:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az elektromos fordulatszám mérők általában nem csalnak a működésükből kifojólag, bár pl egy Lada fordulatszám mérőről bármit el tudok képzelni :)
Olyan viszont lehet hogy 4 hengeres 4T motorhoz készült fordszámmérő fele annyit mutat az MZ-n, mivel az előbbi 180 fokonként szikrázik, az utóbbi 360fokonként.
Eladó a következő MZ TS 250/1 blokk, komplett gyújtással és karburátorral együtt!
Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_001_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_002_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_003_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_004_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090406/ALKATR_SZEK_005_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni a megyimorecz.vili@windowslive.com címen, vagy a 06/20/380-8709-es telefonszámon!
Üdv.:Vilhelm
Dugattyú csapszeg + tűgörgő volt a ludas. Megnézettem, a boltos szaki azt mondta ez a baj, hallatszik a csörgésén. Vettem új csapszeget, tűgörgőt, tömítést, itthon szétszedtem és megcsináltam. A dugó úgy kotyogott, hogy nem akartam elhinni. A görgők meg amint kiszedtem elkezdtek kipotyogni. Megcsináltam és jó lett. Egy minimális zörgése, ami mindig is volt, most is van, de az alap és már szinte semmi. ;)
én mindig piros record olajat használok(tam) semmi baja nincsen(volt) tőle a gépparknak 800-900 huf egy lityó nem is füstöl keni is rendesen ez tökéletes.
Hello!Még a BexArol 2T-nek is 1200-1400Ft literje.Felháborító!
Akkor a Shell Advanced szintetikus 2T olaj megfelel a Stihl kiváltásához? Mit gondoltok?
Az Arol 2T tényleg nem jó olaj, de azért nem annyira, hogy egyszeri használat odavágja a főtengelyt. (A henger-dugó amúgy is sokkal érzékenyebb rá.) Szerintem véletlen egybeesés lesz.
A láncfűrészbe való olajokkal az előttem hozzászólókon túl van még egy nagy baj, elég hamar romlanak.
Na nem a saját dobozukban, hanem benzinnel bekeverve. Ha jól emlékszem akkor favágó barátainknak maximum 3 napi adagot javasolnak egyszerre bekeverni, mert 3 nap állás után rohamosan veszít a kenőképességéből.
persze ezzel nem is vitázok :) de az akkor volt... vettél te mostanában Mol Arol 2T-t? mert az valami botrányos komolyan, régen jó volt az Arol, a gyár is azt ajánlotta, de mára elég harmatos lett... nem véletlen 400Ft fél liter.
a mol sprint tök jó olaj. nem tudom mi lehet a zörgés alapja. lehetőleg csak sprintet használj, az a legésszerűbb, és beváltabb ezekbe a gépekbe.
arol volt csak annak idején, egy 250es MZ minden baj nélkül ment 50e km-t akik ésszel használták, jó gyújtással, jól karburálva, azoknak 70ezret is elment egy főtengely. tuti hogy nem arol miatt szart be a simsonod.
az a baj, hogy nem arra találták ki hogy valamelyest kenjen túl, hanem éppen eleget kenjen, (és ne legyen büdös, mert azt szagolod egész nap). ezt viszont csak teljes terhelésen adja, magyarúl tőgázon. ha csak tögázon hajtod a simsont, vagy az MZ-t, kitűnő választás a sthil olaj, de akkor felejtsd el azt hogy motorfék, meg részterhelés, stb. azokba a gépekbe való ez a vörös színű olaj, amiken a gázkar amolyan "kapcsoló" KI-BE:D:D:D
hát nem akarlak elkeseríteni, de elég valószínű, hogy az lesz a ludas :S a simsonom 700km alatt gallyra ment az Arol 2T-től(alsó-felső tűgörgő ftg. csapágyak). nem tudom mi van benne, de köze nincs a kenőanyaghoz. oldalról nézve narancssárga, tetején meg valami zöldes tükröződő réteg. magam se tudom miért használtam azt, de öreg hiba volt, az MZ-nek még csak a közelébe se vittem ilyen taknyot :D
Nem igazán... sok öreg "tatter" isteníti, hogy bwoooh bizony sthil olajjal kell hajtani a motort, az a jó neki. hát kb egy nagy frászt. míg a láncfűrészek forognak stabilan 10.000 körül, alapjáraton és alacsony fordulaton alig mennek, terhelve egyáltalán nincsenek ebben a tartományban, addig a motorok elég széles skálán dolgoznak. úgyhogy előfordulhat, hogy nem lesz megfelelő a kenés. érdemes legalább valamilyen félszintetikus olajjal hajtani, de ha megteheted akkor fullszint. jobb lesz a motornak sokkal.
Rókapimpó!
új készülékem van ,és nem tudtam átmenteni a számodat. Kérlek csörgess meg vmikor hogy el tudjam mentni. Mentek a közelben vmikor Kakucsra?
üdv.
Kobra
90%-ban Mol Sprint 2T-vel járok, de jelenleg Valvoline van benne. Eddig is zörgött egy kicsit, de abszolút elfogadható szinten. A multkor sajnos csak Arol 2T volt a kúton, így egy tank benzinbe azt öntöttem és mintha onnantól kezdett volna elfajulni. Amint kijártam belőle, vettem ezt a Valvoline-t és nemhogy javult volna, csak rosszabb lett.
Mi a baj a Sthil olajjal? Nem lenne szabad használni motorba?
Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!!Ma teszt-elek!:D
Én nem hiszem hogy olyan pontatlan lenne, pár kommenttel visszább írtam, hogy nekem is hasonló fordulat mellett ilyen sebességeket produkál. óra szerinti 130-nál még alig forog 5000-et a motor, de inkább 4900, ennél viszont az istenért nem akar többet forogni 5.-ben. azt egyébként tudom, hogy az új motorok óráját is direkt pár km/h+-al kalibrálják, de ha a 2 jármű órája egyforma értéket mutat egymás mellett haladva, az azt jelenti, hogy "pontos". A fordulatszámmérő hitelessége még kérdéses lehet, de 1-2-3-4-es fokozatban érezhetően 5500-nál kezd elfogyni az ereje, ez ugye a gyári teljesítmény maximum, ha egyszer ennyit mutatnak, akkor nem tudok mit csinálni :D
iszonyat pontatlan. még ha 21 fogú kis fogaskerék van rajta, akkor is. 120nál azzal forogna 5100-5200at.
vagy a km órád mutat rohadt sokat, vagy a fordulatmérő nagyon keveset(ez valószínűbb), de lehet hogy összejátszanak:D
milyen olajjal használod?
pl sthil-el, nem csoda hogy egyre jobban zörög, különösen hosszú távon alkalmazva. 8000km alatt az a csoda hogy nem szorúlt meg. egy gyári 20000ret futott 250es blokk még csak nem is zöröghet, ha megkapta ami neki jár.
azokat sokkal könnyebb kalibrálni, és simán be lehet úgy is állítani, hogy kétszer anyit, vagy fele annyit mutasson, érdemes leelenörizni. a diagramon, amit Zsakfos feltölött, azon 19 fogú fogaskerékhez tartozó adatok vannak. egyszerű arányszámítással ki lehet számolni a 18as egyes állapotait.
pl 3300-3400as fordulaton 70 helyett "csak" 66ot megy.
4600as fordulaton 100 helyett 95öt se.
sorszám: 35629 (110598)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-05 23:46:41)
bár ezt így nem kellene kijelentenem ilyen bátran hiszen nem láttam az órát,lehetnek hibái és azért is nem biztos hogy hiteles.elméletileg szinte fordulatra pontosnak kell lennie,ha gyujtás jelről működik
sorszám: 35628 (110597)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-05 23:39:26)
érdemes ilyenkor a korára is tekintettel lenni,mert ha 20 év után van benne ennyi és ebből te tetted bele majdnem a felét.A sok állástól is lehetnek bajok,amik később jönnek elő.Az én gépem mielőtt megvettem másfél évet állt,majd használtam 3 hónapot,és megállt a főtengelyem mint a szög.az egész blokkot fel kellett újítani,mert szinte minden olyan állapotban volt hogy nem sokára cserés,így letudtam egy füst alatt.
az elektronikus nem tud csalni,ha a gyujtásról veszi a jelet(máshonnan nem is tudná) 100 hogy pontos.
Érdekesek ezek a fordulatszám adatok! Máshol is olvastam már ezekről, de ha jól tudom 5500-nál már a piros tartomány kezdődik... Az én 250-esem 120-nál forog 4000 felett valamivel. Gyári óra van rajta, az mutatja. 4-be is kimegy ha van egy kis hátszél 115-ig, de itt is 5000 körül forog nekem és ennél feljebb az enyémet nem is nagyon lehet pörgetni.
Most fog átfordulni nemsoká a 20.000-en. Előttem nem sokat használták a motort, ebből is 8000-et én tettem bele.
Elég ha kicsitt lelezul a hollander már adhatt hangokatt.Mennyi km van a mociban?
Gyári áttétellel 5-ösben kb 3000 rpm körül megy 70 km/h-t, 4000 rpm körül 90-et.
Az ETZ 250-en gyárilag a bvf 30 n 2-5 karbi van, vagyis a csavaros aljú. A csatos (bvf 30 n 1-3) gyárilag a 251-esen van. Állítólag a csatos valamivel jobb mint a sima csavaros, én nem próbáltam még, nem tudok róla nyilatkozni. :D
A gyújtást indikátorórával állította be hozzáértő ember, szóval azt kipipálnám. Sajnos a hajtókarról nem sokat tudok, mivel én sem szedtem még szét és meg merem kockáztatni, hogy soha senki nem szedte még szét. A blokkja is 100%, hogy bontatlan. A kipufogó hollandernél milyen mértékű lelazulásra gondolsz? Elég egy icipicit, vagy ha teljesen le van csavarodva? Akkor nem is lenne meglepő, ha furcsa hangokat produkálna... A hengerfejet nem tudom, de holnap megnézem a csavarjait, szerintem az sem fúj ki.
Szeretnék érdeklődni,hogy etz 250-nél 18-as kerekekkel eggyes sebességfokozatokban és eggyes sebességtartományokban mennyit kell pörögni????Felraktam egy elektromos ford.mérőt és szeretném letesztelni!Másik nincs fent,csak ez és ezért nem tudok viszonyítani,de szerintem csal!Köszi előre is!
Sziasztok! 250-es ETZ-n milyen típusú karbi volt gyárilag? Mert vettem egy 250es ETZ-t,és a csatos karbi van rajta, de kaptam hozzá egy csavarosat is, de eredetileg mikor elhoztem a csatos volt rajta. melyik a jobb? Köszi
Csörgésnek sok fajtája lehet.
Rossz gyújtás beállítás(el állítódás), lerakódott korom, elkopott hajtókar, vagy csapszegcsapágy tud csörgést okozni.
Azonban a kifújó hengerfej, vagy lelazult kipufogó hollander is megtévesztő csattogásokat tud produkálni.
Sziasztok! Lenne egy problémám a 250-es ETZ-mmel. Mostanában egyre jobban csörög. Eddig is csörgött egy kicsit, de az utóbbi időben, mintha folyamatosan egyre jobban csinálná. Tegnap voltam vele Debrecen-Abádszalók túra oda vissza (200km) és mire hazaértem jobban csörgött mint eddig :(
Érdekes, mert jól megy, jól gyorsul és a menettulajdonságain nem érzek semmi romlást, de egyre jobban csörög. Ha kigyorsítok, 3000 fölött elég rendesen, motorfékezésnél meg kifejezetten erősen csörög. Mostanában már ha stabilan tartom az aktuális utazótempót, mindegy, hogy alacsony, vagy magas fordulaton, akkor is csörög. Mit kéne csinálnom vele?
a motorkerékpárok és a személygépkocsik óráját gyárilag úgy kalibrálják, hogy kb 5km/h-val NAGYOBB sebességet mutasson a valós értéknél. ezt a gépjárművet vezetők védelme érdekében teszik, hogy könnyebben lehessen tartani a legális sebességhatárokat.
az újabb motoroknak is csalnak az órái, egy motorszerelő ismerős szerint minél nagyobb a sebesség, annál többet csal.
ha sötétebb barna, akkor az közelebb van a jóhoz mint a kormos verzió:)
mindenesetre valószínű, hogy így is többet kap a kelleténél(ami nem tesz jót a fordulatszám maximumának). próbáld meg azt, hogy mész vele 10percet valahol lakott területen kívűl pl 90nel. aztán 2 perc csutka, utána a lentebb említett leállítás. ha még mindíg sötét, akkor próbáld meg 5 percig hajtani kokszon, biztos nem ragadhat meg, mert kap elég anyagot. ha még mindíg sötétbarna akkor lehet kisebb főfúvókával próbálkozni. ha már a teljes terheléses gyertyakép mefelelő, akkor kell a tűhöz nyúlni, mert az 3/4 gáztól lefelé érvényesűl. értlemszerűen egy kb 1/3gázos tartós 10perces hajtás után hasonló leállítási verzióval újra ellenőrizni a képet, majd ha ez is jó, akkor lehet kínozni:D tuti hogy mindig a legjobbat kapja, a lehetőségekhez képest. alapjáraton is lehet variálni utána, azt is kisimítani frankón..
16-os kerekem van hátul, elül ugye 21 fogas, hátul pedig az isten tudja, de csak gyári... szóval 47 fogas lánckerék van, és amennyire lehet pontos mindkét órám. a fordulatszámmérő óra 5500-at mutat, amikor érezhetően elkezd fogyni az ereje... szal már nem húz a motor, a km-óra sem csalhat sokat, 120-ig mérte bátyám mellettem, mutatta hogy nála is annyi van (BMW K1200s) aztán persze elment a p*csába :D de a lényeg, hogy elvileg hitelesek, és azon a fordulaton annyival is megy a motor.
Ez pontosan igy is van.Nálam amikor 5000 a fordulat akkor a sebességmérő 115-nél van.A sebességmérőm meg (épp ma mértem GPS-el)5km/h-t csal felfelé.Magyarul amikor az órám 115-t mutat akkor a GPS szerint 110-el megyek.Szerintem ez igy pontos.
Ja és a gyári méretek vannak mindenhol.20-as kislánckerék,47-es nagy lánckerék és gyári méretű gumik.
bocs nem akarok kötekedni de ezt az órád mutatta? hátul 16os kereked van és 47fogas lánckerék?nem elkeserítésképpen: de 4000nél:91km/h 4500:102km/h 5000:114km/h nagyobb gumi esetén mondjuk 120as vastagságnál 5000 olyan 120km/h jobb esetben. ha nem 16os a hátsókereked akkor nem szóltam.
Üdv. mekkora lánckereked van elöl? ha jól emlékszem azt írtad hogy 5000-ig kipörög 5.-ben is, ez nálam 130+km/h-t jelentene. jelenleg 110-120km/h között ingadozik a végsebesség 4100-4300 körüli fordulaton, 21-fogas első lánckerékkel. (ETZ 251)
no hát nekem sem volt feszítő a skodriban...igaz, elöbb elhasználtam 3 hengerfejet mint 1 vezérműláncot :)
De aki berakta az dícsérte hogy milyen jól bírja és egyenletesebb a járás, meg ilyesmi.
sorszám: 35607 (110563)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-04 10:07:10)
A főfuvóka nagyobbra cserélése nem az én ötletem.Akik Bing karbit tettek a gépükre,legyen az Ts vag Etz,azok mind javasolják a nagyobb főfuvóka kipróbálását.Ahogy irtam is lentebb,most tökre megvagyok elégedve a géppel,azt leszámitva hogy a végsebessége 110 km/h.Nekem ez nem baj mert ugyis 90-100 km/h amivel szoktam közlekedni.Ha lenne nagyobb fuvóka,akkor mondjuk kipróbálnám.Amit irtál azt kifogom próbálni.
A gyertyaképem egyébként inkább sötétebb barna mint világos.Bár nem ilyen leállás után az igaz,hanem normális leállás után.Hát nem is tudom.
Az alacsonyabb fokozatokban kitudom huzatni,egyedül csak 5-ben nem megy.
Próbálkozzak subertű állitással,amig nem szerzek nagyobb fuvókát?
Na most már jó idő van ugyhogy lehet próbálkozni.Beszámolok az eredményekről.
ja, ez nekem a kiscsúzlin 100as főfúvókával, és egy szarrá kopott porlasztóval is összejött. nem vészes munka.
a főfúvóka nem biztos hogy tehet a nagy terhelésnél való gyengeségről.
főfúvóka akkor jó, ha kimész a faluból/városból, és mész vele 3-5 percet tőgázon. ezt egy jól karburált motornak simán ki kell bírnia. majd amikor ugy érzed, hogy letelt ez az idő, akkor gáz vissza, kuplung be, gyújtás le, és álló motorral gurulj félre(azért hogy a rövid idjeű alapjárati mennyiségű nafta hatása ne mutatkozzon meg a gyertyaképen). majd vedd ki a gyertyát, és nézd meg a színét, ha ki van fehéredve, vagy nagyon világos barna, akkor kicsi a főfúvóka, ha őszbarna, akkor jó, ha sötétebb, akkor lehet kissebb főfúvókán gondolkodni. aztán ha ez megvan, és tényleg jól behangolható a karbicsek, akkor el lehete kezdeni a tűvel játszani, addig, amíg minden épeszű használati mód mellett ugyanezt a képet nem kapod.
sorszám: 35604 (110558)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 15:27:14)
KÖSZIIII! :D Megpróbálom a jövő héten megoldani az elmenetelt!De mivel ingyen nem kérem,ezért én is adok valamit!Majd kereslek és megbeszéljük,hova és mikor!
:DDDDD.........
nálam csak a helyet foglalja a cuccos, ha eljössz érte, viheted. ez minden MZ-es motorostársra vonatkozik.
sorszám: 35602 (110556)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-04 07:44:43)
áhh,nagyon rizikós,én a kamrába(karter) nem raknék semmit,a váltó meg nem arról híres hogy sok hely van benne.Az önindítónál ugye kellett egy plussz fogaskerék a kuplung lánckerékhez mert nem ér be a bendix,ezt a fogaskereket,csapággyal és egy átmenő csavarral oldottam meg,de csak is közvetlenül a váltódob furatának közvetlen közelébe tudtam tenni,nem elég hogy a csavarfejből le kellett vágni mert kilógott,még oldalirányban is meg kellett formázni,mert nem fért el.öregedtem vagy 10 évet mire elkészült,kihullott néhány hajszálam is,de kész van.még a deknit kell meghegeszteni,és már gurul is.skodriba is inkább lecseréltem a láncot,mennyi pénz az ,kedvezmény nélkül gyári skoda vezérműlánc készlet volt 3800ft.ami inkább gondot okozott hogy a szelepemelő rúd kiugrott egyszer a helyéől,és majdnem le kellett venni a HF-et,de vissza tudtam ügyeskedni.
Skoda esetén a blokkba lett menete furva ha jól emlékszem, de ETZ-nél ehhez vékony a blokk fala....átmenőcsavar? :)
sorszám: 35600 (110553)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-03 22:13:56)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|