:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
helo
már irtam párszor hogy kb 2000kmóta van uj siberem.Akkor annakidején be is állitottam mindent szépen.Jól ment ahogy kellett,nem volt ez a hang.
Aztán a tél környékén valamiért nem akart menni rendesen a gép 80 fölé nehezen akart menni.Akkor áttettem e tűt egy rovátkával.Akkor tettem 3.ból 4.be. kb1700 km es állásnál.Utána valamit javult igy a tűvel ,sokat nem aztán az igazi változást a megszakitó átnézése hozte.Elmentem akkor ugy 1800km táján motorozni ,minden rendben volt nagyon jól ment.Aztán olyan 50km után még finomitotttam a gyujtáson.
És aztán egy idő ben elkezdte ezt a hangot de csak a tű miatt.A km ek csak a siber életétben vannak igy(a motorban nemennyi van :) )
egy a lényeg a siber az jó volt mert azzal szépen ment csak igy olyan 100-200km óta van áttéve a tű és emiatt van,de igy tényleg jol megy ,egy picivel jobban mint 3. állásban.
Az igazi kérdés csak az volt h jó lenne e bele a 125 ös fúvóka,100as helyett.
Amiket itt mindenki ir segitségképp azokat mind ugyis tudom.Csak arra volnék kiváncsi h használt e már vki ekkora fuvókát 150esben,de majd inkább ugyis kipróbálom.
De egy 110es szerzek majd még.
sorszám: 35965 (111336)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 22:59:34)
óóóó nem ér én is így akartam!!!:):)olcsóbb fenntartás meg minden...am tényleg csutka ugyanaz a blokk??
ES175/2 csak 250 es henger van rajta.:)
biztos? Honnan tudod? :DD
(csak viccelek, előbb leírtam)
Ez természetes az MZ-nél...bizonyos fokig, de engem zavart, ezért reszeltem magamnak tűt amivel sokkal enyhébben csinálja.
Amúgy szükséges a dúsra állítás mert kigyorsításkor elszegényedik a keverék és ha állandó tempónál jóra állítod akkor nem fog gyorsulni a motor, illetve be is sülhet.
Másik lehetőség amit a 250-es ETZ-n csináltam Bambi tanácsára, az alapjáratot teljesen le kell tekerni nullára, és akkor az alapjárati rendszerrel frankón be lehet állítani az alsó terhelési tartományt finoman kezelhetőre.
Erre azért volt szükségem mert ha pályán megy az ember a kanyarban veszélyes dolgog lenne egy rángató motor, így pedig finoman kezelhető a gáz kis terheléseken és egyenletes tempónál is.
Ráadásúl a könnyített kuplungom miatt és a nagygázkar miatt amúgy is sokkal idegesebb a motor, szóval halál precízen kell karburálni, mert a levegő hőmérsékletére és páratartalmára is érezhetően változik a viselkedés. Mindig az első pár kör után 1/8 fordulaton belül állítgatom az alapjárati levegőt.
beleszól a tű mindenhol, csak különböző mértékben.
Alsó tartományban jobban mint a felsőben, de pl. a végsebességet közvetlenül lefogja ha nagyon lent van a tű.
Egy kis okoskodás:
Ha túl nagy a főfúvóka és azt tűvel akarják kompenzálni akkor be lehet állítani hogy alsó tartományban jó legyen, de akkor felső tartományban nem lesz jó mert a tű olyankor is benne van még a porlasztó csőben, amikor már nem kellene.
Tehát lényegben arról van szó hogy a különböző állítási lehetőségek hatását felrajzolva nem egyenes vonalat kapunk hanem görbét, és úgy kell játszani a beállításokkal hogy az összegzett hatásgörbe az egyenes legyen, különben vagy alul vagy felül vagy középen nem lesz jó.
sorszám: 35960 (111323)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 22:59:34)
igen, lehetséges a tű változtatás miatt, de én is inkább a 110-es fúvókát javasolnám a tapasztalataim alapján.
A fúvóka méret és a tű állítás nem egyenértékű a szabályzásban, mert másként változtatja a karburátor karakterisztikáját.
és még mielőtt valaki mondaná, nem főtengelyszimering...
egyébként megnyugtatásképpen, nekem is ugyanezt csinálja a 251-es... állandó gázkarállásnál (folyamatos haladás) 3000-3500-as fordulat között... állítottam már én is mindent, de ilyen... :)
gyorsításkor semmi, de ha a gázkar egy helybe marad az említett fordulaton, rögtön kezdődik a naaah-naaaaah-naaaaaaah-naaaaah... :D
de nem érdekel, 4000-töl olyan lágyan megy, mint a vaj... :D
szevasztok...
ilyen hangot hallat menet közben?...
http://www.youtube.com/watch?v=b00kwpPR7XE&feature=related
az nem lehet, hogy az alapjáratod kicsit dúsra van karburálva, és amikor adsz neki egy kis gázt, a 4. tűállással bejutó keverék alacsony fordulaton már sok neki?... mintha egyfolytában szivatóznál...
szerintem próbáld meg az alapjáratot kisebbre, illetve szegényebbre venni, de ha a gyertyakép azt mutatja, hogy magasabb fordulaton a 4. bevágás a jó, akkor hagyd ott...
és mindenképp számolj be az eredményekről... :)
na akkor mondom konkrétabban mire gondolok,lehetséges az hogy a síber ahogy mondod,a tűtartó része,másképp van esetleg kicsit magasabban,erre gondoltam,én megpróbálnám ennek cseréjét,változatlan tűállással,ahogy most van,ha úgy is meg van a hang,akkor ráfaragtam,és más lesz a hiba,a fúvóka,ahogy mondta waresz is az tőgáznál mutatkozik meg,amúgy nem szól bele a témába,és ha netalán magasabban van a tű a kelleténél akkor is csinálhat ilyet nemde? ezek mind csak ötletek,nem kell megfogadni.
Vannak még rendes emberek eszerint.
Egyébként neked nem ES 250-esed van?Igaz, a felsorolt alkatrészek szempontjából ez mindegy, ezek egyformák mindkét típuson.
üdv.: R
sokat kisérleteztem én is a gyújtással még régen és a 3 mm vált be.Tudjátok,ezt én indikátorórával állitom,igy azt a szikrát a valóságban nemtudom hol adja le de igy jó.Kisebb gyujtással olyan 2.8 al még elmegy de ennél kisebbel 70-80 nál már szenvedve megy,nem tetszik neki.és nem is akar kipörögni.
Én is mindig próbálkoztam finomitásokkal tizedes meg százados állitásokkal de a 3mm az ami jó.
figyeljetek.Mondom csak annyi a változtatás hogy 3. helyről a 4.re tettem a tűt. 3. állásban olyan a hangja amilyennek lennie kell. 4.ben meg előjön a pattogó hang kis fordulaton.Most ha visszaraknám 3.ba biztos h jó lenne hisz előtte is jó volt ugy 3.ban.
Én csak kérdeztem azt h jó lenne e ugy a 125 ös leirt tűállásokkal.
De végülis majd kipróbálom az megmondja,de azért én is nagyollom a 125 öst.110et szeretnék,majd suliban körülnézek.
A motorral kapcsoltatban meg tényleg jólmegy meg fél gáznál megy 85 öt.Én megvagyok vele elégedve.
Csak azért tettem 3.állásból 4.be a tüt mert kicsit szegénynek láttam a keveréket.
A siber meg már olyan 2000km óta biztos bent van,és ahhoz volt hangolva a karbi-és mikor megvettem hozzá már akkor sokkal jobban ment a gép.
És ugy az a 2000 km alatt volt minden állásban a tű próba erejéig és a 3.ban vált be,csak enyhén szegénynek láttam már igy mostanában a gyertyaképet.
Egy a lényeg tűváltoztatás miatt lett más a hangja,a 125 össel meg ki lesz próbálva,az megmondja majd.
ma nagyon meglepett egy kollégám amikor átnyújtott egy szatyrot amiben alkatrészek voltak.egy eredeti csomagolású gyújtótrafó 6V os(soha nem volt még motoron,egy nagyon régi német garancia papírral,két pár új fékpofát,egy pár használt,egy barna tokozású kuplung bovden(új) és egy első fék bovden szintén barna tokozás és mindez egy ES175/2 esre való.Pont mint az enyém.Igazi kincset adott át.Ilyen ajándékot még soha nem kaptam.
jav:tűvel
sorszám: 35950 (111300)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 21:15:04)
amit waresz mond a túvel kapcsolatban,van benne valami,mostanában nem volt berhelve a karbi? a tűnek elég egy picit karcolás,vagy ha nagyon minimálisan is ferde máris mást produkál,másik kérdésem,hogy mondtad hogy lett cserélve a súber,gondolom itt a gáztolattyúra gondoltál,ellenőrizted a méreteit?nem tudom milyen megfontolásból,de azért ellenőrizd,de ha nem száz,akkor egy próba ereéig tedd vissza a régit és úgy próbáld,még mielőtt komolyabban belemerülnénk,a mai világban sok mindent elképzelek,lehet hogy valamit elméreteztek.
amúgy az még kevés, hogy nem éri el a dugó azt a szintet, hogy bele tudjon verni a hengerfejbe, viszont most akkor is van a préssávba egy lépcső, amibe lehet kismértékű öngyulladás, ami ciripeléshez, zörgéshez vezethet. ha jó a gép, akkor a kompresszióviszony lényegesen nagyobb mint kéne gyárilag legyen, a kis égéstér miatt. sokat segítene a helyzeten, ha 2,5mm-re állítanád a gyujtást, és kipróbálnád úgy, majd lehet tizedenként növelni, ha gyöngének érzed
sok benzintől darálhat, ennek lehet pattogó hangja, viszont az minden csak nem megoldás, hogy nagy főfúvóka, alacsony tűállás. a tű szerepe háromnegyed gázig van viszont addig csak és kizárólag annak., onnantól felfelé lényeges hogy milyen a főfúvóka. tehát ha nem húzol neki ennél többet, simán mehet főfúvóka nélkül is. ezt azért mondom, mert volt hogy havernál simsont szereltem, és a faszán megcsinált blokk nagyon nem akart menni nagyobb gázállásnál, aztán a haver által "rendberakott" porlasztót kibontottam, és akkor láttam hogy nincs benne főfúvóka. szóval a tűnek szerepe oriási. legjobb teszt: félgázon hosszasan menni, majd gyertyakép ellenörzés, ekkor azt látod, hogy milyen a tűbeállítás. a tögázas ellenörzés meg a főfúvókára vonatkozó eredményt mutatja.
előgy. 3mm en van. 150.5ccm kiszámitva
125ös hfej van rajta régóta már.A dugóm igy se jön fel szintbe a henger felső élével tehát présrés biztos van.A henger felső felétől a dugó szélét figyelve kicsit több mint 1mm rel már átmegy holtponton a dugó.SZerintem ezt a berta dugót rosszul csinálták meg de mindegy,nagyon jól megy igy is a gép.
Az előző dugó mindig felment majdnem a henger felső éléig persze teljesen az sem de ami most van bent az mondom több mint 1 mm rel lejjebb a felső éltől már holtponton van.Csak azota van a kis fordulaton a pattogó hang mióta sibertű a 4.rovátkában van felülről számolva,tehát elég jol felemeltem már.Amikor a 3.ban volt akkor olyan amilyennek lennie kell.Egy rovátka kb1-1.5mm-t jelent ami azért elég sokat jelent egy motornál.
Majd megpróbálom ujra 3.ban de ha nem lesz olyan barna a gyertya akkor megkapja a 125 ös főfúvókát ,jól leengedett s.tűvel.
Amugy mondom csak a tűállás miatt van ez a hang,mert előtte is mindig jó volt,ahogy megemeltem a tűt egyből ilyen hangja lett.De már igy használom párszázkm óta,de most ugye lett ez a nagyobb főfuvóka,és egy próbát megér majd.
pattogó hang alacsony fordulaton:
túl nagy előgyújtás. mennyi az annyi? ha eredetileg 125ös a gép és már 150körülire van fúrva, akkor a hengerfej égéstérperemet ki kellene szélesíteni, a nagy előgyújtáson túl öngyulladás is lehet. mekkora a présrés?
ha jó a menet akkor egy próbát megér,nálatok nem tudom mennyire lehet beszerezni fúvókákat,trabi,wartburg,nem tudom talán a Lada is olyan,de a skodriban biztos 4es menetű fúvókák vannak,Lehet hogy nekem volt mázlim,de az etz-be sikerült szereznem új 115ös fúvókát,a 150esbe elvileg ekkora való,közepes tűállásnál
helo
én is kérdeznék vmit.EGy barkas karbiból kiszedtem egy 125 ös fúvókát.A menete ránézésre stimmel az én ts 150 em főfúvókáéval.Most 100as a főfuvókám és40es az alapjáratim.A siber uj volt 2000km lehet benne.Ugy van most beállitva a karbi h jól megy a motor,csak ha 4be 40-45 el megyek elkezd pattogós hangot adni a kipuf.Tehát nem az az elcsendesedett egyenletes hang.Aztán ha egy picit ráhuzom a gázt elhallgat és szépen gyorsit.Ugy 4be 60 nál ha egyenletesen megyek már nincs meg ez a hang.Tudom az okát,legalábbis sejem ,hogy ez a hangelváltozás azért van mert kipörög a gép,könnyen megy de sokat kap.Mert a sibertűm fel van emelve rendesen már 4.rovátkába van rögzitve.Amikor a 3.ban volt kissé szürkés volt a gyertya,enyhén barna csak.Igy ezzel a beállitással már barna a gyertya.Csak ez a pattogós hang zavar mert olyan csúnyának tartom mikor megyek 40-50 közt és nekiáll ilyen hangot adni akkor mindig ugy megyek hogy kicsit gázt huzok majd néha pici motorféket majd megint gáz és akkor ugye elmulik a hang mert terhelem mikor ujra ráhuzom a gázt.
Amikor 3.ban volt akor azért ilyen hang nemvolt csak a gyertyakép nemtetszett akkor.22 es karbim van és már én is pont 150ccm nél járok vagy többnél.
namost arra gondoltam h beteszem a 125 ös főfuvókát a tűt meg ujra leeresztem elsőbe vagy 2.ba fentről,igy kis fordulaton keveset kap nagyobb gázon meg többet de talán elmulna a hang.
a mostani beállitásokkal 4et eszik vagy kevesebbet.
szerintetek 125 ös az nagy lesz neki?igazából 110est vagy akörülit szereték de még nemtaláltam olyat.
Sziasztok !
Tavaly résztvettem egy találkozón Tiszadorogmán, ahol családias légkörben, közvetlenül a Tisza partján, a kompkikötő mellett töltöttünk két nyugis, de bulizós napot, baráti áron !! 2.500,- HUF összesen!!
(Az idén biztosan több lesz valamivel.)
Ennyiért sátrazás, egy szomati étkezés, programok, buli, zene.
Minden olcsó, a helyi vendéglátósok kivonulnak kajával, piával, de hozni is nyugodtan lehet, nem néznek ki.
Szivesen látnak mindenkit, akinek van bármilyen kétkerekűje, ha több kerekű, az sem baj.
Veterán korú járművel érkezők kiemelt figyelemben részesülnek.
Érkezés péntek este, vagy szombat délelőtt.
Idén az időpont :
Július 24-25 = Péntek - Szombat
Link : http://www.quadorzo.mlap.hu/
Mindenkit szeretettel vár a rendezőség, és a barátságos helyi lakosok.
KissPeti
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a fúrás óta kb.8-900 km-t futott kis TS-be, lecserélhetem-e a Berta dugattyút, azonos méretű gyárira, gyári gyűrűkkel. Van-e vmi ami miatt ez nem ajánlott?
Ugyanis most lenne lehetőségem gyárit venni. Azért gondolkozok rajta, mert sok rosszat hallottam a Bertáról és elég szorosra van illesztve a henger(0,03), nem szeretném, hogy megszoruljon.
semmi köze csapágyhoz!
az a büdös életbe sose zörög, nem ez a baj.
van két futógyűrű, ami között fut a kuplung menesztő, egy tőgörgős csapágyon. a külső futógyűrűt egy rugós alátét nyomja, azt vagy kihagyták, vagy a két futógyűrű kopott, vagy szét van menve.(de szép szó) lehet több probléma is, pl a tajvani F.O.S. főtengelyre nem megy fel a külső futógyűrű. megoldás: kár volt komplett de nagyon szar fötengelyt venni. keresni kell egy gyárit, és azt felújítani. nem olyan szar az a tajvani felújítókészlet. 20000ret az is kibírhat. a futógyűrűk között a menesztő 5századnál többet nem lóghat, mert akkor már hajlamos zörögni. a lógás mértékét a futúgyűrű kis csapos köszörűvel való alakításával lehet elérni. tehát: a belső lyuk nem szimplán lyuk, hanem van benne egy horony. ennek mélységét, átmérőjét növelve el lehet érni, azt hogy beljebb kerüljön a futógyűrű. kb ennyi:) sok sikert!
javoll! kocsiknál is általában ez a diagnózis,nyelestengely csapágy,többek közt a renaultok nagy többsége is ebbe szenved,persze a régebbiekre értem,ott tipus hiba volt.
lehet hogy trophy vagy ts kuplung van rajta és ott nincs csapágy hanem golyós gyűrű meg két lemez, a felső lemez szokott mozogni nekem szétszedésnél ki is esett ez nem baj végülis ha jól van a kuplung beállítva nem csörög, mert nem nincs fémes érintkezés, a kiemelő szerkezettel.
Sziasztok!
Eladó egy nagyon jó állapotban lévő ETZ 250 karbi!
Tel:06705647496
Mail: gabor.janoki@gmail.com
első körben a kuplungcsapágyra gondolnék
Sziasztok! Mi lehet a probléma oka akkor, ha 250-es ETZ-mnél a kuplung csörgő, morgó hangot ad, de ha behúzom a kuplungkart, akkor kussban van, meg se nyikkan. Nemrég lett piszkálva szerelő által, főtengely és kuplunglamellák lettek cserélve
A CIKKEK KÖZÖTT MEGTEKINTHETŐ A KIPUFOGÓÉGETÉS CIKK! Köszönöm annak aki dolgozott vele, bár sok lényeges kép sajnos kimaradt.
danke schön,majdnem csak Sün,de nem politizálunk:)én az iwiw-en csak annak igazolok vissza akivel konkrétan találkoztam már v. ismerem,esetlegesen céges kapcsolat,nincs az a jó isten hogy engem ezren ismerjenek,már a kis családomat is nehéz feladat kiismerni:D
ez azért lehet neked,mert nem volt kimaratva,nekem eredetileg 125ös volt mi bővitve lett koppra fel lett fúrva amíg csak lehetett,140ccm körüli lehetett,és a zsír alapméretes 150es hengerre felment,most a hónolás után dúrván kerekítve nevezzük +1es méretnek,de valójában a kettő között van valahol
110-es már elég lesz.
Tényleg nekem is ETZ karbi van :) talán ezért is nem a gyári TS150 98-as fúvókája kell bele.
sorszám: 35931 (111226)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-19 20:31:46)
TS-ről van szó, annál felmegy, csak arra kell figyelni, hogy elég vastag HF tömítés legyen a hengertalpnál, meg esetleg a hengerfejnél hogy ne verjen bele a HFbe.
Persze lehet azt is hogy egy kicsit lemaratni a HFnek a pereméből hogy alapból elférjen, de gyakorlatilag működésileg nincs különbség.
érdekes nekem a 150es hengerre nem ment fel a 125 hengerfej....
sorszám: 35929 (111224)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-19 20:31:46)
Intravénás iwiw-en kipipálva, egyel több ismerősöm lett.mert ugye az iwiw az csak az ismerősök darabszámra való mérésére alkalmas:D
Szia!
Köszönöm az elismerést. A fogyasztáson akartam javítani, ez egy 150-es henger(3500km-el) 25-ös hengerfej, 22 es etz karburátorral, semmi polír, reszelés vagy egyéb változtatás. Akkor tegyem vissza a 110-es (akár nagyobb) fúvókát? A gyújtás vagy négy mm-en volt, de már nem. Egyébként beindult minden reggel ahogy kell, de néha be kellett tolnom a berugó berendezésem elhanyagolása miatt...
sorszám: 35927 (111222)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-18 21:07:51)
Biztos viccelsz, felmegy azon az emelkedőn kettesben, amin a2,4 sor hatos diesel Volvom hörög a tetején szintén kettesben. Nem fiatal az sem, de még tudja amit kell. Egyébként köszönöm, kinyomtok a majonézes tubusomból, és szétszedem...
sorszám: 35926 (111221)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-19 00:39:19)
Szereti, többször lepisiltem, és egyszer felrugtam, néha meg akarom gyújtani, leugrani és a Dunába irányítani. Egyébként már nem ment gyorsan, mert míg gondolkodtam, lassult
Sebestyén,a Lacikával egy osztályba jártunk,csak a cseferi(volt ofőm) csipte a szemét hogy 2perceket kések,azt a capival vállvetve kreáltak egy fegyelmit,szokás szerint onnan is késtem,szóval be se kellett mennem,adták a bizonyitványom azt hello.volt pár jó arc abba a suliba,pár tanárt rüheltem mert számomra értéken aluli volt amit próbáltak szájbarágós módszerrel tanitani,holott az már általános anyag volt.
más: van egy gyári jó állapotú dobom végszükségre,azért irtam,mert elég jól vágod ezt a kipufogós témát4T-be otthon vagyok,ott tudom minél kisebb fojtást csinálunk,persze ésszel,annál jobban öblit,ott a rezonancia nem számit annyira ,mert inkább a szelepelés számit,ha egy üres csövet hozok végig a kocsi alatt,akkor is csak annyi negatív jelenség lesz,hogy rohadt büdös és hangos lesz,teljesítménye minimálisan fog csak romlani,de az én mz-m egyenlőre 2T,remélem az is marad :D,tehát a bolti rezó mint tudjuk egy hulladék üres kályhacső,azért is gondoltam összehozni a kettőt,tehát a furulyadob maga az egyben van,2-3 fokot kellett rajta hajtani,ugyanolyan távolságra hegesztettem ahol a gyári volt,a kúposságot sajnos nem tudtam precízen mérni,talán egy két fokos eltéréssel de ugyanakkorára vannak méretezve,hegesztve.ami pluszt várok tőle az a hangja,a gagyirezó végén van egy csillapító dob,ott üveg gyapot van egy spirálrugóval,ezt szeretném beépiteni.Ja még valami,amikor szétvágtam a rezót,megtaláltam a hibát,miért nem tudtam rendesen összedugni a könyököt a dobbal,hát a dokkmunkások bennehagytak egy kiba nagy madárkakit a nyakába,ezért nem ment össze,ezt levegő köszörűvel leszedtem,és máris jó let,hogy mik vannak? ez már tényleg a teljes beleszarás élő bizonyitéka,hogy nem elég hogy nem jó semmire,hibás,és még pénzt is kérnek érte:P nekem megérte Szentendrén van egy csőhajlitó,5000ért hajlit,így hogy megvettem ezt a rezót,vettem nyersanyagot,nem kell hajlitani,összeségébe jól is jártam,főleg ha legalább olyan teljesítményt nyújt majd mint egy gyári,és ha még halkabb is lesz én oda meg vissza leszek az örömtől.
igen ezt a 3 variációt én vegyesen szoktam használni,amit irtam az számomra új,de lehet még másnak is,azért csináltam így mert a cég kedvezménnyel vásárol az összes autóalkatrész árúsító helynél,és nem sajnáltam a fékolajat,kb 700ft a literes dot4+ ebből elhasználok 3-4 dl-t de akkor sokat mondtam,ha kinyitom a légtelenítőt és folyamatosan pumpálok,miközbe nézem az olajszintet,gyakorlatilag két legyen ütök egy csapásra,átmosom a rendszert,és még le is légtelenítem,ezt a folyamatos pumpálást addig csinálom míg egyáltalán nem jön buborék,ha egy kettő marad is a rendszerbe,felül a tartályba kijön egy idő után,de ez anyira elhanyagolható,mert nem lehet észrevenni,nekem is magyarázták a suliba,hogy tökéletesen nem lehet légteleníteni ezekkel a módszerekkel,létezik egy leszívó v. valami ilyesmi a neve,átszívja az olajat a rendszeren és pillanatok alatt kész van.
sorszám: 35923 (111210)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-18 18:26:26)
amúgy gyárilag a 125-ös TS 22-es karburátorral és 87-es fúvókával van, a 150-es 24-es karbival és 92-es fúvókával.
Nekem 22-es karbim van mivel eredetileg 125-ös volt és talán ez, valamint a nagyobb menetdinamika iránti igényem az oka hogy 115-el jó...bár belegondolva lehet hogy most csak 110-es van benne, mert a 115-öst havernak adtam.
Neki is 150-re fúrt 125-öse van és neki is így lett jó.
De persze ez nem szentírás szerintem mindenki saját igényei szerint kell hogy beállítsa a motorját már ha tudja valaki mire is kell figyelni.
Én tudom és szerintem te is tudod, tehát felesleges azon vitatkozni hogy ki a fasza gyerek.
Tudod az én motorom viszont jól megy és jól kezelhető minden fordulatszámon....szerintem meg ez a jó karburálás jele ;-)
nem tudom neked hány cm3 a kiscsúzli, de ha 115ös főfúvóka kell bele, ahhoz hogy jó legyen, akkor annak akkora falslevegői vannak mint állat, vagy valami direktszűrő a gyári helyén. nekem az 57mmes dugattyúhoz(150,5cm3) van 24mm-es TS porlasztó, és 100as főfúvóka, így jó. ha megyek 10km-t tőgázon, majd gáz el,kuplung be,hirtelen lekapom a gyújtást, és félregurulok gyertyakép ellenörzésre(így nem zavar bele az alapjárat, mag valami részterhelés) akkor csont szép őszbarna a gyertyám, ugyanakkor ha egy órát baromkodok vele 1-2ezres fordulaton tizedgázon, akkor is hibátlan ősz a gyertya. úgyanígy minden gázálláson. ez a hibátlan karburálás. ezért eszik itt többeknek 4litereket a kis TS. az enyém most evett 3,4et, amikor pannonhalmáról jöttem hazafelé tartósan 90-100 között.(nyújtott áttétellel)
milyen András vagy te? Lacikát honnan ismered?
amúgy egy ilyen átalakítás során már tökmindegy, mit csinálsz a furulyával. az eredményt kiváncsian várom.. amúgy különösebben nagy eredményre nem számítok:D
most a kishaverom akinek a TS blokkos Simsont csináltam, leszedte a hangolt rezót a gépről, és beledugott(!!!) a könyökbe egy nagy méretű fénymásoló fixáló hengert, majd kijelentette hogy faszán megy, és a jó a hangja is. a hang valóban jó, csak nem tudom mire. temetőben halottakat kelteni mindenképp alkalmas:D
a viselkedése: alacsony fordulaton 0 nyomaték, középen szart sem érő erő, elbassza a motor kenését(kiköp mindent) viszont oylan veszett üveghangig ki lehet vele forgatni, hogy az beszarás! 7-8ezerig is elforog könnyen torpanás nélkül, bár közbe lényegesen szarabbúl megy mint a rezóval, vagy egy gyári dobbal. amúgy az a rezó elég jól sikerült darab, van a végén két hangtompító kamra, így kicsit csendesebb, de még úgy is zajos. 4500-6000ig dolgozik(elég komolyan), fölötte hirtelen megdöglik, alatta viszont kb hozza a gyári dob nyomatékát.
sorszám: 35919 (111206)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-18 18:01:04)
Hát igen, azért egy ilyen után nem ártana kicsit megvárni amíg kihül.
Meg már a csörgés erősödésekor kell kuplungolni.
Nekem 115-ös fúvóka van benne, azt szereti, 105-össel már nekem is tiltott nagyobb sebességeken.
Namost megzavartál.
Lehet hogy TS kuplung alatt nincs hézagol?...rég szedtem szét de nekem úgy rémlik hogy van valami, meg kell nézni a robbantott rajzot.
Ha a racsni fogak épek, meg a fogasíven is, akkor az lehet hogy nem egy síkban van a kettő.
Egy kis játéka az enyémnek is van, de nincs gond vele.
Addig volt amíg az első fog ferdére volt kopva, akkor nekem is csinált ilyeneket.
Negyedikből kidobálás nem a kuplung miatt lesz, az sajna a váltó kopásától lehet. Nekem is csinált ilyet, de én átraktam egy kevésbé kopott komplett váltót, azóta nincs gond.
sorszám: 35917 (111204)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
de tényleg, most hogy elolvasom még egyszer, tök humánusan kezeled a gépet:D
"tépem neki mint állat, zörög, csörög egyre jobban, leszarom, tépem tovább, csattan, blokkol, kuplung be, majd kb80nál visszavágom 3.ba, hadd szokja a fordulatot:D
sorszám: 35916 (111203)
( elözmény: 150esRolleres, 2009-04-18 20:50:43)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|