:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
mennyi baj van ezzel a tárcsafékkel:D bár nem hinném hogy olyan bonyolúlt lenne, a warbi fékrendszerébe kettő van belőle, és kettő dob is még pluszba, meg két fékkör, meg fékerő elosztó, meg fékcső alosztó, meg pontosan 13légtelenítési pont. a tárcsafék nyergekhez két-két(!!!) cső megy, és egy féknyeregbe van 4 dugattyú, meg 3 légtelenítési pont. nekem jól sikerült megcsinálni, egyszer már szivesen nekiugranék egy ilyen egyszerű rendszernek is mint az etz.
amúgy most voltam a friedrich bt-nél nagytéténybe, és felszabályoztattam a peregyes dobjait, meg felferodoloztattam a betéteit, amiket a féklapra szerelve beleszabályoztak a dobba úgy hogy a fékkulcsra ráhajtottak 1mm-es lemezt.így amikor elkészűlt, lemezeket kiszedték. ezután nincs bekopási idő, nincs olyan része a betétnek ami nem fog. jobb ferodollal dolgoznak mint gyárilag. a fék adagolható, és jóformán meg lehet vele állni első keréken. szerintem többet nem nagyon kell foglalkoznom ezzel a kérdéssel:D
Egyenlőre csak nézelődök. halgatózom, de ha meglessz a pénzem rá biztosan veszek,mert ez a gyári ami rajta van,elég cirkuszolós és már tele van tőle a hócipőm!Nem lehet normálisan beállítani,mert "kicsit" el van kopva csórikám.Ha azomban lesz egy bingem,vagy ki tudok próbálni egyet,leírom ide a tapasztalatokat!Szerintem a gyárinál csak jobb lehet!Igaz,az ára is "jobb"! :D
Kompresszora válogatja.:D Mondom, kijön az.csak másik szuszogót kell keresni.:D
Normál, kerék fújogatóval az enyém se jött ki, aztán olyannal fújattam ki, amit ha minden igaz valami ipari légkulcshoz, vagy légkalapácshoz, vagy nem tudom mihez találtak ki.Állítólag 15 atmoszférát tudott, szerintem többet.:)
Az én első ETZ-m jóval több mint tíz évig állt.Úgy emlékszem, valami tizenötöt. A főfékhengernek érdekes módon semmi baja nem volt, karmantyú csere után működött rendesen egész a motor ellopásáig.Tényleg sok kell szerintem is ahhoz, hogy az ne jöjjön ki a helyéről.
sorszám: 35563 (110500)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 23:53:19)
a főfékhengerbe tömör "rúd" van,az a dugattyú,tudom te a nyeregről beszélsz,nekem kompresszorral se jött ki,ezért kellett nyerget cserélnem,de ha a főfékhenger is így beáll mint a gerely,az már mond valamit a karbantartásáról a gépnek v. azt hogy mióta áll:D
na hát akkor nossza rajta,hát nem fog kilőni,nekem valahogy nem akart,de lefordítottam az asztal felé és kicsúszott.az enyémbe minden elfosta magát,áteresztett,folyott kifele az olaj,aztán a biztonság kedvéért kicseréltem a dugattyút is meg a visszanyomó rugót is.A karmantyút jól nézd meg hogy állt,én leszedtem és teljes memória vesztés után véletlenül fordítva raktam be,nagyon nehezen be tudtam nyomni aztán ki se jött.levegővel kinyomtam,még jó hogy kettőt vettem,mert valaki mondta hogy némely darab szarul sikerül,a második próbálkozásra már sikerült helyesen,és nagyon fasza lett,fog mint a beton.Arra figyelj összerakás előtt hogy mindent bő vízzel mosogass el,töröld le,fújd ki szárazra,majd fékolajba mártva minden alkatrészt,úgy rakd össze,így jó esélyel jó lesz.
Az első ETZ-mnél úgy be volt rohadva, hogy nem nyomta ki a pumpa. Kapott 15 atmoszférát. Akkor sem jött ki. Ugyanis azt nem lehet kijövésnek nevezni.:) Be is horpadt a dugo, én pedig kicsit be.. a durranástól.:D De sok választásom nem volt, mert hiába áztatgattam, meg sem mozdult.
Szóval biztosan kijön mindig az a dugó, csak kérdés mekkora nyomáson.:D
Az más kérdés, hogy néha baromi nehéz új dugattyúkat szerezni bele.Tehát talán nem árt valami rongyot tenni az útjába, hátha nem töri össze magát, amikor mégis megmozdul.
igen, általában a szimering után kiugrik magától és elpattan valami nehezen elérhető helyre a rugó :)
ez szintén így igaz, ezért is szeretném lecserélni ami most van a motoron. csörömpöl benne össze-vissza a suber, beállításokra meg elég hervadtan reagál. amúgy az nem probléma, hogy "csak" 118-as fúvóka van benne, a gyári ugye 135-ös. ebből gondoltam hogy talán csökken a végsebesség, de nem értek hozzá...
R.Norbi:
igen, tudtommal csak a szívatóé más, a gáz bowden megfelelő hosszú. azt se tudom, hogy mellékelik-e a csomagban együtt, vagy azt külön kell venni... Ha esetleg megveszed leírhatnád a tapasztalataidat.
üdv!
kezdetnek ki szoktam szedni a biztosító zégert, utána általában könnyebb,
de ha a fék munka hengerre gondoltál akkor már 2bar nyomásnál is veszélyesen gyorsan távozik a dugattyú, ha neked még sem akkor csúnyán be van rohadva.
Áztasd be gázolajba, vagy olajba aztán próbáld meg kicsit visszanyomni, és ha már megmozdult akkor könyebben fog kijönni a sűrített levegővel. A dugattyúra vigyázz fogóval nem szabad megfogni, mert megsérül és akkor kuka.
de a HRIVNYA mindent valutát üt:)
holnap fényképezek és küldöm mail-ben. ft-ért nem adok semmi cuccot, csak szigorúan svájci frank, euro, vagy dollár jöhet szóba:)) ezt én sem hagyhattam ki:)
azokat valahogy elfelejtettem kivenni :D
De aztán elméletileg könnyen ki kéne jönnie?
sorszám: 35554 (110483)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 20:04:06)
ja annyit még hozzáaszólnék,ha ki vannak szedve a cuccok,akkor a fékcsőnél próbáld meg kinyomni kompresszorral,de fogd rongyba,és kijött,vizzel mosd el alaposan.
sorszám: 35553 (110481)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 20:04:06)
a fékkar felőli oldalon van egy biztosító seeger és a szimeringet,kivetted? ha ezek nincsenek kivéve,nem is fog kijönni.Ha ezek után se jön ki akkor van gáz,mert akkor megpukkant.
helo
jól irod a hozzászólást.És szerintem sem változik nagyban egy jó karbitól a végsebesség mivel akkor csak az alapjárati és fő fuvóka keresztmetszet a a meghatározó a siber ilyenkor teljesen nyitva van .Mert azért jó egy jó állapotu nem kopott karbi mert ha majdnemhogy le van zárva a siber akkor a siber ha nem lötyög a helyén akkor a fals levegő nem tud elmenni a siber mellett oldalról ellenben egy kopott karbinál a siber annyira lötyög hogy lazán a siber ha zárva van a siber és karbi fala közt átszivja a levegőt a motor.Igy egy jó karbival már sokkal könnyebb az inditás is.
Esetleg tud még valaki infóval szolgálni a bing karbival kapcsolatban??
Már néhány ötletet hallottam hogy sikerült kiszedni a főfékhengert,azt mondják hogy levegővel,de nekem kompresszorral se sikerült. Esetleg tudnád a módját?
Sárgaréz rudacska kellene, hogy ne hajoljon el, és zsirtalanítás után talán bele is kellene ragasztani. De ezt leszámítva egyet értek veled.
morbid lesz a megoldás de működik!!:):) bedugsz a pöcök helyére egy kis réz drótot méretre vágva, így nem forog el a siber.
ohh köszi!csak a szivatóbovden nem jó hozzá a másikból???
Jónak néz ki.ez a fajta nálunk kb130 euró, az etz karbi viszont 90.ezért lepődtem meg a mofakeren hogy csak 36euró.nálunk mindenki csak keresni akar, de azt is 250% ban.
http://www.simson.strona.pl/allegro/86-600.jpg
http://www.moto-prodejna.cz/images/vergaser2025020popti%5B1%5D_cz.jpg
esetleg még ez...
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://mzetz250.webpark.pl/bing_cz.gif&imgrefurl=http://mzetz250.webpark.pl/gaznik.htm&usg=__sr314Xo225thpY97ZjyVQVTctYw=&h=1525&w=957&sz=194&hl=hu&start=146&sig2=KjPYwYHvr-ciCmQHYLxi_g&tbnid=b2kNzq0xEkfc0M:&tbnh=150&tbnw=94&prev=/images%3Fq%3Dbing%2Betz%2B250%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26start%3D144&ei=FZDUSff6OpaV-gavzNzsCg
plusz még annyit tudni kell róla, hogy az ETZ saját szívató bowdenje nem jó hozzá, a hosszabb réz színű "pöcök" miatt, ehhez saját bowdent kell venni.
xD látod-látod... mindig érhet meglepetés :)
Akkor lehet, hogy egyszer majd én is meglepődök.:D
Én úgy láttam, hogy hogy végig vezeti. Az más kérdés, hogy rövidebb mint a pöcök vájata, de az csak befelé uton jelent korlátozást, nem kifelé. Nem vettem észre még, hogy a vájat alja előtt ki tudna jönni abból a beállító csavar vége. Majd megnézem. Igyekszem majd azt is odaképzelni, mi van, ha kopott a beállító csavar.El tudom képzelni, hogy elnéztem valamit.Bár az is igaz, hogy pár év ETZ-zés után is azt kell mondanom, nekem fennakadás csak bowden miatt volt.Illetve egyetlen egyszer a karbi felülete volt olyan, hogy akadozott rajta a tolattyú.Szokatlan ez a dolog. Eddig mindig az derült ki, hogy nincs olyan hiba, ami nem jött még elő nálam, illetve minden hibát elkövettem már szerelés közben amit el lehet. Eddig az volt a tapasztalat, hogy a balszerencsém határtalan. Most pedig kiderül, valami pech mégis el tudott kerülni eddig.
Ha tényleg így van, az egész életfelfogásom át kell alakítanom.:DDDD
Köszi a véleményt!Esetleg képet hol találok róla???
Én is ilyen karburátort szeretnék venni nem sokára. Volt már jó párszor téma erről. Ha öreg, kopott, nehezen beállítható a karburátor, akkor jelentősen érezhető a javulás. Ha jól emlékszem azt beszéltük, hogy dinamikusabb lesz a motor, javulnak a gázreakciók, 3000 helyett már 2500 környékétől használható teljesítményt kapsz, picit jobban fog gyorsulni, fogyasztás csökken 4-4,5 liter környékére. végsebességet illetően nem tudok mit mondani, de nem hiszem hogy sokat nyomna rajta, csökkenni sem illene neki. az egyetlen hátulütője az ára, ez ~25.000Ft jelenleg. Ha van rá ennyid, szerintem megéri, nem fogsz benne csalódni. Azért a többiek véleményét is várd meg, hátha mondanak még valamit. :)
ez a probléma nyáron szintén előjött nálam, bizony fel tud az akadni, az a kis pöcök tovább vezeti a suber dugattyút, mint az alapjárat állítócsavarja, szal egy bizonyos pont után az már nem vezeti, aztán a rázkódás, rugó, stb. miatt elfordul. én is meglepődtem, amikor a jött a kereszteződés és a gázt elvéve nem lassult xD.
Szeretnék érdeklődni,hogy ki tud nekem képet és infót adni az ETZ250-re való Bing karbiról????Ki használt már ilyet és mi a tapasztalat???
Jelképes 1Ft????Hihihi!Bocs a poénért de nem hagyhattam ki!Megkérnélek,hogy ha tudsz küldj képeket és árakat!Sajnos én nem a környékeden lakom,ezért csak direkt fogok arra járni!:)) Én Szexárd mellett lakom.Előre is köszönöm!
üdv.
Így jár aki túl lelkes, az enyémen még rajta száradnak a tavalyi bogarak... :-D
szia! ha nem laksz messze, vagy errefelé akad dolgod akkorj ugorj be nézd meg. somogyvámoson van az alkatrész. de ha gondolod, akkor holnap készítek képeket az összes cuccról és mail-ben elküldöm neked. az ár jelképes, tehát nem kell közmunkáznod hónapokig, hogy megvehess valamit:) azért is itt a fórumon ajánlottam fel és nem hirdetgetem, mivel nem az eladás a lényeg, hanem a segítés másik motoros társamon. üdv
Azt a vackot szabadszemmel is lehet látni, de ha belenyulsz újjal, érezni mindenképpen.De még valami sántít a dologban. Ha fentudna akadni az alapjárai csavaron, akkor nem tudna elforogni. Ugyanis akkor az alapjárati csavar egymagában is megakadályozná, hogy elforduljon. Ha jól tévedek, annak is vályat van kiképezve a tolattyún, vagy minek nevezzem. Tehát ha a csavar eléggé beér a fennakadáshoz, akkor vagy a vályatban van a vége, vagy már egyből nem megy bele rendesen a cucc a karbiba.
Szerintem.
Én valami egyébb helyen történő fennakadásra gondolok.Nem szeretnék hülyeséget mondani, de mintha például a csatos karbi subija ki tudna jönni a főfúvókából, ha túl felhúzod.De még az is lehetne, hogy a csatos subiját tette valaki a normálba. Úgy egésszen biztosan ki lehet húzni a tűt a főfúvóka tartóból.Bár azt észre vennéd valszeg, mert embertelenül sok benzint kapna így a motor.
Amire még tudok gondolni, az valami sérülés vagy a dugón, vagy a porlasztóházon. Esetleg a bowden szorul meg, vagy a gázmarkolat.
De legutolsónak gondolnék a pöcök eltünésére.
segítsetek legysz! tip: etz250 gond a porlasztóban, hogy elforog a súber, majd nagy gáznál, fennakad az alja az a alapjárati csavaron. innentől folyamatosan csutka gáz van...
az agyanúm hogy a porlasztóból hiányzik az a pöcsök ami az alapjárati csavarral szemben lehet. Jártatok már így? mit tegyek?
kösz!
Szia Körvics!Csak érdekelnének az alkatrészek árai.Főleg egy 18-as hátsókerékre lenne szükségem,amiben jó még a fékdob!De a többire is kíváncsi vagyok.Nem küldtem újabb mailt!Köszi szeva!
na ezt majd később olvasom el...megyek kakucsra motorozni inkább :)
Képzeljétek mit csinált a bőrruhám...elmászott.
Amikor leszáltam a motorról ősszel, akkor bekentem bőrápolóval vastagon és elraktam egy dobozba a bakanccsal, kesztyűvel együtt.
Nyitom ki tegnap este, és vastagon penészes az egész. Szerintem már önálló tudata van az egésznek, mert amikor kinyitottam a dobozt eleinte összerezzent a fénytől, de késöbb néhány egyszerű matematikai feladványt már meg tudott oldani :D
asszem az "a ref " kezdetű kerettel lehet berakni
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744058_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744059_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744060_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744062_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744063_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744064_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ne, ez nem jött be:D, marad a sima megoldás, belinkelem.
képek a lánckerékről:[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090402/SL744055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090402/SL744055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
lehet hogy már mondtam.. de Kiscsúzli áttétel hosszabbítás projektet befejeztem, egész használható sikerrel( már 2 hete..)
eleinte primeráttételt akartam módosítani, de a kitűnő NDK mérnökök 3mm-el távolabb rakták a kis etz főtengelyét, a váltótengelytől, mint ahogy az a TS-en volt,így a kis etz primerlánckereket hiába vettem meg, és alakítottam át(fűrészeltem le a fordulatmérő hajtás fogaskerekét) nem lett jó a TS-re, bár a deklitől elfért volna minden, és a lánckerekek is gyönyörűen vonalba futottak, de a lánc úgy lógott mint a tehén tőgye. szóval nem jó, de nem adtam fel, szekunder áttételt akartam módosítani. mivel a blokkba lévő kislánckereket 16 fogúnál nagyobbra cserélni nem lehet, mert nincs, és nem fér el, így a hátsót kell kissebbre cserélni.(lásd:képek) na de ez sem egyszerű, mert ilyen sincs. megoldás:
venni kellett valami japán fosra való 420as lánchoz méretezett kissebb fogszámú síma csavarozható lemezlánckereket, amit 3000ft-ért vettem, így 48 helyett 40 fogúra csökkent a nagylánckerék. a munkafolyamathoz esztergapad, álványos fűrógép, m12es menetfúró, és 10.9es csavarok kellettek kellettek rugós alátétekkel. majd kisfelxxel méretrevágtam a csavarokat(ez már nem látszik a képeken) és nagy áramú hegesztéspöttyel fixáltam őket a lelazulástól. a csavarok feje elvette a helyet a gumi rezgéscsillapító betéttől, így azt szétvágva, és méretes darabokra szabva kellett visszatennem, aztán már csak néhány szemet kellett kinyomni a láncból, és jöhetett a próba:
elöl maradt a 16fogú kicsi, hátúl 40 fogú nagy. eredmény: kis híjján eltűnt az 1. fokozat, de nyertem egy negyediket. magyarúl a motor 2.ba kényelemsen ment 70-80ig, 3.ba 100fölé, negyedikbe meg kb 4700as fordulaton nyüglődött tovább. ami legfeljebb a sebesség tartásához volt elegendő. lejtőn nagyon nehezen elért 120at, ekkor forgott kb 5800at. szóval bőven túllőttem a célon. megoldásként felaktam egy 15 fogú első lánckereket, és így elértem, hogy 60nál 3000ret forog a gép, 80nál 4000ret, és 100nál 5000ret. 120nál 6000körűl.magyarul 90-100 között nyugodt széljárásban utazható a gép, anélkül hogy kínlódna. végsebessége halvány hátszélben sík úton valamivel több mint 115. kis lejtővel megy 120at. így még egyes is van, bár nagyon kilőni így sem tud, de azért elindul normálisan. fogyasztása meglepően jól alakul, pannonhalmáról hazafelé a 81esen(többnyire sík, vagy amenyit lejt, annyit emelkedik is a domborzat), 50km-en 95km/h utazóval picit több mint másfél liter körül nyelt be(inkább másfélhez volt közelebb, mint a kettőhöz. ebbe néha volt nyélgáz, az emelkedők miatt, néha visszábbvettem a tempóból 90re. néha 105-110is volt lejtősebb részen. összességébe nem rosz, és még így is van elég nyomatéka hozzám. nem kell ész nélkül váltogatni. jó lett:)
ÍME, egy jó kép a fejemről:D:D:D
http://kepfeltoltes.hu/090402/SL744189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
bár nem olyan izgalmas mint amikor Keri homokfújás után "van".:D:D:D
Vagy levegős, vagy a főfékhenger karmantyúja ereszt át.
A gumi harmonikának a levegőt kell kiszorítania, szóval valószínüleg túl sok olajat raktál bele, vagy túl nagy a harmonika
Ha ez így van, akkor az nagyon jó hír lenne...mondjuk belegondolva lehetséges, ha az átmérőkülönbségeket nézzük...
Na, azért megvárjuk, hátha mond valaki egy biztosat:)
sorszám: 35521 (110433)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-01 22:54:48)
nem vagyok benne 100%ig biztos de mintha a dobfékes etz első kerekeinek a küllői jók lennének a 16"os tárcsás agyhoz.
Üdv Mindenkinek!
Nagyon régen írtam már ide, közben szorgosan építem a gépemet. Ennek okán keresem Dudás Kollégát, aki az ETS 250 LC-t csinálja/ta, mert 16"-os felnibe szeretnék tárcsafékes agyat fűzni. De a küllő méreteket sehol sem találtam meg hozzá, és anélkül nem tudok nekiállni. Ha tudod, légyszives írd meg nekem itt a fórumon, vagy mailben a steelheart6(kukac)freemail.hu-ra!
Köszönet érte!
Persze ha valaki más is tudja, írhatjátok.
Ja, és ha elkészül a gép, szeretnék róla írni majd egy cikket, bár nem túl nagy az átralakítás, sőt technikailag nem sok mindenbe nyúltam bele, de a dizájn nagyban változott, mégis meghagyva a TS 250/1 jellegzetességeit.
Köszönöm!
Üdv!
akkor abba még mindig van bubi, esetleg valami még mindig hibás gumifékcső kitágul stb stb.a gumiharmónikára meg a legjobb gyógyír ha szintig töltöd a fékolaj tartályt,amíg a jelzés van és utána teszed rá a gumit.gy jónak kéne lenni.de ha lukas a gumi akkor ki kéne cserélni,mert ugyan csak szivárog a fékolaj,de elég ronda látvány amikor lerohad a festék a főfékhengerről-
Azért ez olyan gyorsan nem fog összeállni.Egyrészt van használható jó motorom tehát nem kell kapkodnom sehova.Szerintem ez jövő nyárra lesz meg.Ami hiányzik még(a teljesség igénye nélkül):vezetékelés,kupplungkar,láncvédő bakelit(csakis gyárit akarok),használható főtengely,kipufogó tartó bilincs hátsó,elektromos cuccok,meg még pár apróság.
Sziasztok.
Olyan kérdést teszek fel ami már biztosan a könyökötökön jön ki. ETZ-ben a fékkart hirtelen berántva fog lassan behúzva semmi.Levegős a fék? A másik kérdésem pedig az hogy lehet elérni azzal a gumiharmónikával a fékfolyadéktartályban hogy ne szorítsa ki az összes fékolajat mikor összerakom?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|