:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Főfékhenger
F1=20N
A1=10mm2
Munkahenger
A2=100mm2
F2=?
P=F1/A1=20N/10mm2=2N/mm2
P=F2/A2=> F2=P*A2=2N/mm2*100mm2=200N
Főfékhenger
F1=20Nm
A1=10mm2
Munkahenger kisebb
A2=50mm2
F2=?
P=F1/A1=20N/10mm2=2N/mm2
P=F2/A2=> F2=P*A2=2N/mm2*50mm2=100N
No,itt a helyesbítés.
Jó,persze, hülye voltam... a mérték egységeket elbasztam,mert nem rég forgatónyomatékoztam összevissza,aztán az maradt meg bennem.De a számítás az így van...
1-2 észrevétel:
Az erő mértékegység N.
A nyomás mértékegysége:
N/mm^2 vagy bar vagy Pa vagy Psi, de nem Nm, mert az a nyomaték mértékegysége.
Ha tévednék javítsatok ki
Mi a különbség a BVF 24 N 1-1, 1-3 karburátorok közt?
Főfékhenger
F1=20Nm
A1=10mm2
Munkahenger
A2=100mm2
F2=?
P=F1/A1=20/10=2
P=F2/A2=> F2=P*A2=2*100=200Nm
Főfékhenger
F1=20Nm
A1=10mm2
Munkahenger kisebb
A2=50mm2
F2=?
P=F1/A1=20/10=2
P=F2/A2=> F2=P*A2=2*50=100Nm
Tévedsz,ha a főfékhengerben kisebb,akkor lesz nagyobb az erő,amit kifejtesz a fékpofákra.Igaz kisebb az elmozdulás,de sokkal nagyobb az erő..
Nekem sikerült beszereznem egy SRADból kiszedett hátsó fékbetétet.Annyi,hogy fúróval kellett egyet bővíteni a furaton,és passzolt is az MZ nyeregbe.NA,avval harapott,mint az állat!!
Még 2000Km-t tudtam motorozni vele.
azért jó sok huzogatás kell ahhoz, hogy ne segítsen a hibákon egy kis tömítés csere.:)
A fém fékcső baromi drága. Megállni, lassítani viszont kivállóan lehet etz esetében gumival is. Szerintem akit zavar egy 150 kilos motornál a gumi fékcső, az inkább gyakoroljon. :D
Legalábbis közuti forgaloban közlekedve.
A dugattyú átmérőről annyit, hogy kérdés melyik dugattyú kissebb Ha féknyeregban lévők, akkor igazad van. F1*A1=F2*A2
Na akkor majd ha elkészül apámnak a 250-es ETZ-je, azt jöhetsz légteleníteni..:)
Azért van a gokarton tirisztoros gyújtás h tudjon forogni... Lehet h ment volna tűgörgőssel is. Ígyis szép volt jó, volt és nem is az adta be a kulcsot rajt. Megvan rá az új motor is, csak mostmár eladták a rutinpályát ahol volt ismerős és lehetett menni.
az ETZ-m így valahogy néz ki, hamár sokat eszik, legalább nekem tetszik:) http://www.zoten.extra.hu/mz.jpg
A főfékhengert (ami a kormánynál van) le lehet cserélni.
A gyári eredetileg jó szerkezet, de ha megkopik akkor csak a szívás van vele.
Nekem Yamaha robogó főfékhengere van rajta. Ennek kisebb a dugattyú átmérője, ezért erősebb is a fék. A gumi fékcső helyett fém fékcső pedig logikus lépés ha valakinek nem tetszik a gumi cső rugalmassága. Jelentősen javítja a fék kezelhetőségét a merevsége miatt.
Ja és a legfontosabb: ismét bebizonyosodott, hogy az 500forintos szürke gagyi betét a legjobb. Haver valami márkás fékpofát használt de mindig az én fékemet irigyelte. Most belerakta ő is az 500forintosat és csodák csodájára neki is ugyan olyan jó lett. (neki is fémcsöves és robogó főfékhengeres)
Nem tudom, nekem semmi gondom nem volt sose a légtelenítéssel ha jó volt minden.Pikk-pakk ment a dolog. Talán öt percet sem vett igénybe. Ha jók a tömítések, akkor legtöbbször pár húzás a fékkaron is megteszi. De ha nem megy így, akkor marad a hosszú, átlátszó cső. Ráhúzom a légtelenítő csapra, azt megeresztem, a cső végét a fékfolyadékos palackba, azt meg kézben trtva elkezdem nyomogatni a fékkart. egy-két perc nyomogatás utá már nem jönnek buborékok a csőben, el lehet zárni a csapot, a csövet lehúzni róla, a folyadék vissza folyik a palackba. Ha menetközben elfogyna a folyadék a tartályból, könnyen utánna lehet tölteni.Ha így nem megy könnyedén a dolog, akkor tömítés csere.
Az hogy "nyúlós" az ETZ fék, jobbára a gumi fékcső miatt van. Szerintem minden ilyen csővel ilyen minden fék, többé kevésbé. Viszont egy ETZ súlyú motornál pénzpocsékolásnak tartom a fém fékcsőt.
Jah, bocsi, most sasolom jobban....ki lehet...de azért akkor is nah :D dizányos egy gép...
Az alső kérdésem ami felmerült: emögül ki is lehet látni? A másik dolog, hogy olyan ronda, hogy szégyellnék ráülni, de ez már másik dolog:D Én nem vagyok alacsony, de kételyeim merültek fel a kilátást illetően? Vagy egy alacsonyabb ember a kispolák lámpáján szemléli a terepet?? hmmm
Amúgy olyan gépműhelyesek szokták siklócsapágyasra csinálni akik nem értenek hozzá, ezért felújítás képen beleraknak egy olcsó bronzcsapágyat, a csóró felhasználónak pedig beadják hogy ez így jó.
4T autóban kényszer kenése van, ott és így tényleg jobb a siklócsapágy, már csak a nagyobb terhelhetőség jobb élettartam és az egyszerű szerkezet miatt.
De 2T motoroknál az üzemanyag keni, ami nem ideális gépészeti szempontból, de az ilyen mostoha körülményeket a gördülő csapágyak egész jól tűrik.
Ezen felül vannak jóval 10-ezer felett forgó Japán 2T motorok tűgörgős megoldással...sőt nem is tudok 2T japán motort sikló csapággyal.
No meg a TS blokk 6000ig forog, ott vége van mint a botnak. Üresben persze elforog 8000-et is, de az nem üzemállapot.
A 20-as keverékkel ráadásul rontod a motor paramétereit, mert az olaj elég vacakul ég. Jobban megy a motor 50-es vagy hígabb keverékkel.
A siklócsapágy azért előnyös, mert az jobban bírja a fordulatot, nem a semmiért tesznek autóba is azt. 8-10 000-es fordulaton a tűgörgős csapágy hamarabb beáll. A gokartnál meg különösebben nem érdekelt minket, h mennyit eszik, meg h picit füstöl 1:20-as keverékkel. Menjen jól, s annyi. Etz-m ahhoz képest nem veszi a fordulatot, mert 7500 a max. Lehet hogy a polír ilyen keveréknél nem jó dolog, csak én már valahogy mindig 4 ütemüben gondolkodok, ahol meg a levegőcsövek sokszor krómozott felületűek belül. Velem lehet vitatkozni, mert tudom, hogy nincs mindig igazam és a vitából tanulhat az ember..
Amúgy ha van valakinek gyári 150-es henger új bontatlan, gyári dugóval az érdekelne.
Az első fékről: kinek mi a tapasztalata az mz fékrendszerével? Én valahogy nem vagyok megelégedve vele. Nehézkes a légtelenítés, meg nyúlós az egész. Én meguntam és most brembo főfékhenger van elől. Azóta ez a gondom is megoldódott..
A bukócső dolog is elég érdekessen megvalósítható az ETZ-n. Ami megérdemel még egy szót, az az, hogy bukócsövet, idomot felraktak rá, de maradt a dobfék, ha jól látom, ami elég maradi egy ETZ-n. Először inkább azt cserélte volna le...
Dehát izlések és pofonok....
Az az idom nem semmi!
Azzal az egyenes tetejével, meg a kispolszki lámpával maga az vizuális környezetszennyezés!
Még annyi hogy akármilyen gázon megyek a géppel, mindig kormos a gyertya, de most raktam feljebb eggyel a tűt, így most a tűtartó lapka alsó lapja a 3. beosztásban van felülről.
Köszönöm a válaszokat! waresz elmegyek én szívesen, ha megmondod hol laksz:) Keri: én is hallottam már, hogy a motor 800km-nél már bejáratott, de az enyém 4-5000-ig pörgetve még csörög kissé, szóval szerintem nem érett még meg:) üdv mindenkinek
Nem hiszem. :)
De ilyen tényleg volt: http://personal.inet.fi/kerho/mzajajat/kuvat/seppoaalto1.jpg
Ja és. Mekkora az emzé etz nyakának a belső mérete ill a két kifli közötti "cső" átmérője ja és a hossza?
Ilyen télleg volt?
http://www.hasznaltauto.hu/2960310_mz_etz_1984
Volt egy 1936-os Jawam, azon minden siklócsapágy volt. kellett is 1:20-as keverék bele, meg max. fele olyan fordulatot tudott mint amit egy MZ kibír. Bár ez köszönhető az egyfelömlős, meg "tarajos" dugattyús rendszernek is.
A siklócsapágy 2T-hez szar, mert agyon kell kenni! Hagyjuk meg a 4T-s olajszivattyús embereknek!
szió!
Én spirálfüzet lapból vágtam tömítést és tettem rá egy pici szilo-t is. Nekem bevált.
A hengertalphoz lehet zsírt tenni tömítésként?
A karbi és a henger közé ti szilopasztot tesztek vagy gépzsírt?
Az ETZ erősebb, de a blokk nem sokat változott.
Akkor az MZ visszafejlődött. Az újabb verziónak(ETZ) kellene jobbnak lennie, mint a régi(TS).
"Digitális" gázkezeléssel 6 liter is könnyen elképzelhető.
De csak a dugyattyúnál lévő csapágy volt sikló, a főtengelyé nem.
Úgy tudok megetetni vele ilyen sokat,hogy nem kímélem sajna szegényt... Szinte mindenhol ami a csövön kifér.
Felpolírozott csatornával valóban vesztesz.
"az áramló közegeket határoló falak érdességét nem érdemes, sőt káros egy bizonyos érték alá csökkenteni."
"Ha a felületet tükrösítjük, polírozzuk, akkor a gázrészecskék olyan közel kerülhetnek a falat alkotó atomokhoz, hogy már érvényesülni tud közöttük a molekuláris vonzóerő és így a fal magához vonzza a gázrészecskéket, örvénylésre kényszerítve azokat."
Érdes felületen "az áramló közeg megtölti a felület egyenetlenségei közötti teret és így nem a fémen, hanem a saját maga alkotta légpárnán csúszik.Elmaradnak az áramlási keresztmetszetet jelentősen leszűkítő örvények, de azt se feledjük, hogy a közegeknek általában sokkal jobb a siklási tulajdonságuk, ha saját magukon csúsznak, mintha egy fém felületen."
A kis TS jobban fogyaszt mint a kis ETZ.
Nekem sem sikerült 4 liternél nagyobb fogyasztás vele, de 3,5 liter teljesen normális neki. Bár mivel nincs napi számláló rajta nem szoktam pontosan követni.
úgy hogy a TS első szériái siklócsapágyasak voltak és 30-as keverék kellet hozzá, később már csak tűgörgőset csináltak, illetve a siklócsapágyas is átalakítható tűgörgősre és akkor elég neki az 50-es keverék.
Szóval a siklócsapágy nem kifejezetten előny
3,5 literre hajtva irigykedve gondolok.5-6 liter is lehet akár. De akkor inkább megyünk autóval.5-en. :-)
Persze pályán, szerpentinen jobb az MZ, akkor viszont nem annyira lényeges a fogyasztása, nem élvezkedünk a motorral 100km-eket.
Eger és Szilvásvárad között tegnap voltunk, nagyon jó kanyargós út, ajánlom figyelmetekbe.
A siklócsapágyas hajtókar nagyon érdekelne. Hogy oldottad meg?
Magas sűrítéssel mehet jobban a motor 100-as, vagy afeletti oktánszámú benzinnel, de a normál sűrítéskor még rosszabb is lehet.
Japánok úgy csinálják hogy festik a csatornák belsejét és a festék elég fényes és sima az áramlás javításához, és a kicsapódást is gátolja.
Megjegyzem nem tükörfényes, inkább csak selyemfényű.
jó a módszer, bár én 700km-nél már bejáratottnak tekintem a gépet.
:)) lesznek itt hitháborúk :)
Amúgy Isten hozott a csapatban, amennyit berhelsz, úgy látom közénk való vagy ;-)
ha jól összerakott, tisztességgel bekarburált blokkod van, akkor nem kell ennyire figyelni rá. elég a 30as keverék kb 200-300km-ig, aztán többet nem kell vele foglalkozni. addig egy kicsit vigyázz rá, ne kínozd, emelkedők előtt kapcsolj vissza, ne nyomatékból akard megmászni őket, aztán onnantól 1:40, és használhatod ugyanúgy mint ahogy hétköznap fogod. akkor már lehet nyugodtan pörgetni is, figyeld a gyertyaképet, tűállással variálj, sose legyen őzbarnánál világosabb a gyertya színe.(nyílván csak 260 hőértékűt lehet használni.) HA tőgázon sem fehéredik el a gyertya akkor jó a főfúvóka. és akkor nem kell félni megszorulástol. gyertyakép a fontos. sokszor leírtam már, leírom még egyszer:
gyertyakép ellenörzés: keresel sík utat, beállsz PONTOSAN félgázra, és mész 10percet. aztán egyszercsak kuplung be, gyujtás le, majd álló motorral álj meg.(ugyanis a gyertyaképet hamar meghamisítja az alapjárati anyag.) nézd meg a gyertyát! most a tűállás gyertyaképét látod. ha sötét, akkor lejjebb, ha világos, akkor feljebb kell emelni a tűt. oké.
főfúvóka teszt: mész tőgázon 3 percet. majd megállsz ugyanúgy ahogy az elöbb. megnézed a gyertyát. nem lett túl világos? ha nem akkor mehetsz 5percet tőgázon. megnézed megint, ha még most sem világosabb mint az előbb, és kb őzbarna, akkor jó a főfúvókád, ha kicsit fehéres, vagy nagyon világos barna, akkor nagyobb fúvóka kell, ha sötét, akkor meg tépheted a gépnek akár 10percig is, semmi baja nem lesz, nézd meg a képet azután is a már sokat említett megállási módszerrel, ha akkor sem világosabb őzbarnánál, sőt, esetleg sötét, akkor lehet egy 5századdal kisseb főfúvókát berakni. ezt hívják karburálásnak, ha ez megvan, akkor még utoljára az alapjárati levegőt meg az alapjáratot belövöd és meg is vagy, ezután nem fog sokat enni a géped, csak pont annyit mint amennyit kell. kipufogódat, meg hozd el, vagy gyere el motorral, aztán kiégetjük. nem kérek sokat.
jól írja ő! a gázáramlást javítja.
na de az elősűrített benzin-levegő keverék közel sem gáz:)
ilyenkor nehéz elhitetni az emberekkel, hogy nem jobb a gépük, csak azt hiszik hogy jobb.
nekem is kb 5 évvel ezelött a több napi munkával létrehozott polírozott wartburg szívócsövemre merte volna valaki azt mondani, hogy nem jó, agyon is ütöttem volna:D csak aztán egyszer egy kis idő után, amikor sokallottam a fogyasztást, és untam hogy rohadt nehezen indul, akkor próbaképpen felraktam egy jó rücskös belsejű gyárit, és az állam leesett a gázreakciótól:). jéé, könyen indúl, harap mint az állat, visszajött a régi türhető fogyasztás.
polírozás helyett az élek kismértékű elsimítása sokkal jobb. a kb 90-100lóerős jelenlegi wartburg blokkomba semmi sincsen polírozva.
egy régebbi videó emlékeztetőül:):
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Sziasztok! Lenne két kérdésem: 1. Melyik a legjobb módszer szerintetek a kipufogódob kiégetésére? Ami itt az oldalon van fent az jó lenne, csak nincs olyan fasza gázégőm. 2. A motorom fúrás után bejáratós, 730 km-nél 1:40-es keverékkel max 5000-ig pörgetem, ezidáig(és ezután is) fokozatosan emelve a fordulatot és a sebességet. 500 km körül váltottam 30-asról 40-es keverékre. Szerintetek jó eddig a móccer? Köszi, üdv
Ezekszerint már egyik masinád sincsen meg. Kár, mert hamarosan megyek le vas megyébe elvileg motorral és akkor kipróbáltam volna én is szívesen őket.
Még régebben valahol azt olvastam, h a túlzottan felpolírozott cucc sem jó, mert ront az áramvonalasságon.
A polírozás a gázáramlást javítja. Azért políroztam mert anno amikor turbobenzines autóval is nyomultam akkor a turbó csigájának a felpolírozása kb 5 lóerőt dobott az autón, meg az a hang..
Vas megyében vagyok, de ezzel a próba dologgal elkéstél bő háromnegyed évet. Mert akkor elémjött egy autós és összetörött a motor. Azután kapott gyönyörő metál fényezést, kerék polírt stb stb. Na azóta én ki nem adom a picikét a kezeim közül..
Amúgy van egy ts motoros gokartom, annak volt jó motorja: 150-es henger túlfúrva amennyire csak lehet, hajtókarnál siklócsapágy, hf síkolva, polírozva a dolgok, tirisztoros gyújtás h tudjon forogni, egyedileg gyártott kipuff. Aforgatta a 160 széles slick gumikat... Csak sajna tört a gyűrű, meg a dugó sarka is és szétvert mindent.
4 pólus 4szer annyi hiba:D!
kb akkora humbuk mint a 105ös oktánszámmal hajtott simson, ami attól megy 70et(ami csak 60 valójában)
amúgy siralmasan pocsék fogyasztás az 5 liter feletti a kis szúnyogtól. ha az én 150esem, ami ugyan egy túlmérettel kisebb mint a tied, annyit enne, már rég beolvasztattam volna. ott valami súlyosan el van rontva, vagy a vezetési stílusod egyenesen kínzás:D. bár én még nem bírtam beleverni, belekínozni 3,5liternél többet. azt is már két személlyel hozta 80fölötti átlagsebességgel.
a polírozás meg nem javítja a teljesítményt, hanem rontja. nagy mennyiségü üzemanyag csapódik le a fémeken. a síkolt hengerfej már nem kéne rossz legyen, de azért szívesen kipróbálnám azt a gépet. hol lehet téged megtalálni?
Szoktam húzni a motornak, de az autó is úgy eszik 4,8-at ha 110-el megyek és előzésekkor 140-ig kihuzatva. Amire viszont egy 150-es etz képtelen. Csak néha picit zavaró, h többet eszik az autónál. De úgy általában nem érdekel, csak néha amikor hallok olyanról aki ismer olyat akinek a motorja 3 litert eszik.. Mondjuk az sem mindegy h mentem gyári 125-ös etz-vel és nem tudtam h mi a baja, miért nem megy:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|