:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hogy a bánatba nyomtok le a torkán ennyi benzint? A kapálógép nem zabál ennyit 100-on.
De nem is 2T motorja van :)
Gondolom,nem úgy közlekedsz a motorral,mint egy kocsival!? Pl. Mz-t ha jól sejtem elforgatod 5000ig is,kocsit,nem nagyon hiszem. Egyébként meg 2T jó hogy eszik!!
Nekem 250es megeszik 9 litert is.De nem érdekel,mert megy mint a meszes egér... Szerintem motornál tök fölösleges fogyasztást nézni...
Nekem a 250es legutóbbi fogyasztása 4,6L volt:D legfőképpen városba mentem és nem volt dögmeleg. Nagyon nagy melegben többet eszik a motor.
Sztem nem éri meg felfúrni nagyobbra, mert nem megy tőle annyival jobban, mint amennyivel többet eszik. A 250es 300ra felfúrva simán megeszik 8at is ha jól tudom, de alig megy jobban egy simánál.
Nekem 4 pólusú Bosch autógyertyával megy az mz. Mindig indul a motor vele pöccre, meg semmi gondom vele.
Valaki tudna mondani nekem Etz fogyasztási értékeket? Nekem sztem 5 felett eszik valamivel. 150-es henger, max túlméreten, polírozott felömlő, leömlő, átömlő. Meg síkolt hengerfej. Jól megy meg minden, de.. hogyis mondjam az autónk megáll klímával 110-es tempónál 4,8-ból (és nem dízel).
kadmiumsárga fémtestű isolator 260.az tuti. nekem már 13000km óta bírja, 4000km-rel ezelőtt kapargattam le róla a tűgörgőkosár maradványait. szóval jó. olyan fajta, amin rajta van az összes gyári jelölés. sajnos van két másik gagyi, az egyik nyers fém szigetelőjű, és a másik meg horganyzott. általában mindkét fajta szar. a fent említett kadmiumsárga változat kapható autósboltokban, kérd, hogy hadd bontsad ki. csak akkor vegyélk "IZÓT" ha ilyen.
De utálom én a szar gyertyát gyártókat!!!!!!!
Köszi az ötletet. Erre már énis gondoltam, csak még nem tudtam szerezni multimétert, mert azzal h otthon van az nem nagyon boldogít...
általános dolog, hogy gyertya nem csak ott tud szikrázni, ahol kell neki, hanem belül máshol is.. így látszólag lehet hogy látod a szikrát, ott is van ahol kell, de valójába már nem megy vele a motor.
Ja, a másik, leírok egy banális hibát, bár lehet h nem is annyira banális. Történt pedig, hogy az én vasam (TS 250/1), mindenféle átmenet nélkül elkezdett menet közben gázadásra hörögni, majd néha ment egy kicsit, leállt, nagy nehezen elindult, de menni nem lehetett, mert gázadásra fulladt, stb. Először benzinhiányra gyanakodtam, de karbit szétszedve konstatáltam, hogy semmi szennyeződésnek nincs jele, minden tiszta, de azért átfújtam mindent. Akkor nézzük a szikrát. Hát az is van, az előgyujtás is jó, minden passzol. De a motor nem indul, vagy csak nagyon sokadik rugásra, és egy perc melegedés után megint fulladozik. Sok próbálkozás után kiderült, a gyertya volt a hunyó, kicseréltem egy másikra, azóta megy mint a doxa óra. Gondolom, (bár ez csak feltevés, hogy melegedés hatására, vagy a nyomás miatt, a hengerben már nem volt meg a szikra. Most könnyen szalad a mutató hatezerbe is.
Gondoltam ezt megosztom veletek, hátha más is hasznátveszi, és nem szedi darabjaira a motort időnek előtte:)
Zoten!
Szerintem a töltés lesz a ludas, kb 100km alatt annyira lemerülhetett az akksid, hogy ha világítást kapcsolsz, már nagyon leesik a feszültség, és ez nem elég a gyújtáshoz. Ez ilyenkor az általános hibajelenség. Érdemes lenne rámérni mennyit tölt fordulaton.
Helló mindenkinek!
Van egy 150-es ETZ-m immáron 7 éve.Ált működik is, kivéve ha valami hosszabb útra megyek. Most is ez történt, mentem 100km-ert odaértem a célponthoz. Azóta nincs gyújtásvisszajelző, index, valamint ha lámpát kapcsolok leáll a motor. Egyszer már volt ilyenem 250-es ETZ-vel csak már nem tudom mi okozta a hibát. Valakinek ötlete esetleg?
Köszönöm
Kicserélem a szimeringet sima feketére,egyúttal az üres kapcsolót is berakom, van egy új megszakítóm is, meg adok neki egy gyertyát, aztán még a tűn is emelek egyet. ha még lesz valami baj, jelezni fogok. Altalában mikor ildomos fúratni/km?
Sziasztok! Eladnám a kis MZ-met.
http://www.hasznaltauto.hu/3015349_mz_etz_1989
Itt minden információt megtaláltok róla.
Üdv!
Jónak tűnik a villany.
Lehet a rossz minőségtől, berakáskori sérüléstől, vagy a kopott főtengelytől az idő előtti szimering halál.
Ideális esetben csak a motor fúrásakor kell cserélni.
sorszám: 36785 (113055)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-31 18:58:48)
hát azért álló helyzetben kóvályog a koordináta egy 5 métert, házak között ahol kevés műhold van és túl kicsi a szögeltérés akár 10-15méter is lehet.
Az IGO térképei egyébként elég nagy pontosságúak. Jó esetben az is látszik hogy melyik sávban vagy.
A Sigma márkájú órák asszem 199ig mérnek. Ha jól kalibrálod akkor az is pontos, de a GPS a telefonomban van, ezért könnyű használni, addig a Sigma óra a Hondámon van és macerás átszerelni meg kalibrálni.
A GPS amúgy pontos. Álló helyzetben lehet hogy 5métert ugrálhat, de menet közben a műholdak jelének doppler összetevőjét méri, ez alapján számolja a sebességet így a sebesség mérés pontatlansága elhanyagolhatóan kicsi ami azt jelenti hogy az eltérés kevesebb mint 1km/h
Amúgy pályázáskor köridő mérésre is szoktam használni, annyira jó a cucc.
Ezen felül tud gyorsulást mérni, tehát egy 0tól 100ig mért gyorsulási diagramot is fel tudok vele venni.
hello, kimértem az akksit, 6,07V beindítás előtt, utána 7,hatvanvalamennyire is felment ha húztam neki.néha megszünő alapjáraton 5,xx , de akkor már a töltéslámpa is világít. Sztem ezzel nincs baj. AS szimeringre visszatérve, méretet tudtok mondani ill márkát? Vagy ezt évente kell cserélni? Vagy én voltam szakszerűtlen...
Az általam ismert hozzáférhető módszerek közül messze a GPS a legpontossabb. A távolságot műholdak helyzeteinek segítségével(max 5 méter eltérés), az időt pedig kvarrcal állapítja meg(tízezrednél kissebb hiba). Így ezredre pontos lesz a mérés, azaz 120 kilométerperóránál a hiba 0.12 kilométerperóra körül lesz, Ez pedig elviselhető talán. Ne tévesszük össze a sebesség mérést a hely meghatározással. Hely meghatározás esetén sem a pozicíió a téves, hanem a térkép program térképe tér el egy picit a valóságtól. A kerékpár óra ha másért nem csalna, akkor is nagyobb hibát produkál a GPSnél a gumi keménységétől, tipusától függően.
Van olyan kerékpár óra, ami 100 felett is mér? Az sokat segítene vagy egy simát úgy beállítani, h fele annyit mutasson, mint a valós (90nél 45 mutat) Ezel lehet a legpontosabban mérni, sztem még a gpsnél is jobb. Egyébként miért pont gps? Sztem nem pontos ilyenekhez..
Igen, de nagyon nem mehetek messzi a szolgálati kocsival.
Hétfőn nappalos leszek.
Ha jó neked a környéken valahol összefutunk, odaadom neked a GPS-t, aztán, ha megmérted visszahozod.
Viszonylag korán indultam, a 2. tesztkörbe fértem bele, de akkor már esett, amikor hazaindultam, még jobban. De én is kíváncsi vagyok, ha megint arrafelé járok és jó idő lesz, csörgök. Alternatív lehetőség az M0 Vecsés-Gyál közötti szakasza, említetted, hogy Ferihegyen dolgozol.
A TSben dinamó van. Abban nem vagyon mágnes, így delejeztetni sem kell, sőt nem is lehet. A feszszabályzó a gyanús, de nagyon. A mechanikus szabályzók nem is túl hosszú idő alatt állítódnak el. Ha minden igaz, a ts-en van előtét ellenállás a gerjesztő tekercs előtt. Idővel annak is megnövekedhet az értéke. Ha majd mérsz egyet, sok minden kiderül.
sorszám: 36777 (113041)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-31 14:55:38)
TS MZ-m van, viszont ostoba vagyok az elektromossághoz,ha megkérdeznétek milyen a gyújtásom, elszégyellném magam. Nem tudom. Szerintem még mágnes sincs benne, egy tag mondta csak ránézésre, ő 60 körüli villanyszerelő, és azt tanácsolta, hogy vigyem el a Vígszinház körül valahol van egy delejező, és az megoldja. Innen vettem a megállapítást. a tavalyi szimeringcserénél leszedtem ezeket a dolgokat, de ha jól emlékszem kivül tekercs és belül is tekercs. tényleg nincs mágnes, bocs fiúk. De lehet, hogy nem is ott van ha van neki. Szóval nem tudom... Ha eláll az eső megnézem, mérek egyet a haverommal.
semelyik MZ-en nem tud elfordulni a tengely a sonkában, mert egy anyag. az sokkal valószínűbb, hogy egyszerűen nem oda való excenter van feltéve. TESSÉK GYÁRI ALKATRÉSZT HASZNÁLNI! az excenter meg örök életű, csak fel kell csiszolni ha rozsdás.
De, de. Az utángyártott excenterek tudnak ilyen rosszak lenni. Én már találkoztam olyannal, hogy két teljesen egyforma megszakítása volt. ettől már csak egy lépés az, hogy a rossz helyen lévő a nagyobb, és megfelelő megszakító hézag esetén az jelentkezik.De én is inkább az excenter ütésére gyanakodnék. Nem annyira a főtengely miatt, hanem inkább a ferdén álló excenter miatt. Az excenter ferdeségét sok féle képpen el lehet érni.Előfordul, hogy a forgórész deformálódik, attól ferde.
Akkor azt raktátok fel rosszul.
Vagy ha az sem, akkor a tengely fordult el a sonkában.
Sok lehetőség nincs.
Esetleg még hogy a pozicionáló bütyök nem passzol és kibillent a helyéről az excenter, vagy görbe a tengely, vagy selejtes az excenter...ennyire nem szokott.
a bütyök helyzetét a generátor forgó része meghatározza meg
Ha gyenge szikrát ad akkor tud olyat csinálni hogy kihagy, pl gyorsításkor, de igazából magas fordulaton is elég vacak olyankor....bár belegondolva mondasz valamit. Ha gyenge a töltés és ennek következtében az akku akkor is produkálhat ilyet. Ez egy méréssel megállapítható. Ha járó motornál különböző fordulatokon is megvan a 6V akkor nem ez a gond.
Ha a dekliben olaj van akkor a jobb oldali szimering cseréjével kezdeném az elhárítást.
sorszám: 36771 (113028)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 21:24:17)
Én is dinamóra gondoltam 6 volt esetén, de ő állandó mágnest írt.Ami valóban nincs a dinamóban. Ezért kérdeztem rá a tipusra, mert valami zavart éreztem így az erőben.Nem ismerek alternátoros MZ-t, talán azért, mert nincs is.
A dinamónál nem a levett feszültséget szabályozzuk, hanem a gerjesztést. Így már eleve annyi feszültség jön le , amennyi kell.Persze csak akkor, ha jó a szabályzó, a dinamó, az előtét ellenállás ha van, és elértük a töltéshez minimálisan elégséges fordulatot. Ez a fordulat dinamótól és fesszabtól függ.
A generátornál hasonló a helyzet. Az alternátor az, aminek a kimenő feszültségét szabályozzuk, nem a gerjesztést.
helo
A hőrelés indexautomata tetején a peremet hajtogasd vissza finoman fogóval és szét tudod szedni az automatát,majd megnézve rájössz hogy mit kell állitani hajlitgatással ott.De mindednek előtt azt mérd meg mennyivel tölt a rendszered.
sorszám: 36769 (113024)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
hát szerintem valamilyen ts-e vagy trophy ja lehet ha 6 voltos mz-ről van szó.És akor dinamós a motor.Nem azért de itt nincs forgó állandó mágnes.Dinamónál az állórészt gerjesztjük és az lesz mágneses és a forgórészről vesszük le az indukált 7-8 voltot vagy többet,és azután jön a fesszabályzó és akkor kéne átlagban 6.8-7.5 volt közti szabályzott feszt kapni.
Hopp... Nem is dinamód van?!!! A fesszab bizony beleszólhat a dologba, bár a mechanikus feszszabok inkább egyre növekvő feszre szabályoznak ahogy öregszenek. Ha tényleg alternátorod van(forgó állandó mágnes) Akkor a mágnes öregedési lemágneseződése is csökkenő feszültséget eredményez. Először is tisztázni kellene, milyen motorrol is van szó. Lehet, hogy írtad, de nekem elkerülte a szemem.
sorszám: 36767 (113019)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 21:24:17)
Késszen boltban nem kapsz 6 voltos ledes indexet. Csinálhatsz, de a sárga nagy fényerejű ledek elég drágák, nem elég fényesek és ronda a szinük. Legalábbis én mostanság nem találtam tiszteséges sárgát.
Mielőtt bármihez kezdenél, mérj feszültséget, mert a gyújtás kihagyás, az indexek sápadtsága, lassú megéledése erre is utalhat.Mintha a dinamó nem bírná a terhelést. Ha lemérted úgy is a feszültséget, hogy a reflktor is kapcsolva van, és jó így is, akkor megálmodjuk majd, mi is lehet a baj. :) Majd elfelejtettem: Húzd le te is az indexreléről a vezetékeket, érintsd össze, nézd meg, úgy hogy világítanak az indexek. Aztán átkötheted egy próbára az index kapcsolót is, hátha az túl oxidos.
sorszám: 36766 (113018)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
Ha a karbit és a szimeringet rendbe teszem, mit kell néznem? Kicserélem a megszakítót is, az van. A fesszabnak van ehhez köze? Vagy a mágnesem veszítette el az erejét?
Árpi vagy Sub-ee, tudtok nekem segíteni az előzőleg leírt problémámra?
JA a kihagyás lehet a szegény keverék, vagy a falslevegő miatt amit a szimmering mellet szív be.
Persze okozhatja a gyújtás gyengélkedése is, de ez további vizsgálatot kívánna.
sorszám: 36763 (113012)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
Sajnos a hőrelés indexvillogók már csak ilyenek.
Nem LED-esre kell cserélni hanem a relét kell elektronikusra. Ami nekem van az kb 5és 15V között egyenletesen villog és mindig a világítási fázissal kezdi.
Itt a tuning rovatban van az építéséről cikk. Ha nem érzel affinitást az elektronikához, akkor pedig kérdezd meg Árpit, vagy Sub-ee-t. Mindketten szoktak ilyen jellegü áramköröket építeni pénzért...és ha egyszer elkészül az ipari robotom akkor én is :)
sorszám: 36762 (113011)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:56:29)
Van egy másik problémám is, sztem elektromos lehet: 6v-os, és az index kb 5-6 másodpercel a kapcsolás után kezd villogni, ezt állva, magas fordulaton is tudja ám. Az izzó pedig alig pislákol, ha éri a nap nem is látszik. Vezettem egy vezetéket az aksitól a tökbe testnek még régebben, most megigazgattam a csatlakozásokat is. Cseréljem ledesre?
A másik bajom, néha mintha kihagyna a gyújtás, leginkább kigyorsításoknál, bár ezt érezhetem karburálási problémának is,pedig szép a gyetyám szine. Esetleg tele van olajjal a jobb dekli, mert most már az olaj is csöpög ahol bemegy a kupplung bowden. Tavaly nyáron cserélétem itt szimeringet.
Ja akkor az a gond hogy 82-ben gyártották.
Ha vizes, poros felületen szerintem minden csúszik, VeeRuber talán egy hajszállal puhább mint a Mitas, de nagy különbséget ne várj. Mondjuk a közel 30 éves gumihoz képest bármelyik új gumi jelentősen jobb.
Itt jegyzem meg hogy a 24órás megbízhatósági veterán versenyen tudomásom szerint Mitast használnak a viszonylag jó tapadás és a tartóssága miatt.
Ha a lényeg, hogy jól tapadjon akkor Heidenaut javaslom, de ez minimum 3* annyiba kerül, esetleg a Heidenau RSW-t mert az tényleg tapad, de az 6* annyiba kerül...ha az elcsúszik neked, akkor az már nem a gumi hanem a pilóta hibája :)
Viszont ezt évente cserélheted.
Ja és esőre ne sima gumit válasz hanem valamilyen sűrű mintázatút.
sorszám: 36760 (113009)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 20:25:35)
82 ben gyártották, még majdnem szőrös, kb 1 mikron ha lekopott róla, nedves úton, vagy kissé poros felületen a testhelyzetemnek követnie kell a függőlegest, különben megint csinálok egy spárgát. Erőteljesebb elinduláskor a fehér aszfalt festésen kipörög. Valamelyik gumis oldalon az ajánlásában " csak kivételesen jó útviszok" mellett javasolják. Már régóta küszködöm vele...
Van egy kevés programom vasárnapra de, ha otthon vagyok kimegyek a Hondához, aztán mérünk egyet.
Ma 2x (oda-vissza) jártam az M0-n Újpest környékén, de mindkétszer zuhogott, így nem tűnt alkalmasnak végsebesség mérésre. Mivel ugyanezért a tesztvezetés is meghiúsult, nem kizárt hogy holnap is járok arra.
Nekem jó volt, de nekem a Mitas is jó volt :)
Neked mi a gondod a Mitasal?
sorszám: 36756 (113005)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-05-30 18:55:17)
igen, fordítsd el a megszakító bütyköt 180 fokkal mert rosszul raktátok össze
Hello, a trelleborg márkájú gumi MZ-re hátra szerintetek jó választás? Mitast többet nem veszek.
Hellósztok
Szereljünk az mz-t és alsóholtponton szakít meg a motor.Tudtok valami ötletet.
Ezt lessétek meg, kár hogy MZ-re nincs ilyen
http://cid-a35d444abee610b6.skydrive.live.com/self.aspx/Simsontuning/Simson%20Tuning%20Game.zip
Hondámon is műanyag van.
Szerintem arra való hogy ne kapja be a lábad, nadrágod a lánc, illetve a szennyeződéseket ne csapja fel...na meg az sem mellékes hogy esőben nem ázik a lánc annyira, mert azt nem szereti.
sorszám: 36750 (112991)
( elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-05-30 10:44:23)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|