:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
amit waresz mond a túvel kapcsolatban,van benne valami,mostanában nem volt berhelve a karbi? a tűnek elég egy picit karcolás,vagy ha nagyon minimálisan is ferde máris mást produkál,másik kérdésem,hogy mondtad hogy lett cserélve a súber,gondolom itt a gáztolattyúra gondoltál,ellenőrizted a méreteit?nem tudom milyen megfontolásból,de azért ellenőrizd,de ha nem száz,akkor egy próba ereéig tedd vissza a régit és úgy próbáld,még mielőtt komolyabban belemerülnénk,a mai világban sok mindent elképzelek,lehet hogy valamit elméreteztek.
amúgy az még kevés, hogy nem éri el a dugó azt a szintet, hogy bele tudjon verni a hengerfejbe, viszont most akkor is van a préssávba egy lépcső, amibe lehet kismértékű öngyulladás, ami ciripeléshez, zörgéshez vezethet. ha jó a gép, akkor a kompresszióviszony lényegesen nagyobb mint kéne gyárilag legyen, a kis égéstér miatt. sokat segítene a helyzeten, ha 2,5mm-re állítanád a gyujtást, és kipróbálnád úgy, majd lehet tizedenként növelni, ha gyöngének érzed
sok benzintől darálhat, ennek lehet pattogó hangja, viszont az minden csak nem megoldás, hogy nagy főfúvóka, alacsony tűállás. a tű szerepe háromnegyed gázig van viszont addig csak és kizárólag annak., onnantól felfelé lényeges hogy milyen a főfúvóka. tehát ha nem húzol neki ennél többet, simán mehet főfúvóka nélkül is. ezt azért mondom, mert volt hogy havernál simsont szereltem, és a faszán megcsinált blokk nagyon nem akart menni nagyobb gázállásnál, aztán a haver által "rendberakott" porlasztót kibontottam, és akkor láttam hogy nincs benne főfúvóka. szóval a tűnek szerepe oriási. legjobb teszt: félgázon hosszasan menni, majd gyertyakép ellenörzés, ekkor azt látod, hogy milyen a tűbeállítás. a tögázas ellenörzés meg a főfúvókára vonatkozó eredményt mutatja.
előgy. 3mm en van. 150.5ccm kiszámitva
125ös hfej van rajta régóta már.A dugóm igy se jön fel szintbe a henger felső élével tehát présrés biztos van.A henger felső felétől a dugó szélét figyelve kicsit több mint 1mm rel már átmegy holtponton a dugó.SZerintem ezt a berta dugót rosszul csinálták meg de mindegy,nagyon jól megy igy is a gép.
Az előző dugó mindig felment majdnem a henger felső éléig persze teljesen az sem de ami most van bent az mondom több mint 1 mm rel lejjebb a felső éltől már holtponton van.Csak azota van a kis fordulaton a pattogó hang mióta sibertű a 4.rovátkában van felülről számolva,tehát elég jol felemeltem már.Amikor a 3.ban volt akkor olyan amilyennek lennie kell.Egy rovátka kb1-1.5mm-t jelent ami azért elég sokat jelent egy motornál.
Majd megpróbálom ujra 3.ban de ha nem lesz olyan barna a gyertya akkor megkapja a 125 ös főfúvókát ,jól leengedett s.tűvel.
Amugy mondom csak a tűállás miatt van ez a hang,mert előtte is mindig jó volt,ahogy megemeltem a tűt egyből ilyen hangja lett.De már igy használom párszázkm óta,de most ugye lett ez a nagyobb főfuvóka,és egy próbát megér majd.
pattogó hang alacsony fordulaton:
túl nagy előgyújtás. mennyi az annyi? ha eredetileg 125ös a gép és már 150körülire van fúrva, akkor a hengerfej égéstérperemet ki kellene szélesíteni, a nagy előgyújtáson túl öngyulladás is lehet. mekkora a présrés?
ha jó a menet akkor egy próbát megér,nálatok nem tudom mennyire lehet beszerezni fúvókákat,trabi,wartburg,nem tudom talán a Lada is olyan,de a skodriban biztos 4es menetű fúvókák vannak,Lehet hogy nekem volt mázlim,de az etz-be sikerült szereznem új 115ös fúvókát,a 150esbe elvileg ekkora való,közepes tűállásnál
helo
én is kérdeznék vmit.EGy barkas karbiból kiszedtem egy 125 ös fúvókát.A menete ránézésre stimmel az én ts 150 em főfúvókáéval.Most 100as a főfuvókám és40es az alapjáratim.A siber uj volt 2000km lehet benne.Ugy van most beállitva a karbi h jól megy a motor,csak ha 4be 40-45 el megyek elkezd pattogós hangot adni a kipuf.Tehát nem az az elcsendesedett egyenletes hang.Aztán ha egy picit ráhuzom a gázt elhallgat és szépen gyorsit.Ugy 4be 60 nál ha egyenletesen megyek már nincs meg ez a hang.Tudom az okát,legalábbis sejem ,hogy ez a hangelváltozás azért van mert kipörög a gép,könnyen megy de sokat kap.Mert a sibertűm fel van emelve rendesen már 4.rovátkába van rögzitve.Amikor a 3.ban volt kissé szürkés volt a gyertya,enyhén barna csak.Igy ezzel a beállitással már barna a gyertya.Csak ez a pattogós hang zavar mert olyan csúnyának tartom mikor megyek 40-50 közt és nekiáll ilyen hangot adni akkor mindig ugy megyek hogy kicsit gázt huzok majd néha pici motorféket majd megint gáz és akkor ugye elmulik a hang mert terhelem mikor ujra ráhuzom a gázt.
Amikor 3.ban volt akor azért ilyen hang nemvolt csak a gyertyakép nemtetszett akkor.22 es karbim van és már én is pont 150ccm nél járok vagy többnél.
namost arra gondoltam h beteszem a 125 ös főfuvókát a tűt meg ujra leeresztem elsőbe vagy 2.ba fentről,igy kis fordulaton keveset kap nagyobb gázon meg többet de talán elmulna a hang.
a mostani beállitásokkal 4et eszik vagy kevesebbet.
szerintetek 125 ös az nagy lesz neki?igazából 110est vagy akörülit szereték de még nemtaláltam olyat.
Sziasztok !
Tavaly résztvettem egy találkozón Tiszadorogmán, ahol családias légkörben, közvetlenül a Tisza partján, a kompkikötő mellett töltöttünk két nyugis, de bulizós napot, baráti áron !! 2.500,- HUF összesen!!
(Az idén biztosan több lesz valamivel.)
Ennyiért sátrazás, egy szomati étkezés, programok, buli, zene.
Minden olcsó, a helyi vendéglátósok kivonulnak kajával, piával, de hozni is nyugodtan lehet, nem néznek ki.
Szivesen látnak mindenkit, akinek van bármilyen kétkerekűje, ha több kerekű, az sem baj.
Veterán korú járművel érkezők kiemelt figyelemben részesülnek.
Érkezés péntek este, vagy szombat délelőtt.
Idén az időpont :
Július 24-25 = Péntek - Szombat
Link : http://www.quadorzo.mlap.hu/
Mindenkit szeretettel vár a rendezőség, és a barátságos helyi lakosok.
KissPeti
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a fúrás óta kb.8-900 km-t futott kis TS-be, lecserélhetem-e a Berta dugattyút, azonos méretű gyárira, gyári gyűrűkkel. Van-e vmi ami miatt ez nem ajánlott?
Ugyanis most lenne lehetőségem gyárit venni. Azért gondolkozok rajta, mert sok rosszat hallottam a Bertáról és elég szorosra van illesztve a henger(0,03), nem szeretném, hogy megszoruljon.
semmi köze csapágyhoz!
az a büdös életbe sose zörög, nem ez a baj.
van két futógyűrű, ami között fut a kuplung menesztő, egy tőgörgős csapágyon. a külső futógyűrűt egy rugós alátét nyomja, azt vagy kihagyták, vagy a két futógyűrű kopott, vagy szét van menve.(de szép szó) lehet több probléma is, pl a tajvani F.O.S. főtengelyre nem megy fel a külső futógyűrű. megoldás: kár volt komplett de nagyon szar fötengelyt venni. keresni kell egy gyárit, és azt felújítani. nem olyan szar az a tajvani felújítókészlet. 20000ret az is kibírhat. a futógyűrűk között a menesztő 5századnál többet nem lóghat, mert akkor már hajlamos zörögni. a lógás mértékét a futúgyűrű kis csapos köszörűvel való alakításával lehet elérni. tehát: a belső lyuk nem szimplán lyuk, hanem van benne egy horony. ennek mélységét, átmérőjét növelve el lehet érni, azt hogy beljebb kerüljön a futógyűrű. kb ennyi:) sok sikert!
javoll! kocsiknál is általában ez a diagnózis,nyelestengely csapágy,többek közt a renaultok nagy többsége is ebbe szenved,persze a régebbiekre értem,ott tipus hiba volt.
lehet hogy trophy vagy ts kuplung van rajta és ott nincs csapágy hanem golyós gyűrű meg két lemez, a felső lemez szokott mozogni nekem szétszedésnél ki is esett ez nem baj végülis ha jól van a kuplung beállítva nem csörög, mert nem nincs fémes érintkezés, a kiemelő szerkezettel.
Sziasztok!
Eladó egy nagyon jó állapotban lévő ETZ 250 karbi!
Tel:06705647496
Mail: gabor.janoki@gmail.com
első körben a kuplungcsapágyra gondolnék
Sziasztok! Mi lehet a probléma oka akkor, ha 250-es ETZ-mnél a kuplung csörgő, morgó hangot ad, de ha behúzom a kuplungkart, akkor kussban van, meg se nyikkan. Nemrég lett piszkálva szerelő által, főtengely és kuplunglamellák lettek cserélve
A CIKKEK KÖZÖTT MEGTEKINTHETŐ A KIPUFOGÓÉGETÉS CIKK! Köszönöm annak aki dolgozott vele, bár sok lényeges kép sajnos kimaradt.
danke schön,majdnem csak Sün,de nem politizálunk:)én az iwiw-en csak annak igazolok vissza akivel konkrétan találkoztam már v. ismerem,esetlegesen céges kapcsolat,nincs az a jó isten hogy engem ezren ismerjenek,már a kis családomat is nehéz feladat kiismerni:D
ez azért lehet neked,mert nem volt kimaratva,nekem eredetileg 125ös volt mi bővitve lett koppra fel lett fúrva amíg csak lehetett,140ccm körüli lehetett,és a zsír alapméretes 150es hengerre felment,most a hónolás után dúrván kerekítve nevezzük +1es méretnek,de valójában a kettő között van valahol
110-es már elég lesz.
Tényleg nekem is ETZ karbi van :) talán ezért is nem a gyári TS150 98-as fúvókája kell bele.
sorszám: 35931 (111226)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-19 20:31:46)
TS-ről van szó, annál felmegy, csak arra kell figyelni, hogy elég vastag HF tömítés legyen a hengertalpnál, meg esetleg a hengerfejnél hogy ne verjen bele a HFbe.
Persze lehet azt is hogy egy kicsit lemaratni a HFnek a pereméből hogy alapból elférjen, de gyakorlatilag működésileg nincs különbség.
érdekes nekem a 150es hengerre nem ment fel a 125 hengerfej....
sorszám: 35929 (111224)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-19 20:31:46)
Intravénás iwiw-en kipipálva, egyel több ismerősöm lett.mert ugye az iwiw az csak az ismerősök darabszámra való mérésére alkalmas:D
Szia!
Köszönöm az elismerést. A fogyasztáson akartam javítani, ez egy 150-es henger(3500km-el) 25-ös hengerfej, 22 es etz karburátorral, semmi polír, reszelés vagy egyéb változtatás. Akkor tegyem vissza a 110-es (akár nagyobb) fúvókát? A gyújtás vagy négy mm-en volt, de már nem. Egyébként beindult minden reggel ahogy kell, de néha be kellett tolnom a berugó berendezésem elhanyagolása miatt...
Biztos viccelsz, felmegy azon az emelkedőn kettesben, amin a2,4 sor hatos diesel Volvom hörög a tetején szintén kettesben. Nem fiatal az sem, de még tudja amit kell. Egyébként köszönöm, kinyomtok a majonézes tubusomból, és szétszedem...
Szereti, többször lepisiltem, és egyszer felrugtam, néha meg akarom gyújtani, leugrani és a Dunába irányítani. Egyébként már nem ment gyorsan, mert míg gondolkodtam, lassult
Sebestyén,a Lacikával egy osztályba jártunk,csak a cseferi(volt ofőm) csipte a szemét hogy 2perceket kések,azt a capival vállvetve kreáltak egy fegyelmit,szokás szerint onnan is késtem,szóval be se kellett mennem,adták a bizonyitványom azt hello.volt pár jó arc abba a suliba,pár tanárt rüheltem mert számomra értéken aluli volt amit próbáltak szájbarágós módszerrel tanitani,holott az már általános anyag volt.
más: van egy gyári jó állapotú dobom végszükségre,azért irtam,mert elég jól vágod ezt a kipufogós témát4T-be otthon vagyok,ott tudom minél kisebb fojtást csinálunk,persze ésszel,annál jobban öblit,ott a rezonancia nem számit annyira ,mert inkább a szelepelés számit,ha egy üres csövet hozok végig a kocsi alatt,akkor is csak annyi negatív jelenség lesz,hogy rohadt büdös és hangos lesz,teljesítménye minimálisan fog csak romlani,de az én mz-m egyenlőre 2T,remélem az is marad :D,tehát a bolti rezó mint tudjuk egy hulladék üres kályhacső,azért is gondoltam összehozni a kettőt,tehát a furulyadob maga az egyben van,2-3 fokot kellett rajta hajtani,ugyanolyan távolságra hegesztettem ahol a gyári volt,a kúposságot sajnos nem tudtam precízen mérni,talán egy két fokos eltéréssel de ugyanakkorára vannak méretezve,hegesztve.ami pluszt várok tőle az a hangja,a gagyirezó végén van egy csillapító dob,ott üveg gyapot van egy spirálrugóval,ezt szeretném beépiteni.Ja még valami,amikor szétvágtam a rezót,megtaláltam a hibát,miért nem tudtam rendesen összedugni a könyököt a dobbal,hát a dokkmunkások bennehagytak egy kiba nagy madárkakit a nyakába,ezért nem ment össze,ezt levegő köszörűvel leszedtem,és máris jó let,hogy mik vannak? ez már tényleg a teljes beleszarás élő bizonyitéka,hogy nem elég hogy nem jó semmire,hibás,és még pénzt is kérnek érte:P nekem megérte Szentendrén van egy csőhajlitó,5000ért hajlit,így hogy megvettem ezt a rezót,vettem nyersanyagot,nem kell hajlitani,összeségébe jól is jártam,főleg ha legalább olyan teljesítményt nyújt majd mint egy gyári,és ha még halkabb is lesz én oda meg vissza leszek az örömtől.
igen ezt a 3 variációt én vegyesen szoktam használni,amit irtam az számomra új,de lehet még másnak is,azért csináltam így mert a cég kedvezménnyel vásárol az összes autóalkatrész árúsító helynél,és nem sajnáltam a fékolajat,kb 700ft a literes dot4+ ebből elhasználok 3-4 dl-t de akkor sokat mondtam,ha kinyitom a légtelenítőt és folyamatosan pumpálok,miközbe nézem az olajszintet,gyakorlatilag két legyen ütök egy csapásra,átmosom a rendszert,és még le is légtelenítem,ezt a folyamatos pumpálást addig csinálom míg egyáltalán nem jön buborék,ha egy kettő marad is a rendszerbe,felül a tartályba kijön egy idő után,de ez anyira elhanyagolható,mert nem lehet észrevenni,nekem is magyarázták a suliba,hogy tökéletesen nem lehet légteleníteni ezekkel a módszerekkel,létezik egy leszívó v. valami ilyesmi a neve,átszívja az olajat a rendszeren és pillanatok alatt kész van.
amúgy gyárilag a 125-ös TS 22-es karburátorral és 87-es fúvókával van, a 150-es 24-es karbival és 92-es fúvókával.
Nekem 22-es karbim van mivel eredetileg 125-ös volt és talán ez, valamint a nagyobb menetdinamika iránti igényem az oka hogy 115-el jó...bár belegondolva lehet hogy most csak 110-es van benne, mert a 115-öst havernak adtam.
Neki is 150-re fúrt 125-öse van és neki is így lett jó.
De persze ez nem szentírás szerintem mindenki saját igényei szerint kell hogy beállítsa a motorját már ha tudja valaki mire is kell figyelni.
Én tudom és szerintem te is tudod, tehát felesleges azon vitatkozni hogy ki a fasza gyerek.
Tudod az én motorom viszont jól megy és jól kezelhető minden fordulatszámon....szerintem meg ez a jó karburálás jele ;-)
nem tudom neked hány cm3 a kiscsúzli, de ha 115ös főfúvóka kell bele, ahhoz hogy jó legyen, akkor annak akkora falslevegői vannak mint állat, vagy valami direktszűrő a gyári helyén. nekem az 57mmes dugattyúhoz(150,5cm3) van 24mm-es TS porlasztó, és 100as főfúvóka, így jó. ha megyek 10km-t tőgázon, majd gáz el,kuplung be,hirtelen lekapom a gyújtást, és félregurulok gyertyakép ellenörzésre(így nem zavar bele az alapjárat, mag valami részterhelés) akkor csont szép őszbarna a gyertyám, ugyanakkor ha egy órát baromkodok vele 1-2ezres fordulaton tizedgázon, akkor is hibátlan ősz a gyertya. úgyanígy minden gázálláson. ez a hibátlan karburálás. ezért eszik itt többeknek 4litereket a kis TS. az enyém most evett 3,4et, amikor pannonhalmáról jöttem hazafelé tartósan 90-100 között.(nyújtott áttétellel)
milyen András vagy te? Lacikát honnan ismered?
amúgy egy ilyen átalakítás során már tökmindegy, mit csinálsz a furulyával. az eredményt kiváncsian várom.. amúgy különösebben nagy eredményre nem számítok:D
most a kishaverom akinek a TS blokkos Simsont csináltam, leszedte a hangolt rezót a gépről, és beledugott(!!!) a könyökbe egy nagy méretű fénymásoló fixáló hengert, majd kijelentette hogy faszán megy, és a jó a hangja is. a hang valóban jó, csak nem tudom mire. temetőben halottakat kelteni mindenképp alkalmas:D
a viselkedése: alacsony fordulaton 0 nyomaték, középen szart sem érő erő, elbassza a motor kenését(kiköp mindent) viszont oylan veszett üveghangig ki lehet vele forgatni, hogy az beszarás! 7-8ezerig is elforog könnyen torpanás nélkül, bár közbe lényegesen szarabbúl megy mint a rezóval, vagy egy gyári dobbal. amúgy az a rezó elég jól sikerült darab, van a végén két hangtompító kamra, így kicsit csendesebb, de még úgy is zajos. 4500-6000ig dolgozik(elég komolyan), fölötte hirtelen megdöglik, alatta viszont kb hozza a gyári dob nyomatékát.
sorszám: 35919 (111206)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-18 18:01:04)
Hát igen, azért egy ilyen után nem ártana kicsit megvárni amíg kihül.
Meg már a csörgés erősödésekor kell kuplungolni.
Nekem 115-ös fúvóka van benne, azt szereti, 105-össel már nekem is tiltott nagyobb sebességeken.
Namost megzavartál.
Lehet hogy TS kuplung alatt nincs hézagol?...rég szedtem szét de nekem úgy rémlik hogy van valami, meg kell nézni a robbantott rajzot.
Ha a racsni fogak épek, meg a fogasíven is, akkor az lehet hogy nem egy síkban van a kettő.
Egy kis játéka az enyémnek is van, de nincs gond vele.
Addig volt amíg az első fog ferdére volt kopva, akkor nekem is csinált ilyeneket.
Negyedikből kidobálás nem a kuplung miatt lesz, az sajna a váltó kopásától lehet. Nekem is csinált ilyet, de én átraktam egy kevésbé kopott komplett váltót, azóta nincs gond.
sorszám: 35917 (111204)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
de tényleg, most hogy elolvasom még egyszer, tök humánusan kezeled a gépet:D
"tépem neki mint állat, zörög, csörög egyre jobban, leszarom, tépem tovább, csattan, blokkol, kuplung be, majd kb80nál visszavágom 3.ba, hadd szokja a fordulatot:D
sorszám: 35916 (111203)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
lényegében a hengerfalra fel van kenődve a dugattyú anyaga, a dugattyún meg azokon a helyeken faszán feledződött az aluminium. kompresszió 00000
Szia!
Gratulálok, egy megragasztás minden elemét leírtad, az elszegényített keverék beállítástól, a csattanásig. :-(
De szerencsés ember vagy mert a gyűrűk nem törtek el és ezért a dugót "csak" húzás nyomokkal gazdagítottad.
Zoltán
sorszám: 35914 (111199)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
Köszi, az a lánc és a kerekek megértek a cserére, nemrég jöttem haza 252km-t mentem, már ritkábban, de kidobál még mindig negyedikből.Nagyjából úgy állítottam be a jobb oldali kontrás csavarral, ahogyan te is írtad, a pici csapágygolyók is megvannak... talán kipróbálom az alátétes megoldást, viszont nekem nincs hézagoló alátét a kupl.kosár alatt?! Viszont a berugó fogaskerekeim még most sem müködnek, már 3 garnitúrám van, újak, reszelgettem már sokszor az ablakocskák meg a racsnis körmöcskéket, de most is szétugrik berugáskor. Megfigyeltem, az összes alkatrésznél(cserélgettem is) hogy a "racsni" kerék és a "tengelye" mindegyik kapcsolatnál kotyog. Talán amikor erő hat rá picit elfordulhat, és már akkor nem annyira fognak a körmöcskék?
Más; motorcsörgésröl kérdeznék ami az egyes sebességfokozatok igen nagy, talán a legnagyobb fordulatszám tartományában jelentkezik. eddig 110 es főfúvót használtam, most 90 es volt benne, egyet emeltem a súberen is.Eddig elment sík úton 100-110 alá most a 92 nél nagyon el kezd csörögni, félelmetesen, volt már olyan is, hogy a csörgés egyre erösödött, aztán csattanás mintha elszakadna vmi a blokkban és leáll(felvillant a gyújtás lámpa). A kupplungot behúztam, lassult, egyet letapostam a váltón és beindult a lendülettől mintha betolnák, aztán mentem tovább.Ez mi lehet?
Üdv mindenkinek, ma nézegettem a gép elektronikáját és kissé meglepett a fesszab. bekötése. a négy csatlakozóból kő keményen KETTŐ darab van bekötve.
http://kepfeltoltes.hu/view/090418/DSC00015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kérdés egyértelmű... ez normális így, vagy csoda, hogy működik rajta minden megfelelően és van töltésem is? :D
sziasztok. én a féklégtelenítésnek 3 módját ismerem. ha nem gond, akkor megosztom veletek. első: féktartályt feltölteni, légtelenítőcsavarra átlátszó mipolán csövet húzni. légtelenítő zárva. fékkart behúzni és behúzva tartani, légtelenítőt nyitni, majd a levegő távozása után zárni. fékkart kiengedni és újra behúzni ameddig csak lehet. fékkart behúzva tartani és légtelenítőcsavart nyitni. levegő és fékolaj távozása után zárni a légtelenítőcsavart, és csak utána kiengedni a fékkart. ezt addig ismételni, amíg csak fékolaj távozik a rendszerből, levegő már nem. második: légtelenítő zárva, mipolán cső ráhúzva, fékkart 5-10 alkalommal egymás után behúzni, majd behúzva tartani és nyitni a légtelenítőcsavart. levegő távozása után zárni a légtelenítőt és csak ezután kiengedni a fékkart. ezt addig ismételni, amíg tiszta olaj nem jön a légtelenítőn. harmadik: mipoláncső a légtelenítőre, megnyitod a légtelenítőcsavart és várod amíg szépen átfolyik a fékrendszeren az olaj és kinyomja mindenhonnét a levegőt. itt csak arra kell figyelni, hogy mindig utána töltsd a fékolajtartályt, nehogy kifogyjon, mert akkor szart se ér. én személy szerint az első módszert használom.
sorszám: 35911 (111194)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-18 16:59:50)
SZijasztok!
Eladó MZ etz 125 ös, sok extrával, nagyobb motor vásárlása miatt. Metálsötétkék szinű fényezés, friss műszakival, garázsban tartott. Csak átíratással. képet kérésre küldök.
emil: tozser02@hotmail.com
teflon: 0620 208 43 10
hello waresz,most nézem a kipufogós cikket,nem is tudtam hogy te vagy a Bokodi,képről nem nagyon ismertelek fel,a Kondács Lacin(puli) keresztül ismerjük egymást.na van egy nagyon érdekes elméletem,a bolti rezóval kapcsolatban,kiheréltem a sérült gyári dobom,kivettem a furulyákat,és a rezó hosszát akkorára méreteztem mint a gyárié,össze lett csak pöttyölve Co-val,ha jónak tünik meg is hegesztem körbe hogy ne fújjon ki,na most a gondom az,helyhiány miatt meg kell hajtani a furulyatokot,ez elvileg nem módosítja a gázáramlást v. csak kis mértékben,jól értem?
akármit mondanak a többiek,ieig óráig jónak kell lennie az fbs-nek is,itt más lesz a hiba,véleményem szerint levegős még mindig,úgy csináltad ahogy mondtam?dugattyúkat kitámasztva kiskalapács v. valami hasonló,ki kell nyitni a légtelenítőt és folyamatosan pumpálni?ha így csináltad és még mindig rossz,akkor lehet dugattyú kopás,sérülés illetve lehet hogy forditva van a karmantyú esetleg már újonnan hibás darab volt,ez is egy olyan alkatrész amiből érdemes legalább 4-5 darabot venni,mert nem biztos hogy egyből jó lesz.nézd meg a hengert is a falán látható kopás,sérülés miatt el tudja engedni a nyomást,de ez nem látszik,mert nem folyik ki.
egyenlőre több ötletem nincs.
A karmantyúkhoz nem raktál FBS-t ugye?
Abban igaza van az előttem szólónak hogy fékfolyadék és benzin közelében nem jó az FBS. Motor olajat jól bírja és valamennyire a hőt is, tehát a blokknál használható.
Ha nem mozog a dugattyú akkor levegő van a rendszerben, de normál esetben is kb 1mm a mozgása.
nem épp az h nem
nem folyik sehol sem. Az FBS bizti hogy jó. Sehol sem szivárog, csak nemigen szereti mozgatni a dugattyúkat. A karmantyúkat meg jól raktam bele a szoknyájával befelé.
Az FBS miatt folyik... :-)) az nem illik sehová sem, mert nem állja a benzint sem.
A karmantyút nem raktad be fordítva? :-))
Zoltán
SZia Andris!
tegnap a tanácsaiddal felvértezve szétkaptam a nyerget, kivettem a 2 dugattyút, új karmantyúkat raktam bele. Eltömítettem fbs sel ahol csak lehet, öszerakom de okádik. Nem lehet keményre pumpálni. megnéztem és csak néhány millit emelkednek ki a dugattyúk ezért nincs is fékhatás. Na most nem tudom hogy mennyire kell kijönnie a dugattyúknak. A fékfolyadék sehol nem folyik mellé.Csak pumpálom és pumpálom de tövig be lehet mindig húzni.A pofák is csak kis mértékben vannak kopva tehát azok is jók. Erre tudsz valamit?
előre is köszi
MZ TS 125 alkatrésznek eladó, hiányos állapotban! Győrben! 10 ezer HUF! Új hátsó gumi+belső! Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/090222/MZ_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Érdeklődni: s.jacint@freemail.hu
06209363268
Az hogy egyik fele feszes csak az nem gond, mert ha másik irányba megtekered a főtengelyt azonnal az alsó lesz feszes.
Lényeg hogy ha középen meghúzod a láncot lefelé erősen (fölül feszes), akkor ne érje el a blokkot, mert az csúnyán fog csörögni, de még ilyenkor is üzembiztos a TS.
Kuplungon nincs mit állítani, csak a jobb oldali, dekli alatti csavarral és a bowden feszességgel lehet.
Persze lehet hogy én nem értettem mit szeretnél.
Amire érdemes odafigyelni a lamellák vastagságán és görbeségén felül, a rugók alatt nekem van 1-1 alátét ez jobban összenyomja a kuplungot. Aztán amikor összerakod a kosár mögött van egy acél hézagoló gyűrű, az se maradjon le illetve minimális kottyanása legyen a cuccnak tengelyirányba.
A kosár felrakása előtt tedd be a talpas végű kinyomó pálcát.
A másik pálca és e között egy csapágygolyó van, különben nem tudod beállítani a kuplungot.
Miután összeraktad a jobb oldali csavar lelazítva, addig tekered be amíg meg nem érzed hogy hozzáért a kuplunghoz, innen egy nagyon picit vissza kell tekerni és így lehúzni a kontraanyát, mert ha feszül folyamatosan akkor elolvad a pálca vége.
Kb ennyi az egész.
Ja és ha a lánc hosszú, akkor mindkét lánckerékkel együtt kell cserélni...esetleg a kisebbik még maradhat ha nincs nagyon elkopva, mert az keményebb anyag.
sorszám: 35902 (111174)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-17 21:40:19)
Hello, kis TS kupplung beállítás hogyanját és mikéntjét valaki el tudja nekem magyarázni( "végy egy kiló kiflit, egy csipet hagymát" szinten? A primer lánc nevü egységnek mennyire lehet belógása? Nekem felül feszes, alul kb másfél centit tud.
Eladó 1988-as évjáratú teljesen felújított ETZ 125. A motorban komplett új főtengely lett cserélve, a henger a „Tábori Tunning-nál” lett fúrva, Fag csapágyakat, új „primer” hajtást és új kipufogót kapott. A fényezés teljesen új, ezüstmetál színű. Újak a gumik, a hátsó lengéscsillapítók, az akkumulátor. A felújítás után mindössze 2500 km-t mentem vele. A műszaki 2009. augusztus végéig érvényes. Kizárólag tárolási problémák miatt szeretném eladni. Ár: 130 000 Ft Érd.: 70/2429283 Pécs
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|