hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

waresz
válasz erre | email2009-05-01 11:17:49
szar szimeringnél előfordúl, hogy hol jó, hol nem. és a 100 egy kis mocinak olyan mintha a nagy mz-el a 130at feszegetnék.. tényleg a végét jelenti.

belső szimeringes a tied, vagy már csak kívűl van szimering? mondjuk ha dinamónál folyik az olaj, akkor valószínű, hogy belső.. milyen szimeringet tettél bele? nekem annó volt ilyen blokkom, és raktam bele 100ft-os szimeringet, olyan is volt.. 2-300km után már állandóan beköpte a gyertyát váltóolajjal, pedig jó volt a futófelület a szimeringeknél.
sorszám: 36165 (111666)
(előzmény: LG TS, 2009-05-01 11:09:26)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-01 11:09:26
A kis TS-em nagyobb terhelés alatt kidobálja a negyediket.70km alatt 2-3 alkalommal fordul elő. A blokk már többször volt az utóbbi időben széthúzva. A sebességeket amúgy veszi egész normálisan, csak 1ből 2be kicsit akadós, valamint 1ből fel üresbe nehéz behúzni. 2ből az ürest szépen meg lehet találni. A szekunder oldali váltóállítócsavar a dekli szintjétől kicsit beljebb van.
Ez most valami kihézagolási hiba, vagy mi lehet a baj?
Ezenkívül folyik az olaj a dinamó alól, amit ma orvosolunk szimmeringcserével. Okozhatja-e ez a tömítetlenség, hogy egyszer viszi a 100at, szépen kipörög, máskor meg 80 a max. csutkagázon és nem bír menni, szenved? Vagy esetleg a max. 80. az lehet attól, hogy a tűszelep hajlamos felakadni és olyankor túl magas benzinszint miatt túl sokat kap és ebbe fullad bele?
Ingem, gatyám rámegy, s még mindig nem jó, lassan kezdem feladni.
Kérlek segítsetek.
sorszám: 36164 (111665)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-01 10:44:22
nagyon későn gyújt. ekkor szineződik el a könyök. és ezért is indúl be hátrafelé. ha 3mm-re állítod, akkor nem lehet baj. a négy meg lehet tényleg sok. lehet hogy holtpont közelébe ad szikrát.
sorszám: 36163 (111664)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-05-01 10:31:39)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-05-01 10:31:39
Valami nem az igazi, visszaállítom 4mm körülire, akkor jó volt, vagy "elmászott". Világított folyamatosan a töltéslámpa, és nem akart egyenletesen alapjárni, gázadásra nagy bús hanggal leállt. Ritkán sikerül berugnom(a motort)mert rosszak a racsnijaim, inkább betolom, pár lépés és megy. Most berugtam, és kitolattam a meki parkolóból.A kipuffkönyök henger felőli része kékes, az vmi előgyújtási hiba lehet? Nekem ez nem szakmám, zöld szemes ostoros vagyok az egészhez...
sorszám: 36162 (111663)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-04-30 20:40:38)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-30 23:53:44
nem teljesen mindegy, mert a porvédős müanyag kosaras csapágyaknak csak a golyóoldalra tesznek zsírt gyárilag. és az MZ-be gyárilag úgy szerelték, hogy a kosár állt a sonka felé mindkét oldalon, a golyók meg kifelé. azért kell, mert a csapágyak mögött gyűlik össze inkább a kenőanyag. tégy így!
sorszám: 36161 (111661)
(előzmény: prebzoli, 2009-04-30 22:00:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-30 22:09:52
Ha a porvédősre gondolsz akkor a porvédőt ki kell szedni.
Ha tényleg a kosárra gondolsz akkor mindegy, mert a kenés belemegy mindkét oldalról.
sorszám: 36160 (111659)
(előzmény: prebzoli, 2009-04-30 22:00:43)

 
 
prebzoli
válasz erre | email2009-04-30 22:00:43
ETZ főtengelyre műanyagkosaras cspágyat szerelek. Merre álljanak a csapágygolyók. A sonka vagy a forgattyúsház felé. Köszönöm.
sorszám: 36159 (111658)

 
 
peterrock
válasz erre | email2009-04-30 21:16:52
Üdv! Tuti hogy fordítva indult be:) Nekem most lett felújítva(hengerfúrás,főtengelycsapágy) és szokott hátrafelé beindulni pedig a gyújtás pontosan a gyári értéken van:)A nagy kompresszió miatt van. Nálad nem tudom miért, biztos elő-vagy utógyújtást lőttél:)
sorszám: 36158 (111657)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-04-30 20:18:41)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-30 20:40:38
biztos hogy precíz lett? vagy nem a másik irányba állitottad? mindenesetre megnézném a gyujtást mégegyszer a helyedbe,nekem is előfordulnak bakik gyengébb napjaimon,pedig ez a szakmám.
sorszám: 36157 (111656)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-04-30 20:18:41)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-30 20:20:13
Sztem fordítva indult el.. Indítsd be újra sztem akkor jó lesz vagy valamit rosszul állítottál be. Olvass utánna.
sorszám: 36156 (111655)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-04-30 20:18:41)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-04-30 20:18:41
Olyan precízen és pontosan állítottam a kis ts gyújtásán, hogy most született neki négy sebesség hátramenet. Aki látta az röhögött...
sorszám: 36155 (111654)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-30 18:20:00
Ha van alapjárati csavarod a karbi oldalán, ami ugye a súbert emelgeti, akkor azzal. Ilyenkor a bowdent picit lazára kell hagyni elengedett gáznál.
Ha nincs, mint pl a TS-nél akkor a bowdennel lehet alapjáratot állítani, de az ugye nem stabil mert függ a kormány állástól is.

sorszám: 36154 (111652)
(előzmény: zsolt-etz, 2009-04-30 18:17:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-30 18:17:50
Csak én látom itt az ellentmondást?
Figyu, ha bukni akarsz 100ezret, akkor inkább add nekem a pénzt és felőlem a motort is megtarthatod ;-)
Ilyen felújítást csak magának csinál az ember. Vagy ha közben meggondoltad magad akkor add el alkatrészenként, így jobban jársz.
sorszám: 36153 (111651)
(előzmény: G-Golo, 2009-04-30 15:25:50)

 
 
zsolt-etz
válasz erre | email2009-04-30 18:17:20
Helló!!!
Nekem a szervíz témakörben lévő karburátor beállításához lenne az a kérdésem, hogy amikor az alapjáratot kell beállítani, azt az "alapjárat" csavarral vagy a karburátor tetején lévő csavarral (ahol a bovden megy be) kell tenni?
sorszám: 36152 (111650)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-04-30 17:42:35
Én sem értelek igazán. Úgy hogy mondjunk véleményt egy motorról, hogy képeket sem látunk róla? Meg ha már ennyit ráköltesz, tedd el egy vitrinbe és 10év múlva talán el tudod adni jó áron. De szerintem, ha jól összeáll és működik, akkor inkább örülj neki és használd.
sorszám: 36151 (111649)
(előzmény: G-Golo, 2009-04-30 15:25:50)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-04-30 16:30:52
Nem azért, de minek feccölsz bele ennyi lóvét, ha el akarod adni? Amúgy meghirdetheted annyiért, max majd felhívnak, hogy jól kiröhögjenek. Ennyiért tuti nem adod el. Bár amekkora madarak vannak ha szerencséd van kifoghatsz egyet. :D
sorszám: 36150 (111647)
(előzmény: G-Golo, 2009-04-30 15:25:50)

 
 
G-Golo
válasz erre | email2009-04-30 15:25:50
Hali mindenkinek. Szeretném a véleményeteket kérni. Most építek egy Mz. Egy csomó alkatrész új, homokfújt váz és idomok, profi fényezés picit sportosítok rajta, de am minden eredeti. 350 ezer Ft-mba lesz. Friss műszaki stb. Szerintetek 250 ezer Ft-ért meglehet hirdetni fix árba???
sorszám: 36149 (111644)

 
 
zsebe
válasz erre | email2009-04-30 15:14:45
Üdv Mindenkinek! További érdeklődésre eladnám MZ Trphy 125 motorkerékpárom,egyben vagy alakatrészenként,1972kiadásu,1985-óta áll,komplett,mindene rajta van,kérdezz nyugottan,képet tudok küldeni,~
zsebecom@freemail.hu ----cimen elérsz
sorszám: 36148 (111643)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2009-04-30 13:56:37
helo
mivel ts ed van lehet h csak a dinamód 60W os ha gyári a rendszered.És 6 voltos szerintem.De ha 60 W-al számolsz akkor kell ugye hátra helyzetjelző 5W a km és ford mérőbe 2 vagy 4 égő darabjai 1.2 W osak.Előre kell szintén helyzetjelző ami 4W os.Namost akkor:60-5-4.8-4=56,2W marad.ugyhogy szerintem a 45/40w os elsőégő kell neked.Gyárilag is az volt a ts ekben. 60/55W os már nem lesz jó mert nem marad akksi töltésre energia.
sorszám: 36147 (111641)
(előzmény: Sanya01, 2009-04-30 12:53:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-30 13:55:41
ha fényszóróra gondolsz, akkor ki kell cserélni a foncsort H4-esre, és venni kell bele H4-es 35/35w-os halogénizzót. ez az egyetlen használható 6V-os fényszóróizzó. sokkal jobb lesz a fény eloszlása, és fényerő is nő a 45/40w-os sima izzóhoz képest.
sorszám: 36146 (111640)
(előzmény: Sanya01, 2009-04-30 12:53:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-04-30 13:54:55
ha fényszóróra gondolsz, akkor ki kell cserélni a foncsort H4-esre, és venni kell bele H4-es 35/35w-os halogénizzót. ez az egyetlen használható 6V-os fényszóróizzó. sokkal jobb lesz a fény eloszlása, és fényerő is nő a 45/40w-os sima izzóhoz képest.
sorszám: 36145 (111639)
(előzmény: Sanya01, 2009-04-30 12:53:15)

 
 
Sanya01
válasz erre | email2009-04-30 12:53:15
sziasztok!
a ts 250/1-be melyik a legerősebb beletehető égő, vagy milyen lámpát tehetek rá amit még elbír?
sorszám: 36144 (111637)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-30 12:01:44
http://www.oldmotors.hu/verseny.htm
Értelmesnek ígérkező verseny, programokkal a Velencei tó körül.
sorszám: 36143 (111632)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-04-30 00:58:25
én se vagyok kémikus,nekem is csak mondták ezt a rémhírt,elég sokáig szaladt vele a gép,és nem épp az ideális fordulatnál váltottam,általában 6000ig kipörgött kb,és ha eddig nem szorult meg akkor nem száraz a keverék.az alapjáraton annyi volt hogy kicsit leljebb kellett vinni,de amióta nem fixre hanem kapcsolhatóra van kötve,vissza lett állítva,és ha gondolom bekapcsolom,és mint egy segrakéta,megindul,no nem fénysebességgel,de ad egy kis pluszt.
sorszám: 36142 (111631)
(előzmény: omlas, 2009-04-29 10:57:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 22:22:24
ja meg az eldugult kipufogó is tud ilyet okozni, a kiégetésről is van cikk.
sorszám: 36141 (111630)
(előzmény: Lajos14, 2009-04-29 21:24:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 21:52:24
dugulás a benzincsap, tűszelep környékén vagy túl kicsi főfúvóka, vagy a súbertű van alacsonyan

Esetleg ha extra benzinszűrő van benne azt dobd ki és ha nagyon muszáj akkor autóba való rendes nagy benzinszűrőt tegyél be...de alapból nem szükséges csak ha szemetes a tank.
sorszám: 36140 (111628)
(előzmény: Lajos14, 2009-04-29 21:24:00)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-29 21:40:47
Karburátor. Van fent egy cikk, h hogyan kell beállítani. Az alapján meg lehet csinálni könnyen.
sorszám: 36139 (111626)
(előzmény: Lajos14, 2009-04-29 21:24:00)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2009-04-29 21:24:00
Sziasztok!

ETZ 250 csak kis fordulaton megy. Ha húzom neki, köhög meg minden, de nem gyorsul. Mi lehet a baja, hol kezdjek hozzá?
sorszám: 36138 (111624)

 
 
viktor333
válasz erre | email2009-04-29 20:39:05
köszi Keri
sorszám: 36137 (111622)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-29 19:57:10
ezekre számítok, de ezek az alapanyagok adottak, ebből kell várat építeni...és tudom hogy nem az erő számít anno itt kisvárdán az átrium mögött a jawa mustangommal fogtam az 50es robogókat:):) de mondjuk nem is a nagy eredményekért megyek(ünk) nálam ez spec a jogsi vesztés következménye..de remélem bele tanulok mert azér a csúzlit aszondják jól borítom, csak azon is azaz orosz gumi háát nem a legjobb ebből több közeli ismerkedés lett az aszfaltal de hát na... ilyen ez... de ott nem kell félni hogy szembe jön e valaki meg ilyenek...
sorszám: 36136 (111621)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 19:09:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 19:09:32
Na de amúgy nem akarlak lebeszélni :)
Jó dolog kísérletezni, abból lehet a legtöbbet tanulni.
sorszám: 36135 (111619)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 19:06:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 19:06:25
Nem a verseny a lényeg, sokkal inkább az élvezet, ez rossz motorral ez odaveszik, mert küzdened kell a géppel.

Rossz gumival könnyebb elesni mert hirtelen jelzés nélkül csúszik meg, ez igaz a kopott gumira is.

A nem jó formájú (pl túl széles vagy talpasra kopott gumi) pedig imbolyog kanyarban, ami mondanom sem kell könnyen eséshez vezet.

A másik hogy az Simosok csúnyán le fognak alázni 50-es motorral is :))), szóval hiába raktad bele az MZ blokkot :)
Ennek az a magyarázata hogy kis pályán nem az erő számít, hanem a gép kezelhetősége, márpedig egy ilyen hibridnek rosszabb a kezelhetősége mint egy alap Simsonak.

Megjegyzem a Simsonosok élmezőnye alig megy rosszabb időt mint az átlag MZ kupás. 250-es motorral.
sorszám: 36134 (111618)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-29 18:46:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 18:56:33
Ez a görbe a teljes terhelés görbe, ezért csalóka.
Ha csökkented a terhelést akkor csökken a fogyasztás.
sorszám: 36133 (111617)
(előzmény: omlas, 2009-04-29 15:34:56)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-29 18:46:41
majd ha feltetetm a felnire lefotózom és megnézed ha gondolod sztem sem lesz jó az írásaid alapján, bár én nem akarok versenyezni..legalábbis nem egyből:)
sorszám: 36132 (111616)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 15:28:09)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2009-04-29 18:10:46
Sziasztok!

Egy hasznosnak tűnő cím: www.mz-b.de
Babetta, Jawa, Mz, stb alkatrész olnline alkatrészbolt! Az Árak horror kategória, DE nagyon jó képes alkatrész kereső/beazonosító lehetőség! Ajánlom mindnekinek!

Üdv.
sorszám: 36131 (111615)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-04-29 16:39:14
Sziasztok Mocisok!

De régen jártam erre...már hiányoztatok!
Remélem mindenki rendben van, túrázgat és élvezi a jó időt!

Taszáron gyorsulási verseny lesz Május 1-én.

Valaki még jön? ;)
sorszám: 36130 (111614)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-29 15:34:56
Durva, mert a fogyasztás elvileg a max teljesítménynél a legjobb...igaz, a teljesítményhez és nem a sebességhez méri, egy ilyen táblázat már máshogy nézne ki.
sorszám: 36129 (111610)
(előzmény: Nagymedve, 2009-04-29 11:43:30)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-29 15:31:17
Semmi baj, örülök, hogy megvan:)
sorszám: 36128 (111609)
(előzmény: Nagymedve, 2009-04-29 11:44:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 15:28:09
attól hogy nagyobb a gumi nem fog jobban tapadni...sőt még az irányítás is pocsék lesz...de majd megtapasztalod :)
sorszám: 36127 (111608)
(előzmény: Jaky16, 2009-04-29 13:44:01)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-04-29 13:44:01
köszönöm szépen a segítséget!:) hát a ruha meg a gumi igen itt a probléma, bár most vettem 3.50es gumit mert MZ blokk és felni lesz benne Mz telókkal szal csak a tank meg a váz ami simson, az egyik gumi utcára még tuti jó de pályára hát nem is tudom.. egyenlőre a méreteikbe bízom hogy hátha kompenzálnák némi kép a kopotságukat, mert elég kis súlyt kel vinniük, de majd ezt meglátjuk... meghát azért nagyon amatör szinten szinten vagyunk..de remélem nem lesznek nagy bajok, a szűk költségvetés ellenére..még egyszer köszi:)
sorszám: 36126 (111606)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 09:46:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 13:11:35
szerintem ezt nem nekem írtad, hanem intravénásnak, de hogy a témához szóljak, szerintem csak az alapjáratot változtatja meg.
sorszám: 36125 (111605)
(előzmény: omlas, 2009-04-29 10:57:28)

 
 
Nagymedve
válasz erre | email2009-04-29 11:44:21
Ja és bocs a késésért.
sorszám: 36124 (111601)

 
 
Nagymedve
válasz erre | email2009-04-29 11:43:30
Szia omlas!
feltöltöttem a kért diagrammot ide:http://kepfeltoltes.hu/090429/014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv: Nagymedve
sorszám: 36123 (111600)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-26 20:41:30)

 
 
omlas
válasz erre | email2009-04-29 10:57:28
Barátom vegyész, vele számolgatunk, h mennyi gázt tud előállítani.
Sztem ettől a keverék nem lesz szegényebb, hisz a légszűrő után fogom bekötni, tehát a beszívott levegő összetétele fog változni és azonos fordulathoz elvileg kisebb gázkarnyitás fog kelleni...
sorszám: 36122 (111598)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 09:51:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:56:33
Annak sok oka lehet, de leg egyszerűbb ha megnézed miért nem emel ki.

Ha új lamellákat raktál bele akkor előfordul hogy túl vastag, szélsőséges esetben pedig az utolsó lamella kilóg a kosárból elfordul és felakad.

Ezen felül szét kell szedni és a kinyomó szerkezetet megnézni mért nem tudja szétnyomni.
sorszám: 36121 (111597)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-28 20:42:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:54:21
hát azt megtudod nézni hogy excentrikus e a főtengely ott a helyén megpörgeted és látszik hogy simán fut, vagy üt e picit...de láttam már erősen excentrikus főtengelyt is amivel egész sokat mászkáltak.

Inkább az lesz hogy a szimmering felfekvő felülete sérült, vagy elkopott.
sorszám: 36120 (111596)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-28 20:11:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:51:37
Ilyen ember itt is van :)
Nem én vagyok de a dolog tudományos szempontból is működőképesnek tűnik, nem csak kuruzslás.
Mivel a hidrogén és oxigén már kis menyiségben is javítja a tökéletlen égést, ezért egy gyenge hatékonyságú motornál látványos eredményekre lehet képes. Egy modern jó állapotú injektoros autónál azonban valószínűleg elhanyagolható lenne a változás.
sorszám: 36119 (111595)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-28 17:48:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:46:24
Először is van egy Simsonos társaság akik járnak pályázni, velük vedd fel a kapcsolatot....régen az MZ racing oldalon ott voltak, de az ugye megszűnt :( most nem tudom hol találhatók, de nem lepődnék meg ha az itteni Simsonos fórumban megtalálnád őket.

1 motorral 2 ember hivatalosan csak úgy mehet ha mindkettő kifizeti a pálya használatot...gyakorlatban azonban a kis pályákon nem foglalkoznak ezzel. Rabócsi ringen még nem voltam nem tudom mik ott a viszonyok...nem szép dolgo csalni :) de tudom hogy a pénz nagy úr. Szerintem menjetek oda aztán cseréljetek, persze ne túl feltűnően, de nem is kell görcsölni ezen. A legrosszabb max annyi hogy lezavarnak a pályáról enyhébb esetben szólnak hogy nem lehet. Ami valószínű hogy nem foglalkoznak vele.

Az említett Simsonos csapat sincs beöltözve jobban, szóval felengednek de saját érdekedben arra kell figyelni hogy ha esel (márpedig ha ráérzel akkor tuti fogsz esni) akkor csúszás közben ne kopjon el a bőröd és ne locsanjon szét a fejed.

Tehát sisaknak egy valóban jó sisak legyen. Nem elég nagyapádtól örökölt tökhéj mert az csak arra jó hogy a mentőknek ne kelljen sokat keresgélniük az agyad darabkáit.
A jó sisak nem feltétlen drága. Teljes, állvédős legyen plexivel, ezenfelül amiben benne van a E jelzés az megfelel az európai előírásoknak, az pedig biztonságos is.

Protektoros bőrruha nem ártana, mivel egy kicsúszás esetén ez elég jó védelmet ad. Nekem sima túra ruhám volt az is jól védett. (protektoros bőr)
Azonban ha a lábadon, térdeden, könyöködön és kezeden (rendes kevláros motoros kesztyű) van valami ami bírja a betonon csúszást akkor már viszonylag védve vagy. A külön protektornak az csak a baja, hogy esésnél elfordulhat, és így megszűnik a védelem...erre figyelj hogy jól rakjad fel.

Ja és egy csípő protektor sem árt.

A farmer anyag az azonnal leszakad rólad szóval arra ne számíts hogy az bármitől is megvéd. A farmer olyan mintha meztelenül esnél.

kb ennyi.

ja és valószínűleg a gumid sem megfelelő a pályázáshoz :) de arra majd rájössz úgy is :)
sorszám: 36118 (111594)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-28 15:58:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:22:55
Ja és igazából arra akartam kilukadni hogy amit Bambi összerakott nekem blokkot a verseny ETZ-hez, abban is Berta dugattyú van lengyel gyűrűkkel, ráadásul direkt laza illesztéssel és nekem nincs ilyen problémám mint neked, pedig elhiheted hogy rendszeresen túl van pörgetve.

Nekem a hajtókar csapágy zörög picit, mivel egy kopott DDR hajtókar került bele, de ennek is megvan az oka, ugyanis az új TW hajtókar első dolga az volt hogy besült a precíz illesztés miatt, a kopott DDR esetén ez pedig esélytelen.

Persze ettől függetlenül sokan mentek TW hajtókarral is csak kicsit lazítani kellet az illesztésen hogy ne tudjon megszorulni.

De utcai használatban ilyen gondjaid nem lesznek.
sorszám: 36117 (111592)
(előzmény: Keri, 2009-04-29 09:16:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-04-29 09:16:43
Illesztés az az, hogy ha a dugattyú pl 30mm akkor a fúrásnak 30,05-nek kell lennie. Ha 30,02 akkor megszorul ha 30,08 akkor kalimpál.

Normális esetben amúgy a dugó nem kopik jelentősen, ezért ha az elején nem kalimpál akkor később sem ettől fog, ez a gyűrű feladata.

Namost a zörgés onnan indul, hogy gyűrűt a dugattyú tartja meg. Ha túl laza az illesztés, akkor a gyűrű picit el tud fordulni, kikopik a gyűrű vájat, (vagy eleve hitvány az illesztése ennek is) és akkor elkezd csörögni a gyűrű, durvább esetben pedig eltörik.

De mindegy is mit okoskodunk, mert az eredmény ugyan az én akár Waresz elmélete igaz.

Kell egy olyan dugattyú ami a hengerbe rakva 0,05mm-es illesztéssel passzol, de arra is figyelj, hogy az új gyűrűk az új dugattyú gyűrű vájataiban ne szoruljanak, de ne is tudjanak elmozdulni föl-le.
sorszám: 36116 (111591)
(elözmény: R.Norbi, 2009-04-28 11:53:47)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu