:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Lüke :D
Dehogy értettem félre...tényleg jó lenne...és valahogyan össze is hozzuk...csak még levizsgázom gyorsan.
Nem érettségi...annál idősebb vagyok azért :)
nem akarok tolakodó lenni, ha nem akarsz találkozni semmi gond. csak azért ajánlottam fel a találkozás lehetőségét, mert személyesen átnézve a motorodat többet tudnák segíteni. és kérlek ne érts félre, nem vagyok pedofil, az én lányom is most éretségizik, az idősebb fiam pedig már 29 éves. én meg már nagypapó vagyok:))
Jövő héten nem jó...talán hétvégén, de még necces...most vizsgázom és sajnos alig van időm.
De, ha kész leszek szólok ;)
szia!
igen, láttam a képet. őszintén mondva nem lettem sokkal okosabb:D viszont most már tényleg nagyon kiváncsi vagyok, hogy hogyan oldották meg gyárilag ezt a tömítést...ha a jövő hét második felében ráérsz, elmegyek hozzád és megnézem élőben.
Köszönöm!
Egyet én mindenképpen szeretnék ;)
Kösziiiiii
sorszám: 36461 (112393)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-16 14:15:02)
jó az ó gyűrű is,de a szimering külseje belefeszül a tokba és nem mozdul el max. kikopik.Ha netán nem létezik ilyesmi,azon gondolkodtam hogy egy kisebb szelepszár szimeringet be lehet tenni,van bent a műhelybe egy csomó maradék,megnézem hátha van jó,ha nincs,és igény van rá akkor leadom a drótot,hogy kellene.
akinek igértem Klaudián kívül,az a szimering tok az 14mm-es,na jó pontosan 13,65mm de a 14 pont jó,a tengely átmérő pedig 4mm,a mélysége 8,5 de ekkora tök fölösleges,elég egy 5mm azt meg be kell ütni teljesen ütközésig.Az SKF-be próbáltam,elég nagy márkaképviselet ahova szoktam járni de nem tudtak segiteni,ami nem szentírás,mondta hogy nézzek még szét,de le lehet adni a rendelést,hogy mekkora milyen anyagból,és kb egy hetes átfutással de meg lenne
Szia!
Nem annyira szimering, inkább gumigyűrű.
Láttad a képet, amit beraktam róla?
sziasztok, akkor mégiscsak szimering van a kinyomórúdnál az MZ-en is? lécci majd mondjátok meg, mire jutottatok.
A főtengely fel lett újítva, a henger meg lett fúrva
Szia!!!
Annyira örülök, hogy végre megvan és tényleg kell oda valami :)
Előre is nagyon szépen köszönöm...itt sehol sem találtam...sőt az MZ szaküzletben azt mondta a bácsi, hogy vigyem be a motort, mert ő még ilyet nem is hallott... :D
Előre is tényleg köszönöm! Puszi érte!!!
sorszám: 36454 (112384)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-16 06:33:50)
lehet hogy én is veszek oda valami szimeringet. léteznek ilyen kicsi példányok, le kell mérni a pálcaátmérőt, meg a csőtengely belsejét, és megis van a méret.
sorszám: 36453 (112383)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-16 06:17:55)
nézd mindenki mondja a saját bevált módszerét,én se mondok konkrét dolgot méghozzá direkt,amit a könyv ír az 1000km 33assal,én most 420 km-nél járok,minden nap este meló után megyek egy kicsit,most már 40essel tolom és már felhúzom 4200körüli fordulatra,szorulásnak semmi jele,annyi a titka hogy variálni kell a fokozatokat,meg a fordulatszámokat,nem pörgetni nyélgázon mert akkor beszarik,de az se jó a 40el tötyögsz,mert akkor " betompul" és olyan lusta lesz mint egy nyerges vontató:P
na ez az amiről én is beszélek,örülök mint majom a farkának,pár éve nálam van a vas,de mindig találok új dolgot rajta:Pahol a pálca van,megnéztem oda semmi nem megy,a pálca bőven kinyúlik és utána megy be a csigás kinyomóba,köztük elég nagy tér van,nem fogja kidörzsölni a szimeringet,ma utánanézek mi a helyzet,ha sikerül veszek kettőt,azt elküldöm ha nem találsz,oké?
Ja még annyit hozzá tennék hogy találtam itthon egy kopott szárkereket,elmegyek néhány boltba és utánajárok ennek a szimering dolognak,mert egy fasza ki tok van a menetes rész belsejébe,elképzelhetőnek tartom hogy tényleg volt ott anno,és ha van ilyen akkor most is lesz az enyémbe az biztos,a viakolorról nem akar lejönni a váltó olaj,és elég ciki amikor ott hagyom a névjegyem:)Legrosszabb esetben egy szelepszár szimeringet beütök,az nem forgásirányos,viton,és még lehet passzol is.a C vectra 2.0 16v motorokba pont ekkora tokkal együtt,majd kicsit a peremet le kell reszelni hogy beüljön faszán a helyére.
sorszám: 36450 (112378)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-16 06:21:13)
lehet hogy a TS-en balmenetes,de etz 100 hogy jobbos,vagy csak az enyém utángyártott,de nálam egyedül a nyelestengely anyája balos,ami lefogatja a kuplung agyat meg az egész hóbelebancot.
szia klaudia! megtaláltam ami neked és nekem is kell:))))) most reggel néztem hogy a kihajtásnál a szárkerék tengelyén belül van egy fasza kis szimering tok,és körvicsnek van igaza,tényleg szimeringes,de hogy miért?? ezt egy ó gyűrű is el tudná látni,gondolom a megfelelő rögzités hiányában,olyat akartak a németek ami beszorul oda.Az enyémbe még soha nem is volt ilyen,totál szűz az a tok,de most lesz!! el sze hiszem hogy nem fogja fosni az olajat sehol:)))
A váltóba a MOL standard diesel olajat ajánlom Nekem bevált. Bejáratáshoz szerintem használj 1:40-es keveréket. Nem tudom, hogy csak a henger, vagy a főtengely is lett-e újítva. Ha a főtengely is cserélve lett, akkor utána is azzal használd.
Fel van újítva az mz-m, kérdezném hogy a váltóba milyen olajat öntsek?
Lenne még egy hanyas keverékkel járassam ba a motort?
Szia!A porvédő gumisapka az a cucc, amit még a TS-eken volt a teló alsó részén, ezt váltotta később a gumiharmónika. Amit te keresel az sztem az a műanyag zárókupak, ami az ETZ-k teleszkópjának zárócsavarján van. Szerencsédre van 1 db ebből, képet fogok róla küldeni, s kiderül erre gondoltál-e. Üdv.
Üdv!
Engem 1db lsőteleszkópra való porvédő gumisapka érdekel, amennyiben ez az a cucc, ami a villa szár tetején van, a csavaron. Képet tudsz küldeni?
hopp a [img][/img] nem kell :P
Háháá...véletlenül találtam egy képet, amin látszik, bár nem olyan közeli.
[img]http://picasaweb.google.hu/vfrklaudia/MZETZ125#5336076169480639810[/img]
Nekem egy zárra lenne szükségem az aksit takaró deklihez...nincs valakinek esetleg? :) Az enyém tönkrement...és ragasztóval áll csak meg.
Kiestek a rúgók belőle.
Most, hogy jó pár alkalommal szép nagy tócsát hagytam már nem engedi úgy az olajat...és nem azért mert kifogyott.
Szóval valószínűleg csak ez volt a baj.
Örülök, hogy tudsz képet mutatni és egy kicsit "új" problémát fel tudtam vetni :)
Köszönöm a segítséged!!!
SŰRGŐSEN ELADÓ!
- Bieffe Scatto használt bukósisak
- GIVI fölső túradoboz,2db gyári kulcsal
- Olympus xb400 analóg fényképezőgép
- 30N2-4 jelű karbi,250-es MZ-re
Kérésre képet tudok küldeni!30/2905617
S.O.S.!
Ok rendben de csak holnap tudok készíteni róla ,amugy ez csak egy tömitő gumi szerüség nem szimering szinte tuti,hogy ilyet direkt etz be nem lehett kapni .A kuplung tengely belecsuszik a láncfogaskerék tengelyébe de a láncfogaskerék tengelye egy kicsit kijebb nyul na ide jön az a tömités .bár ha neked erösen átfolyik az olaj akkor szerintem is tul sok van a váltoba.A másik motoromon nem volt meg ez a kis tömitő gumi de ott is csak kicsit szivárgott az olaj.bár mondjuk az is elképzelhető,hogy a lánckrék tengely belűl nagyon kopott(a bronz rész) és a keleténél több olaj kerűl oda
Sziasztók
Kellene egy kis gyors segítség.
Van nekem egy szimering amit nem tok hogy mekkora (megette az idő).A haver meg elküldött nekem minden számot az Ő motorjában lévő szimeringről. Ugyanis csak telefonból olvasta vissza a számokat ami rá van írva és nem nagyon tudok ennyi számból kimenni hogy melyik a mérette.
Egyébként egy mini Rigának a berúgó kar szimeringje ez.
A következőt diktálták le: 12-12*26-1, 8/52-79-85-259 na ennyi szám van a szimeringen. Szerintetek mék a méret?
Segítséget előre is köszönöm
Sziasztok!
Eldók sokféle MZ alkatrész ami összegyűlt nálam az évek során:
ETZ 125/150 légszűrő és szerszámosfedél
ETZ első sárvédő, sebességmérő spirál
ETZ kormány, óratartó gumi,fordulatszámmérős kivitelhez való gyújtáskapcsoló gumitok, zárható tanksapka, felső kifli, ETZ 125/150 karburátorra való szívócsőre való gumi, 2 db elsőteleszkópra való porvédő gumisapka, 1 db teleszkóp gumiharmónika (gyári), ETZ kormánykapcsoló tokkal vezetékekkel, 1 egyelőre ennyit sikerült felleltároznom, ha még van vmi közzéteszem azokat is.
akit érdekel irjon mailt, vagy hivjon 30/854-7635
Szia Gábor!
Meg tudnád csinálni? Akkor nekem nem kéne szétszerelni a gépet...Köszi!
waresz köszi a leírást...nyugodtabb vagyok :)
Szia pedig az én motoromonál is van tömités a hajtó tengely végénél ,Én 1 tulajtol vettem anno de mindigis ,bent volt szerintem nem ugy mokerolta oda.ha gondoljátok csinálok rola képett.
a kinyomópálca keresztűl megy a váltótengelyen, és a lánckeréknél jön ki.tömítésről szó sincs. a tömítést a pálca 0,5mm körüli illesztési hézaga nem biztosítja. ha megfelelő mennyiségű olaj van a váltóba, akkor ott nem jöhet ki. viszont a lánckerék egy csőtengelyen van. ennek belselyébe meg bronz persely. mivel a váltó 5.fokozata direktfokozat(1:1) így akkor azok nem fordulnak el egymáson, de minden más fokozatba igen(1.-4.fokozatba segédtengelyen keresztűl valósúl meg a hajtás).. a bronz perselybe futó tengelynél nincs szimering, a tömítettséget úgy oldották meg, hogy a tengelyen ki van alakítva egy csigavájat, ami a helyes irányba forgó motor esetén visszanyomja az olajat a váltóba. ha fordítva sikerűl valakinek beindítani, akkor az szabályosan kinyomja ott oz olajat. halvány szivárgás állandóan lesz azon a helyen, ez ilyen gyárilag. szimeringet berakni lehet hogy lehetne, de nagyon pici kéne. kötve hinném, hogy valaki ezzel kisérletezett. a kis TS-re ugyanez vonatkozik, csak ott a váltó 4 fokozatú, és lényegesen egyszerűbb. a
legfontosabb mindkét típusnál:
a lánckerék anya legyen megtépve mint állat! (bal menet) aztán meg legyen egy jó állapotú biztosító lemez tisztességgel ráhajlítva, hogy le ne lazuljon, mert még úgy is képes rá. ha csak egy kicsit is lelazúl, akkor a lánckerék szimering értelmét veszíti(megkerüli az olaj).
Szia!
Köszönöm a segítséget mégegyszer!
Majd szétkapom megint jövőhéten azt a részt és lefényképezem a kis gumit a pálcán :)
A gpz nagyon jó kis motorok ;)
De azért...Mz 4ever :)))
ez az amit technológiai szempontból nem értek,sok helyen látom ezt,például autókon a váltórúd szimeringes,pedig forgó mozgás,nincs ott,tudom vannak olyan szimeringek amik a ki be tologatásra vannak kiképezve,de végsősoron ezt egy ó gyűrű is el tudja látni,ugyanúgy kopik,és annak nem kell ház mint a szimeringnek,najó egy pici horony,de ennél több nem.
még csak annyit, hogy azért döntő többsége a motorgyártóknak álltalában szimeringezi a kinyomórudat, az én gépemen is szimeringes.
nos, azt én sem tudom így látatlanban, hogy hol kell lenni ennek a tömítésnek. az is előfordulhat, hogy gyárilag nincs is ilyen az MZ-ben, csak simán perselyben van a kinyomópálca és a persely illesztése tömít. elképzelehető az is, hogy Klaudia gépét már barkácsolta valaki és így került oda valami tömítés ami most megadta magát. és ugye barkácsolni meg azért barkácsolták, mert kikopott a persely és a pálca. de ez is csak feltevés, mivel most nincs itt nekem egy MZ, hogy megnézzem mi a való.
sorszám: 36429 (112313)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-14 22:53:18)
az szép kis gép,kolegámnak volt egy 800asa,tavaly telibe vert vele egy kisbuszt,azóta fent van az emeleten a használt gumik közt:),én Ó-gyűrűre tippelnék hogy valami olyasmi lehet ott,nem tudod hogy hol kell lenni annak egész pontosan?nekem is van\volt ott folyásom,én a pálcára fogtam hogy kikopott és elcsorog mellette apránként az olaj.
szia! sajnos nem tudok képet küldeni, csak Klaudia precíz leírása alapján azonosítottam be az alkatrészt. nincs már MZ-em, jelenleg Kawáwal motorozom, csak mindig felnézek ide a fórumra, mert normális a társaság, és ha olyan kérdés van amire tudom a választ akkor megpróbálok segíteni. nagyon régen volt 125-ös Mz-em, tavaly meg 250-es ETZ-m, de már nincs az sem mert eladtam és vettem egy Gpz 1100-as Kawát.
sorszám: 36427 (112310)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-14 21:35:31)
üdv! egy rögtönzött képet tudnál nekem küldeni erről a tömitésről? most már kiváncsivá tett a dolog,az én gépembe még csak nyomát se láttam effélének,és a gépkönyvben sem láttam pedig ott egy komplett blokkot robbantanak szét és szerelnek össze.
Jaky! úgy néz ki sikeresen befosott a freemail fiókom,a másik cimemről küldöm,most csináltam egy fiókot mert már a tököm ki van az FM-el.elküldtem a képeket a gumikról,üdv
heló
Remélem észrevetted hogy a hátsó keréknél meg kell huzni a tengelyt,jobb oldalt meg az anyát kell meghúzni,Mert a tengely és az anya "nem egészen egymással vannak kapcsolatba",hanem a tengely menete belemegyegy egy "csavar" belső furatába de ennek a belső furatos csavarnak a vége meg menetes amin van az anya.Na de biztos nem a meghuzás miatt van neked a hiba.Ha érezni h lötyög a kerék akor valószínű hogy csapágyas lesz de valamennyire enged tekeredni a lengővilla is de ha kotyog az megérezni.
sorszám: 36424 (112303)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-14 20:18:43)
Köszönöm! Végre valaki, aki érti :)
A kiemelő pálca az igen!!!
Nem tudták a boltban...jöttek ábrákkal meg minden...ááá...remélem valahogyan megoldom majd.
Mostanában ritkábban vagyok, mert vizsgákra készülök, de jövő hét Szerdától már többet leszek! Remélem mihamarabb beszélünk!
Puszi és köszönöm!
csapágy...
sorszám: 36422 (112301)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-14 20:18:43)
Helló, kis TS hátsó kerék csapágya milyen méretű, és milyen minőséget érdemes belerakni? Még nem szedtem szét, de aztán nem is biztos, hogy a csapágy a ludas, de ha középen megtámasztom a motort, a hátsó kereket a földre nyomom egy kissé az ülést fogva és megmozgatom a motort hosszirányra merőlegesen oda-vissza, akkor a keréknek van egy kis lötyögése, kottyanása, ami szerintem nem egészséges.De aztán bármi lehet. A tengelycsavarok szorosak egyébként. Mi lehet ez?
Friss műszakival 1988-as évjáratú teljesen felújított ETZ 125 eladó. A motorban komplett új főtengely lett cserélve, a henger a „Tábori Tunning-nál” lett fúrva, Fag csapágyakat, új „primer” hajtást és új kipufogót kapott. A fényezés teljesen új, ezüstmetál színű. Újak a gumik, a hátsó lengéscsillapítók, az akkumulátor. A felújítás után mindössze 2500 km-t mentem vele. Kizárólag tárolási problémák miatt adnám el. Ár: 130 000 Ft Érd.: 70/2429283 Pécs
most bekavartál magadnak rendesen,most állitottad hogy alapesetbe ha minden pöpec,semmi baja,de öregszik,viszont ahogy Árpád irta ha valahol üt,akor szarul kopik,és el törik egy idő után,akármennyire szidod v. ellenzed a rezet,ígyis 14v felett van alapon a töltéses,mechanikus "szarral" legalábbis kollégám nem igazán bizik ezekben,pedig a világ legjobbjai,én már elfüstöltem két elektronikust,szóval marad a régi regler,na az örökéletű ha tiszta,és be van állitva.
Na ezt is mindenki döntse el magába mit akar,mi jobb számára,avagy kinek a pap kinek a paplan,én a pa lányát választom,ugyis mindenki azt keresi:)
persze hogy meg tudom,én pesti vagyok,ha neked jó akkor mondok egy cimet ahol ezt csinálják,v. pedig elpostázod megcsinálom,és visszaküldöm,melyik lenne jó?másik kérdés milyen legyen réz v. grafit?
szia Klaudia! ha jól értettem a leírásodat, akkor a kuplung kinyomórúd tömítése ment tönkre a motorodon. nem tudom, hogy szimering vagy csak sima gumigyűrü van ott, de ezt már meg tudják mondani a többiek, és a mociboltban is tudni kellene az eladóknak. régen láttalak, néha felmásztam msn-re, de nam voltál soha fennt, legalábbis mikor én. remélem meggyógyul a mocid.
Ez sokkal logikusabbnak tűnik...remélem, hogy csak ennyi a probléma :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|