:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
De ezekkel a motorokkal nem is kell gyorsan kozlekedni. A 80-as tempo nem is veszelyesen lassu az autokhoz kepest az orszaguton.
Hali,
Vedd ki a legszurot. Probald ki anelkul. Nem megbantani akarlak, csak van, hogy az ember agya vegtelen ciklusba kerul es a legtrivialisabb megoldas sem jut eszebe... :)
Masik otlet, merd meg a kompressziot. Nekem ez volt a megoldas.
Bar a tul vastag gumi sem tesz jot a fogyasztasnak.
Helló!
Furcsa hibába botlottam, amire nem találok értelmes választ. Adott két 150-es ETZ, az egyik saját, a másik az összehasonlítási alap. Ismerem mindkettő előéletét, a legtöbb dologban hasonlítanak, az enyém mégis érezhetően és lényegesen gyengébb. Leírom a két motor közti különbségeket.
Enyém: 550km-t futott normális bejáratással a komplett blokk felújítás óta. Optikai gyújtás, 40-es keverék szintetikus olajjal, 60kg-os vezető, alig 80km/h végsebesség, kb 5L-es fogyasztás, 120/80-as hátsó gumi.
Összehasonlítási alap: 3-4000km-t futott ugyanolyan felújítás óta, Hall gyújtás, 50-es keverék szintetikus olajjal, 110kg-os vezető, 100km/h feletti végsebesség, kb 4-4.5L-es fogyasztás, 3.25-ös hátsó gumi.
Már ezekből a számokból is látszik, hogy irreális a különbség. 4-ik fokozatig viszonylag jól gyorsul, 5-ben szinte csak tartani lehet a sebességet, de inkább lassul. Főleg szembeszélben, de elég jelentősen, akár 10-15km/h-t is. Megpróbáltam már 4 bar-ig fújni a hátsó gumit, hátha a szélessége miatt fogja vissza, de semmi változás. 24n2-2 karburátorral, 115-ös főfúvókával, tű a második rovátkában (nem a legszegényebb, hanem annál egyel fentebb van). Ezzel járattam be. A fogyasztásból és hogy őzbarnánál kicsit sötétebb a gyertya, arra gyanakodtam, hogy talán túl sokat kap, tehát 105-ös főfúvókát raktam bele, de még rosszabb lett, 5-ben már csak szívatóval volt hajlandó gyorsulni. Most 125-ös van benne, ezzel kissé erősebbnek érzem, de még mindig nem tudja azt, amit kellene. Első lánckereket most fejből nem tudom, hogy milyen van rajta, de mindkét motor 5-ben 70-es tempót 4000-es fordulaton tudja, tehát még az áttételben is megegyezik a két motor.
Akkor vajon mégis mi okozza ezt a jelentős különbséget? Mit nem vettem észre, vagy mit csinálok rosszul? Még ha csak 550km-t járattam, akkor is többet kellene tudnia. Sok motort újítottam fel (kb 30-40db) és járattam be vagy csak kezdtem el a járatását, a többi meg a tulaj dolga volt. Amelyik jól sikerült, az már az első km-ektől kezdve erős volt. Amelyiknek meg el lett rontva a fúrása (1 vagy 2db), az a legóvatosabb járatás ellenére is hajlandó volt a ragadásra.
Szóval bármilyen segítség nagyon jól jönne, mert így nem hogy túrázni, de még a szomszéd városba is körülményes elgurulni...
Az a kerdesem, hogy mitol kezd el szitalni a kormany, ha elengedem mindket kezzel? Kormanycsapagy oke, egyenesfutas szinten. Mikor elengedem, egyre nagyobb amplitudoval "rangatja" valami jobbra-balra. Latszolag nem fugg a sebessegtol.
Szerintem egyszerűen csak a visszajelzőről lehúzod azt a kábelt és átkötöd, mert ugye ha jól látom egyik se ott van testelve. Nézd meg az etz 12V rajzát, az alapján jól látszik.
Na bővebben , régen szóltam már hozzá. MZ ts 125 vgy 150 es de luxe donormotort keresek, elsősorban Budapest környékéről.
coopermine@gmail.hu /nem .com/
Mz ts 125 donormotort keresek
Sziasztok! Szereztem a ts-re egy olyan fordulatszám mérőt, amiben vannak visszajelző lámpák. Külön akarom kötni a töltést és az irányjelző kontroll lámpát. A kérdésem az, hogyan lehet őket egymástól külön választani?
Ez a konyv majd' 400 oldal. A neten nem is kerestem. Aztan gondoltam, hogy feltoltom, de a jo minosegu szkenn-hez igen ki kell hajtani a gerincenel. Attol felek, tonkremegy. Hodmezovasarhekyen vettem meg januarban. Meg volt az eladonak 3 peldany...
Most már engem is érdekel, valahonnan le lehet tölteni az említett könyvet? Holnap túlóra közben elolvasnám! :)
Koszonom a gratulaciot!! Ezzel kellett volna kezdenem... Kicsit szegyellem magam.
Vannak benne elavult megoldasok, ketsegtelen. Minthogy az etz is elavult mara. De a motor mukodesenek alapjai orok ervenyuek. Voltak elkepzeleseim korabban is a mukodes reszleteit illetoen. Orultem, mikor leirva is lattam egy-egy elkepzelesemet. Masokra szajtatva cdodalkoztam ra... Egy motor ( hoerogep ) mukodese csodalatra melto. Nyilvanvaloan egy fotengelyt ma mar mashogyan vizsgalnak. A szerzo sem az ipari korulmenyeket ismertette. Viszont a piramisokat is felpitettek tobb ezer evvel ezelott. Szoval regen is mindent meg tudott valositani a talalekony Ember. Vegtere is ez emelt ki minket az allatvilagbol, de nem akarok moralizalni. Jomagam a felvonoiparban dolgozom. Van egy konyvem, amiben a "regi oregek" meselik el, a haboru utan mikent varazsoltak lifteket a szetbombazott roncsokbol. Ez a konyv hasonlit egy kicsit arra.
Gratulálok én is!
Azt a könyvet én is elő szoktam rendszeresen venni.
Szórakoztató és vannak benne olyan megoldások, amit ma már nem találsz sehol.
Kedvencem a hogyan centrírozzunk főtengelyt két "bot", némi madzag, meg súly felhasználásával...
Kár, hogy nagyon elavult, még MZ szinten is.
:)
Hajrá!
Örülök hogy megy a moci!
Valóban jó könyv.
Az hogy villamos vagy gépész, meg szinte mindegy a érdekel valami, akkor meg fogod érteni a lelkivilágát és azon a területen lehetsz akár a legjobb is.
Regen jelentkeztem. Majdnem napra pontosan 3 honapja adtam oda a motoromat Gyorszentivanon a szerelonek. Azota egyre novekvo turelmetlenseggel varakoztam az elkeszultere. Na, tegnap vegre elhozhattam a 250-es csodamasinat.masodik tulmeretre lett felfurva, uj dugo kerult bele, uj csapagyak, hajtokar. Azert adtak nekem el annak idejen, mert az 5. Sebesseg fogaskerekenel levo zegergyuru darabokra tort. Es nem talaltak meg az olaj leeresztesekor az osszes darabjat. Ezt persze elmulasztotta megemliteni az elado... A kompresszio 7,5 volt felujitas elott. Meg januarban vettem egy blokkot csak ugy gyakorlas kedveert 6000 ft-ert. A szerelo pedig akkoriban megemlitette, hogy a valto oldali dekliben a berugokar tamasztasara szolgalo ontvenyresz hianyzik.Nosza, elvittem a blokkot neki. Ebbol a blokkbol joszerivel semmit nem tudott felhasznalni, csak kivagta ezt az ontvenyreszt es behegesztette az enyembe. Tudom, hogy az enyemet mutogatta, de szinte nem is vettem eszre, hol van a varrat. Piszok mazli... Nagyon bejaratos meg, vigyazok ra nagyon. Van most benne 30 km. De mar most jobban gyorsul, mint a regi dugoval. Ugyhogy megjobban vigyazok. Kaptam a szerelotol kolcson meg decemberben egy Tarnai konyvet, a cime: A motorkerekpar. Persze minden szavat elolvastam lenyugoztek a konnyen ertheto es az eloadas utan logikus osszefuggesek. Tudom, gepesz szamara alapvetesek vannak benne, csakhogy en villamosmernok vagyok. Szoval annyira megtetszett a konyv, hogy beszereztem magamnak egy peldanyt. Kimuveltem magam a bejaratas temakorben is. Alig varom a hetveget, hogy motorozhassak. Vegre.
Ha nem vízhűtéses a motorod, akkor pl. azért is, de leginkább a hideg motorban páralecsapódás keletkezik, és az olaj meg felszívja. De mint mondtam ez nem olyan probléma, mert ha felmelegíted a motort, akkor ez a nedvesség távozik is belőle idővel.
Olajtémában nemnagyon kérdeztem még. De amugy ma nappal megnézve max annnyit láttam hogy vizesedett az olaj. Az mitől lehet egyáltalán? A gumidugó mellett befolyik?
Rád, emlékeztem, de akkor más volt :)
Én? :D Amugy nagy baj nem lehet, mert a mágnesdugót kicsavarva alig folyt ki olaj, úgy már reális a mennyiség kb amit beletöltöttem.
Nem is igen hallottam ég ilyet.Igen,az látszik az enyémen is hogy tört,volt hogy habosodott is egyszer kétszer régen.De ennyi.
Egyszer mutatott fotót, hogy belül egyenletes fekete a váltó.
El nem tudom képzelni mitől ilyen neki, mert tagad minden felvetést ami ezt okozhatja. Szerintem téved valahol, de vitatkozni nem fogok vele, mert úgy sem tudom messziről bizonyítani :)
Nekem is fémtiszta, csak némi üledék van, meg az olaj is olyan mint a fáradt olaj, de semmi trutyi.
Fekete?Nekem nem szokott megfeketedni.
*évek óta ilyen állag = minden év elején ilyen fekete trutymót eresztek le, de mennyiségét csak múlt évben mértem először :)
Én leszoktam a kékben, eddig megérte, múlt évben is bajom egy megszakító volt csak meg a defekt... :)
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
Akkor nincs gond. Lehet hogy felhabosodott, vizesedett. Hosszabb menetnél kimegy belőle. Elég a hozzáférhető csavarnál leereszteni, nagyon minimális mennyiség marad benne. Viszont illene évente cserélni...persze én sem szoktam ;-)
Igazából állaga már évek óta ilyen szerintem, szagán is csak az olajszagot érzem.
Meggyire hígult fel?Volt benzin szaga?
Az létezhet, hogy a forgattyúsházból szivárog át keverék az olajtérbe? A motor tökéletesen megy nem füstöl semmi baja a múlt évhez képest, csak ma megejtettem az olajleeresztést. Kifolyt kb 470 köbci olaj, 1 éve ellenőrzőfuratig töltöttem fel, minusz valamennyi elfolyhatott a kuplungpálca mellett... sokallom :D
Pedig a mágnesdugós leeresztőt még ki se csavartam (ts125nél a váz miatt szinte ki se lehet), csak a kuplung alattit, plusz ami a motor megborítása után még kifolyt.
Vagy fölöslegesen idegeskedek ilyeneken?
Egy kis segítség az építéshez. http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=QZp_fdLwSx
Köszönöm a gyors választ! Akkor marad az építés!
6V-ra csak építeni lehet, mert mindent csak 12V-ra csinálnak.
A többire igen a válasz.
Szofitát és skála izzót csináltam ilyet:
https://onedrive.live.com/?cid=A35D444ABEE610B6&id=A35D444ABEE610B6!6108&v=3
Indexbe nem tudom mennyire érné meg...nekem nincs indexem mert csak a baj van vele :) Ha nagyon akarom jelezni a fordulást akkor kirakom a kezem.
Sziasztok! Szerintetek lehet ledizzòt rakni és használni 6v-os mz-be? Néztem a neten a foglalat megegyezik, kb 2000ft darabja. De gondolom azok 12v-osak. Valahogy megoldhatò?
Gondolom elektronikus relé is kell hozzá? Valamint van értelme kicserélni?
MZ harmonikát szerintem csak MZ-re tudsz felszerelni. Az az elterjedt műanyag bilincses megoldás helyett az alsó szár tetejében ki van alakítva egy nút és a gumi olyan profilú, hogy ebbe a nútba illeszkedve marad a helyén. Csak a tetejét tartja bilincs. De ezerféle méretű univerzális porvédőt lehet kapni, ami tuti jó lesz, nem kell egy adott típusét oda faragni.
MZ-s barátaim! Adjatok már pontos paramétereket és beszerzési forrást első teleszkóp porvédő gumiharmonikára. Nem MZ-re szeretném felszerelni ezért kellene tudnom a méreteit. Köszönöm (előre is)
Ezek az alulemezek, állítólag jók, de egyébként nagyon hitványul néznek ki.
Ez itt például egy profi megoldás:
http://www.tkm-racing.com/artikel-4412.htm
Az ára is pont olyan...
Bambiék is úgy gyártatják aluból.Nekem acélból készült, mindenki mondta, hogyle fogja törni a teleszkóp felfogatásait, de soha nem volt baj vele.figyeld az Mz clubot, minden évben gyártat bambi néhány darabot, listára kell iratkozni.Másik gond a kenés helyett, hogy a "kani-szuka" rész már ki van kopva, én közbetétet hajtottam a kani részre vékony kis lemezből. Ezáltal jobb lett a kapcsolódás, szépen mutatott a gyári 40 éves spirál is.
Célszerűbb is váltós motor helyett soros hibridben vagy stabil üzemben használni kedvező árú üzemanyaggal(gáz?), sűrített levegővel, stb. Magasabb égéshőmérsékletnél sem ég szét a szelep széle. A dugattyú hőterhelhetőségét azért illik figyelni.
Ja.
Annak a munkapontnak a közelében optimális a vezérlés, a sűrítési arány, a hatásfok.
Ami mendenhol jó, az nem a legjobb sehol.
Gyártanak hozzá elég profi villamerevítőt is, csak az a baj vele, hogy az ára is profi.
Az órát meg szedd szét, tegyél egy hangyafasznyi zsírt az óratengely végén lévő fogaskerékre és megoldódik minden problémád!
Sziasztok!
Szeretnél villamerevítőt ETZ-re. Bambin kívül ki gyárt ilyet?
A másik problémám az, hogy egyik órámban sem igazán működik a csillapítás és így nehézkes a pontos sebesség/fordulatszám megállapítása. Spirált több helyen is elvezettem, megolajoztam de az eredmény változatlan. Mit lehetne tenni ez ellen?
Így van, dehát mi a kétkerekűekkel szeretünk gyorsítani, lassan vagy gyorsan menni, néha túlpakolni, szóval ilyen átlagos üzemmódhoz nem lenne jó egy stabilmotorszerű jelleggörbe.
Kár, hogy nem tudom kipróbálni, kíváncsi lettem volna, hogy működik az ilyen rendszer...
üdv.: R
Tudom nem ide illik de az alabbi ETZ MZ alkatrészek eladóak
allapot hasznalt de jo nemsérült csak kopott :-)
ETZ vagy MZ250/1 elsőkerék / dobfékes
ETZ féktárcsa
ETZ első kerék agy Tárcsafékes
Hátsó teleszkóp pár
hátsó teleszkóp rugó pár
ETZ Hátsó lámpa felfüggesztéssel
ETZ Index
ETZ Láp fék kar
ETZ közep állvány
ETZ műszer ház Gumi
ETZ első lámpa komplett
ETZ első tengely
ha valakit erdekel kéremjelezze az mec@index.hu cimre
125 henger 150 fejjel még hosszabb élettartamú főtengelyt eredményez. :-D
Ja, kiseebb fogy, de a főtengőt erősebben üti.
Fix fordulaton és terheléshez egyszerűbben megoldható.
Eszerint jó volt ott minden, csak a végeredmény nem felet meg az akkori szigorú normáknak.
Köszi a linket, magamtól is rájöhettem volna...
Közben az járt a fejemben, hogy mi van akkor, ha egy ilyen blokkot beépítek egy régi motorba, amely 2T, kit érdekel az emissziós érték?Továbbgondolva, nem lenne egyszerű előállítani egy ilyet, sok elektronika kell hozzá, ehhez pedig nemigen van hátterem.Akkor inkább a "3T", amihez hagyományos elektronikákat lehet használni.
Pontosabban, nem tudom, hogyan és mivel vezérelték és működtették azt a bizonyos kipufogó lengőszelepet, abban a régi cikkben részleteket nem találtam.
Mellesleg a "3T" rendszer is ugyanígy járna az emissziós szabványokkal, lévén hogy kvázi 4T ugyan, de keverékkel vagy pumpás keverékkel jár.Igaz, ezt a rendszert nem akarta senki új gyártásban kipróbálni, csak versenyeken használták (főleg enduro).
üdv.: R
Az igazán tuti dolog a jobb oldali szimering tesztje (bizonyos tipusoknál) ha a motort be tudod indítani, és járás közben be fújod a szimeringet féktisztítóval. ha hirtelen megemelkedik az alapjárat, tehát elégeti a féktisztítót akkor az tuti hibás. Általában ha a dinamó alatt látod az olajszivárgást, ott már baj van. Sokan megcáfolják ezt az ellenőrzést, és pontatlan is mondjuk mert ugye takar az álló- forgórész, de drasztikus hiba esetén megemeli az alapjáratot. Szemmel nézd meg nincs-e szivárgást. Ha könnyen indúl, jól megy akkor élvezd a motorozást szerintem. :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|