:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Keri!beszoptam!csak 4-6 és 8 hengeresre lehet feltenni!csak ilyen állítási lehetőség van rajta!
Szijasztok!
Eladó etz 125 sok extrával, nagyobb motor vásárlása miatt. műszaki megoldható.
0620 208 43 10
sziasztok egy olyan kérdésem lenne hgy nekem mz es 125-ösöm van de valahogy nem nagyon sikerül össze raknom a fejidomban a lámpa részt és ha tudnátok segteni esetleg egy jét fényképell vagy valamivel annak nagyon röülnék előre is köszi
email:robotsyte@gmail.com
Örülök,hogy kitaláltad,amire gondoltam!Pontosan ez van!2500-nál nem akar feljebb menni!DE,van állítási lehetőség rajta és valószínű,hogy át lehet állítani!Ma megpróbálom és írok,mi a helyzet!!Egyébként egy yazaki típusú óra van fent nekem!:DD
nem zajkeltés képpen,de nekem épp nem egy öreg motoros ,de hozzáértő ember mondta hogy leginkább az ásványit szeretik,az újabbakat már a fullszintre alapozták,én omw félszintel járkálok,nem füstöl mint az arollal,de nem vagyok én se biztos ebben az ásványis dologban.
stihl-el egy baj van hogy nem belevaló,igaz 2T keverék olajzás mindkettő,de az egyik egy viszonylag állandó fordulatszámon kevés üzemórával bíró gép,míg a másik,jelen esetben egy mz az 2T motor,aminek állandóan változik a fordulatszáma,és a terhelése is,nem épp ideális kenőanyag,de mindenki azt locsol a tankba amit akar,még mielőtt vita lenne belőle.
az egy jó olaj, de a zöld színű tesója egészen csúcs.
így van! sőt, a gyártó használat elötti keverést ír elő. bele se merek gondolni, mit szól a gép mondjuk egy éves állás után ehhez az olajhoz. de egy egész jó teszt: egy kupakkal egy tányérra ki kell önteni, és ki kell vágni a napra. 1 hét alatt el is tünik szerintem. baromi jól bomlik.
Sziasztok.
Z lenne a kérdésésem hogy etz nél a 2 fékmunkahengert hogy lehet kivenni a helyéről mikor már szétszedtem a 2 felet? Esetleg összerakjam és kinyomassam?
Az igen, akkor már te vagy a második ember itt, akinek az Arol tönkretette a motorját.
Veszek egy flaskával és feljelentem őket a fogyasztóvédelemnél. Rohadjanak meg.
vagy csak a doboz volt arol, és valaki használt fékolajat rakott bele, mert amit elmondott, az tényleg olyan mintha nem kapott volna olajat.
Az MZ/Simo sima fáradt olajjal sem megy tönkre, leszámítva hogy megtelik korommal a kipufogó, szóval ennél rosszabb nem lehet az arol 2T sem.
Egyébként én is sok 10ezer km-et raktam motorjaimba Arol 2T-vel. Csak most hogy tellik rá veszek mindenféle flancos olajat.
talán pénteken megyek..vagy szerdán, még nemtom, a melótól függ
ezen olajak mindegyike tökéletesen megfelel, az arol 2T jobban füstöl meg hosszútávon eldugul a kipufogó, de csögörgni nem nagyon kéne.
Esetleg koromlerakódást tud okozni ami detonációs égést okozhat, de a jó olajjal megzavarva ennek el kell múlnia.
Akkor inkább a kipufogó hollandert húzd meg.
Ha olaj nélkül használtad a motort, csak akkor lesz csapszeges ennyi km után.
Akkor inkább a kipufogó hollandert húzd meg.
Ha olaj nélkül használtad a motort, csak akkor lesz csapszeges ennyi km után.
-Ha beállították a gyújtást, akkor nem valószínű hogy gond lenne vele.
-hány km van a motorban? kegyetlen bánásmód esetén 30ezer felett már lehetséges ilyen mértékű kopás, de gyári MZ 50-60 ezret el szokott menni gond nélkül.
-minimális lazulás tud ilyet okozni, elég ha kicsit kifúj a gáz, ennek a hangja hasonlít a csapszeg hanghoz.
A kifújást könnyű észrevenni, ugyanis olajos lesz a kifújásnál.
Az elektromos fordulatszám mérők általában nem csalnak a működésükből kifojólag, bár pl egy Lada fordulatszám mérőről bármit el tudok képzelni :)
Olyan viszont lehet hogy 4 hengeres 4T motorhoz készült fordszámmérő fele annyit mutat az MZ-n, mivel az előbbi 180 fokonként szikrázik, az utóbbi 360fokonként.
Eladó a következő MZ TS 250/1 blokk, komplett gyújtással és karburátorral együtt!
Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_001_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_002_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_003_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_004_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_005_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni a megyimorecz.vili@windowslive.com címen, vagy a 06/20/380-8709-es telefonszámon!
Üdv.:Vilhelm
Dugattyú csapszeg + tűgörgő volt a ludas. Megnézettem, a boltos szaki azt mondta ez a baj, hallatszik a csörgésén. Vettem új csapszeget, tűgörgőt, tömítést, itthon szétszedtem és megcsináltam. A dugó úgy kotyogott, hogy nem akartam elhinni. A görgők meg amint kiszedtem elkezdtek kipotyogni. Megcsináltam és jó lett. Egy minimális zörgése, ami mindig is volt, most is van, de az alap és már szinte semmi. ;)
én mindig piros record olajat használok(tam) semmi baja nincsen(volt) tőle a gépparknak 800-900 huf egy lityó nem is füstöl keni is rendesen ez tökéletes.
Hello!Még a BexArol 2T-nek is 1200-1400Ft literje.Felháborító!
Akkor a Shell Advanced szintetikus 2T olaj megfelel a Stihl kiváltásához? Mit gondoltok?
Az Arol 2T tényleg nem jó olaj, de azért nem annyira, hogy egyszeri használat odavágja a főtengelyt. (A henger-dugó amúgy is sokkal érzékenyebb rá.) Szerintem véletlen egybeesés lesz.
A láncfűrészbe való olajokkal az előttem hozzászólókon túl van még egy nagy baj, elég hamar romlanak.
Na nem a saját dobozukban, hanem benzinnel bekeverve. Ha jól emlékszem akkor favágó barátainknak maximum 3 napi adagot javasolnak egyszerre bekeverni, mert 3 nap állás után rohamosan veszít a kenőképességéből.
persze ezzel nem is vitázok :) de az akkor volt... vettél te mostanában Mol Arol 2T-t? mert az valami botrányos komolyan, régen jó volt az Arol, a gyár is azt ajánlotta, de mára elég harmatos lett... nem véletlen 400Ft fél liter.
a mol sprint tök jó olaj. nem tudom mi lehet a zörgés alapja. lehetőleg csak sprintet használj, az a legésszerűbb, és beváltabb ezekbe a gépekbe.
arol volt csak annak idején, egy 250es MZ minden baj nélkül ment 50e km-t akik ésszel használták, jó gyújtással, jól karburálva, azoknak 70ezret is elment egy főtengely. tuti hogy nem arol miatt szart be a simsonod.
az a baj, hogy nem arra találták ki hogy valamelyest kenjen túl, hanem éppen eleget kenjen, (és ne legyen büdös, mert azt szagolod egész nap). ezt viszont csak teljes terhelésen adja, magyarúl tőgázon. ha csak tögázon hajtod a simsont, vagy az MZ-t, kitűnő választás a sthil olaj, de akkor felejtsd el azt hogy motorfék, meg részterhelés, stb. azokba a gépekbe való ez a vörös színű olaj, amiken a gázkar amolyan "kapcsoló" KI-BE:D:D:D
hát nem akarlak elkeseríteni, de elég valószínű, hogy az lesz a ludas :S a simsonom 700km alatt gallyra ment az Arol 2T-től(alsó-felső tűgörgő ftg. csapágyak). nem tudom mi van benne, de köze nincs a kenőanyaghoz. oldalról nézve narancssárga, tetején meg valami zöldes tükröződő réteg. magam se tudom miért használtam azt, de öreg hiba volt, az MZ-nek még csak a közelébe se vittem ilyen taknyot :D
Nem igazán... sok öreg "tatter" isteníti, hogy bwoooh bizony sthil olajjal kell hajtani a motort, az a jó neki. hát kb egy nagy frászt. míg a láncfűrészek forognak stabilan 10.000 körül, alapjáraton és alacsony fordulaton alig mennek, terhelve egyáltalán nincsenek ebben a tartományban, addig a motorok elég széles skálán dolgoznak. úgyhogy előfordulhat, hogy nem lesz megfelelő a kenés. érdemes legalább valamilyen félszintetikus olajjal hajtani, de ha megteheted akkor fullszint. jobb lesz a motornak sokkal.
Rókapimpó!
új készülékem van ,és nem tudtam átmenteni a számodat. Kérlek csörgess meg vmikor hogy el tudjam mentni. Mentek a közelben vmikor Kakucsra?
üdv.
Kobra
90%-ban Mol Sprint 2T-vel járok, de jelenleg Valvoline van benne. Eddig is zörgött egy kicsit, de abszolút elfogadható szinten. A multkor sajnos csak Arol 2T volt a kúton, így egy tank benzinbe azt öntöttem és mintha onnantól kezdett volna elfajulni. Amint kijártam belőle, vettem ezt a Valvoline-t és nemhogy javult volna, csak rosszabb lett.
Mi a baj a Sthil olajjal? Nem lenne szabad használni motorba?
Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!!Ma teszt-elek!:D
Én nem hiszem hogy olyan pontatlan lenne, pár kommenttel visszább írtam, hogy nekem is hasonló fordulat mellett ilyen sebességeket produkál. óra szerinti 130-nál még alig forog 5000-et a motor, de inkább 4900, ennél viszont az istenért nem akar többet forogni 5.-ben. azt egyébként tudom, hogy az új motorok óráját is direkt pár km/h+-al kalibrálják, de ha a 2 jármű órája egyforma értéket mutat egymás mellett haladva, az azt jelenti, hogy "pontos". A fordulatszámmérő hitelessége még kérdéses lehet, de 1-2-3-4-es fokozatban érezhetően 5500-nál kezd elfogyni az ereje, ez ugye a gyári teljesítmény maximum, ha egyszer ennyit mutatnak, akkor nem tudok mit csinálni :D
iszonyat pontatlan. még ha 21 fogú kis fogaskerék van rajta, akkor is. 120nál azzal forogna 5100-5200at.
vagy a km órád mutat rohadt sokat, vagy a fordulatmérő nagyon keveset(ez valószínűbb), de lehet hogy összejátszanak:D
milyen olajjal használod?
pl sthil-el, nem csoda hogy egyre jobban zörög, különösen hosszú távon alkalmazva. 8000km alatt az a csoda hogy nem szorúlt meg. egy gyári 20000ret futott 250es blokk még csak nem is zöröghet, ha megkapta ami neki jár.
azokat sokkal könnyebb kalibrálni, és simán be lehet úgy is állítani, hogy kétszer anyit, vagy fele annyit mutasson, érdemes leelenörizni. a diagramon, amit Zsakfos feltölött, azon 19 fogú fogaskerékhez tartozó adatok vannak. egyszerű arányszámítással ki lehet számolni a 18as egyes állapotait.
pl 3300-3400as fordulaton 70 helyett "csak" 66ot megy.
4600as fordulaton 100 helyett 95öt se.
sorszám: 35629 (110598)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-05 23:46:41)
bár ezt így nem kellene kijelentenem ilyen bátran hiszen nem láttam az órát,lehetnek hibái és azért is nem biztos hogy hiteles.elméletileg szinte fordulatra pontosnak kell lennie,ha gyujtás jelről működik
sorszám: 35628 (110597)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-05 23:39:26)
érdemes ilyenkor a korára is tekintettel lenni,mert ha 20 év után van benne ennyi és ebből te tetted bele majdnem a felét.A sok állástól is lehetnek bajok,amik később jönnek elő.Az én gépem mielőtt megvettem másfél évet állt,majd használtam 3 hónapot,és megállt a főtengelyem mint a szög.az egész blokkot fel kellett újítani,mert szinte minden olyan állapotban volt hogy nem sokára cserés,így letudtam egy füst alatt.
az elektronikus nem tud csalni,ha a gyujtásról veszi a jelet(máshonnan nem is tudná) 100 hogy pontos.
Érdekesek ezek a fordulatszám adatok! Máshol is olvastam már ezekről, de ha jól tudom 5500-nál már a piros tartomány kezdődik... Az én 250-esem 120-nál forog 4000 felett valamivel. Gyári óra van rajta, az mutatja. 4-be is kimegy ha van egy kis hátszél 115-ig, de itt is 5000 körül forog nekem és ennél feljebb az enyémet nem is nagyon lehet pörgetni.
Most fog átfordulni nemsoká a 20.000-en. Előttem nem sokat használták a motort, ebből is 8000-et én tettem bele.
Elég ha kicsitt lelezul a hollander már adhatt hangokatt.Mennyi km van a mociban?
Gyári áttétellel 5-ösben kb 3000 rpm körül megy 70 km/h-t, 4000 rpm körül 90-et.
Az ETZ 250-en gyárilag a bvf 30 n 2-5 karbi van, vagyis a csavaros aljú. A csatos (bvf 30 n 1-3) gyárilag a 251-esen van. Állítólag a csatos valamivel jobb mint a sima csavaros, én nem próbáltam még, nem tudok róla nyilatkozni. :D
A gyújtást indikátorórával állította be hozzáértő ember, szóval azt kipipálnám. Sajnos a hajtókarról nem sokat tudok, mivel én sem szedtem még szét és meg merem kockáztatni, hogy soha senki nem szedte még szét. A blokkja is 100%, hogy bontatlan. A kipufogó hollandernél milyen mértékű lelazulásra gondolsz? Elég egy icipicit, vagy ha teljesen le van csavarodva? Akkor nem is lenne meglepő, ha furcsa hangokat produkálna... A hengerfejet nem tudom, de holnap megnézem a csavarjait, szerintem az sem fúj ki.
Szeretnék érdeklődni,hogy etz 250-nél 18-as kerekekkel eggyes sebességfokozatokban és eggyes sebességtartományokban mennyit kell pörögni????Felraktam egy elektromos ford.mérőt és szeretném letesztelni!Másik nincs fent,csak ez és ezért nem tudok viszonyítani,de szerintem csal!Köszi előre is!
Sziasztok! 250-es ETZ-n milyen típusú karbi volt gyárilag? Mert vettem egy 250es ETZ-t,és a csatos karbi van rajta, de kaptam hozzá egy csavarosat is, de eredetileg mikor elhoztem a csatos volt rajta. melyik a jobb? Köszi
Csörgésnek sok fajtája lehet.
Rossz gyújtás beállítás(el állítódás), lerakódott korom, elkopott hajtókar, vagy csapszegcsapágy tud csörgést okozni.
Azonban a kifújó hengerfej, vagy lelazult kipufogó hollander is megtévesztő csattogásokat tud produkálni.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|