:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nyugi, ember! ne idegesítsed magad más hülyeségén.
Bocsi, Intravénás_benzinfaló hozzászólására akartam hivatkozni, válaszolni.
sorszám: 35398 (110225)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-24 19:42:38)
Megoldódott a fék probléma. Mint ahogy javasolta Intrav._benzinfaló kolega, szétszedtem a féknyerget. A tárcsa belső oldalánál lévő henger be volt állva, nem mozdolt semerre sem. Kipumpáltam az egyik hengert (mert csak az jött) és szétszedtem a nyerget. Majd sokat gondolkoztam, hogy hogyan is kellene a másik digattyút kinyomni. Végülis a levegős megfúvatásra jutottam és be is vált. Szétszedés után kitakarítottam a dugattyúk helyét és összeraktam. De ugyan úgy nem akart működni az egyik dugattyú. Ezt eljátszottam kb 3 szor. Aztán megcseréltem a két dugattyút. Így sem működött a dolog. Tehát nem a dugattyú a rossz. De azt vettem észre, hogy az egyik egy leheletnyivel nagyobb mint a másik. Méréskor (tolómérő)érezni lehetett, hogy a pofák közé berakva az egyik dugattyú nehezebben ment be a másik helyére, azaz kitágította a tolómérő pofáit egy kicsit. Végül kivettem a gumi karmantyúkat, megtisztitottam mögöttük a házat, és beszilkonozva vissza raktam őket. Ezután a dugattyúk úgy visszamentek kézzel a helyükre mint a kisangyal. Mostmát mindkettő kiválóan működik, szépen mozognak ki, és be egyaránt. Ja és mostmár nem 1-et fordúl a kerék egy pörgetés után, hanem kb 3-at.
sorszám: 35397 (110224)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-24 19:42:38)
Azért ilyeneket nem kéne írnod, mert ez már tényleg sértő.
A felelőtlenséget én is osztom, de tényleg nézzen önmagába mindenki (te is Jaky16) mielőtt bármit is kijelent vagy leír, különben segget csinál a szájából.
Ja és ha jó lesz a motorom szívesen megismerkednék veled személyesen is, egy közös motorozás alkalmával, hogy ne csak a fórumon leírtak alapján alakuljon ki bennem egy kép rólad.
Pihenj, ifjú padavan... és számolj egy kicsit. Az életkorod már elárultad, egyszerűen életszerűtlen még egyszer tízezer km is, nemhogy pártízezer.
Az észt nem én osztom, hanem te - és bizony csípi a szemem, hogy megpróbálod relativizálni azt, amit elkövettél. Egy felelőtlen faszkalap vagy, inkább a roller való neked, abból is csak az egyszerűbb.
egy tipp,kormánycsapágyat is nézted? nem olyan nagy mértékben de az is tud ilyesmit,főleg menet közben instabil,ez inkább a fékezés elindulás pillanatában jön elő,kicsit elkezd csuklani a motor eleje.
ha mégis az oldal szórakozik akkor sztorno az előző hsz. bocs
sorszám: 35392 (110214)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-29 23:51:22)
remélem csak az oldal tréfál meg de ha nekem szántad ezt akkor el vagy tévedve,sokat mentem én is jogsi nélkül,de azt a kertek alatt,nincs nekem arra fölös százezreim hogy birságokat fizessek.
ajj,az viszont ciki,mert akkor vissza kell vinni a mofába.próbáld meg óvatosan bő vízzel kimosni aztán kifújni levegővel,blokkal ha szerencséd van visszaveszik gond nélkül.Ha azért vetted ezt az újat mert a tied már bajos,bár sok tapasztalatom nincs főfékhenger felújításban,de ha kell tudok segíteni.
de gyorsan elszállt ez a röpke óra,most vettem észre hogy át kellett állítani:)
melyik biztit nyomja ki?a motor külső szélén az 5A-ost?azon van a generátor gerjesztés és az index,azért kérdem mert mondtad hogy fel lett cserélve,de ha nem az akkor érdemes átnézni a kontaktusokat,hátha valamelyik rendetlenkedik.
Van egy érdekes problémám a motoron.Egy ES250/2-es motorom van.menet közben néha olyan érzésem van mintha jobbra balra libegne a motor.álló helyzetben ha ülök a nyeregben fogom a kormányt a haverom meg kicsit megmozgatja a motor csomagtartóját, a kormány ide oda leng.nagy erő kell hogy lefogjam.eddig is volt ilyen valami érzésem de valahogy nem zavart.megnéztem a kerékcsapágyakat, hátsó villa mozgását,az első villát(golyókat,tengelyeket) és mindent rendben találtam.már a vázat is átvizsgáltam nem e repedt meg valahol.Mit gondoltok mi lehet?esetleg van még valaki akinek ilyen gépje van és hasonló gondokkal küzd?
Én már csak egyet nem értek: Mi köze van a felelőtlenségnek a tapasztalathoz? Ha tasztalatlanságból csinál valaki valamit, akkor tapasztalatlan és nem felelőtlen. Itt arról volt szó, hogy barátunk olyasmit művelt, amiről legalábbis sejthette, hogy nem kóser. Nem tisztem ítélkezni, nem is teszem, csak ráirányítom a figyelmet a fő problémára. Miért csinál valaki olyant, amiről tudja hogy rossz.Illetve felmérte e hogy miért rossz? Nem mintha én nem tettem volna hasonlókat. Persze az én indokaim is csak részben voltak védhetőek. Ezért nem is mondok ítéletet.Cak javaslom, mindenki gondolkodjon el azon, hogy szokta e kikapcsolni a lelkiismeretét.Illetve elég érett e gondolkozása már.
NE IS!!! ö nagyon jól ismer tudja hogy a szocifórumon Jaky16 a nevem:) bízhatsz benne!!am télleg ott volt velem amikor egész télen át motoroztam, a rigával is és a jawaval is sok motorostalin voltam. megbízhatóan szánalmas vagy hallod!! honnan ismer engem mindenki ennyire. nem tudom ti mit hogy merre csináltatok csináltok de elég érdekes hozzá állás van itt. kezd azokkal az emberekkel ki lenni a faszom akik nem is ismernek még így fórumról sem és itt osztják nekem az észt....am te már a múltkor is felbasztál a kötekedős dumáddal és hidd el rossz emberrel kezdel de ha gondolod megbeszélhetjük!! gipszes kézzel is várlak kisvárda háromszéki ut 12 vagy hétköznap miskolcon a petőfi koliba megtalálsz..........és a faszom se bánja mit hiszel vagy mit hisz bárki is!!!
...el ne hidd már a pár 10-ezer kilométert...
mármint közúton jogsi nélkül, de lehet hogy amúgy is:)
ismét olyan ember szól és nagyon fontos dolgokat mond el amit EGY én is tudok, KETTŐ honnan ismersz olyan jól hogy tudtad, hogy 2005ben szereztem a moped jogsimat volt egy riga deltám, és egy jawa mustangom.aztán nagy nehezen vettem/ünk egy ts 125öst amit apával újjítottunk fel majd ezzel egy időben, 2007 agusztusában lettem a jogsit A1-re, ezzel a motorral ez volt kb. a 15km-t amit megtettem. szal kedves tanár úr én még mindig kevesebbet vezettem közúton mint tanár úr:) ennyi
köszönöm a tippeket, de ezeket már végig próbáltuk. A fékcsövet lecseréltem, nem változott a helyzet. A munkahengerben karmantyúkat cseréltem, nem szivárog, egy másik(gyári)főmunkahengerrel beton keményen fog.
Ma végeztem egy kis méricsgélést és számolást. Kiderült a gyári főmunkahenger kb 7,5 ccm olajat pumpál amíg kemény nem lesz a fék (ez kb a 2/3-nál van) az új teljes behúzásnál is csak 6,5 ccm olajat tud pumpálni!!! Ez lesz a baj forrása, valószínüleg ez a munkahenger egy robogóé és nem ETZ-é:(
sorszám: 35382 (110201)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-29 14:44:01)
Üdv András!
Köszi a tippet, rájöttem hogy a fordulatszámmérőben volt a generátor jelzője és az üresjárásjelző vezetéke felcserélve :D Az előzö tulaj szétmókolta. Most megcsináltam, most meg az a baj hogy ha menet közben ráadom a világítást akkor kicsapja a biztosítékot. Néhányszor eljátszotta. Aztán meguntam.Majd holnap kezdek vele vmit. Amugy egy 150 es ETZ-m van. üdv
Én a helyedben nem dicsekednék a pár 10ezer jogsi nélküli km-el. Én már egy pár hónapja szóltam neked, hogy vigyázz a nagy lazasággal, mert még rápacsálhatsz, de mindenki azt hiszi, hogy ővele úgysem történik majd meg. Én sem vagyok hibátlan, vagy angyal, de én csak 90-100km-t mentem a mz-vel és rögtön kezdtem is csinálni a jogsit, mert nem hiányzott a feszkó.
Egyébként nem hibáztatlak, mert a te generációd nagy része már ilyen lazán vesz mindent, mondom én 23évesen, de látom mert tanár leszek, úgyhogy van közvetlen tapasztalatom a 12-18évesekkel.
sorszám: 35380 (110194)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 13:56:03)
Mz ETZ 125 Eredeti blokk forgalomból kivont papírral 20.000ft minden megvan hozzá váltó gondjai vannak.
persze hogy nem!!:) ha már szét kell szedni akkor valószínűleg a kapcsolókörmök vannak lekopva. hogy dobja ki vagyis milyen időközönként?? vagy csak úgy spontán gondol egyet mint nálam?volt hogy mentem 20km és utána egyszer csak kipörgött volt hogy azt hittem elszakadt a lánc vagy ilyenek, fura volt. szerintem nálam a lánckerék tengely perselye lehetett megkopva, mert ha laza volt a lánc akkor ritkábban fordult elő.
sorszám: 35378 (110180)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-03-29 16:13:15)
Köszi, akkor nem kell szétszednem?! Megpróbálom tekergetni, bár már kupplung cserénél sokat bénáztam míg be tudtam állítani normálisan. azóta mentem vele 3000 km-t, és most kezdi el a kidobálást.
azt nem tudom pontosan hogy hullagyali melyiket kérdezte,de a 250es is így van megolda nem?a 125\150est már csukott szemmel összerakom fejbe is akár,nagy tz-t még nem csináltam,majd eljő annak is az ideje.
Így van!:)
sorszám: 35375 (110167)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-29 14:48:44)
a jobb oldali dekniben,a lánckeréknél kicsit a hátsó kerék felé,én inkább kidörzsölődésre tippelnék valahol,mert ez test alapú kapcsolás,ha sehol nem ad üresjelzést,akkor lehetséges kapcsolóhiba,de azért nézd meg a kapcsolót is,a kábeleket is.a blokkból az ülés alatti kábelösszekötőbe megy ha jól emlékszem onnan a fényszóróházon belüli összekötöbe,végül a fordulatszámmérő órába.kék színű.
üdv:András
igazad van,kicsit moderálnom kellett volna magam.Mofakertől ilyen fődarabokat még nem vettem,mivel fékről van szó biztos hogy nem lehet annyira szar,mert az már az életveszély kategóriát súrolná ha ennyire nem tud blokkolni,ez nagyobb sebességnél gyakorlatilag 0 fékhatás.Lehet hogy le tudtad légteleníteni,de egyet még próbálj meg.Ha van otthon satud, akkor tedd be a féknyerget, szedd le a csövet főfékhengerről,és nyomd vissza a dugattyúkat annyira hogy valami kemény vas pl kiskalapács beférjen,persze betét nélkül.szereld vissza a főfékhengert,töltsd fel olajjal,a kupakot tedd rá mert szemen köp,nyisd meg a légtelenítőt,és tegyél rá egy átlátszó csövet pl régi autóból ablakmosó spricni csöve rá szokott menni,ha ez megvan pumpáld folyamatosan,mindaddig,amíg a legkisebb bubi is kijött,közbe olajszintet nézd,néha nyisd meg a sipkát,kapjon levegőt,nem lesz vákuum a tartályba.Ha már tényleg semmi bubi nincs,próbáld meg hogy behúzod a fékkart,és vedd ki a kalapácsot,ha nem bírod sehogy kivenni,akkor mehet be a helyére szereld össze,és tolás közbe,húzd be a féket,ha teljesen behintázik,és egy centit se csúszik meg,akkor óvatosan próbáld ki menet közben,ha még mindig puha,ún. "gumis" a fék,akkor lehet hogy előregedett a gumifékcsöved,esetleg még valahol megbújt még egy kis levegő.
sok sikert,a művelethez.féknyerged hogy van? nem olajos a dugattyú körül? ritka de ha kopás van ott beszivároghat picit levegő . szökhet a nyomás,és máris nem olyan jó a fék.ja még egy tipp,fékkarral együtt vetted?már mint hozzávaló,lehet még ilyen is,legalábbis el tudom képzelni,hogy ha a főfékhenger dugattyúja nem megy be teljesen.
Mofakerben volt.
Nem pont belevaló a foglalat de nem kell faragni a berakáshoz.
Ez a főfékhenger nem eredeti típus, igaz ETZ-hez árulják. Próbáltuk sok féle képen légteleníteni, beállítani (állítható a dugattyú "lökethossza"), de csak félkeménységik sikerült összehozni. Fogott valamennyire, de nem blokkolt, a dugattyú meg teljesen benyomódott. Valakinek sikerült már ezt a típust beépítenie?
Üdv
etz nél az üresjárás jelző hova van bekötve vagyis hol van annak a kapcsolója, mert nálam állandóan világít és néha kiégeti a szemem.
a fém fékcső biztos jó, de ültem már betonkemény fékkarú etz-n, aminek gumicsöve volt. olyan volt a fék mintha falnak mennék(meg a kar érzete is). szerintem nem azon múlik.én légtelenítéshez leszerelném a teljes fékrendszert, és mindent a lehető legjobb pozícióban fixálva kivitelezném a műveletet. ugyanis szerintem a motorra szerelt rendszerbe marad levegő, pusztán annak helyzetéből kifolyólag is.
én az anyát otthagynám, a későbbi elálítódás elkerülése végett, de valóban ki kell játszani a megfelelő állást. általában úgy jó, hogy a lánckeréknél az állítócsavar szára épp szintbe legyen, vagy egy mm-el beljebb, mint a blokköntvény pereme.
Különben azért kérdeztem,mert én vettem egyet a Mo-Fa-Ker-nél és az nem lett jó. Nem azért, mert szar minőségű (elég jó) hanem, mert olyan mintha nem tolna elég olajat, mielőtt bekeményedne teljesen be van húzva. Lehet egy fém fékcső segítene.
Ha ez megnyugtat, nem haragszom csak szarul esik az embernek, ha kérdez valami és lekiabálják a fejét.
sorszám: 35366 (110151)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-29 06:20:12)
a riga gyújtás nem bírja a 35w halogént bár lehet hogy a greates miatt van. te hol vettél 25w halogént? azzal lehet jobb lenne. gyári gyújtásnál tuti a 35w.a kis ts-be az van.
lehet érezni amikor beteszed 1be hogy tovább is mozog és mozgatja a léptetővillát nincs bent rendesen egybe, valamennyit mozog a kar de az minimális. bár lehet a másik véglet is hogy nagyon "benne" van 1be de ekkor általába nincs is 4 én egyszer nagyon eltekergettem bár az a váltó nagyon szét volt kopva, biztos olaj mérgezést kapott:):), szal az egész váltó cserés volt nálam. de ha rendes állapotba van a váltó nem számít ez annyit könnyű beállítani.
35W halogén? Biztos nem sima izzó, mert alapból az van benne.
Nekem halogénem van de az csak 25W..igaz így is erősebb mint a gyári.
a váltó kotját lefelé értettem akkor állnak jó helyen a villák de ezt majd úgy is érzed..remélem:):)
Nem baj, nem azért mondtam :)
Jóvan na, néha rámjön az 5perc :)
sorszám: 35359 (110137)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 22:19:52)
hát igen a probléma, hogy akit elütöttem rég nem gyerek már, 3 gyerekes család apa....szal tartozhat felelősséggel magáért, és a 3 gyerekéért, mondjuk annyival, hogy nem az út közepén megy és a munkatársai se éppen 20 évesek...mert így valamelyest szerencséje volt, mert ha arra egy másik kamion jön rosszul járnak mind a 3an.jah és nem haragszom senkire én is így fogtam fel az elején hogy jaj vége a világnak, DE ezzel rájöttem hogy nem segítek senkinek..viszont a 35w halogén ezzel a gyújtással tényleg nem egy nagy szám, és valóban a gumik se fiatalok, de úgy emlékszem a plexi fel volt húzva. mindenesetre akármilyen motorral vagyok ugyanez történik, ez tuti mert egy kaminon elől az ember ösztönösen húzódik, én legalábbis igen.
be kell állítani a váltót, először is, míg szét nem kopnak a kapcsoló körmök. ez úgy történik hogy leveszed a lánckerék felőli deknit ott a lánc takarásában alul besülyesztve van egy csavar, azt addig forgatod míg egyesbe nem téve meg nem szűnik a váltó kotja, ha nem tudod csavarni valószínűleg a túloldalról le van kontrázva, leveszed a másik deknit, és leveszed az anyát amit ne is tegyél vissza mert felesleges. ezzel a csavarral egyébként a ha jól emlékszem a léptetővillák helyzetét lehet állítani. remélem tudtam segíteni:)
sorszám: 35357 (110135)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-03-28 22:44:07)
tényleg nem rosszat akarok,így hogy leírod a konkrét körülményeket,más megvilágításba kerül,rossz szokás de mindig a lap aljáról kezdek visszaolvasni,ezért van az hogy nem minden esetben vagyok teljesen tisztában vele.Volt egy kicsit hasonló esetem,a körülmények nagyjából megfelelőek,mert én ugyan erősebb fényszóróval,de ugyanúgy nem láttam semmit,mentem egy 50-6as tempóval hazafele,egy kutya előtűnt a semmiből(nagy kutyás vagyok,amióta élek mindig volt kutyánk,ezért is történhetett),ahogy Keri is írta,ilyen esetekben csak a reflex mozdulatokra van idő.Behúztam az összes féket amim volt,és elrántottam a kormányt,utólag visszagondolva csúnyán összetörhettem volna magam,sikerült a susnyásba úgy landolnom,hogy csak pár zúzódással megúsztam és a kutya is élve maradt,a motor lábtartója a dekni és az öninditó leszakadt,ferde kormány,tükör,kuplung kar eltört.ennyit megért,de utólag visszagondolva meg is pusztulhattam volna.valószinűleg ha ember lett volna,ugyanilyen reakcióval hárítottam volna,legalábbis remélem.Nem szeretném átélni amit te,elég szar egy eset.
sorszám: 35356 (110133)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 21:49:59)
hát igen,nem szoktam reklámozni,de az akikkel nap mint nap találkozom,beszélgetek,mind tudják,és állandóan azzal csesztetnek,hozzáteszem jogosan,hogy mindent meg kell tennem azért hogy ne legyen okuk mégegyszer elővenni ilyen hülyeségért.vagyis,összes papír,bukósisak,eü doboz(zacskó:D) láthatósági mellény,izzókészlet,ezek mindig legyenek nálam,még ha csak egy 500méteres próbára megyek akkor is.
sorszám: 35355 (110132)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 09:21:12)
tudod,nem véletlenül,biztos meg van a miértje,az előző ami neked szólt a főfékhengerrel kapcsolatban,az tényleg.hát mondhattam volna másképp is....
sorszám: 35354 (110131)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 09:11:49)
tudom hogy nem egy kategória,azért sem passzol a tiedhez,mert ez nem kitaláció,hanem igaz sztori,és csóri kolegám,ha megint elkapják már csak villamost vezethet de azt is csak ellenőrzés alatt.Én nem vagyok jogtudós,sőt rohadtul nem ismerem,de azt tudom hogy mindig a kisebbre kell vigyázni,ez alap,ezért is nagyon érzékeny pont a gyalogosok elütése,veszélyeztetése.korábbi hozzászólásodban irtad hogy hogy sötétben az út közepén való mászkálás...alapvetően úgy állítják be a helyzetet,hogy a gyalogosoknak nem kell feltétlenül tudniuk a kreszt,ezért vannak a motorosok,autósok hogy azok betartsák,é viggyázzanak a másikra.nagyon sok faszkalap van aki szét se néz meg ilyesmi,csak jön megy,lelép a járdáról,találkoztam ilyen szituval,köpködtem egy sort azt fátylat rá.de ez nem mentség azalól.Én mondjuk nem voltam ennyire bátor gyerek,amikor beidéztek tárgyalásra,kicsit összefostam magam mi is lesz.kicsit szépípettem a helyzeten,mert ilyet nem is néztek hogy KF matrica van-e a rendszámon,nem volt múszakija.Tetszik amúgy a hozzáállásod,újra fel kell ülni a motorra,DE szerintem kezdj el minél hamarabb dolgozni,kapsz pénzbírságot az se lesz olcsó,viszont ha a gyalogost aki sérült,kihozzák úgy hogy nem tud iskolába\munkába járni,előfordul hogy kártérítést követelnek,de nem biztos.
Gondolom még nem tudod mit kapsz ,de érdemes a körülményekhez képest fellebbezni,amikor megjósolták a 120000ft-ot 30napon belüli kifizetésre,irtam egy sírós levelet,hogy elég gyatrául állok,és nem tudom kifizetni ennyi idő alatt,kaptam engedményt,vagy 60 nap közmunka,másik variáció meg 50000ft 30 napon belül.kifizettem egybe,de még mindig iszom a levét,mert hiány van.ez az ügy augusztusba volt és decemberbe emelkedett jogerőre.Az első hsz.em kicsit felelősségre vonósra sikerült visszaolvasva,nem állt szándékomban,téged elitélni,mindenkinek vannak bajai.
sorszám: 35353 (110130)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 16:59:44)
ez nagyon ocsmány helyzet, a kamion a pofádba világít, a te lámpád(15-25W(?)-os izzóról beszéltél anno) elég gyatra. ehhez elég egy karcos sisakplexi(lehet hogy nem olyan a tied,de gyanítom) és máris csak érzésre tartod az úton a gépet. fékeidről, nincs infóm, de ha gumit azóta nem vettél akkor azok is több mint 30éves sprőd cuccok. nem irigylem a történteket. jobbulást, és a jövőben adj azokra is amiket most leírtam(ezeket mondtam már régebben is).
sorszám: 35352 (110127)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-03-28 21:49:59)
hol laksz?
sorszám: 35351 (110126)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-03-28 22:44:07)
Helló, TS 150-em van, negyedik fokozatból kidobál, most ezt találta ki. A javítása valószinüleg meghaladja a hozzáértésemet, de ha vki elmagyarázná,hogy mit kell ilyenkor tennem, akkor talán megpróbálkoznék vele. Vagy esetleg ha felajánlkozna bárki aki látott már ilyet, elvinném neki....
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|