:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
mit vártál meleg hógolyót? ezért nem vettem meg én se az utángyártott dobot,helyette inkább egy hulladéknak árult használt gyárit.az meg a másik ha már szart veszek utángyártottba akkor inkább a "rezó",az olcsóbb 1500al:) végülis tök mindegy milyen kolomp van rajta.Ha már kipufogóról beszélünk, fel van szerelve nekem a krauser, dobozokkal együtt,most elfé a kipu de szeretném magasabbra tenni de úgy hogy ne füstölje ki a dobozt,tudsz-e olyan helyet,ahol vágás,hegesztés nélkül,tudnak vele kezdeni,az a bajom hogy a hasa nagyon lent van,én nem tudom,nincs hozzá megfelelő eszközöm,de úgy kellene hogy kultúráltan nézzen ki,és az utast se zavarja annyira,bár két személlyel kétszer mentem összesen,de még lehetséges hogy megyek.
heló 100 as a főfúvókám és kicsit több mint 150ccm es már a motorom.Egy kicsit már kicsi is neki ez a 100as.Mert igy ugy megy jól ha a sibertű jól fel van emelve.Felülről a 4.rovátkában volt,ma tettem vissza a 3.ba és jobb lett,nincs már az a hang 4ben 40-50 közt.Ilyen pattogos hangja volt előtte mig a 4.bevágásban volt.Ma a 3.ba tettem és egész jó,olyan mint régen szép lett a hangja.Talán egy hangyányival rosszabbul megy de nemvészes tényleg,meg kevesebbet is eszik igy ugye ha sokat járok 50 körül többet kapott mint kellett volna ezért volt a pattogós a hangja meg többet evett picit az el nem égetett anyag miatt.
80 ig egyszer csináltam tesztet de za pontatlan azért ám.Fejben számoltam közbe meg figyelni mindenre,tükörbe nézni ,órát nézni figyelni mikor váltsak meg stb.De 10sec mire 80 on volt .Ezt a mérést ugy 1 hónapja csináltam.80ról 100 at még nemmértem majd vmikor mert nemszivesen hajtom ám a gépet csak néha tényleg.Mert fel lett ujitva a főtengely 7000km óta durván de már majdnem ugy csörög terheletlenül üresben a motor mint a gyári megkopott hajtókarral.Szóval vigyázni is akarok rá,ez van a rocket hajtókar tajwanról ennyit ér,én nem is veszek ilyet többet meg másnak se ajánlom.80ról 100 nemtudom mennyi viszonylag 90 ig elég gyorsan felmegy de 100 ig már lassabban azért. majd egyszer mérek vhogy.
Ahhoz hogy jól menjen tényleg jól be kell állitani mindent.Nekem előgyujtás 3mm en van 0.35 ös megszakitóhézag 225ös bosch gyertya,karbi alapjárati levegőcsavar bentről fél fordulatra van kicsavarvam 40es alapjárati fúvóka,és most a s.tű fentről a 3.ban van.Úszószint zárásnál 28 mm en van.Ez nem a benzinszint hanem a felforditott karbinál az uszó alja és a pohár tömitő éle közti táv.
És én tompitottal járok mindig,mert az is fontos ha hasonlitunk,mert lámpa nélkül mégjobban megy azt tudom,alapjáraton is a gázfröccsökre harapósabb lámpa nélkül.
köszi Norbi, elolvastam az üzit, de sajna így nem jó, mert pont gyári súbertűre,, és tűfúvókára gyúrok:( amúgy biztos jó.
ma volt nálam egy kis etz szervizelés gyanánt, és kapott wartburg fesszabot. nagyon hamar felépűl a teljes töltőfeszültség.. kb 1500as fordulaton már tudja. ez a legjobb, legmegbízhatóbb, legstrapabírób és legolcsóbb fesszab amit az etz generátor mellé be lehet tenni. már csak azt nem értem, miért nem tudták beletenni ezt gyárilag.. 1980 körül már benne volt a warbiba, szóval az etz-k már simán kezdhettek volna eredetileg is ilyennel.
MÁS: utángyártott kis etz kipuff. ZAJOS MINT AZ ÁLLAT! ja meg, a zárókúpon van 4 furat a 8 helyett. oké hogy nagyobb lyukak, de nem jó. a kiégetéskér rögötn lejött róla a króm..
Hát megtörtént... A könyökömre érkeztem(azért az fájt), aztán a fejem is koppant a sisakban. Nem tudom, hogy ösztönösen ugrottam-e le róla, vagy a motor dobott le, mindenesetre örülök, hogy nem égette le a kipuff a lábamat. Amúgy a motor tovább járt, és elkezdett a karbiból ömleni a benzin! (Rögtön láttam lángokban az MZ-t lelki szemeim előtt) Felpattantam és gyorsan leállítottam, meg elzártam a csapot.
Amúgy szívére vette a dolgot, mert nem indult rúgásra, csak tolásra utána.
nem vezeti vissza a dobba füstöt, hanem ott is kifelé dolgozik. az a cső felel a gép hangjának jellegzetességért. ha szétszednéd, és tőbe levágnád, akkor se változna más csak a hangja.
????alacsony a csalány???? :-O
Még mindig??
Szerintem ez az első ajánlatod,amit örömmel elfogadok,csak az 500-as Jawa hiányzik hozzá.
Akkor megtörtént a "felavatás". Örülök, h nem lett bajod... lehetett volna rosszabb is.
Én is mindig káromkodok, mert beszorul a kormány alá a deklidoboznak a kiskulcsa... Írtam neked korábban pár kérdést: 36584es hozzászólásomban.
Amúgy tegnap megszakítót cseréltem a TS-en és megtáltosodott a gép. Csak annyit róla, hogy eddig el nem tudtam képzelni, hogy bír egy 150es egykerékre állni, most már tudom :D
Úgy kezdődött, hogy elkezdett kihagyogatni a gyújtásom, de még elmentem így kb.25km-t. Már be volt készítve az új mexa, éreztem, hogy ez lehet a baja, mert korábban is néha kihagyott 1x-1x.
Tiszta boldog voltam, gondoltam terepezek egy kicsit egy tó körül. A mély murvában kifogott rajtam egy kanyar és ledobott a 11 vad ló :) Jobbos lábtaró elhajlott, lámpatartó elhajlott, indexkar kiszakadt, lámpatök behorpadt ott ahol a kormány felé kijön belőle az egyik köteg vezeték+kis fénykárok. És mentem vagy 30-al. Életem első esése volt 1100km-t "vártam rá", remélem több nem is lesz.
Vigyázzon mindenki!
Széles utat!
nem igazán értem mi értelme van annak a kis csőnek miért kell visszavezetni a gázt a dobba? dehát biztos így fasza bár a kis cső nélkül is hatásos..
tök mindegy hogy hívják csak zavar és ez ellen nem tudok tenni,ez mégjobban zavar.ezért hát ez az időintervallumot igyekszem kerülni ha tudom ha meg nem akkor figyelmesebben vezetek.
na figyuzzatok!
Elnéző vagyok ha néha bekerülnek a hirdetések a nem oda való topikba, de már elég zavaró sokak szerint ha állandóan a ezeket nyomatjátok.
Alkatrészbörze!
Ide lehet apróhirdetést küldeni, a többit törlöm.
áhá,jó tudni mondjuk nekem se könnyü elforditani a kis ts en a kulcsot,amugy hallottam már erről a hosszabitóról de nem gondoltam volna hogy igy néz ki.
Waresz! Küldtem mailt! Megegyezünk ! :-)
Már nem tudom kinek ígértem, de végre volt időm, legyűrtem a posta elleni undoromat, és feladtam a 6Vos halogén izzót is pénteken.
Ha a magyar posta el nem lopja akkor lassan illene odaérnie.
Kludia! Küldtem mailt a zár fotóival de nem kézbesítette a rendszer.
Lényeg hogy 20mm-es lukba való záram van.
Ha kell akkor küldjél e-mailben postacímet és feladom.
A napfény nem 5200K ?
Legalább is fényképezőgépen ez az alap színhőmérséklet amivel napfényen a fehéren nincs színeltolódás.
A 4300K már elég vöröses. Persze ez nem baj, mert az kellemesebb a szemnek és párásá időben is a nagyobb hullámhosszú fénysugarak látszódnak jobban.
Ezért volt régen sárga a ködfényszóró.
Ezt úgy nevezik farkas vakság és nem a lámpa tehet róla.
Nekem nincs ilyen gondom mint neked.
sorszám: 36631 (112732)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-24 23:31:39)
Ugyan már, oda állítom az órádat ahova akarod, akár 200-at is mehetsz a Simsonnal ha teszel rá olyan órát :)
Ezért mondom: kézséggel elhiszek bármilyen sebesség rekordot...ha azt GPS-el, stoperrel, vagy kalibrált digitális órával mérték le.
Minden más csak tájékoztató jellegü.
Norbi! mit kérsz azért a porlasztóért? ha komplett akkor érdekel!
akkor ez a peregyesen rajta lesz:D
Köszönöm Mester! e-mail-emet megkapta?
TS kormányzárkulcs hosszabító
na látod, mindig mondom, a gyári kipu a legjobb, eddig még nem sikerűlt jobbat csinálni.
TS kipu? az a kis cső a végébe az a furulyarendszer része. az úgy jó ahogy van. azon a két ovális vágat arra szolgál, hogy ott jöjjön ki belőle( a vége be kel legyen hegesztve.) a gáz egy része. a nagy TS kipufogó felépítését tekintve pontosan megegyezik a gyári kis etz kipufogóval. annyi a különbség hogy nagyobb, és nincs megtörve, majdnem egyenes. a dob végén lévő furatokat nyugodtan behegesztheted, semmi értelme, csak prüszkölő hangja van tőle. már ha nincs végigfúrva a teljes furulyarendszer, mert akkor úgy szar ahogy van, rémálom befoltozni. tök egyszerűen ki lehet deríteni ezt is, fogsz egy elemlámpát, és sötétbe bevilágítasz valamelyik fúrt lyukon, majd egy másikon benézel. két csövecskét kell láss, és 10centin belűl egy falat amiből ezek jönnek. ha nincs más lyuk, akkor bingó, szerencséd van. a kiégetést valószínűleg jól csináltad, már ha addig ment a rakéta amíg ki nem hűlt a dob teljesen. itt egy kép arról, hogy néz ki felépítését tekintve egy gyári hibátlan TS250(/1) kipufogó vége.
http://kepfeltoltes.hu/090524/918178243SL743667_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
pontosan, ezért a legjobb a 4300K-es. mert az valóban fehér, mindenféle kék beütés nélkül
sorszám: 36625 (112724)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-24 23:31:39)
na azért azt tudni kell, hogy ez egy tisztességes kamu:D én ezt neked bármilyen kis etz-vel összehozom. etz 250 és a kis TS-ek hátul 18as kerekűek. ezekhez más km meghajtó csiga kell, mint a 16os kerekű nagy TS-ekhez, vagy a etz125-150-251hez. a nagyobb kerék ugyanazon a sebességen kevesebbet fordul mint a kissebb. elég a nagyhoz tartozó csigát berakni a kis TZ-be, és máris megy ennyit:D. amúgy jó erőbe van, de nem is nagy szám.
a 6000Kelvines amit tapasztaltam,az még nem olyan zavaró kék szerintem,de nem is teljesen hófehér.mondhatni vegyes felhasználásra kiválló,hóban ködben,szinte mindenhol,kivéve szürkület mert ott semmi se jó
már nem látsz mert kicsit sötét van,de a lámpa még nem megy mert még világos van.
jaky! leszopja az akksit ha 3percnél többet állok lámpával,szerinted hogyan fogom beinditani öninditóval? már ígyis 14Ah-s akksi van benne,azt hiszik a boltba hogy uralba kell v. valami más hodályba.a Xenon gázos izzóm ami most van benne az 120\100as,a xenon ugyanezt tudja 17KV inditási feszültséggel,kevesebb áramfelvétellel,35W-al,mi itt a kérdés?ja és nem melegszik a foncsor,idáig se ment szét az enyém,de akkor már az esélye se lesz meg.Ja hogy jönnek a kérdések minek öninditó? mert csak,én javitom a gépet én járok vele hadd legyen olyan amilyennek szeretem,és még így se lehetek motor rongáló,mert minden visszaalakítható egy óra alatt.
Aha... és ezt meg hogy a francba csinálja? Egyébként nekem az egyik kedvencem a Simson Bog Bore...
a 251 váza tök más,méretekben mint a 250,pl rövidebb tank,tudod ez egy olyan kijelentés volt,mintha azt mondanám hogy a galamb meg a sirály ugyanaz.persze mindkettőnek van szárnya,ennyi.elhiszem hogy segitőszándék csak nézz utána.a 250 és 251 között annyira nem mindegy az alkatrészek hovatartozása hogy a 125ös tankja patent módon felszerelhető a 251re míg a 250esé nem,miért? mert rövidebb,a 250es lengőkarja van benne blokkja sem teljesen ugyanaz,más a henger ,karbi,esetleg gyujtás,a tranyós gyujtás esetén stb stb.
be kell állitani a lámpát rendesen nem pedig szakbarbár módon ahogy egyesek csinálják,az meg a másik ha jól látok vele,és nem bántok senkit vele,akkor tök mindegy a karakter,tény és való hogy az 55w-os izzó lószart sem ér,arra jó hogy lássanak de én nem látok már vele,és pillanatnyilag ez jobban zavar.
Még mindig áll az ajánlatom, a GPS-es csúcssebesség mérésre :)
azért egy ilyen kisTZ-t elfogadnék:D:D http://www.youtube.com/watch?v=0IS6BSzmreo
Sziasztok!
Nem tudja véletlenül alaki, hogy Kecskeméten mikor lesz motoros börze?
én fordulatszám szerint néztem a kis ts 95km/h úgy átlagosan (volt már 103km/h is, akkor forgott le 6400ig) a 250es 4be 6000 129,6Km/h és sztem elég jól mérnek a ford. mérők legalábbis mind a 3 ugyanannyit mutat, sztem ez elég hiteles, vagy csak egyformán tévednek. jah de azt nem említettem hogy az én blokkommal horgászni jártak és nem hajtották 90 fölé, egy autószerelőjé volt, ehhez jön egy gyári kipu kiégetve egy elektronikus gyújtás, csupán ennyi kell. jah és a kipu roppant lényeges most már tapasztalat alapján tudom, volt egy ts250/1es kipum csak el volt dugulva, plusz volt a végébe dugva egy kis cső aminek az oldala végig van vágva, és a vége a kipunak ki van fúrva 4 helyen, mintha valaki azt akarta volna hogy csak ott füstöljön, mert a cső vége meg be van hegesztve, ez nem tudom mire jó de amikor már a végén is izzot a koksz a kipuban akkor ez is kijött magától....ezt a műveletet egy gázperzselővel és egy raketta porszívóval csináltuk. na de ami a lényeg hogy az amúgy null kompresszióval üzemelő gép alul sokkal nyomatékosabb lett, és mintha felül is jobban menne persze csak 1-2-3ban 4-5be már érezni hogy nem veti szét a nyomás a gépet:), na szal ennyit számít, és már csodálkozok hogy a kis etz-k "kiherélt" kipuval hogy mennek 110et, sztem sehogy...
Az 500ohc-t 1952-1958 között gyártották,a 15/02-nek a gyár 135km/h sebességet ad meg,de az '56-tól készült 16-os nak 145km/h legnagyobb sebességet igér.Sajnos csak a kétütemű jawákat vezettem,ezekre írtam azt,hogy eléggé korrekt a gyári ismertető.Azt meg természetesnek tartom,hogy csak a jó mechanikai állapotú és jól beállított motor teljesíti a gyári értékeket,de ezt gyártmánytól független.
Igaz még nem láttam ilyet, de akár a gyújtáskapcsoló fedőakármilye is lehetne :PPPP
EZ MEG MI?!?!?!
http://kepfeltoltes.hu/090524/SL743667_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
gyári MZ cucc, de valamiért nem tudom mi a rák.
igazad van! teljesíthetőek az adatok, de alaposan ki vannak élezve. leginkább erre gondoltam. ha nem 100%os a gép, akkor valószínűleg nem tudja teljesíteni. egyébként az 500ohc typ15/02re gondoltam, ahol a blokk elméleti maximális fordulatszáma 5500, ekkor 4.fokozatban 132km/h a sebesség,de az adattáblán rajta van 145km/h. sajnos nem tudom megmutatni az adatlapot, mert a veteránban olvastam.
Üdv Waresz!
A gyári kezelési könyvek a jawaknak sem adtak túlzó adatokat.A "perak"-tól a 638-ig mindegyik típussal mentem annyit,hogy tapasztahattam nem túloztak a gyáriak.Nem tudom melyik típusra gondolhatsz,de örülnék neki,ha küldenél olyan gyári leírást amelyikben nem teljesíthető adatot írnak.
azt mérd meg, hogy az üveg pereme 170mm legyen. ha ennyi akkor valószínűleg jó.. de ezt a lámpát most darabra találtam 3400ft-ért. remélem bruttó összeg, mert ez viszont nem volt odaírva. észak pesten van a bolt.
a jawa-knál volt divat a túlzott végsebességi adat. azt írták pl:.. max fordulatszám ~6000(csak mondtam egy értéket) és 140km/h végsebesség, ami viszont már 6700as fordulatnak felelt meg.. na az volt kamu.
azért az NDK-ba nem volt divat hazudozni.
ha valamit ráírtak egy konstrukcióra, akkor az tudta is a megadott értékeket. a wartburg 130km/h végsebessége egyáltalán nem volt túlzás(jól behangolt példányok képesek voltak 150et is.), a trabi 105km/h meg úgyszintén. a kis MZ-k 100-105-110km/h végsebessége is reális. a nagyoknál a légellenállással kell számolni, mert(ugyan nem vagyok ebbe biztos, majd Árpád megírja) de 100 fölött négyzetesen ugranak a dolgok. 90-100 között nincs akkora diferencia, mint 120-130között. nagyon számítanak a körülmények! egy tiszta gyári kipufogós jó légszűrővel szerelt, egészséges kompressziójú, falslevegő mentes nagy MZ ami jól be van hangolva, az kell hozza ezeket az értékeket sík úton szélcsendben. TS250, TS250-1, ETZ250,251 mind 130km/h végsebességet kéne tudjanak.könyv szerint:"terheléstől,időjárási viszonyoktól és ülőhelyzettől függően".
Na rájöttem,h mi volt a baj!
Az én ETZm-nek nem olyan a szívórendszere,mint az a szerelési kézikönyvben található. Ott a légszűrőház bemeneti nyílása felett van egy másik nyílás,és abban van a cső,ahonnan szív,és a nyakban visszafordul a levegő,azt szívja vissza. Nekem nincs felette nyílás,csak a tömör lemez, és nekem nem is volt ezekszerint cső benne, hanem a váz nyakán,a tank alatt található a váz oldalán 3-3 lyuk,és onnan szív nekem. Szval a csövet feleselegesen vettem. Viszont ez a rohatt szerelési megint megszivatott :)
Szép napot. Peti
A gyári végsebesség olyan mint a szocializmusban a terv 120%-os tejesítése.
A számok szépek de nem szabad elhinni.
kb. 120-as hiteles végsebesség normális egy ETZ-től.
Kb. ennyi a vége az én lekönnyített Bambi által összerakott pálya ETZ-menk is.
Persze leejtőn, hátszéllel esetleg tud gyorsabb is lenni, de már 120-nál is elég "izgalmas" az ETZ.
Meg kéne nézni hogy jó e a Hondámba, akkor beszállok.
Elég pocsék a Hondám gyári világítása.
Nagyobb izzótól meg zárlatba ment át a generátor álló és forgórésze is.
Ezek után csak röhögök azon aki azt mondja szar az MZ :)
Ja és a Hondáéknál volt egy széria ahol a fesszabok is rendszeresen elromlottak.
Én maradok a gyári 50W körüli izzónál... ez is kicsit csökkenti a motor teljesítményét. Lámpával alacsonyabb az alapjárat egy kicsivel, de a legrosszabb a melegben menni vele, a meleg levegő miatt. Most ebben a max25 fokban nagyon jól megy, meg vagyok vele elégedve, viszont a végsebessége elmarad a gyári adatoktól... Mondjuk nekem nem fontos a végsebesség, de érdekel, h mitől lehet. Kicsit nehezebben indul hidegen, de csak egty kicsit, utánna semmi gáz.
na, van egy még jobb ár! 3400ft. ez a legübergagyibb, de legalább síküveges, H4es, és van benne még egy E4 jelzés is.
nahát, találtam ilyen lámpát darabra is. 5000ft egy darab. nem is olyan eget rengető. golf 2be való, de hát ha valaki látott már olyat, akkor az tudja, hogy golf 2be gyárilag is volt FER feliratú NDK tarbilámpa, úgyhogy valószínűleg jó.
szerintem ha adnak a beállításra, és tiszta a foncsor, meg az üveg, akkor annak minimális a zavaró hatása. bár a parabolatükrös fényszóró(gyári MZ), sajnos az üveget használja a fény szórására, ami elég szar hatásfokot, és mellette rengeteg felesleges fénnyalábot eredményez.. kb innen a vakítás.én be akarok nevezni majd egyszer egy ilyen egyszerű FF tükrös(totál siküveg, mögötte tördelt optika) "tuninglámpába" az a gond hogy párba adják őket.. kb 15-20ezer pénzért. majd valakivel összeállok azt veszünk egy párt:D a trabiba való pont jó az MZ-be.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|