hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

körvics
válasz erre | email2009-03-31 15:13:41
szia Ricsi.60W folyamatos teljesítményt tud adni és 90W csúcsteljesítményre képes rövid ideig, tehát nem folyamatosan.
sorszám: 35465 (110330)
(előzmény: -ricsi-, 2009-03-31 13:29:27)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-03-31 13:29:27
szevasztok...

ha már a dinamó (is) a téma...

a TS prospektusokba mit jelent az, hogy a dinamó 6V 60/90W?...

létezett 60W illetve 90W-os kivitel, vagy 60W a névleges teljesítménye, de esetleg 90W-ig terhelhető?...
sorszám: 35464 (110327)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-31 13:23:10
Küld el a posta címed a keri(kukac) szocimotoros.hu címre én feladom neked a 6V-os halogént. Úgy is veszek magamnak is mert már nagyon régóta használom, esedékes egy kiégés.

Hátsó lámpát át kell alakítani LED-esre. Igaz drága, de soha többet nem lesz vele gondod.
Nekem nagyon bevált.
sorszám: 35463 (110326)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 23:11:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-31 13:15:03
Bambinak működik egy ilyen. Ha jól emlékszem nála a forgórész felmegy, az állórészt pedig bele van marva és hegesztve az öntvénybe.
sorszám: 35462 (110325)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:58:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-31 13:13:04
megadják a mágnesek paramétereit ha veszel, annyira nem bonyolult kiszámolni, persze ettől még igazad van és nem fogok nekiállni, mert olcsóbban lehet venni működőt mint össze szenvedni egyet házilag.
sorszám: 35461 (110324)
(előzmény: Árpád, 2009-03-30 22:52:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-31 13:10:00
Nem lehetetlen. Lehet kapni erős mágnes darabokat, ezt felragasztod egy lágyvas forgórészre, szerzel állórészhez vasat és megtekercseled és már működik is.

Persze a gyárihoz képest kicsit gyengébb lesz, mert nagyon sok múlik azon hogy a légrések minél kisebbek legyenek. Mivel a kapható mágnesek sík felületűek nem lehet túl kicsire venni, mint a gyárinál.

Szóval szerintem egyáltalán nem bonyolult csak az anyag beszerzése lehet problémás.
sorszám: 35460 (110323)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:30:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-31 13:04:17
egyáltalán nem írtál marhaságot, csináják ezt amit te mondasz. Persze még magasabb fordulaton jön meg a töltés, de működik.
Viszont semmi előnye nincs szóval szerintem felesleges :)
sorszám: 35459 (110322)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-30 22:37:03)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-03-31 12:18:36
nálam nyáron totál ugyanez volt a helyzet, egy zárlatos foglalat volt a hibás a műszerfal világításban. tehát az órákat vedd ki a gumiharangból és ott nézegesd végig a vezetékeket, izzó foglalatokat... húzgáld le őket, ha akkor ráadva a gyújtást nem vágja ki a biztosítékot, ott lesz a hiba. remélem tudtam segíteni.
sorszám: 35458 (110321)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-30 21:03:13)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-31 12:01:45
állati, hogy ki van marva a blokk:D..

szét kellett hozzá húznod, vagy sem? vagy egy felújítás közben történt az átalakítás is? ha ennyire ki kell marni az etz generátorhoz, akkor én maradok az eredeti projektemnél.:P úgyis marni kell.
sorszám: 35457 (110320)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-31 06:50:53)

 
 
Victor
válasz erre | email2009-03-31 08:48:16
Lehetséges a dolog. Viszont alsóbb tartományban jól mér az óra, azaz 3ezernél 70-et mutat az óra mint eddig is. De ettől függetlenül lehet hogy korrodációból adódik a hiba. Meg is nézem, van egy másik órám, kipróbálom azzal is.
sorszám: 35456 (110315)
(előzmény: Árpád, 2009-03-31 08:08:32)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-31 08:08:32
Szerintem az órát viselte meg a tél.Nem tudom, mi van benne vasból, de rozsdára gyanakodnék.Talán a mágnes kuplung, ha minden igaz.Azt végig kellene gondolni, hogy a fordulatszám mérő, vagy a kilométeróra szorul e.Szerintem a kilométeróra.
sorszám: 35455 (110314)
(előzmény: Victor, 2009-03-31 07:34:09)

 
 
Victor
válasz erre | email2009-03-31 07:34:09
Sziasztok. Na van mégegy MZ-s dolog amit meg kellene vitatni. A tél előtt a a 251-es ETZ-m 100km\h-nál 4250-et (4ezres fordulat utánni első kis fehér csík) forgott. Most a tél után az óra szerint 4500 kell neki a 100km\h-hoz. Mit gondoltok erről a jelenségről? Tud többet forogni egy adott sebességnél. Szerintem nem. Max több gázt kellene neki hűzni, de akkor a fordulat nem változhat. Szerintem.
sorszám: 35454 (110313)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-31 06:50:53
Mennyire sürgős?
Az a baj hogy amikor én csináltam az enyémet nem vettem le a méreteket.Ahhoz hogy pontos méretet és rajzot készitsek ki kell szednem a helyéről.Megteszem szivesen de csak ha tényleg kell.Egy biztos.Nálam a blokkból ha jól emlékszem egy 150 mm-es kör lett kimaratva egészen be a szimmeringig..Lényegében nálem a szimmeringet nem biztositógyűrű hanem maga a közbetét biztositja.Nagyon frankón szuperál egyébként.

Bambit keresd email-ben vagy ahogy tudod,ő csinál ilyet,hátha az övé egyszerűbb és jobb.
Itt van pár kép az enyémről.
http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
sorszám: 35453 (110312)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 23:29:14)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-30 23:29:14
Ez igaz csak az a probléma hogy nem ismerem még közel sem a közdarab méreteit és hogy menyit kell kimarni a blokkból.nagyon jó lenne ha valaki tudna valami konkrét dolgot mondani.
sorszám: 35452 (110311)
(előzmény: waresz, 2009-03-30 23:22:04)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-30 23:27:29
jawa dinamóból nagyon jót lehet csinálni. Peti gépét kell megintcsak említenem. 45(!!!!!!)W-os dinamót kell szerezni, mert a 75w-os csak 3000-4000res fordulat fölött hajlandó 7V fölé menni világítással együt, a vastag de kis menetszámú forgórész tekercseléséből kifolyólag. a 45W-os nagy menteszámú forgórésszel és egy jó Mecseki Zsolti féle FET-es fesszabbal már alapjáraton 6,6V-al nyomatja világítás mellett is, egy minimálisan megemelt alapjárat mellett, már meg is van a 7,2-7,4V úgy hogy rajta van a trabijeladós gyújtás, hátúl 5w helyzetjelző, elöl 35/35W-os halogén. szóval 10-15w-al helyből túl van terhelve, de a tapasztalat, és a gyakorlat azt mutatja, hogy nem jelent gondot.
sorszám: 35451 (110310)
(előzmény: Árpád, 2009-03-30 23:11:12)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-30 23:22:04
jó az az etz generátor. nem bánod meg. utána olyan világitásod lehet, amilyet nem szégyellsz.
sorszám: 35450 (110309)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 23:11:24)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-30 23:21:24
A dinamó a motoromon kiváló állapotú(állórész,forgórész,kommutátor,szénkefék), és egy 6V os elektronikus fesszab van rajta.a foncsor szintén nagyon jó állapotú,a beállítása is jó.
Az áttekerésen is gondolkodtam de annyit mondanak a szakik hogy nem érdemes.a generátor viszont megvan és csak egy sörömbe került.
sorszám: 35449 (110308)
(előzmény: Árpád, 2009-03-30 23:11:12)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-30 23:19:15
Még jó, hogy Peti74-el minden héten legalább egyszer tartunk "dumaszerelést":D

akik nem ismernék: neki volt olyan katonai etz-je, ami mindenféle piszkálással,(300as) 7,5másodprec alatt volt százon. az volt az az etz, amivel 0-100ig fej-fej mellett ment egy 750es honda africa twin tőgázon. meg két személlyel fullra megrakva tartósan 120at mentek órákon keresztűl.(az zabált is 8 litert, de ment is.
most van neki egy 634es Jawa-ja(is) az első szériás nagy lámpafejű csupa színrefújt(olyan gyönyörű!!!), amin még felfelé van az egyes(633 a blokkszám.) az is olyan mint egy rakéta, alacsony fordulaton jawa(de inkább még annál is nyomatékosabb) magas fordulaton meg inkább P20.. közbe nem vibrál, nem nyüglődik, forog mint az állat. pedig még igc-je sincs.. élménymotor.
sorszám: 35448 (110307)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 16:20:01)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-30 23:11:24
Igazad van azt tényleg nem lehet dinamónak nevezni.én is csak azért neveztem így mert így írta az oldal is.
hogyan lehetne lemérni a mágnes teljesítményét?Lenne itt egy olcsóbb mágneses megoldás csak ami nem igen tetszik az a teljesítménye 55W.nos ebben egy tekercs van de gond nélkül lehetne beleépíteni még egyet.ezért érdekel a tekercsek kötése.az ára 37euró.
de lehet megint nekilátok az ETZ generátornak hogy azt építsem be.
csak az a bajom a 6V os rendszerrel hogy nagyon drága az izzó erre felém majdnem 2 db 12V ost is vehetnék a másik meg hogy nem vagyok elégedett a fényerővel.ami a halogéneket illeti nálunk nem lehet kapni 6V os-ban.arra is gondoltam hogy interneten rendelek de senki sem hajlandó Szerbiába küldeni.fogalmam sincs hogy miért ilyen ez az én országom az alkatrész ellátás szempontjából.nálunk minden motoralkatrész nagyon drága a neten lehet azon az áron sokszor majdnem 3at venni.
sorszám: 35447 (110306)
(előzmény: Árpád, 2009-03-30 22:52:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-30 23:11:12
A TS dinamót kiváltani mással nem túlságosan érdemes. Nem szoktak rá panaszkodni. Ha 6 voltos cuccok beszerzése a gond, akkor végszükségben át lehet tekertetni 12 voltosra.De egyenlőre nem sürgős az átalakítás, mert közepes utánna járással lehet 6 voltos trafót, izzókat kapni.Anyi munka, pénz ráfordításával, ami etz generátor beépítéséhez kell, csúcs szuper állapotúra lehet az eredeti rendszert javítani. De még egyszer mondom, még nem hallottam panaszt a 6 voltos TS dinamóra, ha az nem volt hibás. A jawa dinamó az más, az elfuseráltabb valamivel, de még azt is lehet tökéletesen használhatóvá varázsolni.Szóval szerintem nem jársz jól, ha kibarkácsolod a dinamód.De te tudod.
sorszám: 35446 (110305)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:58:39)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-30 23:03:03
Zsakfosnak van ilyen, de elég rendesen ki van marva a blokkból. lényeg hogy megoldható, csak nagy munka, és az anyagköltség se kevés(már maga a generátor is drága) csak bontottan szabad keresgélni, csak digitális műszerrel felszerelve:D
sorszám: 35445 (110304)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:58:39)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-03-30 23:00:12
elvileg a 60w-ot ugyanúgy tudná, de 12V-on annyival még annyira se mész, mint 6V-on:D. direkbe gerjesztve egy jó dinamó símán tud alapjáraton is már 10V környékén.
sorszám: 35444 (110303)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-30 22:37:03)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-30 22:58:39
volt itt a fórumon pár ember aki nagy ts ekbe épített be ETZ generátort.továbbra is foglalkoztat a dolog.nem lrdekel ha merni kell.tud valaki segíteni?
lényegében olyan gondom van hogy a közdarab méretei érdekelnek.mivel itthon nincs eszterga pad hogy próbálgathassak.szóval minden érdekel ezzel a témával kapcsolatban.
azt is elfogadnám ha valaki legyártja csak a gáz az hogy nehézkes lenne a kifizetés és az átvevés, mivel én vajdasági vagyok.
sorszám: 35443 (110302)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-03-30 22:52:40
Nehéz lenne megcsinálni. Szerezni kell hozzá egy megfelelő mágnest. Ezt beszerezni nehéz, házilag elkészíteni lehetetlen, olyan a szükséges gyártás technológia. Legyártatni nem lehet, mert százas nagyság rend alatt nem állnak veled szóba azok a égek, akik csinálnak ilyesmit. Az a kettő-három. Én egyet ismerek.
Ha megszerezted a mágnest, le kell mérned mit tud, utánna méretezni kell hozzá a tekercseket. Lehet, hogy meglehetne csinálni a dolgot, de én nem találkoztam olyan emberrel, aki elég okos volt ahhoz, hogy meg tudja csinálni, de elég lökött ahhoz, hogy belevágjon.
Én Meg vagyok elégedve a generátorokkal, dinamókkal, legfeljebb a 6 voltos jawa dinamót tekertetném át. Ha mégis gyengének találnámm a generátort, dinamót, akkor a fogyasztást csökkenteném le. Ledes cuccok mindenhova, ahova relatíve olcsón lehet. Azaz az első lámpa kívételével mindenhova.Raknék még fel jó fesszabot és aksit. Így egyszerűbben megoldható szerintem szinte az összes gond.Új generátort, dinamót, alternátort nem építenék.
UI. Talán amit a power kínál, ne nevezzük dinamónak. A dinamó öngerjesztéses generátot, az állandó mágnes meg nem gerjesztett tekercs.Legtöbbször alternátornak hívjuk, úgy ismer rá a legtöbb ember.
sorszám: 35442 (110301)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:30:25)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-30 22:37:03
Én nem értek hozzá,de biztos nem egyszerű mert már rég megcsinálta volna valaki aki ért az elektronika ezen részéhez.
Egyszer én azon gondolkodtam sokat hogy az Mz 6V-os dinamójából nem lehetne-e 12V-at csinálni.Mitől 6V-os???Ha szabályzás nélkül próbálja az ember még akár 20-24V-ra is képes felmenni.Ha ezt 12V-os fesszabbal oldjuk meg akkor mivan?Gondolom olyyan kicsi léenne a teljesitménye hogy lehet leégne már egy fékezéstől is.
Hú most biztos jó nagy marhaságokat irtam!:D
Nem baj majd elmagyarázzák a szakik hogy miért nem lehet.
sorszám: 35441 (110299)
(előzmény: mz250, 2009-03-30 22:30:25)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-03-30 22:30:25
Kíváncsi vagyok házilag lehet e készíteni olyan mágneses dinamót mint amit a powerdynamo.de kínál.milyen lehet a felépítése?mit gondoltok?
sorszám: 35440 (110298)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-30 22:14:36
Inkább csökkent a hibalehetőség.A helyzetjelző ágban van a zárlat.Valószínű eddig is ott volt csak amikor világitás állásba forditja az ember a kulcsot akkor a helyzetjelző is üzemben van.Ha nem áll meg a forditással a helyzetjelzőn akkor ugy fest mintha a világitással lenne a baj.A következőt csináld.
A gyujtáskapcsolóról huzd le a helyzetjelző szálait(2 db szürke).Na ekkor szépen kapcsolgasd a gyujtkapcsolót.Ha nem vágja ki a biztit akkor a valamelyik helyzetjelző szál a ludas.Annál lesz a baj aminek avisszadugása után kimegy a bizti.Egy szó mint száz.Ha minden vezetéket lehuzol a gyujtáskapcsolóról(kivéve a piros vezetéket ami a biztositéktól jön),ráadod a világitást,és elkezded visszadugni a vezetékeket,akkor annál van a baj amelyiknél kiveri a biztit.Ennyi az egész.
sorszám: 35439 (110295)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-30 21:03:13)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-03-30 21:53:09
András, Keri köszönöm.

sorszám: 35438 (110293)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 21:46:50
igen:) párszor dobtam el a motort,de még mindig egyenesen megy,és azt hiszem nem fog senki panaszkodni hogy ferde a váz,mert amennyit már ráköltöttem sose fogom eladni,na nem mindha valaki meg is venné.vagy ezt v. a donornak szánt kis mz-t odaadom testvéremnek.szeretném megtartani,mert hosszabb távra meg időnként kirándulásra a gs-t használnám,de azért jó érzés felülni az mz-re is
sorszám: 35437 (110292)
(előzmény: Keri, 2009-03-30 21:23:12)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 21:43:51
azt megoldjuk utólag,hétvégén ha nem lesz megint szombati munkanap,már a tököm tele van velük,akkor ki tudok szabadulni a bontóba,ha találok alkalmasat,szólok mennyi ha bólintasz,meg van véve.ha ez jó.
sorszám: 35436 (110291)
(előzmény: Keri, 2009-03-30 21:28:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-30 21:28:19
persze, keressél, nem nagyon akarok vele foglalkozni :) ezért bíznám rád :) adjak pénzt?
sorszám: 35435 (110288)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:47:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-30 21:25:08
vagy a szocimotoros levelezőlistára is írhatsz Klaudia. Ott még azért megvannak a régi öregek akik segítenek szívesen.
sorszám: 35434 (110287)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:41:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-03-30 21:23:12
mondjuk, a motor irányíthatattlan volt a pánik fékezéstől...párszor estél te is így ;-)
sorszám: 35433 (110286)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:28:12)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-30 21:03:13
Szia
értem már bocs csak rosszul fogtam fel először :D na most délután megnéztem ujra és mostmár akkor is kicsapja az uccsót ha csak a helyzetjelzőt adom rá (a fényszóró előtti fokozatban a kulcs) így viszont elég széles a hibaforrások skálája :S
sorszám: 35432 (110284)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-30 19:56:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:47:16
Jut eszembe Keri! még a múltkor igértem neked az astra kilakatolását,igaz most van munkák pusztulásig,nem tudom mi szállta meg a jónépet de jönnek mint az oroszok hordaszámra.Na szóval beszéltünk arról hogy a tankajtónál lévő rozsdát legegyszerűbb lenne úgy eltűntetni hogy modulárisan cserélni az egészet hátul,meg az apróbb rozsdavirágokat is eltüntetni.beszéltem a górével,belement,persze a műhelyhasználatért pengetek de ezt majd lezsírozom vele.a kérdés ami felmerült csak nem akartam kalózakcióba kezdeni hogy ezt a hátsó részt egyértelműen valami jó állapotú bontottal kellene kiáltani,keressek a kocsihoz alkatrészt v. majd te?mert ha nekem kell akkor nemsokára megyek a harmat utcai bontóba guberálni hátha találok valami finom falatot,ha van opel akkor azt is megnézném.
sorszám: 35431 (110280)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:41:19
egyszerű a megoldás,írd meg privibe mi a gondod,és ha tudok segítek,ha már ilyen rossz ember vagyok és nem értek semmihez:)
és nem mellesleg ahogy Keri mondta ilyen szittes alak:DD ez nagyon tetszett
sorszám: 35430 (110279)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 15:52:31)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:37:08
lehet még magába a ford mérő órába is valami zárlat,összeérintkezés,esetleg de ezt zárójelezném vezetékfelcserélés
sorszám: 35429 (110277)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-03-30 20:36:03)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:36:03
nem okoskodásból de nem oda megy a biztosított oldalra a visszatöltés is a fesszabról?nekem még a gyujtás és a hátsó lámpa + szála is onnan megy,elvileg gyári,mert egy gyári rajz alapján kötöttem le,kicseréltem a vezetékköteget,és ez alapján kötöttem vissza.
sorszám: 35428 (110276)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-30 17:27:02)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:28:12
na ez egy érdekes kérdés,télleg ki megy neki a kamionnak?csak szubjektív véleményemet kérlek hallgasd meg,ha velem történt volna ez meg,inkább a szántás v. árok,járda felé vettem volna az irányt,ahol nincs senki,és leugrottam volna,bánja a tököm mi lesz a motorral csak mindenki ússza meg épp bőrrel.tudom hogy utólag kurva jó dolog okosnak lenni,de ha lett volna rá módod ilyen műveletre gondolom megtetted volna.tudom hogy nem rám tartozik meg ne is ismerem a körülményeket,de amikor a földön voltál,nem érezted azt hogy most élsz-e v. mi történt?amikor volt a kutyával való találkozásom,igaz viszonylag puhára estem,de percekig meg se mozdultam,próbáltam felfogni mi van.fájt mindenem és féltem levenni a sisakot,miután levettem utána kértem telefonon segitséget apámtól hogy szedjen össze.
sorszám: 35427 (110275)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 13:51:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-03-30 20:17:32
ajj,értem én én a kisérletező kedvet,de ha már kint volt minden és ráadásul ki is takarítottad a dugattyúkat meg a hornyokat,miért nem tettél bele új karmantyúkat meg porvédőt?nem akarok anus néni hiradót játszani de ezzel csak magaddal szúrsz ki,mert ez csak ideig óráig jó.elmondtam a mondókámat,ezek után gondold át,azt te döntessz,én kicseréltem volna hamár így szét van szedve.
üdv:András
sorszám: 35426 (110273)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 11:47:28)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-30 19:56:23
Nem.
Direkt irtam hogy szemben állva a motorrral a bal oldalon,természetesen az a kapcs. rajzon jobboldaliként szerepel.Mivel az ember szemben állva szereli a lámpabelsőt ezért irtam ugy.
Amire én gondoltam az a fehér/fekete szinű 2 db vezeték alulról és ugyanugy fehér/fekete vezeték 1 db felülről.A felső az a gyujtkapcsolótól jön,az alsók meg mennek a fordmérő világitására,illetve a kormányon lévő átváltókapcsolóhoz.Mivel irtad hogy nemrég megkellett cserélned a fordmérőben a visszajelző izzókhoz menő vezetékeket,erős agyanúm hogy öszzerakásnál lecsuszhatott valamelyik MŰSZERVILÁGITÁS izzóról a vezeték és most hozzáér a házhoz.
sorszám: 35425 (110272)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-30 19:11:17)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-03-30 19:26:32
fiúk, lányok! van Mz-hez pár felesleges cuccom. 16-os hátsókerék külső-belső gumival, 18-as hátsókerék szintén külső-belső gumival 250-es TS-hez ETZ-hez. van egy buherált km-óra és fordulatszámmérő gumitartóval együtt. van egy jó krómos kipufogó könyök és egy rezo dob komplett. van egy műanyag jó állapotú sárvédő és egy széles enduró kormány. akinek szüksége lenne valamire, az itt tud kapcsolatba lépni velem:polervin@citromail.hu
helyileg somogyvámoson van a cucc. jelképes áron adom rászoruló motoros társaimnak az alkatrészeket.
sorszám: 35424 (110270)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-03-30 19:18:30
jah és bocsi mindenkitől nem akartam a faszságaimmal elrontani a hangulatot:(:( nem nagyon fogok írni többet ide a fórumba.....még egyszer bocsi minedkitől:(
sorszám: 35423 (110269)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-03-30 19:13:36
egyébként az csak részletkérdés nem igen lenne nehéz dolgod egy 170cm 73 kg-s gyerekkel:)
sorszám: 35422 (110268)
(előzmény: R.A., 2009-03-30 18:43:31)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-30 19:11:17
szia
Megnéztem amit mondtál a kapcsolási rajzon, és a 4es és 5ös dugasz az a bal első és bal hátsó index elosztója. Erre gondoltál mikor mondtad h ezt nézzem meg?
sorszám: 35421 (110267)
(előzmény: zsakfos, 2009-03-30 17:27:02)

 
 
R.A.
válasz erre | email2009-03-30 18:43:31
:)

nagy arc, látszik, hogy nem ismersz :) nem biztos ám, hogy én húznám a rövidebbet :)
sorszám: 35420 (110266)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 12:41:32)

 
 
tsmzfan
válasz erre | email2009-03-30 17:53:35
nem, mzzzz kollégára gondoltam. Nekem ő csinálta a masinát.
sorszám: 35419 (110264)
(elözmény: Keri, 2009-03-30 16:20:01)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-03-30 17:27:02
A legbelső 16-os egyetlen helyre megy a gyujtáskapcsolóhoz annak is a 30-as pontjára(piros vezeték).Neked valószinű hogy a gyujtáskapcsoló és a lámpában levő sorkapocs vagy a sorkapocs és a kormányon levő világitásátkapcsoló közti vezetéknél lesz a bibi,mivel azt irtad hogy csak akkor vágja ki ha ráadod a világitást.Vagy a fordmérőhöz menő vezetékeknél.Legegyszerűbb módja a vizsgálatnak hogy a lámpában levő bal oldali(szembeállva a motorral)sorkapocs alsó részén lévő 4-5-ik vezetékeket lehuzod(fehér/fekete)és ráadod a világitást.Ha nem vágja ki a biztit akkor tuti ott a baj amit irtam.Visszadugod az egyiket,ha kivágja ott a baj,ha nem akkor a másik vezetéknél.Remélem érthető volt amit irtam.
sorszám: 35418 (110262)
(előzmény: Hullagyali, 2009-03-30 16:55:00)

 
 
Hullagyali
válasz erre | email2009-03-30 16:55:00
Szia!
a legbelső 16 amperest nyomja ki mindig.Ami elég sokfelé ágazik szal nehéz lesz megtalálni a problémát.
sorszám: 35417 (110261)
(elözmény: Keri, 2009-03-29 23:43:14)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-03-30 16:31:06
helo
nekem is a kis ts en már magyar fekete feszab van.Nekem ugy müködik hogy beinditom a gépet jár alapjáraton még visszajelez teljes fényerővel a töltés ellenörző lámpa.Ilyenkor huzok egy picic gázt és már kialszik ,ujra nem gyullad fel.De ez normális hiszen egy gázfröccsel megjön a töltés utána már öngerjesztésből mehet a dolog.
Ja és mikor páréve elővettem az mz-t eleinte nekem nem akart elindulni akksi nélkül,mert akkor még akkum nem volt.Aztán leszedtem az állórészt és a forgórész kommutátor szeletei közt szépen kihuztam szike hegyével meg vasfűrészlappal a koszt.Meg ki pucoltam a vasmagos rész közti réseket is a forgórészen mert ott is volt sok kosz.Összerakás után kitűnően működött és még most is jó.

Ezt a hozzászólást nem csak neked irtam.Meg a tanárom is mondta hogy a 6voltos rendszernek sincs semmi baja csak vastagabb vezetékkel kell szerelni meg jó csatlakozással,és igy ugyanugy működik mint a 12 voltos rendszer.
sorszám: 35416 (110258)
(elözmény: Keri, 2009-03-22 09:55:36)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu