:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha mentek, akkor előtte írj ide a fórumba pontos időpontot és helyszínt, vagy csörgess meg, lehet, hogy én is kinéznék. :D
540 m/s az, amivel érdemes számolni. Van rá olyan programom, ami kész tervrajzot készít, csak a paramétereket kell megadni. Itt van róla egy kép:
http://www.ocskavas.hu/image/resocad_v100.png
Naprakész laboratóriumi mérések és felsőfokú matek van a tervek mögött - persze, ez itt senkit sem érdekel :D
Amúgy igazad van 500m/s körüli gázsebességgel kell számolni.
Én amúgy nem szoktam törni az agyamat a rezonátorokon mert túl komplex. Egyszerűbb ha a "tuning" cikkek közötti "rezonátor" cikkben szereplő programot használod a számításhoz.
E szerint kb 140cm hossz kell a 6000-es fordulathoz, így a 3 méteres hossz a 3000-ezres fordulathoz kb. igaz
Persze igazad van, jókis telített kokszos kipufogó nekem sem égett tisztára soha menetközben de azért az általam említett dolgok erősen javítják egy eredendően tiszta kipufogó esélyeit.
Jóvan, persze hogy van rajta egy vékony koromréteg belül, de azt nem fogom kiégetni :)
Persze a bekötési rajzra ebben az esetben is szükséged lesz.
Az a tekercs hajlamos elégni.
Annak a töltéshez van köze, a mechanikus feszültség szabályzó lágy kapcsolását biztosítja.
Ha el akarod kerülni a kellemetlenségeket, akkor tegyél rá fekete dobozos magyar gyártmányú elektronikus feszültség szabályzót, és akkor azt a tekercset ki is lehet venni a helyéről.
sorszám: 36693 (112852)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-05-27 08:59:03)
Szakirodalomban találsz bekötési rajzot, az alapján a leg egyszerűbb.
sorszám: 36692 (112851)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-05-26 22:54:53)
500m/s????
Hyperszónikus a kipufogó? :D
Nem 300m/s körül van a hangsebesség?
"Csevegőnek" nevezik azt a topikot, de a jó történeteknek itt sem vagyok ellensége :)
Megkaptam, a legfrissebb letöltésben már benne van.
Szió Keri!
Küldtem mailt pár napja.
Üdv!
Ja amit Ferinek is írtam.
Újpesten lakok a környéken a legegyszerűbb nekem, de Ferihegyen dolgozok. Köztes helyeken is találkozhatunk.
Sajnos motoros túrákra még nem merek ígéretet tenni, mert nem volt időm leműszakiztatni a motorjaim egyikét sem. Pedig a TS felkészítése csak annyi lenne, hogy lemosom, kifényesítem, kicserélem a LED lámpát hagyományosra és reménykedem hogy még mindig elfogadják az a magyarázatot hogy motorra nem kötelező az index :D
A járművek saját műszerei tájékoztatónak jók, de hiteles mérésnek nem, ráadásul szándékosan felfelé csalnak hogy ne száguldozz és a hibahatárt is figyelembe véve biztosan ne lépjed túl azt a sebességet amit leolvasol a műszerről.
Az én TS-emen is pontos az óra.
Ha eltekintünk attól hogy +-5km/h kalimpálása van, akkor 90-nél 90-et megyek valóban, de más sebesség tartományban azért van némi hibája ennek is.
Az útszéli mérők is picivel többet mutatnak. Váltózó, de a GPS-hez képest kb. 3%-al szoktak többet mutatni, szerintem szándékosan.
Amúgy a pontos sebesség méréshez nem kell GPS.
Elég egy stopperel megmérni két km kő közötti időt és ebből pontosan számolható. Tehát a saját órád kalibrálását így is meg lehet csinálni ha nincs GPS kéznél.
Én régen így csináltam.
menet közben soha nem ég ki a kipufogó. ezt a hülyeséget csak a szájhagyomány próbálja életben tartani. elszensedik benne az olajsár(ezért hagyja abba egy idő után a füstölést). és az még szépen lerakódik. a szintetikus cucc is hagy maga után bőven taknyot.
na fogadjunk, hogy van benne koksz:D lehet hogy nem sok...
az a tekercs egy kis ellenállástekercs, viszonylag nagy teljesítményű. 4,7ohm. ilyet pesten a motorosboltokba lehet kapni. a gyári fémdobozos fesszabályzóhoz ez mindenképp kell. ez felel azért hogy elinduljon a töltés. a veztéksorrend meg egyszerű. szemből nézed a dinamót, akkor ott van rajta a kondenzátor bal oldalon. ennek bilincséhez megy a barna testkábel. a kondin lévő sarúra meg a gyujtótrafóhoz tartozó zöld. maradt még két vezeték, egy vastagabb zöld alapon piros csíkos(D+), ez megy ez megy a bal szénkefe melletti sarúra, és a vékonyabbik zöld alapon kék(DF) csíkos, meg a jobb oldali szénkefe melletti sarúra.
a feszültségszabályzót szemből nézve:
1.DF zöld alapon kék csíkos(dinamóból)
2.D+ zöld alapon piros csíkos(dinamóból)
3.61 zöld alapon piros csíkos vezeték(főkötegből)
4.B+(51) az meg megy az aksi +pontjához a biztosítéktáblán.
sorszám: 36683 (112842)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-05-27 08:59:03)
Nekem eredeti katonai ETZ kipufogóm van.
Pár karcolástól eltekintve sértetlen és korom sincs benne mert kizárólag fél vagy egészen szintetikus olajjal használtam és az üzemmód miatt ki is tud égni a kipufogó.
Ki tudja lehet hogy az enyém is tudna 130-at, de soha nem voltam vele olyan hosszú egyenesen, ahol ezt elérhettem volna. Pályán pedig csak 110volt a maximális sebesség amit elértem vele és igazából nem is végsebességre van hangolva, hanem gyorsulásra, ami dúsabb keveréket és rövidebb áttételt jelent.
Annál semmi sem durvább, mint amikor a Jawamat nézték Simsonnak nagyon okos emberek, miközben az oldalán ott virított a Jawa felirat :)
Rendben, szombaton ráérek.
Pontos időt majd egyeztessünk.
telefonszámom: húsz-51-hat-321-hét
Szombaton a miklósi börze után terveim szerint az M3-M0 csomópontnál levő honda szalonba megyek tesztmotorozás reményében, utána esetleg sort keríthetnénk a mérésre.
Újpest környékén fordulok elő.
A legutóbbi mérést az Óceánárok úton ejtettük meg, jó hosszú és van benne egy enyhe leejtő is. Ha rövidnek találja valaki akkor pedig ott az M0-ás az elég hosszú gyorsulásra.
Persze találkozhatunk máshol is, ha meg tudjuk beszélni.
Elnézést,igazatok van...
Mz Ts 125
Amugy távgyogyításrol van szó.Azt mondták hogy az álló részen lévő kis tekercs megolvadt.Gyanakszom hogy nem sorrendbe tették vissza a kábeleket..
Mi a szerepe annak a tekercsnek?Mit lehet vele csinálni?
Irj tipust, mert nem mindegy hogy kis/nagy Trophy, ~ Ts, ~ ETZ, vagy kutyafüle :)
sorszám: 36675 (112820)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-05-26 22:54:53)
Sziasztok
A következő a kérdésem:
A blokkba menő vezetékeknek mi a bekötési sorrendje?
Igazábol ugy érdekelne,hogy a vezetéknek honnan kell jönnie,és hova megy..
Előre is köszönöm
Ha elárulod, hogy kipufogó nyitásszög és az átömlő zárásszög mekkora, megmondom a szükséges hosszt.
Ha csak egy kicsit is figyelmesebben olvasol,észreveszed,hogy nem irtam semmilyen MZ-ről.
ezt a részegek nevében kikérem:D
kolegám elég csúnyán betintázott még tavaly,hoztak egy ismerős ford mondeo-t hogy nem indul,még azt se tudtuk ki kicsoda,még meg se próbáltuk,már mondta hogy nem kap gázolajat,de csak ezt az egy mondatot hajtotta:))próbálta bikázni aztán lepihentettük,nehogy a szivére menjen a dolog,majd másnap tényleg kiderült hogy a holtpont jeladó miatt nem kapott anyagot.hozzáteszem,mi szabadidőnkbe zárás után a rallygépet tákoltuk össze míg ő ránézett a bambira,még mielőtt azt hinné valaki hogy mi munkaidőbe iszogatunk:)
ELADÓ LETT SAJNA!Etz 250 tip. motorom! Givi túradobozzal és bieffe sisakkal!Felújítás óta 1500km-t futott, patent gépszörnyeteg!A fent említett kiegészítőkkel 145 ezer huf,kiegészítők nélkül 120 ezer huf!Bővebb felvilágosításért keress mailban,vagy a 30/2905617 telefonszámon!
Üdv!
Van valakinek ötlete, hogy a gyári kis ETZ 32cm hosszú könyökcsöve, és 55cm hosszú diffuzora a visszaverő falig hogy jön ki 3-6000/min fordulatszámra?
Ha 500m/s-mal és 180fokos kipunyitással számolok az egyszerűség kedvéért, 6000-es fordulaton 0,005s nyitás x 500m/s= 2,5m út. ennek fele a kipuhossz. Akkor 1,25m-ről kellene visszaverődnie.3000-re 2,5m-es kipu kell? :-)
Sorry, én nem tudok olvasni, szóval előző beírásom tárgytalan és én rúgom seggbe saját magamat:D
Nem akarok tudálékos öregbe átmenni, de ha az összes 1hengeres Pannónia T5, akkor a P-10, P-12 mi?:)
nem akarom kisajátítani a fórumot erre, vagy vezessünk be 1 erre szolgáló topicot?:)
Halljuk, halljuk! :) Ne tartsd magadban!
mellé jönnek még a műszaki eladóként szerzett élmények, igaz azok nem motoros tárgykörben, pl: a fekvő fagyasztószekrény , ill. az álló hűtőláda:D
Az öreg pár óra alatt olyan mennyiségű baromságot adott elő, hogy ebből megélek évekig sztori szintjén:D
Igen ezeket én is szeretem. TLTm volt. Veterán túrára ballagtunk bnőmmel, megálltunk tankolni rögtön jön oda a faszi 70halál közt, hogy minek csúnyítottam el ijen libafos színnel azt a gyönyörű t5öst:D mondtam neki h ez tlt de állította h ijen színű pancsi a világon nem volt. ott rúgtam is(pöccre:D:D:D) és mentem is:D
Jókat röhögök a történeteiken Soma és waresz! Tényleg pusztítóan okosnak képzelik magukat egyes emberek. Amúgy rallin is lehet még nagy okosságokat hallani :) Ott is minden részeg seggfej minimum autószerelő...
Az öreg avval nyitott hogy akkor ez nem a 250/1es MZ? utána meg elmesélte hogy neki olyan de lux etz-je volt, aminek elől 19"es kereke volt hátul meg kicsi... mikor mondtam hogy ilyen ETZ nem létezik, akkor közölte, hogy ő motoron született és mindent tud a motorokról és nehogymá' kétségbevonjam a dolgait:) Később meg jött azzal hogy neki volt 2 ETZ-je is:D ahhoz képest elsőre fel se ismerte:)
a vén okosok a legkirályabbak:D fingjuk sincs általában a dolgokról, de ahogy meglát egy régi motort, vagy rögtön kiszúrja(természetesen rosszul) a típusát, vagy rögtön felhívja az ember figyelmét, egy vélt hibára, aminek semmi köze a valósághoz. kedvenceim: volt nálam kölcsönbe egy 350es csepptankos jawa. tudni kell erről, hogy ki van egy kicsit hegyezve, de ezt avatott fül is csak alig halhatja. jellegzetes hengersuhogása van, mert nincs semmi zajcsillapító a hűtőbordák között. amúgy 100% zajtalan a blokk, még a jawa-kra újabban jellemző halvány ciripelés sincs benne. erre az öreg f@sz rögtön, ahogy megállok mellette, máris benyomja: "túl szoros a motorja!" :D:D:D
másik: pannónia T1 oldlakocsis gépe van havernek, és azzal mászkálunk néha, mert szeretek oldalkocsizni. megálltunk fagyizni, én bementem, addig haver várt, mire kijövök már ott egy szakértő, és épp kezdi az okosságot:"ez egy P5-ös pannónia!!" (tudni kell hogy minden hülye baromnak az összes egyhengeres pannónia T5. P5 meg sosem létezett.)és akkor kioktattuk, hogy ez egy T1-es. erre büszkén ezt mondja: én ismerem a pannóniát, és olyan nem létetzik!" na jó, ám legyen:D:D:D
még valami: trabival állunk kúton, gyönyörű patent új hangja van, zsír új kipufogórendszer, igényesen generálozott,és behangolt blokk. alapjáraton halvány lemezhang az új kipufogórendszer miatt, és az első dobba hallani a motor kis fémes munkaütemeit. erre egy valódi hozzáértő csurgatja a nyálát, mert ilyet ritkán hallani. erre egy okostojás odajön, és már mondja is az igét: "kifúj hengerfejnél!!":D:D:D:D
a kis Ts-emre kiváncsi vagyok. mikor meg hol tudnánk mérni? amúgy gyári óra és gyári óra között is óriási különbségek vannak. amikor megvettem a peregyet, akkor abba egy olyan volt ami ugyan mutatta a tempót, de nem számolta km-eket de nem is ez a lényeg, hanem hogy ezzel az órával 100ig kényelmesen elment a gép 4.be. aztán kerestem hozzá egy olyat aminek jó a számlálója, beleraktam azt, és az érezhetően kevesebbet mutatott. 4.be kínozni kellett mire meglett a 100. a szar órával a falu végén lévő sebességjelzőnél óra szerint 60nál csak 53volt a valós sebességem. míg a másik órával a 60 az 60 volt. gondolom az utóbbi hitelesebb, mert mindegyik felfelé csal inkább. mondjuk ez sem igaz, mert volt olyan warbi órám, ami 60nál csak 45-öt mutatott.
amúgy ebbe a sebességmérős dologba tényleg nagyon beletartozik a gyári kipuff. gagyirezóval pl sose akart 95nél többet menni a motorom. Peti74 mondta, hogy neki utángyártott kipuffal az etz 250 nem akart 110nél többet menni(értelemszerűen a gyári órájával nézve), míg a tiszta gyárival minden egyéb változtatás nélkül képes volt 125-130ra
Ja, gyári alapméretes motorral a gyári 130-at vállalom be.
Pár hete jött vevő az ETZ-re és hozott magával "szakértőt". Az öregnek elmondása szerint olyan ETZ-je volt, hogy pillanatok alatt belelépett a 140-be de tartani már nem bírta. Története hitelességét alátámasztja, hogy nem tudta megkülönböztetni az ETZ-t a 250/1-től,de neki volt 2 ETZ-je is:)) Nyugalmazott rendőr. No Comment:DDD
Mikor, hol lehetne megejteni a mérést?
Kösszi!Akkor odaadom a "kissebbségnek",ha jönnek fémet gyüjteni,úgyis őket kell patronálnunk!Egyébként.....na mindegy!
sorszám: 36653 (112775)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-25 21:08:13)
Nyílván nem követed régóta az eseményeket.
Én vagyok az az ember aki mindent elhisz...ha van rá bizonyíték :)
Időnként előjön az a téma hogy az egyik ember MZ-je 130-at megy, a másik ember MZ-je 140-et de akár 150-et is. Volt aki hallott olyanról akinek a haverjának a tesója 160-at ment ETZ-vel.
Na én ilyenkor szoktam jókat röhögni :D
Persze adok esélyt a bizonyításra és ilyenkor felajánlom a GPS-es csúcssebesség mérést az aktuális csoda MZ-re. :)
A csúcs 120km/h eddig.
sorszám: 36652 (112774)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-25 20:11:54)
fényképezd le, és paint-be rajzold be, hogy merre akarnád rakni a kipuffot.
sorszám: 36651 (112773)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-25 22:58:37)
LG TS nek irtam az előzőt,az előzményt másnak irja a gép.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|