:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Rendben, valamelyik túrán lesörözzük.
Úgy is szükségem van egy 155-ös fúvókára ETZ tuninghoz, de természetesen ha neked van szükséged nagyobb fúvókára azt is megcsinálom. (2 sörbe belefér :)
Körvics! köszi a képeket!nagyon tetszik pár dolog!Hamarosan beszélünk róla,ha még meglessz!Üdv!
Zsakfos!Utánakérdeztem a fúfókának!Nekem azt mondták,hogy elméletileg,a régi Moszkvicsok karbijában ilyen fúvóka volt!!És lehet,hogy más autóban is......ennek kéne pontosabban utána nézni!De ha vársz egy kicsit és meglessz nekem is a Bingem,akkor nekem is kell szerezzek és valószínű,tudok gyárit is!Egyébként az én gyári karbim is ezt a jelenséget produkálja,csak 135-ös fúvókával!üdv!
jah és kösz az együttérzést!!!jól esett:)
hát igen ezt az ítéletet jogosnak érzem bár vár még a szabálysértési eljárás ezért is adnám el a csúzlit, szüleim rokkant nyugdíjasok szal nem úszunk a zs-ben...viszont ez a mai bicajozás határozottan jól esett, nem is gondoltam volna...meg így arra is jut időm hogy meg(újjá)építsem Magyarország legszebb 250es MZ-jét:):)...és emellett fontos az optimizmus talikon ha tudok ott leszek legalább is a környéken ha nincs aki vigyen majd visz a busz/vonat stb...
azért nagyon sajnálom, hogy így jártál, mert ez xarul esik az emberfiának. anno többezer éve még kezdő koromban engem is megfosztottak a jogsimtól, de "csak" fél évre, meg fizethettem én is akkor 6.000 pízt. nekem az volt a bűnöm, hogy három feles omnialikőr után ültem motorra este és lezúztam magam rendesen. akkoriban még a kertvárosban nem volt leaszfaltozva a bekötőút, ezért egy rövid szakaszon egészen közel kellett menni a járda széléhez. az ott lakó emberke délután kibetonozta az esőcsatornájának a lefolyóját a járdán keresztül az útig. az út szélénél egy bazi nagy terméskövet tett a friss betonozás végéhez, hogy a járművek ne menjenek rá míg meg nem köt. délután elmotoroztam a haverokkal, még nem volt semmi, este mentem haza, lábtartó megakadt a kőben ami már ott volt és pofára estem teljes lendülettel. hagyományos sisakom volt, nem szkafander, gondolhatjátok, rendesen lezúztam a képem. beájultam, haverok felpofoztak és hívták a mentőt. kórház, pofám összevarrása, rendőrök ott tébláboltak már a műtőben mellettem, vérvétel, szívás:( viszont jó tanulság volt, mert azóta csak tiszta fejjel vezettem bármilyen járművet. és kb 20 éve teljesen absztinens vagyok... szóval, én is voltam hülye, és a saját káromon tanultam
semmi probléma:) egy év eltiltást kaptam és 25 rugót kell fizetni tegnap volt a tárgyalás...de még van egy szabálysértési eljárás...remélem a legjobbakat:)
Oké áll az alku.Akár 2 sört is fizetek ha neked ez igy megy.
jav:48 tagos,csak már kikopott a 4as gomb,gy erélyesen kalapáccsal kell már gépelni.
sorszám: 35591 (110542)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 22:13:56)
olyannyira hasonlít hogy ugyanaz:PPP ugyanaz a 8tagos kétsoros lánc van benne a 105,120,sőt még a 136os favorit motoros ohv feliciákba is ugyanaz,ott annyi van hogy az már holtponti jeladós,de ebből a szempontból lényegtelen.mivel úgy csinálták hogy a két lánckerék a láncal együtt épp hogy felfér,ezért nem kell hozzá feszitő,ha laza akkor már cserés.de amúgy nem hülyeség amit írsz,én is valami rugós kopásálló cuccra gondoltam,csak kérdés hogy hova és mivel rögzitsem?
A visszatérő ágban (alul) kell egy danamit, vagy teflon csúszka amit egy erős rugó feszít és egy racsni akadályozza a visszatérését, de akár kézi feszítésűre is meg lehet csinálni amilyen a Hondámon van.
Érdemes lehet megcsinálni mert Skodán jelentősen növelte a vezérműlánc élettartamát egy feszítő. Esetleg a Skoda Klubnál kérdezz, rá mert volt egy srác aki csinált ilyen feszítőket és ha jól emlékszem a Skoda vezérműlánc nagyon hasonlít az MZ-primer lánchoz.
sorszám: 35589 (110540)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 21:28:53)
bocs nem írom le de vissza olvashatod 6 oldal a fórumba és a 35328as hozzászólásomtól!!remélem nem sértettelek meg ezzel:)
Ne bántsad, elég baja van.
Jogsi és forgalmi nélkül próbaúton elütött egy embert, aki sötétben és nyílt országúton az út közepén szambázott.
Ha jól emlékszem minket 2 év eltiltással fenyegettek ilyen esetben.
nekem korábban meg volt berhelve az etz-n a primerhajtásom,nem odavaló lánckerék lehetett rajta,mert az 50 tagos etz lánc túl hosszú volt,a 48 tagos ts lánc meg fel se ment.,megnéztem még nyáron elvileg 49 tagosnak kellett volna lennie de ilyen nem létezik fizikailag.én akkor lamentáltam láncfeszítőn,végül haveromat áthívtam,ránézett és közölte hogy nem is rávaló a kuplung,úgy ahogy van,kicseréltem gyári méretűre,és érdekes minden jó lett.de attól függetlenül jól jöhet egy feszítő oda csak kérdés az hogy hol legyen és a kialakítása,működési elve.
Persze, Waresznek címeztem az előbbieket, de a rendszer kissé bekavar néha...
üdv.: R
Átböngésztem az írásod, azért reagálok, mert igenis van akinek ez számít, foglalkoztatják ilyen dolgok.Ezek az igazán finom dolgok, keresni egy jó megoldást az adott helyett, jelen esetben egy áttételmódosítással.Átfuttattam a programon mindhárom varit, azt kaptam, amit írsz nagyjából.Hirtelen csak egy 2,75x18-as kereket tudtam megmérni, nem tudom, ilyen méretű gumi van fenn a gépeden?Ha más, mérd meg a kerületét és korrigálj ahhoz képest.
Az is eszembe jutott, hogy vajon használtad-e az átalakítás előtt a programunkat (gearer), mert, igaz, hogy menetpróbát nem helyettesít, de rengeteg dolgot megmutat, már asztalnál ülve.Pont ilyen kérdések elemzésére íródott a progi.
Képet nem hiszem, hogy ide fel tudok rakni, azt inkább elküldöm a címedre, illusztrációként.A fűrészdiagramból azt is megtudod, hová érsz vissza fordulatban egy váltás után, ebből kiderül, tud-e ott húzni a motor, vagy kritikusan kis fordulatra esett vissza.
Én nagyon gyakran használom a programot, igazán kellemes segítség.
Mellesleg, ha lenne egy kiscsúzlim, lehet, hogy módosítanék rajta primer áttételt is, ha szükséges lenne, van rá módszer, egyúttal a primerláncfeszességet is meg lehetne oldani (á la Bultaco).
Szóval, ez csak egy kis visszajelzés, hogy olvassa (olvassák) az írásodat, várjuk a jövőben is.
üdv.: R
ha nem vagyok vindisgréc, miért fosztottak meg a motorvezetői jogosultságodtól? ha van kedved, akkor mesélj, ha nincs, akkor nyugodtan elküldhetsz a p.....ba mert szeretem a csajokat:)
ma állt össze annyira a kawa, hogy meggurítottam :) brutális... legalábbis most nekem. ötödikben alapjáratról húz mint a traktor, pedig "csak" 120 ló újonnan, igaz 90 nm nyomatékkal. nehogy valaki megkérdezze, hogy hatodikban mért nem próbáltam, mivel 5 sebességes túramotor. annyi motorost láttam tegnap meg ma, hogy az összes nyálam elcsorgott... nekem még le kell papíroznom a gépet, ami még két hét.
Hogy is volt a viccben?
Lőgyakorlatot tartanak a tüzérek, a juhász meg nézi mit csinálnak.
Lőnek egyett, a célpont mellé trafálnak 50 méterrel. Juhász megcsóválja a fejét, hogy nem úgy köll azt.
Lőnek megint, elviszi a templomtornyot. Juhász megcsóválja a fejét, nem úgy köll azt.
Tüzér bemérgesedik, odaszól a juhásznak. Akkor mondja meg maga hogy kell! Juhász bemondja az irányzékot lőnek, egyből talál a lövés.
Tüzér mondja a juhásznak. Hát ezt meg hogy csinálta, árulja el nekem. Valaha én is juhász voltam, nekem elmondhatja.
Mire a juhász megszólal: Na ezaz, én meg tüzér voltam. :))
Szóval ha ennyire biztos vagy magadban, fogadunk egy doboz Heinekenben, hogy 0,05mm pontossággal becsiszolom a kívánt méretre? ugyanis én meg műszerész voltam ;-)
Ehhez egy fúrógépet, egy darab 2000-es vizes csiszolópapírt, egy súbertűt és egy klaszikus tolómérőt fogok használni.
bocsi fiúk-lányok, elcsesztem a linket. ez a helyes link:http://xfree.hu/keptar.tvn?f=vaskutya
R.Norbi! és mindenki más, akit érdekel 1-2 mz cucc. itt a képek linkje:http://s4.www.tvn.hu/sid12poiuztrewqasdfghjklmnbvcxy91827364521/fotoalbumok1qayxsw23edcvfr45tgbnhz67ujmki89olp/album_show.tvn?SID=62b4f517f0c5948d4defd7ae594b2a2262b4f517f0c5948d4defd7ae594b2a22&aid=148220
hello a jogsi vesztésem miatt eladó a kis csúzli:(:( akit érdekel sasolja meg: http://www.hasznaltauto.hu/2858636_mz_ts-125_1981
Akkor is hülyeség.
Elég régóta dolgozom a fémiparban,meg a szakmám is idevág hogy tudjam mit lehet és mit nem.
Nem tudom milyen tolómérőd van,de hogy 1 mm körüli lyukakat te nem mérsz pontosan az hétszentség.Nem a tolómérő pontossága miatt nem lehet hanem fizikailag nem tudsz belenyulni vele a lyukba.
Mégis leálltál vitatkozni :D
Nembaj, nem erőszak a disznótor, (csak a disznónak) szerintem max 500forintból legyártják a tetszőleges fúvókát egy erre alkalmas műhelyben.
Én meg boldog vagyok a tudattal hogy 0,02mm pontossággal (ez a tolómérőm pontossága) tudok magamnak fúvókát csiszolni :)))
Kösz a tanácsokat.Nem akarok leállni vitatkozni veled,de igy tutira nem lehet pontos fuvókát késziteni.Elméletben jó de a gyakorlatban nem jönne össze.Eleve csak fuvóka kalibrátorral lehet mérni ilyen kis átmérőjű lyukat.Nem hiszem hogy sok embernek van ilyen.A fúrás meg nem azon múlik hogy esztergában vagy másban csinálják.Szerinted lehet kapni 1,35 mm átmérőjű fúrót?Szerintem nem valószinű.Ha lehet,akkor természetesen esztergagépen ki lehet fúrni.
Lehet kapni fuvóka dörzsár készletet 11000 ft-ért,hozzá fuvókakalibrátort 5000ft-ért.Na én tutira nem fogok venni.
Egy dologra jó amit javasoltál.Próbálkozni lehet.Kicsi csiszolás,menetpróba,ha nem jó még csiszolunk.És igy tovább.Szerintem.
Egyébként nekem nem olyan nagy probléma ez a fuvóka dolog.Jó nekem egyelőre a gyári méretű is.Ahogyan én hajtom a motort ugy tökéletes,annyi a gond hogy igy 110-el tudok menni.Csak mivel kérdezték a Bing karbit hát leirtam amit gondolok.
fogsz finom vizes csiszolópapírt feltekered vékonyan és megforgatod párszor a fúvókában, megméred az átmérőt és ha kicsi akkor még párszor megforgatod.
Egészen precízen lehet tágítani így a fúvókát.
A fúrás sem olyan pontatlan csak nem kínai kézifúróval kell csinálni. Optimális esetben esztergába befogva a fúvókát forgatva csinálják.
Nem gyengébb hanem 5-ben nem lehet rendesen kihuzatni,olyan 5000 felett nem hajlandó menni.Nem biztos hogy főfuvóka miatt van,de megpróbálnám egy nagyobb főfuvókával.Aki vett már ilyen karbit az általában kicserélte nagyobbra.Hogy honnan szerezték,fogalmam sincs.Bár nemrég mondta egy haver hogy egy itteni motorszerelő vállal fuvóka dörzsárazást.Lehet esztergáltatok fuvókát mondjuk kezdetnek 100-as lyukkal aztán elviszem neki.
Kérlek küldj nekem egy 125,egy 130 és egy 135-ös dörzsárat.Vevő lennék rá.A fúrás felejtős,nem pontos.
Máténak vannak fuvókái igen.Leveleztem ez ügyben vele aztán ugy döntöttem mégsem kell.Ő sem ugy szerezte hanem csinálta vagy csináltatta.
Nagyobb fúvókát könnyű gyártani, kisebből, egy fúró vagy dörzsár segítségével.
Nincs azzal baj, amíg hozzáértő nyúl hozzá :)
Köszönöm a tippet!Ha meglessz,úgyis érdeklődök a beállítás iránt!
Üdv.
Üdv! Miért akarsz fúvókát cserélni? így gyengébb mint a gyári karburátorral? Amúgy Baki Máténak (asszem PC MZ TS 250/1 a neve itt, vagy vmi hasonló :D) van/volt bing karbija, és úgy rémlik neki volt hozzá nagyobb fúvókája is, talán tudja honnan lehet szerezni.
Ha lesz rá pénzed vedd meg nem bánod meg.A /1-en nekem is az van.Olyan alapjáratom van hogy az na.A fogyasztásom 4-4,5 l vegyes használatban.Jó jó tudom majd most jönnek a fogyasztási rekorderek,de szerintem ez nem rossz.A régi karbin pont ezeket a dolgokat untam meg.Instabil alapjárat,nagy fogyasztás.Komolyan mondom mindent kipróbáltam.Fuvókák cserélgetése,benzinszint beállitása nézőkés ülepitő pohárral(feláldoztam egy porlasztó alját).Teljes belső csere(úszó,fuvókák,tűszelep),járatok kipucolása kompresszorral,tűvel,dróttal.Variálások tömkelege.Hidd el mindent kipróbáltam.
Aztán jött a Bing(kösz Bambi.Rászereltem a motorra.Inditás,a levegő csavaron kicsit kellett állitanom,aztán az alapjárati csavar jött és azóta mint a Doxa olyan a járása.Nincs felpörgés,aztán leállás stb.Ugy müködik ahogy kell.
A bovdenek jók,egyedül a szivató bovden házából kell 1-1,5 cm levágni.
Ami hátrány.Jó lenne bele nagyobb főfúvóka,de sajnos nem kapni boltban.Legalábbis én nem kaptam.Ugyanis M6-os a menete a fuvókának.Az Mz fuvókák meg M4-ek.Ezúton kérném ha valaki tud olyan boltot ahol ilyen fuvókát lehet kapni az jelezze.Gondoltam rá hogy egy Mz fuvókatartóból csinálni egy közbetétet,de még nem jutottam el odáig.
mennyi baj van ezzel a tárcsafékkel:D bár nem hinném hogy olyan bonyolúlt lenne, a warbi fékrendszerébe kettő van belőle, és kettő dob is még pluszba, meg két fékkör, meg fékerő elosztó, meg fékcső alosztó, meg pontosan 13légtelenítési pont. a tárcsafék nyergekhez két-két(!!!) cső megy, és egy féknyeregbe van 4 dugattyú, meg 3 légtelenítési pont. nekem jól sikerült megcsinálni, egyszer már szivesen nekiugranék egy ilyen egyszerű rendszernek is mint az etz.
amúgy most voltam a friedrich bt-nél nagytéténybe, és felszabályoztattam a peregyes dobjait, meg felferodoloztattam a betéteit, amiket a féklapra szerelve beleszabályoztak a dobba úgy hogy a fékkulcsra ráhajtottak 1mm-es lemezt.így amikor elkészűlt, lemezeket kiszedték. ezután nincs bekopási idő, nincs olyan része a betétnek ami nem fog. jobb ferodollal dolgoznak mint gyárilag. a fék adagolható, és jóformán meg lehet vele állni első keréken. szerintem többet nem nagyon kell foglalkoznom ezzel a kérdéssel:D
Egyenlőre csak nézelődök. halgatózom, de ha meglessz a pénzem rá biztosan veszek,mert ez a gyári ami rajta van,elég cirkuszolós és már tele van tőle a hócipőm!Nem lehet normálisan beállítani,mert "kicsit" el van kopva csórikám.Ha azomban lesz egy bingem,vagy ki tudok próbálni egyet,leírom ide a tapasztalatokat!Szerintem a gyárinál csak jobb lehet!Igaz,az ára is "jobb"! :D
Kompresszora válogatja.:D Mondom, kijön az.csak másik szuszogót kell keresni.:D
Normál, kerék fújogatóval az enyém se jött ki, aztán olyannal fújattam ki, amit ha minden igaz valami ipari légkulcshoz, vagy légkalapácshoz, vagy nem tudom mihez találtak ki.Állítólag 15 atmoszférát tudott, szerintem többet.:)
Az én első ETZ-m jóval több mint tíz évig állt.Úgy emlékszem, valami tizenötöt. A főfékhengernek érdekes módon semmi baja nem volt, karmantyú csere után működött rendesen egész a motor ellopásáig.Tényleg sok kell szerintem is ahhoz, hogy az ne jöjjön ki a helyéről.
sorszám: 35563 (110500)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 23:53:19)
a főfékhengerbe tömör "rúd" van,az a dugattyú,tudom te a nyeregről beszélsz,nekem kompresszorral se jött ki,ezért kellett nyerget cserélnem,de ha a főfékhenger is így beáll mint a gerely,az már mond valamit a karbantartásáról a gépnek v. azt hogy mióta áll:D
na hát akkor nossza rajta,hát nem fog kilőni,nekem valahogy nem akart,de lefordítottam az asztal felé és kicsúszott.az enyémbe minden elfosta magát,áteresztett,folyott kifele az olaj,aztán a biztonság kedvéért kicseréltem a dugattyút is meg a visszanyomó rugót is.A karmantyút jól nézd meg hogy állt,én leszedtem és teljes memória vesztés után véletlenül fordítva raktam be,nagyon nehezen be tudtam nyomni aztán ki se jött.levegővel kinyomtam,még jó hogy kettőt vettem,mert valaki mondta hogy némely darab szarul sikerül,a második próbálkozásra már sikerült helyesen,és nagyon fasza lett,fog mint a beton.Arra figyelj összerakás előtt hogy mindent bő vízzel mosogass el,töröld le,fújd ki szárazra,majd fékolajba mártva minden alkatrészt,úgy rakd össze,így jó esélyel jó lesz.
Az első ETZ-mnél úgy be volt rohadva, hogy nem nyomta ki a pumpa. Kapott 15 atmoszférát. Akkor sem jött ki. Ugyanis azt nem lehet kijövésnek nevezni.:) Be is horpadt a dugo, én pedig kicsit be.. a durranástól.:D De sok választásom nem volt, mert hiába áztatgattam, meg sem mozdult.
Szóval biztosan kijön mindig az a dugó, csak kérdés mekkora nyomáson.:D
Az más kérdés, hogy néha baromi nehéz új dugattyúkat szerezni bele.Tehát talán nem árt valami rongyot tenni az útjába, hátha nem töri össze magát, amikor mégis megmozdul.
igen, általában a szimering után kiugrik magától és elpattan valami nehezen elérhető helyre a rugó :)
ez szintén így igaz, ezért is szeretném lecserélni ami most van a motoron. csörömpöl benne össze-vissza a suber, beállításokra meg elég hervadtan reagál. amúgy az nem probléma, hogy "csak" 118-as fúvóka van benne, a gyári ugye 135-ös. ebből gondoltam hogy talán csökken a végsebesség, de nem értek hozzá...
R.Norbi:
igen, tudtommal csak a szívatóé más, a gáz bowden megfelelő hosszú. azt se tudom, hogy mellékelik-e a csomagban együtt, vagy azt külön kell venni... Ha esetleg megveszed leírhatnád a tapasztalataidat.
üdv!
kezdetnek ki szoktam szedni a biztosító zégert, utána általában könnyebb,
de ha a fék munka hengerre gondoltál akkor már 2bar nyomásnál is veszélyesen gyorsan távozik a dugattyú, ha neked még sem akkor csúnyán be van rohadva.
Áztasd be gázolajba, vagy olajba aztán próbáld meg kicsit visszanyomni, és ha már megmozdult akkor könyebben fog kijönni a sűrített levegővel. A dugattyúra vigyázz fogóval nem szabad megfogni, mert megsérül és akkor kuka.
de a HRIVNYA mindent valutát üt:)
holnap fényképezek és küldöm mail-ben. ft-ért nem adok semmi cuccot, csak szigorúan svájci frank, euro, vagy dollár jöhet szóba:)) ezt én sem hagyhattam ki:)
azokat valahogy elfelejtettem kivenni :D
De aztán elméletileg könnyen ki kéne jönnie?
sorszám: 35554 (110483)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 20:04:06)
ja annyit még hozzáaszólnék,ha ki vannak szedve a cuccok,akkor a fékcsőnél próbáld meg kinyomni kompresszorral,de fogd rongyba,és kijött,vizzel mosd el alaposan.
sorszám: 35553 (110481)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-02 20:04:06)
a fékkar felőli oldalon van egy biztosító seeger és a szimeringet,kivetted? ha ezek nincsenek kivéve,nem is fog kijönni.Ha ezek után se jön ki akkor van gáz,mert akkor megpukkant.
helo
jól irod a hozzászólást.És szerintem sem változik nagyban egy jó karbitól a végsebesség mivel akkor csak az alapjárati és fő fuvóka keresztmetszet a a meghatározó a siber ilyenkor teljesen nyitva van .Mert azért jó egy jó állapotu nem kopott karbi mert ha majdnemhogy le van zárva a siber akkor a siber ha nem lötyög a helyén akkor a fals levegő nem tud elmenni a siber mellett oldalról ellenben egy kopott karbinál a siber annyira lötyög hogy lazán a siber ha zárva van a siber és karbi fala közt átszivja a levegőt a motor.Igy egy jó karbival már sokkal könnyebb az inditás is.
Esetleg tud még valaki infóval szolgálni a bing karbival kapcsolatban??
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|