:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
szerintem mint sokan közülünk annyi köze van hogy használja az EBC-t,ha gondolod vedd meg a pirosat,hidegen egy erősebb féknél leesik a sisak a fejedről,de ha egy hosszabb lejtmenetnél folyamatosan fékezned kell,felmelegszik és fokokkal romlik a hatása.lévén hogy nem rokonszenvezek a mofával annyira mert nekem nem jött be,véletlenül vettem ott ezt a szürkét,és tényleg jó,miután kiderült hogy nem kell elzarándokolnom a város másik végibe hanem csak 2 perc motorral,megtaláltam a másik lelőhelyet,lassan esedékes is lenne.
leszereled a könyökcsövet, bedugsz a kipufogónyíláson egy kalapácsnyelet(ezzel megtámasztva a dugattyút), aztán úgy megtéped mint az állat! 90-100Nm-t ír a könyv, de semmi gond nincs ha jobban meghúzod. megszakítani nem hinném hogy meg lehet. akár 150-180Nm-el is meg lehet, a légkulcs meg elég gestapós módszer. ja, és ha húzod, akkor is igyekezz statikusan húzni, szóval ne nyomkodd, meg ne rugózz rajta. akkor jó lesz.
van egyelég idióta havarom,a 323as mazdára megvette a "brembo" tárcsát rohadt drágán,és ehhez párosított egy iszonyat kemény delphi betétet,megsúgtam neki halkan,ha rászán még 3-4000ft-ot,meg tudja venni a textar-t,hamarabb kopik mert puhább,jobban fog,és nem eszi meg a tárcsát,én inkább vennék 3-4adag betétet,minthogy egy betét lemegy aztán tárcsát is kelljen cserélni.Na ugyanez itt is,tudom válság meg minden,én is élire állitom a garast,de ha kell használni a féket leszarom hadd kopjon,végtére is csak meg kell állni valahogy,és ha elkopik,inkább nem használom legyen az autó,motor,ha van pénzem,megveszem a jobb betétet.Ha meg lejössz az Alpokból,nem fog lekopni csak úgy hirtelen.
ha új fajta gép(csak kívül van szimering), akkor 20x30x7, ha régi fajta kis TS(aminek belül is van szimering, akkor asszem 17x30x7.
sorszám: 36919 (113298)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-06-03 18:29:06)
Nos kartársak olyan problémám van, ami lassan halálra idegesít. Jó kis, (eddig) atomstabil 125-ös ETZ szivat mostanában, Egyszerűen nem akar rendesen menni. Berúgom, jár szépen, bár néha már itt is érződik némi bizonytalanság, bár lehet, hogy ezt már csak a paranoiám mondatja velem. Elindulok vele és a következőt teszi veleM húz mint a barom, ahogy kell neki, úgy 4000-ig. 1-4. fokozatig elmegy felé is, de abban semmi köszönet. 5000 körül rángat, kihagyogat stb. 5-ben nem is nagyon tudom 4000 felé vinni, vagy csak kínkeservesen, de ha ott is eléri az 5000 körüli fordulatot kezdi a kihagyogatást stb. Namármost eljátszottam már a szokásos esőtáncokat: gyújtásbeállítás, sőt új megszakító, kondi, gyertya gyertyapipa stb (trafót még nem cseréltem, de szvsz szar trafóval 4000 alatt se nagyon menne), kicseréltem a kipuffogót (már úgy is terveztem régőta, gondoltam hátha ez...). Ez után egy kicsit jobban és egyenletesebben ment, de továbbra is csak kb 4000-ig. Átnézegettem az elektromos csatlakozásokat ilyesmi. Látszólag minden ok, de a moci nem megy az istennek sem rendesen. Gondoltam csökkenő kompresszióra is (pontosabban most már gyak. mindenre gondoltam :) ), de azt nehezen akarnám elhinni, talán ha 4000 km van benne az előző komplett henger/dugó/gyűrű stb felújítás óta, na meg 4000 alatt megy is rendesen. Szóval lassan feladom. Tanácsokat kérnék tőletek, szerintetek mire nem gondoltam még, mi a nyavaját nézzek meg tüzetesebben? Köszi előre is...
Már nem bugyborékol le kihúzatáskor, csak gyertyát cseréltem. Viszont a szimering a gyujtás oldalon még gatyás. Valaki tud mondani kis ts hez egy számot ami a szimering méretét jelöli? Nem akarok bemenni a belvárosba ezért... köszi
Nekem egyszer valaki mondta, h 90Nm, de nem vagyok biztos benne.
Szasztok!
Meg tudná valaki mondani hogy milyen meghúzási nyomatékkal kell 250-esre feltenni a kuplungot?
Egy csomó szerelési könyvet letöltöttem, és egyszerűen sehol sincs meg, még szerelőt is kérdeztem, de ő azt mondta hogy légkulccsal szokta. Mindegy, én nem akarom légkulccsal, meg nincs is.
Nos, hamár itt vagyok elmesélem a tortúrámat a lamellákkal. Még fiatal duhaj koromban tettem tönkre a gyári szettet, és jött a lamellacsere, valami utángyártott került bele. Hogy ne csússzon többé, a feszítőrugók alá bekerült 3mm alátét és összeraktam a gépet mint aki jól végezte dolgát. (sajnos a meghúzási nyomatékot azóta elfelejtettem) A próbakör alatt máris csúszás mutatkozott, aztán alább hagyott, bejáródott és évekig jó volt, bár időnként jelentkezett a probléma. A napokban szedtem szét újra, a parafa összeégett, meg is repedt egy helyen annyira kemény volt. A szerelőtől megtudtam a hogy az utángyártotttal csak a baj van és eladott nekem egy garnitúra használt gyári lamellát, amit most rugó tuning nélkül szerelek be, legalább a bowden ne rágjon állandóan.
Egyenlőre ennyi, a Magyarhertelend-i túrán remélhetőleg találkozunk.
én többért adnám ha így lenne :)
Az igaz. Nekem nem fog forrni.
Addigra visítanék a fékkopás miatt, mert én fizetem a betétet és a tárcsát. :-D
Mintha már említetted volna! Fogadjunk, hogy vagy te gyártod, vagy te forgalmazod. :-D
nézegettem a Lexus hibridjeit, de azok még a hibrid ellenére is több CO2őt eregetnek mint egy alap autó....igaz jobban is megy.
ha nem fog melegen a fék akkor az régen rossz...mondtam már hogy milyen frankó az 500forintos EBC? :)
vagy az alföldön laksz :)
Hát igen egy Prius ilyenkor jó lenne:)
Vagy inkább vmi lexus hibrid..
Ja persze. Csak ha rossz a fékfolyadékod az nem fog előre szólni, h mindjárt forrni fogok. A lényeg h cserélni kell 2 évente és akkor nincs ilyen gond.
Akkor meg kell állni(ha van hol).
Melegen a fékbetét sem fog annyira, és jobban kopik.
Ilyen helyekre kellene a hibrid visszatöltéssel.
Vagyis nem szorul meg, csak leáll, és nehezen indul.
És ha jól emlékszem azt írtad fehér a gyertya.
Szerintem ez nem gyújtásprobléma lesz, alacsony az úszószint, vagy rossz fúvóka van benne, fals levegőt szív valahol, (tán főtengelyszimeringes), esetleg egyszerűen rossz hőértékű a gyertya.
Nemtudom voltál-e már az alpokban. Azért 16%-os lejtőkön kell nyomni a féket, mert ott a motorfék kevés, vagy pörög a motor 6000-et motorfék üzemben 1-esben. Itt a lényeg nem az hogy a féket folyamatosan nyomod, hanem az hogy ott olyan igénybevétele van a fékeknek h szar fékfolyadék felforr hamar és ott veszed észre a rossz fékolajat.
Hát meghúzom a gázt :D. Magyarul nagyobb fordulaton üzemeltetem akkor egyszer meghal, leáll és csak sok rugás után indul be.
üdv etz telós a másik forgalombol kivont st em 80 hosszu és 35 széles a teleszkópja remélem tudtam segiteni :)
szega mindenki:D Örülök h kommelteltétek azt a mocit(rendőrmz) nem az enyém nem én csináltam csak meglátam amikor nézelődtem és nemsemmi(nem aöm az enyém) a másik kérdésre viszont sajna nem kaptam választ ha valaki tudja légyszi irja le h mekkora egy etzn az alső kifliből kinyúló szár ami a nyakba megy be? átmérő(külső) és hossz kellene. köszönöm szépen
kipufogót már tisztitottam televolt koxal de lehet hgy még lesz tisztogatás most viszont áll a bál itthon és még dolgoznom is kell de megfogom nézni a dolgokat köszi a segitséget :)
Az odahúzom meghalt bővebben kifejthetnéd.
A 125-ös hengernek alacsonyabb a beömlője, és kipufogója. Ráadásul a beömlőben nyelv van. Ezt 150-re fúrva kapsz egy alul nyomatékos, felül gyenge hengert.
Érdekes, mert a nálam lévő 125-ös henger 3500 alatt halott, csak a könyök és a hneger közé berakott kipufogószűkítő koronggal tudom használni. Most 14-es lánckerék van rajta, picit rövid. 15-össel pedig már gyenge volt. 150-es 16-ossal is ment.
Érdekes lehet a 150-es 14-essel. :-D
Üdv!
Nekem is pont ilyen problémám van. Bár nekem néhány rugás után sikerül beindítanom, de épp olyan mint nálad, ha lassabban megyek (bár inkább a fordulatszám számít), akkor nincs baja.Ha viszont odahúzom akkor meghal.
Aki lejtőn folyamatosan nyomja a fékpedált az
-nem tud vezetni
-nagyon bátor
-sok a pénze fékbetétre, fékpofára, tárcsára, dobra.
Sziasztok
Én is ritkán irok ide de kiváncsi lennék a véleményetekre.Kb 1,5 éve intravénás forumtársunk segitségével felfuradtam egy etz125 ös hengert 150esre ,a gép ekkor komplett felujitást kapott .
Na nincs is vele azóta probléma ,(lehett épp ezért irok szerelési hiányom van)jópár 1000km ert beletekertem azota.Az érdekeség annyi a gépel ,hogy alacsonyabb fordulatokon rendkivűl nyomatékos ,abszolút nem kell pörgetni hogy menjen 2 személyel szembe szélel is hasít.De viszont 5ezres fordulatt felett megáll az élett ,nem rángat nem mekeg csak nagyon lassan kuszik fel az ora alacsonyabb fokozatokban is.Most azon gondolkodom rakom rá 150es karbit illetve számithat az is hogy a 125 ös henger felömlöi szükebek(ha jól emlékszem)Ezek által megváltozik a motor nyomatékgörbéje?illetve alacsonyab fordulaton adja le a max lóeröt?Talán a présrésre is rákel mérjek mert ha jól emlékszem 25 ös hengerfejet raktam rá.Nem tudom végülis 70-80km/h val közlekedek vele ,a gyújtás is tökéletes kb 9o km/h ig képess kipörögni de ezt két személyel is hozza.Csak érdekelne a véleményetek okozhatja e a fent leirtak ezt a hibát.Csak az a 90km/h ba@a kicsit a fantáziám ,mert annó a 125 ösöm 100-110re is képes volt bár igaz azmeg 5000alat volt nudli még egy személy alatt is.
Peterock!
írj nekem e-mail-t!! azt ott megsúgok mindent.
ha sok korom volt benne, akkor a kipufogóégetést neked is ajánlom! valószínű, hogy a könyökben is van koksz bőven. ha már leszedted a hengerfejet, akkor nézd meg, hogy a dugattyú felső éle amikor alsó holtponton van, akkor 100%ig egybe kell essen a kipufogónyílás és a két felömlő alsó élével. benyúlsz neki és kitapintod:D(közbe a kipufogó nyílsábol is kikaparhatnád a kokszot) ha igen, akkor bingó, ha nem akkor megfelelő vastagságú hengertalp pakolást kell beszerelni. ez nagyon fontos. ha ez megvan, akkor felrakod a hengerfejet, meghúzod a csavarokat átlóba, és megméred a présrést. ezt úgy kell, hogy fogsz egy vastag(minimum 1,5mm) forrasztó ón darabot, bedugod a gyertyanyíláson, és úgy igazítod, hogy elérje valahol a hengerfej tövébe, a hengerfalat. ott tartod,és körbeforgatod a motort.(lenyomod a berúgókart) majd ha kihúzod az ónt, akkor a vége össze lesz lapítva. tolómérővel mérd meg ezt a vastagságot! 1,2mm-nél kissebb nem jó már. 1,5mm fölött meg megintcsak nem jó. majd szolj milyenek lettek az eredmények!
az a baj, hogy furán fogalmazol:D
szóval most megragad, vagy mi? blokkolná a kereket, ha nem húznád be a kuplungot?
valószínű, hogy el van szegényítve a benzinmennyiség, erre a legkényesebb a gép, de lehet más gond is.. pl nincs kiderékszögelve a hajtórúd,vagy kicsi illesztési hézagok, stb. fel lett "újítva"?
nekem régebben ugyanezt egy s50 es simson csinálta melegedés végett...de 250 es ETZ nél akorák a hütöbordák hogy normális hőértékü gyertyával elképzelhetetlennek tartom szoval ezt meghagyom a nagyoknak :)
Hali mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni tőletek motor ügyben!- menetközben úgy 80-90 km/h-nál a motor fogja és úgy mond eldobja magát, azaz elszáll minden.Néha sikerül életre keltenem mikor vissza váltok és ráengedem a kuplungot, de ez nem mindig jön be. Tegnap már 60-nál csinálta ezt és nem tudok rájönni, hogy mi lehet a gond! A gép egy 250 MZ ETZ De Luxe tirisztoros gyújtással.
Segítségeteket hozzászólásotokat előre is köszönöm.
tolomérövel lemértem a hengert és rámértem a hengerfejre és egyezik...szoval szerintem nem ez a baj de amennyi kosz eddig kijött nemcsodálom hogy rángatott...kikönnyités (kosz eltávolitása) után viszaszerelve az alkatrészeket meglátjuk mi lessz belölle :)..de az ötletet köszi szépen ha nem irsz nemszerelem le a hengerfejet és dzsuvás marad
az éjszaka a tisztogatással tölt jóhogy leszedtem a hengerfejet alatta jósok kosz volt de a légszürőházban is volt aranyos porsár meg a karbi fuvokáin se lehetett átlátni..demég bét sem :) hajnalodik...tiszta a motor aludtam 2 órát lassan megyek átiratni a paripát
szerintem nem ez a hejzet de bogarat ültetsz a füllembe...lehozom a hengerfejet és meglesem
köszi szépen majd próbálkozom a beálitáson...de elötte karbiszisztitás nehogy az szivasson meg :) köszi szépen
hopp.. szóval 150es hengeren van 125ös hengerfej:D??
mekkora a présrésed? nem véletlen az a helyzet, hogy 150es hengerfejen van 125ös hengerfej?
én tankolok akár 1:20ast is, akkor is őzbarna lesz a gyertyám:)
a leírt tünetek alapján lehetséges a diagnózisod.
A szívató azonban nem sok vizet zavar, ha húzod a gázt, az csak alapjáraton ér valamit.
anno a startnál vettem, szóval nem tudok segíteni
hali srácok réégen nem irtam tudom az én anyámat.. de mostmár hivatalosan is közétek tartozom (kis ts) és lenne pár kérdésem a nagy mz-sekhez mért van az hogy 1 2 ben egy bizonyos fordulatszám felett rángat? nemrég égettem ki a kiput deannak gondolom semi köze hozzá ..meg menetközben ráadom a szivatót és ugyanugy megy ijenkor fulladnia kellene nemlehet hogy benzinben szegény a keverékem? válaszokat előre is köszönöm
Menetzárlatos. Emiatt melegszik, Ahogy melegszik tágul, ujabb oylan tekercsek érnek össze, amikről már lejött a szigetelés. Emiatt a végén nem tud létre jönni megfelelő szikra. A gyenge szikrát magassabb fordulaton, nagyobb terhelésen "lefujja% a nagyobb nyomás. Amikor kicsit hül a trafó, újra eltávolodnak a menetek, megint használhatóübbá válik a trafó, amíg fel nem melegszik újra. De mivel a kihülésre kevés idő van, a tovább menéskor már eleve forróbb a trafó, így jóval rövkdebb út után áll le újra mint elsőnek tette. Ezért gyanússabb az üzemanyag után folyásának akadályozottsága.
nem trafó lesz,az biztos hogy kevés a benzin gyertyakép szerint,illetve van ez a jelenség hogy ha már nem százas a megszakitó v. a gyujtás bármely alkatrésze,akkor magasabb fordulaton kihagyogathat.amit még irtál hogy kimegy belőle az élet,ez azért zavaró számomra,mert ha beigazolódik a gyanúm hogy kevés a benzin,akkor előfordulhat túlmelegedés,mivel az üzemanyag amit beszív az hűti is,és ha túl szegény akkor kopogva magasabb hőmérsékleten ég,ha jól beszélek,de majd lehülyéznek ha rosszat mondtam
tudod milyen a kisipar,hát elég gáz.lehet a 100ból kifogtad az egy hibásat.
van egy villamosságis cég,elég jól dolgoznak meg gyorsan(ez nem reklám:)azon szoktunk poénkodni a srácokkal hogy lefestik az öninditókat,generátorokat,és kész is,elég drága festék huszonezer forintokért.ez csak a látvány miatt van,jobban néz ki egy felújitott alkatrész megcsinálva letisztitva,és festve,semmint hót retkesen.
jólvan,elismerem,tök hülye vagyok a kémiához,arra gondoltam hogy a víz közömbösíti a fékolajat,pl ha cserélek munkahengert,mindig leöntöm vizzel,mert hatékonyabban leszedi mint a féktisztitó.Rókapimpó! azért irtam fékolajat,mert mindenhol így mondják,a régi gépkönyvekbe is így emlitik.ez olyan mint a hajtóműolaj vs. váltó olaj.a régebbi technikába sűrűbb ún. 80W-90es hajtómű olajat raktak,az újakba pedig erőátviteli olajat,tök más a neve de ugyanazt szolgálja.Nem ez volt életem legjobb példája,de ettől függetlenül remélem érted mire gondolok.
a gyertya színe mészfehér, a benzincsap jó, talán a tűszelep lesz. A trafóval mi lehet a baj?
Sztem túl dús a keverék. A gyertya színe milyen? Ha sötét akkor egyértelműen dús.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|