:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
lényegében a hengerfalra fel van kenődve a dugattyú anyaga, a dugattyún meg azokon a helyeken faszán feledződött az aluminium. kompresszió 00000
Szia!
Gratulálok, egy megragasztás minden elemét leírtad, az elszegényített keverék beállítástól, a csattanásig. :-(
De szerencsés ember vagy mert a gyűrűk nem törtek el és ezért a dugót "csak" húzás nyomokkal gazdagítottad.
Zoltán
sorszám: 35914 (111199)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
Köszi, az a lánc és a kerekek megértek a cserére, nemrég jöttem haza 252km-t mentem, már ritkábban, de kidobál még mindig negyedikből.Nagyjából úgy állítottam be a jobb oldali kontrás csavarral, ahogyan te is írtad, a pici csapágygolyók is megvannak... talán kipróbálom az alátétes megoldást, viszont nekem nincs hézagoló alátét a kupl.kosár alatt?! Viszont a berugó fogaskerekeim még most sem müködnek, már 3 garnitúrám van, újak, reszelgettem már sokszor az ablakocskák meg a racsnis körmöcskéket, de most is szétugrik berugáskor. Megfigyeltem, az összes alkatrésznél(cserélgettem is) hogy a "racsni" kerék és a "tengelye" mindegyik kapcsolatnál kotyog. Talán amikor erő hat rá picit elfordulhat, és már akkor nem annyira fognak a körmöcskék?
Más; motorcsörgésröl kérdeznék ami az egyes sebességfokozatok igen nagy, talán a legnagyobb fordulatszám tartományában jelentkezik. eddig 110 es főfúvót használtam, most 90 es volt benne, egyet emeltem a súberen is.Eddig elment sík úton 100-110 alá most a 92 nél nagyon el kezd csörögni, félelmetesen, volt már olyan is, hogy a csörgés egyre erösödött, aztán csattanás mintha elszakadna vmi a blokkban és leáll(felvillant a gyújtás lámpa). A kupplungot behúztam, lassult, egyet letapostam a váltón és beindult a lendülettől mintha betolnák, aztán mentem tovább.Ez mi lehet?
Üdv mindenkinek, ma nézegettem a gép elektronikáját és kissé meglepett a fesszab. bekötése. a négy csatlakozóból kő keményen KETTŐ darab van bekötve.
http://kepfeltoltes.hu/view/090418/DSC00015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kérdés egyértelmű... ez normális így, vagy csoda, hogy működik rajta minden megfelelően és van töltésem is? :D
sziasztok. én a féklégtelenítésnek 3 módját ismerem. ha nem gond, akkor megosztom veletek. első: féktartályt feltölteni, légtelenítőcsavarra átlátszó mipolán csövet húzni. légtelenítő zárva. fékkart behúzni és behúzva tartani, légtelenítőt nyitni, majd a levegő távozása után zárni. fékkart kiengedni és újra behúzni ameddig csak lehet. fékkart behúzva tartani és légtelenítőcsavart nyitni. levegő és fékolaj távozása után zárni a légtelenítőcsavart, és csak utána kiengedni a fékkart. ezt addig ismételni, amíg csak fékolaj távozik a rendszerből, levegő már nem. második: légtelenítő zárva, mipolán cső ráhúzva, fékkart 5-10 alkalommal egymás után behúzni, majd behúzva tartani és nyitni a légtelenítőcsavart. levegő távozása után zárni a légtelenítőt és csak ezután kiengedni a fékkart. ezt addig ismételni, amíg tiszta olaj nem jön a légtelenítőn. harmadik: mipoláncső a légtelenítőre, megnyitod a légtelenítőcsavart és várod amíg szépen átfolyik a fékrendszeren az olaj és kinyomja mindenhonnét a levegőt. itt csak arra kell figyelni, hogy mindig utána töltsd a fékolajtartályt, nehogy kifogyjon, mert akkor szart se ér. én személy szerint az első módszert használom.
sorszám: 35911 (111194)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-18 16:59:50)
SZijasztok!
Eladó MZ etz 125 ös, sok extrával, nagyobb motor vásárlása miatt. Metálsötétkék szinű fényezés, friss műszakival, garázsban tartott. Csak átíratással. képet kérésre küldök.
emil: tozser02@hotmail.com
teflon: 0620 208 43 10
hello waresz,most nézem a kipufogós cikket,nem is tudtam hogy te vagy a Bokodi,képről nem nagyon ismertelek fel,a Kondács Lacin(puli) keresztül ismerjük egymást.na van egy nagyon érdekes elméletem,a bolti rezóval kapcsolatban,kiheréltem a sérült gyári dobom,kivettem a furulyákat,és a rezó hosszát akkorára méreteztem mint a gyárié,össze lett csak pöttyölve Co-val,ha jónak tünik meg is hegesztem körbe hogy ne fújjon ki,na most a gondom az,helyhiány miatt meg kell hajtani a furulyatokot,ez elvileg nem módosítja a gázáramlást v. csak kis mértékben,jól értem?
akármit mondanak a többiek,ieig óráig jónak kell lennie az fbs-nek is,itt más lesz a hiba,véleményem szerint levegős még mindig,úgy csináltad ahogy mondtam?dugattyúkat kitámasztva kiskalapács v. valami hasonló,ki kell nyitni a légtelenítőt és folyamatosan pumpálni?ha így csináltad és még mindig rossz,akkor lehet dugattyú kopás,sérülés illetve lehet hogy forditva van a karmantyú esetleg már újonnan hibás darab volt,ez is egy olyan alkatrész amiből érdemes legalább 4-5 darabot venni,mert nem biztos hogy egyből jó lesz.nézd meg a hengert is a falán látható kopás,sérülés miatt el tudja engedni a nyomást,de ez nem látszik,mert nem folyik ki.
egyenlőre több ötletem nincs.
A karmantyúkhoz nem raktál FBS-t ugye?
Abban igaza van az előttem szólónak hogy fékfolyadék és benzin közelében nem jó az FBS. Motor olajat jól bírja és valamennyire a hőt is, tehát a blokknál használható.
Ha nem mozog a dugattyú akkor levegő van a rendszerben, de normál esetben is kb 1mm a mozgása.
nem épp az h nem
nem folyik sehol sem. Az FBS bizti hogy jó. Sehol sem szivárog, csak nemigen szereti mozgatni a dugattyúkat. A karmantyúkat meg jól raktam bele a szoknyájával befelé.
Az FBS miatt folyik... :-)) az nem illik sehová sem, mert nem állja a benzint sem.
A karmantyút nem raktad be fordítva? :-))
Zoltán
SZia Andris!
tegnap a tanácsaiddal felvértezve szétkaptam a nyerget, kivettem a 2 dugattyút, új karmantyúkat raktam bele. Eltömítettem fbs sel ahol csak lehet, öszerakom de okádik. Nem lehet keményre pumpálni. megnéztem és csak néhány millit emelkednek ki a dugattyúk ezért nincs is fékhatás. Na most nem tudom hogy mennyire kell kijönnie a dugattyúknak. A fékfolyadék sehol nem folyik mellé.Csak pumpálom és pumpálom de tövig be lehet mindig húzni.A pofák is csak kis mértékben vannak kopva tehát azok is jók. Erre tudsz valamit?
előre is köszi
MZ TS 125 alkatrésznek eladó, hiányos állapotban! Győrben! 10 ezer HUF! Új hátsó gumi+belső! Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni: s.jacint@freemail.hu
06209363268
Az hogy egyik fele feszes csak az nem gond, mert ha másik irányba megtekered a főtengelyt azonnal az alsó lesz feszes.
Lényeg hogy ha középen meghúzod a láncot lefelé erősen (fölül feszes), akkor ne érje el a blokkot, mert az csúnyán fog csörögni, de még ilyenkor is üzembiztos a TS.
Kuplungon nincs mit állítani, csak a jobb oldali, dekli alatti csavarral és a bowden feszességgel lehet.
Persze lehet hogy én nem értettem mit szeretnél.
Amire érdemes odafigyelni a lamellák vastagságán és görbeségén felül, a rugók alatt nekem van 1-1 alátét ez jobban összenyomja a kuplungot. Aztán amikor összerakod a kosár mögött van egy acél hézagoló gyűrű, az se maradjon le illetve minimális kottyanása legyen a cuccnak tengelyirányba.
A kosár felrakása előtt tedd be a talpas végű kinyomó pálcát.
A másik pálca és e között egy csapágygolyó van, különben nem tudod beállítani a kuplungot.
Miután összeraktad a jobb oldali csavar lelazítva, addig tekered be amíg meg nem érzed hogy hozzáért a kuplunghoz, innen egy nagyon picit vissza kell tekerni és így lehúzni a kontraanyát, mert ha feszül folyamatosan akkor elolvad a pálca vége.
Kb ennyi az egész.
Ja és ha a lánc hosszú, akkor mindkét lánckerékkel együtt kell cserélni...esetleg a kisebbik még maradhat ha nincs nagyon elkopva, mert az keményebb anyag.
sorszám: 35902 (111174)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-17 21:40:19)
Hello, kis TS kupplung beállítás hogyanját és mikéntjét valaki el tudja nekem magyarázni( "végy egy kiló kiflit, egy csipet hagymát" szinten? A primer lánc nevü egységnek mennyire lehet belógása? Nekem felül feszes, alul kb másfél centit tud.
Eladó 1988-as évjáratú teljesen felújított ETZ 125. A motorban komplett új főtengely lett cserélve, a henger a „Tábori Tunning-nál” lett fúrva, Fag csapágyakat, új „primer” hajtást és új kipufogót kapott. A fényezés teljesen új, ezüstmetál színű. Újak a gumik, a hátsó lengéscsillapítók, az akkumulátor. A felújítás után mindössze 2500 km-t mentem vele. A műszaki 2009. augusztus végéig érvényes. Kizárólag tárolási problémák miatt szeretném eladni. Ár: 130 000 Ft Érd.: 70/2429283 Pécs
Az elmúlt évek sikeres programjai után, engedve a folyamatosan növekvő "rajongótábor" nyomásának is, újra megrendezik a veterán járművek találkozóját dunaújvárosban: a seregszemlére április 18-án, szombaton kerül sor az Interspar Béke-körúti parkolójában.
jah én a kuplungot rögzítő anyát, mindig úgy húzom meg hogy ráteszek egy kulcsot és kalapáccsal ütök rá, de nem veszem ki a gyertyát, aztán melegen megint, sose fordult még le. de melegen mindig utána kell húzni, különben lefordul róla később mint szlovákiában a peregyről elég vicces volt, mert apa egy sörösdobozból csinált hézagolást a kuplungkosár alá, így jöttünk haza és még így járt vele egy évet:):)
ha nem sietsz nagyon,(90-100km/h más kérdés hogy ezt akármikor és tuti 4lityós fogyasztással) egy jó állapotú trophy 250 blokk a legtartósabb, igaz a váltóját szokni kell mert ugyanolyan "méteres" utakon jár mint a 250es 4 sebessége TS-é, de hamar meg lehet szokni:) a legjobb váltó mármint kapcsolhatóságra a peregyé és az etz-é, ha tuningolni nem akarod inkább Ts250/1 ha igen, akkor etz már csak 4 felömlő miatt is, magasabb fordulaton több kihozható belőle szerintem.
A vakgyertyát nem ajánlom senkinek sem. Ugyan többen vitatják, de én fentartom: A jawa dugómat annyira megnyomta, hogy jobbnak láttam kicserélni. Én nagyobb erők esetén a szekunder lánc fogaskereket ajánlom. Nem sérülékeny annyira, hogyha ott támasztunk ki, megsérljön a fog. A másik, jelentősen erőssebben kell meghúzni a csavart, ha kopott a főtengelyen a barázda, illetve a kúp. Vagy ha koszos.
szerintem az utolsó eresztésből való kisTS blokkok a legjobbak, baromi egyszerű jóformán tönkretehetetlen váltó, egyszerű szerelhetőség, minden tekintetben(kuplung, primerhajtás, blokkfelek), és azért a későbbi kis TS mert külső szimeringes a fasza, nem kell a blokkot széthúzni egy szimeringcseréhez
amúgy minden blokkban van valami jó, pl a nagy etz-ben a maszívabb főtengely, és a jó vastag hengerfej csavarok utóbbi a kis etz-re is jellemző. TSekben ez elég alulméretezett. a nagy 5 fokozatú TS és az etz váltó között nincs túl lényeges különbség, mindkettőnek a kapcsolókörmök a rigolyái. a négy fokozatú nagy TS állítólag tartósabb váltó tekintetébe. az összes nagynak meg általában a kuplungjával szopnak a népek, mert képtelenek megérteni, hogy a 100-150Nm az egy méteres karon is 10-15kilós nyomás, és ennyivel kell megtépni a főtengely végén az anyát. páran vakgyertyát alkalmaznak, szerintem viszont a kipufogónyíláson bedugott seprű vagy kalapácsnyél 100szor humánusabb megoldás.
Mivel közel egyforma blokkokról van szó, ezért nincs nagy különbség.
Én a TS250-re szavaznék, mert ugyan abból az anyagból kevesebb teljesítményt reszeltek ki, alacsonyabb az uzemi fordulat, következés képpen tartósabb.
Általában a kisebb motorok kevésbé tartósak ezért nem a kis TS-re szavaztam.
A karmatyú szoknyájának befelé kell állni. Lehet hogy te is ezt mondtad, de nem igazán értettem mi neked az elvékonyodó rész :)
Az a nem megkötő cucc van kisebb, tubusos kiszerelésben is. Nekem is olyan van...márha arra a répapüré színü trutyira gondolsz.
FBS is jó csak azt macerásabb használni, könyebb elrontani vele a tömítést.
sorszám: 35893 (111141)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 23:22:10)
ti mit gondoltok melyik a legjobb MZ motorblokk?A kis TS vagy a nagy TS vagy az 5 sebességű ETZ?Értem a kérdést tartósságra,hiba gyakoriságra(a hiba nagyságára),szerelési nehézség.
én tárcsafékbA csak a 2 fékcsöves 3 légtelenítési ponttal rendelkező 4 dugattyús wartburg nyerget ismerem:D:D a többihez kuka vagyok.
sorszám: 35891 (111139)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 23:22:10)
na ezzel most megfogtál,nem szedek szét minden nap féknyerget,az enyémen az volt baj hogy be volt rohadva,és nem elkopva,tehát ott látszódott,de emlékeim szerint befele kell állnia a "szűkülő" résznek,mert amikor behúzod a féket a nyomás ráfeszíti a dugattyúra a karmantyút és utána elkezdi kifele tolni,majd amikor a nyomás megszűnik(elengeded a féket) kicsit visszahúzódik.ebbe megerősítést várok a többiektől,Keri v. waresz v. bárki aki ebbe rutinosabb megmondja neked a tutit merre kell állnia,én csak logikusan következtettem,viszont az FBS ...hát most mit mondjak,a leírásában ott van hogy ragasztó és tömitő anyag,használható fémre,fára stb.elvileg olaj és nyomásálló is de nem szeretem,loctite az amit használok,bent a műhelybe is nagyon bejött,ha megfelelően van zsírtalanítva,úgy tapad,hogy csak pajszerrel lehet szétszedni bármi is az,viszont a féknyereghez,és a blokkfelekhez is találtam egy nagyon jó cuccot,ez a hermeticnek a replikája,igaz csak fél kilós kiszerelésbe árulják SKF-be láttam,mondjuk az ára is szép 4000ft egy doboz,de ha évente szétszedem a komplett motort,akkor is kitart életem végéig,ennek a lakkszerű cuccnak annyit titka van és ezért jobb is mint az eredeti hermetic,hogy sose köt meg,csak iszonyatosan besűrűsödik,és szétszedés után takarítható,nem kell hozzá véső ,kalapács
Én egy 4Ah-s robogó akkuval motorozok töltés nélkül. Szóval ha van töltésed akkor bőven jó.
nézd meg ezt:
http://www.wormsign.hu/index.php?module=webshop&target=view&tproduct=20565365
az ár is nagyon szolid, meg én is ezt javaslom:D 7Ah simán jó oda.
250-es ETZ-be szeretnék akkumulátort venni, csak a 12v-os 9Ah-ás aksi drága és mondták is, hogy azt már inkább önidítós gépekbe szokták rakni. Szóval a kérdésem az, hogy kisebb kapacitású akkumulátor is jó e az ETZ-be és ha igen akkor mi az alsó határ?
köszönöm szépen a tanácsokat.
Lenne 2 kérdésem:
a 2 karmantyúnak merre kell néznie illetve hogy kell állnia benne?
FBS jó lesz tömítőanyagnak?
köszi
Dávid
sorszám: 35886 (111134)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 21:17:21)
ha nem volnék gyalog mondanám hétvégén megyek és segitek,de még nincs kész a motorom,szóval akkor marad a szóbeli variáció.első lépésként próbáld meg úgy kinyomni,hogy a betéteket kiveszed,és elkezded pumpálni a féket,egészséges állapotúnál mindkettőnek egyszerre kell kijönni,de most nem biztos hogy így is lesz.ha valamelyik már majdnem kibukik,akkor fogd le hogy a másikat is nyomja ki,majd amikor már majdnem kijött mind kettő,leszeded a fékcsövet,utána a nyerget.Elvileg ki lehet szedni a dugattyúkat féknyereg szétszerelés nélkül is,de én hamarabb szétszedtem minthogy tököljek vele.ha szétszeded a két felet(2 db M8as csavar) vigyázz a tömitő gyűrűre a két fél között,ritka darab,nem mindig sikerül jót venni.a dugattyúkat fordítsd ki a helyéről,ha nem jön ki kézzel ne próbáld fogóval,nagyon puha alu,lehet hogy megsérül,akkor inkább kompresszorral egy picit meg kell fújni,és rongyba fogd be mert elrepül,majd szedd ki a karmantyúkat.a hornyokat meg magát a hengert teljesen tisztára kell törölni,makulátlannak kell lennie.a dugattyúkat is le kell tisztitani,ha van rajta valami ellenálló retek,nem szabad csiszoló papirt használni,ha megvan a két új karmantyú,akkor fékolajba mártva be kell rakni a helyére,majd a dugattyúkat is bemártva össze kell nyomni,ha nem megy csak nagyon nehezen akkor ne erőltesd,inkább próbáld újra tenni.ha ezek megvannak,akkor már csak a két fél zsírtalanítása van hátra,teljesen tisztának és síknak kell lennie a felületnek,majd valami jófajta olaj,víz,nyomásálló pasztával kell összetenni,én még a gumigyűrű alá és felülre is kentem egy nagyon vékony réteget.ha megvan az összerelés,akkor ülj le,igyál meg egy sört addig megköt a paszta,majd rakd össze az egészet,ha van satud tedd be a féknyerget,tegyél be egy éket,pl kiskalapács a két dugattyú közé,töltsd fel olajjal az egészet,és nyisd ki a légtelenítőt,tegyél rá egy csövet,majd pumpáld folyamatosan,amig már csak néhány kis bubi lesz,onnantól már menni fog,a szokásos módszerrel is,pumpáld egy párszor,behúz,légtelenitő kinyit majd bezár,és ezt addig míg semmi bubi nem lesz benne.Lehet hogy kicsit nagyon szájbarágósnak tűnik,csak nem akartam hibalehetőséget hagyni,sok sikert a művelethez!
üdv:András
Üdv!
Keresek MZ ETZ 125-höz jó állapotú első kereket (vagy esetleg valakit aki ki tudja egyengetni...) Budapest déli vonzáskörzetében. 30/9811-379.
Előre is köszi:
Lajos
SZia
Tényleg kösz hogy felajánlottad, de sajna Vásárhelyi vok. Tehát lehet hogy csak a szavak segítenek:D Helyi szerelőhöz nem akarom vinni mert csillagászati összeget kérnek el.
sorszám: 35883 (111123)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 19:49:44)
figyelj,ha pesti vagy hozd be,15perc alatt megcsinálom az egészet,nem nagy cucc,csak műhely kellene hozzá,nekem ez hobbi,szóval nem kérek érte semmit,csak legyen rendbe a féked,mert az már az életveszély kategóriát súrolja ha ilyen fos a féked.itt a számom:309794913.
Ha behozod hozzánk annyit megteszel hogy a főfékhengerrel együtt szeded le az egészet? akkor már egybe le is tudom neked légteleníteni faszául,és neked már csak fel kell dobni a helyére.
Sziasztok!
Szeretett ETZ-m tárcsaféke sírba tesz. egyszerűen nem lehet légteleníteni.Úgy láttam hogy a fékpofáktól valahonnan szivárog az olaj. A munkahenger alatt van valami tömítés vagy karmantyú?. A munkahengert hogy lehet kivenni? köszi a válaszokat.
Honvéd kormányt keresek.Nem tud véletlenül valaki? kenyer@citromail.hu
Én felajánlottam annak idején, hogy besegítek....
Üdv! Nincs valakinek elfekvőben egy 125-ös ETZ-hez kipufogó bilincs tartó fémmel? Arról az alkatrészről lenne szó, ami összefogja a kipukönyököt a kipuval, és a blokk aljához van rögzítve egy csavarral.
Egyébként mi az oka, hogy ez a cikk nem kerül ki ide az oldalra?
Meg úgy általában nem frissül az egész...
lehet hogy így már nem értékeled annyira ezt a cikket, de én vagyok a szerző:)
innen letöltheted:
www.hevizms.extra.hu/2T_KIPUFOGO_KIEGETESE_kesz.doc
benne azt javaslom, hogy venni kell új könyököt, vagy ki is égethetjük a régit. ezt kijavítanám, mert nem pontos. vagy venni kell újat, vagy ki KELL égetni a régit! qrvafontos lépés. az nagyon megfogja a motort, ha F.O.S.
helo,próbáltam elküldeni 2 postával is a cikket,de sztem nem ment el majd nézd meg azért.Waresznak szólj ő biztos eltudja küldeni.
Ha megoldható,nekem is kellene a kipufogó égetős leírás!Nem tudom már,hogy ki a szerző,csak arra eléxem,hogy volt szó nemrég róla!Most nekem is szükségem lenne rá!Hol tudom elolvasni???
Azt is mondtam már, hogy ha kell, kiteszem az ocskavas.hu-ra...
Ha jól tudom,szombaton veterán motoros találkozó és alkatrészbörze,dunaújvárosban az interspár parkolóban!
fotók mutogatására, meg e-féle dolgokra azért jó
Én nem bíznám rájuk az adataim, ha egy cseppet is fontosak. :-D
Nekem az ETZ gyárilag dobfékes, de nem tettek rá első féklámpakapcsolós dobot.
A szemetek!
windows.live.com 25Giga tárhely és nincs vacakolás.
Ezek az időkorlátos oldalak az illegális tartalmakhoz van.
http://cid-a35d444abee610b6.skydrive.live.com/browse.aspx/Publikus%20k%C3%A9pek
ja, akkor neked 251-esed van.. vagy valami ilyesmi.. azon már javítottak ezen az amúgy nehezen romló de nem túl esztétikus megoldáson. az első féklap viszonylag ritka de kb 500ft-ért vettem. egy nagyon rendes embertől:D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|