:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Majd teszek fel fesszabot is, akkor igazad lesz. Tehát csak időzítési zavarba estél.:D
Az a baj, hogy a bolti rezó működése erősen elméleti alapokon nyugszik. Vagyis elméletileg kellene működnie, gyakorlatilag azonban mégsem teszi :)
A rezonátor lényege, hogy kipufogási ütemben a kipufogógáz jól begyorsul, majd ezzel az erővel a friss benzin/levegő keveréket átszívja a hengeren és így a kipufogóba is jócskán jut ebből, majd amikor a felömlő nyílás lezárt, ekkor a kialakult vákum miatt visszafelé kezd el áramolni a gáz a lengés (azaz rezonálás) miatt
és akkor szépen visszatuszkolja a hengerbe a friss keveréket a kipufogóból. Ezzel a lökettérfogatnál nagyobb mennyiségű levegő/benzin keverék kerül a hengerbe és ezért jobban fog menni a motor.
Természetesen ez csak egy adott fordulatszámon és környékén működik így.
Ezért ezen a fordulatszámon rátesz a teljesítményre, a többi fordulatszámon pedig elvesz a teljesítményből.
A rezonátor méretezésével van arra lehetőség hogy szélesítsék a hatásos fordulatszám tartományt, de ezzel a csökken a hatás mértéke.
Valamit valamiért, ugye.
Namost a bolti rezónak az a baja, hogy egyes számítások szerint 7000-es fordulaton kellene kifejtenie a hatását, míg az ETZ 6000nél nem szeret jobban pörögni, de a kialakítása is olyan elnagyolt hogy még ezen a fordulaton sem teljesít olyan jól mint kellene.
Hozzátenném, hogy az ETZ gyári kipufogó dobja is rezonanciára van méretezve, tehát már gyárilag is nagyon jó kipufogóval szerelték.
Természetesen lehet erősebb rezót csinálni rá, de akkor főleg az alsó fordulatszám tartományokban csökken az ereje.
Kérdésedre meg is adtad a választ, azon túl hogy zajosabb, más változást még senki sem tapasztalt:)
Tisztelt illetékesek!
Javaslattal élnék, sztem létre kéne hozni 1 motorbörze topicot is, hogy jobban szét lehesen választani téma szerint a dolgokat.
Srácok!Egy-két kérdést intézek hozzátok!Egy ETZ 250-re rezó dobot tettem, és kíváncsi vagyok elméletileg mivel kéne többet tudjon a motor a gyári kidörrentővel szemben?Kell-e valamit hozzá állítani?Valójában mi a szerepe egy ilyen kipufógónak,azon kívűl,hogy kijön rajta a füst? :)Mert én semmi külömbséget nem vettem észre,csak annyit,hogy hangosabb lett!
ja bocs, félreértettem, nem gyújtást kerestek
Esetleg Árpád oldalán kint van egy bevált, működő FET-es gyújtás kapcsolása.
Közben rákerestem, mert érdekelt a dolog.
Nem találtam semmi tuti infót, ki és hol gyártotta ezeket.
Viszont találta ezt:
http://auto.howstuffworks.com/1974-mz-ts2501.htm
A 3. képen látszik, hogy a markolatok sem gyáriak, meg a kapcsolók sem. Sőt a bal oldalon mintha a régi kapcsoló felfogatója ott lenne, csak a kapcsoló nincs. A lámpafej és benne a visszajelzők sem TS. És még sok furcsaság...
Pl az első fékdobba miért megy kábel?
Volt ezeken első féklámpa kapcsoló is?
Jut eszembe, nincs valakinek elfekvőben ilyen gyári fém házas tükre? Az enyémen sajnos után-gyártott műanyag szarok vannak. :-(
egy kérdés:D: mi a F@SZT keres azon a motoron irányjelző??????!!!!!!!!!!!
kizárt hogy az értelmesen néz ki. arra a motorra ilyesmi nem való. az a sorozat volt az utolsó szép CZ. nem szabad elcsúfítani(ez most az én véleményem volt)!
amúgy meg sajnos nincs kapcsolási rajzom arrol a fetes csodárol, mert Zsolti nem adja ki.. érthető okokból. annyit tudok, hogy egy gyorsdióda és egy IC is van a kapcsolásba.
a gyári fesszabályzója, se rosz, csak a viszáramkapcsolóját kell egy diódával helyettesíteni.
Nos a csepptankos tankos 175rúl van szó ami valamikor pozitív testelésű volt.megoldottam a dolgot.de egy újjab hiba van a dologban.amit az elektronika fórumba leírtam.
vagy tudod mi lehet még? lehet hogy az MZ-nek is volt egy ámerikai embere mint a pannoniának a "WHITE".ugyan azokat itthon szerelték fel máshogy, de elképzelhető hogy ezeket ott.
Attól még lehet nem gyári is. Azok az lámpák- indexek amit te is írtál tuti nem szocik. (volt 70-es évekbeli Hondám, pont ilyen cuccokkal.) De nekem sok más apróság is gyanús rajta. A Zastavákat is kivitték Amerikába, és ott helyben átfaragva árulták. (Persze nem sikerült belőle autót faragni.)
Persze nem vagyok MZ szakértő, ettől még lehet ehte DDR megoldás, de nagyon csodálkoznék! :-D
Hali!
Még mindig érdekel Dudás kolléga elérhetősége ha publikus (mert a cikkekben nem találtam), vagy bárki másé, aki tudja mekkora küllő kell a 16"-os felni-tárcsafékes agy párosításhoz!
Köszi!
Üdv!
Ádi
Értem. De gondolom akkor azért kell 3 naponta légteleníteni mert ott beszívhatja a levegőt. Majd a helyi SKF boltban veszek szimmeringet és egy krovafejjel beütöm.
szerintem meg egy jó minőségű hidraulika szimering meghozza az eredményt:)
a legjobb módszer a gyári,tedd vissza a biztosító seegert,légtelenísd le,és jó lesz.ha ezek után is rossz(nem rosszindulatból)lehet szerelési hiba,vagy már alaphelyzetben hibás alkatrész
sziasztok
tudnátok e valami módszert hogy mivel lehetne jól a helyére tenni a főfékhenger szimmeringjét. Ugyanis állandóan jön az olaj mellete meg kb 3 nap mulva ujra levegős lesz.
szerintem a késöbbi vashengeres kockablokkos 350es jawa-k vagy a 250es sport cz elektronikája teljesen megegyezik a 175ös-ével(már ha a különolajzós kockablokkos 175ösről beszélünk..) nyílván a 2 hengeres 350esbe egy megszakítóval, és egy gyújtótrafóval meg a hozzá tartozó vezetékekkel több van, de egyébként azonos. vagy ez még a csepptankos 175ös? mert akkor ég és föld a különbség elektromos tekintetben. akkor a dinamóra építve van a fesszab, és azt az elektromos rendszert nagyobb munka is átalakítani, de nem kell belehalni. tudunk csinálni hozzá rajzot. most csináltam egy csepptankost.
Ugyan nem nekem volt címezve, De talán hasznos ha még egyszer elmondom milyen lehetséges hiba forrást találtam a fetes gyújtásnál. Némelyik gyújtótrafó hatalmas feszültség visszalökést tud produkálni, nem 400 voltot, hanem annak a sokszorosát. Ez átütheti a gate(vezérlő elektróda ) szigetelését a feten belül. Különösen nagyot tudnak visszarugni azok a gyújtótrafók, amik fordítva voltak valamikor bekötve. De már gyártáskor is előfordulhat szigetelési hiba a trafón belül, akkor is jön a visszarúgás. Jó gyújtótrafóval jól bekövetne nem sok baja lehet a vég fetnek, de trafó hiba esetén.... Annyiban módosítanom kell a véleményemet, hogy amit csak a biztonság kedvéért ajánlottam a lapomon, azt vegyük erősen ajánlottnak. Majd kijavítom a lapon is.
A másik lehetséges hiba forrás, az az, hogy a legtöbb hall ic nem kimondottan járműbe készült, a motorok tápfeszültségén mérhető tüskék kinírgatják. Tehát célszerű a haalt is védeni egy ellenállással és egy zenerrel. Legalábbis, ha nem ismerjük az adott hall képességeit. Ha kimondottan gépjárműbe gyártott hallt használunk, annál nem szükséges.De akkor is berakhatjuk, mert egy ellenállás és egy zener nem egy akkora durranás, hogy érdemes legyen kockáztatni. Szintén javítom majd a lapon.
Szóval vegyük figyelembe, hogy nagyon sok a bolgár gyújtótrafó, tegyünk be minden védelmet, amit csak lehet.
Még valami: Az összes meghibásodott fetes gyújtás amiről hallottam, az első percekben, kilométereken ment tönkre.Ez arra utal, hogy vagy alkatrész hibásak voltak, vagy a tápfeszültséggel, a trafóval volt valami baj. Gondolom eszméletlen feszültség lökések.
Ne haragudj rám, hogy elmondom az igazat.Nem tartom helyesnek, hogy így döntöttél, hogy itthagyod a fórumot.Én még szerettem volna beszélni arról, mi lett a fetes gyújtással, mi volt a hiba, esetleg hogyan lehetne módosítani rajta (ez már több embert is érint), de számos más kérdést is felhozhatnék, ami hozzád kapcsolódik.Köszönöm az eddigi hozzájárulásaid (12 V-ra átalakítás, stb...), várom ezentúl is itt a hozzászólásaidat, nem kellene egy ilyen eset miatt így döntened, szerintem, de elfogadom, akárhogy döntesz, természetesen.Magánemberként úgy vélem, itt a helyed.
Ja, van nekem is rendőr ismerősöm (barátom), korrekt, művelt ember, nagyon jól lehet vele beszélni.Persze, motoros ember és veterános egyben.
üdvözlettel: R
Ajaj, ez Kerinek szólt, de a rendszer közbelépett, Zsakfosnak mast akarok írni...
R
Elhiszem, és örülök neki, azon agyalok, hogy a hardver részét megcsinálom közben, aztán lesz hová betenni a pick-et.Majd jelentkezem.
üdv.: R
üdv!
tudom késő reakció,mostanra tudok járni beszélni egyedül magamtól,a hétvége egy kicsit érdekesre sikerült.tényleg ezt én sem értem miért pont sün,de hogy röhejes ahogy vonulnak a plexipajzsal a robotzsaruk az biztos.
van neked erről a fetes fesszabról valami rajzod?gondolom olyan amiről el lehet készíteni az elektronikát.
45W os a Jawa dinamó.olyan baja van hogy nincs mérhető feszültség rajta.bekötve a fesszab(elektronikus),kábelek jók.elektronikus index ami össze vissza villog,töltéslámpa világít az égők kapcsain nem lehet feszt kimérni.
esetleg van neked a czhez elektromos bekötés rajzod?
ja, azt elfelejtettem! jawa-ba vagy CZ-be csak akkor érdemes MZ dinamót rakni, ha annak 75w-os dinamója van, mert az egy elég szar konstrukció. nagyon nagy fordulaton kezd csak el tölteni. ennél sokkal jobb az MZ dinamó. viszont van a jawa-nak 45w-os dinamója is, ami csak a forgórészébe különbözik a 75w-ostól. lényegesen nagyobb menetszámú a tekercselés, ugyan vékonyabb vezetékből, ezért tud elvileg kevesebbet, de már alapjáraton képes tölteni, amire az MZ nem képes.már alapjáraton teljes világítással is meglehet 6,6V, egy kicsit emelt alapjáraton meg már megvan az ideális 7-7,2V. 45w elég kevésnek hangzik, de a 175ösbe bőven elég.. sőt még a 350esbe is. a gyakorlat azt mutatja, hogy elöl ha 35/35w-os halogén van, és hátúl egy 5w-os helyzetjelző, meg a gyújtás is, akkor simán bírja. kb 55-60w-ot gond nélkül elvisel hosszú távon is. a maximumot a Mecseki ZSolti féle fetes kapcsolóüzemű fesszab hozza ki belőle.
már kezdhetsz is csodálkozni:) sajnos elég sok ilyet láttam mostanság itt a neten. valószínűleg amerikai exportosak.
Jó hát! most raktam fel egy havernek, ráadásúl 350es csepptankosba.
annyi a különbség, hogy az állórész és a blokk közé kell egy 2mm vastag lemez gyűrű távtartó gyanánt. és az MZ dinamót M5-ös csavarok fogják, ezt a két lyukat fel kell fúrni úgy hogy a jawa M6os csavarjai átmenjenek rajta. a kúp stimmel, minden egyéb mechanikai dolog, pl gyújtás is tök jól beállítható. MZ megszakító, meg az ahhoz tartozó excenter is kell. ha igazán jót akartok, akkor vehettek egy magyar fekete dobozos feszültségszabályzót. ekkor feltétlenül le kell venni a gerjesztőtekercs elött lévő kis ellenállástekercset a dinamóról. a motor elvileg pozitív testelésű, ezt át kell alakítani negatív testelésre, és minden ebböl következő elektromos módosítást el kell végezni. ezért egy napot simán el lehet bíbeelődni a vezetékezéssel, meg az egész rendszer beszerelésével.
Nagyon csodálkoznék, ha ez gyári MZ lenne!
a múltkor szó volt arról hogy az MZ dinamó jó a Jawa ra.érdekelne hogy ez minden alakítás nélkül felmegy?egy haveromnak segítenék akinek egy 175 cz jawaja van.adnék neki kölcsön egy mz dinamót.
Na tessék... mindig tanulok valami újat...
Nekem is van egy ilyen tankom zöldben.
ja! miért gyanús? volt ilyen kistankos 250 széria. még talán gyári fotót is találni itt-ott.
Sziasztok!
Van egy egy jobb oldalán horpadt 250es ETZ tankom. Belül teljesen tiszta, nem rozsdás, csak hát borultak vele... Természetesen javítható, ökölnyi nagyságú horpadással. Akit érdekel, ár megegyezés szerint! E-Mail címemre küldjön egy mail-t akit érdekel.
Sziasztok!
Eladó egy jó állapotban lévő MZ 250-es karburátor! Ár: 4500Ft
Tel.: 06705647496
Mail.: gabor.janoki@gmail.com
Üdv.: Gábor
Köszönöm :)
Holnap várom a motoros locsolást :D
most nézelődtem a neten, és találtam amerikai exportos MZ-eket. ugyanolyan felszerelésük van, mint annak a kis TS-nek, ami most eladó 4000dollárért valahol az usa-ba.
ugyanolyan ocsmány indexek, krómozott elsőlámpa, valamilyen érdekes formájú hátsó lámpa.
TS 250:
http://www.bikepics.com/pictures/090123/
hát az sajnos kamu volt, de létezik olyan amiröl beszélsz, és az az ikerhengeres, vagy ikerdugattyús gép, aminek a hajtórúdja egy Y forma volt és közös égéstere volt a két hengernek. ilyenből a PUCH gyártott sokat(jóformán minden nagyobb gép ilyen volt), de létezett 250U jelzéssel csepel is így. az egyik hengerbe volt a szívócsatorna, és a két felömlő, a másikba meg a kipuogó csatorna. így átöblítéskor nagyon jól ürített, anélkül hogy kiment volna a friss keverék. alacsony fogyasztású gépek lettek ezek.
Jopofa trükköket lehet kétütemű boxernél, de még a soros kéthengeresnél is csinálni. Ugynevezett szinkron hengereket lehet kialakítani. Olyan réseket, átömlőket lehet beletenni, hogy a két henger rásegit egymás elősürítésére, az átöblítést is gazdaságossabbá lehet így tenni. Legalábbis valami hasonlót magyaráztak nekem a seregben, amikor kiképeztek gépkocsi szerelőnek. Igaz, az volt vagy 30 éve. No nem a fizika változott meg azóta, csak az emlékképeim módosulhattak egy pöttyet.Sőt, mintha lennének olyan emlékfoltjaim is, hogy abban az időben egyedül a jawánál használtak szinkron hengereket, valamelyik tipusnál. Állítólag az egész világon egyedi volt ez akkoriban. De azóta sem találom ennek nyomait semmilyen jawa leírásban. Tehát lehet hogy kamu volt.
azt tudom, hogy a V miért jó, boxer 4T-nek is nyilvánvaló az előnye. viszont az utóbbit kétütemű esetbe nem értem.
Nekem 125-ös van a 250-ben, a hatást láttad tavaly.:) Azoknak akik viszont nem látták, elárulom: Nem fogyaszt a motorom még 4.5 litert sem. :) De nem is megy 90-nél gyorsabban. :D Városba egész jó így. :D
Amúgy én belefutottam egy-két 250-es ETZ-be, amelyik a 145-öt szerette. fogyasztott tőle mint az állat, de húzott is érte cserébe rendesen. A 110, 115 szerintem valóban veszélyes dolog, legaálábbis hosszabb lejtmenet, motorfék esetén biztossan az.
Nekem 90-es fúvóka is volt már benne, jól ment! :-)
Kisebb rezonancia miatt jó.
1 hengeres 2t motornál, vagy 2hengeres 4T motornál kell legalább 2db kiegyenlítő tengely hogy kioltsák a motor vibrációját, ez persze holttömeg.
Ha V elrendezésbe teszik a dugattyúkat akkor kiegyenlítő tengely nélkül érik el ugyan azt és a több henger ráadásúl egyenletesebb járást, nagyobb fordulatot tesz lehetővé.
A vibráció kioltásnak pedig az az értelme a kényelmen felűl hogy tartósabb lesz a masina és jobb hatásfoku.
135-ös főfúvóka kell bele. Ez a gyári.
110-essel nekem megszorult
úgy tudom, külön forgattyús tér van.
Köszönjük :)
Én meg sok sok locsolót kívánok neked! :)
Motorosok vagyunk akiket szivatnak a rendőrök. Tehát rendőr szidás rendben van.
Politizálás, etnikai csoportok piszkálása, egymás anyázása nincs rendben.
Tudod, ha hülye a foci bíró ne csodálkozzon hogy csuklik az anyukája.
Örülök neki,hogy végre én is tudtam segíteni valakin!!Én is tudok pár dolgot,csak nem nagyon figyelnek rám....na de mindegy!A rezót kigyapotozom és rendbeteszem,azután megy a helyére! :D ....a mocira!A telefonszámomat mentsd el és ha kell valami,akkor hívj!Én is ezt teszem! :))...mármint kereslek,ha szükség lessz rá!
Üdv! :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|