323/P1010018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Érdekesség képp.
sorszám: 35240 (109870)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-23 15:12:19
amúgy egy ilyen tőgázas alacsony fordulatról induló huzatással az enyém is nehezebben forog ki, kismértékben ez tök természetes. sőt, van olyan alacsony fordulat, amin kis gázzal megmászik egy bizonyos emelkedőt, de tőgázon idővel egyre jobban lehervad. normális jelenség.
sorszám: 35239 (109869)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-23 14:43:49)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-23 15:10:10
én néznék egyet ami kevésbé kopott. április 4.én lesz szigetszentmiklóson börze. multkor vettem egy etz porlasztót a TS-re (30N2-5) 4000ft-ért.. talán ha 500km-t futott. minden galvanizálás megvan rajta, csillog villog.. érdemes szétnézni. szerintem aránytalanúl drága az a bing cucc, és egyáltalán nem biztos hogy jobb lesz a gép.
sorszám: 35238 (109868)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-23 14:43:49)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-23 14:43:49
Hát... erről nagyjából tudtam is, sokan mondták, hogy a régi TS-ek szanaszéjjel verik az ETZ-ket gyorsulásban, de mint lentebb írtam nem is az a furcsa, hogy 3000 alatt nem harap, hanem 4000 körül változatlan gázkarállás mellett elkezd kitisztulni a hangja és pörög tovább a motor, és ha itt nyélgázt húzok, akkor elég bika módon megindul. Ha nem várom meg ezt, hanem folyamatosan teljes gázt húzok, akkor 4000-nél nem történik semmi, csak tötymörögve gyorsul tovább. Ezért is kérdeztem, hogy megéri-e beruházni egy bing karburátorba(jobb-e annyival, mint a mostani után gyártott), mert a régi sajnos elég kopott, csörömpöl, nehezen beállítható.

Tehát bing, vagy "gyári" ETZ karbi a jobb választás?
sorszám: 35237 (109867)
(előzmény: waresz, 2009-03-22 23:17:58)

 
 
Victor
válasz erre | email2009-03-23 13:44:35
Üdv!
Mit gondoltok,mennyire szabad fognia a féknyeregnek a tárcsát, akkor ha kézzel megpörgetem a kereket és nem húzom a féket? A féknyeregben lévő nagy átmérőjú hengert vissza kell hogy tudjam nyomni kézzel? Köszi.
sorszám: 35236 (109866)

 
 
Skodry
válasz erre | email2009-03-23 13:44:07
Sikerült széthuznom a blokkot dornival,egyet le kellett furni de jó lett,az ollórugó tört el vettem egyet kemény 215ft-ért,most kevésnek hangzik de mindnet le kellett pusztítani.
sorszám: 35235 (109865)

 
 
peterrock
válasz erre | email2009-03-23 13:32:44
Üdv mindenkinek! Lenne egy kis problémám. Tegnap szétszedtem teljesen a TéZikém blokkját(főtengely ki, minden). A csapágyak látszólag nem voltak túl kopottak, de a főtengely keresztirányban mozgott bennük. Ez vajon mitől alakulhatott ki?Nem volt rendesen kihézagolva?A gyújtásoldali csapágyfedél(amiben a szimmering van) alatt volt egy 0,6mm-es tárcsa.Az elegendő volt vagy az lehetett a ludas?
sorszám: 35234 (109864)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-23 12:24:08
Munkás ruha, cipö meg a motoros kesztyü.munkára menet törtent.kissebb horzsolások rándulások.a mocin egy helyen lement a festek.
sorszám: 35233 (109863)
(előzmény: LG TS, 2009-03-23 11:50:46)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-03-23 11:50:46
Milyen ruha volt rajtad? Esett valami bajod? Remélem nem.
sorszám: 35232 (109860)
(előzmény: mz250, 2009-03-23 11:26:50)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-23 11:26:50
Ma nagyot pereceltem a géppel.egy kanyarban az elóttem haladó kocsi valami csúszós valamit engedett ki amin a hátsó kerék kicsúszott.6méteren csúsztam a mocival fekve.nagyon szarul indult a napom.
sorszám: 35231 (109858)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-23 10:33:09
érdekes, hogy van egy halom motor, ahol a vázra bízzák a testet.. pedig egyértelmű, hogy nem jó. egy jól bezsírozott kormánycsapágyon keresztül mennyi áram esik arról nincs mérési adatom, de biztos sok. mindenhova el kell vezetni a testet, ez a tiszta, jólmondod.
sorszám: 35230 (109857)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-23 08:05:48)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-23 08:05:48
Igazad van, ezért adtam neki a pozitív ágban másik biztit. Nem szeretem, ha a testpotenciál esetleg megemelkedik sem járműnél, sem elektronikus berendezésnél....
sorszám: 35229 (109856)
(előzmény: Pápics, 2009-03-22 21:18:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 23:53:18
még valamit elfelejtettem,ez a komplett cső ez bemegy a fényszóróházba.
sorszám: 35228 (109855)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 23:52:25)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 23:52:25
véletlenül nem a bipolán csőre gondolsz,etz-ről beszélünk,ugye? ez egy szigetelő kábelköteg burkolat,ez elosztás kérdése,nekem is másképp van mint gyárilag,eredetileg ott 0,75ös átmérőjű szálak mentek én 1esre cseréltem a nagyrészét,ahol nagyobb áramfelvétel van,ott 1,5öset tettem.Eredetileg az inex volt egy vékonyabb csőbe,és a duda meg a fényváltó és a fényszóró kapcsolója volt a vastagabb csőbe,nem találtam ilyen méretű csöveket,ezért vettem egy picivel nagyobb átmérőjüt,amibe bement az összes huzal,és így lett bekötve.Ha egyébként mükszik minden akkor ne is törödj vele,csak vigyázz rá.
üdv:András
sorszám: 35227 (109854)
(előzmény: motopeti, 2009-03-22 19:53:55)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-22 23:17:58
az etz 3000 alatti megindulása naggyából lehetetlen, ezt ne is várd el. egy jól karburált motor(pl az én kis TS-em) aminek fél órás egyhelybe való baromkodás, vagy nyélgázas 10perces hajtás után is ugyanolyan őszbarna a gyertyája, az is utálja ha alacsony fordulaton nagyon meghúzom neki. ha visszaveszek a gázból, és a fordulatnak megfelelően adagolom, sokkal hamarabb összeszedi magát. ez tök természetes jellemzője minden benzinmotornak.

(a depresszió alapú előgyújtás szabályzás ezt kissé orvosolná, de az messze áll ezektől a gépektől.)

és mint ahogy az elején is írtam, ez az etz-re különösen igaz, mert buta 4 felömlős konstrukció. 3-4ezer körüli tartományban indul meg, legyen az akármilyen állapotba. ilyen azt kész. ez jellemző rá.. ugyanez a helyzet a 634-638as JAWA-knál is.

ezért is vagyok TS párti, mert ez csak annyival kevesebb lóerő, mint amennyivel kevesebb felömlője van(gyakorlatilag röhejesen kevesebbel tud többet az etz, mint amennyivel kéne neki). nyertek a +2felömlőn +2lóerőt, és cserébe minden alacsony fordulati nyomaték odaveszett. még a 300as etz-vel szemben is bátran kiállok egy 60-100as 5.fokozati rugalmassági versenyre. 50-100nál még csúnyábban kikapna.
ne értsd félre, nem azzal van bajom, akinek etz-je van, hanem a gyár akkori "fejlődésével" nem alkottak jobbat, csupán látszólag komolyabbat.
sorszám: 35226 (109853)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-22 14:40:36)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 21:38:09
értem... hát kipróbáljuk jövő héten :S:D ma már késő van, holnap meg megyek kecskemétre... újabb hét motor nélkül :(
sorszám: 35225 (109851)
(előzmény: Péter mz, 2009-03-22 21:04:06)

 
 
Pápics
válasz erre | email2009-03-22 21:18:28
A testkörben lévő bizti, a fesszabályzó zárlatát védi.Ha zárlatos lesz a fesszabályzód/ami nem lehetetlen/ akkor ez a bizti védi.
sorszám: 35224 (109850)
(előzmény: e-TS250, 2009-03-22 19:49:33)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-03-22 21:04:06
helo
szerintem meg lehet hogy sokat kap és kis fordulaton hirtelen belefullad a benzinbe nagy fordulaton meg pont jó neki.Sibertűt kéne lejjebb engedni 1-2 vel próbaképp.
sorszám: 35223 (109849)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-22 14:41:43)

 
 
motopeti
válasz erre | email2009-03-22 19:53:55
Sziasztok!
Figyeljetek már, az ,hogy van, h a kombinált kapcsólóból a kormányomon nekem csak egy fekete vezeték kivezetés van ? :O
Amit képeken látok mindenhol 2 van,meg mintha a kapcoló házon is 2 lyuk lenne neki .
Igazából működdik meg minden, csak érdekel, h miért van ez ? :D
Köszi
sorszám: 35222 (109847)

 
 
e-TS250
válasz erre | email2009-03-22 19:49:33
Köszi mindenkinek a segítőkész hozzászólásokat, kedvet kaptam hogy elkezdjem átnézni az eégsz motort. Már sokmindent javitottam rajta, pl. kékses biztiket kapott a hengeresek helyett, amelyek sokkal nagyobb felületen érintkeznek, vagy kicsit átterveztem a nem túl szimpatikus eredeti elrendezést, ahol az akku testkörében is volt bizti ha jól emlékszem, szerintem teljesen feleslegesen. DE pl. a gyújtáskapcsolót még nem bontottam meg, ami ugyancsak sok hiba forrása lehet, köszi a tippet Keri.
PL. egy ottani megnövekedett átmeneti ellenállás a dinamókörben a lámpa rákapcsolásakor jelentős feszültségesést okozhat a gyújtás tápellátásában...nem rossz ötlet.
sorszám: 35221 (109846)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:09:39)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 19:44:23
értem, köszi szépen. Nagyon gondolkozok egy bing karburátoron, de nem tudom hogy megvegyem-e. furcsa hogy kisebb torokátmérővel, kisebb fúvókával alacsonyabb fogyasztással jobb teljesítményt is nyújt? nem csökken a végsebessége... vagy akármi? :D elég hihetetlen, de ha tényleg így van, akkor beruházok egyre, mert a régi karbi nagyon beteges. csörömpöl össze-vissza, nehéz beállítani, hol jól megy, hol csak dadog... stb...
sorszám: 35220 (109845)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 16:34:01)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 18:00:13
esetleg a szivató bovden holtjáték beálltása v. szorul a bovden és fennakadt a dugó
sorszám: 35219 (109841)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 17:59:00)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 17:59:00
az már biztos hogy szar az üzemanyag keverék,ez lehet attól hogy átereszt a váltó oldalán a főtengely szimering,v. 2T olajban dús a keverék,bár gondolom nem öntöttél bele az előirtnál több olajat a benyába.Ami lehetséges még,szivató dugattyúja alatti tömitő gumi,v. nagyon kevés levegőt kap
sorszám: 35218 (109840)
(előzmény: tomika76, 2009-03-22 17:36:35)

 
 
tomika76
válasz erre | email2009-03-22 17:36:35
Sziasztok!
Sajnos betegeskedik a 250-es ETZ-m.A tünetei: gázhúzásra lassan reagál, tortyogva,akadozottan gyorsul, nehézkes kipörgés, 5.-ben sík úton is lassul jó ha tartja a 90-100-as tempót, a melléklevegő csavar állítására nem reagál, teljesen betekerve sem áll le, füstöl, a gyertya fekete, kormos, a súber pozíció állítás nem eredményez különösebb változást. Az előgyújtás 2,8 mm-re van állítva, az úszó szint is a gyári adatokra van állítva. Ha valakinek van ötlete mitől lehet ez, kérem ossza meg velem.
sorszám: 35217 (109839)

 
 
Semi
válasz erre | email2009-03-22 17:01:35
Keri
Vidd be a Hyoba, nem kell itt utalgatni! :-)
Meg aztán lehet, hogy pont össze is futunk! :-P

ciao
Semi
sorszám: 35216 (109838)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 09:33:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 16:34:01
kevés a benya neki alsó tartományban
Elsősorban a levegő csavart tekerném beljebb, de lehet hogy a tűvel is az úszószinttel is kell variálni, mivel minden mindent befolyásol az ETZ karbin.

Amúgy lehet hogy falsot szív.
Repedt szívócsonk, szimering hiba, kopott súber dugattyú
sorszám: 35215 (109837)
(előzmény: Nfsman, 2009-03-22 14:40:36)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 14:41:43
kicsit hülyén fogalmaztam de remélem érthető :S:D
sorszám: 35214 (109834)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-22 14:40:36
Üdv mindenkinek... ma egy elég érdekes dolgot vettem észre. Ma egy kicsit jobban meghajtottam a gépet és azt vettem észre, hogy kb. 4000-es fordulat után változatlan gázállás mellett (kb. 1/2) elkezd felpörögni a motor, egyre jobban húz és kitisztul a hangja, és ha itt ráhúzom a gázt úgy megindul, mint akit p*csánrúgtak. Ha ezt a "nyélgázt" 2-3000-es fordulatnál teszem meg, csak egy egy kissé hörgő hang és egy elég lomha gyorsulás a vége, ami az előbb említett 4000-es fordulatnál sem tisztul, csak ha visszaengedem a gázt, és várok amíg "tisztul" a hangja. ez mitől lehet?
sorszám: 35213 (109833)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-22 14:16:35
warbi generátor is elvárja az izzót, legalább 2w-ot. gondolom az etz is. lehet az elektronikus, vagy mechanikus, gyanítom, tökmindegy. a TS töltése, ugyan dinamó, de nem indul el az ellenállástekercs nélkül.
sorszám: 35212 (109832)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 12:39:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 12:54:42
más:nem igazán az ide tartozik de érdekes,már régóta foglalkozok azzal hogyan tudnám megoldani hogy egy fülest valahogy rögzitsek a sisakba,utánajártam ennek a lidl-féle sisakbeszélőnek,ez nagyon jó csak nem kompatibilis a csatlakozó,telefonos boltba kerestem más formájú fülest,mert ami volt hozzá gyárilag annak volt egy kilógó része és ha felvettem a sisakot,kicsúszott.A telefonhoz nem tudom miféle megfontolásból de kettő fülest kaptam,az egyiket feláldoztam,meg volt itthon egy kontakt hibás nagy fejhallgató.A hangszórókat kiszedtem,leellenőriztem,jók,pont a fülemhez a szivacs mögé betettem,így nem sérti a fülemet.Az állrészhez egy szivacslappal hozzáragasztottam a füles mikrofonját,és már csak össze kellett rakni.Csináltam egy tesztet,lementem az utcára é onnan hivtam fel haverom,és meglepően jó volt mind amit hallottam,meg amit én mondtam,azt is tisztán hallani.szóval nagyon örülök,mert nem nagyon értek az elektronikához,de ez kivételes sikerült:DDD
még valami a töltéssel kapcsolatban,volt olyan jellegű gondom is,hogy alapjáraton egy picit halvány pislákolt a visszajelző,emelt fordulaton meg kivitte a szemem.
minden sarut levettem megnyomkodtam befújtam,csak nem múlt el,na mondom leveszem a gyujtás oldali deknit,hát ott volt a gond,amikor,összeaktam,beszorult az egyenirányító egy szála,és egy picit lehúzta,hol hozzáért hol nem,azt is összenyomtam,megint össze,és zsír királyság,ismét egy szerelési hiba,de megoldódott.szóval ilyenek s lehetnek nem kell egyből a legrosszabbra gondolni.
üdv, szép napot!
sorszám: 35211 (109829)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-22 12:39:16)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-22 12:39:16
az etz mechanikusnál így van mint a TS-nél,mert amikor,eltört az óratartó ami meg lett hegesztve,kivettem az órát,nehogy elhagyjam,király volt a kerepesi úton sebtapasszal leszigetelni a sarukat,nehogy zárlat legyen,mire beértem a garázsba már nem volt csak gyertyaláng szintű világításom,biztos hogy nem akksi baj volt,és kiváncsiságból rámértem izzó nélkül és csak pár V feszültség jött le a fesszabtól,gondolom valamilyen szinten öngerjesztésből származhatott az kicsit töltés,miután összedugtam az órát,egyből megjelent a 14V.
sorszám: 35210 (109828)
(előzmény: Keri, 2009-03-22 10:12:21)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2009-03-22 11:59:05
Sziasztok!
Nagyon régen nem jártam már felétek sajnos, de most info-t kellene megosztanom.
A megszűnt mzracing.hu helyett Lecsó (pannoniás) csinált egy oldalt, ami össze kívánja foglalni
a hányatott sorsú márkakupák fórumozóit (MZ, Pannónia, Simson, robogó).
Remélem, nem lesz harag, ha belinkelem ide! Manapság minden segítség elkél, köszi a figyelmet!
http://devnull.hashmark.hu/szocformula/?q=forum


Motoros üdvözlettel:
Grabo
sorszám: 35209 (109824)

 
 
s.jacint
válasz erre | email2009-03-22 10:15:22
MZ TS 125 alkatrésznek eladó! Győrben van! 10 ezer HUF! Új hátsó gumi+belső! Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni: s.jacint@freemail.hu
sorszám: 35208 (109820)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:12:21
Elektronikus fesszabok esetén, ami pl. az ETZ-ben szokott lenni, nem az izzón keresztűl kapja a töltést. Ott már csak visszajlző szerepe van.
ETZ mechanikus fesszabnál nem tudom hogy van, de TS-ben így van ahogy mondod.
sorszám: 35207 (109819)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 22:58:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:09:39
jajaja, még valami eszembe jutott, a gyújtás kapcsoló is pocsék a TS-en.
Grafit érintkezős forgókapcsoló és ha a feszítő rugó elgyengűl akkor megnövekszik az átmeneti ellenálása amitől produkálhat ilyeneket, ahogy azt Árpi is leírta.

Nekem is volt ilyen gondom.
sorszám: 35206 (109817)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 21:45:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:06:30
Nézd az akkufeszt járó motornál, és nézd meg mennyire esik le ha ráadod a világítást, féklámpát külön.

Ha 6V alá esik amikor leáll a motor, akkor akkuhiba, ha 6V fölött marad, akkor érintkezési hiba.

Eszembe jutott, hogy még lehet olyan is hogy valahol zárlatos valamelyik lámpa vezetéke, és amikor azt felkapcsolod akkor jó akku esetén is 6V alá csökkenhet a fesz és leállhat a motor.
sorszám: 35205 (109816)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 20:55:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:02:47
sajnos a TS-nek az elektromos rendszer a gyenge pontja (6V miatt), de erre is igaz, hogy ha szakszerűen rendben van tartva akkor nincs vele probléma.
sorszám: 35204 (109815)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 20:50:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 10:00:46
ja és tegyél bele 25W-os halogén izzót kevesebbet fogyaszt és jobban is világít és az is könnyít a dinamón.
Nekem még a hátsó izzók is ki vannak cserélve LED-re ez is 5-20W megtakarítás.
sorszám: 35203 (109814)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 09:55:36
Teljesen jól mennek lámpával ha jó a dinamó.
Sajnos ennyi idő után csökken a teljesítmény különböző okokból és kevesebb villanyt termel mint amennyit elhasznál.

Persze mielőtt bármit csinálsz a fesszabot halál pontosan be kell ellítani labor tápon 0,1V pontossággal úgy hogy az érintkező 7,2V-nál középen lebegjen 7,4V nál pedig teljesen átbillenjen.
Természetesen ha az érintkező pogácsák be vannak égve akkor kuka az egész. Csiszolgatás csak ront rajta, mivel ezeknek polírozott és enyhén domború felület kell, a beégés miatt viszon soha nem lesz már domború.

Ilyenkor egy jófajtam fekete magyar elektronikus fesszab a megoldás, ami sajnos rendelkezik egy olyan problémával, hogy kicsivel magasabb fordulaton fog megjönni a töltés, mivel a tranzisztorok kb 0,6V veszültséget levesznek, míg a mechanikus kapcsoló gyakorlatilag semit. Ez egy gyengélkedő dinamónál gond lehet, de jó dinamó esetében nem probléma.

Ha még mindig problémás a töltésed akkor lehet továbblépni.
Kezdetnek szedd ki a dinamó álló és forgó részét és mosd ki gázolajban vagy benzinben mindkettőt, ugyanis ha éppen nem menetzárlatos, akkor is ennyi idő után, a szénkefékből származó grafitpor, meg az olajpára szépen söntöli a tekercseket, ezzel rontva a hatékonyságukat.
Persze a szénkeféket sem árt ellenörizni mert esetleg már cserések lehetnek azok is.

Haveromnak ennyi elég volt a normális töltés visszaállításához. Nekem is javított rajta, de nem oldotta meg a problémát. Sajnos nekem menetzárlat volt és cserélni kellet a dinamót. Ez is gyakran előfordul ezen a dinamón 30 év után.

Persze ez nem a TS hibája, a Hondám generátorát is újra kellet tekercselni 25éves korában. Egész egyszerűen a szigetelés elöregszik.

Fesszab beállításban tudok segíteni, csak juttasd el hozzám valahogy.
sorszám: 35202 (109813)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 20:32:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-22 09:33:00
Szégyenlem magam, de ki sem próbáltam. És ebben a hónapban esélyem sem lesz előásni a motort.

Viszont éppen tegnap gondoltam rád (nem úgy :) hogy mostmár kifizetem neked, mert ez így pofátlanság.
Nagyon tetszik az a kis karbi, ennyit pedig megér nekem.

Ha küldesz e-mailben számlaszámot akkor átutalom, ha nem akarsz, akkor majd beviszem a Hyoba. Úgy is Bambival is rég beszéltem.
sorszám: 35201 (109812)
(előzmény: Semi, 2009-03-21 23:00:18)

 
 
Semi
válasz erre | email2009-03-21 23:00:18
Keri
Halhóóóó! Jó lett az a Dellorto karbi amit odaadtam próbára neked? Vagy ki se próbáltad? :-)

ciao
Semi
sorszám: 35200 (109808)
(elözmény: Keri, 2009-03-21 18:36:10)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu