:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Én? :D Amugy nagy baj nem lehet, mert a mágnesdugót kicsavarva alig folyt ki olaj, úgy már reális a mennyiség kb amit beletöltöttem.
Nem is igen hallottam ég ilyet.Igen,az látszik az enyémen is hogy tört,volt hogy habosodott is egyszer kétszer régen.De ennyi.
Egyszer mutatott fotót, hogy belül egyenletes fekete a váltó.
El nem tudom képzelni mitől ilyen neki, mert tagad minden felvetést ami ezt okozhatja. Szerintem téved valahol, de vitatkozni nem fogok vele, mert úgy sem tudom messziről bizonyítani :)
Nekem is fémtiszta, csak némi üledék van, meg az olaj is olyan mint a fáradt olaj, de semmi trutyi.
Fekete?Nekem nem szokott megfeketedni.
*évek óta ilyen állag = minden év elején ilyen fekete trutymót eresztek le, de mennyiségét csak múlt évben mértem először :)
Én leszoktam a kékben, eddig megérte, múlt évben is bajom egy megszakító volt csak meg a defekt... :)
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Akkor nincs gond. Lehet hogy felhabosodott, vizesedett. Hosszabb menetnél kimegy belőle. Elég a hozzáférhető csavarnál leereszteni, nagyon minimális mennyiség marad benne. Viszont illene évente cserélni...persze én sem szoktam ;-)
Igazából állaga már évek óta ilyen szerintem, szagán is csak az olajszagot érzem.
Meggyire hígult fel?Volt benzin szaga?
Az létezhet, hogy a forgattyúsházból szivárog át keverék az olajtérbe? A motor tökéletesen megy nem füstöl semmi baja a múlt évhez képest, csak ma megejtettem az olajleeresztést. Kifolyt kb 470 köbci olaj, 1 éve ellenőrzőfuratig töltöttem fel, minusz valamennyi elfolyhatott a kuplungpálca mellett... sokallom :D
Pedig a mágnesdugós leeresztőt még ki se csavartam (ts125nél a váz miatt szinte ki se lehet), csak a kuplung alattit, plusz ami a motor megborítása után még kifolyt.
Vagy fölöslegesen idegeskedek ilyeneken?
Egy kis segítség az építéshez. http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx
Köszönöm a gyors választ! Akkor marad az építés!
6V-ra csak építeni lehet, mert mindent csak 12V-ra csinálnak.
A többire igen a válasz.
Szofitát és skála izzót csináltam ilyet:
https://onedrive.live.com/?cid=A35D444ABEE610B6&id=A35D444ABEE610B6!6108&v=3
Indexbe nem tudom mennyire érné meg...nekem nincs indexem mert csak a baj van vele :) Ha nagyon akarom jelezni a fordulást akkor kirakom a kezem.
Sziasztok! Szerintetek lehet ledizzòt rakni és használni 6v-os mz-be? Néztem a neten a foglalat megegyezik, kb 2000ft darabja. De gondolom azok 12v-osak. Valahogy megoldhatò?
Gondolom elektronikus relé is kell hozzá? Valamint van értelme kicserélni?
MZ harmonikát szerintem csak MZ-re tudsz felszerelni. Az az elterjedt műanyag bilincses megoldás helyett az alsó szár tetejében ki van alakítva egy nút és a gumi olyan profilú, hogy ebbe a nútba illeszkedve marad a helyén. Csak a tetejét tartja bilincs. De ezerféle méretű univerzális porvédőt lehet kapni, ami tuti jó lesz, nem kell egy adott típusét oda faragni.
MZ-s barátaim! Adjatok már pontos paramétereket és beszerzési forrást első teleszkóp porvédő gumiharmonikára. Nem MZ-re szeretném felszerelni ezért kellene tudnom a méreteit. Köszönöm (előre is)
Ezek az alulemezek, állítólag jók, de egyébként nagyon hitványul néznek ki.
Ez itt például egy profi megoldás:
http://www.tkm-racing.com/artikel-4412.htm
Az ára is pont olyan...
Bambiék is úgy gyártatják aluból.Nekem acélból készült, mindenki mondta, hogyle fogja törni a teleszkóp felfogatásait, de soha nem volt baj vele.figyeld az Mz clubot, minden évben gyártat bambi néhány darabot, listára kell iratkozni.Másik gond a kenés helyett, hogy a "kani-szuka" rész már ki van kopva, én közbetétet hajtottam a kani részre vékony kis lemezből. Ezáltal jobb lett a kapcsolódás, szépen mutatott a gyári 40 éves spirál is.
Célszerűbb is váltós motor helyett soros hibridben vagy stabil üzemben használni kedvező árú üzemanyaggal(gáz?), sűrített levegővel, stb. Magasabb égéshőmérsékletnél sem ég szét a szelep széle. A dugattyú hőterhelhetőségét azért illik figyelni.
Ja.
Annak a munkapontnak a közelében optimális a vezérlés, a sűrítési arány, a hatásfok.
Ami mendenhol jó, az nem a legjobb sehol.
Gyártanak hozzá elég profi villamerevítőt is, csak az a baj vele, hogy az ára is profi.
Az órát meg szedd szét, tegyél egy hangyafasznyi zsírt az óratengely végén lévő fogaskerékre és megoldódik minden problémád!
Sziasztok!
Szeretnél villamerevítőt ETZ-re. Bambin kívül ki gyárt ilyet?
A másik problémám az, hogy egyik órámban sem igazán működik a csillapítás és így nehézkes a pontos sebesség/fordulatszám megállapítása. Spirált több helyen is elvezettem, megolajoztam de az eredmény változatlan. Mit lehetne tenni ez ellen?
Így van, dehát mi a kétkerekűekkel szeretünk gyorsítani, lassan vagy gyorsan menni, néha túlpakolni, szóval ilyen átlagos üzemmódhoz nem lenne jó egy stabilmotorszerű jelleggörbe.
Kár, hogy nem tudom kipróbálni, kíváncsi lettem volna, hogy működik az ilyen rendszer...
üdv.: R
Tudom nem ide illik de az alabbi ETZ MZ alkatrészek eladóak
allapot hasznalt de jo nemsérült csak kopott :-)
ETZ vagy MZ250/1 elsőkerék / dobfékes
ETZ féktárcsa
ETZ első kerék agy Tárcsafékes
Hátsó teleszkóp pár
hátsó teleszkóp rugó pár
ETZ Hátsó lámpa felfüggesztéssel
ETZ Index
ETZ Láp fék kar
ETZ közep állvány
ETZ műszer ház Gumi
ETZ első lámpa komplett
ETZ első tengely
ha valakit erdekel kéremjelezze az mec@index.hu cimre
125 henger 150 fejjel még hosszabb élettartamú főtengelyt eredményez. :-D
Ja, kiseebb fogy, de a főtengőt erősebben üti.
Fix fordulaton és terheléshez egyszerűbben megoldható.
Eszerint jó volt ott minden, csak a végeredmény nem felet meg az akkori szigorú normáknak.
Köszi a linket, magamtól is rájöhettem volna...
Közben az járt a fejemben, hogy mi van akkor, ha egy ilyen blokkot beépítek egy régi motorba, amely 2T, kit érdekel az emissziós érték?Továbbgondolva, nem lenne egyszerű előállítani egy ilyet, sok elektronika kell hozzá, ehhez pedig nemigen van hátterem.Akkor inkább a "3T", amihez hagyományos elektronikákat lehet használni.
Pontosabban, nem tudom, hogyan és mivel vezérelték és működtették azt a bizonyos kipufogó lengőszelepet, abban a régi cikkben részleteket nem találtam.
Mellesleg a "3T" rendszer is ugyanígy járna az emissziós szabványokkal, lévén hogy kvázi 4T ugyan, de keverékkel vagy pumpás keverékkel jár.Igaz, ezt a rendszert nem akarta senki új gyártásban kipróbálni, csak versenyeken használták (főleg enduro).
üdv.: R
Az igazán tuti dolog a jobb oldali szimering tesztje (bizonyos tipusoknál) ha a motort be tudod indítani, és járás közben be fújod a szimeringet féktisztítóval. ha hirtelen megemelkedik az alapjárat, tehát elégeti a féktisztítót akkor az tuti hibás. Általában ha a dinamó alatt látod az olajszivárgást, ott már baj van. Sokan megcáfolják ezt az ellenőrzést, és pontatlan is mondjuk mert ugye takar az álló- forgórész, de drasztikus hiba esetén megemeli az alapjáratot. Szemmel nézd meg nincs-e szivárgást. Ha könnyen indúl, jól megy akkor élvezd a motorozást szerintem. :)
Még valami! Mi az a féktisztítós teszt???
Köszönöm a tanácsokat Troster! Megnéztem a motorjaidat a galériában, nagyon szépek, de a Trophy, azt eglsz nap lehetne csodálni! Régen, még minor kezdtem a motorozást, egy 125-ös Trophyt vettem, nagyon szerettem a rugózását, csak a fiatalságba az ember erősebb motorokra vágyik, és eladtam, egy csepellel együtt, amihez két blokk, meg sok alkatrész is volt! Már nagyon bánom! Visszatérve az írásodra, szűrtem ki hasznos dolgokat belőle, például az eszembe sem jutott, hogy figyeljem a váltóolajat! A gyújtás felől nem látok különösebb mocskot, a motor alatt viszont itt-ott folydogál az olaj, de ez a jövő zenéje! Le is fogom cserélni a váltóolajat, és figyelem a szintet, nem növekszik e.
A Trophymra visszatérve, volt anno egy nagy élményem vele: Elvittem műszakira, (ott dudáltak egyet vele, és leesett a dudája, elég béna felfogatása volt), hazafelé mentem vele, és a sárga busz döcögött előttem vagy 70-el. Mivel akkor vettem nemrég a motort, és úgy gondoltam ez a világ közepe, gondoltam, nehogy már szívjam a busz kipufogójat, jött egy nagyon hosszú egyenes, egy nagyon enyhe emelkedővel! Na, semmi nem jön szembe, kiteszem magam, hiszen amúgy 80-85-öt tudnia kellett sima úton a gépnek. Ahogy elhagytam a busz hátsó részét, mintha elkapott volna valami visszaszívó örvény, és nem ment többel, mint a busz. Kb 2-3 km-t mentem a busz mellett, és emlékszem rá, a buszon mindenkinek felém volt fordulva a feje az ablakben, ketten még vigyorogtak is. Hát ennyi erő volt a gépemben, aztán jobbnak láttam inkább szívni a dízelgőzt! De, amikor a megállóhoz ért a busz, úgy fűtyültem el mellette, mintha mi sem történt volna. Ez már több mint húsz éve volt!
Na, köszi a tanácsot, üdv!
Zoli megbántani nem akarlak, de egy szoci motornál ne akarj minden kis hangra megoldást találni :) Lelkük van ezért szeretjük őket :)
Alapjáratot elég nehéz lesz megtalálni, főleg olyan alacsonyt amilyet Te szeretnél, de ha jól megy a Keri féle cikk alapján leírt karbi beállítással, és indul, nem eszi a váltóolajat, nem benzines a váltóolaj, stb., akkor nagy valószínűséggel nem szimeringes. Az enyémben még a gyári van, mert még tömít. ( a dinamó felől- féktisztitó tesztel) Otthon vigyorog az új viton, de valószínű nem mostanába dobom szét.
A hangok sok mindenre utalnak. Ha nem gyári már benne a dugó akkor meg is van a hang forrás, pontatlan fúrás, főtengely minimális ütése, és még sorolhatnám. Ha mindent ki akarsz szűrni akkor azért igen nehézkes, mert a ma kapható alkatrészekkel csak rosszabb lesz.
Mivel a hobbi része sokunknak a veterán börzék meglátogatása, így rá fogsz találni klassz gyári dolgokra, lehet, hogy az az alkatrész nem is kell Neked, de megveszed mert gyári.
Én találtam már gyári alapméretes dugót Es 250/2-höz, gyári megszakítókat, még hajtókart is. Szóval vannak még kincsek a kamrákban csak elő kell őket csalogatni:)
Üdv Mindenkinek!
Ma betettem egy új tűszelepet, elsőre ez is lassan csöppent, húztam rajta még egyet, és az itt leírtak alapján beállítottam az úszót 27-33mm-re, egy átlátszó pohárban kipróbáltam, pont 14mm-re zár el a tömítéstől. És nagyon jó lett, szépen veszi a fordulatot, nem tortyog, nem fullad, ilyen szépen még nem járt, mióta nálam van. Egy a kis problémám csak, hogy alapjáratot épp nem lehet az ideális pöfögésre állítani. Vagy éppen leáll, vagy egy kicsit magasabban jár, mint kellene, közben gázmozgatok, és megint kicsit vissza tekerem, utána fordítva, és így tovább, éppen a holtponton nem akar járni. Két dologra tippelek: 1.A gyújtás még nem tökéletes 2.A főtengelyszimeringek nem jól tömítenek. Állítólag 50e. km van a motorban, 29e-nél kapott egy fúrást új dugóval, de egyéb motorba nyúlás nem volt állítólag. Mi a tapasztalatotok, mennyit bírnak a szimeringek, meg a főtengely, vagy a csapágyak? A főtengelynek nem hallom különösebb hangját, egy kis fémes pöcögős hangot hallani 2-3 másodp.-ként, mintha egy tollrugót pengetnék. Csapszeg-tűgörgőre gondolok, de nem vagyok biztos benne. Köszi mindent, várom jelzéseiteket! Üdv, Zoli
Na utána olvastam.
A szigorított emissziós törvények nyírták ki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_EXP-2
Modell motoroknál elterjedt az öngyulladásos motor, mert nehezebb a gyújtóberendezés mint az egész repülő :)
Tényleg, arról jó ideje nem hallottam semmit (EXP2).Rájöttek volna, hogy a "szabályzott öngyulladás" mégsem annyira szabályzott?Vagy a kipufban található lengőszelep nem úgy működött, mint gondolták?
Pedig abban a cikkben tudományosan elmagyaráztak mindent, logika alapján jó is lehetett volna.
üdv.: R
Anno etanollal nekem is csinálta agyújtás nélküli üveghangon pörgést magas alapjárati tolattyúállással és szegény keverékkel. Honda EXP2 megvalósítva. :-)
Gyújtás nélkül pörgött???
Diesel motorod van :D
Kicsit sok lehet a korom a gyertyán pucold meg rendesen.
Mármint hasonlóan segítőkész kollega, mint amilyenek Ti vagytok itt az oldalon!! Bocs, nem írtam végig az előbb!
Köszönöm a tanácsokat!
Tegnap kifőztem a karburátort, ma felszereltem, és szépen reagált a gázra! AZ ELEJÉN! Elketdtem állogatni a csavarokat, és minél jobban melegedett a motor, annál beljebb kellett tekernem a levegőcsavart. Már azt vettem észre, hogy ha nem tekerem be teljesen, nem is megy a motor. Teljesen betekertem, aztán próbáltam alapjárat csavarral folytatni. Csak enyhén magas alapjáraton működött, különben 20-30 másodperc múlva leállt. Mondom nem igaz, csak kell, hogy kijjebb tekerjek a levegőn, nem létezik, hogy így jó! Elkezdtem kifelé tekerni, aztán a fordulat csak úgy felpördült magától, de teljes gázzal, úgy megijedtem, mi lesz most, lekapcsoltam a gyújtást, csak pörgött tovább, leszedtem a gyertyapipát, tovább ordít, aztán lehúztam a benzincsövet, és kis idő után megállt. Amúgy később azt is észrevettem, hogy pöttyenik a karburátor túlfolyó, úgyhogy a tűszelep sem tömít rendesen. Gondolom ezért állt meg néha úgy, mintha megfolytották volna. Úgyhogy most a karbi megint a szobába, vízben nézem hol ereszt, de a tűszelep kifolyólyuk az, nem a menet fölött. Remélem találok normális tűszelepet, mert a simsonnal kínlódtam egy párral, mire nem csöpögtette a benzint. Ha sikerül a karburátort, meg a gyújtást beállítanom, egy hasonlóan segítőkész MZ-s kolléga emailes tanácsára a főtengelyszimeringgel folytatom. Esetleg a gyújtásbeállításban ha van tanácsotok megköszönöm, bár nagyon rossz nem lehet, mert jól pörgött vele a gép. Viszont azt nem tudom, hogy miért világít folyamatosan a megszakító és test közé kötött tesztlámpám gyújtáson, akárhogy mozgatom jobbra-balra a megszakítótartó alaplapot. Az MZklubon úgy írják, hogy egy bizonyos helyzetben el kellene aludnia az előgyújtás beállításakor!? Köszi mindenkinek még egyszer!
Az ilyen felpörgést le tudod "csitítani" ha behúzod a szívatót, akkor esnie kell a fordulatszámnak. Amikor ilyen bajom volt akkor az volt az egyetlen szabályozópont :D
Nem lehet hogy amikor a karbit leszedted, visszatetted, csináltál valami tömítetlenséget a toroknál.? A fals levegő is tud ilyesmit csinál ni ha jól emlékszem.
Rugd be. Ne törődj a maga s fordulattal. Ülj rá. Rakd egyesbe és lassan engedd ki a kuplungot. Ha a motor lefullad akkor szinte biztosan sok a levegő, vagy kevés a benzin. A kevés benzin lehet fuvóka dugulástól vagy vagy attól hogy alacsony a benzin szint a karibiban. Pl lehet hogy az első próbálkozás kor megfelelő volt a benzin szint , aztán A túl lassú után folyás miatt lecsökkent.
Köszönöm, a segítséget! A lényeg az, hogy nem az alapjáratot nem tudtam beállítani, addig el sem jutok, a csavarokat is csavargatnám, de alig hogy kis gázt adnék, hogy ne álljon le, annyira felpörög, hogy már attól félek kijön a hajtókar. A karbi kifőzésről még nem hallottam, megpróbálom, de mondom, előtte ezt nem csinálta a motor, tudtam vele motorozni. A gáztolattyúnál nincs más, amit elejthettem volna, ugye?: súbertű a dupla lemezzel, rugó, karbi fedél! Köszi még egyszer a hozzászólásaitokat!
A felpörgést sokminden okozhatja, először a csavarokkal próbáld, de nálam pl az okozta h vmi retek volt a karbiban, kifőzés után tökéletes lett.
Keri cikke alapján szerintem meglesz a gond.
/1esen is van alapjárat állító, csak a 125ösökről spórolták le. :)
Szia!
Itt balra a szerviz rovat->karburátor beállítás.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
/1-esnek egyáltalán van alapjárati csavarja? 125-ösnek nincs. Ott a gázbowden feszítésével lehet állítani alapjáratot, de ahogy rájöttél legkisebb mozdulatra változik.
Alapvetően érdemesebb úgy beállítani hogy ne legyen alapjárat és kézzel tartani. Amikor meg állsz akkor úgy is leállítod. A szigszalagos gányolás is azért lehetett. én is úgy csináltam hogy bármilyen pozícióban rögzíteni tudjam a gázkart, de én a konzol rászorításával oldottam meg.
Sziasztok!
Üdvözlök mindenkit, még új vagyok itt, és mindjárt szeretnék is egy segítséget kérni Tőletek!
3 napja vettem egy /1-est, működött is szépen, csak alapjáraton szusszanva leállt, de aztán megint simán beindult. Volt egy szigetelőszalagos kókányolás a gázkar végén, ami miatt nem lehetett normálisan visszaengedni a gázt, szorult, és a felpörgött motor is csak lassan nyugodott meg, és a henger fölött a gázbovdent mozgatva föl-le pörgött a motor, nem volt holtjáték! Gondoltam, ezeket kijavítom, végzek egy beállítást, de egyszerre mindent! A gázkar végét megjavítottam, szépen működött a kar, visszaállt a helyére. Gáztolattyú ki, megnézem a súbert hogy áll, aztán levegő-alapjárat állítás, gondoltam én! Kivettem a subertet, alulról a másodikba tettem vissza, de véletlenül a tűtartó lemezt fordítva tettem vissza. Elindítom a motort, és jár össze vissza, felpörög kis gázra is! Megint szétszedem: A subert tartó lemezt megfordítom, szerintem a jó állásba (a hajtott lemezek lefelé néznek), meggyőződtem róla, hogy a gázadáskor szépen mozog a tolattyú (toroknál leellenőriztem), nem akad sehol. Összeszerelem, és nem akar normálisan járni: ha kicsit felmelegedett, el tud majdnem szépen pöfögni alapjáraton, de ha akár 2mm gázt húzok, és visszaengedem, felpörög mint állat. Már többször szétszedtem, nem tudom mi van! Segítsetek légyszi, köszönöm! Üdv. Zoli!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|