hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

R.Norbi
válasz erre | email2009-05-05 19:03:16
Kérdés!:-ha picit kormos a gyertya,akkor dús a keverék??
sorszám: 36265 (111928)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-05-05 17:06:09
Igen... az ilyen felpörgés a túl magas benzinszintre ill. az ebből fakadó túl dús keverékre utal. ellenőrizd le, hogy zár-e a tűszelep, egy picit sem szabad engednie. Az úszót ha kizserelve megrázod, és lötyögő hangot hallasz benne, akkor az lyukas... napra kitéve ki kell szárítanod alaposan, és beforrasztani, de inkább vegyél újat, nem drága és kevesebb a macera vele. ezután állítsd be a megfelelő szintet.
sorszám: 36264 (111924)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-05-04 19:56:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-05 16:14:24
Most elszégyeltem magam.:) Én is a minél szélesebb gumik híve vagyok.:)
sorszám: 36263 (111922)
(előzmény: waresz, 2009-05-05 09:22:05)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-05 12:28:28
Ok. Majd próbálgatom, csak nem voltam benne biztos merre induljak el.(kevesebbet v. többet kapjon)
sorszám: 36262 (111916)
(előzmény: Keri, 2009-05-04 13:45:26)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-05 12:27:14
Tavaly majdnem megvettem egy 250es ETZ-t, amin hátul 4.25ös gumi volt. Hát elég brutálisan nézett ki. Még olcsó is volt, csomó új alkatrésszel(valószínű estek vele). Kár hogy nem volt rendben se a tulaj, se a papírok.
sorszám: 36261 (111915)
(előzmény: waresz, 2009-05-05 09:22:05)

 
 
Georgie960
válasz erre | email2009-05-05 11:49:46
Sziasztok!

ETZ 250-hez létezik elektronikus gyújtás? Ha igen, hol lehet kapni, és mennyiért?
Szép napot mindenkinek.
Georgie
sorszám: 36260 (111914)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-05 09:22:05
egyesek képesek feltenni nagy etz-re 4.10-es gumit hátra.. erre nekem csak annyi a reakcióm: a trabi gyárilag 5.40esen gurult, a wartburg meg 6.00. szóval egy motorra rettentő széles.. és ez vonatkozik a /es gumikra is. a mi gyönge motorjainkat egy széles gumival tovább lehet rontani.
sorszám: 36259 (111907)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-05 09:15:51
ja, ha rá van írva a gumira,
heidenauknál szokott lenni:

pl: "FELGE: 2.15" akkkor azt 2,15"os felnire érdemes tenni.

a 3.5 megefelelője kb a 100/90. minnél nagyobb / értékűt kell venni, a /70 elég alacsony profilú, a km óra pontatlanságát tovább rontja(többet pörög,lassabban halad.. akinek ez nem számít,vagy pont jó, az vehet bármilyet.
sorszám: 36258 (111906)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-05 08:24:20
Fogalmam sincs milyen méretü gumit lehet rátenni ETZ-re.Fogod a centiszalagot és megméred hogy mekkora fér el, majd kiszámolod az mekkora guminak felel meg.

Az első szám az a gumi szélessége minden esetben.
A régi méretnél ez colos méretben van megadva az új jelölésnél milliméter. 1inch az 25,40000785815mm
Ebből számolható hogy 110-es gumi az 4,33-asnak felel meg régi jelölés szerint.

A második szám az a gumi magassága a szélességéhez viszonyított százalékos értékben. A régi gumik ahol nem jelölik a perességét /100 /90körüli méretűek szoktak lenni.

Azaz a 110/70-es gumi az 110mm széles és 77mm magas. Vagyis 16"-os kereken (16*2,54)+(2*77)=560mm lesz elvileg az átmérő, vagyis a tengelytől 280mm hely kell ha jól számoltam.

Azt is érdemes tudni hogy a gumi méretei úgy lesznek többé kevésbé igazak, ha a mérethez való felnire teszik. Ha keskenyebb felnire teszik akkor nem lesz olyan széles és nem is lesz olyan stabil (a gumi deformáció miatt) mintha jó méretet tennél rá.

Persze az ez nem szokott benneteket érdekelni, de ha mm pontosan befér egy gumi azt is számoljátok hozzá hogy még a deformáció miatt is hozzáérhet valamihez.
sorszám: 36257 (111904)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-05 07:03:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-05 07:03:20
ezt jó hogy irtad,a 110\70\ 16" szerinted befér a láncvédő miatt? 3,50x16" volt benne korábban,és azzal elfért.
sorszám: 36256 (111897)
(előzmény: Keri, 2009-05-04 20:08:58)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-05 06:59:38
Keri mi a fészkes fene van az oldallal?nem főben járó bűn,de már kicsit zavaró hogy,nézegetem a hsz.eket,és ott e nickem alatta pedig nem is nekem lett cimezve.jó ez amire visszairok,ez igen,de te tudod hogy nekem az mz,szeretem,ott a gs azt is szeretem,mindegy mi az csak legyen egyszerű mint a tök,duruzsoljon,és benzines,mert a recsegőkért (diesel)nem vagyok annyira oda.a generátor meg jó ha lehúzom ékkel együt nyomatékra a csavart,tölt is,nem út,innentől engem már nem is zavar,hibátlanul üzemel:)
sorszám: 36255 (111896)
(előzmény: Keri, 2009-05-03 11:40:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-05 06:47:01
ja azt elfelejtettem,ha komolyan érdekel,majd a fotók után,szerintem postázni is lehet
sorszám: 36254 (111895)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-05 06:46:13)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-05 06:46:13
figyelj tudod hogy utálom pestet? szinte mindent megadnék azért hogy el tudjak költözni egy olyan kis városba,ahol dolgozom,ott van a családom,nem kell parkolással görcsölni,minden reggel a szomszéd kakasa kelt,én erre vágyom,de ezt úgy diagnosztizálják az agyfúrkászok hogy a rózsaszín köd-kór:)mert ilyen csak a mesébe lehetséges.Persze a gumikról tudok képet csinálni,de leghamarabb ma este tudom valahogy elküldeni neked,bent van munkahelyemen.
sorszám: 36253 (111894)
(előzmény: Jaky16, 2009-05-03 10:12:59)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-05-04 21:07:20
Hát emberek ez a Mofaker rohadt jó.kár hogy az én kis hazámba nincs ilyen üzlet.nekem ez hihetetlen ami ott van.gumik,izzók alkatrészek k...va jó áron.nálunk ebből sokat be sem lehetne szerezni nem hogy ilyen áron lehessen vásárolni.(még a hat voltos halogén sem drága nálunk ilyen meg nincs is)
sorszám: 36252 (111887)
(előzmény: mz250, 2009-05-04 20:03:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-04 20:08:58
80/100-asnak :)
De nyugodtan felrakhatod a 90-eset is
sorszám: 36251 (111879)
(előzmény: mz250, 2009-05-04 20:03:02)

 
 
mz250
válasz erre | email2009-05-04 20:03:02
A mofakeren nézegetem a gumikat és melyik gumi felelne meg a 3,25*16 osnak?100/90-16? vagy a 90/90-16
sorszám: 36250 (111878)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-05-04 19:58:26
4 sebeséges! de fura mert ha nem inditom be akkor meg vesszi az összeset!
sorszám: 36249 (111877)
(előzmény: Jaky16, 2009-05-04 19:54:47)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-05-04 19:56:12
Az úszó mehetett el, vagy a tűszelep nem jól zár, a szivató gumi talán jó így, de a rugója sztem gyenge már. Elzártam a benzincsapot, úgy járattam, és felpörögve ordítva állt le mielőtt kifogyott volna az úszóházból a lé. A túlfolyóbol is folydogál, nyitva hagytam éjszakára a csapot(véletlen), és foltos alatta a beton, beállításkor és összeszerelés után sem folyt, pedig mentem is vele. Ma már nem, de holnap megnézem. Lehet lyukas a hólyag?
sorszám: 36248 (111876)
(előzmény: Nfsman, 2009-05-03 17:43:54)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-05-04 19:54:47
4 vagy 5 sebességes? am valószínűleg léptetővilla vagy kapcsolóköröm kopás...
sorszám: 36247 (111875)
(előzmény: Petrov, 2009-05-04 19:49:17)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-05-04 19:49:17
Sziasztok! most raktam össze egy TS 250-est és nem jövök rá hogy mi lehet mert ha ell inditom és váltani akarok akkor kerreg és nem igen akarja be venni a sebeségt van hogy jó de az nem sokáig tartnála:(!Már fell pontoztam a kuplungot is és még mindig nem jó vagy csuszik mostmeg vagy nem és akkor be tudom rugni de nem vesszi be mostsem! csak kerreg csak kerreg:(:(((! Vajon mi lehet?
sorszám: 36246 (111873)

 
 
csimbók
válasz erre | email2009-05-04 14:32:34
igen.
sorszám: 36245 (111864)
(előzmény: h0o2a7j6, 2009-05-04 11:02:36)

 
 
DUDUKA1
válasz erre | email2009-05-04 14:11:29
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/mz.html itt nézz utánna
sorszám: 36244 (111863)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2009-05-04 13:01:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-04 13:45:26
inkább keveset kap, de ez attól is lehet, hogy túl nagy a torok átmérő és amikor hirtelen ráhúzod, akkor nagyon lelassul a levegő, és ezért kap keveset.
Érdemes próbálkozni a tű feljebb húzásával, nagyobb főfúvókával, úszószint növeléssel (de csak akkor ha más nem hoz elegendő eredményt)
sorszám: 36243 (111862)
(előzmény: LG TS, 2009-05-04 13:12:51)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-04 13:12:51
Sziasztok!
Megjavulni látszik a TS 150-em. Találtunk egy két hibát rajta, amit orvosoltunk. Már nem fossa az olajat a dinamó alól.
És a lényeg: Karbit cseréltem egy 24es Dellorto az alany. A probléma vele hogy 3.ban és 4.ben ha nyélgázt húzok, akkor betorpan a gép és nem gyorsul. Ha óvatosan fokozatosan húzom neki akkor elmegy 90ig, de ott újra torpangat. 110es a főfúvóka. Szerintetek az sok egy 150es TS-nek? Sok benzint kaphat? Tű lentebb tevésével, van értelme próbálkozni szerintetek?
sorszám: 36242 (111861)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2009-05-04 13:01:18
Sziasztok !
Van nekem egy MZ TS 125-ös motorom , 1975-ben gyártották . Ez ugye még a kis tropy blokkos , az az itt még nem a benzinben lévő olaj keni a főtengely csapágyakat hanem a motorolaj ( hajtóműolaj , nemtudom melyik a helyes kifejezés).
Az lenne a kérdésem hogy a főtengelyhez milyen szimeringet kell vásárolni ? És mi a szimeringnek a méretei ? Sajnos sehol sem találok szimering táblázatot erről a típusról .
Előre is köszönöm a segítséget !
sorszám: 36241 (111860)

 
 
Kuci
válasz erre | email2009-05-04 11:43:20
Hát azok a gyönyörű 70-es évek... :)
sorszám: 36240 (111855)
(előzmény: Árpád, 2009-05-04 11:13:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-04 11:13:15
Motorja válogatja... Amikor még több króm és festék volt a jawa 634 en, a csajok rendszeressen komoly motornak nézték. Egész nehezen voltak hajlandók csak belenyugodni, hogy sose viszek utas.:) Ja, bocsi, helyesbítek. A sok itt forumozónak az általam említett csajok nem csajoknak, hanem unatkozó nagymamáknak számítanak.:D
De a furóval semmi probléma, a jawa is szoci gép. :D
sorszám: 36239 (111853)
(előzmény: R.Norbi, 2009-05-03 15:33:02)

 
 
h0o2a7j6
válasz erre | email2009-05-04 11:02:36
125ös ES és TS-nek megegyezik a hátsó láncvédő bakelitje?
sorszám: 36238 (111851)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 22:36:40
no igen, berúgókart nem kell levenni :)
A levett dekniben össze kell rakni és felhúzni a rugót, és beakasztani a helyére, ez után deklivel együtt fel lehet rakni csak a lemez pozíciójára kell figyelni, de az már nem szokott gond lenni.
A felhúzáshoz praktikus egy satu és egy erős fogó használata.
sorszám: 36237 (111824)
(előzmény: viktor333, 2009-05-03 15:26:34)

 
 
DUDUKA1
válasz erre | email2009-05-03 20:38:02
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=18 berugókar összeszerelés
sorszám: 36236 (111816)
(előzmény: viktor333, 2009-05-03 15:26:34)

 
 
csimbók
válasz erre | email2009-05-03 18:18:35
II.Komáromi kétkerekü flugos futam.2009 május 09. www.kassakkse.hu/news.php
sorszám: 36235 (111799)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-05-03 17:43:54
Elég valószínű, hogy a megfordított-megpiszkált szívató gumidugó nem zár tökéletesen, attól füstölhet ám rendesen. ellenőrizd le, hogy rendesen zár-e. a bowdennek legyen holtjátéka... annyival nem nagyobb az a főfúvóka, hogy ennyire megbolonduljon tőle a motor.
sorszám: 36234 (111794)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-05-03 16:57:46)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-05-03 17:01:23
Ja és a lenti problémakör és barátai a lényeg; schwarzkopf- olajkályha Úr. Bár én dízel MZ-t nem láttam...
sorszám: 36233 (111791)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-05-03 16:57:46
Sziasztok, piszkáltam a karbit a kisTSn, faragtam egy tömítést, megfordítottam a szivatógumit, másik súbertűt és 100 as főfúvókát kapott a 90-es helyett, a tűtartó legfelül van. Iszonyatosan füstöl,alapjárathoz közeli fordulatrol bután bőgve pörög föl, és mindíg ott kell tartanom, mert leáll, főleg ha megszokott gyorsan engedem rá a kupplungot. Visszacseréltem mindent, ahogy volt(tűt, fúvót stb) ugyanolyan nagy fehér füst. 22es ETZ karbim van, és az alapjárati csavar nem csinál semmit, csak a karbi tetején a bowden csavarral tudok játszani, de akkor sem tudom elérni a korábbi állapotot, hogy a gázkart visszatolva teljesen normális alapjáratom lenne füst nélkül. A gyertya mocsok fekete. tartalékon van az üzemanyag, hozok bele lét, hátha a finom olaj "leült" az aljára, bár kétlem. Aztán meglátjuk
sorszám: 36232 (111790)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-03 15:33:58
Köszi!
sorszám: 36231 (111787)
(előzmény: Keri, 2009-05-03 11:26:58)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-03 15:33:02
És mi nem a motorunkkal kábítjuk a csajokat!:)....mert akinek jó a motorja,annak kicsi a fúrója és nem is tudja használni....ellentétben velünk! ;D
sorszám: 36230 (111786)
(előzmény: Keri, 2009-05-03 11:20:00)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-03 15:27:27
ELADÓ!

- 30N2-4 karburátor 250-es MZ-re
- GIVI fölső túradoboz,konzollal és 2 db gyári kulcsal

30/290-5617
sorszám: 36229 (111785)

 
 
viktor333
válasz erre | email2009-05-03 15:26:34
hello
hogy kell visszarakni a 250 es etz berúgó karját ? mert leszedtem de nem akar vissza menni
üdv sürgős lenne
sorszám: 36228 (111783)

 
 
Lajos14
válasz erre | email2009-05-03 13:04:19
Omlas! Keri!
Még egyszer kösz a segítséget. A porlasztóban az a fúvóka, amelyikbe belemegy a súbertű ki volt csavarodva. Most hibátlan a motor. Jó motorozást!
sorszám: 36227 (111775)
(elözmény: körvics, 2009-04-29 21:40:47)

 
 
zsebe
válasz erre | email2009-05-03 12:56:36
Üdv mindenkinek:További érdeklődésre eladom MZ Trphy 125 es motorkerékpárom egyben de alkatrészenként is akár,képeket kérésre tudok küldeni,állapota egyben van,indextől a lábtartóig-, érd : zsebecom@freemail.hu
sorszám: 36226 (111773)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-03 11:55:14
neked nincs, vagy rossz? vagy nem szabályoz jól? behangolni könnyen be lehet, ha csak ez a baj, ne vegyél, segítek.
sorszám: 36225 (111772)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 11:40:23
Hát nem a gerjesztéstől :)
A főtengely vibrációitól tud elfordulni ha nem megfelelő a kúp.
Az ék az csak biztosítás és a kezdő pozíciónálás miatt kell.
sorszám: 36224 (111769)
(elözmény: körvics, 2009-05-02 21:30:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 11:26:58
legolcsóbban nem tudom, de a Mofaker.hu a Heidenau és a veeruber itthoni forgalmazója. A Hedi pedig piszok jó gumi jó áron. Ár érték arányban ez a legjobb, de ha neked csak az ár a lényeg szerinte a VeeRuber sem rossz választás, csak annak kicsit béna a mintája, de a gumi anyagával meg vagyok elégedve.
sorszám: 36223 (111768)
(elözmény: körvics, 2009-05-02 14:39:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 11:20:00
1. a hiedelmekkel ellentétben ez a legolcsóbb motorozási lehetőség, ha hajlandó vagy összekoszolni a kezed.
Vagyis ha van műszaki érzéked, de pénzed nincs akkor sokaknak ez kizárólagos lehetőség a motorozásra.
Főleg hogy 300alatt nem szabad japán motort megvenni, mert arra a gatyádat is ráköltöd és megbízhatattlanabb mint az MZ...ehez képest 50ért már jó MZt kapsz. Esetleg rendbe kell tenni, az megint 50.
2. Ha van érzéked, magadnak tudod szerelni filléres alkatrészekkel.
3. Mivel egyszerű a szerkezet megbízható (feltéve hogy nem rontasz el valamit). Már évek óta hajtom a gépemet és szó szerint csak tankolni kell bele.
Igen olajos, majd műszakira lemosom. Ezen felűl csak a LED-es lámpát fogom visszacserélni, hagyományosra hogy ne kössenek bele.

Ja és én versenyzésre is építettem egy ETZ-t, ilyen körülmények között is megbízható és írtó élvezetes, olyan áron amiért te egy lepukkant robogót kapsz. Ha elesek akkor sincs gond, mert bírja azt is.

Végül ami személy szerint vonz ezekben a gépekben, hogy szeretek szerelni és sohasem szerettem a steril agyon komputerizált gépeket. Azt szeretem ha érzem a működését.

Amúgy van egy Hondám is. Egy idős az MZ-vel. Szeretem azt a motort is de annak a megvásárlását megbántam anyagilag, az MZ megvétele pedig életem legjobb húzása volt.

Munkába járásra is használom a kis TS-em, és olyan alacsony költségen teszem azt, hogy BKV bérletet sem tudnám ilyen olcsón kihozni. Persze erre egy robogó is alkalmas, de ez minden hibája ellenére igazi motor...a robogó csajoknak való :) (bocs lányok).

Tehát ha neked egy olyan motor kell amit ha elhordasz rendszeresen szervízbe akkor megbízható, jó teljesítményű, és nem kell összekoszolnod a kezed, akkor vegyél egy max 10éves japánt.

De ha számodra a motorozás nem csupán divat, akkor ezeket az öreg gépeket jobban lehet szeretni.

Valóban a fagyizó előtt nehéz a csajokat kábítani egy MZ-vel, de mi nem ezért szeretjük.
sorszám: 36222 (111767)
(elözmény: körvics, 2009-05-02 12:39:36)

 
 
válasz erre | email2009-05-03 10:52:58
Sziasztok!

TS 250-es MZ-hez keresek 6V os fesz.szabályozót, olyat ami gyári és nem volt még piszkálva, azaz tökéletesen működik! Akinek van és megválna tőle, kérem írjon egy mail-t!

üdv:

F.
sorszám: 36221 (111764)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 10:39:58
időjárást és a meleget együtt nem bírja a nikkelezés
sorszám: 36220 (111761)
(elözmény: körvics, 2009-05-01 21:11:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2009-05-03 10:38:44
a paralaxis hiba kiküszöbölésére én keresztbe fektettek egy lemezt a HF-en és akkor közvetlenül a csavarhúzó mellet mérem.

Van mérő órám is amivel 0,01mm pontosan be lehet lőni, de miután csavarhúzóval beállítom és megmérem órával is, nincs szükség korrekcióra, ezért nem vacakolok vele, csak a felújításkor.
sorszám: 36219 (111760)
(elözmény: körvics, 2009-05-01 21:04:48)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-05-03 10:12:59
esetleg valami fotószerűséget tudnál készíteni róla? mert lehet érdekelne...bár pest messze van "sötét" szabolcshoz:)
sorszám: 36218 (111758)
(elözmény: körvics, 2009-05-03 03:46:18)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-03 03:54:49
bocsánat azu elirásokért,azt hiszem erre mondják ülj le egyes! megxek is aludni
sorszám: 36217 (111753)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-03 03:53:24
ezt a szegénxebbik tábor nevében kikérem.)én szért vettem hogy ne pusztuljon meg s kistz smikor pest balcsi távon végig 100as tempóval járom meg.erre tökéletes a 750rd gs kényelmes 120at tartjs bárhol bármkor
sorszám: 36216 (111752)
(elözmény: körvics, 2009-05-02 23:17:22)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu