:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nekem van egy főfékmunkahengerem 3000pénzért, próbagaranciás. ha nem jó, akkor visszaadom a lóvét.
szerintem meg el van dugulva valahol az alapjárati rendszer. lehet hogy csak a fúvóka, lehet hogy valahol máshol, milyen tipusú porlasztó
igen,vagy sok levegőt kap,levegő csavart kb 1- ,5 fordulatra kell ki tekerni belülről,ha ez nem válik be akkor tekerd vissza ha nem ott volt,és próbálj egyet emelni a súbertűn,ha van javulás akkor fölfele mégegyet.Ha van stabil 1000körüli alapjáratod,menj vele egy próbakört és nézd meg alacsony és magas fordulatszám tartományban is jól viselkedik-e,nem hörög,nem torpan meg.egyenlőre ennyi jutott eszembe.
üdv:András
Sziasztok!
lehet h hülye kérdés de biztosra akarok menni. MZmen alapjárat csak akkor van ha szívató full rajta van. Ha leveszem akkor leáll és csk gázzal lehet életben tartani. Jól gondolom hogy keveset kap?
Akkor hihetetlen nagy mázlid van,nekem 10valamennyit jósoltak egy fém fékcsőért,ki akartam próbálni mit tud a fémcső,hát ennyiért marad a sima gumicső,ugyis a városban járok vele többnyire,nem megyek jaszkarizni pályára,max néhány csapatás hazafele munkából amikor üres az út este,ilyen viszonyok között is megállja a helyét,de egy próba kedvéért megnézném hogyan reagál a fékre egy gyári etz fék fém csővel,biztos hamarabb,és keményebben kezd el fogni mint az átlag.
remélem nem értetted félre,nem akartalak megbántani,csak hát..na hülye kérdésre hülye válasz.Van nagyon sok minden amire azt mondom hogy szigorúan csak új jöhet számításba mint pl felnik,mondták már hogy
hülyeség,mert ennyi pénzért zsír új alu felnit is kapok,de most kipróbálom az acélt,elvileg már anyagában véve erősebb mint gyári testvére,bár ha 1,5ös v. 2es lemezből préselték volna annak jobban örültem volna.Gondolkoztam bontott felnin is de az mndig bizonytalan,na meg most hogy csinálom a teljes renoválást,sehol nem akarok látni sérülést,kopást,bármibe kerüljön,na jó persze azért vannak határok:)épp ezért nem cseréltem le a főfékhengert,csak a karmantyú szállt el,mert állandóan levegős lett,de attól függetlenül mindent cseréltem benne,mivel repedve,törve nem volt a test jó,minek cseréljem újra?Ezek azok a főbb darabok amikre én nem fogok költeni,új hengert se vennék,lehet fúratni,és az azért mégiscsak gyári!Viszont amikor beszakadt a lengővilla tengely a vázba,ott nem volt mese,cserélni kellett,kutakodtam hol és mennyi a váz,ha jól emlékszem a mofánál láttam valami 12000ért,+ még a papírozás,na ez az amit nem,inkább bontott,és a számot meg megoldottuk,és a kutya nem tud róla,nekem jó és másnak is.
Szerintem filléres dolog lehet, bármely gjművillamossági boltban, nekem valahonnét bontásból maradt. Ja és két egyes is lehet(ha lengő az sem baj, jól rögzíthetőek azok is) Én átalakitottam úgy a rendszert, hogy csak a pozitív ágban van bizti, így összeforrasztható az akku felőli végük, az is ad tartást
Tavaly vettem Bambinál új hyosung főfékhengert fém fékcsővel 18 pénzért. Szerintem megérte.
sorszám: 35291 (109959)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-25 18:30:07)
Én kérek elnézést!:)
sorszám: 35290 (109958)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-25 18:30:07)
bocsi a hülye kérdésért,de jól vagy?:)egy új főfékhenger v. 20pénz,van jobb dolgom s mint hogy ilyen utángyártott hulladékokra költsek,vettem fasza dugattyút,a kis karmantyú és a végén a szimeringet is cseréltem,meg a biztosító seegert mert előttem valaki kihagyta,és ha ott a helye akkor biztos kell oda.lehet kapni a kelemennél 12ért felújítottat,de ha én is meg tudom csinálni akkor mi a francnak fizessek többet,nem?na szóval ennyire új,Azt mondják sokan hogy a talán yamaha v. valami más japán motor főfékhengere jó még az etz-re,nissin márkájú az biztos
A fene .... lebuktam volna? :D
Honnan lehet olcsón szerezni 2db os késés biztitartót?
Köszi, asszem hétvégén akkor szétszedem a gyújtáskapcsolót. Ami az MZ biztitartókat illeti: a TS-é a legrosszabb fajta szertinem, hiszen csak egy körön érintkezik a biztitesttel, hengereshez is van sokkal jobbfajta azóta. Én késesre cseréltem , az a tuti.
Vagy most szedte, vagy most sütötte.:D
Én is a Lomexben vásárolok néha, de sűrűbben a HQvideónál.
A sósavas kezelés hasonlít a ruszkik forrasztási eljárására. Az öreg szakik, mint én is, emlékeznek még milyen volt a végeredmény. 4 év mulva egyszerűen kiestek az alkatrészek, mintha csak be lettek volna dugva, mert a visszamaradó dolgok kikezdték a forasz alatt az alkatrész láb felületét.De néha még a nyákról is fel jöttek a csíkok, mert annak is aláment a katymasz. A kontaktsprayk valóban kiválóan leszedik a rézoxidot is, általában viszont semleges kémhatásúak. Egy dologra kell csak figyelni, némelyik műanyagot oldják. :) Nem egy potméterem ált már be emiatt.:)
www.lomex.hu
még válogathatsz is annyi féle 6 és 5Vos van.
A sósavas kezelés kiváló a bádogozáshoz, de ahol elektromosság van ott nem használják.
A sósavval kezelt felületet forrasztva gyorsabban jelenik meg kúszó oxidáció, ami bemászik a forrasztás alá.
A szegecselt részeken pedig a szegecselés elektromos érintkezése romlik le hasonló elven.
Ahogy írtad az jó eljárás, csak a sósavat érdemes kihagyni benzinnel, alkohollal, vagy kontaktspray-vel kimosni. A kontaktspray azért jó mert biztosan nem marad vissza olyan anyag ami később gondot okozhat.
Rádiófrekvenciás készülékekben pl a Tuner500 vagy ilyesmi nevezetü izét használjuk mert ez a leg tisztább.
A friss főfékhenger az vadi újat jelent?
sorszám: 35282 (109944)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-24 19:42:38)
Sok helyen van hat voltos relé. De van 5 voltos is, ami tökéletesen megfelel.
A jobb kontaktsprayk leszedik az oxidot is. De még a forrasztáshoz használt folyasztó szerek is kíméletessebben pucolnak mint a sósav, és tisztább felületet is adnak.
na meg a másik!
6V-os relét honnan tudunk szerezni? szerintem ez a nehézség.
hát nemtom... biztitartót(legalábbis a hengeres biztihez valót, ami a mi gépeinkbe is van, símán lesavaztam.. olyan rézszínű lett mint az új. jó alaposan le van öblítve, kutya baja nem lehet később. a kontaktsprék, a kapcsolókhoz lehet hogy jók, nyomatni bele, aztán közbe vadúl kapcsolgatni, de szerintem az oxidációval nem bírnak. biztos hoznak eredményt, de egy ilyen szétszedéses műveletet nem tudnak pótolni az tuti.
Főleg mert napjainkban egész hatásos kontaktus tisztítók léteznek.Előfordul, hogy még szét se kell szedni a kapcsolót, csak adni neki rendesen egy spéci sprayból. Nem teljesen kidobott pénz az ilyen lötty, mert a többi kontaktus is szereti.A bizti tartókkal is csodát művel.
Jó az eljárás, de a sósavat azért ne erőltesd elektromosság mellé, mert jó kis időzített kontakthiba lesz belőle.
Én meg már régóta tudom a tiedet! :)
Nincs mit :)
De annyi mindent mondtam, valaminek muszály volt bejönnie :)
Háhá...most már tudom, hogy Gábor a keresztneved :)
ha van türelmed, akkor a gyári kapcsolót nagyon szuperűl rendbe lehet hozni! legalábbis én símán nekiállok:D
lefúrod a 3 szegecset, ami fogja a "fedelét", és rögtön szét is hullik az egész. leírást sehol sem találsz róla, meg hogy mi van benne. lényeg hogy zsírmentes gyorsan száradó(pl foltbenzin, amit ma benzines folttisztítóként adnak) oldószerrel megpucolod az összes érintkezőt, meg a rajtuk végigfutó csúszkát. aztán a rézből készült részeket tartalmazó darabokat(gyakorlatilag a bakelit alaplap, minden elemével együt...) bevágod 20-30 másodpercre ipari sósavba, az megpucolja az oxidációról, utána gyorsan mosd le folyóvízzel alaposan! valami kémiai reakció indúlt el nekem legutóbb, aminek hatására az egész kibaszottúl felmelegedett, úgyhogy fógót használj a müvelet elvégzésekor. amikor már minden tiszta, és száraz, akkor polírpapírral(P400-astól felfelé) menj át finoman mindenen, majd ahol szegecs volt húzasd össze csavarral! aztán megint nem kell hozzányúlni 20 évig.
hogyne,pontosabb is mint a gyári,csak a külső méretek legyenek jók.Szeretnék én is,csak most nincs rá keret,vannak fontosabb dolgok is.
hát akkor nagyon úgy néz ki hogy a féknyergben ezek a karmantyúk adták be a kulcsot.Ha még nem csináltál ilyet v. nem akarsz vele foglalkozni,esetleg még pesten is laksz szivesen megcsinálom,kb ha jól emlékszem 5-600ftos tétel a 2 karmantyú meg a porvédők,meg egy kávéskanálnyi tömítőpaszta a két fél összerakásához.Még le is tudom tesztelni,csak rá kell tenni az enyémre,friss főfékhengerrel mint a beton úgy megfogja a kereket.
Üdv:András
No megvan a rejtélyes feszültségesés a TS-emen, perszehogya gyújtáskapcsoló,majdnem 1 volt esik rajta bekapcsolt lámpánál Nem tudjátok ebből kapható-e még valahol új, és meg szabad-e venni? HA nem akkor átkötöm egy relével, vagy kéne valami méretileg oda illeszkedő (esetleg valamely autóé) forgókapcsoló És köszi az inspirációt ...asszem Keri épp erre tippeltt
Köszi mindent!bibibííííííííííí!
A mutatós műszer mehet a trafóra, de a digit műszerrel csak ovatossan. Valóban 200 voltos lökések vannak trafón alapállapotban, de néha előfordulnak akár 400 voltos vagy magassabb lökések is. A zenerek esetleg lusták a tüskék teljes eltüntetéséhez. Ellenállásosztó sem segít, az ellenálások felületén is átballag a nagyfeszültség. Ha mos, vagy cmos bemenet kap többszáz voltot, annak garantáltan annyi. Tehát digit cuccok elé normál tranyós bemenetet kell barkácsolni, esetleg sothkys kiegészítéssel.
Drága cuccal semmiképpen ne kísérletezgessünk.
szerintem egy normális műszer simán kibírja, a megszakítóra(1-es pont) kötést. a gyújtókábelre meg ne tekerjünk semmit, mert az tutira kivégzi a műszert, legyen bármi baja is a gyújtókábelnek, esőbe rögtön kiderűl. de egy ködös motorozás is elég lehet. amíg meg működne, addig frankón rontaná a gyújtás intenzitását.
láttam ilyen magyar gyártmányú "KMGY" mutatós műszert.. szerintem tök jó, és az kifejezetten a trafóra kötéses megoldáshoz van kitalálva. emellett még tartós, és pontos is. nem vagyok benne biztos, de asszem MZ óratartóba még tán bele is fér. egy baja van, hogy drága.~8000ft.
hát ha legfeljebb 100 körüli utazóval megelégedsz, akkor 17-18 és akkor már lényegesebben jobban viseli az emelkedőket. 16os volt az oldalkocsisnak, szerintem az már túlzás lenne.
Ja azt csak ugy feltételeztem hogy 250-es etz-ről van szó,mivel nem irtad.
Az lenne a legjobb ha ellátogatnál ide.Többet megtudsz mint az itt adott válaszokból.
ETZ váltó vezető henger, váltókar tengely, váltó kapcsoló lemez,léptetővilla,váltóvilla, ezek hulltak ki...Jók csak kiestek a helyükről:((((
Visszaolvastam amit írtam és én sem értem:)
szóval gáz van.
Amatörségem határtalan...Egy kis segytség kellene. Beraktam az új ollórugót és tudtam szépen váltani, DE egyseből nehezen jött ki mindíg.
sőt valamikor csak 1-2közé rakta,ez láttam mert ugye szét van huúzva a blokkom(vettem inbuszfejü csavikat...)
aztán rángatom trángatom és széthullot úgy hogy ki tidtam húzni azt a tengelyt amint a váltókat van. Na azon vagy két karmos valami meg egy ami csúszkál meg az a vastag izé (legjobban egy régi kakukkos óra sulyára hasonlít)az is kijött szóval nem tudom mit hova:(((
Minden kedves Gábornak Nagyon Boldog Névnapot kívánok! ;)
Érdemesnek érdemes, de a 200V-ot nem szoktam bírni ezek a műszerek. Általában spéci kicsatolásra kötik.
Leg egyszerübb, ha 2-3 menetet rátekersz drótból a nagyfesz vezetékre, és az egyik felét bekötöd a műszerbe.
Ez elég jelet közvetít ahoz hogy működjön.
sok hasznos MZ-s cucc
www.walker.sokoldal.hu
warez .Ha jobban megnézed a diagramokat azért van eltérés a két tipus között ,bár kevés de van a ts kb 200/300 fordulatal alacsonyabban jár azonos sebeségnél ,bár lehet a szerelési könyvbe nem látszik igy kinagyitva monitoron azért észre vehető.5 be 110 nél a tz töbett forog mint 5000 a ts pedig egy kicsitt alatta van ennek
jaaaa....és mégvalami: olyan fordulatszámmérőt,amit a trafóra kellkötni,érdemes-e felrakni a motorra,merrt jelenleg nincs semmilyen!???
bocsi, a c kimaradt!....kislánckereket.
SZEVASZ!!Akkor meséld elnekem szépen,hogy etz 250-re ha 70%-ban dombos terepen használom,hányas kislánkereket érdemes felrakni??és eggyáltalán??
az még kimaradt, hogy ha a fordulatszámmérőt figyeled 70nél, és az mutat 3000-ret akkor az szar, mint ahogy minden MZ-n. nekem a kis TS mondjuk kevesebbet csal, minnél nagyobb a mutató kitérése, annál többet hazudik,. 6000ret mutat 6300helyett.
a TS250/1 5 fokozata hajszál pontosan ugyanolyan hosszú minden tekintetben, mint az etz-é. még a fogszámok is totál megegyeznek. tehát egyáltalán nem reális mérés az etz-nek egy fokozat előnyt adni. tényleg utánanézhetsz. nekem itt van mindkét gépkönyv a kezembe. az etz 70nél 3300-at forog, a TS úgyszintén. én utálok váltogatni, még akkor is ha nagyon könnyen lehet, és 5 fokozat van. jön egy emelkedő, lehet hogy te hamarabb megmászod mint én, mert visszakapcsolsz 3.ba vagy 4.be, és magas fordulaton visítva megelőzöl, én meg csak kis többletgázt adok, és akár 2500as fordulaton is megmászom 5.ben. szerintem az utóbbi kényelmesebb, és motorkímélőbb. de mondok jobbat, a gyári 20fogú első lánckerék helyett felrakok egy 21 fogút.(azért van gyárilag 20, mert 16"os a hátsó kerék) még így (lényegesen hosszabb áttétellel) is kiállok veled egy 60-100-ra. amúgy egy normálisan behangolt TS is simán elmegy 4.be 110ig. etz diagramom gépen nincs, csak könyvbe, de amúgy ugyanaz. 7000nél mindkettő 150-et menne 5.ben. itt a TS-é:
http://kepfeltoltes.hu/090324/035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
neked van egy halom bontatlan eredeti motorod, csak van etz gépkönyved is.
sorszám: 35251 (109891)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-24 07:04:18)
Köszi a segítséget. A helyzet az, hogy egy kis forgatás után a kerék 1 fordulatot fordul. Nemtudom, hogy mekkora erővel forgattam meg, de mondhatjuk, hogy hamar megáll, és surlódó hangja van. És mikor levettem a féknyerget kivettem a betéteket és véletlenül összéb nyomtam a hengereket, és nem tudtam berakni a betéteket. Vissza akartam nyomni, de kézzel nem ment. Majd egy rongyba tekert fém lappal próbáltam visszanyomni, de nem igazán akaródzott visszamenni.
sorszám: 35250 (109889)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-24 00:29:05)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|