:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
jó az az etz generátor. nem bánod meg. utána olyan világitásod lehet, amilyet nem szégyellsz.
A dinamó a motoromon kiváló állapotú(állórész,forgórész,kommutátor,szénkefék), és egy 6V os elektronikus fesszab van rajta.a foncsor szintén nagyon jó állapotú,a beállítása is jó.
Az áttekerésen is gondolkodtam de annyit mondanak a szakik hogy nem érdemes.a generátor viszont megvan és csak egy sörömbe került.
Még jó, hogy Peti74-el minden héten legalább egyszer tartunk "dumaszerelést":D
akik nem ismernék: neki volt olyan katonai etz-je, ami mindenféle piszkálással,(300as) 7,5másodprec alatt volt százon. az volt az az etz, amivel 0-100ig fej-fej mellett ment egy 750es honda africa twin tőgázon. meg két személlyel fullra megrakva tartósan 120at mentek órákon keresztűl.(az zabált is 8 litert, de ment is.
most van neki egy 634es Jawa-ja(is) az első szériás nagy lámpafejű csupa színrefújt(olyan gyönyörű!!!), amin még felfelé van az egyes(633 a blokkszám.) az is olyan mint egy rakéta, alacsony fordulaton jawa(de inkább még annál is nyomatékosabb) magas fordulaton meg inkább P20.. közbe nem vibrál, nem nyüglődik, forog mint az állat. pedig még igc-je sincs.. élménymotor.
Igazad van azt tényleg nem lehet dinamónak nevezni.én is csak azért neveztem így mert így írta az oldal is.
hogyan lehetne lemérni a mágnes teljesítményét?Lenne itt egy olcsóbb mágneses megoldás csak ami nem igen tetszik az a teljesítménye 55W.nos ebben egy tekercs van de gond nélkül lehetne beleépíteni még egyet.ezért érdekel a tekercsek kötése.az ára 37euró.
de lehet megint nekilátok az ETZ generátornak hogy azt építsem be.
csak az a bajom a 6V os rendszerrel hogy nagyon drága az izzó erre felém majdnem 2 db 12V ost is vehetnék a másik meg hogy nem vagyok elégedett a fényerővel.ami a halogéneket illeti nálunk nem lehet kapni 6V os-ban.arra is gondoltam hogy interneten rendelek de senki sem hajlandó Szerbiába küldeni.fogalmam sincs hogy miért ilyen ez az én országom az alkatrész ellátás szempontjából.nálunk minden motoralkatrész nagyon drága a neten lehet azon az áron sokszor majdnem 3at venni.
A TS dinamót kiváltani mással nem túlságosan érdemes. Nem szoktak rá panaszkodni. Ha 6 voltos cuccok beszerzése a gond, akkor végszükségben át lehet tekertetni 12 voltosra.De egyenlőre nem sürgős az átalakítás, mert közepes utánna járással lehet 6 voltos trafót, izzókat kapni.Anyi munka, pénz ráfordításával, ami etz generátor beépítéséhez kell, csúcs szuper állapotúra lehet az eredeti rendszert javítani. De még egyszer mondom, még nem hallottam panaszt a 6 voltos TS dinamóra, ha az nem volt hibás. A jawa dinamó az más, az elfuseráltabb valamivel, de még azt is lehet tökéletesen használhatóvá varázsolni.Szóval szerintem nem jársz jól, ha kibarkácsolod a dinamód.De te tudod.
Zsakfosnak van ilyen, de elég rendesen ki van marva a blokkból. lényeg hogy megoldható, csak nagy munka, és az anyagköltség se kevés(már maga a generátor is drága) csak bontottan szabad keresgélni, csak digitális műszerrel felszerelve:D
elvileg a 60w-ot ugyanúgy tudná, de 12V-on annyival még annyira se mész, mint 6V-on:D. direkbe gerjesztve egy jó dinamó símán tud alapjáraton is már 10V környékén.
volt itt a fórumon pár ember aki nagy ts ekbe épített be ETZ generátort.továbbra is foglalkoztat a dolog.nem lrdekel ha merni kell.tud valaki segíteni?
lényegében olyan gondom van hogy a közdarab méretei érdekelnek.mivel itthon nincs eszterga pad hogy próbálgathassak.szóval minden érdekel ezzel a témával kapcsolatban.
azt is elfogadnám ha valaki legyártja csak a gáz az hogy nehézkes lenne a kifizetés és az átvevés, mivel én vajdasági vagyok.
Nehéz lenne megcsinálni. Szerezni kell hozzá egy megfelelő mágnest. Ezt beszerezni nehéz, házilag elkészíteni lehetetlen, olyan a szükséges gyártás technológia. Legyártatni nem lehet, mert százas nagyság rend alatt nem állnak veled szóba azok a égek, akik csinálnak ilyesmit. Az a kettő-három. Én egyet ismerek.
Ha megszerezted a mágnest, le kell mérned mit tud, utánna méretezni kell hozzá a tekercseket. Lehet, hogy meglehetne csinálni a dolgot, de én nem találkoztam olyan emberrel, aki elég okos volt ahhoz, hogy meg tudja csinálni, de elég lökött ahhoz, hogy belevágjon.
Én Meg vagyok elégedve a generátorokkal, dinamókkal, legfeljebb a 6 voltos jawa dinamót tekertetném át. Ha mégis gyengének találnámm a generátort, dinamót, akkor a fogyasztást csökkenteném le. Ledes cuccok mindenhova, ahova relatíve olcsón lehet. Azaz az első lámpa kívételével mindenhova.Raknék még fel jó fesszabot és aksit. Így egyszerűbben megoldható szerintem szinte az összes gond.Új generátort, dinamót, alternátort nem építenék.
UI. Talán amit a power kínál, ne nevezzük dinamónak. A dinamó öngerjesztéses generátot, az állandó mágnes meg nem gerjesztett tekercs.Legtöbbször alternátornak hívjuk, úgy ismer rá a legtöbb ember.
Én nem értek hozzá,de biztos nem egyszerű mert már rég megcsinálta volna valaki aki ért az elektronika ezen részéhez.
Egyszer én azon gondolkodtam sokat hogy az Mz 6V-os dinamójából nem lehetne-e 12V-at csinálni.Mitől 6V-os???Ha szabályzás nélkül próbálja az ember még akár 20-24V-ra is képes felmenni.Ha ezt 12V-os fesszabbal oldjuk meg akkor mivan?Gondolom olyyan kicsi léenne a teljesitménye hogy lehet leégne már egy fékezéstől is.
Hú most biztos jó nagy marhaságokat irtam!:D
Nem baj majd elmagyarázzák a szakik hogy miért nem lehet.
Kíváncsi vagyok házilag lehet e készíteni olyan mágneses dinamót mint amit a powerdynamo.de kínál.milyen lehet a felépítése?mit gondoltok?
Inkább csökkent a hibalehetőség.A helyzetjelző ágban van a zárlat.Valószínű eddig is ott volt csak amikor világitás állásba forditja az ember a kulcsot akkor a helyzetjelző is üzemben van.Ha nem áll meg a forditással a helyzetjelzőn akkor ugy fest mintha a világitással lenne a baj.A következőt csináld.
A gyujtáskapcsolóról huzd le a helyzetjelző szálait(2 db szürke).Na ekkor szépen kapcsolgasd a gyujtkapcsolót.Ha nem vágja ki a biztit akkor a valamelyik helyzetjelző szál a ludas.Annál lesz a baj aminek avisszadugása után kimegy a bizti.Egy szó mint száz.Ha minden vezetéket lehuzol a gyujtáskapcsolóról(kivéve a piros vezetéket ami a biztositéktól jön),ráadod a világitást,és elkezded visszadugni a vezetékeket,akkor annál van a baj amelyiknél kiveri a biztit.Ennyi az egész.
igen:) párszor dobtam el a motort,de még mindig egyenesen megy,és azt hiszem nem fog senki panaszkodni hogy ferde a váz,mert amennyit már ráköltöttem sose fogom eladni,na nem mindha valaki meg is venné.vagy ezt v. a donornak szánt kis mz-t odaadom testvéremnek.szeretném megtartani,mert hosszabb távra meg időnként kirándulásra a gs-t használnám,de azért jó érzés felülni az mz-re is
azt megoldjuk utólag,hétvégén ha nem lesz megint szombati munkanap,már a tököm tele van velük,akkor ki tudok szabadulni a bontóba,ha találok alkalmasat,szólok mennyi ha bólintasz,meg van véve.ha ez jó.
persze, keressél, nem nagyon akarok vele foglalkozni :) ezért bíznám rád :) adjak pénzt?
sorszám: 35435 (110288)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:47:16)
vagy a szocimotoros levelezőlistára is írhatsz Klaudia. Ott még azért megvannak a régi öregek akik segítenek szívesen.
sorszám: 35434 (110287)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:41:19)
mondjuk, a motor irányíthatattlan volt a pánik fékezéstől...párszor estél te is így ;-)
sorszám: 35433 (110286)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:28:12)
Szia
értem már bocs csak rosszul fogtam fel először :D na most délután megnéztem ujra és mostmár akkor is kicsapja az uccsót ha csak a helyzetjelzőt adom rá (a fényszóró előtti fokozatban a kulcs) így viszont elég széles a hibaforrások skálája :S
Jut eszembe Keri! még a múltkor igértem neked az astra kilakatolását,igaz most van munkák pusztulásig,nem tudom mi szállta meg a jónépet de jönnek mint az oroszok hordaszámra.Na szóval beszéltünk arról hogy a tankajtónál lévő rozsdát legegyszerűbb lenne úgy eltűntetni hogy modulárisan cserélni az egészet hátul,meg az apróbb rozsdavirágokat is eltüntetni.beszéltem a górével,belement,persze a műhelyhasználatért pengetek de ezt majd lezsírozom vele.a kérdés ami felmerült csak nem akartam kalózakcióba kezdeni hogy ezt a hátsó részt egyértelműen valami jó állapotú bontottal kellene kiáltani,keressek a kocsihoz alkatrészt v. majd te?mert ha nekem kell akkor nemsokára megyek a harmat utcai bontóba guberálni hátha találok valami finom falatot,ha van opel akkor azt is megnézném.
egyszerű a megoldás,írd meg privibe mi a gondod,és ha tudok segítek,ha már ilyen rossz ember vagyok és nem értek semmihez:)
és nem mellesleg ahogy Keri mondta ilyen szittes alak:DD ez nagyon tetszett
lehet még magába a ford mérő órába is valami zárlat,összeérintkezés,esetleg de ezt zárójelezném vezetékfelcserélés
sorszám: 35429 (110277)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:36:03)
nem okoskodásból de nem oda megy a biztosított oldalra a visszatöltés is a fesszabról?nekem még a gyujtás és a hátsó lámpa + szála is onnan megy,elvileg gyári,mert egy gyári rajz alapján kötöttem le,kicseréltem a vezetékköteget,és ez alapján kötöttem vissza.
na ez egy érdekes kérdés,télleg ki megy neki a kamionnak?csak szubjektív véleményemet kérlek hallgasd meg,ha velem történt volna ez meg,inkább a szántás v. árok,járda felé vettem volna az irányt,ahol nincs senki,és leugrottam volna,bánja a tököm mi lesz a motorral csak mindenki ússza meg épp bőrrel.tudom hogy utólag kurva jó dolog okosnak lenni,de ha lett volna rá módod ilyen műveletre gondolom megtetted volna.tudom hogy nem rám tartozik meg ne is ismerem a körülményeket,de amikor a földön voltál,nem érezted azt hogy most élsz-e v. mi történt?amikor volt a kutyával való találkozásom,igaz viszonylag puhára estem,de percekig meg se mozdultam,próbáltam felfogni mi van.fájt mindenem és féltem levenni a sisakot,miután levettem utána kértem telefonon segitséget apámtól hogy szedjen össze.
ajj,értem én én a kisérletező kedvet,de ha már kint volt minden és ráadásul ki is takarítottad a dugattyúkat meg a hornyokat,miért nem tettél bele új karmantyúkat meg porvédőt?nem akarok anus néni hiradót játszani de ezzel csak magaddal szúrsz ki,mert ez csak ideig óráig jó.elmondtam a mondókámat,ezek után gondold át,azt te döntessz,én kicseréltem volna hamár így szét van szedve.
üdv:András
Nem.
Direkt irtam hogy szemben állva a motorrral a bal oldalon,természetesen az a kapcs. rajzon jobboldaliként szerepel.Mivel az ember szemben állva szereli a lámpabelsőt ezért irtam ugy.
Amire én gondoltam az a fehér/fekete szinű 2 db vezeték alulról és ugyanugy fehér/fekete vezeték 1 db felülről.A felső az a gyujtkapcsolótól jön,az alsók meg mennek a fordmérő világitására,illetve a kormányon lévő átváltókapcsolóhoz.Mivel irtad hogy nemrég megkellett cserélned a fordmérőben a visszajelző izzókhoz menő vezetékeket,erős agyanúm hogy öszzerakásnál lecsuszhatott valamelyik MŰSZERVILÁGITÁS izzóról a vezeték és most hozzáér a házhoz.
fiúk, lányok! van Mz-hez pár felesleges cuccom. 16-os hátsókerék külső-belső gumival, 18-as hátsókerék szintén külső-belső gumival 250-es TS-hez ETZ-hez. van egy buherált km-óra és fordulatszámmérő gumitartóval együtt. van egy jó krómos kipufogó könyök és egy rezo dob komplett. van egy műanyag jó állapotú sárvédő és egy széles enduró kormány. akinek szüksége lenne valamire, az itt tud kapcsolatba lépni velem:polervin@citromail.hu
helyileg somogyvámoson van a cucc. jelképes áron adom rászoruló motoros társaimnak az alkatrészeket.
jah és bocsi mindenkitől nem akartam a faszságaimmal elrontani a hangulatot:(:( nem nagyon fogok írni többet ide a fórumba.....még egyszer bocsi minedkitől:(
egyébként az csak részletkérdés nem igen lenne nehéz dolgod egy 170cm 73 kg-s gyerekkel:)
szia
Megnéztem amit mondtál a kapcsolási rajzon, és a 4es és 5ös dugasz az a bal első és bal hátsó index elosztója. Erre gondoltál mikor mondtad h ezt nézzem meg?
:)
nagy arc, látszik, hogy nem ismersz :) nem biztos ám, hogy én húznám a rövidebbet :)
nem, mzzzz kollégára gondoltam. Nekem ő csinálta a masinát.
A legbelső 16-os egyetlen helyre megy a gyujtáskapcsolóhoz annak is a 30-as pontjára(piros vezeték).Neked valószinű hogy a gyujtáskapcsoló és a lámpában levő sorkapocs vagy a sorkapocs és a kormányon levő világitásátkapcsoló közti vezetéknél lesz a bibi,mivel azt irtad hogy csak akkor vágja ki ha ráadod a világitást.Vagy a fordmérőhöz menő vezetékeknél.Legegyszerűbb módja a vizsgálatnak hogy a lámpában levő bal oldali(szembeállva a motorral)sorkapocs alsó részén lévő 4-5-ik vezetékeket lehuzod(fehér/fekete)és ráadod a világitást.Ha nem vágja ki a biztit akkor tuti ott a baj amit irtam.Visszadugod az egyiket,ha kivágja ott a baj,ha nem akkor a másik vezetéknél.Remélem érthető volt amit irtam.
Szia!
a legbelső 16 amperest nyomja ki mindig.Ami elég sokfelé ágazik szal nehéz lesz megtalálni a problémát.
helo
nekem is a kis ts en már magyar fekete feszab van.Nekem ugy müködik hogy beinditom a gépet jár alapjáraton még visszajelez teljes fényerővel a töltés ellenörző lámpa.Ilyenkor huzok egy picic gázt és már kialszik ,ujra nem gyullad fel.De ez normális hiszen egy gázfröccsel megjön a töltés utána már öngerjesztésből mehet a dolog.
Ja és mikor páréve elővettem az mz-t eleinte nekem nem akart elindulni akksi nélkül,mert akkor még akkum nem volt.Aztán leszedtem az állórészt és a forgórész kommutátor szeletei közt szépen kihuztam szike hegyével meg vasfűrészlappal a koszt.Meg ki pucoltam a vasmagos rész közti réseket is a forgórészen mert ott is volt sok kosz.Összerakás után kitűnően működött és még most is jó.
Ezt a hozzászólást nem csak neked irtam.Meg a tanárom is mondta hogy a 6voltos rendszernek sincs semmi baja csak vastagabb vezetékkel kell szerelni meg jó csatlakozással,és igy ugyanugy működik mint a 12 voltos rendszer.
Ha Peti74-re gondolsz, akkor én is sajnálom, hogy felszívódott, pedig jó hozzászólásai voltak és tényleg értett az MZ-khez. De rajta kívül is vannak még jó szakik, akik szintén ritkán írnak.
azért mert dolgozik,egy fórumra ha valaki nem ir minden nap és nem nézi meg mik a dolgok ugy lemarad hogy 1 órán keresztül is lehet olvasni.Namost nincs mindenkinek ennyi ideje olvasgatni meg most én igy miután végigolvastam ma is a fórumot meg mindennap ,de pl a mai oldalon irtaknak sok mondanivalója nincs csak annyi hogy egymás szidása,és ehhez én sem szólok hozzá meg vannak akik még igy gondolják.Most mitirjak?semmit,nemérdekel ,mindenki maga dönti el hogy milyen iratai meg okmányai vannak,amellett mennyi tudás ,rutin és milyen gép van és ezekhez mérten kell dönteni sok szempontból.
Akkor lehet hozzászólni a fórumhoz ha majd értelemes kérdésről megy a fórum,arra lehet is szánni pici időt.
Mostanában ritkán írok ide, nemcsak azért, mert kevés az időm.
Ez csak az egyik ok...pedig nagyon sok bajom van nekem is a mocival.
De valóban egyre jobban eldurvul a hangnem...
Vannak eltérő vélemények, ezzel nincsen baj. Engem az zavar, hogy mindenki előtt nyilvánítják ki egyesek elég "szókimondó", talán így ismeretlenül másokra nem tartozó véleményüket.
Ha így megy, akkor továbbra is inkább csak néha olvasni fogok, mert ez így nagyon nem jó...
Mindenki gondolkodjon el, képzelje magát a másik helyzetébe, és csak utána alkosson véleményt.
De ezt csak egy "szar" mz-s lány mondta.
Halljátok tényleg nevetségesek vagytok. Pont az ír ide a legkevesebbet, aki szakmailag a legtöbbet adja....csak a duma megy minden oldalról...Hála Istenne én már megtaláltam azt az embert aki szakmailag is képben van a dolgokkal és tisztességesen, minden mellébeszélés nélkül újította fel a ts-em, ami azóta is olyan mint a doxa óra...ez az ember miért csak ritkán ír ide...sztem ezen kellene elgondolkozni.
én se dicsekedtem el, hogy megfogtak a rendőrök karácsony elött az enyhén magas hangon éneklő kocsimmal. mert vétkes voltam annyiban, hogy nem volt nálam semmiféle okmány, azon felül a kocsi nem alkalmas közúti közlekedésre.. örültem, hogy csak ennyit kaptam büntetésül:
"a körülményekre való tekintettel(december23, 10000ft alatti értékű jármű, becsatolt biztonsági öv, kulturált magatartás)arra gondoltunk a kollégával, hogy maga szemetelt, és egy 10000ft-os csekkel honorálnánk ezt, de ha gondolja, akkor tehetünk feljelentést.
KÖSZÖNÖM, A CSEKK JÓ LESZ!
közbe feljelenthettek volna, aztán még mindig nyögném azt a kb 100eft-ot amit a nyakamba varrnak, és mivel nem volt nálam semmiféle okmány(még személyi se) így be is vihettek volna, aztán lehet hogy csak karácsony után engednek ki.
lehetnék megsértődve, mert az első trabimat akinek eladtam azt is elkapták. ő dicsekedett egy kitöltetlen adásvételivel, és egy régi eredetiségellenörzési papírral, amit a kocsiban talált. neki akkor még jogsija sem volt. akkora mélynyomó volt a trabiba, hogy a hátsó ülés felöl lehetett csak ki, és betenni.. a rendör a haját tépte, amikor meglátta. aztán a csúcs.. a trabi fenéklemezén van két lyuk a rendszámnak. a hülyegyerek az előző kocsijának, egy piros ford fiestanak a rendszámát felcsavarozta,(strandkorlátkék trabira) de úgy hogy a két lyukon keresztűl belülről áthajtott két facsavart a rendszámon. amiknek a hegyes végük kivillant hátúl:D. a rendörök ellenőrizték , jót röhögtek rajta,mint a nap poénján, szétoltották a gyereket, jól befenyítették,
azt hazazavarták. ehhez képest velem nem voltak rendesek.
ennyit a motoros összetartásról:(:( akiknek mondtam eddig azok mind mondták hogy nem csak az én hibám meg mind finoman adták elő szal.....mert mindenkinek volt hasonló esete csak van akinek szerencséje volt...nekem nem...
az esetből szerintem a legnagyobb tanúlság, az hogy ha egy kicsit is vétkes vagy akkor azt ne oszd meg olyan helyen, ahol ilyesmire is számíthatsz. vagy ha megosztod, akkor tűrd a kritikát.
nem mennék a napra ha nem muszáj és igen elgondolkodtam rajta meg minden, de nem fogom itt tűrni hogy sértegessen egy olyan ember aki szart se tud az egészről....különben apa is így állt hozzá addig amíg nem emlékeztettem egy esetre amikor MAJDNEM elütött egy kivilágítatlan biciklist, és hazáig káromkodott...hasonló volt a szitu, és az hogy nekem nem volt papírom meg a motornak igen keveset számít gyakorlatilag, ha kicsivel vagyok ugyanez történik....jah és egy kérdés: KI VÁLASZTOTTA VOLNA A KAMIONT??? mert gondolkodtam rajta míg kórházba voltam hogy ez lett volna a helyes, de ahhoz túl sok embernek vagyok fontos.... sokan bejöttek a kórházba nem is gondoltam volna....magamat nem sajnál(om)tam volna, mert nem várnak rám nagy dolgok azt tudom, de másokat megbántani nem lett volna érdemes....többet nem szólok ezzel kapcsolatban akik ezért megköveznek nem érdekel, én rendben vagyok magammal és csak ez számít.
Szereljünk mindenkire olyan vészleállító gyujtáskapcsolót mint a jawán van. :) Ha nem tud valaki leállni, csak egy katt.... :D
Amúgy egy ilyen kérdésben nem érdemes marakodni. Lekiismeretét még senki nem vizsgálta meg erőszakra, csak higadt tárgyszerű észrevételre, de még inkább baráti szóra. Azt hiszem, nem az a cél itt, hogy valakire ráhuzzúk a vizeslepedőt, hanem az, hogy elgondolkoztassuk. Viszont az is igaz, hogy aki durva felelőtlenséget követ el, gyakoroljon önkritikát, még akkor is, ha ha valaki ezt nem megfelelő hangnemben teszi szóvá. Vagyis mint már szó volt róla, mindenki söprögessen egy picit a saját háza táján, azután gondolja át, hogy is a legcélszerűbb megfogalmaznia észrevételét, hogy annak hatása is legyen. Akinek meg vaj van a fején, ne menjen napra.:)
am komolyan mondtam találkozzunk már aztán vitassuk meg a dolgokat....én mostanság ráérek mert míg rajtam van ez a szar gipsz addig úgyse tudok mit csinálni..szal ne itt írogass hülyeségeket nekem mert az ilyen faszok nélkül is van elég bajom....
Szimpatikus srác vagy, de téged is kitiltalak pár napra, ha magadtól nem tudsz leállni.
megdumáltuk a mocizást!!:):)
mi csíp neked?? gyere beszéljük meg mondom ne itt legyen a nagy a pofád!!!hidd el gipszes kézzel is pofán baszlak azon ne múljon!!!
Te meg ne vigyorogj xxx2006xxx mert megint kitiltalak!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|