:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az elmúlt évek sikeres programjai után, engedve a folyamatosan növekvő "rajongótábor" nyomásának is, újra megrendezik a veterán járművek találkozóját dunaújvárosban: a seregszemlére április 18-án, szombaton kerül sor az Interspar Béke-körúti parkolójában.
jah én a kuplungot rögzítő anyát, mindig úgy húzom meg hogy ráteszek egy kulcsot és kalapáccsal ütök rá, de nem veszem ki a gyertyát, aztán melegen megint, sose fordult még le. de melegen mindig utána kell húzni, különben lefordul róla később mint szlovákiában a peregyről elég vicces volt, mert apa egy sörösdobozból csinált hézagolást a kuplungkosár alá, így jöttünk haza és még így járt vele egy évet:):)
ha nem sietsz nagyon,(90-100km/h más kérdés hogy ezt akármikor és tuti 4lityós fogyasztással) egy jó állapotú trophy 250 blokk a legtartósabb, igaz a váltóját szokni kell mert ugyanolyan "méteres" utakon jár mint a 250es 4 sebessége TS-é, de hamar meg lehet szokni:) a legjobb váltó mármint kapcsolhatóságra a peregyé és az etz-é, ha tuningolni nem akarod inkább Ts250/1 ha igen, akkor etz már csak 4 felömlő miatt is, magasabb fordulaton több kihozható belőle szerintem.
A vakgyertyát nem ajánlom senkinek sem. Ugyan többen vitatják, de én fentartom: A jawa dugómat annyira megnyomta, hogy jobbnak láttam kicserélni. Én nagyobb erők esetén a szekunder lánc fogaskereket ajánlom. Nem sérülékeny annyira, hogyha ott támasztunk ki, megsérljön a fog. A másik, jelentősen erőssebben kell meghúzni a csavart, ha kopott a főtengelyen a barázda, illetve a kúp. Vagy ha koszos.
szerintem az utolsó eresztésből való kisTS blokkok a legjobbak, baromi egyszerű jóformán tönkretehetetlen váltó, egyszerű szerelhetőség, minden tekintetben(kuplung, primerhajtás, blokkfelek), és azért a későbbi kis TS mert külső szimeringes a fasza, nem kell a blokkot széthúzni egy szimeringcseréhez
amúgy minden blokkban van valami jó, pl a nagy etz-ben a maszívabb főtengely, és a jó vastag hengerfej csavarok utóbbi a kis etz-re is jellemző. TSekben ez elég alulméretezett. a nagy 5 fokozatú TS és az etz váltó között nincs túl lényeges különbség, mindkettőnek a kapcsolókörmök a rigolyái. a négy fokozatú nagy TS állítólag tartósabb váltó tekintetébe. az összes nagynak meg általában a kuplungjával szopnak a népek, mert képtelenek megérteni, hogy a 100-150Nm az egy méteres karon is 10-15kilós nyomás, és ennyivel kell megtépni a főtengely végén az anyát. páran vakgyertyát alkalmaznak, szerintem viszont a kipufogónyíláson bedugott seprű vagy kalapácsnyél 100szor humánusabb megoldás.
Mivel közel egyforma blokkokról van szó, ezért nincs nagy különbség.
Én a TS250-re szavaznék, mert ugyan abból az anyagból kevesebb teljesítményt reszeltek ki, alacsonyabb az uzemi fordulat, következés képpen tartósabb.
Általában a kisebb motorok kevésbé tartósak ezért nem a kis TS-re szavaztam.
A karmatyú szoknyájának befelé kell állni. Lehet hogy te is ezt mondtad, de nem igazán értettem mi neked az elvékonyodó rész :)
Az a nem megkötő cucc van kisebb, tubusos kiszerelésben is. Nekem is olyan van...márha arra a répapüré színü trutyira gondolsz.
FBS is jó csak azt macerásabb használni, könyebb elrontani vele a tömítést.
sorszám: 35893 (111141)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 23:22:10)
ti mit gondoltok melyik a legjobb MZ motorblokk?A kis TS vagy a nagy TS vagy az 5 sebességű ETZ?Értem a kérdést tartósságra,hiba gyakoriságra(a hiba nagyságára),szerelési nehézség.
én tárcsafékbA csak a 2 fékcsöves 3 légtelenítési ponttal rendelkező 4 dugattyús wartburg nyerget ismerem:D:D a többihez kuka vagyok.
sorszám: 35891 (111139)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 23:22:10)
na ezzel most megfogtál,nem szedek szét minden nap féknyerget,az enyémen az volt baj hogy be volt rohadva,és nem elkopva,tehát ott látszódott,de emlékeim szerint befele kell állnia a "szűkülő" résznek,mert amikor behúzod a féket a nyomás ráfeszíti a dugattyúra a karmantyút és utána elkezdi kifele tolni,majd amikor a nyomás megszűnik(elengeded a féket) kicsit visszahúzódik.ebbe megerősítést várok a többiektől,Keri v. waresz v. bárki aki ebbe rutinosabb megmondja neked a tutit merre kell állnia,én csak logikusan következtettem,viszont az FBS ...hát most mit mondjak,a leírásában ott van hogy ragasztó és tömitő anyag,használható fémre,fára stb.elvileg olaj és nyomásálló is de nem szeretem,loctite az amit használok,bent a műhelybe is nagyon bejött,ha megfelelően van zsírtalanítva,úgy tapad,hogy csak pajszerrel lehet szétszedni bármi is az,viszont a féknyereghez,és a blokkfelekhez is találtam egy nagyon jó cuccot,ez a hermeticnek a replikája,igaz csak fél kilós kiszerelésbe árulják SKF-be láttam,mondjuk az ára is szép 4000ft egy doboz,de ha évente szétszedem a komplett motort,akkor is kitart életem végéig,ennek a lakkszerű cuccnak annyit titka van és ezért jobb is mint az eredeti hermetic,hogy sose köt meg,csak iszonyatosan besűrűsödik,és szétszedés után takarítható,nem kell hozzá véső ,kalapács
Én egy 4Ah-s robogó akkuval motorozok töltés nélkül. Szóval ha van töltésed akkor bőven jó.
nézd meg ezt:
http://www.wormsign.hu/index.php?module=webshop&target=view&tproduct=20565365
az ár is nagyon szolid, meg én is ezt javaslom:D 7Ah simán jó oda.
250-es ETZ-be szeretnék akkumulátort venni, csak a 12v-os 9Ah-ás aksi drága és mondták is, hogy azt már inkább önidítós gépekbe szokták rakni. Szóval a kérdésem az, hogy kisebb kapacitású akkumulátor is jó e az ETZ-be és ha igen akkor mi az alsó határ?
köszönöm szépen a tanácsokat.
Lenne 2 kérdésem:
a 2 karmantyúnak merre kell néznie illetve hogy kell állnia benne?
FBS jó lesz tömítőanyagnak?
köszi
Dávid
sorszám: 35886 (111134)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 21:17:21)
ha nem volnék gyalog mondanám hétvégén megyek és segitek,de még nincs kész a motorom,szóval akkor marad a szóbeli variáció.első lépésként próbáld meg úgy kinyomni,hogy a betéteket kiveszed,és elkezded pumpálni a féket,egészséges állapotúnál mindkettőnek egyszerre kell kijönni,de most nem biztos hogy így is lesz.ha valamelyik már majdnem kibukik,akkor fogd le hogy a másikat is nyomja ki,majd amikor már majdnem kijött mind kettő,leszeded a fékcsövet,utána a nyerget.Elvileg ki lehet szedni a dugattyúkat féknyereg szétszerelés nélkül is,de én hamarabb szétszedtem minthogy tököljek vele.ha szétszeded a két felet(2 db M8as csavar) vigyázz a tömitő gyűrűre a két fél között,ritka darab,nem mindig sikerül jót venni.a dugattyúkat fordítsd ki a helyéről,ha nem jön ki kézzel ne próbáld fogóval,nagyon puha alu,lehet hogy megsérül,akkor inkább kompresszorral egy picit meg kell fújni,és rongyba fogd be mert elrepül,majd szedd ki a karmantyúkat.a hornyokat meg magát a hengert teljesen tisztára kell törölni,makulátlannak kell lennie.a dugattyúkat is le kell tisztitani,ha van rajta valami ellenálló retek,nem szabad csiszoló papirt használni,ha megvan a két új karmantyú,akkor fékolajba mártva be kell rakni a helyére,majd a dugattyúkat is bemártva össze kell nyomni,ha nem megy csak nagyon nehezen akkor ne erőltesd,inkább próbáld újra tenni.ha ezek megvannak,akkor már csak a két fél zsírtalanítása van hátra,teljesen tisztának és síknak kell lennie a felületnek,majd valami jófajta olaj,víz,nyomásálló pasztával kell összetenni,én még a gumigyűrű alá és felülre is kentem egy nagyon vékony réteget.ha megvan az összerelés,akkor ülj le,igyál meg egy sört addig megköt a paszta,majd rakd össze az egészet,ha van satud tedd be a féknyerget,tegyél be egy éket,pl kiskalapács a két dugattyú közé,töltsd fel olajjal az egészet,és nyisd ki a légtelenítőt,tegyél rá egy csövet,majd pumpáld folyamatosan,amig már csak néhány kis bubi lesz,onnantól már menni fog,a szokásos módszerrel is,pumpáld egy párszor,behúz,légtelenitő kinyit majd bezár,és ezt addig míg semmi bubi nem lesz benne.Lehet hogy kicsit nagyon szájbarágósnak tűnik,csak nem akartam hibalehetőséget hagyni,sok sikert a művelethez!
üdv:András
Üdv!
Keresek MZ ETZ 125-höz jó állapotú első kereket (vagy esetleg valakit aki ki tudja egyengetni...) Budapest déli vonzáskörzetében. 30/9811-379.
Előre is köszi:
Lajos
SZia
Tényleg kösz hogy felajánlottad, de sajna Vásárhelyi vok. Tehát lehet hogy csak a szavak segítenek:D Helyi szerelőhöz nem akarom vinni mert csillagászati összeget kérnek el.
sorszám: 35883 (111123)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-16 19:49:44)
figyelj,ha pesti vagy hozd be,15perc alatt megcsinálom az egészet,nem nagy cucc,csak műhely kellene hozzá,nekem ez hobbi,szóval nem kérek érte semmit,csak legyen rendbe a féked,mert az már az életveszély kategóriát súrolja ha ilyen fos a féked.itt a számom:309794913.
Ha behozod hozzánk annyit megteszel hogy a főfékhengerrel együtt szeded le az egészet? akkor már egybe le is tudom neked légteleníteni faszául,és neked már csak fel kell dobni a helyére.
Sziasztok!
Szeretett ETZ-m tárcsaféke sírba tesz. egyszerűen nem lehet légteleníteni.Úgy láttam hogy a fékpofáktól valahonnan szivárog az olaj. A munkahenger alatt van valami tömítés vagy karmantyú?. A munkahengert hogy lehet kivenni? köszi a válaszokat.
Honvéd kormányt keresek.Nem tud véletlenül valaki? kenyer@citromail.hu
Én felajánlottam annak idején, hogy besegítek....
Üdv! Nincs valakinek elfekvőben egy 125-ös ETZ-hez kipufogó bilincs tartó fémmel? Arról az alkatrészről lenne szó, ami összefogja a kipukönyököt a kipuval, és a blokk aljához van rögzítve egy csavarral.
Egyébként mi az oka, hogy ez a cikk nem kerül ki ide az oldalra?
Meg úgy általában nem frissül az egész...
lehet hogy így már nem értékeled annyira ezt a cikket, de én vagyok a szerző:)
innen letöltheted:
www.hevizms.extra.hu/2T_KIPUFOGO_KIEGETESE_kesz.doc
benne azt javaslom, hogy venni kell új könyököt, vagy ki is égethetjük a régit. ezt kijavítanám, mert nem pontos. vagy venni kell újat, vagy ki KELL égetni a régit! qrvafontos lépés. az nagyon megfogja a motort, ha F.O.S.
helo,próbáltam elküldeni 2 postával is a cikket,de sztem nem ment el majd nézd meg azért.Waresznak szólj ő biztos eltudja küldeni.
Ha megoldható,nekem is kellene a kipufogó égetős leírás!Nem tudom már,hogy ki a szerző,csak arra eléxem,hogy volt szó nemrég róla!Most nekem is szükségem lenne rá!Hol tudom elolvasni???
Azt is mondtam már, hogy ha kell, kiteszem az ocskavas.hu-ra...
Ha jól tudom,szombaton veterán motoros találkozó és alkatrészbörze,dunaújvárosban az interspár parkolóban!
fotók mutogatására, meg e-féle dolgokra azért jó
Én nem bíznám rájuk az adataim, ha egy cseppet is fontosak. :-D
Nekem az ETZ gyárilag dobfékes, de nem tettek rá első féklámpakapcsolós dobot.
A szemetek!
windows.live.com 25Giga tárhely és nincs vacakolás.
Ezek az időkorlátos oldalak az illegális tartalmakhoz van.
http://cid-a35d444abee610b6.skydrive.live.com/browse.aspx/Publikus%20k%C3%A9pek
ja, akkor neked 251-esed van.. vagy valami ilyesmi.. azon már javítottak ezen az amúgy nehezen romló de nem túl esztétikus megoldáson. az első féklap viszonylag ritka de kb 500ft-ért vettem. egy nagyon rendes embertől:D
köszi a képeket...
most már világos minden... csak azért érdekelt, mert nekem eredetileg is a hátsó féklámpakapcsoló úgy van megoldva, hogy a lábfékkar :D elmozdulásával egy húzókapcsoló zárja az áramkört, tehát a dobban, féklapon nincsennek ilyen plussz alkatrészek...
ilyen képeket vadászni meg (szinte) lehetetlen...
most nézem:( buzi data.hu.. fell várni 5 percet, aztán még egyszer meg kell nyomni a letöltés gombot, és csak utána indul el.
szóval, itt a letöltőlink:
http://data.hu/get/1357129/kep.rar.html
tök egyszerű:D
láttál már hátsó féklámpakapcsolót MZ-n?
PONT UGYANOLYAN:D van egy kis szigetelt elferdített végű csavar a féklapba, és egy vékony rézlemez a fékkulcsra szegecselve, ami összeér vele fékezéskor, és máris működik!
egy undorító része van, mégpedig az hogy oda el kell vezetni a vezetéket. azt én úgy tervezem megoldani, hogy a bowdenre ráhúzok egy majdnem passzos fekete zsugorcsövet, és abba bújtatom a vezetéket is. itt a kép(most nincs összerakva)
1.első, és a hátsó féklap:
2.első elölnézet(itt látszik, hogy a kiálló távtartóeleme, az a csöcs, amibe a tengely megy, abból le kellet esztergálni, mert ez minden bizonnyal etz-é volt, és csak így fut középen ha TS-be kerül.):
3.elsőnek a belső nézete:
4.hátsónak a belső nézete:
Letöltőlink(sajnos nem megy a kepfeltoltes.hu, így data.hu-ra raktam.):
OTT A PONT!:D:D
azt nem írtam oda, hogy valami gyári NDK tervet készítettem el.:D így viszont már sajna nem én vagyok az okos:D
szevasz Waresz...
csinálhatnál arról az első féklámpakapcsolós féklapról egy-két fotót, mert én csak a lelki szemeim előtt látom, hogy lehet megoldva a dolog, gyakorlatilag ilyet még nem láttam... ha jól gondolom, a fékkulcs elforgatása kapcsol egy kapcsolót...
ugyanígy van megoldva a Simson féklámpakapcsolója is?...
Ebből logikusan az a kérdés merül fel, hogy miért nem csinálsz az MZ-re egy olyan tulajdonságú rezonátort, mint a Wartburgra?Biztosan jó lenne, jobb, mint a gyári, ha valóban úgy működne, mint a Wartburgon.
Perszem tudom, hogy nem könnyű, de azt te is tudod, hogy nem lehetetlen.Az, hogy megéri-e a munkát, fáradságot, nos, döntse el mindenki maga...
üdv.: R
olyan rezót tervezni, ami csöndes, vagy szimplán nem zavaró hangú, és még javítja is a teljesítményt, olyat nem sokan készítettek még.
de vannak ilyen példák:
Bambi mester ETS-e,
Erdei Zsolt mester trabi rezója, 1500as fordulat környékén már elindul, és még 6000nél is hatásosan tolja a trabit(érdemes tudni, hogy a trabi 5000körül már kileheli a lelkét.)
vagy az a rezó amit a wartburgra csináltam, ami már 2800on elkezd tolni, 4000környékén még egyet lök a gépen, és 6500on még mindig rendes üveghangja van, nem tompúl be. nem úgy mint amit az MZre csináltam, ami 4500-6000ig tol, aztán alatta meg felette is kuss.
az a bolti rezó, sajnos papíron sem tud semmi különöset, és a hangoltságáról meg kár beszélni, mert a szükülő rész kezdetén van egy lyukacsos lemez. magyarúl agyonüti magát. Keri jól leírt mindent, a működéséről. egy rendes rezó valóban jobbá teheti a motort, de azt érdemes figyelembe venni, hogy ezek utcai motorok. a gyári kipudat égesd ki, szenzációs a hangja utána, és a gép megvadúl tőle.
ja, és nekem is van féklámpakapcsolós első féklapom, ez kerül majd a peregyesre. dobfékes etz-kencfordul elő, és nagyon kisszámű TS-en.(valami über luxus kivitel:D)
na látod, ez is dettó olyan felszereléssel van mint az a citromsárga amit én mutattam, ugyanazok az irányjelzők, ugyanazok a kiegészítők,tuti hogy valami gyári cucc, vagy valami egységes külföldi átalakítás. valami külföldi megrendelő-értékesítő egyedi igényeinek vannak kialakítva(szerintem)
Köszönöm, ezt mind figyelembe veszem, ha építésre kerül a sor, de az is lehet, hogy inkább kiegyezünk valami cseremunkában, ahogy említetted a múltkor, csak tudnom kellene, mi érdekel és megbeszélhetjük.
üdv.: R
Ja, egy kérdés, ha lehet: miért rúg nagyobbat vissza a tekercs, amely fordítva volt bekötve korábban? Mi változott meg benne?
Itt nálunk is találsz infót, Menü/Tuning, fejlesztés/Rezonátor.
Ha nincs az adott motorhoz hangolva, semmit nem ér. Az, hogy a boltban azt mondják:etzhezesztviszik...semmit nem jelent.
Mindenesetre, a nagy rezóellenes (vagy négsem?)hangulathoz hozzátenném, hogy az MZ utolsó pár évi ISDT modelljei mind rezonátoros kipufogókkal készültek, nem véletlenül és nem divatból.Sajnos ezek a modellek sorozatgyártásba sohasem kerültek, pedig azok voltak az "igazi" gépek.
üdv.: R
Ki tud informálni börze ügyben???
ehhez szólnék annyit hogy a régi gyári pufogómat szétszedtem,sajnos menthetetlen,elég sok helyen lyukas,horpadt stb.egy elég elvadult ötletem
van,miszerint amiket mértem,a bolti rezó és a gyári részegységeinek a hosszát,és körülbelüli kúposságát,ha jól mértem akkor 11,5cm egyenes csövet kell még felhegesztenem,és még a komplett furulyarendszert kell rögzíteni összerakás előtt.a nagy kérdés,a gázokkal mindig is gondba voltam boyle-mariotte és társai,ha sejtésem igaz akkor a gyári és a bolti kipufogó egyesítésével nem érek el rossz eredményt?még nem raktam össze azét kérdezem,még mielőtt elkezdeném a hegesztést
Köszönöm mindenkinek a segítséget!Akkor tehát beigazolódott a sejtésem!Sziasztok!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|