:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem nekem pont fordítva van amikor nyit a megszakító akkor világit a leghalványabban amikor pedig zár(felső holtponthoz ér) akkor a legerősebb.
meg a "jó minőségű" laza illesztés...
valamit elkötöttél, esetleg a testelő csavar környékén néz szét nem szakadt e le valami.
Járatásra a biztonság kedviért szoktam én is 1/30as keveréket adni a gépnek DE amikor járatom, akkor nem próbálgatom a végsebességét a gépnek :)) ha a járatás olyan fázisban van amikor ezt már megteheted addigra már 1/50-es keverék is mehet.
Én az első két tankot szoktam sűrűbbre keverni.
Én is csak azt tudom mondani hogy dús a keverék alapjárat környékén, de az olaj arányán ne változtass, mert az így jó.
A dús keverék azt jelenti hogy túl sok benzint adagol a karburátor a beszívott levegőhöz. Ezt ráadásul csak alapjárat környékén teszi.
Kezdetnek ellenőrizd hogy elzár-e a szivató rendesen a karburátorban, illetve a melléklevegő csavaron tekerj kifelé egy fél fordulatot.
Lehet még más gond is, ebben az esetben javaslom átolvasni a szerviz rovatban található cikkemet a karbi beállításról.
Hát annak én is örülök,hogy nincs nagy gond!Csak a "jóminőségű" utángyártott dugó kalimpál benne!A préstér is oké!Mizu a könyvel?Tudod használni?? :))
a helyzetjelzőt elirtam ,meg a kapcsolom szót is.
sok a benzin vagy az olaj,ez lehet bal oldali szimering v. 2T olaj is,kérdés milyen arányban kevered,illetve lehet hogy lapjáraton sokat kap ami tőgázon jó neki de álló helyzetbe már nem tudja könnyedén begyújtani
helo
ismerős a jelenség.Nekem is van kis ts nél.főleg ha hejzetjelzőt kapcxsolok és ugy rugdalom.De ez azért van nálam mert már gyengébb az akksim Ah-ilag mivel kimostam 3 szor,de jó lett.De biztos vesztett a kapacitásából mert mosás óta a nyugalmi feszültsége 6.21 vagy picit kevesebb.Régen 6.34 V volt.
Na egy a lényeg h egy gyengébb akku vagy rossz csatlakozások miatt amikor a megszakitó zárva van akkor a trarfóban áram folyik igy az akkut terheli és levesz a feszültségéből.Kicsit tovább forditva a főtengelyt mikor nyit a megszakitó akkor az áram már nem folyik a trafón így nem terheljük az akkut igy erősebbek lesznek a visszajelzők.
Volt már valakinek olyan, hogy mikor a motor nem jár akkor kapcsolgatva jól működik az első világítás, de ha beindítom akkor világítás kapcsolása nélkül is világít a tompított? Kis ts-ről van szó, etz h4 foncsor, hs1 35\35w izzó. Mióta kicseréltem ilyenre azóta csinálja.
Amúgy a halogén nagyon királyul világít!
szia! jól mondják, dús a keveréked, de nem a benzin-olaj, hanem a benzin-levegő keverék arányra gondolták. az alapjárati keveréked kicsit dúsabb az optimálisnál, vagy nem zár rendesen a tűszeleped a karburátorban. először a levegőcsavaron tekerj fél fordulatot kifelé és így járj a mocival. ha marad a probléma, akkor cseréld a tűszelepet és a szivató dugattyú gumitömítését. az ilyen lassan szivárgó töbletbenzin normálüzemben nem vehető észre, viszont alapjáraton befolytja az üzemmeleg motort.
szia R.Norbi! örülök, hogy nincs nagy gondod a gépsárkánnyal. a lazán illesztett dugattyúszoknya rendesen tud fordulaton csörögni de nem okoz semmi problémát a hallássérülésen kívül:) még annyit szeretnék mondani, hogy ha kevés a dugattyú-hengerfej rés, magasabb fordulaton az is csúnyán tud szólni. min 1,2mm-re állítsd be hengerfejtömítéssel. max 1,6mm legyen. minél nagyobb a rés, annál puhában jár a motor. igaz, valamennyit csökken a végsürítés, és ezáltal a teljesítmény is, de elhanyagolható ahhoz képest, hogy a motor optimális beállítással robbantgatja a naftát. sok örömöd legyen a gépben.
12V-os MZ-sek!
lehet hogy van aki már tudja, de azért elmondom: a magyar elektronikus fesszabályzó elég jó, de nem is egy csúcscucc. főleg az ára~4000ft....
Szerény javaslatom:
aki ilyennek beszerzésén gondolkodik, az inkább menjen el egy autóbontóba, és wartburg, vagy trabi "DLR" vagy "DLR2" (2 gyufás skatulya méretű alu házas alulról műanyag) fesszabályzót vegyen. bekötésében szívesen segítek, a működésre én vállalok garanciát. kb 500-1000ft körüli összegért lehet hozzájutni. nagyon átgondolt, egyszerű belső felépítés, nagyon strapabíró, rendkívűl stabilan szabályoz, alacsonyabb fordulaton felépül a töltés, és lényegesen kevésbé terheli a motort a generátor. ha nincs szükség töltésre, néha még ki is gyullad a töltésvisszajelző, annyira leszabályozza a gerjesztést. a gyári elektromechanikus fesszab kiváltására különösen javaslom!
Akkor karbi beállitás,nekiesek szombaton.Péntek Kunmadaras,és higitok a keveréken.Én ugy tudtam hogy járatásra illik vastagabb keverékett adni neki.
Az olaj a Mol-os de nem az arol.(1300ft volt)
fúvóka gyári,kipuf fúrás előtt volt kiégetve,fúrás elött 50es keverékkel jártam.
kösz.
Hali!!!
Nekem egy 250-es ETZ-m van, és az a gond vele, hogy amikor városban lámpánál motorozok és pirosnál állni kell akkor elkezd fulladozni és egy idő után leáll, de azonnal újraindul, néztem a gyertyát ilyenkor mindig fekete színű. Amúgy máskor semmi gond nincs mindig "pöcre" indul és a gyertya szépen ki van égve. Mondták már, hogy dús a keverékem (10-11 literhez 2 dl olaj), de szerintem ez jó. Mi lehet a gond?
pontosan anyit ér, hogy elviszed egy gépműhelybe, és 5 perc múlva hót vörös fejjel hozzádvágja a szaki, hogy:
"ez egy HULLADÉK, NEM LEHET KICENTÍROZNI SE!!"
:D:D:D
szóval nem csak anyagában F.O.S.:)
hello van egy 250 etz és nem veszi a sebességeket levettem az oldalát és valahogy kiakadhatott a kuplung valali mondjon már ötletet hogy mi lehetne a baj . köszi csaó
Szerintem is inkább vegyél egy felújítókészletet és javítasd meg valami frankó gépműhelyben, a gyárit!Olcsóbb és jobb is lessz!
jobban jársz egy felújított gyárival
Sziasztok!
Véleményetek szerint a mofakernél kapható ETZ főtengely mennyit ér, érdemes-e megvenni?
Levettem,de nincs semmi nagy gond!Csak a dugattyú mocorog(saize)!Waresznak lett igaza!Köszönöm mindenkinek a segítséget!..ismét!Ha lessz rá gempa,akkor megpróbálom a lengyel dugót és ha azzal sem lessz jobb,akkor veszek egy füldugót és kész!Mármint a fülembe :))
Köszönöm a válaszokat!
A töltést kimérjül faterral :)
A doboz rögzítését meg akkor vhogy egyedileg megoldom,mert nekem nincs olyan t az akksinál :S
Sziasztok!!
Debrecenben nem tudtok olyan boltokat, ahol jó ETZ alkatrészeket lehet venni?
Sziasztok!!!
Valaki tudna nekem segíteni?
Etz250-nél a hátsóféklámpa testérintkező kapcsolórol lenne szó ami lent van a keréknél!!!
A fékkulcon lévő lemezke hozzá ér rendesen a testérintkezőhöz és mégsem kapcsolja a féklámpát!!!
A kábel nincs megszakadva mert ha má hol a motoron keresek neki testet akkor kigyullad!!!
Akkor is ha a kerékben lévő alkatrészt(amin a dodfék van és a fékkulcs megy át)hozzá érintem a a motoron a fémhez tehát letestelem!!!
Várom ötleteiteket!!!
Ja az elsőéknél kapcsol rendesen a lámpa!!!
szerintem töltsél az aksin..nekem amikor a régi biztosíték volt benne ami nem tűs, akkor csinálta ezt a kisTS a nagy átmeneti ellenállás miatt...
A kondenzátor a mechanikus megszakító része, elektronikus gyújtáshoz nem kell.
A töltéshez nincs köze, a mechanikus fesszab lehet oka a rossz töltésnek, de sok más hiba is előfordulhat.
A töltés probléma vagy szakembert kíván vagy egyenként kicserélgeted az ide tartozó alkatrészeket amíg meg nem javul.
Fesszab, diódahíd, szénkefe, vezetékek, akku, forgórész, állórész. Kb. ebben a sorrendben.
Vagy ha értesz hozzá akkor ki is mérheted ezek nagyrészét.
Elsőnek a karburátor beállítással próbálnám nagyobb végsebességre ösztökélni.
MEgfelelő főfúvóka? Ha igen akkor feljebb húznám a tűt eggyel.
Másik gyanúm, ha 33-as keverékkel jártál eddig is akkor el van tömődve a kipufogó, mert ez sok neki.
40-esnél sűrübb nem egészséges a tűgörgős hajtókarral szerelt gépeknél, de inkább 50-est javasolnék, valami normális olajjal, ami nem kormol.
Ugye az olaj az rontja az égést így a motor teljesítményét is, tehát nem csak a kipufogón keresztűl tudja visszafogni a motort. Ezért ha a teljesítmény a lényeg akkor a lehető leg kevesebb olajat kell adagolni amitől még nem károsodik a gép.
Saját tapasztalatom alapján jó minőségü résszintetikus olajnál nekem 1/80-as keveréknél kezdte érezni a kenés hiányát a motor, (enyhe szorulási hajlammal jelezte) de hallottam olyanról aki észter alapu teljes szintetikus olajjal 1/100-asra keverte MZ esetén.
Utcára én 1/50-1/60 körül használom a kis TS-t. Nem méregetem pontosan csak a flaska oldalán a decis jelölésnél 2 decit adok tankolásonként, ami 10-12literes tankolásnál még benne van a tűrésben.
Ezzel a motorom teljesen jól elvan már évek óta és ami a legfőbb ha bemelegszik akkor már nem füstöl egyáltalán. Igaz én füstmentes Castrol Scooter olajat használok, vagy annál picit jobb ELF-et
Üdv mindenkinek
Szerintetek mi lehet akkor a probléma etz 250-nél amikor a motor indításakor a töltés jelző lámpa a rugdosás közben villog(de nem alszik el teljesen)úgy hogy amikor a felső holtponthoz ér akkor világít a legerősebben amikor pedig az alsó holtponthoz ér akkor a leggyengébb.
Az érdekelne hogy mi lehet ilyenkor a baj valami a gyújtással lenne ? Pöc-rőff indul első rúgásra meg normálisan is megy csak ezt nem tudom hogy miért csinálja.
Sterintem az 1:33as keverék etz-be túl sűrű. 1:50 a gyári ajánlás. Én a felül bronzperselyes hajtókarú kis ts-be keverem 1:33ba. Ennek a gyári keverési aránya ennyi.
Mondjuk nem tudom ez mennyire befolyásolja a végsebességet.
Ja az enyém fúrása után 900km-el, tegnap sík úton kivitte a 100at egy személlyel. Még picit lehetett volna tovább húzni, tehát a 105 meglett volna. Persze nem GPS-el mértem :)
ETZ 250 (1987 11. havi) 3 db. túradobozzal, új első gumival, új kipufogóval lánccal, üléssel 2010 05.20.-ig érvényes műszakival eladó. Ár 80000 Ft. 70/2429283 Pécs
mindenesetre a hengert levenném a helyedbe sokat nem veszíthetsz:):)
újabb motorokon van ilyen funkció,de nekem úgy rémlik kell hozzá egy olyan kapcsoló ami mind a négy szálra megadja a delejt.egyébként a harmadik szál ha jól értelmezem akkor az egy vezérlő de így látatlanba nem vagyok benne biztos.
szevasz motopeti...
eredetileg a 251-en az aksi tetején van egy kis tálca... ez a tálca szerszámtartóként funkcionál, illetve ez a tálca szorítja le az akksit, hogy ne mozogjon... ezen a tálcán van két furat, ebbe csatlakozik az a gumi dugó... ha a motort előröl nézed, akkor a doboz az akku mögött fejjel lefelé a tálcára van rögzítve...
ehhez a gyújtáshoz nincs szükség kondenzátorra, mint a megszakítós változatnál, mert nincsennek érintkező felületek, amik szikrázzanak üzem közben, a kondenzátor ezt szünteti meg...
a töltéssel kapcsolatban meg először szerintem nézd végig a diódahíd és a fesszab érintkezéseit, az eléggé koszos, oxidos szokott lenni...
ja és én a múltkor a biztosítéktáblán 1200 Ohm ellenállást mértem a szar csatlakozás miatt, és csodálkoztam, hogy töltés van, de az akku meg csak merül szép lassan...
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy adott egy 250es ETZ, de a gyújtása a 251esé (mivel E változat), és a fekete tirisztordoboz(remélem jólírom a nevét) ,szval van rajta 2 lyuk,és kiáll belőle 2 olyan gumi,mint az eredeti fesszabályzóból,tehát vhova felvan rögzítve, de most raktam össze a gépet,és nem nagyon találom,hogy hol van ennek a helye.
Más, ebben a motorban nekem nem volt,és most sincs kondenzátor. Nemtudom,hogy kell-e,ehhez a gyújtáshoz, vagy direkt nincs. A töltésem nem vmi jó, de lehet a mechanikus fesszab hibája is.
Válaszokat előre is köszönöm szépen!
Sziasztok.
Az egészséges, hogy egy 150es etz 1000km van benne furás óta és 2személyel (kb 170kg) és 80-nál megáll a tudása??
Vagy illő lenne megnézni a gyujtást,karbit ?
Egyébbként pöccre indul,szép alapjárat,vill barnás gyertya, 33keverék.
Május 1 KUNMADARAS.
üdv
kepfeltoltes.hu ide képként lehet feltölteni
vagy
extra.hu itt csinálsz egy tárhelyet, és feltöltöd
elektronikus relé kell bele az nem érzékeny a terhelésre, így azzal tehetsz egy kapcsolót ami egyszerre kapcsolja mindkét oldalt. Két elkülönített kapcsoló körös kapcsoló kell.
A harmadik akkor kell ha mindkét iránynak egy izzó van a műszerfalon.
nem akarom az ördögöt a falra festeni milyen gyűrűt tettél bele?? sztem gyűrűtörés...jah és nem a legkeményebb gyűrű a jó, hanem amit kapni lehet a lényeg hogy ne a hengert koptassa hanem a gyűrű kopjon, itt a szomszédban egy felújított 250es etz halt meg bejáratás után, kérdeztük tőle hogy mi van?, és sorolta hogy külön rendelt drágább kemény gyűrűt hogy fasza legyen, ez is lett a veszte...
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy 250-es ETZ-re hogy lehet vészvillogót rakni? Ja és a villogóautómatán 3 kivezetés van holott kettőt használunk mire való a 3.?
Olyan,mintha egy marék gyöngykavicsot szórtam volna a hengerbe.Vagy ,mintha egy rekedt mamut köszörülné a torkát. :D
Szia!
Van egy kiváló minőségű szerelési kézikönyvem a 250es etz-hez, irj egy mail címet, átküldöm. Hová tudom feltölteni ezt az anyagot. Én is itt túrtam valahol a neten, de ne kérdezd hol.
Üdv: Nagymedve
Itt van fönt egy szerelesi kezikonyv (akos) etz 250hez, amiben van egy teljesgáz-jellgörbe, de a kép annyira rossul van lefotózva, hogy nem lehet elolvasni. Valaki jobb minőségben fel tudja tenni a netre? A kép a 14. oldalon van, 4.ábra.
és milyen jellegű a zörgés? ilyen vázat is érintő morgás, vagy csak erős "zizergés"?
üdv! nem tudom milyen gyártmányút forgalmaz a Peti de egy próbát megér,hívd fel ezen a számon:06 1 312 15 26
Ő hétfőtől péntekig 8:30-17:00ig van szombaton meg 10körül nyit és 13óráig van ott.Legtöbbször nála szoktam vásárolni,meg az skf-be,de nem volt rá még panasz,legalábbis nekem még nem volt bajom az ottani áruval,állítólag a gépműhelyese nem mindig végez jó munkát,a hengeremet jól fúrta és amit vittem megbízásból az is jól sikerült.Sajnos a húbernél is csak magyart találtam a neten.
üdv,és sok sikert a kereséshez
Szia Keri !
Azt kérdezted mi volt a gond vele? Pár sorban leírom, de hozzáteszem hogy ez a MAGYAR GYÁRTMÁNY/mofaker-Bp /, ÉS HA LEHET KERESNÉK LENGYELT MERT ARRÓL JÓ VÉLEMÉNYEKET HALLOTTAM .
Felháborító hogy ezt a szemetet elmerik adni járműalkatrészként,kíváncsi lennék a lánckerék minőség tanusítványára.Az alumínium résszel semmi bajom látszólag szépen van megmunkálva, de a fogasív nem marva van hanem valami ezeréves lepusztult kivágó szerszámmal van kivágva, szakadozott, sorjás a felülete, a foghegyek felső éle nem párhuzamos van köztük közel 1 mm eltérés, aztán ez a csoda leedzve. Ilyen szemét munkát még nem láttam életemben,főleg nem boltban.
Hát ennyi, hétfőn vihetem vissza. Továbbra is várnék valakitől címet, tel.számot, valami elérhetőséget, ahol lengyel, vagy jó minőségű hátsó láncke- reket lehet vásárolni. Előre is kösz a segítséget.
Üdv: Nagymedve
A pláne az az egészben, soha nem az alkatrész árát kérdezem először, hanem a gyártmányát, és a származását. Persze az ár is számít józan határok között, de sohasem lehet elsődleges ha alkatrészről van szó. Nem érdekelt volna ha a duplájába kerül, de kifogástalan, jó minőségű legyen. Lehet hogy a vége az lesz valami német honlapról fogom beszerezni, csak többszöröséért. Még nem is feltétlenül ez a drága megoldás hanem, az amikor a világvégéről kell a motort hazahozatni, és/vagy még, a kórházban köt ki valaki a szemét "alkatrész" miatt esetleg. Vagy éppen párszáz kilométerenként megzabálna egy kplt.lánc garnitúrát.No ez a drága. Ráadásul nekem az Etz a ifjúkoromat idézi ezért van ilyen masinám, mert ez egy szerelem. Hiszem, ha rendesen karban van tartva, a világvégére elmegy gond nélkül. / Anno voltam a gyári új általam átvett,de már egy éves géppel Etz-250, 5500 Km-es dél-európai túrán mindenféle hiba nélkül./ Egyébként, Nekem túrázásra van tartva, erre bőven elég amit tud.
Szép Napot Nektek.
Üdv: Nagymedve
:D Attól függ milyen hozzápiszkálás nélkül? megbűvölöm akárkinek az óráját hogy állóhelyzetben is 160at mutasson,legalábbis az omegán sikerült,a srác akinek hengerfejeztem a kocsiját,összerakás óta jól megy meg minden,de 240el parkol:P pedig minden csavart és stekkert összeraktam,komputeren végignéztük,és nem talált hibát,kicseréltük a sebesség jeladót is,ugyanaz a hiba.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|