hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 30. szerda 
Katalin, Kitti

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Klaudia
válasz erre | email2009-05-14 19:01:09
Szia!

Köszönöm a válaszokat.
Egy ETZ boltban vett egyszerű főtengely szimering. Mindkét oldalt kicseréltük, semmi gáz nem volt.
Mindig folyatta az olajat, csak nem ennyire.
Van egy icipici gumitömítés, amit senki sem ért...szóval...megpróbálom leírni.
A jobb deklinél vagyunk...ahol átnyúlik az a pálca...ott van egy kicsike kis gumitömítés, ami nekem nagyon el van deformálódva, ott engedi át az olajat.
Semmi más baj nincs, a szimering csere óta mentem kb 500km-ert a motorral.

A lényeg, hogy egy olyan gumitömítés kellene, de senki sem értette eddig, hogy mire gondolok...lehet majd valahogyan lefényképezem :D

Remélem nagyjából érthető...bár kicsit furán írtam le tudom :D
sorszám: 36415 (112293)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 22:58:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-14 17:02:54
Borítsd te is fel a motorod az út szélén, mint kb egy hónapja én. Érdekes módon kitalál az olaj belőle általában, ha elég gyenge vagy te is, a forgalom is az úton és sokára segít csak valaki felállítani. :) Akkor nem lesz lelkismeret furdalásod a pocsékolás miatt. :D Ja, az aksit kapd ki, mert felborítva az is folyik. :)
sorszám: 36414 (112292)
(előzmény: jawamz, 2009-05-14 14:35:18)

 
 
jawamz
válasz erre | email2009-05-14 14:35:18
hát az fasza akkor lekéne cserélni a olajat. pedig nincs 1 hete hogy belöntöttem:D
sorszám: 36413 (112289)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-05-14 14:30:13
Nekem nem csúszik sima ásványi adalékok nélküli 10w-40-el.
sorszám: 36412 (112288)
(előzmény: waresz, 2009-05-14 11:24:51)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-05-14 13:20:16
ja, és bizony az olaj miatt csúszik a kuplungod.
sorszám: 36411 (112285)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-05-14 13:19:11
minimálisan
sorszám: 36410 (112284)

 
 
körvics
válasz erre | email2009-05-14 13:18:28
szerintem sima mol hajtóműolajat tegyél bele, mivel a gépkocsihoz való 4T olajakban surlódást csökkentő, siklást javító adalékok vannak. vagy vehetsz 4T motorkerékpár olajat is, csak az kicsit drágább. én az MZ-met mindig hajtóműolajjal használtam. hidegen kicsit fogja a kuplungot, de minmálisan, melegen tökéletes.
sorszám: 36409 (112283)
(előzmény: jawamz, 2009-05-14 12:58:45)

 
 
jawamz
válasz erre | email2009-05-14 12:58:45
tehát akkor csúszhat a kuplungom az olaj miatt amit beleöntöttem?Cseréljem le 20w50 mol botondra?etz 125 ös moci
sorszám: 36408 (112280)
(előzmény: waresz, 2009-05-14 11:24:15)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 11:36:00
az is egy megoldás, lényeg hogy legyen leengedve az is.a kiscsiknél van külön leengedőcsavar a kuplungtérnek
sorszám: 36407 (112278)
(előzmény: Nfsman, 2009-05-14 11:28:51)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2009-05-14 11:28:51
Hali! 250-es blokknál semmi szükség a beindításra, ugyanis a kuplung oldali dekli legalsó csavarját (a nívó alatti) kicsavarva szépen kifolyik az ott rekedt olaj is. A 125-ösnél nem tudom működik-e ez a dolog, de elég valószínű.
sorszám: 36406 (112277)
(előzmény: waresz, 2009-05-14 10:44:13)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 11:24:51
na meg a 10w az állati híg.
sorszám: 36405 (112276)
(előzmény: jawamz, 2009-05-14 11:05:32)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 11:24:15
milyen típusú motor? alapvetően nem érdemes jó minőségű motorolajat önteni a váltóba. nekem a legjobban a gagyi 20W50es MOL BOTOND vált be. ez jó mindenbe.
sorszám: 36404 (112275)
(előzmény: jawamz, 2009-05-14 11:05:32)

 
 
jawamz
válasz erre | email2009-05-14 11:05:32
a kuplungcsúszásnak az is lehet az oka hogy 10w40 es olajat raktam a mociba?mert elötte jó volt a kuölung de leerisztettem a régi olajat azt megkapta a másikat utánna lehetetlen volt beállítani a kuplungot vagy csúszott vagy nem oldott rendesen.
sorszám: 36403 (112274)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 10:46:13
ha van rajta egy hajszálrepedés, akkor szokott elfogyni.
sorszám: 36402 (112271)
(előzmény: Árpád, 2009-05-14 10:36:30)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 10:44:13
azt nem tudom hogy folyhat a kuplungbowdennél.., mert a kuplungtérbe ha egy deci olaj van üzemközbe akkor sokat mondok. ha már szedtél szét nagy MZ blokkot, akkor tudod, hogy a váltótér és a kuplungtér közötti olajátfolyási lehetőség egy 5mm-es furat.ami olaj átjön, azt a nagy primerkerék már dobja is vissza a váltófogaskerek közé, és a hajtott tengely olajzó furatába. akkor szokott kuplungbowdennél folyni, ha rohadt sok olaj van benne, aminek megintcsak a minimális átfolyási lehetőség a megmagyarázója, ugyanis olajcserekor a kuplungtérbe megállhat akár 2-3 deci olaj is(ezért érdemes nyitott leengedőcsavar mellett beindítani a gépet 10másodpercre), főleg ha hidegen lett leeresztve.. erre ha rátölti valaki a 9 decit, akkor már sok olaj van benne. vagy a másik állatság, kitekeri a nívócsavart azt tölti állatmódra tölcsérrel a olajat a gépbe, majd amikor megjelenik az olaj a nívónál akkor gyorsan elzárja azt, nehogy kifollyon a drága nedü. majd ami még a tölcsérbe van az is belecsurog, a végén már lesz 2 liter olaj a gépbe, és akkor nem tudja miért nem old a kuplungja, meg miért ömlik a bowdennél a cucc.
sorszám: 36401 (112269)
(előzmény: Atilla, 2009-05-14 09:28:14)

 
 
jawamz
válasz erre | email2009-05-14 10:41:17
és akkor meg tudod csináltatni nekem ezt a forgórészt?jobb mintha vennék 1 t újjonan 15e ftért szerintem
sorszám: 36400 (112268)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 23:00:16)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-14 10:36:30
Mind a kettőtöknek igaza van. A réz szarabb ha müxik, mint a szén, ha az is jó. Alap esetben a grafit gyűrű valóban nem kopik tulságosan. Viszont ha üt egy picit a forgórész, vagy a tengely, meglepően hamar eltűnik a grafit gyűrű, a réz(de még inkább bronz) viszont kibírja. Az első ETZ-m forgórésze ütött picit, nagyon picit, valószínüleg elbarmolták előttem a feltételét egyszer, a grafit gyűrű sec perc alatt kagylősra változott, egy-két ezer kilométer után eltünt.Persze lehet, hogy csak én jártam így, meg a cimbi.
sorszám: 36399 (112266)
(előzmény: waresz, 2009-05-14 10:29:30)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-14 10:29:30
a grafit csúszógyűrű örök életű(ellenben a rézzel, ami néha hamarabb elkopik mint a szénkefe, amellett hogy a kokszosodás és az oxidációja végett még a kontakt is messze szarabb)! csak ésszel kell szerelni, mert valóban sérülékeny. nekem van olyan warbi generátorom ami már 3szor lett ujracsapágyazva, de a csúszógyűrűkön még mindig semmi kopás nem látható(az is grafit).
sorszám: 36398 (112265)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 23:00:16)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-05-14 09:28:14
Ja, hogy ez egy 125-ös! Ezt nem tudtam, akkor tényleg nem sok köze van a főtengelyszimeringhez!

Amit írtam az a 250-es- nél igaz, ott először (Mivel az olaj viszkozitása nagyobb) a forgattyús térből kifelé kezd dolgozni, akkor szokott folyni a kuplungbovdennél.
sorszám: 36397 (112262)
(előzmény: waresz, 2009-05-13 21:50:15)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 23:01:20
nem,nem...abszolúte független vagyok:)
sorszám: 36396 (112259)
(előzmény: Árpád, 2009-05-13 22:58:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 23:00:16
elvileg lehet kapni külön széngyűrűket,de macerás nagyon finoman kell vele dolgozni,inkább megcsináltattam rézből,kevésbé kopik és nem olyan sérülékeny,ez nekem 4000be fájt.
sorszám: 36395 (112258)
(előzmény: jawamz, 2009-05-13 20:38:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-13 22:58:48
akkor ez a jobb nem csak rendezői jobb volt?!! :D
sorszám: 36394 (112257)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 22:50:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 22:58:04
milyen szimeringet tettél bele?v. aki belerakta? milyen a felület a főtengelyen? az enyémbe beleakadt a körmöm és egykét helyen még olyan sorja szerű tünemény is volt,kapott egy perselyt az annyi.főtengelyre vitont kéne rakni,de inkább mindenhova
sorszám: 36393 (112256)
(előzmény: Klaudia, 2009-05-13 12:00:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 22:55:24
az egy dolog hogy elősűrités,lehet hogy nálam volt elb*szva a dolog,de befele dőlt az olaj és nem kifele a levegő,akkor most mi van?kezdek zavarba lenni,és a könyvbe nincs semmi például olyan hogy hogyan áll az a retkes szimering,mindenki mond fűt fát,elvileg belülről jönne kifele,vagyis bent kicsivel de nagyobb nyomás van,nem?
sorszám: 36392 (112255)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 10:08:18)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 22:50:53
jav:klaudiáé:) kicsit fáradt vagyok
sorszám: 36391 (112254)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-13 22:50:09)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 22:50:09
ne feledd hogy kaludiáé 125ös ha jól emlékszem,lényeg az hogy kis tz,azoknak a jobb oldalt van a bovden,elvileg minimális zsír-olaj katymasznak kéne ott lenni ugye a kuplung pálca és lánc miatt,ezen kívűl semmi.Ha főtengely szimeringes lenne az már annyira gázos ha valóban igy folyik az olaj,hogy már tiszta retek lenne a forgórész,emiatt zavaros lenne a töltés,tudom mit mondok,a szénpor és olaj rohadt jó szigetelő,simán lefedett mindent,én meg kicseréltem az egyenirányitót meg a fesszabot,közbe csak egy nyavalyás szimering kellett volna meg egy alapos pucolás
sorszám: 36390 (112253)
(előzmény: Árpád, 2009-05-13 09:42:40)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-13 22:44:37
az több hiba is lehet,lánckeréktengelynél a szimering,a kuplung nyomópálca mellett is szivároghat de ez természetes,illetve a generátor mögött a főtengely szimering.ezt igazából látni kéne és megszagolni hogy milyen.ha váltóolaj,az azért bajos mert kevés olaj esetén károsodhat a váltó v. a csapágyak
sorszám: 36389 (112252)
(előzmény: Klaudia, 2009-05-12 23:06:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-13 21:50:15
rossz kuplungoldali szimering nem az olajat fújja ki a váltó szuszogóján, hanem inkább beszívja a forgattyúsházba, és megpróbálja megemészteni. amúgy meg a lánckerék alatti szimeringről van szó
sorszám: 36388 (112249)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 10:08:18)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2009-05-13 20:51:41
Keri, vagy aki még gondolja.
Szombaton megyek kakucsra. Ha van kedved és időd, akkor gyere. :D
sorszám: 36387 (112243)

 
 
jawamz
válasz erre | email2009-05-13 20:38:50
Helo azt szeretném megkérdezni hogy etz 125 motorhoz a gyujtásnál a forgórésznek a grafitja lejött megette valami nem tud valaki segíteni hogy hol javítják esetleg cserélik?
sorszám: 36386 (112240)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-13 14:56:28
Érdekes felvetés, lehet benne valami. Mármint abban is, hogy régen matattam többet ETZben, 4 év jawás szünet után még csak egy éve van újra ETZ-m is, ráadásul elég jól össze van rakva. Az ismerőseim között is a jawások vannak többségben,
De abban is van valami, hogy a szimeringtől habosodik az olaj, akkor pedig tényleg hamarabb talál ki a bowdennél.Jó meglátás. :)
sorszám: 36385 (112228)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 10:08:18)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-13 12:00:09
Remélem, hogy nem komolyabb...
sorszám: 36384 (112220)
(előzmény: Árpád, 2009-05-13 09:42:40)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-13 11:59:33
Bocsi, kicsit később olvastam ezt a hszt.
:P
sorszám: 36383 (112219)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 10:08:18)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-13 11:58:38
Én sem értem, hogy hogyan kapcsolódna ehhez a folyáshoz, de nincs egy hónapja, hogy mindkét oldalon ki lettek cserélve.
sorszám: 36382 (112218)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 08:53:44)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-13 11:16:07
Bocsesz!Rosszul emlékeztem!Nem német,hanem olasz,mint az FM!Csak az enyém lett németből hozva! :)
sorszám: 36381 (112217)
(előzmény: R.Norbi, 2009-05-13 05:35:37)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-13 10:46:10
Képek elküldve!Ha nem érkezik meg,jelezz!

Üdv: Norbi.
sorszám: 36380 (112215)
(előzmény: Jaky16, 2009-05-13 08:08:39)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-05-13 10:08:18
Mi van veletek, még nem szereltetek MZ-t? :-)
Annyi a köze, hogy normálisan a szimering egyik oldalán elősűrítés történik, a másik oldalán meg nagyjából egyforma a nyomás.
Ha a forgattyús házból kicsit beledolgozik az váltótérbe (kuplungtérbe), akkor egyrészt nem normális nyomásviszonyok lesznek ott, másrészt felhabosítja az olajat.
Ezért a normális olajszintnél feljebb is jön az olaj kifelé.
Ha feltételezzük, hogy normális mennyiségű/minőségű olaj van benne, majdnem biztos, hogy a főtengely szimering kezd meghalni.
sorszám: 36379 (112213)
(előzmény: waresz, 2009-05-13 08:57:44)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-13 10:06:04
jól tudod, de aha cseréli a kifliket, akkor már stimmelhet a cucc, viszont a könyüfém telószárakhoz kell újfajta sárvédő, másik féklap, stb.
sorszám: 36378 (112212)
(előzmény: Jaky16, 2009-05-13 09:54:20)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-05-13 09:54:20
vastagabb a peregyes teló szára 35mm talán, sztem ott a kormány kiflit is cserélni kell az újjabb telóséra.
sorszám: 36377 (112211)
(előzmény: vinee, 2009-05-13 09:46:16)

 
 
vinee
válasz erre | email2009-05-13 09:46:16
Sziasztok!
Mint már említettem, TS250 első lengéscsillapítókra lenne szükségem, illetve első sárvédőre.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: más típusok (pl ts250/1) helyettesíthetik-e sima 250-es ezen alkatrészeit? A hogyan továbból azt néztem ki, hogy sárvédő csere esetén megfelelő lehet a /1-é is.
Segítségeteket előre is köszi!
Üdv
sorszám: 36376 (112210)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-05-13 09:42:40
Körülbelül annyi. :)
A kuplung bowdennél való olaj kinyomás szerintem attól lessz, hogy túl sok benne az olaj.
sorszám: 36375 (112209)
(előzmény: waresz, 2009-05-13 08:57:44)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-13 08:57:44
főtengely szimeringnek mi köze az olajfolyáshoz?
sorszám: 36374 (112206)
(előzmény: Atilla, 2009-05-13 08:53:44)

 
 
Atilla
válasz erre | email2009-05-13 08:53:44
Főtengely szimering csere lesz abból!
sorszám: 36373 (112205)
(előzmény: Klaudia, 2009-05-12 23:06:41)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2009-05-13 08:08:39
hát még nem hallottam róla de örülnék ha tényleg küldenél pár képet az e-mail-om megadtam már ha jól emlékszem, de ha nem akkor koncz.d(kukac)freemail.hu. előre is köszi
sorszám: 36372 (112204)
(előzmény: R.Norbi, 2009-05-13 05:35:37)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-13 05:39:20
Én vagyok a 60 kilóméteres utas! :DDDDD ;X
sorszám: 36371 (112202)
(előzmény: R.Norbi, 2009-05-13 05:26:17)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-13 05:35:37
Ha még csak most kezdtél motorozni,a Bieffe sisakot illene ismerni! :) Ez egy jóminőségű német sisak,és nem fog szétesni,egy leejtéstől,bár a sisak,nem dobálásra való! :DDD Azért adom ennyiért,mert nem mai gyerek,de elég jó állapotban van és válság idején minden felesleges dologtól megválik az ember!...sajna!De ez még most is többet kibír,mint egy tizen ezer forintos bili,ami tényleg szétesik,ha ráfúj a szél!Képet küldök róla! :D
sorszám: 36370 (112201)
(elözmény: Hullagyali, 2009-05-12 20:03:53)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2009-05-13 05:26:17
Klaudia Drága!

Beszélgetnünk kellene! :))
sorszám: 36369 (112200)
(előzmény: Klaudia, 2009-05-12 23:06:41)

 
 
waresz
válasz erre | email2009-05-13 00:32:19
ja, a habos olaj nem hülyeség. amikor felhabzik, akkor kinyomja. előfordúlhat..
menj vele egy kört, melegítsd be, és utána engedd le az olajat. melegen jobban lejön. tekerd vissza a leengedő csavarokat, önts bele egy liter lakbenzint. aztán rakd fel sztenderre, akkor levegőbe kerül a hátsó kerék. indítsd be, és óvatosan kapcsold végig az összes fokozatot, a kuplungot jópárszor működtesd. majd állítsd le, és enged le belőle azt a löttyöt. döntöged meg, hogy tutira kifollyon mindenhonnan. aztán töltsd bele a megfelelő menyiséget. kis etz 5,5deci, nagy 9. lehetőleg MOL BOTOND olajat önts bele. az 20W50. bőven elég sűrű, nem csúszik tőle a kuplung, jól old, és finomabban működik mindene. miután beleöntötted ugyanúgy járasd meg mint a mosás során, mielött használnád.így biztos hogy tiszta lesz a váltód, és nincs olajkeveredés, ami habosodhatna.
sorszám: 36368 (112199)
(elözmény: Hullagyali, 2009-05-12 22:08:16)

 
 
Klaudia
válasz erre | email2009-05-12 23:06:41
Szia!

Nekem is van egy problémám.
A jobb deklinél a kuplungbowdennél nyomja ki az olajat a motor nagyon...ez mennyire gáz?

Kösziii
sorszám: 36367 (112197)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-12 23:01:51)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2009-05-12 23:01:51
már amennyiben helyesen értem,a blokkszámnál található gumidugóra gondolsz?az azért lukas többek közt hogy a nyomást eleressze ha netán lenne ott,és ne lőjje ki a dugót,másrészt meg valamelyest szellőznie kell az olajnak.oda akkor nekem megy be valamiért levegő,na ezt kellene kideriteni hogy leengeded az olajat,persze előtte hagyd állni a motort egy ideig,majd ha leengedted nézd meg nem habos-e.Nem tudom annyira nem vágom hogy a főtengely szimering elvileg az olaj felé tartja a nyomást,végig gondoltam,lehetséges az hogy levegőt nyom a váltóba,de most saját magam hülyézem le,mert ha ennyire fos lenne a szimering akkor már be se kéne hogy induljon,ugyanez érvényes a blokkfelek között átszivárgó levegő elméletemre is,szintén nem indulna el.biztos hogy a dugóból jön?nem lehet hogy meg van repedve,szakadva v. valami ilyesmi?
sorszám: 36366 (112196)
(elözmény: Hullagyali, 2009-05-12 22:08:16)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu