:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
önindítós(dynastarteres) tatran blokk:
http://kepfeltoltes.hu/090424/tatran_blokk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Viszont lenne értelmes kérdésem is: valakinek van tanktáskája és ha igen akkor milyen?
Legalább nem mondtam (nagy) hülyeséget:)
pont ezt használják ki a Tatran 125 cseh robogóba, és a velorexbe is indítás, és dinamó gyanánt. sőt még az NDK P70-be(trabi előd) is iylen indítómotor-dinamó van. zárójel nélkül: EZ EGY AGYRÉM:D! olyan iszonyat áramot kér indításkor, hogy az valami horror. a folyamatos üzem miatt, ha csak egy kicsit is beég, vagy elkoszolódik a kommutátora, onnantól indítani se, tölteni se hajlandó. A neve Dynastarter. egyenáramú motor, és dinamó egybe. sajnos a 3fázisú váltakozó áramú generátor ilyen üzemre nem fogható. januárba raktam rendbe egy tatrant, és volt szopás ezzel a szarsággal is rendesen. a poén a mérete: akkora majdnem mint a komplett blokk:D próbálok képet keresni.
Elektromosságból nem vagyok egy zseni, de azt tudom, h minden elektromos motor tud működni generátorként is. Ezen elv alapján lehet, hogy lehetne vmi kezdeni az önindító ügyében...
körvics, Keri: Köszönöm a segítséget!
Eladó egy jobb oladlán horpadt, de javítható 250es ETZ tank (narancssárga). Akit érdekel dobjon egy mail-t.
na hát igen,nem mindegy az áttétel,az én öninditóm,az hát nem is tudom,de nem egy erőgép,viszont nagyon magas fordulatszámon megy,úgy gondoltam végig,hogy ha lendületből ahogy kitolja a bendixet,meg bírja mozditani,onnan már simán megy,és müködik,tehát jól gondoltam
a hegesztő nem vállalta,azt mondta hogy csak repedéseket szokott csinálni,ha csak pótlásról lett volna szó akkor még csak csak,de mivel elég "komoly" erők hatnak arra a részre az önindító miatt, így még gari nélkül sem akarta elvállalni,mondom itt tőlem két utcára van egy,de a számukat nem tudom csak egy nyitva tartási tábla van kint,de csak 3ig vannak:P,én meg ötig.a pálcát ott vettem a keresztúrin,mert az obiban nem találtam ilyesmit,csak ívhegesztő pálcát.
Ott van a munkahelyedhez közel a keresztúri úton egy aluhegesztő és alu kereskedés.
Legutoljára még nem voltak drágák.
sorszám: 36006 (111407)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 22:56:28)
Én csináltam olyat hogy villanyfúróval pörgettem a főtengelyt jó hosszan tologatás helyett amikor megszívta magát.
Beindult, de a fúró erősen melegedett.
Szóval oda akartam kilukadni, hogy kb. 200W szükséges a 250-eshez, esetleg megfelelő áttétellel kisebb is elég.
nekem van alupálcám meg invertert is tudtam szerezni,de nem vagyok annyira jártas az aluhegesztésben,készen van a hegesztendő alkatrész,van is egy hely ahol megcsinálnák,de se árat semmit nem tudok,mert ők 3ig vannak én meg 5ig ráadásul pest másik felében.tudsz-e árat mondani saccra egy váltódekni hegesztésre?
más:képek nincsenek fennt a képtáron,de tudok egy oldalt,ural.hu,oda írd meg az elérhetőséged,elég sok maszek és cég van fent akik motorokkal ill,veterán autókkal foglalkoznak,de aluhegesztőt egyet se találtam ott.
ha lesz 250esem ,lehet hogy megcsinálom arra is:)
Ja,és van kb 25db ETZ bontva,szinte minden,igen!tuning cucc is!vállalok még membránosítást+vízhűtést is!
nem,dehogyis,bár lehet hogy egyszerűbb lett volna effelől megközeliteni.egy suzuki sepia smkp.-ból vadásztam egy kis önindítót meg egy bendixet,a blokkba fúrtam egy lyukat a kiegészítő áttétel számára,ez van a bendix és a kuplunglánckerék alatti racsni között,a másik lyuk a bendixé.a dekni alján a ha kívűlről nézed,van egy bemélyedés,azt kivágtam ahogy van és "kihorpasztottam" vagyis az inverzét csináltam meg,fúrtam egy 24mm-es lyukat,meg két db 8as furatot a rögzitő csavarok számára,ezeket átmenővel rögzitettem,nem bíztam az aluban,a csavar pasztával kivállóan üzemel,a deknibe belül van egy 5mm vastag alu lemez meghajtva ami támasztja a bendix tengelyét,ezeken kívúl minden gyári benne.Ez egy kis etz blokk,itt kicsit könnyebb mint a 250es,ott már gondba lennék,de ez is megizzasztott.Ez már tavaly elkészült,csak mire odajutottam sokak unszolására hogy cikket irjak róla,egy sötétben kóválygó kutya miatt eldobtam a vasat,és kitört az önindító.akkor vettem egy sima deknit visszaraktam a berugót és úgy jártam,de télen kiderült néhány apróság mint pl üt a főtengely,meg folyik orrán száján az olaj meg falsot szív,elkezdtem szétborítani a blokkot,most már minden alkatrész megvan,már csak a deknit kell összehegeszteni.mivel nem volt semmi tervrajzom hanem kisérletezés alapján épült a prototípus,emiatt nem volt olyan egyszerű csakúgy legyártani mégegyet,de ennél már módosítottam pár helyen hogy még erősebb legyen,és kap egy bukókeretet is,ha eldől vagy borulnék esetleg,ne legyen baja.idáig 3szor fektettem meg,nem vagyok rá büszke, idáig 2szer felhajlott a lábtartó de ezen kívűl semmi baja nem volt.elég lassan haladok,májusra terveztem az első gurulást,remélem addig sikerül összerakni,de ha kész lesz egyszer,az lesz az első hogy körbe fényképezem,és megirom a cikk szövegét aztán ha van érdeklődés bedobom a közösbe.
Nem találsz rendes almínium hegesztőt?Nincs aki savállót,öntöttvasat,netén TITÁNT hegesztene,vagy túl drága?Esetleg CNC,vagy lézervágó problémád akadt?esetleg akarsz 1egyedi rezot(méretezve)?vagy más alkatrészt?
írj,hívj:mimiborzi@gmail.com
205357143
további képek:kep.tar.hu/TRK
Önindítós??? Azt meg hogy? Generátorral csináltál valamit, h elektromos motorként is tudjon működni? Érdekel elég erősen a dolog:)
sorszám: 35999 (111400)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 20:07:57)
helo
4mm es gyujtás iszonyat sok.Nem tud normálisan menni vele a motor.ekkora gyujtás már talán 8-9000es fordulathoz kéne,tedd 3mm re.Amugy nem cserélném el senkivel a fuvókát mert meg akarom hagyni.
sorszám: 35998 (111399)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-23 20:45:58)
Ha érdekel valakit,van egy GIVI (olasz) túradobozom,konzollal és 2db gyári kulcsal eladó!Fölső dobozról van szó!
Hello. Nekem van 110-es, cserélném 100-asra ha van neked. Nekem most 95-ös van a kis TS-ben, 3. tüállásnál kb 4mmm en van a gyújtás, ma jött ki az eredmény,: 320 km-t mentem 10l-el, és éppen hogy csak elérem a 100 km/h-s lélektanit.
Nem tiltja senki a kisérletezgetést, de a kenéssel kísérletezgetni elég meredek dolog. Nem túl tréfás dolog egy hirtelen megragadt MZ-n ülni.
Amúgy én annak idején az endúrócskámból is kiszedtem az olajpumpát. Ha én keverem az olajat a benyához, az biztosan benne lesz. Az az egy löttyintés és három rázás nem igazán fárasztó dolog. De néha a rázást is megspórolom. Ha van még elég üzeamyag tankolás előtt a tankban, akkor a megyar utak felrázzák a keveréket még mielőtt baj lehetne. De be lehet előre önteni az olajat és arra tankolni. Szépen felkeveredik. Inkább ez a procedura, mint egy tönkre ment olajpumpa miatt beálló dugó.
Az önindító viszont nekem is hiányzik. Tehetnél az enyémbe is.:) Igaz, ez 250-es.:)
sorszám: 35995 (111393)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 20:07:57)
elviekben így van ahogy mondod,csak rá kell tenni és kész,miközbe cseréled vedd le az akksisarut a biztonság kedvéért:)
sok péz,idő,és nem biztos hogy jó lesz,a pumpát be kell kalibrálni,és nem biztos hogy állandóan ugyanolyan lesz a kenése.szerintem közülünk nem sokan láttak különolajzós mz-t üzem közbe illetve hogy hogyan működik.de a kisérletezést semmi nem tiltja,lásd nekem öninditós a gépem:)
Köszönöm a válaszokat,hétvégén neki állok a javitásnak...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
hát azé a 175ös az olyan 13ló a 250es meg 17 és azért a 250es Trophy az nagyon jó gép sztem. és nem minden hogy 17 lóért 10ló árát fizeted.
Sziasztok!
Nekem egy 250-es ETZ-m van és most cserélek ki benne egy gyújtótrafót. Érdeklődnék, hogy kell-e valamit beállítani az új trafó miatt, vagy csak kapcsoljam rá a kábeleket és kész?
inkább vegyél gyárit és amikor a berta elhasználódott, akkor fúrasd meg a gyárihoz.
Mostanában nincs gond a Bertával, csak masszívan beette az emberek tudatába az az időszak magát amikor még kilincsből öntötték a dugattyúkat a garázsban.
Ja egyébként régen is szárazon tárolták az akkut, a különbség az volt hogy a felsavazás után még tölteni kellet egy napot.
Azt amelyiket az orrod előtt a boltban töltenek fel.
Mostanában minden akkut szárazon töltve gyártanak. Rá kell önteni a hozzáadott folyadékot és 20perc múlva van egy feltöltött üzemkész akkud.
Azért kell a boltban töltetni mert úgy érvényes a garancia, amiben pedig már van folyadék az akár használt is lehet, meg amúgy is ki tudja mióta áll ott, márpedig az nem tesz jót az akkunak.
szia! ha teljesen azonos méretü a két dugó, akkor nyugodtan lecserélheted. semmi más nem történt eddig, csak a 8-900 km alatt összekopott szépen a gyűrü a hengerrel. most új gyürüket raksz bele azonos méretü dugóval, ezek is hozzákopnap a hengerhez. a 0,03 mm-es illesztést én is kicsit szorosnak tartom, mert valamikor régen úgy tanultam, hogy a hengerátmérő ezredének kell lenni az illesztési hézagnak fúráskor, és így is készítettük annak idején a motorok felújítását. tehát a 0,03 mm-es hézag egy 30 mm átmérőjü henger illesztésének lenne jó.
Általában ilyen nem túl kivitelezhető ötleteim vannak, pl vízbefecskendezés...
Viszont ez egy értelmesebb kérdés: hátulra dobozt tennék fel, ehhez kéne tartót hegesztenem. Ehhez kérnék segítséget, h csináljam, képek, leírások, tapasztalatok.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a fúrás óta kb.8-900 km-t futott kis TS-be, lecserélhetem-e a Berta dugattyút, azonos méretű gyárira, gyári gyűrűkkel. Van-e vmi ami miatt ez nem ajánlott?
Ugyanis most lenne lehetőségem gyárit venni. Azért gondolkozok rajta, mert sok rosszat hallottam a Bertáról és elég szorosra van illesztve a henger(0,03), nem szeretném, hogy megszoruljon.
Valaki segítsen, plíz!
szevasztok
több boltba bementem hogy mz-mbe egy akksit vegyek. Egyik helyen azt mondták h szárazon árulják otthon fel kll töltögetni, máshol meg azt hogy már fel van töltve. Melyiket éri meg jobban megvenni?
nincs jobb ötleted?:) nagyon sok pénzbe.. alapból az alkatrészek beszerezhatősége necces. iszonyat felesleges hülyeség az.. csomó szopás, és egy halom dolgot át kell alakítani.
a sport Cetkákból is kiszedték azokat a szivattyúkat, az állandó szarakodás miatt.. jó dolog ez a keverék. de ha érdekel, egy hibátlan gyári jawa szivattyút tudok adni.1500pénz.
Elektronikában is lehet baja állítólag vmi kis henger tönkremegy a rendszerben és nincs alapjárat. Nekem volt ilyen régen, állítólag ez volt a baj.
Humánerőforrás-ügyileg:
Idegössze-omlas-sal :)
Üdv!
Gondolkozom, h az mz-re utólag olajpumpát teszek. Ez mivel járna anyagilag, motor szempontjából?
Lehetséges okok, szívató dugattyú tömítettség, bowden feszülés, alapjárati rendszer dugulás, és amit Waresz írt.
ja, és ezt semmiféle porlasztóállítgatással nem lehet rendbehozni.
egy millió baja lehet, pl főtengelyen gagyi szimeingek(tapasztalat) de a legvalószínűbbé úgy lehet tenni a dolgot, hogy ha megpróbálsz neki tartani fixen egy 3000res fordulatot, majd tartod a gázt tovább(nem változtatsz rajta!!) ha jó a motor akkor(és meleg) akkor annak akár egy napig is tartania kell a 3000res fordulatot, de ha szimeringes, vagy valahol falslevegős, akkor szépen fokozatosan lehörög, és le is fullad.
Sziasztok! lenne egy olyan problémám az ETZ-250-esemel hogy egyszerüen nincs alapjárat ha meg néha van akkor nem tart sokáig ha be álitom akkor pár percig jó aztán egy gázfröccs alapjáraton és ell is ment ha meg többet állitok akkor meg sok! vajon mitöl lehet ez szerintetek? ellöre is köszi!
kislánckerék kissebb:D szörnyű nagy különbség mi?:P
amúgy asszem nem nyer vele egy fillért sem a fenntartási költségekbe, legalábbis biztosításba tuti. talán a teljesítmény alapú adó nem 140forint rá, hanem 150:D
na, reklámoztam egy kicsit az mzclubhungary.comon... :D
"köszönet a szocimotoros.hunak a kapcsolási rajzokért, és a segítségért..."
most aztán majd tódulnak az emberek... :D
jó,így már érthető volt,a fúvókára visszatérve,szerintem nagy lesz,a 250esbe van ekkora,nekem csak etz-hez van gépkönyvem a ott a 125öshöz 105,míg a 150eshez 115ös főfúvókát ír a könyv.
lehet hogy szimering... vagy csak automata szivató:):)
szia
valamilyen üzemanyag adagolás problémád lehet, szedd szét a karbit pucold ki állítsd be a benzinszintet majd a levegőcsavart. VAGY nekem volt olyan problémám is hogy ha a kormányt elfordítottam akkor felpörgött. Túl szoros volt a bovden.
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|