:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
nagyon nem érdekli a vas a közelben,
Ugyanis a mágneses körök ugyan úgy működnek mint az elekromos áramkörök.
A fluxus ugyan úgy "folyik" mint az áram.
A generátorban pedig az álló és forgórész között "folyik" elvileg nem jut ki a rendszerből.
Mivel nincs szigetelve, ha mellé teszel vasat azzal legfeljebb jobb lesz az egész. Olyan mint amikor egy szigeteletlen vezeték mellé oda teszel egy másikat szorosan.
Egyettlen dolog ami befolyásolná a működést ha a pólusokra keresztbe rátennél vasat, mert azzal gyakorlatilag rövidre zárod mágnesesen.
Ugyan a legtöbb alternátor úgy van kialakítva, hogy bírja azt, hogy feles feszt(áramot) a földre vigyük, de előadom a nekem legjobbnak tetsző megoldást.
Az egyenirányítást vezérelt egyenirányítóval kell elvégezni. Azaz a diódák helyett tirisztorral. A terhelés, fordulatszám fügvényében kell a tirisztorokat nyitni, így viszonylag stabil feszt kapunk.A feszültség tüskék elkerülése végett az egyenirányítóról lejövő feszültségre még rá kell tenni a zenerből és tranyóból álló fölre vivő stabilizátort. Ez hajszálnyival a fölöt a feszültség fölött kezd el föld felé vezetni, amit a vezérelt egyenirányítóval beállítunk. Így csak a tüsiket viszi le.Öszességében az eredmény így egy megfelelően stabil fesz, de mégse terheli annyira az alternátort. Az alternátor terheli ugyanis a motort, így ha feleslegesen termeltetnénk vele áramot, az benzinbe, teljesítmény csökkenésbe kerülne. A vezérelt egyenirányító viszont pénzbe. :D
De mióta sikerült még a jawámon is megfelelő akuval, fesszabbal elérnem hogy tökéletesn müxik, azt mondom, hagyjuk benne az eredeti cuccot, esetleg a 6 voltost tekertessük át 12-re, hogy ne szenvedjünk azzal, hogy egy csomó minden csak 12 voltosban kapható. Bár nekem ez se akkora gond, mert a legtöbb ilyesmit megcsinálom házilag. Pl. ledes irányjelzők, potféklámpák, stb.
Dinamó helyett, Peti74-el próbálkoztunk a suzuki generátorral, ami ott vérzett el, hogy a forgórész hülye kialakítása miatt, nehéz kivitelezni a felfogatását, és ha ez megvan, akkor még az is jön hozzá, hogy nem lehet eléggé ráhúzni a főtengelykúpra, márpedig, ha az nem tartja rendesen, akkor idővel leszédűl róla, legyen az bármilyen erősen odacsavarozva. amúgy elférne az egész. az állórész olyan kicsi, hogy a dinamóházat kellőképp kiesztergálva akár bele is férne. bár nem tudom ez milyen hatással van a működésre, valószínüleg nem jó, ha acél van az állórész közelébe. most gondolkodtam,(megint fáj) és arra jutottam, hogy miért ne lehetne a kb azonos átmérőjű, de hip-hop felszerelhető rigadelta forgórészt belerakni a szuzuki állórészbe. ez egy olyasmi állandó mágneses forgórész mint a babetta. ekkor egy dolog történne, szabályozhatatlanná válna, vagyis, a 3 fázist leegyenirányítva, valami kapcsolóüzemű fesszabbal állandó feszültségen kéne tartani. Árpad?(amúgy isten éltessen!:))
na szóval ,nem én csináltam teljesen,mert a gépet nem adták oda,de rongyal csináltam...egy darabig míg lezsibbadt a karom:D
sorszám: 35496 (110370)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-01 00:04:37)
ne kísérletezz,mondok egy módszert,ugyanígy csináltam,nem lett tökéletes,mert a nagyon mély karcokat sose szedi ki.Polírozással foglalkozó boltban keress ilyet,makra márkájú kifejezetten polírozó cucc(fehér flaskás zöld cimkével,hasonlit az ultra mosogatószerre),ehhez kell egy lassú fordulatszámú polírgép,ami véletlenszerű mozgással dolgozik.Ha polírgép nincs,akkor mosogató szivacs,csak sokáig tart és elég fárasztó míg végzel mindkét oldallal.tudom így könnyű mondani mit vegyél,nálunk kéznél van,és a fényező renoválta a plexim,de nagyon király lett,főleg hogy nem lehet kapni az enyémhez,csak rendelésre és csak füstszínűt,az meg nem kell.Ha pont ilyet nem sikerül találnod,arra figyelj hogy ne legyen semmi oldószer,és ne legyen szemcsés,mint ezek a fémtisztitó paszták,mert azok nem hogy javítanának,de szinte bemattítják a plexit.remélem tudtam segiteni,sok sikert!
ennyire azért nem vészes a kézi polírozás.
mire begörcsöl az alkarod, addigra pont jó :D
Olcsó fogkrém (nem fehérítős), vagy autó fényezésre való polírpaszta. A fogkrém kíméletesebb.
Pamutrongy, vagy vatta (zsebkendő, papír az karcol a fa rostok miatt) kis víz és csak a karcot dörzsöld körkörösen végig és kitartóan.
Utána én TurtleWax-al szoktam még átdörgölni és így tovább fényesedik a felület, valamint vízlepergető lesz egy darabig.
Itt írta valaki ma, hogy TS 6V generátort tekernek át 12 V-ra. Énis gondolkodtam ezen, de már a tekercstartó egyeneshornyú csavarok meglazításánál komoly gondjaim adódtak..van akinek ez sikerült?
Azon gondolkodom hogyan lehetne gépesíteni.
Valami alacsony műveleti sebességű eszköz kéne, hogy ne olvadjon meg. Rezgőcsiszolóba fogott puha ruha?
utoljára a generátor készítéshez:
http://www.flyelectric.ukgateway.net/motors.htm
Ezek ugyan motorok, de ugyan így kell megcsinálni a generátort is amit mondtam.
Minden méretezés és számítást meg lehet találni erről az oldalról kiindulva, csomó kivitelezési tippel.
De igazából ahogy mondtam, egyszerűbb megvenni egy megfelelő és működő példányt.
Sok idő.:D
A fogkrémnél nézd az árát minél olcsóbb, annál nagyobb az esély, hogy jó.:)
CD polírozásra is jó a fogkrém, csak figyelni kell hogy a tuloldalát ne polírozzuk fel véletlenül, mert akkor oda a fényvisszaverő réteg. néha még a vizetse nagyon szereti a festett oldal, de kellő óvatossággal rendbe lehet hozni vele CD-ket.
De némelyik drága fogkrém nem políroz.
Ne ijesztgessetek már?:))) Mennyi idő egy tenyérnyi terület polirozása?
Régen az Amodent állát jó polirpaszta hírében, most is van ilyesmi ?
CIF-et ne használj, az durván karcol... szépen kézzel, fogkrém + vatta... elöször lehetőleg a karcokkal párhuzamosan, majd körkörösen...
egyébként a fogkrém a fényezés polírozására is tökéletes, de oda már aztán tényleg kell türelem... :)
Köszi, ezek szerint kézzel? Valaki emlegette a CIF -et , mint polirozót...
Isten éltessen, Árpád!...
a tuti módszer a háztartási vattapamacs + fogkrém...
felkened a fogrémet a plexire, majd a vattával szépen felpolírozod...
Az bizony könnyen lehet. Nekem még kézzel is sikerült meglangyosítanom.:) De gondoltam, csak én nyomtam rá nagyon, és a sebességem volt tulzott.:D A rányomás azért komoly...
flexet nem javaslom, nekem megolvadt a plexi felülete :)))
Nekem sikerült ha nem is szélvédő, de egyébb plexit polírozni régebben. Jó magyar, szar minőségű fogkrémmel. Nem tudom, lehet e kapni még ilyesmit. Olyan kell, ami nem kíméli a fogzománcot.:) Kísérletezni kell .:) Ha találsz megfelelőt, akkor pár óra dörzsölgetéssel egész szép felület a végeredmény. Persze a szükséges idő függ a karcok mélységétől.Az általam használt fogkrém nagyon fínom polírt adott, tehát dörzsizni azt kellett sokáig. De megérte.
Talán a valódi polírpaszták között is van megfelelő finomságú.Ha unod a dolgot, talán egy rongykorongra is kenheted, aztán a flex.
Sziasztok , sikerült már valakinek itt karcos szélvédőplexit szépen felpolírozni?
Útmutatást szívesen vennék....
Lehet ollóval is de úgy utána kell reszelni, míg ha van gépműhelyes haverod CNC plazma, vagy laser vágóval akkor ezt megúszod, mert kapásból pontos és sorja mentes lesz :)
szia zsakfos!
megoldódott a probléma.Érdekesség kedvéért leírom.Az előző tulaj babrált bele sztem. Az üresjárásjelző testvezetéke volt rákötve a ford.számmérő világításához, a másik fekete vezeték meg az üresjárásjelzőhöz.Sztem ez volt a hiba, mert most már nem olvasztotta ki. Am kösz a segítséget.
Mondom én, előfordul, hogy többször kell tekercselni. Méreteztem pár trafót, és ezekből égett is le egy-két darab.
Így első ránézésre kapnál plussz teljesítményt. De kétszer akkora erő kellene a kerék forgatásához, ezt vedd figyelembe.Szerintem ha tudod, hány menet van a világítás tekercsen, megméred a tekercselő huzal átmérőjét, csinálhatsz tekercset, a teljesítmény elvileg dupla lesz.Ha állandó mágnes a gerjesztő.
Egyszerü barkácsolás: Lézerrel kivágjuk a lemezt.... :DDDDD
A fizikust, a mérnököt és a matematikust bezárják egy-egy üres szobába rakat konzervel, elég vizzel. Pár hónap mulva benéznek a szobákba. Afizikus él. Valami katapultot csinált amivel falhoz vágta konzerveket, azok kinyíltak. A mérnök is él. Körzóvel addig rajzolt különböző ábrákat a konzervdobozokra, mig azok kilukadtak. Benyitnak a matekoshoz. Az asztalnál egy csontváz ül. Előtte egy papír ezzel a mondattal : Induljunk ki abból, hogy minden konzerv kinyitható.
Ja, lehet hogy eddig nem mondtam, hogy elvileg matematikát is taníthatok? :DDDD
Egy másik fórumon olvastam ezekről a neodimium mágnesekről ahol egy illető csillag kapcsolású szélgenerátort építet ha jól emlékszem kb650W teljesítmény körül.3 szor készített új tekercseket.
Nekem van egy kész mágneskerekem amin azt írja 12V 55W.ezen külön van egy gyújtótekercs meg a világításnak egy tekercs.én a gyújtótekercset cserélném le egy világítás tekercsre azaz 2 darab lenne benne.csak azt nem tudom kapok e valami plusz teljesítményt.
Árpi, már megint túlvariálod :)
Ismered a viccet a matematikusról, fizikusról, és a mérnökről?
Feladat, hogy a kis piros pöttyös labda térfogatát tetszőleges módszerrel meghatározzák.
Matematikus az átmérőből kiszámolja.
Fizikus vízbe mártja és a kiszorított víz térfogatából tudja.
A mérnök pedig leveszi a "kis piros labda" katalógust és megnézi az adatait :D
Meg azért az erős túlzás hogy egy mágnesező szerkezet kigyulladni. Fogok egy EI vasas trafót leveszem az I-t és máris van egy mágnesező gépem...de eszembe sincs mágnesezni hanem veszek neodium mágneseket, körberakom vele a vascső belsejét és máris kész a forgórészem.
Vas méretezése következik a légrésből és a mágnesek paramétereiből, míg a tekercselés a vas méreteiből és a kívánt áram/feszültég viszonyból következik.
Utána jártam ezeknek mert leghőbb vágyam hogy kommutátor mentes villanymotort gyártsak magamnak.
Ja és csak úgy megsúgom hogy alig félkilós 2kW teljesítményű villanymotorokat gyártanak emberek hobbyból, a fent leírt módszerrel.
Engem kizárólag az akadályoz, hogy nem tudom honnan szerezzek megfelelő méretű trafólemezeket amiből laserrel kivágnák nekem az állórészt.
fogalmam sincs :) nézd meg a www.mofaker.hu-t ott fogok venni izzót.
Kösz!:)
Bár én decemberben tartom... :D
Apropó: Te miért nem jössz a hétvégén Jászberénybe?!! :) És mások miért nem jönnek?!!! :)
Próbáltál mostanság mágnest venni? Nekem csak szögletes darabokat sikerült venni, illetve olyan kőr keresztmetszetűt, amely tengely irányban mágnesezett.Az meg generátor szempontból használhatatlan. Megfelelő nyagyságú mágnes se ifen van. A power dinamóhoz hasonlót csak neodimium mágnessel lehet csinálni, az meg nem olyan, hogy legyártom a vasat, majd felmágnesezem. Azt valahogy a préselés közben mágnesezik. Az Euromagneten kívül még nem találtam céget, aki ilyennel foglalkozik. Ők pedig nem gyártanak megfelelőt.Tehát lehet csinálni valami nagyon gyenge generátort úgy, hogy vasból jópénzért legyártjuk a forgó mágnesnek valót, aztán embertelenül drágán felmágnesztetjük, vagy otthon egy tekercsel mi mágnesezünk, szerencsétlen esetben zárlatot, esetleg még tüzet is okozva, még rosszabb hatásfokkal.
Szóval használható alternátor házi készítéséről jobb ha elfelejtkezünk.
Ja, nem bonyolult kiszámítani a tekercseket, de rém ronda dolog. Márha üzembiztosat akarsz.Utánna csodálkozva tapasztalod, hogy leégett az egész, mert szoba hőmérsékletre számoltál. Utánna kiszámolod, tekercseled újra. Majd ismét leég, mert nem vetted figyelembe hogy a tekercsek milyen blokkban vannak, a blokk féme jelentősen módosíthatja a tekercsek vasmagjának paramétereit.Megcsinálod újra az egészet, aztán rájössz, működik végre, mert elég ráhagyással dolgoztál. Csak éppen a ráhagyások miatt a levehető teljesítmény szánalmasan kevés lett, használhatatlan a motor elektromos rendszere.
Még egyszer, jobb az ilyesmit kihagyni egy laikusnak. Ebben az esetben talán még engem és a többi elektromos szakmával rendelkezőt is laikusnak kell tekinteni, ha nem célirányossan ez a szakja.Az autó villamossági szintén kevés ehhez a feladathoz. Legalábbis szerintem. Túl sok mindent kell figyelembe venni, amire még csak nem is gondolunk.
Boldog névnapot Árpád! :D
Szia Keri!
Te mennyiért tudsz venni 6V 35/35W HS1-et?
segíts a következő motorosnak aki rászorul...egyszer majd csak vissza jut hozzám :)
Elküldtem a címem.de hogyan tudnám viszonozni ezt a szívességet?
Tényleg érdekel dolog.az a helyzet hogy én bármikor készen állok a melóra.előre is köszi a segítséget.
szia Ricsi.60W folyamatos teljesítményt tud adni és 90W csúcsteljesítményre képes rövid ideig, tehát nem folyamatosan.
szevasztok...
ha már a dinamó (is) a téma...
a TS prospektusokba mit jelent az, hogy a dinamó 6V 60/90W?...
létezett 60W illetve 90W-os kivitel, vagy 60W a névleges teljesítménye, de esetleg 90W-ig terhelhető?...
Küld el a posta címed a keri(kukac) szocimotoros.hu címre én feladom neked a 6V-os halogént. Úgy is veszek magamnak is mert már nagyon régóta használom, esedékes egy kiégés.
Hátsó lámpát át kell alakítani LED-esre. Igaz drága, de soha többet nem lesz vele gondod.
Nekem nagyon bevált.
Bambinak működik egy ilyen. Ha jól emlékszem nála a forgórész felmegy, az állórészt pedig bele van marva és hegesztve az öntvénybe.
megadják a mágnesek paramétereit ha veszel, annyira nem bonyolult kiszámolni, persze ettől még igazad van és nem fogok nekiállni, mert olcsóbban lehet venni működőt mint össze szenvedni egyet házilag.
Nem lehetetlen. Lehet kapni erős mágnes darabokat, ezt felragasztod egy lágyvas forgórészre, szerzel állórészhez vasat és megtekercseled és már működik is.
Persze a gyárihoz képest kicsit gyengébb lesz, mert nagyon sok múlik azon hogy a légrések minél kisebbek legyenek. Mivel a kapható mágnesek sík felületűek nem lehet túl kicsire venni, mint a gyárinál.
Szóval szerintem egyáltalán nem bonyolult csak az anyag beszerzése lehet problémás.
egyáltalán nem írtál marhaságot, csináják ezt amit te mondasz. Persze még magasabb fordulaton jön meg a töltés, de működik.
Viszont semmi előnye nincs szóval szerintem felesleges :)
nálam nyáron totál ugyanez volt a helyzet, egy zárlatos foglalat volt a hibás a műszerfal világításban. tehát az órákat vedd ki a gumiharangból és ott nézegesd végig a vezetékeket, izzó foglalatokat... húzgáld le őket, ha akkor ráadva a gyújtást nem vágja ki a biztosítékot, ott lesz a hiba. remélem tudtam segíteni.
állati, hogy ki van marva a blokk:D..
szét kellett hozzá húznod, vagy sem? vagy egy felújítás közben történt az átalakítás is? ha ennyire ki kell marni az etz generátorhoz, akkor én maradok az eredeti projektemnél.:P úgyis marni kell.
Lehetséges a dolog. Viszont alsóbb tartományban jól mér az óra, azaz 3ezernél 70-et mutat az óra mint eddig is. De ettől függetlenül lehet hogy korrodációból adódik a hiba. Meg is nézem, van egy másik órám, kipróbálom azzal is.
Szerintem az órát viselte meg a tél.Nem tudom, mi van benne vasból, de rozsdára gyanakodnék.Talán a mágnes kuplung, ha minden igaz.Azt végig kellene gondolni, hogy a fordulatszám mérő, vagy a kilométeróra szorul e.Szerintem a kilométeróra.
Sziasztok. Na van mégegy MZ-s dolog amit meg kellene vitatni. A tél előtt a a 251-es ETZ-m 100km\h-nál 4250-et (4ezres fordulat utánni első kis fehér csík) forgott. Most a tél után az óra szerint 4500 kell neki a 100km\h-hoz. Mit gondoltok erről a jelenségről? Tud többet forogni egy adott sebességnél. Szerintem nem. Max több gázt kellene neki hűzni, de akkor a fordulat nem változhat. Szerintem.
Mennyire sürgős?
Az a baj hogy amikor én csináltam az enyémet nem vettem le a méreteket.Ahhoz hogy pontos méretet és rajzot készitsek ki kell szednem a helyéről.Megteszem szivesen de csak ha tényleg kell.Egy biztos.Nálam a blokkból ha jól emlékszem egy 150 mm-es kör lett kimaratva egészen be a szimmeringig..Lényegében nálem a szimmeringet nem biztositógyűrű hanem maga a közbetét biztositja.Nagyon frankón szuperál egyébként.
Bambit keresd email-ben vagy ahogy tudod,ő csinál ilyet,hátha az övé egyszerűbb és jobb.
Itt van pár kép az enyémről.
http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
Ez igaz csak az a probléma hogy nem ismerem még közel sem a közdarab méreteit és hogy menyit kell kimarni a blokkból.nagyon jó lenne ha valaki tudna valami konkrét dolgot mondani.
jawa dinamóból nagyon jót lehet csinálni. Peti gépét kell megintcsak említenem. 45(!!!!!!)W-os dinamót kell szerezni, mert a 75w-os csak 3000-4000res fordulat fölött hajlandó 7V fölé menni világítással együt, a vastag de kis menetszámú forgórész tekercseléséből kifolyólag. a 45W-os nagy menteszámú forgórésszel és egy jó Mecseki Zsolti féle FET-es fesszabbal már alapjáraton 6,6V-al nyomatja világítás mellett is, egy minimálisan megemelt alapjárat mellett, már meg is van a 7,2-7,4V úgy hogy rajta van a trabijeladós gyújtás, hátúl 5w helyzetjelző, elöl 35/35W-os halogén. szóval 10-15w-al helyből túl van terhelve, de a tapasztalat, és a gyakorlat azt mutatja, hogy nem jelent gondot.
jó az az etz generátor. nem bánod meg. utána olyan világitásod lehet, amilyet nem szégyellsz.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|