:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A 250 Trophyba egy közdarabbal építettem be az Etz generátorát.Bármikor vissza tudom alakítani mert nem esztergáltam ki a blokkból.A főtengely is kapott egy közdarabot a forgórészhez.Féltem hogy majd lerepül de pár ezret már mentem gond nélkül.A régi kis TS be valamikor egy kínai motor állandómágneses gyújtását raktam bele mindenestül.Oda is egy közdarabot raktam be ami a tekercseket tartotta.Ezt egy bontóban találtam és nagyon olcsón.
Már megint nem vettem észre pár iPad belejavítást a szövegemben. Ha valaki kéri, fordítást később mellékelek.
Mindegyik 6 voltos dinamójárda átalakítható viszonylag egyszerűen.
Át kell tekercs élni a forgorészt, az allorészhez mechanikus szabályzó esetén meg kell növelni az ellenállást.
De ezzel csak a feszültség nő meg. A teljesítmény nem. És az a kevés.
Lehet kapni powerdinamot gyakorlatilag minden típushoz, de sok tíz ezerért.
Flexel, heggesztővel , esztergával be lehet építeni valami nem belevaló generátort, de ehhez vagy nagyon sok tapasztalat, géppark , vagy sok pénzzel honorált szaki kell.
Lehet hagyni 6 boltosnak. Ha jól karban van tartva tökéletesen használható. Amikor kifejlesztették őket használatra tevezték a jószágokat, tehát használhatók is. Egyedül a dugóban való több órás araszolás nem nyerő világító reflektor mellett.
De ha kevesled a teljesítményt, LED-es féklámpávall, hátsó lámpával, viisszajelző lámpákkal takarékoskodhatsz. Index is lehet LED-es, de én ritkán látok igazán erre a célra való ledeket. Vagy a ledek fény ereje kicsi, vagy színűk nem mézszínű.
Ahogy a 350-es Jawa is átszerelhető 12 voltra?
Keri, a Ts 125-150 átvezetékelhető 12 voltosra? Nincs ilyen motorom, de szeretem az old-schoolt, és szívesen vennék egy Ts 125-öst, csak nagyon gyenge a 6 voltos rendszer, ha jól értem a tapasztolatzokat. Van 12 voltos Ts és elektronikus gyújtás? Köszi előre is.
Sziasztok! 250-es ETZ-men szeretnék ülés szivacsot cserélni,mert ki van ülve a régi. Van valami szivacs amit tudtok ajánlani erre a célra? Illetve hol célszerű beszerezni?
A másik kérdésem,hogy a hátsó lengéscsillapítót lehet valahogy lágyítani? A 70 kilóm alatt marha nagyokat üt.
Előre is köszi a segítséget! Széles utat!
Én drágább olajjal nyomulok 4T castrol 10w 40 ezen írja is hogy olajfürdős kuplunghoz való.Volt egy esetem amikor sima 15w40el kissé megégett a kuplungom és kissé össze is ragadt.Amióta váltottam olajat nem sokat mentem hogy bármi jót elmondhassak róla megéri-e.
Kapcsoló villa lehet elkopva, vagy nincs beállítva az alsó és felső hézag a váltó fogaskerekeknél.
sorszám: 47741 (144009)
( előzmény: Balinthadnagy, 2015-04-02 07:56:19)
Üdv!
Én most szedtem szét a TS 150 blokkját, mert egyfolytában kidobálta a 4. sebességet terhelés alatt.Olajat is cseréltem benne, nem lett jobb. Most hogy szétkaptam nem látok semmi kopást, a fogak is jók.Nincs ötletem...help :)
ettől még el lehet kopva a váltó
Bár a 150-es ETZ váltóját még nem láttam, a 250-esnél a 3. fokozatot kezdi kidobálni ha kopik.
TS125 az alsó vagy felső fokozatokat dobálja ki, a két középső fokozat esetén ez kb. csak tengely töréssel lehetne.
és ez a próba 8-10 éve történt, azóta csak 15W40-et rakok bele és semmi baja.
ja, 150-es etz-ről van szó, ezt elfelejtettem ideírni.
Nekem a 10W40-el kidobálta az ötödiket. Azt hittem elkopott a váltó, szedhetem szét a blokkot. Aztán valaki szólt, hogy nagyon gyorsan rakjam vissza a 15W40-et és azóta megint tökéletes.
Sőt, lassan mindenhol ez a téma! :-)
Vegyen már valaki egy 10W40 hajtóműolajat, ne nekem kelljen kipróbálni...
Ez örök téma fog mindig is maradni
:D Egy fórumtársam bölcsen így nevezte :A férfiember intelligens mosópora!
Nem mintha nem ez lenne a téma minden héten, de 10W40-es Tesco motorolaj.
Üdv mindenkinek!
Ki milyen olajat tölt az MZ váltóba?
Generator forgoresz menetzarlatos volt. Most mar minden oke.
Ugy nezem, ez a forum nem porog nagyon-nagyon. Vagy mindenkinek hibatlanul ketyeg a mocija es gepelgetes helyett mindenki az utakat roja... :)
5-ben 80 a vége?
4-ben mi a végsebessége?
Szerintem nagy az a 120-as gumi rá. Az 5l is soknak tűnik.
Cseréljetek kipufogót egy próba erejéig a másik 150essel.
Generátor tekercsellenállások sorban 1,5 ohmosak.
Az a gondom akat az ETZ-vel, hogy az országúton elment a töltésem. A visszajelző olyan erősen világított egy pillanatra, mint az éppen lenyugvó nap... Aztán már csak feketén világított. Hazaértem, az egyik egyenirányító tartócsavar ráesett az egyik diódára. A kontrolizzót kicserélve folyamatosan világít töltésért. Se a fesszabályzón, sem az egyenirányítón nincs több, mint az akkuban, sem sehol. Kivéve a generátort, mert ott csak 1-2 VAC van. Feszmentes állapotban pedig az ellenállások sorban 1,5 ohmosak.
Pls help, mit nézzek?
Nem jó csak a 6V-os (dinamós) Trabié.
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 601-es trabi 6 V-os elektronikus feszültség szabályzója jó lehet-e MZ TS 150-hez?
Magam is optossal kezdtem a fejlesztést mert akkor még a Hall kapcsoló IC-k nem léteztek.
A koszolódás miatt sok baj volt velük.
Volt anno optoelektronikus gyújtás Barkasban. Folyton baj volt vele a kosz miatt, pedig az gyári megoldás volt. Szerintem az semmilyen járműbe nem való...
Házi gyártású optós gyujtásnál már találkoztam fordulatszám és feszültség függő előgyujtással. De még koszolódásra is elmehet az előgyújtás ezeknél, Szerintem.
Megint csak szerintem. Szoci motorba nem való optós. Túl nagy az esély a koszolódásra.
Gyenge gyújtás, bizonytalan szikra is okozhat a leírt hoz hasonlót.
Rossz előgyújtás beállítás, rossz karbi beállítás (<-karbi beállítás cikk), eltömődött kipufogó. Légszűrő nem jellemző hibaforrás, de ha 30 éves van benne akkor cseréni érdemes. Kivenni csak ellenőrzés idejére, mert amúgy rosszabbul megy nélküle, mivel megzavarja a karburátor beállításait.
Fúvókát tök felesleges cserélgetni, nem azzal állítunk karburátort.
okozók lehetnek a kerék ütése mellet, a kormánycsapágy , lengéscsillapító, gumiprofil hibája.
De ezekkel a motorokkal nem is kell gyorsan kozlekedni. A 80-as tempo nem is veszelyesen lassu az autokhoz kepest az orszaguton.
Hali,
Vedd ki a legszurot. Probald ki anelkul. Nem megbantani akarlak, csak van, hogy az ember agya vegtelen ciklusba kerul es a legtrivialisabb megoldas sem jut eszebe... :)
Masik otlet, merd meg a kompressziot. Nekem ez volt a megoldas.
Bar a tul vastag gumi sem tesz jot a fogyasztasnak.
Helló!
Furcsa hibába botlottam, amire nem találok értelmes választ. Adott két 150-es ETZ, az egyik saját, a másik az összehasonlítási alap. Ismerem mindkettő előéletét, a legtöbb dologban hasonlítanak, az enyém mégis érezhetően és lényegesen gyengébb. Leírom a két motor közti különbségeket.
Enyém: 550km-t futott normális bejáratással a komplett blokk felújítás óta. Optikai gyújtás, 40-es keverék szintetikus olajjal, 60kg-os vezető, alig 80km/h végsebesség, kb 5L-es fogyasztás, 120/80-as hátsó gumi.
Összehasonlítási alap: 3-4000km-t futott ugyanolyan felújítás óta, Hall gyújtás, 50-es keverék szintetikus olajjal, 110kg-os vezető, 100km/h feletti végsebesség, kb 4-4.5L-es fogyasztás, 3.25-ös hátsó gumi.
Már ezekből a számokból is látszik, hogy irreális a különbség. 4-ik fokozatig viszonylag jól gyorsul, 5-ben szinte csak tartani lehet a sebességet, de inkább lassul. Főleg szembeszélben, de elég jelentősen, akár 10-15km/h-t is. Megpróbáltam már 4 bar-ig fújni a hátsó gumit, hátha a szélessége miatt fogja vissza, de semmi változás. 24n2-2 karburátorral, 115-ös főfúvókával, tű a második rovátkában (nem a legszegényebb, hanem annál egyel fentebb van). Ezzel járattam be. A fogyasztásból és hogy őzbarnánál kicsit sötétebb a gyertya, arra gyanakodtam, hogy talán túl sokat kap, tehát 105-ös főfúvókát raktam bele, de még rosszabb lett, 5-ben már csak szívatóval volt hajlandó gyorsulni. Most 125-ös van benne, ezzel kissé erősebbnek érzem, de még mindig nem tudja azt, amit kellene. Első lánckereket most fejből nem tudom, hogy milyen van rajta, de mindkét motor 5-ben 70-es tempót 4000-es fordulaton tudja, tehát még az áttételben is megegyezik a két motor.
Akkor vajon mégis mi okozza ezt a jelentős különbséget? Mit nem vettem észre, vagy mit csinálok rosszul? Még ha csak 550km-t járattam, akkor is többet kellene tudnia. Sok motort újítottam fel (kb 30-40db) és járattam be vagy csak kezdtem el a járatását, a többi meg a tulaj dolga volt. Amelyik jól sikerült, az már az első km-ektől kezdve erős volt. Amelyiknek meg el lett rontva a fúrása (1 vagy 2db), az a legóvatosabb járatás ellenére is hajlandó volt a ragadásra.
Szóval bármilyen segítség nagyon jól jönne, mert így nem hogy túrázni, de még a szomszéd városba is körülményes elgurulni...
Az a kerdesem, hogy mitol kezd el szitalni a kormany, ha elengedem mindket kezzel? Kormanycsapagy oke, egyenesfutas szinten. Mikor elengedem, egyre nagyobb amplitudoval "rangatja" valami jobbra-balra. Latszolag nem fugg a sebessegtol.
Szerintem egyszerűen csak a visszajelzőről lehúzod azt a kábelt és átkötöd, mert ugye ha jól látom egyik se ott van testelve. Nézd meg az etz 12V rajzát, az alapján jól látszik.
Na bővebben , régen szóltam már hozzá. MZ ts 125 vgy 150 es de luxe donormotort keresek, elsősorban Budapest környékéről.
coopermine@gmail.hu /nem .com/
Mz ts 125 donormotort keresek
Sziasztok! Szereztem a ts-re egy olyan fordulatszám mérőt, amiben vannak visszajelző lámpák. Külön akarom kötni a töltést és az irányjelző kontroll lámpát. A kérdésem az, hogyan lehet őket egymástól külön választani?
Ez a konyv majd' 400 oldal. A neten nem is kerestem. Aztan gondoltam, hogy feltoltom, de a jo minosegu szkenn-hez igen ki kell hajtani a gerincenel. Attol felek, tonkremegy. Hodmezovasarhekyen vettem meg januarban. Meg volt az eladonak 3 peldany...
Most már engem is érdekel, valahonnan le lehet tölteni az említett könyvet? Holnap túlóra közben elolvasnám! :)
Koszonom a gratulaciot!! Ezzel kellett volna kezdenem... Kicsit szegyellem magam.
Vannak benne elavult megoldasok, ketsegtelen. Minthogy az etz is elavult mara. De a motor mukodesenek alapjai orok ervenyuek. Voltak elkepzeleseim korabban is a mukodes reszleteit illetoen. Orultem, mikor leirva is lattam egy-egy elkepzelesemet. Masokra szajtatva cdodalkoztam ra... Egy motor ( hoerogep ) mukodese csodalatra melto. Nyilvanvaloan egy fotengelyt ma mar mashogyan vizsgalnak. A szerzo sem az ipari korulmenyeket ismertette. Viszont a piramisokat is felpitettek tobb ezer evvel ezelott. Szoval regen is mindent meg tudott valositani a talalekony Ember. Vegtere is ez emelt ki minket az allatvilagbol, de nem akarok moralizalni. Jomagam a felvonoiparban dolgozom. Van egy konyvem, amiben a "regi oregek" meselik el, a haboru utan mikent varazsoltak lifteket a szetbombazott roncsokbol. Ez a konyv hasonlit egy kicsit arra.
Gratulálok én is!
Azt a könyvet én is elő szoktam rendszeresen venni.
Szórakoztató és vannak benne olyan megoldások, amit ma már nem találsz sehol.
Kedvencem a hogyan centrírozzunk főtengelyt két "bot", némi madzag, meg súly felhasználásával...
Kár, hogy nagyon elavult, még MZ szinten is.
:)
Hajrá!
Örülök hogy megy a moci!
Valóban jó könyv.
Az hogy villamos vagy gépész, meg szinte mindegy a érdekel valami, akkor meg fogod érteni a lelkivilágát és azon a területen lehetsz akár a legjobb is.
Regen jelentkeztem. Majdnem napra pontosan 3 honapja adtam oda a motoromat Gyorszentivanon a szerelonek. Azota egyre novekvo turelmetlenseggel varakoztam az elkeszultere. Na, tegnap vegre elhozhattam a 250-es csodamasinat.masodik tulmeretre lett felfurva, uj dugo kerult bele, uj csapagyak, hajtokar. Azert adtak nekem el annak idejen, mert az 5. Sebesseg fogaskerekenel levo zegergyuru darabokra tort. Es nem talaltak meg az olaj leeresztesekor az osszes darabjat. Ezt persze elmulasztotta megemliteni az elado... A kompresszio 7,5 volt felujitas elott. Meg januarban vettem egy blokkot csak ugy gyakorlas kedveert 6000 ft-ert. A szerelo pedig akkoriban megemlitette, hogy a valto oldali dekliben a berugokar tamasztasara szolgalo ontvenyresz hianyzik.Nosza, elvittem a blokkot neki. Ebbol a blokkbol joszerivel semmit nem tudott felhasznalni, csak kivagta ezt az ontvenyreszt es behegesztette az enyembe. Tudom, hogy az enyemet mutogatta, de szinte nem is vettem eszre, hol van a varrat. Piszok mazli... Nagyon bejaratos meg, vigyazok ra nagyon. Van most benne 30 km. De mar most jobban gyorsul, mint a regi dugoval. Ugyhogy megjobban vigyazok. Kaptam a szerelotol kolcson meg decemberben egy Tarnai konyvet, a cime: A motorkerekpar. Persze minden szavat elolvastam lenyugoztek a konnyen ertheto es az eloadas utan logikus osszefuggesek. Tudom, gepesz szamara alapvetesek vannak benne, csakhogy en villamosmernok vagyok. Szoval annyira megtetszett a konyv, hogy beszereztem magamnak egy peldanyt. Kimuveltem magam a bejaratas temakorben is. Alig varom a hetveget, hogy motorozhassak. Vegre.
Ha nem vízhűtéses a motorod, akkor pl. azért is, de leginkább a hideg motorban páralecsapódás keletkezik, és az olaj meg felszívja. De mint mondtam ez nem olyan probléma, mert ha felmelegíted a motort, akkor ez a nedvesség távozik is belőle idővel.
Olajtémában nemnagyon kérdeztem még. De amugy ma nappal megnézve max annnyit láttam hogy vizesedett az olaj. Az mitől lehet egyáltalán? A gumidugó mellett befolyik?
Rád, emlékeztem, de akkor más volt :)
Én? :D Amugy nagy baj nem lehet, mert a mágnesdugót kicsavarva alig folyt ki olaj, úgy már reális a mennyiség kb amit beletöltöttem.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|