:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
..és ha a keverék nem volt jó,akkor könnyen lehet görgő..
Kiveszed a gyertyát,fogsz egy forgácsmentes rövid fadarabot,ami belefér a nyilásba,és egy kis ellentartással átforgatod a ftg-t.Ha érzel elég jelentősen egy "bakkanást" a felső holtponton,amit hallani is lehet,akkor görgő(k),A hengerfejet le,és kézzel történő vizsgálat csalóka,mert képtelenség szerelt motorban radiálisan vizsgálni
Szerintem vezérműlánc :)
Totál felújítottad? Be tudnád határolni,hogy mégis milyen hang jön ki belőle?
Egy külföldi oldalon olvastam, hogy egy 6V-os TS 250/1 tulajdonos, átvezetékelte a gépet 2,5 vastag kábelekkel, merthogy így jobb lesz a 6V-rendszer megbízhatósága, konkrétan nincs nagy feszültség-esés. Szerintetek ez jó ötlet?
Pl. ha csak az akksi-feszszab-dinamó közötti vezetékeket vastagítanám annak lenne értelme? Mennyit számít a vastagság 6v-nál?
Sziasztok! Lenne egy kis problémám. A 125-ös ETZ-m olyan 5000 körüli fordulaton erősen csörgős hangot ad, a henger felől. Eddig azt hittem, hogy a gyűrűk adják, mert még járatós, de így a 800 km-t jócskán túllépve szerintem nem az, mert már elég régóta csinálja és nem változott. Szerintetek mi lehet? Szerintem a felső tűgörgő...köszi
Ne hasonlítsd össze a mondjuk 45Ah órás, meg brutál vastag kábelekkel bekötött akksiról működő gyújtást az MZ-vel.
Ott persze, hogy nem esik annyit a feszültség, hogy gond legyen.
Mikor a leszabályzás szerű dolgot műveli a MZ, akkor természetesen jelez a visszajelző, hogy nem működik a generátor, de tényleg csak parázslani szokott, nem rendesen világít, amit nappal amúgy is szarul látni. A csodálkozó user meg nem ezt szokta figyelni, így észre sem veszi. Ha meg leesik a fordulat, a lámpa kialszik és látszólag minden rendben!
Ha szarabb az akku, vagy van pár oxidált kötés is a gépen, ez még rosszabb!
Pasztával (ami valószínűleg nem oda való) és viton.
na jó, de ha a csúszógyűrű nem körkörös, nekem is volt ilyen warnyúnál, és az a generátor akár 3szor anyit is forog mint egy átlag etz, annál akkor már kigyulladt a töltésvisszajelző, ha jobban megpörgettem.(perfekt shift!:D:D:D)jó, persze egy nagy aksi táplál addig, egy döglöttebb aksival, és egy szar gyujtótrafóval elképzelhető a dolog.
ha elveszti a forgórész a kontaktot, elmegy agerjesztése, a töltés le kell álljon. amikor jó generátor van a gépbe(még mindig warnyú), akkor kb 6000-6500motorfordulatnál gyullad ki a töltésvisszajelző. ekkor a generátor kb 18-20e fordulaton jár:D:D:D na, ott már nem tölt:D
tuti, hogy valamilyen falslevegő, mivel lettek a blokkfelek tömítve, milyen szimeringek kerültek berakásra?
Nem volt fúrva, nem azért lett széthúzva
esetleg enyhén megszoruló dugattyú, de ha nem volt fúrva akkor ez biztos nem
amikor nem megy a motor, nézd meg az első kereket nem fogja-e a fék.
Karmantyú hiba és levegős fékrendszer tud ilyet csinálni.
Természetesen a te verzód is jó megoldás, de Attila sem mondott hülyeséget, ha nincs rendes töltés ÉS az akku vagy valamelyik kábelezés nem áll a helyzet magaslatán, nagyobb fordulaton annyira leesik a trafón a feszültség, hogy nem gyújt rendesen.
Sajnos ezt elsőkézből ismerem az ETZ-men nekem csak akku van, generátor nincs rajta a főtengely könnyítés miatt. Egyik versenyen eldobta magát az akku és ahogy merült úgy korlátozta a fordulatot egyre alacsonyabbra amíg meg nem állt...de azért még megelőztem az egyik ellenfelem :D
főleg hogy több motor is volt ami tönkrement az Aroltól mert nem igazán olaj volt benne.
Lehet hogy csak egy kis széria probléma volt, de ezek után én nem kísérleteznék....pedig tudjátok hogy szeretek kipróbálni minden hülyeséget :)
Ne vedd ennyire komolyan, én sem vettem, Attila csak csak viccelt.
sorszám: 36951 (113340)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2009-06-03 20:02:37)
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám a 250-es ETZ-mel, ami a következő lenne:a motor elindulás után jó megy, jól húz.Jön egy kis "tötymörgés" kanyarok ,lakott terület stb lényeg, hogy a viszonylagos állandó tempó megszakad, a motor erőtlenné válik nem húz, nem akar menni. ismét jön egy kis "tötymörgés" és újból jól megy. Ez így váltakozik állandóan. Ezt azóta csinálja mióta szét lett húzva a blokk. A gyújtást és az üzemanyag ellátó rendszert átnéztem, cseréltem, ott nem volt hiba, dugulás vagy egyéb.
Kérdésem a következő lenne: van valakinek ötlete, hogy mitől lehet ez?
A légkulcs impulzus szerü lökései kíméletesebbek mint egy nagy erőkarral ugyan úgy meghúzni.
Mondjuk összerakásnál a végső lehúzást én is mindig kézzel csinálom, mert szerintem kézzel jobban érezni a helyes, mechanika által megkövetelt nyomatékot.
hali
a lényeg, hogy kb két km után 80-as tempóval egyszer csak elszáll minden mintha nem kapna áramot , hiába húzok neki gázt nem reagál rá
nincs felújítva mert még nincs rá keret
Igen ilyen az én gépem.a forgórészt csak úgy tudnám felrakni ha a szimeringházat leveszem.bár holnap folytatom a méregetéseket és meglátom mit lehet csinálni vele.te mit gondolsz egy közdarabról a főtengelyre amivel illeszteném a forgórészt?elég erős lenne ha ékek is lennének?bár félek hogy a csavar nem fogná eléggé és nagyobb fordulaton lefordulna a forgórész.
Leírtam, hogy mi köze hozzá, de leírom ismét talán érthetőbben. A generátor tölt, a gyújtás meg fogyaszt, ez eddig OK!
Ha sérült a csúszógyűrű eleve kevés a töltés, ettől gyenge az akku, azután nagy fordulaton (mikor kellene a sok delej :-)) még kevésbé tölt, mert elpattog róla a szénkefe és eljő az az idő amikor annyira hitvány lesz a szikra, hogy kihagy. Nagyjából tényleg olyan mintha leszabályozna. Ha leesik a fordulat életre kel.
A töltésvisszajelző ilyenkor persze nem világít, max parázslik kicsit, mert valamicskét azért töltöget.
Sérült csúszógyűrűnél ez elég tipikus.
leszabályzáshoz mi köze van a generátornak????
semmi. akkor csak a töltés megy el. a megszakító inkább hajlamos nem követni az excentert. az MZ megszakítós megoldása elég jó, ha minden oké,(JÓ A MEGSZAKÍTÓ FELÉPÍTÉSE) és a beállítások is jók, még akár 7000 fordulaton sem hagy ki 10 fordulatonként 1-nél több szikrát, ellenben a jawa hitvány megoldásával ami már 4000 körül legalább 3-4szikrát mellélő. azért van az hogy ha felszerelnek egy jawaba egy jól beállított trabigyujtást(hall IC-set) akkor már az egy egész komoly tuning.
Köszönöm a választ akkor jobbminőségit veszek,sajnos arolom van otthon etz-hez elég volt,de a cagiva 7-8 at elpörög rezzenés nélkül (max10) bár kímélem de jobb a biztonság.
Akkor legyen schell:)
engem nem érdekel az arol.. egészen más hangja van azzal a gépnek. a sprint klasszisokkal jobb mint bármelyik másik. pedig már sokfélét próbáltam. nem olyan büdös, jól tisztul, a kipufogó sem redvásodik annyira. na meg van mellette egy halom referencia.. sokat futott gépek, stb.
Ez elég tipikus, nem érintkezik rendesen a kefe, kevés a töltés. Ahogy nő a fordulat még kevésbé érintkezik (pattog). és egyszer csak elfogy a zeusz!
Tényleg olyan érzés mintha leszabályozna. :-)
De ott nem ez a baj, mert neki teljesen megáll, és utána nehezen indul.
BOCS!! ne várd az e-mail-t mert ha jól emlékszem neked TS 250-ed van a négy fokozatos. abba van egy külön szimeringház, a dinamó alatt. oda nem jó az én megoldásom. biztos megoldható. Bambinak úgy van, talán ő tud segíteni. meg tudnám oldani a dolgot, de nem tudok méricskélni blokk nélkül. én is magamnak találtam ki a megoldást, Zsakfos megoldása láttán. állítólag TS250hez még tán blokkot marni sem kell. (?)
Érdekes a Mol árpolitikája:
BexArol 2T 1250Ft
Sprint 2T 1400Ft.
Hallihó!
Közben megtaláltam a leírásban is, 80-100Nm a kuplung meghúzási nyomatéka. Ez a leírás nem valami összeszedett - szerintem. Van itt az oldalon letölthető formában, valaki végigfotózta a könyvet. Nos, ez nekem megvan szépen szkennelve, van rá igény hogy kitegyük a weblapra? Hová kell feltölteni? Ez speciel 100mega, de megnézem hogy mennyire lehet optimalizálni a képeket.
Van a kuplung alatt/mellett az a nagy tányérkerék amit egy anya fog biztosítólemezzel. Az az anya nálam nem volt a helyén. Letekeredett és a fogaskerék ide-oda kalimpált a tengelyen, de ebből semmit se vettem észre, nem ezért kellett szétszedni.
Hmm. Mi darált le mit? A generátoron milyen gyűrűt? No meg ha ott szedett volna le valamit, gondolom az neked is valami töltés stb hibaként (is) jelentkezett, nem? Vagy lehet olyan, hogy csak ezt a hibát okozza, mást nem? De azért megnézem ezt is.
A korábbi nekem szóló hsz-hoz (csak hogy ne kelljen egyesével válaszolgatnom): a karbit átpucoltam, illetve különböző síberbeállításokkal is kipróbáltam. Nem változtatott semmit. A gyertyakép jó, szép őzbarna, de igazábol már vagy 3 gyertyával kipróbálgattam. Mindnél jónak tűnt.
A levegőszűrő nem olyan régi, de esküszöm kicserélem, ezen már ne múljon :)
jaja. most épül be egy ilyen megoldás. küldök e-mail-be egy rajzot, meg egy leírást. blokkot mindenképp marni kell.(és szét is kell húzni)
Háát a lexusnál nem a környezetkímélés a cél. Egyszer volt szerencsém egy G450h -hoz. Hát az gyorsításnál bennt tart az ülésben:d 5,9s az nem rossz..
Énis husqvarna olajjal megyek, ez tényleg nem kormol.
hopp egy kicsit rádupláztam a belejavításnál:D..:P
vagy ha már MOL, akkor Sprint 2T(1400-1500ft). az a legbeváltabb. olajszivattyú hiba ellen elég jó védekezés egy tank benzinhez(gondolom van 10liter) egy deci 2T olajat önteni olajat önteni a benzinhez.
láncfűrész olajat meg kerüld!
Jaja!!
Arol-t abba ne tegyél!!! Szánd rá a pénzt az olajra! Nekem bevált a shell, repsol.Szinte mindegy, csak valami rendes márkát rakj bele. Mert azok normálisabban égnek,mint az Arol.
Anno,mikor megvettem a gépet, szürke betéttel nyikkantgattam a gumit 50-60-nál, mint az ABS. :-D
Azután volt sárga, az rakat szar.
Mióta valamelyik xarfaxú ganyé homokot tett a féktartályomba motorostalin, azóta nem nyikkan, de most is jó a fék.
Egyébként gazdaságos vezetőhöz méltó móon igyekszem kerülni a fékezést, energia pocsékolását, fék koptatását.
Inkább tegyél bele Husqvarna XP-t, 2000Ft/l.
Az Arol kokszol, és a Cagi dugó nem 1500Ft.
Arolla 5, max. 6000-et forgatnék. Az tatás stílushoz való, mérsékelt hőterhelésre.
Az én ETZ-m is leszabályzott 4-nél. Egy kemény szemcse szétdarálta a generátor egyik gyűrűjét, 1mm csík maradt.
Cagiva Aletta Electra 125
16LE Légűtés,külön olajzás.
Szóval rakjam furra aztán csoki.
Arol 2t -m van még etz-he..az jó akkor bele?
Hogy lehet kiiktatni és mi a hátránya?
Szintet úgy tudsz nézni azon a valamilyen 2T motoron,hogy van rajta olaj visszajelző lámpa.Ha az világít,akkor tölts bele? Milyen motorról lenne szó?
S egyébként ki tudod iktatni.
Fontos kérdésem lenne:
Vany egy kétütem léghűtéses motorom,ami tisztával megy plusz külön van olajzása.
Eddíg nem volt ilyen mocim,kérdés az hogy sima arol 2t öntsek oda bele?Illetve szintet hogy tudok nézni? Esetleg ki lehet iktatni hogy keverékkel járjak?
nos tehát.én a légszűrőt takaritanám ki először,ha az még kimaradt.
lehet hogy 4000ig szipákol valahogy de magasabb fordultaon kevés.
Üdv ma reggel 6ra letekertem 50km,és megállapitottam hogy kellet volna kesztű,egyébbkén én se vagyok megelégedve a motorommal,de erről majd késöbb.
üdv Dlaca
te éítettél ts be generátort?emlékszel még kb a közdarab méreteire?esetleg hogy milyen mélyen esztergáltál ki a blokkból?
Buellen a főtengelyen ami anya van azt 150-180nal kell meghúzni,nem emlékszem pontosan.De asszem 180...
9kilóval? hmm.jó kajak lehet a főtengelyen a menet,benzines kocsik hengerfejét szoktuk 10-12kilóval húzni,lehet ennyi csak soknak tűnik:)
szerintem mint sokan közülünk annyi köze van hogy használja az EBC-t,ha gondolod vedd meg a pirosat,hidegen egy erősebb féknél leesik a sisak a fejedről,de ha egy hosszabb lejtmenetnél folyamatosan fékezned kell,felmelegszik és fokokkal romlik a hatása.lévén hogy nem rokonszenvezek a mofával annyira mert nekem nem jött be,véletlenül vettem ott ezt a szürkét,és tényleg jó,miután kiderült hogy nem kell elzarándokolnom a város másik végibe hanem csak 2 perc motorral,megtaláltam a másik lelőhelyet,lassan esedékes is lenne.
leszereled a könyökcsövet, bedugsz a kipufogónyíláson egy kalapácsnyelet(ezzel megtámasztva a dugattyút), aztán úgy megtéped mint az állat! 90-100Nm-t ír a könyv, de semmi gond nincs ha jobban meghúzod. megszakítani nem hinném hogy meg lehet. akár 150-180Nm-el is meg lehet, a légkulcs meg elég gestapós módszer. ja, és ha húzod, akkor is igyekezz statikusan húzni, szóval ne nyomkodd, meg ne rugózz rajta. akkor jó lesz.
van egyelég idióta havarom,a 323as mazdára megvette a "brembo" tárcsát rohadt drágán,és ehhez párosított egy iszonyat kemény delphi betétet,megsúgtam neki halkan,ha rászán még 3-4000ft-ot,meg tudja venni a textar-t,hamarabb kopik mert puhább,jobban fog,és nem eszi meg a tárcsát,én inkább vennék 3-4adag betétet,minthogy egy betét lemegy aztán tárcsát is kelljen cserélni.Na ugyanez itt is,tudom válság meg minden,én is élire állitom a garast,de ha kell használni a féket leszarom hadd kopjon,végtére is csak meg kell állni valahogy,és ha elkopik,inkább nem használom legyen az autó,motor,ha van pénzem,megveszem a jobb betétet.Ha meg lejössz az Alpokból,nem fog lekopni csak úgy hirtelen.
ha új fajta gép(csak kívül van szimering), akkor 20x30x7, ha régi fajta kis TS(aminek belül is van szimering, akkor asszem 17x30x7.
sorszám: 36919 (113298)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-06-03 18:29:06)
Nos kartársak olyan problémám van, ami lassan halálra idegesít. Jó kis, (eddig) atomstabil 125-ös ETZ szivat mostanában, Egyszerűen nem akar rendesen menni. Berúgom, jár szépen, bár néha már itt is érződik némi bizonytalanság, bár lehet, hogy ezt már csak a paranoiám mondatja velem. Elindulok vele és a következőt teszi veleM húz mint a barom, ahogy kell neki, úgy 4000-ig. 1-4. fokozatig elmegy felé is, de abban semmi köszönet. 5000 körül rángat, kihagyogat stb. 5-ben nem is nagyon tudom 4000 felé vinni, vagy csak kínkeservesen, de ha ott is eléri az 5000 körüli fordulatot kezdi a kihagyogatást stb. Namármost eljátszottam már a szokásos esőtáncokat: gyújtásbeállítás, sőt új megszakító, kondi, gyertya gyertyapipa stb (trafót még nem cseréltem, de szvsz szar trafóval 4000 alatt se nagyon menne), kicseréltem a kipuffogót (már úgy is terveztem régőta, gondoltam hátha ez...). Ez után egy kicsit jobban és egyenletesebben ment, de továbbra is csak kb 4000-ig. Átnézegettem az elektromos csatlakozásokat ilyesmi. Látszólag minden ok, de a moci nem megy az istennek sem rendesen. Gondoltam csökkenő kompresszióra is (pontosabban most már gyak. mindenre gondoltam :) ), de azt nehezen akarnám elhinni, talán ha 4000 km van benne az előző komplett henger/dugó/gyűrű stb felújítás óta, na meg 4000 alatt megy is rendesen. Szóval lassan feladom. Tanácsokat kérnék tőletek, szerintetek mire nem gondoltam még, mi a nyavaját nézzek meg tüzetesebben? Köszi előre is...
Már nem bugyborékol le kihúzatáskor, csak gyertyát cseréltem. Viszont a szimering a gyujtás oldalon még gatyás. Valaki tud mondani kis ts hez egy számot ami a szimering méretét jelöli? Nem akarok bemenni a belvárosba ezért... köszi
Nekem egyszer valaki mondta, h 90Nm, de nem vagyok biztos benne.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|