:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mind a kettőtöknek igaza van. A réz szarabb ha müxik, mint a szén, ha az is jó. Alap esetben a grafit gyűrű valóban nem kopik tulságosan. Viszont ha üt egy picit a forgórész, vagy a tengely, meglepően hamar eltűnik a grafit gyűrű, a réz(de még inkább bronz) viszont kibírja. Az első ETZ-m forgórésze ütött picit, nagyon picit, valószínüleg elbarmolták előttem a feltételét egyszer, a grafit gyűrű sec perc alatt kagylősra változott, egy-két ezer kilométer után eltünt.Persze lehet, hogy csak én jártam így, meg a cimbi.
a grafit csúszógyűrű örök életű(ellenben a rézzel, ami néha hamarabb elkopik mint a szénkefe, amellett hogy a kokszosodás és az oxidációja végett még a kontakt is messze szarabb)! csak ésszel kell szerelni, mert valóban sérülékeny. nekem van olyan warbi generátorom ami már 3szor lett ujracsapágyazva, de a csúszógyűrűkön még mindig semmi kopás nem látható(az is grafit).
sorszám: 36398 (112265)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 23:00:16)
Ja, hogy ez egy 125-ös! Ezt nem tudtam, akkor tényleg nem sok köze van a főtengelyszimeringhez!
Amit írtam az a 250-es- nél igaz, ott először (Mivel az olaj viszkozitása nagyobb) a forgattyús térből kifelé kezd dolgozni, akkor szokott folyni a kuplungbovdennél.
nem,nem...abszolúte független vagyok:)
elvileg lehet kapni külön széngyűrűket,de macerás nagyon finoman kell vele dolgozni,inkább megcsináltattam rézből,kevésbé kopik és nem olyan sérülékeny,ez nekem 4000be fájt.
akkor ez a jobb nem csak rendezői jobb volt?!! :D
sorszám: 36394 (112257)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 22:50:09)
milyen szimeringet tettél bele?v. aki belerakta? milyen a felület a főtengelyen? az enyémbe beleakadt a körmöm és egykét helyen még olyan sorja szerű tünemény is volt,kapott egy perselyt az annyi.főtengelyre vitont kéne rakni,de inkább mindenhova
az egy dolog hogy elősűrités,lehet hogy nálam volt elb*szva a dolog,de befele dőlt az olaj és nem kifele a levegő,akkor most mi van?kezdek zavarba lenni,és a könyvbe nincs semmi például olyan hogy hogyan áll az a retkes szimering,mindenki mond fűt fát,elvileg belülről jönne kifele,vagyis bent kicsivel de nagyobb nyomás van,nem?
jav:klaudiáé:) kicsit fáradt vagyok
sorszám: 36391 (112254)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 22:50:09)
ne feledd hogy kaludiáé 125ös ha jól emlékszem,lényeg az hogy kis tz,azoknak a jobb oldalt van a bovden,elvileg minimális zsír-olaj katymasznak kéne ott lenni ugye a kuplung pálca és lánc miatt,ezen kívűl semmi.Ha főtengely szimeringes lenne az már annyira gázos ha valóban igy folyik az olaj,hogy már tiszta retek lenne a forgórész,emiatt zavaros lenne a töltés,tudom mit mondok,a szénpor és olaj rohadt jó szigetelő,simán lefedett mindent,én meg kicseréltem az egyenirányitót meg a fesszabot,közbe csak egy nyavalyás szimering kellett volna meg egy alapos pucolás
az több hiba is lehet,lánckeréktengelynél a szimering,a kuplung nyomópálca mellett is szivároghat de ez természetes,illetve a generátor mögött a főtengely szimering.ezt igazából látni kéne és megszagolni hogy milyen.ha váltóolaj,az azért bajos mert kevés olaj esetén károsodhat a váltó v. a csapágyak
rossz kuplungoldali szimering nem az olajat fújja ki a váltó szuszogóján, hanem inkább beszívja a forgattyúsházba, és megpróbálja megemészteni. amúgy meg a lánckerék alatti szimeringről van szó
Keri, vagy aki még gondolja.
Szombaton megyek kakucsra. Ha van kedved és időd, akkor gyere. :D
Helo azt szeretném megkérdezni hogy etz 125 motorhoz a gyujtásnál a forgórésznek a grafitja lejött megette valami nem tud valaki segíteni hogy hol javítják esetleg cserélik?
Érdekes felvetés, lehet benne valami. Mármint abban is, hogy régen matattam többet ETZben, 4 év jawás szünet után még csak egy éve van újra ETZ-m is, ráadásul elég jól össze van rakva. Az ismerőseim között is a jawások vannak többségben,
De abban is van valami, hogy a szimeringtől habosodik az olaj, akkor pedig tényleg hamarabb talál ki a bowdennél.Jó meglátás. :)
Remélem, hogy nem komolyabb...
Bocsi, kicsit később olvastam ezt a hszt.
:P
Én sem értem, hogy hogyan kapcsolódna ehhez a folyáshoz, de nincs egy hónapja, hogy mindkét oldalon ki lettek cserélve.
Bocsesz!Rosszul emlékeztem!Nem német,hanem olasz,mint az FM!Csak az enyém lett németből hozva! :)
Képek elküldve!Ha nem érkezik meg,jelezz!
Üdv: Norbi.
Mi van veletek, még nem szereltetek MZ-t? :-)
Annyi a köze, hogy normálisan a szimering egyik oldalán elősűrítés történik, a másik oldalán meg nagyjából egyforma a nyomás.
Ha a forgattyús házból kicsit beledolgozik az váltótérbe (kuplungtérbe), akkor egyrészt nem normális nyomásviszonyok lesznek ott, másrészt felhabosítja az olajat.
Ezért a normális olajszintnél feljebb is jön az olaj kifelé.
Ha feltételezzük, hogy normális mennyiségű/minőségű olaj van benne, majdnem biztos, hogy a főtengely szimering kezd meghalni.
jól tudod, de aha cseréli a kifliket, akkor már stimmelhet a cucc, viszont a könyüfém telószárakhoz kell újfajta sárvédő, másik féklap, stb.
vastagabb a peregyes teló szára 35mm talán, sztem ott a kormány kiflit is cserélni kell az újjabb telóséra.
Sziasztok!
Mint már említettem, TS250 első lengéscsillapítókra lenne szükségem, illetve első sárvédőre.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: más típusok (pl ts250/1) helyettesíthetik-e sima 250-es ezen alkatrészeit? A hogyan továbból azt néztem ki, hogy sárvédő csere esetén megfelelő lehet a /1-é is.
Segítségeteket előre is köszi!
Üdv
Körülbelül annyi. :)
A kuplung bowdennél való olaj kinyomás szerintem attól lessz, hogy túl sok benne az olaj.
főtengely szimeringnek mi köze az olajfolyáshoz?
Főtengely szimering csere lesz abból!
hát még nem hallottam róla de örülnék ha tényleg küldenél pár képet az e-mail-om megadtam már ha jól emlékszem, de ha nem akkor koncz.d(kukac)freemail.hu. előre is köszi
Én vagyok a 60 kilóméteres utas! :DDDDD ;X
Ha még csak most kezdtél motorozni,a Bieffe sisakot illene ismerni! :) Ez egy jóminőségű német sisak,és nem fog szétesni,egy leejtéstől,bár a sisak,nem dobálásra való! :DDD Azért adom ennyiért,mert nem mai gyerek,de elég jó állapotban van és válság idején minden felesleges dologtól megválik az ember!...sajna!De ez még most is többet kibír,mint egy tizen ezer forintos bili,ami tényleg szétesik,ha ráfúj a szél!Képet küldök róla! :D
Klaudia Drága!
Beszélgetnünk kellene! :))
ja, a habos olaj nem hülyeség. amikor felhabzik, akkor kinyomja. előfordúlhat..
menj vele egy kört, melegítsd be, és utána engedd le az olajat. melegen jobban lejön. tekerd vissza a leengedő csavarokat, önts bele egy liter lakbenzint. aztán rakd fel sztenderre, akkor levegőbe kerül a hátsó kerék. indítsd be, és óvatosan kapcsold végig az összes fokozatot, a kuplungot jópárszor működtesd. majd állítsd le, és enged le belőle azt a löttyöt. döntöged meg, hogy tutira kifollyon mindenhonnan. aztán töltsd bele a megfelelő menyiséget. kis etz 5,5deci, nagy 9. lehetőleg MOL BOTOND olajat önts bele. az 20W50. bőven elég sűrű, nem csúszik tőle a kuplung, jól old, és finomabban működik mindene. miután beleöntötted ugyanúgy járasd meg mint a mosás során, mielött használnád.így biztos hogy tiszta lesz a váltód, és nincs olajkeveredés, ami habosodhatna.
Szia!
Nekem is van egy problémám.
A jobb deklinél a kuplungbowdennél nyomja ki az olajat a motor nagyon...ez mennyire gáz?
Kösziii
sorszám: 36367 (112197)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-12 23:01:51)
már amennyiben helyesen értem,a blokkszámnál található gumidugóra gondolsz?az azért lukas többek közt hogy a nyomást eleressze ha netán lenne ott,és ne lőjje ki a dugót,másrészt meg valamelyest szellőznie kell az olajnak.oda akkor nekem megy be valamiért levegő,na ezt kellene kideriteni hogy leengeded az olajat,persze előtte hagyd állni a motort egy ideig,majd ha leengedted nézd meg nem habos-e.Nem tudom annyira nem vágom hogy a főtengely szimering elvileg az olaj felé tartja a nyomást,végig gondoltam,lehetséges az hogy levegőt nyom a váltóba,de most saját magam hülyézem le,mert ha ennyire fos lenne a szimering akkor már be se kéne hogy induljon,ugyanez érvényes a blokkfelek között átszivárgó levegő elméletemre is,szintén nem indulna el.biztos hogy a dugóból jön?nem lehet hogy meg van repedve,szakadva v. valami ilyesmi?
sziasztok
van egy kis apró problémám. Etz-n az olajbeöntő nyílásban ugye van egy gumidugó. na nálam ott folyik ki az olaj rendesen ha gyorsan megyek. Van a gumin egy vágat ami állítólag nyomás kiegyenlítésre szolgál.Na most nálam arra szolgál hogy kiköpje az összes váltóolajat amit belerakok. Nálatok nincs ilyen probléma?
Szia!
Tudnál esetleg képet küldeni, meg 1-2 infót, hogy pl. mennyibe kerül. vinee@citromail.hu
Előre is köszi!
Szia! nekem van az ami kell neked! GY-m-s Megye!
csak tipp de szerintem gyűrű lesz az,nekem kiköpte de nem volt baj,kicseréltem és utána is jó volt,megúszta,lehet hogy elmozdult és beleakad valamelyik ablakba,általába a kipu csatorna a bűnös,és elkezdi nyiszitölni,emiatt van ez a súrlódó,kerepelő hangja.
húú ez nagyon jó ár:) milyen minőségű ez a sisak, mert pályázni kéne igazából, jó lenne ha nem az egyszer elejtem és kettéreped féle lenne, bár ennyi pénzért...meg esetleg egy pár képet küldhetnél róla koncz.d(kukac)freemail.hu-ra.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy TS250 első léngéscsillapító párra és egy első sárvédőre.
Ha valaki tud segíteni, azt megköszönném!
Üdv
Így van, sajnos bontani kell mindenképp, de majd csak a hétvégén kerül rá sor...
bye
hát ilyenkor mindenképp bontani kell, vedd le a hengerfejet, meg a hengert, azt máris meglátod mi a téma. két gyűrű kell legyen a dugattyún, és mindkettőt egy-egy kis pöcök tartja a helyén, hogy ne forduljon el. ez rögtön látszik, ezzel kezdd. ha valamelyik kis pöcök hiányzik, akkor már meg is van a gond.
A doboz 25 ezer huf!Képet küldök,remélem meg is érkezik!
Üdv!
Egy kis segítségre lenne szükségem, bár tudom a távgyógyítás eléggé lehetetlen dolog :)
Van egy 150es ETZ-m. Normál utazó tempóval közlekedtem, majd egyszercsak elkezdett "kerepelni" a blokk, mintha valami elszabadult volna benne. Fordulatszámmal arányosan változik a "kereplés". Szerencsére pár 100 méterre voltam a céltól, odáig még finoman elmentünk, majd leállítottam. Kézzel átforgatva a főtengelyt nem éreztem akadási pontot. Ezután beindítottam, majd füleltem: úgy tűnik a henger felől jön a hang.
Mi mehetett el vajon? /A kereplést úgy tudnám leírni, mintha egy fűnyíró kaszája beleérne a váz egy pontjába :S/
Hali mindenkinek Etz alkatrészek eladóak itt lehet megnézni őket: http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/etz_alkatreszek_olcson_
A 125-ös 3000-3500 alatt csak hörgött gázadásra.Felette hirtelen jön meg a kis ereje.
Hali.
IOgen, a 125-ös hengerem nyelves, a 150-es nyelvetlen. A 150-esnek nagyobbak a nyílásai, hoszabb a vezérlési ideje.Ennek ellenére lökettérfogathoz arányosítva is jobb a 150-es, a 125-ös alul 0. Tettem egy szűkítőt a kipufogókönyök és henger közé, így a 125-ös is elviselhető 14-es lánckerékkel.A 150-es 16-ossal is jó, de inkább csak száguldozni, illetve egy személyes használatra.
Gyárilag a lusta 150-es 16-os, a pörgősebb, 6300-6500-at forgó 15-ös lánckerékkel volt szerelve.
Én 15-össel vettem anno a technikát, lehet, hogy az erősebbik változat.
A cimem ha esetleg kellene tajti.gabi@freemail.hu
Hello szia engem érdekelne a felső givi doboz csak kérdés hogy menyiért adod és ha lehetne akkor tudnál nekem egy képet küldeni róla?
köszöntem
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|