hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

kosian
válasz erre | email2009-04-05 14:48:01
Sziasztok! Lenne egy problémám a 250-es ETZ-mmel. Mostanában egyre jobban csörög. Eddig is csörgött egy kicsit, de az utóbbi időben, mintha folyamatosan egyre jobban csinálná. Tegnap voltam vele Debrecen-Abádszalók túra oda vissza (200km) és mire hazaértem jobban csörgött mint eddig :(
Érdekes, mert jól megy, jól gyorsul és a menettulajdonságain nem érzek semmi romlást, de egyre jobban csörög. Ha kigyorsítok, 3000 fölött elég rendesen, motorfékezésnél meg kifejezetten erősen csörög. Mostanában már ha stabilan tartom az aktuális utazótempót, mindegy, hogy alacsony, vagy magas fordulaton, akkor is csörög. Mit kéne csinálnom vele?
sorszám: 35615 (110578)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-05 11:57:32
a motorkerékpárok és a személygépkocsik óráját gyárilag úgy kalibrálják, hogy kb 5km/h-val NAGYOBB sebességet mutasson a valós értéknél. ezt a gépjárművet vezetők védelme érdekében teszik, hogy könnyebben lehessen tartani a legális sebességhatárokat.
sorszám: 35614 (110574)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-05 10:27:20)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-05 10:27:20
az újabb motoroknak is csalnak az órái, egy motorszerelő ismerős szerint minél nagyobb a sebesség, annál többet csal.
sorszám: 35613 (110572)
(előzmény: Nfsman, 2009-04-05 00:06:12)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-05 01:26:56
ha sötétebb barna, akkor az közelebb van a jóhoz mint a kormos verzió:)

mindenesetre valószínű, hogy így is többet kap a kelleténél(ami nem tesz jót a fordulatszám maximumának). próbáld meg azt, hogy mész vele 10percet valahol lakott területen kívűl pl 90nel. aztán 2 perc csutka, utána a lentebb említett leállítás. ha még mindíg sötét, akkor próbáld meg 5 percig hajtani kokszon, biztos nem ragadhat meg, mert kap elég anyagot. ha még mindíg sötétbarna akkor lehet kisebb főfúvókával próbálkozni. ha már a teljes terheléses gyertyakép mefelelő, akkor kell a tűhöz nyúlni, mert az 3/4 gáztól lefelé érvényesűl. értlemszerűen egy kb 1/3gázos tartós 10perces hajtás után hasonló leállítási verzióval újra ellenőrizni a képet, majd ha ez is jó, akkor lehet kínozni:D tuti hogy mindig a legjobbat kapja, a lehetőségekhez képest. alapjáraton is lehet variálni utána, azt is kisimítani frankón..
sorszám: 35612 (110570)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-04 16:58:28)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-04-05 00:06:12
16-os kerekem van hátul, elül ugye 21 fogas, hátul pedig az isten tudja, de csak gyári... szóval 47 fogas lánckerék van, és amennyire lehet pontos mindkét órám. a fordulatszámmérő óra 5500-at mutat, amikor érezhetően elkezd fogyni az ereje... szal már nem húz a motor, a km-óra sem csalhat sokat, 120-ig mérte bátyám mellettem, mutatta hogy nála is annyi van (BMW K1200s) aztán persze elment a p*csába :D de a lényeg, hogy elvileg hitelesek, és azon a fordulaton annyival is megy a motor.
sorszám: 35611 (110569)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-04 21:44:31)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-04 22:06:53
Ez pontosan igy is van.Nálam amikor 5000 a fordulat akkor a sebességmérő 115-nél van.A sebességmérőm meg (épp ma mértem GPS-el)5km/h-t csal felfelé.Magyarul amikor az órám 115-t mutat akkor a GPS szerint 110-el megyek.Szerintem ez igy pontos.
Ja és a gyári méretek vannak mindenhol.20-as kislánckerék,47-es nagy lánckerék és gyári méretű gumik.
sorszám: 35610 (110568)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-04 21:44:31)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-04 21:44:31
bocs nem akarok kötekedni de ezt az órád mutatta? hátul 16os kereked van és 47fogas lánckerék?nem elkeserítésképpen: de 4000nél:91km/h 4500:102km/h 5000:114km/h nagyobb gumi esetén mondjuk 120as vastagságnál 5000 olyan 120km/h jobb esetben. ha nem 16os a hátsókereked akkor nem szóltam.
sorszám: 35609 (110566)
(előzmény: Nfsman, 2009-04-04 21:32:49)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-04-04 21:32:49
Üdv. mekkora lánckereked van elöl? ha jól emlékszem azt írtad hogy 5000-ig kipörög 5.-ben is, ez nálam 130+km/h-t jelentene. jelenleg 110-120km/h között ingadozik a végsebesség 4100-4300 körüli fordulaton, 21-fogas első lánckerékkel. (ETZ 251)
sorszám: 35608 (110565)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-04 16:58:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-04 20:39:39
no hát nekem sem volt feszítő a skodriban...igaz, elöbb elhasználtam 3 hengerfejet mint 1 vezérműláncot :)
De aki berakta az dícsérte hogy milyen jól bírja és egyenletesebb a járás, meg ilyesmi.
sorszám: 35607 (110563)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-04 10:07:10)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-04 16:58:28
A főfuvóka nagyobbra cserélése nem az én ötletem.Akik Bing karbit tettek a gépükre,legyen az Ts vag Etz,azok mind javasolják a nagyobb főfuvóka kipróbálását.Ahogy irtam is lentebb,most tökre megvagyok elégedve a géppel,azt leszámitva hogy a végsebessége 110 km/h.Nekem ez nem baj mert ugyis 90-100 km/h amivel szoktam közlekedni.Ha lenne nagyobb fuvóka,akkor mondjuk kipróbálnám.Amit irtál azt kifogom próbálni.
A gyertyaképem egyébként inkább sötétebb barna mint világos.Bár nem ilyen leállás után az igaz,hanem normális leállás után.Hát nem is tudom.
Az alacsonyabb fokozatokban kitudom huzatni,egyedül csak 5-ben nem megy.
Próbálkozzak subertű állitással,amig nem szerzek nagyobb fuvókát?
Na most már jó idő van ugyhogy lehet próbálkozni.Beszámolok az eredményekről.
sorszám: 35606 (110560)
(előzmény: waresz, 2009-04-04 16:17:56)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-04 16:20:12
ja, ez nekem a kiscsúzlin 100as főfúvókával, és egy szarrá kopott porlasztóval is összejött. nem vészes munka.
sorszám: 35605 (110559)
(előzmény: waresz, 2009-04-04 16:17:56)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-04 16:17:56
a főfúvóka nem biztos hogy tehet a nagy terhelésnél való gyengeségről.
főfúvóka akkor jó, ha kimész a faluból/városból, és mész vele 3-5 percet tőgázon. ezt egy jól karburált motornak simán ki kell bírnia. majd amikor ugy érzed, hogy letelt ez az idő, akkor gáz vissza, kuplung be, gyújtás le, és álló motorral gurulj félre(azért hogy a rövid idjeű alapjárati mennyiségű nafta hatása ne mutatkozzon meg a gyertyaképen). majd vedd ki a gyertyát, és nézd meg a színét, ha ki van fehéredve, vagy nagyon világos barna, akkor kicsi a főfúvóka, ha őszbarna, akkor jó, ha sötétebb, akkor lehet kissebb főfúvókán gondolkodni. aztán ha ez megvan, és tényleg jól behangolható a karbicsek, akkor el lehete kezdeni a tűvel játszani, addig, amíg minden épeszű használati mód mellett ugyanezt a képet nem kapod.
sorszám: 35604 (110558)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 15:27:14)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-04-04 15:27:46
KÖSZIIII! :D Megpróbálom a jövő héten megoldani az elmenetelt!De mivel ingyen nem kérem,ezért én is adok valamit!Majd kereslek és megbeszéljük,hova és mikor!
:DDDDD.........
sorszám: 35603 (110557)
(előzmény: körvics, 2009-04-04 14:27:08)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-04 14:27:08
nálam csak a helyet foglalja a cuccos, ha eljössz érte, viheted. ez minden MZ-es motorostársra vonatkozik.
sorszám: 35602 (110556)
(előzmény: R.Norbi, 2009-04-04 07:44:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-04 10:07:10
áhh,nagyon rizikós,én a kamrába(karter) nem raknék semmit,a váltó meg nem arról híres hogy sok hely van benne.Az önindítónál ugye kellett egy plussz fogaskerék a kuplung lánckerékhez mert nem ér be a bendix,ezt a fogaskereket,csapággyal és egy átmenő csavarral oldottam meg,de csak is közvetlenül a váltódob furatának közvetlen közelébe tudtam tenni,nem elég hogy a csavarfejből le kellett vágni mert kilógott,még oldalirányban is meg kellett formázni,mert nem fért el.öregedtem vagy 10 évet mire elkészült,kihullott néhány hajszálam is,de kész van.még a deknit kell meghegeszteni,és már gurul is.skodriba is inkább lecseréltem a láncot,mennyi pénz az ,kedvezmény nélkül gyári skoda vezérműlánc készlet volt 3800ft.ami inkább gondot okozott hogy a szelepemelő rúd kiugrott egyszer a helyéől,és majdnem le kellett venni a HF-et,de vissza tudtam ügyeskedni.
sorszám: 35601 (110554)
(előzmény: Keri, 2009-04-04 08:39:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-04 08:39:37
Skoda esetén a blokkba lett menete furva ha jól emlékszem, de ETZ-nél ehhez vékony a blokk fala....átmenőcsavar? :)
sorszám: 35600 (110553)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 22:13:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-04 08:35:07
Rendben, valamelyik túrán lesörözzük.

Úgy is szükségem van egy 155-ös fúvókára ETZ tuninghoz, de természetesen ha neked van szükséged nagyobb fúvókára azt is megcsinálom. (2 sörbe belefér :)
sorszám: 35599 (110552)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 22:26:56)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-04-04 07:44:43
Körvics! köszi a képeket!nagyon tetszik pár dolog!Hamarosan beszélünk róla,ha még meglessz!Üdv!
sorszám: 35598 (110551)
(előzmény: körvics, 2009-04-03 19:18:40)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-04-04 07:43:15
Zsakfos!Utánakérdeztem a fúfókának!Nekem azt mondták,hogy elméletileg,a régi Moszkvicsok karbijában ilyen fúvóka volt!!És lehet,hogy más autóban is......ennek kéne pontosabban utána nézni!De ha vársz egy kicsit és meglessz nekem is a Bingem,akkor nekem is kell szerezzek és valószínű,tudok gyárit is!Egyébként az én gyári karbim is ezt a jelenséget produkálja,csak 135-ös fúvókával!üdv!
sorszám: 35597 (110550)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 22:26:56)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-04 00:05:56
jah és kösz az együttérzést!!!jól esett:)
sorszám: 35596 (110548)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-04 00:05:22
hát igen ezt az ítéletet jogosnak érzem bár vár még a szabálysértési eljárás ezért is adnám el a csúzlit, szüleim rokkant nyugdíjasok szal nem úszunk a zs-ben...viszont ez a mai bicajozás határozottan jól esett, nem is gondoltam volna...meg így arra is jut időm hogy meg(újjá)építsem Magyarország legszebb 250es MZ-jét:):)...és emellett fontos az optimizmus talikon ha tudok ott leszek legalább is a környéken ha nincs aki vigyen majd visz a busz/vonat stb...
sorszám: 35595 (110547)
(előzmény: körvics, 2009-04-03 23:22:07)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-03 23:22:07
azért nagyon sajnálom, hogy így jártál, mert ez xarul esik az emberfiának. anno többezer éve még kezdő koromban engem is megfosztottak a jogsimtól, de "csak" fél évre, meg fizethettem én is akkor 6.000 pízt. nekem az volt a bűnöm, hogy három feles omnialikőr után ültem motorra este és lezúztam magam rendesen. akkoriban még a kertvárosban nem volt leaszfaltozva a bekötőút, ezért egy rövid szakaszon egészen közel kellett menni a járda széléhez. az ott lakó emberke délután kibetonozta az esőcsatornájának a lefolyóját a járdán keresztül az útig. az út szélénél egy bazi nagy terméskövet tett a friss betonozás végéhez, hogy a járművek ne menjenek rá míg meg nem köt. délután elmotoroztam a haverokkal, még nem volt semmi, este mentem haza, lábtartó megakadt a kőben ami már ott volt és pofára estem teljes lendülettel. hagyományos sisakom volt, nem szkafander, gondolhatjátok, rendesen lezúztam a képem. beájultam, haverok felpofoztak és hívták a mentőt. kórház, pofám összevarrása, rendőrök ott tébláboltak már a műtőben mellettem, vérvétel, szívás:( viszont jó tanulság volt, mert azóta csak tiszta fejjel vezettem bármilyen járművet. és kb 20 éve teljesen absztinens vagyok... szóval, én is voltam hülye, és a saját káromon tanultam
sorszám: 35594 (110546)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-03 22:53:37)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-03 22:53:37
semmi probléma:) egy év eltiltást kaptam és 25 rugót kell fizetni tegnap volt a tárgyalás...de még van egy szabálysértési eljárás...remélem a legjobbakat:)
sorszám: 35593 (110544)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 21:30:31)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 22:26:56
Oké áll az alku.Akár 2 sört is fizetek ha neked ez igy megy.
sorszám: 35592 (110543)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 19:21:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-03 22:25:47
jav:48 tagos,csak már kikopott a 4as gomb,gy erélyesen kalapáccsal kell már gépelni.
sorszám: 35591 (110542)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 22:13:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-03 22:13:56
olyannyira hasonlít hogy ugyanaz:PPP ugyanaz a 8tagos kétsoros lánc van benne a 105,120,sőt még a 136os favorit motoros ohv feliciákba is ugyanaz,ott annyi van hogy az már holtponti jeladós,de ebből a szempontból lényegtelen.mivel úgy csinálták hogy a két lánckerék a láncal együtt épp hogy felfér,ezért nem kell hozzá feszitő,ha laza akkor már cserés.de amúgy nem hülyeség amit írsz,én is valami rugós kopásálló cuccra gondoltam,csak kérdés hogy hova és mivel rögzitsem?
sorszám: 35590 (110541)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 21:38:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 21:38:10
A visszatérő ágban (alul) kell egy danamit, vagy teflon csúszka amit egy erős rugó feszít és egy racsni akadályozza a visszatérését, de akár kézi feszítésűre is meg lehet csinálni amilyen a Hondámon van.
Érdemes lehet megcsinálni mert Skodán jelentősen növelte a vezérműlánc élettartamát egy feszítő. Esetleg a Skoda Klubnál kérdezz, rá mert volt egy srác aki csinált ilyen feszítőket és ha jól emlékszem a Skoda vezérműlánc nagyon hasonlít az MZ-primer lánchoz.
sorszám: 35589 (110540)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 21:28:53)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-03 21:35:46
bocs nem írom le de vissza olvashatod 6 oldal a fórumba és a 35328as hozzászólásomtól!!remélem nem sértettelek meg ezzel:)
sorszám: 35588 (110539)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 21:30:31
Ne bántsad, elég baja van.
Jogsi és forgalmi nélkül próbaúton elütött egy embert, aki sötétben és nyílt országúton az út közepén szambázott.
Ha jól emlékszem minket 2 év eltiltással fenyegettek ilyen esetben.
sorszám: 35587 (110537)
(előzmény: körvics, 2009-04-03 19:38:44)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-03 21:28:53
nekem korábban meg volt berhelve az etz-n a primerhajtásom,nem odavaló lánckerék lehetett rajta,mert az 50 tagos etz lánc túl hosszú volt,a 48 tagos ts lánc meg fel se ment.,megnéztem még nyáron elvileg 49 tagosnak kellett volna lennie de ilyen nem létezik fizikailag.én akkor lamentáltam láncfeszítőn,végül haveromat áthívtam,ránézett és közölte hogy nem is rávaló a kuplung,úgy ahogy van,kicseréltem gyári méretűre,és érdekes minden jó lett.de attól függetlenül jól jöhet egy feszítő oda csak kérdés az hogy hol legyen és a kialakítása,működési elve.
sorszám: 35586 (110536)
(előzmény: Rudolph B, 2009-04-03 21:09:15)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-04-03 21:09:15
Persze, Waresznek címeztem az előbbieket, de a rendszer kissé bekavar néha...

üdv.: R
sorszám: 35585 (110534)
(előzmény: Rudolph B, 2009-04-03 21:08:09)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-04-03 21:08:09
Átböngésztem az írásod, azért reagálok, mert igenis van akinek ez számít, foglalkoztatják ilyen dolgok.Ezek az igazán finom dolgok, keresni egy jó megoldást az adott helyett, jelen esetben egy áttételmódosítással.Átfuttattam a programon mindhárom varit, azt kaptam, amit írsz nagyjából.Hirtelen csak egy 2,75x18-as kereket tudtam megmérni, nem tudom, ilyen méretű gumi van fenn a gépeden?Ha más, mérd meg a kerületét és korrigálj ahhoz képest.
Az is eszembe jutott, hogy vajon használtad-e az átalakítás előtt a programunkat (gearer), mert, igaz, hogy menetpróbát nem helyettesít, de rengeteg dolgot megmutat, már asztalnál ülve.Pont ilyen kérdések elemzésére íródott a progi.
Képet nem hiszem, hogy ide fel tudok rakni, azt inkább elküldöm a címedre, illusztrációként.A fűrészdiagramból azt is megtudod, hová érsz vissza fordulatban egy váltás után, ebből kiderül, tud-e ott húzni a motor, vagy kritikusan kis fordulatra esett vissza.
Én nagyon gyakran használom a programot, igazán kellemes segítség.
Mellesleg, ha lenne egy kiscsúzlim, lehet, hogy módosítanék rajta primer áttételt is, ha szükséges lenne, van rá módszer, egyúttal a primerláncfeszességet is meg lehetne oldani (á la Bultaco).
Szóval, ez csak egy kis visszajelzés, hogy olvassa (olvassák) az írásodat, várjuk a jövőben is.

üdv.: R
sorszám: 35584 (110533)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-02 01:19:55)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-03 19:38:44
ha nem vagyok vindisgréc, miért fosztottak meg a motorvezetői jogosultságodtól? ha van kedved, akkor mesélj, ha nincs, akkor nyugodtan elküldhetsz a p.....ba mert szeretem a csajokat:)
sorszám: 35583 (110531)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-03 18:57:53)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-03 19:29:32
ma állt össze annyira a kawa, hogy meggurítottam :) brutális... legalábbis most nekem. ötödikben alapjáratról húz mint a traktor, pedig "csak" 120 ló újonnan, igaz 90 nm nyomatékkal. nehogy valaki megkérdezze, hogy hatodikban mért nem próbáltam, mivel 5 sebességes túramotor. annyi motorost láttam tegnap meg ma, hogy az összes nyálam elcsorgott... nekem még le kell papíroznom a gépet, ami még két hét.
sorszám: 35582 (110530)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 19:21:20
Hogy is volt a viccben?
Lőgyakorlatot tartanak a tüzérek, a juhász meg nézi mit csinálnak.
Lőnek egyett, a célpont mellé trafálnak 50 méterrel. Juhász megcsóválja a fejét, hogy nem úgy köll azt.
Lőnek megint, elviszi a templomtornyot. Juhász megcsóválja a fejét, nem úgy köll azt.
Tüzér bemérgesedik, odaszól a juhásznak. Akkor mondja meg maga hogy kell! Juhász bemondja az irányzékot lőnek, egyből talál a lövés.
Tüzér mondja a juhásznak. Hát ezt meg hogy csinálta, árulja el nekem. Valaha én is juhász voltam, nekem elmondhatja.
Mire a juhász megszólal: Na ezaz, én meg tüzér voltam. :))

Szóval ha ennyire biztos vagy magadban, fogadunk egy doboz Heinekenben, hogy 0,05mm pontossággal becsiszolom a kívánt méretre? ugyanis én meg műszerész voltam ;-)

Ehhez egy fúrógépet, egy darab 2000-es vizes csiszolópapírt, egy súbertűt és egy klaszikus tolómérőt fogok használni.
sorszám: 35581 (110529)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 17:18:25)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-03 19:18:40
bocsi fiúk-lányok, elcsesztem a linket. ez a helyes link:http://xfree.hu/keptar.tvn?f=vaskutya
sorszám: 35580 (110528)
(előzmény: körvics, 2009-04-03 19:05:41)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-04-03 19:05:41
R.Norbi! és mindenki más, akit érdekel 1-2 mz cucc. itt a képek linkje:http://s4.www.tvn.hu/sid12poiuztrewqasdfghjklmnbvcxy91827364521/fotoalbumok1qayxsw23edcvfr45tgbnhz67ujmki89olp/album_show.tvn?SID=62b4f517f0c5948d4defd7ae594b2a2262b4f517f0c5948d4defd7ae594b2a22&aid=148220
sorszám: 35579 (110527)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-03 18:57:53
hello a jogsi vesztésem miatt eladó a kis csúzli:(:( akit érdekel sasolja meg: http://www.hasznaltauto.hu/2858636_mz_ts-125_1981
sorszám: 35578 (110525)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 17:18:25
Akkor is hülyeség.
Elég régóta dolgozom a fémiparban,meg a szakmám is idevág hogy tudjam mit lehet és mit nem.
Nem tudom milyen tolómérőd van,de hogy 1 mm körüli lyukakat te nem mérsz pontosan az hétszentség.Nem a tolómérő pontossága miatt nem lehet hanem fizikailag nem tudsz belenyulni vele a lyukba.
sorszám: 35577 (110523)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 17:03:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 17:03:32
Mégis leálltál vitatkozni :D

Nembaj, nem erőszak a disznótor, (csak a disznónak) szerintem max 500forintból legyártják a tetszőleges fúvókát egy erre alkalmas műhelyben.

Én meg boldog vagyok a tudattal hogy 0,02mm pontossággal (ez a tolómérőm pontossága) tudok magamnak fúvókát csiszolni :)))
sorszám: 35576 (110522)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 16:31:15)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 16:31:15
Kösz a tanácsokat.Nem akarok leállni vitatkozni veled,de igy tutira nem lehet pontos fuvókát késziteni.Elméletben jó de a gyakorlatban nem jönne össze.Eleve csak fuvóka kalibrátorral lehet mérni ilyen kis átmérőjű lyukat.Nem hiszem hogy sok embernek van ilyen.A fúrás meg nem azon múlik hogy esztergában vagy másban csinálják.Szerinted lehet kapni 1,35 mm átmérőjű fúrót?Szerintem nem valószinű.Ha lehet,akkor természetesen esztergagépen ki lehet fúrni.
Lehet kapni fuvóka dörzsár készletet 11000 ft-ért,hozzá fuvókakalibrátort 5000ft-ért.Na én tutira nem fogok venni.
Egy dologra jó amit javasoltál.Próbálkozni lehet.Kicsi csiszolás,menetpróba,ha nem jó még csiszolunk.És igy tovább.Szerintem.
Egyébként nekem nem olyan nagy probléma ez a fuvóka dolog.Jó nekem egyelőre a gyári méretű is.Ahogyan én hajtom a motort ugy tökéletes,annyi a gond hogy igy 110-el tudok menni.Csak mivel kérdezték a Bing karbit hát leirtam amit gondolok.
sorszám: 35575 (110520)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 15:47:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 15:47:14
fogsz finom vizes csiszolópapírt feltekered vékonyan és megforgatod párszor a fúvókában, megméred az átmérőt és ha kicsi akkor még párszor megforgatod.
Egészen precízen lehet tágítani így a fúvókát.

A fúrás sem olyan pontatlan csak nem kínai kézifúróval kell csinálni. Optimális esetben esztergába befogva a fúvókát forgatva csinálják.
sorszám: 35574 (110519)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 15:22:21)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 15:27:14
Nem gyengébb hanem 5-ben nem lehet rendesen kihuzatni,olyan 5000 felett nem hajlandó menni.Nem biztos hogy főfuvóka miatt van,de megpróbálnám egy nagyobb főfuvókával.Aki vett már ilyen karbit az általában kicserélte nagyobbra.Hogy honnan szerezték,fogalmam sincs.Bár nemrég mondta egy haver hogy egy itteni motorszerelő vállal fuvóka dörzsárazást.Lehet esztergáltatok fuvókát mondjuk kezdetnek 100-as lyukkal aztán elviszem neki.
sorszám: 35573 (110518)
(előzmény: Nfsman, 2009-04-03 13:11:15)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 15:22:21
Kérlek küldj nekem egy 125,egy 130 és egy 135-ös dörzsárat.Vevő lennék rá.A fúrás felejtős,nem pontos.
sorszám: 35572 (110517)
(előzmény: Keri, 2009-04-03 13:44:09)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 15:20:43
Máténak vannak fuvókái igen.Leveleztem ez ügyben vele aztán ugy döntöttem mégsem kell.Ő sem ugy szerezte hanem csinálta vagy csináltatta.
sorszám: 35571 (110516)
(előzmény: Nfsman, 2009-04-03 13:11:15)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 13:44:09
Nagyobb fúvókát könnyű gyártani, kisebből, egy fúró vagy dörzsár segítségével.
sorszám: 35570 (110510)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 12:52:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-03 13:38:06
Nincs azzal baj, amíg hozzáértő nyúl hozzá :)
sorszám: 35569 (110509)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-03 10:49:51)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-04-03 13:37:11
Köszönöm a tippet!Ha meglessz,úgyis érdeklődök a beállítás iránt!
Üdv.
sorszám: 35568 (110508)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 12:52:09)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-04-03 13:11:15
Üdv! Miért akarsz fúvókát cserélni? így gyengébb mint a gyári karburátorral? Amúgy Baki Máténak (asszem PC MZ TS 250/1 a neve itt, vagy vmi hasonló :D) van/volt bing karbija, és úgy rémlik neki volt hozzá nagyobb fúvókája is, talán tudja honnan lehet szerezni.
sorszám: 35567 (110507)
(előzmény: zsakfos, 2009-04-03 12:52:09)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2009-04-03 12:52:09
Ha lesz rá pénzed vedd meg nem bánod meg.A /1-en nekem is az van.Olyan alapjáratom van hogy az na.A fogyasztásom 4-4,5 l vegyes használatban.Jó jó tudom majd most jönnek a fogyasztási rekorderek,de szerintem ez nem rossz.A régi karbin pont ezeket a dolgokat untam meg.Instabil alapjárat,nagy fogyasztás.Komolyan mondom mindent kipróbáltam.Fuvókák cserélgetése,benzinszint beállitása nézőkés ülepitő pohárral(feláldoztam egy porlasztó alját).Teljes belső csere(úszó,fuvókák,tűszelep),járatok kipucolása kompresszorral,tűvel,dróttal.Variálások tömkelege.Hidd el mindent kipróbáltam.

Aztán jött a Bing(kösz Bambi.Rászereltem a motorra.Inditás,a levegő csavaron kicsit kellett állitanom,aztán az alapjárati csavar jött és azóta mint a Doxa olyan a járása.Nincs felpörgés,aztán leállás stb.Ugy müködik ahogy kell.
A bovdenek jók,egyedül a szivató bovden házából kell 1-1,5 cm levágni.
Ami hátrány.Jó lenne bele nagyobb főfúvóka,de sajnos nem kapni boltban.Legalábbis én nem kaptam.Ugyanis M6-os a menete a fuvókának.Az Mz fuvókák meg M4-ek.Ezúton kérném ha valaki tud olyan boltot ahol ilyen fuvókát lehet kapni az jelezze.Gondoltam rá hogy egy Mz fuvókatartóból csinálni egy közbetétet,de még nem jutottam el odáig.
sorszám: 35566 (110506)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-03 05:27:31)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu