:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Jaa,és emellett a zörgés mellett csak 111,8 Km/h sebességig húzattam 1x !Úgyhogy a mások álltal állított 130-140 Km/h-ás rekord csak non sense kategória!Legalább is egy gyárihoz közeli állapotú 250-es nél,hozzápiszkálás nélkül!!
Jó lenne megszabadulni a zajtól,mert idegesít,hogy nem lehet kipörgetni rendesen mert bizonyos fordulat felett(kb. 4000) úgy zörög,mint egy román traktor!Sajnos fordulatot nem tudok pontosan mondani,mert csak kilóméter órám van!Összerakás után is zörgött egy kicsit,biztosan, dehát 500km előt nem akartam nagyon pörgetni,úgyhogy csak tatásan mentem vele!A csörgés csak fordulaton jelentkezik,és alapjáraton nem hallani semmit és ha visszaengedem a gázt,akkor sem!Az elején csinálta,hogy amikor fordulatról visszaengedtem a gázt akkor fordulatvisszaesés közben koppant egyet-kettőt,de szerintem karbi beállítási hiba volt,mert a karbi állítása és cseréje után mostanra elmúlt.És a megszakítóhézagon is állítottam.ETZ 250-ről van szó és egyébként szépen megy!Én 130kg körül vagyok,de alattam is szépen muzsikál!
Ja, igazad van bizonyos csörgés sajnos belefér a tűrésbe után gyártott cuccoknál, de ettől még használható.
A TW hajtókarok általában jók, de nekem már ment szét 50km után is.
A berta dugóval ugyan ez a helyzet, általában jó de nincs mit meglepődni a mégsem.
Ha megszorult a dugó, vagy nagyon megpörgetted üresben akkor az okozhat ilyet jól összerakott motor esetén is.
Helyedben lehúznám a hengert és megnézném pontosan mi is a probléma, mi az ami lötyög.
ha van gyári lánckereked, vagy pontosan meg tudod különböztetni az utángyártottól látatlanba, akkor nézz szét börzén, a közepes állapotú még bőven használható. 2 hét mulva börze pestszentlőrincen.
hajtókarnak semmi baja, a dugattyú "kolompolás" pedig ebben a minőségi kategóriában elfogadható jelenség, 20ezret elmegy ha jó olaj van benne és nincs kínozva. ha viszont mindenáron meg akarsz szabadúlni a zajtól, akkor kénytelen leszel megint szétszedni. új korában is zörgött valamennyit? mikor zörög? ha húzod neki magas fordulaton, vagy ha elveszed a gázt? pl a kis TS akár gyari dugattyúval felújítva is hiphop elkezd zörögni. ha ovatosan használja az ember(elég nehéz) akkor kicsit többet kibír zörgés nélkűl, ha meghajtja, akkor elég 100km a felújítás után, és máris jelentkezik a kb 3000 fordualt feletti "kellemes" zörgés gázelvételkor. nincs vele semmi tennivaló, ezért hívták őket csörgőkígyónak
egyik se olyan jó mint a gyári,közel se,de a TW se olyan gázos.Nekem yoko készlet van benne és már több mint 4000km-et szaladt vele,cak meguntam a endszeres szimering cserét a görbe főtengely miatt ezért lett szétszedve.
De azért egy hajtókarnak nem 800 km-t kellene kibirni!Vagy tévedek?És már gyári alkatrészt nem lehet kapni!
Felejtsd el, mosogatni még jó
Esetleg egy tank benzinhez keverve nem sok vizet zavar, de tisztán elég problémás.
hengernek nem lesz baja, csak ha a tűgörgő szétesik
sajnos nem csak a dugattyú lehet, hanem a hajtókarok sem éppen olyan jók mint a gyáriak.
Részletesebben mi a gond vele?
A lengyel alkatrészek általában jók.
Sajnos a Magyar alkatrészek esetében mivel az olcsó termékeket keresik gyártanak olyan olcsót amennyiből nem is lehet rendes alkatrészt csinálni.
Üdv mindenkinek... sajnos engem is utólért a válság, nincs pénz tankolni, viszont találtam itthon 2 liter kb 2 éves benzint, amibe olaj is volt keverbe... bele merjem önteni, tegyek-e hozzá plusz olajat, vagy felejtsem el?
sziasztok
van egy 250 etz m és nem akarja rendesen venni a sebességeket főleg 4 és 5 t . Mi lehet a gond ?
üdv
A fogaskerék témában szerintem a pénztárcád szab csak határt.A magyarnál szerintem minden más jobb,még a taiwani is!Én taiwani főtengely felújitó készletet vettem és eddig semmi baja!A gépműhelyben sem mondtak semmi rosszat rá,pedig profiknál csináltattam!Abeszerezhetőséget meg szerintem,minden normális motorosbolt meg tudja oldani!
800 Km-t futott és berta dugó van benne, lengyel gyűrűvel.Egyébként ettől a csörömpöléstől gondolom,hogy a hengernek lessz baja.....vagy nem???most mit tegyek???
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki, hogy Etz 250-hez hátsó lánckereket hol tudok venni valami normális minőséget, mert amit ma pesten a mofakereben kaptam az minden csak nem
fogaskerék, legszívesebben a fejükhöz....
Felháborító hogy ezt a szemetet elmerik adni járműalkatrészként,kíváncsi lennék a lánckerék minőség tanusítványára, de mindegy. A lengyel hátsó lánckerék milyen minőségű? Várom a segítségeteket, előre is köszi.
bocsánat! nem kisipari magyar dugó, hanem ma kapható ambica, berta, stb dugattyú. ha nincs lehetőség gyári beszerzésére, akkor AL-MOT lengyel(olcsó, nagyon jó, könnyen beszerezhető) dugattyút javasolnék, vagy esetleg török dugattyút, de utóbbinak beszerezhetősége megintcsak nehéz.
lehet kisipari magyar dugattyú zörgése is.
minimális kopási idő után már rendkívűl hajlamos ilyenre, mert a kúpossága nagyobb -a szarabb anyagminőséget kompenzálva(nagyobb hőtágulást)- mint a gyárinak. gyakorlatilag a hengerben való holtponti billenésének zaját halhatod. ez jöhet hengerből. amúgy menyit futott?
Tippeket kérek!Mi lehet a bibi,ha a 250-emnek magas fordulaton zörgős hangja van?Én többek közöt felső tűgörgőre gonodolok,bár nemrég lett felújítva,ami nem jelent semmit.
helló, eladó egy 125 ös ES MZ irány ár 40000HUF. Tel:06203718300
nem ment tönkre semmi a feszabot kivéve,az besült mint egy oldalas:D
a másik szívbaj meg akkor ért amikor az akkud tönkrement a rövidzárlattól? :)
sorszám: 36027 (111438)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-24 20:58:41)
én a trophy dinamóból csináltam öninditót:P feltehetőleg elkötöttem valamit,a szivbaj jött rám mikor a dugó elkezdett fel-le járni
Mind2 érdekel, mert a szerszámokat már kicsit unom hátizsákban hordani és mind2 lehetőségre nyitott vagyok. Kérdés, h nekem melyik éri meg jobban. Egyenlőre a tanktásta, amit hátizsákként lehet használni...
előbb még tanktáskát mondtál :) villatáskám nincs.
Engem a villatáska érdekelne. Képet, márkát, egyéb infókat tudsz mondani róla?
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/tura/hirdetes-14057459/
Jó állapotban, túrázásra használt Mz-m-től nagyobb vásárlása miatt válok meg. A szerkezet nagy felújjitásokon esett át. A blokk része teljesen új, 300ccm-re átalakítva, csak a külső elemek maradtak a régiek. Új kipuffogó, 98% os kerekek, új kábelezés, új elektronika, csinosított műszerfal, ledes fordulatszámmérő. A motorhoz jár rengeteg alkatrész (kipuffugó, plusz hátsó kerék 90% os gumivan,átlátszó lámpa búrák, villatáska,még egy tank és még sokminden) Egyetlen hibája hogy a festést kell még kijavítani. De hihetetlenül megbízható. A célig mindig elvisz.
A motoron látható krauser tartozék a GIVI doboz felárrar opcionális.Kérdéseket akár e-mailben a reimerm@freemail.hu-n vagy telefonon a 06306801228-as számon, ha telefont nem vettem fel akkor sms-re is reagálok.
Az ár irányár!
inkább a tartalék miatt jó, de elvileg azért jó mert így jobban kontrollálható az égés folyamata ha két helyről indul a lángfront
Én valamelyik Hondában láttam még ilyen megoldást, de ezek szerint más is próbálkozott.
Szerintem ilyet kommutátoros motorral nem is érdemes.
A 3 fázisu generátort még rá lehet venni hogy forogjon, de elég nyomatékszegény átétel nélkül és amint írtad olyan áramok kellenének amit már nem viselne el a tekercselése.
Úgy lenne érdemes ezt megcsinálni hogy nagyon sok pólusu állandó mágneses 3 fázisu motort használni és a motor és generátor üzemmód között a pólusok megfelelő soros és párhuzamos kötésével lehetne váltani, de ez a motor ami direktbe meghajt egy főtengelyt elég nagy méretű lenne.
Vagy vannak a 2fázisu léptető motorok, ezek elég alacsony fordulaton már leadják a nyomatékot, de a nagyobb nyomatékkal bíró darabok itt is méretesek.
Persze hogy lehet, a Toyota egészen jól megoldotta a Priusban :))
Azonban az ETZ generátor tökéletesen alkalmatlan erre a célra.
Mielőtt megkérdezed, ha kicseréled másra akkor is képtelenség az ETZ szintjén főleg, ha fű vagy az elektromossághoz.
Inkább Intravénás leírását követve tegyél bele önindítót, az működik.
egy kérdésem lenne: Miért jó a két gyertyás hengerfej 250es mz esetében??van mindig egy tartalék?:) gondolom ettől több van a dologban....
van itthon egy tatran blokk nem érdekel valakit?az is önindítós...
önindítós(dynastarteres) tatran blokk:
http://kepfeltoltes.hu/090424/tatran_blokk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Viszont lenne értelmes kérdésem is: valakinek van tanktáskája és ha igen akkor milyen?
Legalább nem mondtam (nagy) hülyeséget:)
pont ezt használják ki a Tatran 125 cseh robogóba, és a velorexbe is indítás, és dinamó gyanánt. sőt még az NDK P70-be(trabi előd) is iylen indítómotor-dinamó van. zárójel nélkül: EZ EGY AGYRÉM:D! olyan iszonyat áramot kér indításkor, hogy az valami horror. a folyamatos üzem miatt, ha csak egy kicsit is beég, vagy elkoszolódik a kommutátora, onnantól indítani se, tölteni se hajlandó. A neve Dynastarter. egyenáramú motor, és dinamó egybe. sajnos a 3fázisú váltakozó áramú generátor ilyen üzemre nem fogható. januárba raktam rendbe egy tatrant, és volt szopás ezzel a szarsággal is rendesen. a poén a mérete: akkora majdnem mint a komplett blokk:D próbálok képet keresni.
Elektromosságból nem vagyok egy zseni, de azt tudom, h minden elektromos motor tud működni generátorként is. Ezen elv alapján lehet, hogy lehetne vmi kezdeni az önindító ügyében...
körvics, Keri: Köszönöm a segítséget!
Eladó egy jobb oladlán horpadt, de javítható 250es ETZ tank (narancssárga). Akit érdekel dobjon egy mail-t.
na hát igen,nem mindegy az áttétel,az én öninditóm,az hát nem is tudom,de nem egy erőgép,viszont nagyon magas fordulatszámon megy,úgy gondoltam végig,hogy ha lendületből ahogy kitolja a bendixet,meg bírja mozditani,onnan már simán megy,és müködik,tehát jól gondoltam
a hegesztő nem vállalta,azt mondta hogy csak repedéseket szokott csinálni,ha csak pótlásról lett volna szó akkor még csak csak,de mivel elég "komoly" erők hatnak arra a részre az önindító miatt, így még gari nélkül sem akarta elvállalni,mondom itt tőlem két utcára van egy,de a számukat nem tudom csak egy nyitva tartási tábla van kint,de csak 3ig vannak:P,én meg ötig.a pálcát ott vettem a keresztúrin,mert az obiban nem találtam ilyesmit,csak ívhegesztő pálcát.
Ott van a munkahelyedhez közel a keresztúri úton egy aluhegesztő és alu kereskedés.
Legutoljára még nem voltak drágák.
sorszám: 36006 (111407)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-23 22:56:28)
Én csináltam olyat hogy villanyfúróval pörgettem a főtengelyt jó hosszan tologatás helyett amikor megszívta magát.
Beindult, de a fúró erősen melegedett.
Szóval oda akartam kilukadni, hogy kb. 200W szükséges a 250-eshez, esetleg megfelelő áttétellel kisebb is elég.
nekem van alupálcám meg invertert is tudtam szerezni,de nem vagyok annyira jártas az aluhegesztésben,készen van a hegesztendő alkatrész,van is egy hely ahol megcsinálnák,de se árat semmit nem tudok,mert ők 3ig vannak én meg 5ig ráadásul pest másik felében.tudsz-e árat mondani saccra egy váltódekni hegesztésre?
más:képek nincsenek fennt a képtáron,de tudok egy oldalt,ural.hu,oda írd meg az elérhetőséged,elég sok maszek és cég van fent akik motorokkal ill,veterán autókkal foglalkoznak,de aluhegesztőt egyet se találtam ott.
ha lesz 250esem ,lehet hogy megcsinálom arra is:)
Ja,és van kb 25db ETZ bontva,szinte minden,igen!tuning cucc is!vállalok még membránosítást+vízhűtést is!
nem,dehogyis,bár lehet hogy egyszerűbb lett volna effelől megközeliteni.egy suzuki sepia smkp.-ból vadásztam egy kis önindítót meg egy bendixet,a blokkba fúrtam egy lyukat a kiegészítő áttétel számára,ez van a bendix és a kuplunglánckerék alatti racsni között,a másik lyuk a bendixé.a dekni alján a ha kívűlről nézed,van egy bemélyedés,azt kivágtam ahogy van és "kihorpasztottam" vagyis az inverzét csináltam meg,fúrtam egy 24mm-es lyukat,meg két db 8as furatot a rögzitő csavarok számára,ezeket átmenővel rögzitettem,nem bíztam az aluban,a csavar pasztával kivállóan üzemel,a deknibe belül van egy 5mm vastag alu lemez meghajtva ami támasztja a bendix tengelyét,ezeken kívúl minden gyári benne.Ez egy kis etz blokk,itt kicsit könnyebb mint a 250es,ott már gondba lennék,de ez is megizzasztott.Ez már tavaly elkészült,csak mire odajutottam sokak unszolására hogy cikket irjak róla,egy sötétben kóválygó kutya miatt eldobtam a vasat,és kitört az önindító.akkor vettem egy sima deknit visszaraktam a berugót és úgy jártam,de télen kiderült néhány apróság mint pl üt a főtengely,meg folyik orrán száján az olaj meg falsot szív,elkezdtem szétborítani a blokkot,most már minden alkatrész megvan,már csak a deknit kell összehegeszteni.mivel nem volt semmi tervrajzom hanem kisérletezés alapján épült a prototípus,emiatt nem volt olyan egyszerű csakúgy legyártani mégegyet,de ennél már módosítottam pár helyen hogy még erősebb legyen,és kap egy bukókeretet is,ha eldől vagy borulnék esetleg,ne legyen baja.idáig 3szor fektettem meg,nem vagyok rá büszke, idáig 2szer felhajlott a lábtartó de ezen kívűl semmi baja nem volt.elég lassan haladok,májusra terveztem az első gurulást,remélem addig sikerül összerakni,de ha kész lesz egyszer,az lesz az első hogy körbe fényképezem,és megirom a cikk szövegét aztán ha van érdeklődés bedobom a közösbe.
Nem találsz rendes almínium hegesztőt?Nincs aki savállót,öntöttvasat,netén TITÁNT hegesztene,vagy túl drága?Esetleg CNC,vagy lézervágó problémád akadt?esetleg akarsz 1egyedi rezot(méretezve)?vagy más alkatrészt?
írj,hívj:mimiborzi@gmail.com
205357143
további képek:kep.tar.hu/TRK
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|