:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Önindítós??? Azt meg hogy? Generátorral csináltál valamit, h elektromos motorként is tudjon működni? Érdekel elég erősen a dolog:)
sorszám: 35999 (111400)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 20:07:57)
helo
4mm es gyujtás iszonyat sok.Nem tud normálisan menni vele a motor.ekkora gyujtás már talán 8-9000es fordulathoz kéne,tedd 3mm re.Amugy nem cserélném el senkivel a fuvókát mert meg akarom hagyni.
sorszám: 35998 (111399)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-04-23 20:45:58)
Ha érdekel valakit,van egy GIVI (olasz) túradobozom,konzollal és 2db gyári kulcsal eladó!Fölső dobozról van szó!
Hello. Nekem van 110-es, cserélném 100-asra ha van neked. Nekem most 95-ös van a kis TS-ben, 3. tüállásnál kb 4mmm en van a gyújtás, ma jött ki az eredmény,: 320 km-t mentem 10l-el, és éppen hogy csak elérem a 100 km/h-s lélektanit.
Nem tiltja senki a kisérletezgetést, de a kenéssel kísérletezgetni elég meredek dolog. Nem túl tréfás dolog egy hirtelen megragadt MZ-n ülni.
Amúgy én annak idején az endúrócskámból is kiszedtem az olajpumpát. Ha én keverem az olajat a benyához, az biztosan benne lesz. Az az egy löttyintés és három rázás nem igazán fárasztó dolog. De néha a rázást is megspórolom. Ha van még elég üzeamyag tankolás előtt a tankban, akkor a megyar utak felrázzák a keveréket még mielőtt baj lehetne. De be lehet előre önteni az olajat és arra tankolni. Szépen felkeveredik. Inkább ez a procedura, mint egy tönkre ment olajpumpa miatt beálló dugó.
Az önindító viszont nekem is hiányzik. Tehetnél az enyémbe is.:) Igaz, ez 250-es.:)
sorszám: 35995 (111393)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 20:07:57)
elviekben így van ahogy mondod,csak rá kell tenni és kész,miközbe cseréled vedd le az akksisarut a biztonság kedvéért:)
sok péz,idő,és nem biztos hogy jó lesz,a pumpát be kell kalibrálni,és nem biztos hogy állandóan ugyanolyan lesz a kenése.szerintem közülünk nem sokan láttak különolajzós mz-t üzem közbe illetve hogy hogyan működik.de a kisérletezést semmi nem tiltja,lásd nekem öninditós a gépem:)
Köszönöm a válaszokat,hétvégén neki állok a javitásnak...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
hát azé a 175ös az olyan 13ló a 250es meg 17 és azért a 250es Trophy az nagyon jó gép sztem. és nem minden hogy 17 lóért 10ló árát fizeted.
Sziasztok!
Nekem egy 250-es ETZ-m van és most cserélek ki benne egy gyújtótrafót. Érdeklődnék, hogy kell-e valamit beállítani az új trafó miatt, vagy csak kapcsoljam rá a kábeleket és kész?
inkább vegyél gyárit és amikor a berta elhasználódott, akkor fúrasd meg a gyárihoz.
Mostanában nincs gond a Bertával, csak masszívan beette az emberek tudatába az az időszak magát amikor még kilincsből öntötték a dugattyúkat a garázsban.
Ja egyébként régen is szárazon tárolták az akkut, a különbség az volt hogy a felsavazás után még tölteni kellet egy napot.
Azt amelyiket az orrod előtt a boltban töltenek fel.
Mostanában minden akkut szárazon töltve gyártanak. Rá kell önteni a hozzáadott folyadékot és 20perc múlva van egy feltöltött üzemkész akkud.
Azért kell a boltban töltetni mert úgy érvényes a garancia, amiben pedig már van folyadék az akár használt is lehet, meg amúgy is ki tudja mióta áll ott, márpedig az nem tesz jót az akkunak.
szia! ha teljesen azonos méretü a két dugó, akkor nyugodtan lecserélheted. semmi más nem történt eddig, csak a 8-900 km alatt összekopott szépen a gyűrü a hengerrel. most új gyürüket raksz bele azonos méretü dugóval, ezek is hozzákopnap a hengerhez. a 0,03 mm-es illesztést én is kicsit szorosnak tartom, mert valamikor régen úgy tanultam, hogy a hengerátmérő ezredének kell lenni az illesztési hézagnak fúráskor, és így is készítettük annak idején a motorok felújítását. tehát a 0,03 mm-es hézag egy 30 mm átmérőjü henger illesztésének lenne jó.
Általában ilyen nem túl kivitelezhető ötleteim vannak, pl vízbefecskendezés...
Viszont ez egy értelmesebb kérdés: hátulra dobozt tennék fel, ehhez kéne tartót hegesztenem. Ehhez kérnék segítséget, h csináljam, képek, leírások, tapasztalatok.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a fúrás óta kb.8-900 km-t futott kis TS-be, lecserélhetem-e a Berta dugattyút, azonos méretű gyárira, gyári gyűrűkkel. Van-e vmi ami miatt ez nem ajánlott?
Ugyanis most lenne lehetőségem gyárit venni. Azért gondolkozok rajta, mert sok rosszat hallottam a Bertáról és elég szorosra van illesztve a henger(0,03), nem szeretném, hogy megszoruljon.
Valaki segítsen, plíz!
szevasztok
több boltba bementem hogy mz-mbe egy akksit vegyek. Egyik helyen azt mondták h szárazon árulják otthon fel kll töltögetni, máshol meg azt hogy már fel van töltve. Melyiket éri meg jobban megvenni?
nincs jobb ötleted?:) nagyon sok pénzbe.. alapból az alkatrészek beszerezhatősége necces. iszonyat felesleges hülyeség az.. csomó szopás, és egy halom dolgot át kell alakítani.
a sport Cetkákból is kiszedték azokat a szivattyúkat, az állandó szarakodás miatt.. jó dolog ez a keverék. de ha érdekel, egy hibátlan gyári jawa szivattyút tudok adni.1500pénz.
Elektronikában is lehet baja állítólag vmi kis henger tönkremegy a rendszerben és nincs alapjárat. Nekem volt ilyen régen, állítólag ez volt a baj.
Humánerőforrás-ügyileg:
Idegössze-omlas-sal :)
Üdv!
Gondolkozom, h az mz-re utólag olajpumpát teszek. Ez mivel járna anyagilag, motor szempontjából?
Lehetséges okok, szívató dugattyú tömítettség, bowden feszülés, alapjárati rendszer dugulás, és amit Waresz írt.
ja, és ezt semmiféle porlasztóállítgatással nem lehet rendbehozni.
egy millió baja lehet, pl főtengelyen gagyi szimeingek(tapasztalat) de a legvalószínűbbé úgy lehet tenni a dolgot, hogy ha megpróbálsz neki tartani fixen egy 3000res fordulatot, majd tartod a gázt tovább(nem változtatsz rajta!!) ha jó a motor akkor(és meleg) akkor annak akár egy napig is tartania kell a 3000res fordulatot, de ha szimeringes, vagy valahol falslevegős, akkor szépen fokozatosan lehörög, és le is fullad.
Sziasztok! lenne egy olyan problémám az ETZ-250-esemel hogy egyszerüen nincs alapjárat ha meg néha van akkor nem tart sokáig ha be álitom akkor pár percig jó aztán egy gázfröccs alapjáraton és ell is ment ha meg többet állitok akkor meg sok! vajon mitöl lehet ez szerintetek? ellöre is köszi!
kislánckerék kissebb:D szörnyű nagy különbség mi?:P
amúgy asszem nem nyer vele egy fillért sem a fenntartási költségekbe, legalábbis biztosításba tuti. talán a teljesítmény alapú adó nem 140forint rá, hanem 150:D
na, reklámoztam egy kicsit az mzclubhungary.comon... :D
"köszönet a szocimotoros.hunak a kapcsolási rajzokért, és a segítségért..."
most aztán majd tódulnak az emberek... :D
jó,így már érthető volt,a fúvókára visszatérve,szerintem nagy lesz,a 250esbe van ekkora,nekem csak etz-hez van gépkönyvem a ott a 125öshöz 105,míg a 150eshez 115ös főfúvókát ír a könyv.
lehet hogy szimering... vagy csak automata szivató:):)
szia
valamilyen üzemanyag adagolás problémád lehet, szedd szét a karbit pucold ki állítsd be a benzinszintet majd a levegőcsavart. VAGY nekem volt olyan problémám is hogy ha a kormányt elfordítottam akkor felpörgött. Túl szoros volt a bovden.
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
Sziasztok!
Egy problémám lenne.Etz 250-as motorom,valamilyen ok miatt,inditás után felpörög és nem megy vissza a fordulat szám...Néha megint jól müködik,néha megint pörög...Kérem valaki segitsen...halas
helo
már irtam párszor hogy kb 2000kmóta van uj siberem.Akkor annakidején be is állitottam mindent szépen.Jól ment ahogy kellett,nem volt ez a hang.
Aztán a tél környékén valamiért nem akart menni rendesen a gép 80 fölé nehezen akart menni.Akkor áttettem e tűt egy rovátkával.Akkor tettem 3.ból 4.be. kb1700 km es állásnál.Utána valamit javult igy a tűvel ,sokat nem aztán az igazi változást a megszakitó átnézése hozte.Elmentem akkor ugy 1800km táján motorozni ,minden rendben volt nagyon jól ment.Aztán olyan 50km után még finomitotttam a gyujtáson.
És aztán egy idő ben elkezdte ezt a hangot de csak a tű miatt.A km ek csak a siber életétben vannak igy(a motorban nemennyi van :) )
egy a lényeg a siber az jó volt mert azzal szépen ment csak igy olyan 100-200km óta van áttéve a tű és emiatt van,de igy tényleg jol megy ,egy picivel jobban mint 3. állásban.
Az igazi kérdés csak az volt h jó lenne e bele a 125 ös fúvóka,100as helyett.
Amiket itt mindenki ir segitségképp azokat mind ugyis tudom.Csak arra volnék kiváncsi h használt e már vki ekkora fuvókát 150esben,de majd inkább ugyis kipróbálom.
De egy 110es szerzek majd még.
sorszám: 35965 (111336)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 22:59:34)
óóóó nem ér én is így akartam!!!:):)olcsóbb fenntartás meg minden...am tényleg csutka ugyanaz a blokk??
ES175/2 csak 250 es henger van rajta.:)
biztos? Honnan tudod? :DD
(csak viccelek, előbb leírtam)
Ez természetes az MZ-nél...bizonyos fokig, de engem zavart, ezért reszeltem magamnak tűt amivel sokkal enyhébben csinálja.
Amúgy szükséges a dúsra állítás mert kigyorsításkor elszegényedik a keverék és ha állandó tempónál jóra állítod akkor nem fog gyorsulni a motor, illetve be is sülhet.
Másik lehetőség amit a 250-es ETZ-n csináltam Bambi tanácsára, az alapjáratot teljesen le kell tekerni nullára, és akkor az alapjárati rendszerrel frankón be lehet állítani az alsó terhelési tartományt finoman kezelhetőre.
Erre azért volt szükségem mert ha pályán megy az ember a kanyarban veszélyes dolgog lenne egy rángató motor, így pedig finoman kezelhető a gáz kis terheléseken és egyenletes tempónál is.
Ráadásúl a könnyített kuplungom miatt és a nagygázkar miatt amúgy is sokkal idegesebb a motor, szóval halál precízen kell karburálni, mert a levegő hőmérsékletére és páratartalmára is érezhetően változik a viselkedés. Mindig az első pár kör után 1/8 fordulaton belül állítgatom az alapjárati levegőt.
beleszól a tű mindenhol, csak különböző mértékben.
Alsó tartományban jobban mint a felsőben, de pl. a végsebességet közvetlenül lefogja ha nagyon lent van a tű.
Egy kis okoskodás:
Ha túl nagy a főfúvóka és azt tűvel akarják kompenzálni akkor be lehet állítani hogy alsó tartományban jó legyen, de akkor felső tartományban nem lesz jó mert a tű olyankor is benne van még a porlasztó csőben, amikor már nem kellene.
Tehát lényegben arról van szó hogy a különböző állítási lehetőségek hatását felrajzolva nem egyenes vonalat kapunk hanem görbét, és úgy kell játszani a beállításokkal hogy az összegzett hatásgörbe az egyenes legyen, különben vagy alul vagy felül vagy középen nem lesz jó.
sorszám: 35960 (111323)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 22:59:34)
igen, lehetséges a tű változtatás miatt, de én is inkább a 110-es fúvókát javasolnám a tapasztalataim alapján.
A fúvóka méret és a tű állítás nem egyenértékű a szabályzásban, mert másként változtatja a karburátor karakterisztikáját.
és még mielőtt valaki mondaná, nem főtengelyszimering...
egyébként megnyugtatásképpen, nekem is ugyanezt csinálja a 251-es... állandó gázkarállásnál (folyamatos haladás) 3000-3500-as fordulat között... állítottam már én is mindent, de ilyen... :)
gyorsításkor semmi, de ha a gázkar egy helybe marad az említett fordulaton, rögtön kezdődik a naaah-naaaaah-naaaaaaah-naaaaah... :D
de nem érdekel, 4000-töl olyan lágyan megy, mint a vaj... :D
szevasztok...
ilyen hangot hallat menet közben?...
http://www.youtube.com/watch?v=b00kwpPR7XE&feature=related
az nem lehet, hogy az alapjáratod kicsit dúsra van karburálva, és amikor adsz neki egy kis gázt, a 4. tűállással bejutó keverék alacsony fordulaton már sok neki?... mintha egyfolytában szivatóznál...
szerintem próbáld meg az alapjáratot kisebbre, illetve szegényebbre venni, de ha a gyertyakép azt mutatja, hogy magasabb fordulaton a 4. bevágás a jó, akkor hagyd ott...
és mindenképp számolj be az eredményekről... :)
na akkor mondom konkrétabban mire gondolok,lehetséges az hogy a síber ahogy mondod,a tűtartó része,másképp van esetleg kicsit magasabban,erre gondoltam,én megpróbálnám ennek cseréjét,változatlan tűállással,ahogy most van,ha úgy is meg van a hang,akkor ráfaragtam,és más lesz a hiba,a fúvóka,ahogy mondta waresz is az tőgáznál mutatkozik meg,amúgy nem szól bele a témába,és ha netalán magasabban van a tű a kelleténél akkor is csinálhat ilyet nemde? ezek mind csak ötletek,nem kell megfogadni.
Vannak még rendes emberek eszerint.
Egyébként neked nem ES 250-esed van?Igaz, a felsorolt alkatrészek szempontjából ez mindegy, ezek egyformák mindkét típuson.
üdv.: R
sokat kisérleteztem én is a gyújtással még régen és a 3 mm vált be.Tudjátok,ezt én indikátorórával állitom,igy azt a szikrát a valóságban nemtudom hol adja le de igy jó.Kisebb gyujtással olyan 2.8 al még elmegy de ennél kisebbel 70-80 nál már szenvedve megy,nem tetszik neki.és nem is akar kipörögni.
Én is mindig próbálkoztam finomitásokkal tizedes meg százados állitásokkal de a 3mm az ami jó.
figyeljetek.Mondom csak annyi a változtatás hogy 3. helyről a 4.re tettem a tűt. 3. állásban olyan a hangja amilyennek lennie kell. 4.ben meg előjön a pattogó hang kis fordulaton.Most ha visszaraknám 3.ba biztos h jó lenne hisz előtte is jó volt ugy 3.ban.
Én csak kérdeztem azt h jó lenne e ugy a 125 ös leirt tűállásokkal.
De végülis majd kipróbálom az megmondja,de azért én is nagyollom a 125 öst.110et szeretnék,majd suliban körülnézek.
A motorral kapcsoltatban meg tényleg jólmegy meg fél gáznál megy 85 öt.Én megvagyok vele elégedve.
Csak azért tettem 3.állásból 4.be a tüt mert kicsit szegénynek láttam a keveréket.
A siber meg már olyan 2000km óta biztos bent van,és ahhoz volt hangolva a karbi-és mikor megvettem hozzá már akkor sokkal jobban ment a gép.
És ugy az a 2000 km alatt volt minden állásban a tű próba erejéig és a 3.ban vált be,csak enyhén szegénynek láttam már igy mostanában a gyertyaképet.
Egy a lényeg tűváltoztatás miatt lett más a hangja,a 125 össel meg ki lesz próbálva,az megmondja majd.
ma nagyon meglepett egy kollégám amikor átnyújtott egy szatyrot amiben alkatrészek voltak.egy eredeti csomagolású gyújtótrafó 6V os(soha nem volt még motoron,egy nagyon régi német garancia papírral,két pár új fékpofát,egy pár használt,egy barna tokozású kuplung bovden(új) és egy első fék bovden szintén barna tokozás és mindez egy ES175/2 esre való.Pont mint az enyém.Igazi kincset adott át.Ilyen ajándékot még soha nem kaptam.
jav:tűvel
sorszám: 35950 (111300)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-21 21:15:04)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|